Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
vijelie
Confuzia persista.
Bechtel ne spune cat incaseaza pentru O PARTE DIN lucrarile de santier la autostrada, in timp ce in cazul Arad Nadlac se spune cat costa TOATE activitatile necesare pt ca autostrada respectiva sa fie functionala.
Cine intelege, bine, cine nu, nu.

Garett
Care parte?
"Bechtel and joint-venture partner Enka are putting Albania in the fast lane with completion of a $535 million modern motorway."
"...The 37-mile (61-kilometer), four-lane highway ..."
"The motorway is now open to traffic."

"The motorway includes a 3.4 mile (5.5 km) twin bore tunnel and 29 bridges built in a mountainous, rocky region."

535/61=8.77
q.e.d.
vijelie
In cazul autostrazii Transilvania, suma incasata de Bechtel nu este egala cu suma cheltuita de statul roman.
Exemple:
- nu Bechtel plateste terenul, ci statul roman
- nu Bechtel face proiectele, ci statul roman
- nu Bechtel plateste mutarea sondelor Petrom, ci statul roman
- nu Bechtel plateste supervizarea, ci statul roman
etc
Care suma genereaza costul per km?
Suma incasata de un contractor (mai mica) sau suma totala cheltuita de beneficiar (mai mare)?
IsNa
QUOTE(bucatzel @ 17 Dec 2010, 14:05)
Daca cele X tone de trafic sunt distribuite pe doua benzi, ele vor exercita o presiune Y/2. Intelegi unde bat.
*



Inteleg, dar e total gresit.
Structura fundatiei unei autostrazi trebuie facuta in asa fel incat oricare banda se suporte traficul greu la acelasi standard.
Si in realitate, marea majoritate a traficului greu se concentreaza pe prima banda, dar si a doua si a 'n'-a trebuie construita la aceasi standard. Nu se ia in calcul "distribuirea" incarcarii pe benzi.
kog
@vijelie. Nu firma care construieste e marea problema, si statul ROMAN Acolo se fura banii inainte sa ajunga la firma, de aia costa asa mult
xcss
Poate ar fi cazul sa lasam fit(z)ele de domnisoare de pension si sa tragem un ochi la chinezi. Desigur, pe Wikipedia, ca eu n-am informatii din interior cu privire la milioanele de chinezi micuti care au murit ca mustele la Canal construind cu sarg pentru patria lor si alte balarii de gen: http://en.wikipedia.org/wiki/National_Trunk_Highway_System
As remarca doar ca, in comunismul lor feroce si fara pic de respect fata de valorile umane la care noi aderam, nu-i asa, cu totii, NU au reusit sa bage o taxa in pretul benzinei ca sa finanteze tot amaru' ala de kilometri. Desi, daca nici aia nu au majoritate in Parlament... dar sa revenim. Mi se pare dincolo de granita jenantului halul in care ne taram la asa-zisa constructie de asa-zise autostrazi, hal care, cred eu, denota hotia imensa, de necuprins cu mintea unui om normal, care se practica in acest domeniu.
Inchei prin a recunoaste ca pe mine ma lasa cam rece la nivel personal faptul ca avem o retea de drumuri care cu greu poate fi numita astfel. Deplasari prea multe in tara nu fac (desi imi vine sa mor incet cand le fac), in afara nici atat, si probabil nu mi-as permite costul plimbarii toata ziua pe Autobahnul romanesc (as indrazni sa extrapolez aceasta ultima consideratiune asupra multor concetateni). Dar cred ca marfa trebuie sa se miste, si in conditiile astea mai mult sta. Vad si eu la televizor coloane imense de TIR-uri prin alte tari cu apa calda si autostrazi, fac un calcul mental aproximativ referitor la cam cati bani intra in bugetul lor de pe urma atator TIR-uri si masini platitoare de taxe (desigur, depinde de tara si de modalitatea de finantare a autostrazilor si de recuperare a costurilor, dar sa nu ne lansam in diatribe pe tema asta), oftez incet si imi iau gandul.
Revenind la chinezi, 1988-2011: 76.114 km de autostrazi. Da' noi ne batem cu caramida in piept ca ei sunt vai mama lor cu comunizmu' lor, dar nu apucam sa ne gandim prea multa vreme, ca se baga ala si imi taie fat(z)a si tre' sa-i dau flashuri la greu, ca mi-a luat demaraju'. Eu tocmai ajunsesem la 30 km/h si ma pregateam lansat sa depasesc un porc care pastea pe sant.
Modus
Nu ai ales bine exemplul. Nu tot ce zboara se mananca, cu atat mai mult in China. Ma gandesc si cat de bine realizate sunt lucrarile alea.
Cum spuneai si tu, nu conteaza cati oameni au murit, doar autostrazile sunt importante, la fel ca si mirajul creat de China in afara ei cum ca ar fi o tara "moderna".

http://www.chinasmack.com/2009/stories/ele...-collapses.html

http://www.shanghaidaily.com/login.asp?url...%26type%3DMetro

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6945301.stm

http://www.uyghurnews.com/tibetan/Read.asp...261625316670494



xcss
Vezi tu, Modus, eu nu spun ca nu ma intereseaza ca au murit oameni. Eu spun doar ca nu stiu daca e neaparat atat de crunta cifra deceselor pe cat se vehiculeaza. Si, sa nu uitam, cei 50 si ceva de km de Bechtel au produs si ei vreo cateva decese. Acuma, daca ne apucam si le raportam la numarul de km construiti, cine stie, poate ca numarul de morti pe kilometru de autostrada o sa ne iasa cam tot pe acolo. Repet, nu contest c-or fi murit, dar abordarea mi se pare exagerata.
Si as cam termina cu offtopicul relativ, considerand ca, in continuare, nu prea avem ce dezbate on topic.
Modus
Daca tu folosesti China drept comparatie e grav.
Garett
Ai vrea tu sa avem nivelul macar al unui "orasel" din China!
ipiq
s-a deschis pana la urma pasajul Basarab sau nu? parca era vorba ca se deschide azi...
are cineva poze?
ultima oara cand am fost in Buc era dezastru si langa gara si langa Carfur Orhideea...

multumesc
VladG
In martie se deschide.
S-a deschis deocamdata circulatia la sol, si nici aia peste tot. Foarte prost semaforizata de cand au dat drumul si la tramvai.
E de evitat zona.
Squirrel
QUOTE(Garett @ 22 Dec 2010, 12:07)
Ai vrea tu sa avem nivelul macar al unui "orasel" din China!
*


Cam ca ăsta a la Foxconn? ohmy.gif Parcă nu…

Crăciun fericit!
nasty
daca se apuca rusii, sigur pana in 2015 " o sa avem " si autostrada Marii Negre, care din desen, nu prea se intelege pe unde o sa fie - pare sa se intersecteze cu proiectele noastre existente deja pe hartie si chiar sa le uneasca.


http://www.business-forum.ro/business/auto...mrii-negre.html

http://www.romania-actualitati.ro/proiectu..._de_rusia-23548
Garett
QUOTE(Squirrel @ 24 Dec 2010, 19:16)
Cam ca ăsta a la Foxconnohmy.gif  Parcă nu…

Crăciun fericit!
*


De aia nu-mi cumpar eu iPhone, ca nu vreau sa sprijin expolatarea chinezilor! biggrin.gif
Lasand gluma la o parte, nu neg ca sa o fi in unele orase dar am un cunoscut care a lucrat o vreme ca surveyor intr-un santier naval langa Shanghai, intr-o "suburbie" cu vreo 2-3 milioane de locuitori care arata cam cum n-o sa fie Bucurestiul nici in 2100. On-topic, suburbia respectiva era legata de oras printr-o autostrada etajata, a la Oprescu, cu 5 benzi pe sens, terminata in vreo 2 ani din cate spunea amicul respectiv, facuta suplimentar pe langa autostrada veche existenta care nu mai facea fata traficului. Mai are sens sa spun si ca Shanghai-ul are si Maglev? smile.gif

28 Dec 2010, 11:37:
QUOTE(nasty @ 28 Dec 2010, 10:48)
daca se apuca rusii, sigur pana in 2015  " o sa avem " si autostrada Marii Negre, care din desen, nu prea se intelege pe unde o sa fie - pare sa se intersecteze cu proiectele noastre existente deja pe hartie si chiar sa le uneasca.
*


Ura, trece pe la Galati! biggrin.gif
Squirrel
Iar a fost loz necâștigător!
user posted image
undemerg
QUOTE(VladG @ 24 Dec 2010, 11:33)
In martie se deschide.
S-a deschis deocamdata circulatia la sol, si nici aia peste tot. Foarte prost semaforizata de cand au dat drumul si la tramvai.
E de evitat zona.
*



Am trecut de fiecare data foarte repede. Nu stiu de unde pana unde ai remarcat tu ca e prost semaforizata. Am venit de cateva ori de pe splai (semanatoarea), apaca sau leul si am intrat pe plevnei sau giulesti si de cateva ori din giulesti pe plevnei. De fiecare data am stat maxim 1 semafor, daca nu cumva am prins chiar verde din prima. Ce-i drept, cand faci stanga de pe splai inspre plevnei mai prinzi un semafor sau 2, dar foarte scurte. Orele au fost foarte variate: dimineata, pranz seara, week-end sau zi de lucru. Timp de traseu mult imbunatatit fata de ce era inainte (ma refer la durata intre doua puncte, legate mai nou prin acest nod).
Ov
ia vin-o de pe plevnei si continua pe giulesti, sau fa stanga spre regie, sa vezi acolo dixstractie wink.gif

P.S. l-as executa in public pe retardatu' care a modificat intersectia de pe timisoara la iesirea din pasaj. Aseara era coada de la jumatatea pasajului cum mergi spre drumul tabarei
ssilviu
Cel mai probabil e același idiot care a pus peninsulele alea care strică banda 3 la AFI.

Numai în România este posibil să renovezi ceva, și să iasă mai prost ca înainte. De asemenea am observat că atunci când plouă, și bălțile în pasaj sunt mai mari decât înainte.
zanzie
Ov, acolo era loc cacalau sa faca o banda la dreapta semaforizata verde-intermitent.

Practic ei au gatuit traficul.
supremeon
3 idei.
1. despre China: sunt oameni harnici, ambitiosi, cu simtul frumosului. Dar, nu au pic de respect pentru viata umana sau animala. Vedeti pe youtube cum dau vacute vii si sanatoase de mancare tigrilor din zoo, iar turistii prosti filmeaza si pozeaza smile.gif. China are infrastructura buna, aeroporturi, autostrazi, metrouri moderne (aglomerate), trenuri etc, iar nivelul de dezvoltare tehnologica o face sa fie o super-putere: lanseaza constant misiuni in spatiu, detine bombe cu hidrogen inca din anii 70, industria stim cu totii cum este.
Credeti ca autostrazi prost facute exista doar in China? In SUA nu vedeti atatea exemple de autostrazi suspendate care s-au prabusit?
Personal, as prefera sa fiu un munctior in China, decat in Romania... tot ce trebuie este sa imi tin gura inchisa cu privire la subiectele politice:)

2. despre Bechtel: astia par a fi ok, par sa se tina de treaba, la nivel mondial. Problema suntem noi, romanii: SUNTEM PROSTI GRAMADA, NU STIM CE VREM SI NE RAZGANDIM! Uite ce scrie pe site-ul bechtel: "The road will likely become the preffered route between the Black Sea and Western Europe". Si asa ar fi putut sa fie. Vii de la Budapesta pe M3 EXCELENT pana la Debretin; asa puteai sa vii pana la Oradea, Cluj, Brasov, Bucuresti. Dar nu, romanii prosti, in loc sa termine ceea ce au inceput (A3), s-au apucat de altele...

Cand ai stabilit ca faci ceva, canalizeaza-ti toata energia si bugetul in a termina acel ceva, si abia apoi mai faci altceva, daca mai trebuie! Si sincer, odata facuta A3, cu legatura Buc-Bv-Cluj-Oradea, nici macar nu mai era nevoie de Pitesti - Timisoara, exact dupa cum au spus cei de la Bechtel pe site, toata lumea ar fi mers pe A3...

Decizia s-a luat in urma cu multi ani: facem A3, sau facem coridorul 4? S-a hotarat A3, atunci NU mai faceti altceva, romani prosti, caci incercand sa impuscati prea multi iepuri, riscati sa trageti pe langa... RESPECTATI DECIZIA LUATA IN TRECUT, chiar daca credeti ca a fost mai rea, caci altfel inseamna ca va bagati picioarele in banii care i-ati platit deja...

3. Ialomiteanu, sincere felicitari, branene. Convinge-o pe vita aia de Boagiu sa deblocheze Bv-Comarnic... sunt niste aglomeratii infernale pe dn1... in unele zile injur 2 ore continuu in masina... smile.gif
papa_mulo
QUOTE(supremeon @ 31 Dec 2010, 01:26)
Credeti ca autostrazi prost facute exista doar in China? In SUA nu vedeti atatea exemple de autostrazi suspendate care s-au prabusit?


Eu i-as combate cu niste cifre pe cei care pedaleaza aiurea pe ideea ca "virgula" China sucks si ca la ei se prabusec autostrazile:
La sfarsitul anului 2004 aveau 1,871 MILIOANE KM de autostrada cu o densitate de 19.5 km autostrada/ 100 km patrati. Pentru cine nu intelege...adica intr-un patrat de 10 pe 10 km ei au cam 20 km de autostrada...pt 2010 nu am cautat date, probabil ca se apropie de 2 milioane km...
Deci cata autostrada s-a prabusit? 100 m, 500 m, 1 km?? Habar nu am...sa zicem ca 1 km(refaceti voi calculele daca gresesc) ceea ce inseamna 1/1.871.000 rata de "failure", adica 0,00005% ...niste prosti chinezii astia, habar nu au sa faca niste autostrazi. smile.gif
Si apropos...acolo greseala chiar se plateste cu libertatea si uneori si cu viata.

LE: intrati pe linkul cu Foxcon si cititi si cateva comentarii ale cititorilor la articol, sunt acolo multi oameni care se plang ca muncesc in conditii similare in tari asa zise civilizate. Adevarul e ca nu China sucks, ci omenirea in general sucks...
ssilviu
Nu știu de unde ai luat tu numărul ăla de 1,8 milioane de km de autostradă, dar sigur nu e corect. Cred că e destul de evident ... Germania are doar 12.000 de km .. deci ..
papa_mulo
Deci...este ca pare neverosimil? Nu uita ca Germania este cat un judet mic din China...
Pe wikipedia am gasit datele, cea mai lunga autostrada a lor fiind de 5700 km: http://en.wikipedia.org/wiki/China_National_Highways

Uite si un articol din 2007 cu estimare pentru 2010: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EI...6/ai_n19002007/

Datele sunt putin diferite, din articol inteleg ca in 2005 erau doar 1.47 milioane km cu densitate cu 20.1 km per 100 km patrati. Ma rog, e de inteles... la atatea autostrazi le mai pierzi numarul.
Ca or mai umfla si ei rezultatele cu pompa ca toti comunistii este posibil...naiba stie cat or avea in reaqlitate. Oricum, au autostrazi cacalau, pe wikipedia e si o lista a lor.
ssilviu
Eu aici
http://en.wikipedia.org/wiki/Expressways_of_China
Văd că sunt 70.000 de km. Nu 1,8 milioane de km ... Iar în linkul dat de tine, vezi că cineva are o problemă cu limba engleză.
PaulT

Citat direct din wikipedia, ca sa fie totul clar....:

""By the end of 2004, the total length of highways open to traffic reached 1.871 million km, including 34,300 km (21,300 mi) of expressways up to advanced modern transportation standard, ranking second in the world. The nation's highway density has now reached 19.5 km per 100 km2.

With the completion in 2008 of the five north-south and the seven east-west national arterial highways, totaling 35,000 km (22,000 mi), Beijing and Shanghai will be linked by major highways, chiefly expressways, to the capitals of all provinces and autonomous regions of China, creating highway connections between over 200 cities."""

papa_mulo
Ai dreptate...greseala mea, 1.8 milioane pare sa fie toata reteaua de drumuri.
Refac calculul: 1/70000 = 0.0014 % rata failure smile.gif
ssilviu
Tot acolo scrie așa: Although they are called highways (such as the Jingbao Highway), they are not necessarily expressways.

supremeon
Dragilor, un lucru este clar... THERE IS A HUGE DIFFERENCE BETWEEN A HIGHWAY AND A ROAD... daca ei le-au spus highway, inseamna ca au un motiv... asa ca, tot autostrazi or fi pana la urma, chiar daca, poate, sunt mai prapadite... in nici un caz nu sunt drumuri nationale cu o singura banda pe sens, cum avem noi... daca sunt drumuri precum este dn1 intre Comarnic si Bucuresti, cu deosebirea ca nu intra in nici o localitate, motiv pentru care chinezii le-ar numi autostrazi, atunci jos palaria ! SUNT OK! se poate circula cacalau...
vijelie
Ce de lucruri stie lumea pe aci despre China... happy.gif
egox
QUOTE(supremeon @ 31 Dec 2010, 01:26)
Decizia s-a luat in urma cu multi ani: facem A3, sau facem coridorul 4? S-a hotarat A3, atunci NU mai faceti altceva, romani prosti, caci incercand sa impuscati prea multi iepuri, riscati sa trageti pe langa...


De fapt decizia făcută cu ani în urmă a fost: hai să facem A3 cu americanii pe banii noștri că pe coridorul 4 îl facem cu europenii pe banii lor. Chestia e că dacă nu finanțăm partea noastră (mică) din coridorul 4, europenii nu finanțează partea lor (mare).

Cum cu 1 EUR cheltuit facem (semnificativ) mai mulți micrometri de autostradă pe coridorul 4 decât pe A3, nu e chiar așa de simplu de pus în practică: hai să facem A3 și să renunțăm la restu'.


adilehanceanu
Da' poate pe coridorul 4 e mult mai greu de băgat banii în anumite buzunare și d-aia nu se agită nimeni p-acolo...
supremeon
Despre care buzunare vorbiti mai? Voi inca aveti impresia ca Bechtel-ul ne fura? Au un contract si ar putea sa il duca la bun sfarsit, daca si partea romana ar dori. Uitati-va pe plan international cum lucreaza Bechtel-ul... ce frumusete au facut in Albania... ce se fura la A3, tot de catre romani se fura, numai ei stiu cum; si sunt sigur ca ingeniozitatea ii va ajuta sa fure si la coridorul 4...
adilehanceanu
Eu nu vorbeam de buzunarele străinilor... și nu, Bechtel-ul nu fură, e doar un intermediar prin care trece șpaga dată pentru intrarea în NATO. Un comisionar, dacă-ți place mai mult smile.gif
Squirrel
La an nou, promisiuni noi: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii vrea să recepționeze în acest an circa 125,6 kilometri de autostradă, toate tronsoanele fiind situate pe Coridorul IV de transport Pan-European.
QUOTE
Câți kilometri de autostradă vom avea la finalul acestui an?
    Ministerul Transporturilor și Infrastructurii vrea să recepționeze în acest an circa 125,6 kilometri de autostradă, toate tronsoanele fiind situate pe Coridorul IV de transport Pan-European.
    Din datele MTI, ministerul vrea să recepționeze lucrările la: varianta de ocolire Arad (12,3 km), Arad - Timișoara (32 km), Medgidia-Constanța (30 km), varianta de ocolire Constanța (32 km), la care se adaugă Cernavodă-Medigidia (19,3 km).
    În privința variantelor ocolitoare, vor fi puse în funcțiune în 2011: centura municipiului Oradea, varianta de ocolire a municipiului Iași, varianta de ocolire de la Suceava sau varianta de ocolire de la Cluj est și, nu în ultimul rând, varianta de ocolire a municipiului Caransebeș.
    Pe lângă aceste lucrări care se vor finaliza în 2011, vor intra în execuție cele mai importante obiective de investiții de autostrăzi de pe Coridorul IV: Timișoara - Lugoj (35,6 km), Orăștie - Sibiu (82 km), Nădlac - Arad (38 km), Deva-Orăștie (32 km), Lugoj-Deva (99 km).
    La acestea se adaugă lucrări aflate în licitație în momentul de față, care vor intra în execuție în 2011, și anume variante de ocolire precum cele de la Săcuieni, Carei, Târgu Mureș, Bacău, Tecuci, Brașov, București, Mihăilești, Alexandria, Caracal, Craiova sud-est sau drumuri care vor intra în reabilitare și modernizare, cum ar fi Satu-Mare, Baia Mare, Dej-Baia Mare, Zalău-Răstoci, Târgu-Mureș-Reghin-Sărățel, Ștei-Beiuș-Vârfurile Ștei, Șoimuș-Baia de Criș, Sibiu-Sighișoara, Bumbești Jiu-Petroșani, Galicia Mare - Calafat, Craiova-Galicia Mare, Baia Mare-Moisei-Iacobeni, Beiuș-Oradea, Crasna-Iași. Lor li se adaugă proiectele: Reghin-Toplița, Arad-Oradea-Hațeg-Simeria, Petroșani-Baru, Rovinari-Bumbești Jiu, la care lucrările se află în executare.
    În ceea ce privește atragerea de fonduri europene, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ar putea utiliza efectiv, în 2010, fonduri europene de minimum 140 milioane de euro, dacă sunt semnate în acest an contractele aflate pe calendarul de finanțare europeană.
    Contractarea ar putea depăși ușor 500 milioane de euro.
    Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunțat că vor fi lansate, în intervalul 2010 - 2011, proiecte cu finanțare prin Programul Operațional Sectorial -Transporturi (POS-T) în valoare de 5,573 miliarde de euro.
    Din total, programul de autostrăzi are alocată suma de 2,5 miliarde de euro, lungimea totală a tronsoanelor ce urmează a fi construite ridicându-se la 288,8 kilometri.
    Variantele ocolitoare ce urmează să fie finanțate prin POS-T au o lungime totală de 138,7 kilometri, cu o valoare totală de 539 milioane de euro.
    'Avem în execuție, din alte surse decât fondurile comunitare, proiecte de autostrăzi cu o lungime de 243 de kilometri, cu o valoare totală de 2,7 miliarde de euro. Cea mai mare parte a lor sunt finanțate de la buget, de la BEI și din fondurile de coeziune', a subliniat, recent, Anca Boagiu.
    În ceea ce privește proiectele de cale ferată, acestea au alocată suma de 1,88 miliarde de euro și vizează modernizarea a 166 kilometri de cale ferată. De asemenea, 227 milioane de euro vor fi folosiți pentru modernizarea a 21 de gări.
    În ceea ce privește proiectele pentru aviație, sunt alocați 150 de milioane de euro, proiectele în transportul intermodal au alocate 33 milioane de euro și proiectele pentru transportul naval sunt în valoare de 200 de milioane de euro.
    'Deci, 5,573 miliarde de euro sunt în acest moment pregătite pentru proiecte ce vor fi lansate, astfel încât să absoarbă fondurile comunitare. Fac mențiunea că în acest total nu am inclus tronsoanele în execuție, care sunt finanțate din alte surse decât POS-T', a precizat Anca Boagiu.

    Până acum, avem 313 km de autostradă
    Totodată, MTI a demarat un proiect finanțat de Banca Europeană pentru Investiții, care vizează realizarea și modernizarea a 943 de kilometri de drumuri naționale, valoarea totală a acestuia ridicându-se la 848,5 milioane de euro.
    România are realizați 313 kilometri de autostradă, iar în curs de execuție se află alți 243 de kilometri.
    Proiectele care urmează să primească finanțare din POS-T, fiind deja negociate cu Comisia Europeană, sunt: Nădlac-Arad, cu o valoare de 234 de milioane de euro, Timișoara - Lugoj, în valoare totală de 217 milioane de euro, Lugoj - Deva - o valoare totală de un miliard de euro, Deva-Orăștie, finanțat din fonduri ISPA, cu o valoare de 365 milioane de euro, și Orăștie - Sibiu, cu o valoare totală de 693 milioane de euro. Finanțarea executării lucrărilor la tronsonul Lugoj - Deva începe în acest exercițiu financiar și se va încheia, probabil, în 2015.
    Anca Boagiu a subliniat, referindu-se la Coridorul IV Pan-European,că, începând de la Nădlac și până la Constanța toate tronsoanele de autostrăzi sunt acoperite, existând o parte care urmează să fie finanțată în regim de concesiune sau parteneriat public privat, cum ar fi Sibiu - Pitești, toate celelalte beneficiind de finanțare în acest moment.

SURSA: Agerpres
nasty
poate ca totusi nu avem nevoie de autostrazi ( mai bine zis e ca avem nevoie acum, dar nu peste 15-20 de ani):

1. masinile pe care le avem, peste 15-20 vor fi la fier vechi, poate impreuna cu noi
2. petrolul se va termina
3. cine si cati vor mai fi in Romania cand vor fi gata autostrazile?
http://www.gandul.info/magazin/o-romanca-n...in-2050-7862914
Micutzu_BH
QUOTE
Cum va arăta infrastructura rutieră în 2011: încă 83 km de autostradă, 34 km de centuri și 261 km de drumuri naționale reabilitate

România ar putea avea astfel, la finalul lui 2011, aproape 400 de kilometri de autostrăzi, însă rămâne cu mult în urma unor țări vecine, precum Ungaria sau Bulgaria, care deja aveau în 2010 696, respectiv 459 de kilometri de autostrăzi.
Autostrada București - Constanța, una dintre principalele artere de trafic auto, în special pe timp de vară, ar urma să fie finalizată integral în ultima parte a lui 2011. În afară de aceasta, și autostrada care leagă două orașe din vestul țării, Timișoara și Arad, ar putea deveni realitate în 2011, potrivit informațiilor CNADNR transmise la solicitarea ZF.
Tronsonul, cu o lungime de peste 32 de kilometri și o valoare contractuală de 482,9 mil. lei fără TVA, este construit în prezent de companiile FCC Construction și Astaldi, care au colaborat și pentru centura Constanței, ce va fi de asemenea inaugurată în 2011.


Articolul complet il gasiti pe site-ul cotidianului Gandul... Sa speram ca acest "vis" sa devina realitate.
nasty
cel mai tare tronson e Suplacul de Barcau- Bors, care va fi foarte folositor. Mai bine faceau Tg Mures- Campia Turzii.

Nu cred ca se va face in iepoca asta Brasov-Tg Mures:

http://www.ziuadecj.ro/economic/autostrada...ati--58230.html

J o h n n y
Nu conteaza, sa le faca odata.....
nasty
tot la capitolul suna bine pe hartie si o sa se faca odata :

http://www.romanialibera.ro/actualitate/bu...scu-212131.html

"Acesta va pleca din intersecția formată de autostrada urbană proiectată și o nouă arteră de legătură cu autostrada A1 în zona intersecției dintre Valea Cascadelor și str. Liniei. De la această intersecție, traseul autostrăzii urbane pornește spre nord pe un viaduct suprateran, traversează denivelat B-dul Iuliu Maniu în zona întreprinderilor Turbomecanica și I.N.M.T., apoi coboară la sol spre comuna Roșu.
Apoi, aceasta se intersectează denivelat cu viitoarea penetrație A1, continuă la sol spre comuna Roșu, continuă cu pasaj denivelat peste Calea Giulești, peste triajul Chitila și peste Calea Griviței în zona podului Constanța, pentru ca o cale a autostrăzii urbane să rămână la nivel suprateran, iar cealaltă să coboare la sol, mergând paralel cu calea ferată magistrală București-Constanța până la intersecția cu B-dul Poligrafiei, pe care îl va traversa denivelat cu ambele căi.

Autostrada coboară apoi la sol pentru a ocoli stația CFR Băneasa pe un viaduct suprateran, în timp ce calea din dreapta căii ferate va coborî la sol, dar va traversa denivelat Șos. București -Ploiești și Lacul Băneasa cu un pod corespunzător. De aici, ambele căi coboară la sol, de o parte și de alta a căii ferate, urmând ca după traversarea zonei Lacului Băneasa, calea din dreapta căii ferate să traverseze denivelat cu pasaj superior această cale ferată și să se unească la sol cu cealaltă cale în zona traversării str. Nicolae Caramfil. Traseul autostrăzii va continua la sol pe partea stângă a căii ferate până în zona intersecției cu autostrada A2, unde se desprinde de traseul căii ferate și se îndreaptă către str. Ghiorghiței, urmărind la sol traseul acestei străzi, continuă apoi cu pasaj inferior pe traseul str. Ghiorghiței până la intersecția cu Șos. Colentina, unde este amenajat nod rutier fluent pe trei nivele, nod care constituie și sfârșitul acestui tronson.

Tronsoanele întregii autostrăzi urbane

Zona Traseu Lungime
I (Nord) Valea Cascadelor-Șoseaua Colentina 16,8 km
II Valea Cascadelor-Șoseaua Giurgiului 17,4 km
III Șoseaua Colentina-Șoseaua Giurgiului 16,3 km

Grafic estimativ tronson nord autostrada suspendată
Soluționarea contestației pentru PUZ și SF, desemnare câștigător - 2011
Întocmirea primelor PUZ și SF - 2011-2012
Caiete de sarcini, licitație și desemnare constructor/concesionar - 2012-2013
Exproprieri, avize, proiect tehnic de detaliu - 2013
Începere lucrări, mutare utilități - 2014
Terminare lucrări, inaugurare - 2018 "
VladG
Adica La Anu si La Multi Ani!
george_scala_2004
CNADNR nu muncește, dar greșește de 90 de milioane de euro. De pe urma greșelilor, constructorii sunt cei care câștigă bani cu titlu de despăgubiri și pe care statul român nu-i impozitează ! blink.gif

QUOTE
România nu are autostrăzi, dar are regi ai asfaltului și programe naționale de infrastructură. România nu are legislație pe măsură, dar are pretenții de țară europeană. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) se face că lucrează cu bani europeni, dar plătește bani de la buget pe greșeli de milioane de euro. În șapte ani de fonduri ISPA, companiei i s-au cerut despăgubiri de peste 87 de milioane de euro! Beneficiarii sumelor ge­neroase sunt constructorii. Banii nu sunt dați pentru lucrări. Milioanele de euro sunt doar speculații pe  "întâmplătoarele" greșeli tehnice ale CNADNR. Sumele sunt grandioase și de asemenea neimpozabile! Conform Codului Fiscal românesc, banii ceruți în astfel de cazuri de constructori sunt catalogați ca "despăgubiri" și nu sunt "taxați" de stat.


http://www.jurnalul.ro/special/anchete/cna...uro-564244.html
supremeon
Ceea ce este deranjant in articolul respectiv este ca nu se da un exemplu concred de "greseala" si cat a costat, si cine a incasat banii... nu de alta, dar in tara asta de cacao singura solutie ar fi constituirea unui comando de anarhisti voluntari, bine inarmati, care sa ia banii inapoi de la cei care au furat in ultimii 20 ani, iar apoi sa-i impuste... smile.gif
Deci, dupa ce ca preturile drumurilor sunt mai mari decat in restul europei, se mai si cer atatea milioane de euro in plus, peste valorile contractelor... dezgustator...
CGDBZ
Cred ca la vara drumul spre mare de la iesirea de pe autostrada o sa fie un calvar acum ca s-a inchis podul de la Cernavoda (cel de la ecluza) , drum care oricum era super-aglomerat.
Modus
Am mers pe centura Sibiului care chiar e ca o autostrada; se merge excelent cu 130 - 140. Daca ar fi toate drumurile Romaniei asa...
nasty
pasaj Piața Charles de Gaulle
pare o continuare a pasajelor Pipera, Pipera-Tunari dinspre viitoarea autostrada Buc - Ploiesti:

http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/pa...lle-564115.html

"O parcare subterană, un pasaj rutier și o zonă comercială, de toate acestea vor beneficia bucureștenii, și nu numai, care vor traversa zona centrală a Capitalei. Lucrările vor începe în martie și vor dura doi ani, costurile fiind ridicate la 93.750.000 de euro. Pasajul rutier este amplasat în piață (având intrare directă și în parcare) și se întinde apoi pe Bulevardul Aviatorilor.

Intrările și ieșirile în pasaj se vor face din accesele laterale ale Bulvardului Aviatorilor, în acest scop reproiectându-se parțial zona verde, fiind ocupată o bandă din carosabilul existent. "


oricum ramane intersectia cu semafor Nicolae Caramfil-Soseaua Pipera si din nefericire niciun proiect de pasaj peste/sub calea ferata din Soseaua Nordului- Elena Vacarescu, Ficusului.
zodrac
Pai ce sa cautea acolo cu pasajele?
Momentan se lucreaza la supratraversarea bulevardului Barbu Vacareascu.
george_scala_2004
QUOTE
Reparațiile la calea ferată București-Constanța, începute în 2006, sunt deja în al doilea an de întârziere, iar drumul cu trenul durează minim patru ore. Autostrada Cernavodă-Constanța este deja în întârziere și îi lipsesc certificate de urbanism. A venit timpul ca întârzierile să se răzbune: podul de pe drumul vechi intră în reparații cel puțin un an, pentru a nu pierde finanțarea BERD. Acestea sunt motivele pentru care zeci de mii de șoferi se vor înghesui zilnic, în drumul spre mare, pe străduțele din Cernavodă.
http://www.romanialibera.ro/actualitate/ec...oda-212976.html

QUOTE
Autoritatile locale au decis, miercuri seara, ca vor avea acces, in schimbul unei taxe, in Cernavoda, toate vehiculele cu masa de pana la 3,5 tone care tranziteaza si asigura aprovizionarea orasului.

Astfel, consilierii din Cernavoda au luat mai multe hotarari privind sistematizarea traficului rutier in localitate in urma restrictionarii circulatiei pe podul de peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care a intrat, pentru un an, in reparatii.
http://www.ziare.com/social/administratia/...rnavoda-1068281
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.