Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
b76bgaarh
oare de ce concernul aktor a renuntat la autostrada din romania si face una de vreo 3 ori mai mare in muntenegru (tara preponderent muntoasa) culmea si mai ieftina ca a noastra??? spaga rea mare....
vijelie
Nu o face, ci doar e interesat de lucrare.
Inca nu s-a licitat.
george_scala_2004
QUOTE(M.C. @ 22 Apr 2010, 10:45)
Dar eu cred ca autostrazile din Romania vor fi mult superioare acesteia,avind in vedere la cit costa un km de autostrada la noi! icon_mrgreen.gif  icon_mrgreen.gif
*



normal sa fie ale noastre mai cu mot ! ce, aia au munti ca ai nostri ? ca asta a fost justificarea pretului autostrazii bucuresti - brasov ! muntii !
C@talin
saracii nu au munti ,au nisip instabil
george_scala_2004
da, corect radmasa.gif acolo bat vinturile si fac furtuni... wacko.gif
M.C.
Pt modus.
Gresesti!
Fotografiile acelea sunt din Arabia Saudita!Acolo e cu totul alta mincare de peste!
Aici in Emirate nu o sa gasesti asa ceva!
Cei de aici sunt cu totul si cu totul diferiti fata de sauditi!
Modus
Stiu ca sunt din Arabia Saudita. Ma indoiesc ca in Emirate stau altfel lucrurile. Cate biserici ai vazut in Emirate? Sunt Biblii de vanzare la librarii; sau mai bine zis, sunt librarii?
skija
@M.C. - tu acum incerci sa faci o comparatie aiurea. Ce treaba are UAE-ul cu noi? Cand om avea si noi un seic si petrol/gaze cat apa din Marea Neagra, si turisti de 6 ori mai multi decat populatia tarii, atunci sa vii si tu cu ideile astea.
In plus de asta, cat s-au cracanat si ei la rahatu' ala de tramvai suspendat din Dubai... mama mama... Dat fiind faptul ca lucrau numai paki si indieni, cu ingineri japonezi si coreeni, a iesit o mare brambureala. Gropile de pe traseul tramvaiului, praful, aglomeratiile (au largit strazile dupa ce au facut metroul), imi aduceau aminte de Razoare-Eroilor-Grozavesti.
Ca ce au facut ei acolo, e jos palaria, ca au facut din desert cel mai minunat loc din lume (daca il vezi din poze sau din avion, ca de jos e FERENTARI cu blocuri frumoase) e alta poveste... Seicul nu are nevoie de spaga. Cred ca el da spaga sa se faca ceva p-acolo....

M.C.
Pai treaba sta cam asa..
Se vede ca esti dezinformat.
Asa credeam si eu acum aproape 8 ani de zile cind am venit aici!
Zici de biserici.
Pai sunt vreo 4 in Abu Dhabi,din care una ortodoxa,in Dubai cred ca vreo 8 sau 10.
Si da,Biblia o poti gasi prin librarii. Si ce librarii! Magrudy's ar fi una dintre ele.Nu sunt chiar atit de idioti pe cit crezi tu! Si pot sa-ti spun ca de multe ori sunt mai bine educati si civilizati decit romanasii nostri,si crede-ma,asta o spun cu mare parere de rau!
Si ca un mic exemplu,ca sa-ti poti da seama ca sunt toleranti si deschisi,nu au avut nimic impotriva ca in noaptea de inviere sa se oficieze o mica slujba la Consulatul Roman din Dubai.
Slujba s-a tinut in curtea Consulatului,nu in interiorul lui!Oficiata de preoti romani de la Putna,cu tot ceea ce era necesar.
Si pot sa-ti spun ca am fost o gramada de lume acolo,inclusiv pe strada consulatului!
Plus ca in celelalte biserici s-au tinut slujbe in acea noapte si a doua zi!

22 Apr 2010, 17:37:
Eu nu vin cu nici o idee,fereasca sfintul!
Am dat doar un mic exemplu de cum ar trebui sa arate o autostrada!
Atit si nimic mai mult!
Si mai spuneam,asta daca citesti printre rinduri ca sunt bani si in Romania,doar ca sunt investiti prost (asta ca sa fiu elegant si sa nu spun furati! ).
J o h n n y
Alte vesti proaste...



QUOTE
Compania Bechtel a anuntat ca va renunta la 700 de oameni din cauza ca statul roman nu a reusit sa-si achite datoriile pentru lucrarile efectuate la Autostrada Transilvania. "Lipsa de perspective privind finantarea in 2010 si platile restante pentru lucrarile executate in 2009 vor conduce, fara indoiala, la un program redus de lucrari in acest an, obligandu-ne sa ajustam forta de munca necesara executarii lucrarilor in cadrul Proiectului Autostrada Transilvania", se arata intr-un comunicat al Bechtel.

Potrivit companiei, volumul de lucru in perioada decembrie 2009- aprilie 2010 a fost insuficient, fapt pentru care angajatii au fost platiti cu 75% din salariul de baza al angajatilor.

"Prin urmare, in acest moment, in cadrul procesului de concediere colectiva, s-a luat decizia de a pastra aproximativ 1200 de angajati si de a disponibiliza 700. Criteriile avute in vedere la stabilirea ordinii de prioritate la concediere in cazul desfiintarii posturilor de aceeasi natura sunt cele prevazute de legislatia romana in materie", mai spune Bechtel.

Angajatii afectati de decizia de concediere colectiva vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare.

Michael Swinford, director de proiect, sustine ca vor fi purtate discutii cu reprezentantii statului in vederea gasirii unor solutii.

"Ne angajam sa cooperam cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice si CNADNR pentru a gasi solutii de revenire la ritmul normal de lucru. Ne exprimam intentia de a rezolva problemele si a reangaja intregul personal, deja instruit si familiarizat cu cultura organizationala a Proiectului”, a adaugat Michael Swinford.

Statul nu mai are bani si pentru Bechtel

Compania americana Bechtel a anuntat, inca de la inceputul lunii februarie, ca intentioneaza sa restranga activitatea la autostrada Transilvania, luand in considerare si concedierea colectiva, din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Intre timp, CNADNR a dat asigurari ca suma datorata, care se ridica la circa 214 milioane de euro, va fi platita esalonat pana in aprilie. Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat pentru HotNews.ro ca banii prevazuti in bugetul pe anul acesta ajung doar pentru plata datoriilor de anul trecut.

Bechtel intentioneaza sa continue lucrarile la autostrada Transilvania in masura in care va fi asigurata finantarea necesara, a declarat, in luna februarie, pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare din cadrul companiei americane. Potrivit acestuia, problema principala este bugetul de stat pe 2010 care nu are prevazute sumele necesare continuarii lucrarilor. Pentru cei 10 kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Campia Turzii, ar fi necesare circa 100 de milioane de euro, iar pentru 40 de kilometri din sectiunea 3C, intre Suplacu de Barcau si Bors, ar trebui alocate aproximativ 200 de milioane de euro. Efectuarea lucrarilor pe sectiunea 2B este aproape o certitudine, insa sectiunea 3C ramane inca sub semnul intrebarii.


Sursa


Squirrel
2,7 km de drum: singurul contract atribuit in 2010.

Încet-încet vor inaugura câte un metru pe an. Călare pe melc și tot se mișcă mai repede.
Păcat că nici alternative nu prea sunt: calea ferată este la rândul ei depășită moral, transportul aerian și naval nu ajunge oriunde…Nație de 4Ś4 ne facem! A simțit franțuzul ce-i va trebui românului dacă vrea să se deplaseze…
voyageros
Cam asa arata o parte a lucrarilor intre Turda si Campia Turzii...adica mai nimic, cei drept s-a intrat cu lucrari si pe linia ce leaga cele doua viitoare noduri. Pana nu demult aici nu era nimic acum cat de cat...mai este mult pana la final.
Squirrel
700 milioane € pentru zero kilometri de autostradă!
QUOTE
    Ministerul Transporturilor are de la buget anul acesta 2,6 miliarde de euro Ziarul Financiar a obtinut de la Compania de Autostrazi si Drumuri alocarile de bani pentru 2010 Numai pentru autostrazi sunt prevazute 720 mil. euro De ce nu va fi gata niciun kilometru?
    Radu Berceanu, ministrul transporturilor, spune ca nu are bani sa finalizeze niciun kilometru de autostrada anul acesta, desi bugetul pentru autostrazi este de 2,9 mld. lei (720 mil. euro), din totalul de 10,6 mld. lei (2,6 mld. euro) cat este bugetul ministerului, potrivit datelor primite de ZF de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
    Problema este ca trebuie platite datoriile acumulate in 2009 pentru lucrari executate de constructori, dar neachitate. Berceanu se regaseste astfel in aceeasi situatie pe care o reprosa lui Ludovic Orban anul trecut, dupa ce a revenit la conducerea ministerului.

    Berceanu a mai fost ministru timp de opt luni in perioada 2006-2007, in guvernul Tariceanu.
    Din 1990 si pana in 2009 au fost 17 ani in care nu a fost finalizat niciun kilometru de autostrada, iar istoria s-ar putea repeta si in 2010 daca luam in calcul declaratiile de la inceputului anului ale lui Berceanu.
    Totusi suma de 700 mil. euro ar fi fost suficienta pentru a inaugura o noua portiune de autostrada, mai ales daca luam in calcul ca multe din proiecte se afla deja in constructie. Un exemplu este Ungaria care a finalizat in luna martie 65 de kilometri de autostrada, cu 52 de poduri si sase viaducte, patru spatii de servicii si un centru de mentenanta, in urma unei investitii totale de doar 520 mil. euro.
    Radu Berceanu anunta la sfarsitul anului trecut, inainte de stabilirea bugetelor pentru ministere, ca in 2010 ar putea fi finalizati 90 km de centuri ocolitoare si 101 km de autostrazi daca vor fi alocate fondurile necesare. Dupa patru luni, toate aceste cifre au fost date peste cap si inca nu se stie ce autostrazi si centuri ocolitoare vor fi finalizate pana la sfarsitul anului.
    CNADNR afirma ca ar avea nevoie in total de 5 mld. euro pentru a finaliza proiectele aflate in derulare, insa bugetul de investitii de anul acesta pentru autostrazi si drumuri nationale este de 5,15 mld. lei (1,25 mld. euro), suma care trebuie sa acopere si datoriile din 2009. Numai la Bechtel datoriile pentru lucrarile derulate in 2009 se ridica la 200 mil. euro, dupa ce compania americana a finalizat o portiune de 42 km din autostrada Transilvania. "Bugetul total alocat pe anul 2010 pentru constructia si reabilitarea de drumuri nationale este de 2,18 miliarde de lei, iar necesarul avansat de CNADNR este de 9,22 miliarde de lei. Necesarul de fonduri in 2010 pentru constructia de autostrazi este de 11,38 miliarde de lei, iar bugetul alocat pe acest an este de numai 2,97 miliarde de lei", sustine Dorina Tiron, directorul general al CNADNR.
    Datoriile CNADNR catre constructori se ridicau in luna martie la 1,7 mld. lei (peste 400 mil. euro), iar ulterior in aprilie au scazut la circa 300 mil. euro
    "La 15 aprilie 2010, CNADNR inregistreaza obligatii la plata in valoare de 1,28 miliarde de lei, din care cele cu scadenta in 2009 se ridica la 192,8 milioane de lei, iar cele cu scadenta in 2010 au o valoare de 1,09 miliarde de lei", afirma reprezentantii CNADNR.
    Partidul Democrat Liberal (PDL) promitea la alegerile de sfarsitul anului 2008 ca va finaliza 836 km de autostrada in patru ani. Deocamdata a terminat doar 42 km, mai are 796 km.
    Avand in vedere ca suma alocata pentru investitii la Ministerul Transporturilor este considerata prea mica, toate sperantele reprezentantilor CNANDR se indreapta catre urmatoarea rectificare bugetara, care ar putea completa sumele de bani de care are nevoie infrastructura.
    "Pana in prezent, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu a solicitat CNADNR propuneri de rectificare a sumelor aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2010", afirma Tiron. Ea considera ca bugetul alocat anul acesta pentru autostrazi si drumuri nationale este insuficient pentru a acoperi proiectele aflate in constructie. Cei mai multi bani din bugetul pentru anul acesta se vor indrepta catre autostrada Bucuresti-Ploiesti, circa 900 mil. lei (220 mil. euro), pe locul doi fiind autostrada Transilvania cu 700 mil. lei (170 mil. euro), urmata de Arad-Lugoj cu 411 mil. lei (100 mil. euro).

    Ce propuneri avea Berceanu?
    Berceanu afirma la sfarsitul anului trecut ca in 2010 ar putea fi in lucru circa 12 variante ocolitoare, astfel incat sa fie in constructie 204,96 km, din care 90,76 km sa fie finalizati, in functie de asigurarea necesarului de finantare.
    In ceea ce priveste drumurile nationale, la sfarsitul anului 2009 sunt in lucru 1.630,7 km, la care s-ar fi adaugat cei 315,7 km aflati la acea vreme in procedura de contractare. Obiectivul propus pentru acest an era de 855 km de drumuri nationale reabilitate in functie de asigurarea necesarului de finantare
    Tot in 2010, potrivit programului propus de Berceanu, ar fi trebuit sa fie receptionati 101,46 km de autostrada, printre care se numara Turda-Gilau (9,4 km), Dolea-Sarsig, jud. Bihor - din sectorul 3C al autostrazii Transilvania (18 km), centura ocolitoare Sibiu (17,5 km), Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km), Bucuresti-Moara Vlasiei (12 km) si viaductul de 2 km de la Suplacu de Barcau. In total, ar fi trebuit sa fie in executie 508 km de autostrada. Anul trecut s-a lucrat pe 243 km si au fost finalizati 42,3 km (din sectiunea Turda-Gilau a autostrazii Brasov-Bors).

user posted image

Romania, tara drumurilor de pamant: 43% din cei 80.000 de km de drumuri publice sunt neasfaltate
QUOTE
    Jumatate din drumurile din Romania au durata de serviciu depasita, releva un studiu al Institutului de Statistica dat astazi publicitatii. Astfel, 49% din lungimea drumurilor modernizate si 57% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere sunt expirate.
    La sfarsitul anului trecut, Romania avea 81000 km de drumuri, din care 29% drumuri modernizate (adica acoperite cu asfalt de tip greu si mijlociu), 27% cu asfalt usor si 43% drumuri pietruite si de pamânt.


Statistica confirma datele ZF: Romania are in prezent 321 km de autostrada
QUOTE
    Drumurile publice totalizau la sfarsitul anului trecut 81.713 km, din care 16.503 km (20,2%) erau drumuri nationale, 35.048 km (42,9%) erau drumuri judetene si 30.162 km (36,9%) sunt drumuri comunale, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica.
    Din totalul drumurilor nationale, 6.180 km (37,4%) erau drumuri europene, iar 321 km (cu 14,2% mai mult decat in anul 2008 respectiv 40 km) insumau autostrazile. Din totalul drumurilor publice, 212 km (0,3%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie si 1347 km (1,6%) drumuri cu 4 benzi de circulatie.

Graficul autostrazilor construite in perioada 1990-2009
nitz
Ceva nu e in regula cu cifrele alea... Varianta ocolire Pitesti e terminata de ani buni! Nu pare un articol foarte credibil.
namidee
Sa fie varianta ocolire Ploiesti de fapt? Mie articolul mi se pare cat se poate de realist si bine fundamentat.
J o h n n y
Pana la urma toata nebunuia cu intarzierile asta la constructia de autostrazi in Ro porneste si de la o mie de studii de feazbilitate, studii de nustiu-ce, etc adica alte modalitati de a stoarce bani. Cum au reusit alte tari vecine noua sa contruiasca de 10 ori mai multi km de autostrada in 10-15 ani fara atatea sutdii e un mister....

Nu pot sa nu observ totalul de 2,97 mld euro, adica exact banii obtinuti de la Erste pe vanzarea BCR-ului si care apoi au fost tocati de vosganian si tariceanu, pana in 2008. Si asta era pe vremea cand "economia duduia si eram a saptea putere economica a UE" ca sa citez un clasic in viata. Plus cresterea economica de 7-8% anual, adica mai multi bani la buget, grad mai bun de colectare a taxelor, fonduri de investitii mai mari (teoretic).
Macar ramaneam cu 614 de km de autostrada dupa vanzarea BCR-ului dar acum ne-a ramas doar degetul mijlociu arat de unii.....
IsNa
QUOTE(J o h n n y @ 27 Apr 2010, 19:56)
Cum au reusit alte tari vecine noua sa contruiasca de 10 ori mai multi km de autostrada in 10-15 ani fara atatea sutdii e un mister....

*



Nu e niciun mister. Bani au fost si la noi, si mai primeam multi altii de la UE, si de la institutii de credit daca aratam un dram de seriozitate.

Problema e ca natia noastra e pusa pe furat de la mic la mare, si ne-a intrat in sange in asa masura ca nici nu observam cat de anormali suntem pe plan European. La noi nimeni nici nu gandeste in termeni de "cum realizam asta" ci doar in "cum <scoatem> un ban".

Nu mai departe de Ungaria, care e tot tara fosta comunista, s-a realizat acum autostrada M6 in sistem PPP, iar lista institutiilor implicate (atat de stat cat si private, atat Maghiare cat si internationale) e lunga de-un cot. Totusi s-au putut coordona, si pierderile (a se citi furtisagul) s-a putut tine sub control.

Sa nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa spun ca la altii nu se fura, dar la noi e filozofie nationala, si asa se fura TOT; ce ramane in urma sunt doar scaparile masinariei nationale de jaf reciproc. Ne furam toti caciula unul la altul si fiecare se bucura ca prostul c-a facut rost de o caciula.
Garett
http://www.puterea.ro/news967/Portiuni-din...dele-Petrom.htm
Cred ca nici pavate cu aur n-ar trebui sa coste atata!
Rromania! mad.gif
Squirrel
Cornel Popa, Tuca Zbarcea si Asociatii: Din punct de vedere al studiilor de trafic, constructia autostrazilor nu se justifica.
Dacă și experții au ajuns la concluzia că n-avem nevoie de autostrăzi… unsure.gif
J o h n n y
@IsNa: pe langa "pierderi" mai mici mai probabil ca exista si o legislatie mai buna, in cazul ungurilor. Nu e normal sa astepti 18 luni pentru constructia unei autostrazi, perioada in care se fac numai studii de tot felul. Iar cand e desemnat un castigator in urma unei licitatii automat perdantii fac contestatia iat lucrarea de blocata pana la solutionarea contestatiei. Alte luni pierdute aiurea.
vijelie
QUOTE(J o h n n y @ 30 Apr 2010, 11:34)
... Nu e normal sa astepti 18 luni pentru constructia unei autostrazi, perioada in care se fac numai studii de tot felul...
*

Ba e foarte normal, in tarile civilizate se studiaza problema foarte atent inainte de a baga utilajele in teren.
J o h n n y


In tarile civilizate lucrurile se miste muuuult mai repede, cu tot cu aceste studii.

Sunt impotriva tergiversarilor de orice fel, ca sa mai stoarca un ban.
eloy
and the 'oscar' (citeste autostrada) goes to.. miiiisteeer Umbrarescuuuuuuuuu
http://www.romanialibera.ro/actualitate/ec...lor-185348.html
eram sigur ca asa o sa se intample, am zis intr-un post anterior smile.gif
george_scala_2004
nu stiu de ce dar am impresia de deja vu...o fi de la centura ploiesti ? wink.gif
si oricum pretul ala...sa fim seriosi...250 milioane pentr...33 km ? blink.gif

stati putin...data limita este 19 mai...sa intelegem ca deja s-au stabilit...cistigatorii ??? blink.gif
eloy
QUOTE(george_scala_2004 @ 4 May 2010, 10:49)
stati putin...data limita este 19 mai...sa intelegem ca deja s-au stabilit...cistigatorii ??? blink.gif
*


nope, aia e data pana la care au voie sa depuna ofertele. apoi dureaza 2-3 luni analiza pana cand decid cine a castigat (apoi eventualele contestatii..)
in articolul din RL mister cireasa arata cum e facut caietul de sarcini in stilul 'servit' pt mister umb. Nu garanteaza nimeni 100% ca el iese, dar eu zic ca e un pronostic destul de sigur.
voyageros
La viitorul nod de la Campia Turzii se lucreaza mult mai intens practic peisajul zonei se schimba de la o zi la alta...te pomenesti ca astia chiar vor sa termine bucatica asta...
eloy
tare smile.gif... poze ai cumva?
io cred ca Bechtel vor sa aiba ceva la mana, sa arate ca ei pot, numa bani sa le dea Boc (sau Vladescu sau Berceanu). Sa nu mai tipe presa de Bechtel care in 5 ani au facut 40 km...
eloy
se pare ca a fost vina noastra, nu a lu vinci, la faza cu comarnic-brasov. si nici nu sunt sanse in urmatorii 2 ani de mai bine in directia asta:
http://www.capital.ro/articol/soselele-sta...ppp-134530.html
egox
Care e fraza din care reiese că „a fost vina noastra, nu a lu vinci”?

Din câte pricep eu Vinci n-a putut obține finanțare pentru contract (băncile, înțeleg, au considerat afacerea nefezabilă; am și auzit undeva - n-o luați mai mult de bârfă - că se estima că suficient de mulți automobiliști ar fi preferat să meargă pe DN în loc să plătească taxă de autostradă). Ar fi dorit modificarea contractului, ceea ce în alte părți de Europa e legal posibil, la noi se pare că nu. Articolul nu spune nimic despre ce modificare ar fi vrut Vinci.

Înțeleg de aici că suntem - now as always - mereu altfel decât lumea normală la cap. Totuși, asta nu mută vina de la Vinci la statul român. Sau, în orice caz, articolul nu demonstrează asta.
george_scala_2004
Moartea cu premeditare

ia uite ce fac grecii
lungime = 670 km
costuri = 5.900 M € cu tva inclus !

dar ce este super interesant: The tunnel construction cost ranges between 8.000 € per running meter and 30.000 € per running meter. blink.gif
eloy
QUOTE(egox @ 6 May 2010, 10:27)
Care e fraza din care reiese că „a fost vina noastra, nu a lu vinci”?

Din câte pricep eu Vinci n-a putut obține finanțare pentru contract (băncile, înțeleg, au considerat afacerea nefezabilă)
*


zice asa:
deoarece tocmai lipsa unor norme clare și adaptate momentului pare a fi motivul principal pentru care CNADNR nu a putut negocia o modificare a contractului cu Vinci-Aktor
si mai departe
Cererea consorțiului francez privind extinderea termenului de închidere financiară depășea cadrul documentației de atribuire și al ofertei depuse inițial, acțiune care contravine legii privind achizițiile publice din România.
Din cate inteleg eu, nu e problema ca nu au putut obtine finantare, (si in nici-un caz ca nu era fezabila, e drept ca la inceput ar stramba din nas romanu ca tre sa plateasca, dar incet-incet si-ar da seama si de avantaje) ci ca nu au putut sa o obtina la timp.
apoi
Deși acceptarea unor noi termene și, prin urmare, întârzierea lucrărilor nu erau de dorit, importanța acestui contract, precum și dificultatea majoră de a găsi finanțare în acest moment puteau justifica încheierea unor noi acorduri
Cu alte cuvinte, bai tata, nu esti de acord sa amani 2-4-6 luni pana face rost ditai consortiu de bani, ca pana la urma ar fi facut rost, dar in schimb arunci pe fereastra 2 ani si ceva de negocieri, carca de bani aferenti, ca te asigur ca costat ceva procesul asta, si mai ai de asteptat dumnezeu stie cat, pana se incumeta altii, pana iese legea, pana trece criza, pana se schimba guvernu ......
Ov
parerea mea e ca bancile care trebuiau sa dea banii au analizat bine (si in mod real, nu ce vedem noi la televizor) tarisoara asta a noastra minunata, si au ajuns la concluzia ca riscul sa nu-si mai vada banii inapoi este major.
Cu alte cuvinte, in mediul bancar suntem cosiderati falimentari/in incapacitate de plata smile.gif

Acum, sunt curios daca o sa se adevereasca previziunile lor indirecte (ceva ma face sa cred ca da, ca altfel nu e nimeni atat de retard sa dea cu piciorul la atata banet)
papa_mulo
In schimb s-a umplut Bucurestiul de niste stupizenii galbene si inutile de cauciuc care intr-o saptamana au fost distruse de rotile masinilor. Pe langa faptul ca sparg banii aiurea mai sunt si iresponsabili si au plantat si stalpisori de fier prin intersectii acolo unde incep randurile de prostii d'astea de cauciuc. Si aia sunt distrusi dar impreuna cu ei s-au distrus si niste masini...
Sunt curios cine da autorizatie/aviz sa se monteze stalpisori de fier in drum...raspunde oare cineva pentru decizia de a instala porcariile alea?
Nu mai zic ca a inceput marea asfaltare...o gramada de bulevarde au fost decojite desi nu necesitau reasfaltarea.
Ce sa mai zic de numeroasele intersectii cu doua semafoare...

Nu ne mai facem bine, suntem deja in pragul mortii si nu se opresc din furat...nu au limite!!!
roty
@papa_mulo: care e problema cu stalpisorii de fier? ce ar cauta o masina acolo?

In franta este o regula foarte simpla. Indiferent de cat de ingusta e strada, la trecere de pietoni se pune o insula intre sensuri, de multe ori cu stalpi de fier. Ca sa protejeze pietonii.

Bine, francezii sunt gay, ei tin mai mult la oameni decat la masini. Plus ca ei au o educatie rutiera.
E gay rau, stiu...
egox
QUOTE(eloy @ 6 May 2010, 12:02)
Din cate inteleg eu, nu e problema ca nu au putut obtine finantare, (si in nici-un caz ca   nu era fezabila, e drept ca la inceput ar stramba din nas romanu ca tre sa plateasca, dar incet-incet si-ar da seama si de avantaje) ci ca nu au putut sa o obtina la timp.
*



Eu n-am comentat decât „se pare ca a fost vina noastra, nu a lu vinci”. Se poate eventual spune că „nu e doar vina lui Vinci, cu o lege mai deșteaptă existau șanse de redresare a situației”.
La valoarea mizei eu nu pot accepta că Vinci nu știau care sunt termenele și au fost surprinși. Ei au vrut o renegociere la expirarea termenului legal (sau contractual, nu mi-e clar) care nu era posibilă în contextul legal românesc (făcut cu picioarele, știm cu toții).
Sigur, aș fi preferat ca legea să fie alta, Vinci să aibă timp să dreagă busuiocul și să n-avem discuția asta. Faptul că n-au avut varianta asta nu-i exonerează complet, așa cum sugera enunțul inițial.
vijelie
Vinci se invarte de multi ani prin Romania.
Acum 7-8 ani chiar a avut un contract cu statul roman pentru consultanta oferita in vederea selectionarii firmei care urma sa asigure... consultanta chiar pentru tronsonul de autostrada in discutie.
papa_mulo
QUOTE(roty @ 6 May 2010, 17:30)
@papa_mulo: care e problema cu stalpisorii de fier? ce ar cauta o masina acolo?

In franta este o regula foarte simpla. Indiferent de cat de ingusta e strada, la trecere de pietoni se pune o insula intre sensuri, de multe ori cu stalpi de fier. Ca sa protejeze pietonii.

Bine, francezii sunt gay, ei tin mai mult la oameni decat la masini. Plus ca ei au o educatie rutiera.
E gay rau, stiu...
*




Ce traba au francezii, gay si pietonii cu ce zic eu? Vorbesc de doua randuri de stalpi de fier pusi pe stanga si dreapta liniei de tramvai cand se termina intersectia fara nici o legatura cu trecerea de pietoni. Adica traversezi intersectia si daca nu te incadrezi perfect pe ultima banda(fie ca e intuneric si nu vezi, fie ca te scoate unul din dreapta ta din banda) te trezesti cu stalpii aia in fata. Montati in asfalt, nu pe squar...cu masina rupi doar bara, dar ce face un motociclist sau un scuterist? Astia n-au voie sa ajunga intregi acasa, ce-or avea cu ei? Francezii aia de care zici tu si orice tara in care lucrurile se fac cu raspundere fata de cetatean(nu doar sa se cheltuie niste bani)au vibratoare de avertizare si lumini de semnalizare inainte sa dai intr-un squar, stalp sau orice obstacol...ca daca nu au, acolo sunt dati in judecata si iti platesc si masina si stresul. La noi refugiile alea cat casa poporului pe care le-au facut unele n-au nici macar ceva reflectorizant....
Daca tot te dai la ironii cu mine, ia zi-mi ce rost au poolele alea galbene de cauciuc care incadreaza liniile de tramvai pe Calea Mosilor unde sunt doua benzi pe sens si conform legii ai voie sa mergi pe linia de tramvai atat timp cat nu incurci tramvaiul? Vezi vre-un rost inafara de a cheltuii niste bani aiurea?

PS: Ma leshi cu educatia rutiera a francezilor? Ti-ai gasit exemplu...nu zic ca sunt ca noi dar nici departe. Inafara de Germania+ Elvetia+ Benelux nu am ramas impresionat de disciplina rutiera nicaieri.
AdrianMC
QUOTE
ia zi-mi ce rost au poolele alea galbene de cauciuc care incadreaza liniile de tramvai pe Calea Mosilor unde sunt doua benzi pe sens si conform legii ai voie sa mergi pe linia de tramvai atat timp cat nu incurci tramvaiul? Vezi vre-un rost inafara de a cheltuii niste bani aiurea?
Si ca o completare: daca au vrut sa separe linia de tramvai de zona rutiera atunci ce rost au alea DINTRE liniile de tramvai pe Calea Mosilor? Sunt 3 randuri de rahati galbeni care nu o sa reziste prea mult.
cmandrei
Va rugam nu mai postati Off-topic. Multumim,
supremeon
Referitor la Comarnic - Brasov, mentalitatea este gresita... Bancile calculeaza daca isi pot recupera banii... si nu ar trebui sa faca lucrul asta!

Calculul bancilor:
Brasov - Cormarnic ar costa 1,2 mld E (capital.ro). Sa zicem, 1,5.
Din o taxa de autostrada de 4 euro pe masina, adica 20 lei cu tva,
ar insemna un numar de treceri de:
1.5*10^9 / 4 = 375* 10^6 treceri = 0.375 mld. treceri
In cat timp se fac atatea treceri?
Sa zicem ca se fac 10^3 treceri pe zi (1 mie).
Deci, impartim 375*10^6 / 10^3 = 375 k zile.
In un an = 365 zile. Cati ani ar rezulta?
375 kzile / 365 = 1027 ani. Oau.
Daca asa se pune problema, sa fie re rentabil, atunci metanlitatea e gresita!!!
O infrastructura nu trebuie sa fie o rentabila, caci, prin definitie, rolul ei este de a facilita dezvoltarea economica in mod indirect.
Este si un lucru vital. Deaceea este atributul statului: pentru ca este vitala si neprofitabila, nu poate fi privita ca o afacere.
Banii din taxa de autostrada ar trebui sa asigure doar acoperirea cheltuielilor de mentenanta...

Solutia este sa participe statul cu mai multi bani... cu fonduri structurale de la ue, pentru dezvoltare regionala, cu fonduri nerambursabile pt infrastructura, daca mai au de unde lua (stiu ca au existat in trecut, acum nu cred ca se mai dau), etc...

Cert este ca e imperativ necesara terminarea autostrazii Bucuresti-Brasov-Tg Mures-Cluj-Oradea. Si normal mi se pare ca, odata ce te-ai apucat de ceva, sa termini, si ABIA APOI SA TE APUCI DE ALTCEVA (cum ar fi autostrada Arad- Sibiu - Bv).
Bulgarii au munti mai intalti ca ai nostri, capitala lor este in munti, dar, cu toate astea, au multe autostrazi si frumoase tunele prin munti...

Parerea mea...
namidee
Cred ca ai omis din calculul ala TIR-urile, si mai cred ca cifra de 1000 masini pe zi e mult prea mica. Gandeste-te doar cum arata Bucuresti-Ploiesti intr-o vineri dupa amiaza.
vijelie
In niciun caz nu se vor muta toti de pe DN1 (gratis) pe autostrada (cu taxa).
supremeon
Am omis intentionat tir-urile, iar cifra stiu ca este mai mica decat media traficului zilnic... insa, daca se iau in calcul, cu atat mai bine, devine mai fezabil proiectul. EU VREAU SA SE FACA AUTOSTRADA BRASOV - BUCURESTI...
Nu se vor muta toti pe autostrada din un singur motiv: ar ramane dn1 liber, deci, se va circula f. bine pe dn1 smile.gif
Sugestia mea ar fi sa mearga tir-urile pe dn1, sa nu le lase pe autostrada, insa nu se va intampla, din cauza ca alea aduc bani smile.gif

Oricum, in locul lui Berceanu, as face tot posibilul sa se faca autostrada BV- Bucuresti, pentru ca impusca 2 iepuri dintr-o data: are continuare la autostrada Transilvania (Oradea - Cluj - Tg Mures - Brasov), iar pe de alta parte, nici nu mai e nevoie sa treaca muntii de la Sibiu la Pitesti. Pentru ca autostrada Arad- Sibiu, odata facuta, poate fi usor unita cu autostrada Transilvania, caci, de la Sibiu la Fagaras sunt doar ~50 km. Astfel, cine vine de la Arad si intra in tara, ar putea ajunge la Bucuresti... si nu ar mai fi nevoie de autostrada de la Sibiu la Pitesti... mi s-ar parea avantajos si logic.
IsNa
Problema e exact cu TIR-urile. In niciun caz traficul de tranzit de marfa (care transziteaza Romania) nu se va muta pe aceasta autostrada. Pe langa taxa, asta presupune urcarea masinilor grele pana la 1200 metri (sau cat e pasul), ceea ce mananca enorm de mult combustibil.

Traficul de marfa va continua sa mearga pe valea Oltului sau pe la Severin, si asa autostrada va servi doar excursionistilor din capitala. Mai avem mult pana sa ne permitem sa construim autostrazi care sa deserveasca doar turismul intern.

Eu i-am tinut pumii sa se faca, macar si pentru experienta pe care CNADNR urma s-o capete in domeniul PPP, care e singura noastra sansa la infrastructura. Plus ca probabil ar fi fost o placere de traversat drumul asta.

Dar pur economic, nu e viabil proiectul, nu inca.
vijelie
Asta se rezolva cu interdictii de tonaj pe DN1 wink.gif
VladG
Si totusi se lucreaza la autostrada spre Constanta...
Fata de anul trecut in dealul de la Cernavoda s-a sapat un sant de cateva sute de metri, in arc de cerc, sambata dimineata erau cativa muncitori pe acolo. Am vazut ceva activitate, intensa chiar, la pasajul de la intrarea in Constanta, unde autostrada va traversa actualul DN. Se faceau ceva foraje.
Asta e bine, eu aveam impresia ca nu se misca nimic pe acolo.
supremeon
Pai, sincer, ar fi cazul sa termine odata autostrada spre Constanta, caci este rusine nationala de cat timp se cacaie sa o faca... si au lasat-o pur si simplu neterminata. Am mai spus si ma repet: cand te apuci de ceva, e bine sa termini, abia apoi sa treci la altceva. Daca nu ar fi facut acea portiune din autostrada Transilvania, care oricum nu era imperativ necesara, caci DN-ul are 4 benzi de la Turda la Cluj, acum am fi avut autostrada pana la Constanta si poate si catre sud si catre Tulcea... dar, ce sa-i faci, daca piticania de premier este din Cluj smile.gif smile.gif

Pentru ISNA: in prezent, tir-urile circula pe dn1a, iar apoi o iau spre Cluj prin Sighisoara, sau spre alte destinatii... daca s-ar face autostrada, tir-istii ar fi cei mai fideli clienti, intrucat pentru ei conteaza f. mult timpul de deplasare. Cheltuiala cu combustibilul este un aspect neesential. Totodata, pentru orice masina, inclusiv pentru un camion, circulatia pe autostrada este mai economica dpdv al carburantului, fata de drumul pe dn1a, care este mirific de frumos, insa plin de curbe, rampe, pante s.a.

Eu, in locul lui Berceanu, as sista orice lucrare la autostrada Transilvania, as baga toti banii in terminarea A2, iar apoi as face de la Bucuresti la Brasov. Astea terminate, m-as apuca apoi doar de 2 simultan (nu mai mult): actuala Transilvania, pentru a uni Bucurestiul cu Oradea si Debrecen, si viitoarea Arad-Sibiu-Fagaras, pentru a uni Bucurestiul cu Szeged... Astea 2 terminate, m-as apuca apoi de alte doua: una prin Moldova si alta prin Oltenia...

A, si, sincer, as introduce o taxa de autostrada. Dar, nu de genul ca platesti la intrarea pe fiecare tronson, ci, una cu valabilitate zilnica. Ai platit azi, poti circula de la Constanta la Oradea (daca esti atat de nebun). Maine, nu mai e valabila, mai platesti odata. Si as face-o ceva in genul 20 lei pe zi, nu mai mult. Iar rovignetele le-as pastra doar pt drumurile nationale... k sa stie omul o treaba: ai platit rovigneta, atunci ai pretentia la DN asfaltat si fara gropi. Vrei pe autostrada? 20 lei/zi. Eu, personal, as plati 20 de lei pentru fiecare drum la Bucuresti, doar sa stiu ca ajung in 1,5 ore, nu in 3-4. Si pt fiecare drum la mare, as plati 20 lei dus plus 20 intors (si as avea pretentia sa nu mai fie nici o taxa la pod).

Personal consider ca autostrazile sunt viabile dpdv economic, caci, trebuie judecate implicatiile care le are o infrastructura mai bine pusa la punct... nu s-ar mai plange cei care ne tranziteaza ca avem drumuri naspa; nu s-ar mai plange strainii ca nu au cum sa circule prin tara noastra, ca e traficul oribil de la aeroport (Bucuresti, Sibiu sau Cluj), s-ar dezvolta si turismul si industria... fara autostrazi, viata noastra in Romania urmatorilor zeci de ani va fi un calvar de saracie...
psychoo
sunt uimit ca unii romani accepta si rovigneta si taxa de autostrada ba chiar o cauta cu lumanarea. de ce in ungaria, austria si toate natiile din lumea asta platesti doar o taxa de drum (de obicei doar de autostrada) si la noi sa se plateasca 2??? ba mai mult cetatenii sa o vrea.
jesus!!!
IsNa
QUOTE(supremeon @ 10 May 2010, 00:42)
Pentru ISNA: in prezent, tir-urile circula pe dn1a, iar apoi o iau spre Cluj prin Sighisoara, sau spre alte destinatii... daca s-ar face autostrada, tir-istii ar fi cei mai fideli clienti, intrucat pentru ei conteaza f. mult timpul de deplasare. Cheltuiala cu combustibilul este un aspect neesential. Totodata, pentru orice masina, inclusiv pentru un camion, circulatia pe autostrada este mai economica dpdv al carburantului, fata de drumul pe dn1a, care este mirific de frumos, insa plin de curbe, rampe, pante s.a.


*




Asta-i valabil pt. cei ce au destinatii in Transilvania.

Cei ce incearca sa exporte marfa din sudul tarii spre vest, sau importa marfa din vest spre sudul tarii intra preponderent pe la Nadlac si apoi se tarasc prin Arad, Deva, Sebes, si trec Carpatii prin valea Oltului. O parte mai merg prin Caransebes si Severin.

Deoarece transportul de marfa e prima prioritate, traseul asta ar fi trebuit sa aiba prioritate. Intr-un fel suntem deacord, pt. ca asta implica si terminarea tronsonului Cernavoda-Constanta.

Asta ne-a recomandat si UE, de fapt, doar ca Nastasel a vazut o "afacere" foarte buna cu Bechtel. Nu c-as vrea sa-l apar pe Boc (e un tembel total depasit de situatie), dar asta nu e vina lui. El era la gradi cand s-a parafat contractul cu Bechtel, si in plus si in opozitie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.