Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
corbex
Ar fi foarte bune daca banda din margine ar avea latimea standard. Ai vazut ca pe Urziceni nu poti depasi chiar cind vrei tu. La citi imbecili intra pe contrasens, parca mergi mai linistit pe autostrada. Mie imi ajunge si o sosea normala, bine intretinuta, daca nu e aglomerata.
bucatzel
Pai segmentele de autostrazi pe care le avem, fara parcari, benzinarii, samd, ce ti se pare ca sunt, de fapt?
IsNa
QUOTE(klaus @ 3 Dec 2013, 16:59)
Eu tot nu inteleg de ce e neaparat nevoie de autostrazi. Drumurile exprese nu-s suficiente?
*



In multe cazuri, da, momentan.

Dar un drum expres nu costa cu mult mai putin decat o autostrada. Aliniamentul e ceva mai ingust, dar ai nevoie de acelease lucrari de arta (trebuie intersectii denivelate), acelease noduri, aceleasi exproprieri, aceleasi interventii asupra utilitatilor, si in mare parte tot nu poti refolosi aliniamente de la sosele existente.
In majoritatea cazurilor, mai bine dai cu 20% in plus si o faci autostrada.

Unde nu se justifica, centuri ocolitoare pentru localitatile de pe soselele existente si modernizarea intersectiilor (benzi speciale pentru acomodare si pentru viraj la stanga, semnalizare, giratii unde se impune...).
supremeon
in lipsa specificarii destinatiei bugetare clare (vezi si posturile mele anterioare), cei 7 centi se vor fura si se vor duce pe campania electorala; BRAVO BASESCU pentru ca, iata, incearca sa le tina fata hotilor.
Daca ar fi prevazut clar in legea bugetului faptul ca banii se duc pe autostrada X (ex: Bacau-Bv sau TurnuSeverin-Craiova), atunci eram contra lui Basescu smile.gif

Harta   e buna, cu 2 exceptii; dar constituie o amagire electorala. Nici in 20 ani nu vor termina ceea ce ei incep ei prin aceasta harta! Uitati-va ca nu e terminata harta: vor sa faca Alexandria-Craiova-Turnu severin-Lugoj si PiatraNeamt-TgMures.

Este bine ca au inteles sa lase SB-Pitesti pe alta data, caci e greu de facut si ar manca multi bani din urmatorii 10 ani; pacat ca vor sa inceapa pana la Ramnicu Valcea; mai bine asteptau inca 5-10 ani si atunci faceau direct pana la SB.
 Dacia si Pitestiul ar trebui legate de Vest prin Severin-Lugoj.
BV-Ploiesti e prioritar, de 20 ani dn1 nu mai face fata. E laudabil ca vor sa o faca, dar, daca chiar s-ar ocupa, va dura si asta vreo min 8 ani...
Bv-BC este necesar, pentru a lega Moldova de vest si cred ca se poate face mai repede, sa zicem in 4 ani.
Prin Alexandria ei vor de fapt sa duca inca un drum, spre Craiova, Turnu Severin, Lugoj. Dar, mai bine s-ar desparti din drumul de Calafat spre Vest. Nu cred ca sunt necesare 2 autostrazi intre Buc si Craiova! Totodata, nu inteleg de ce nu fac autostrada Buc - Giurgiu.
Bacau-P Neamt e gresit; de la Bacau trebuie mers la Suceava! Ei tintesc de fapt sa ajunga la Tg Mures: nu e bine, pt ca sunt prea multe grupe de munti de trecut si pentru ca e prea aproape de Bv-BC.

MAI BINE AR FACE Suceava-Bistrita-Zalau, apoi contopire cu A3, pentru a pune in valoare si a lega nordul tarii! Pentru a crea acces la portile Bucovinei si ale Maramuresului, sa vina turistii si acolo. Astfel, odata facut Bacau_Brasov si Suceava_Bistrita_Zalau, nu ar mai fi necesar TgMures-Iasi; ci, s-ar putea face pentru cei din Harghita un drum expres Gheorgheni - Tg Secuiesc.

Se mai simte nevoia unor autostrazi pe verticala: Bistrita_Tg_Mures_Brasov (Fagaras); Bacau-Galati-trecere peste dunare-Constanta; Oradea - Arad.

Asadar, cele 4 mari treceri ale muntilor le consider necesare: Suceava--bistrita-Zalau; Bacau- Brasov-Sibiu; Ploiesti - Brasov si TurnuSeverin-Lugos. Daca/cand s-ar putea face, si Sibiu - Pitesti, dar nivelul de prioritate mi se pare inferior rutei Severin-Lugoj.

In concluzie, cand au spus ca vor realiza acea harta pana in 2018, psd-istii au uitat ca suntem deja in 2014. In 4 ani nici superman nu ar putea construi atat! smile.gif
vijelie
La 3/4 din traseele respective numai avizul de mediu dureaza 1 an, apoi autorizatie de construire si exproprieri etc.
Iszy
Plus aviz de la istorici - cel putin 2 ani sapaturi.
Un an cel putin din partea ursilor....
paul_p
USL este campion la desenat autostrazi.
Au un program extrem de performant, au desenat 1400 km pentru urmatorii ani.
nasty
mi se pare o harta facuta la betie:
cred ca nu-si dau seama ca autostrazile sunt pentru transport marfa, transport persoane, turism
Buzau-Braila-Galati o fi pentru turism?
Ca din Constanta sau Bucuresti sau Iasi, Suceava,Bacau, Focsani, niciunui transportator nu i se va deconta km pe aceasta autostrada. Poate mai bine era sa se lege de Bucuresti-Constanta prin Insuratei-Drajna

Iar aberatia Bucuresti-Alexandria facuta in paralel cu Pitesti- Craiova- Calafat, adica bucatele din 2 viitoare autostrazi care duc la Lugoj
Ar trebui sa lase pentru mai tarziu Bucuresti-Alexandria si sa faca in continuare Craiova-T Severin- Orsova, cam aceeasi km.
Iar Iasul iese peste munti prin 2 autostrazi in Transilvania, inainte de a face A7, cel putin ciudat.
Ake
Harta aia e de un dilentantism rar...parca au lasat o secretara sa se joace in Photopaint cu harta.

IsNa
http://www.zf.ro/companii/o-autostrada-car...l-euro-11740689
yupy.gif bababa_rock.gif banana_bailando.gif bababa_rock.gif banana_bailando.gif

Se vede ca avem o guvernare performanta: la nici doi ani dupa ce au preluat puterea au reusit deja sa incheie un proces de atribuire inceput de cei dinainte! mandru.gif
Markos
QUOTE(Ake @ 4 Dec 2013, 15:56)
Harta aia e de un dilentantism rar...
*


Ce chestie, vor sa construiasca orasul Sălaj nedumerire.gif
Kojak
QUOTE(IsNa @ 3 Dec 2013, 17:45)
..................................
Dar un drum expres nu costa cu mult mai putin decat o autostrada. Aliniamentul e ceva mai ingust, dar ai nevoie de acelease lucrari de arta (trebuie intersectii denivelate), acelease noduri, aceleasi exproprieri, aceleasi interventii asupra utilitatilor, si in mare parte tot nu poti refolosi aliniamente  de la sosele existente.
...................................
*



Te referi la platforma drumului sau la ampriza drumului?
mircea_aq
S-a modificat traseul de ieri pana azi, mare surpriza.
O fi vazut dl.Oprisan aseara la stiri, la Pro Tv ca nu ajunge autostrada la dumnealui in urbe si a dat un telefon: Alo, Victore, trage si tu o linie in paint, da bre o linie acolo, oricum nu te costa nimica.

Si platforma si ampriza sunt mai inguste la asa-zisele drumuri expres din romania, fata de o autostrada. Nu are sens sa mai bagi banii in drumuri expres decat punctual, aici si colo pe cateva zeci de km, in nicun caz pe sute de km.

Sibiu-Pitesti trebuie sa se faca, e o idiotenie sa incerci sa muti tot traficul pe valea Prahovei.
Kojak
Las ca-i bine, semnam cu chinejii, in conditiile in care avem destui oameni competenti (personal tehnic, de la muncitori calificati pana la ingineri sefi de santier, etc) care stau pa bara...
corbex
Lasa ca se face autostrada Caracal-Alexandria, pe care va fi permis si accesul carutelor. E un fel de Transsiberian oltenesc, menit sa permita destelenirea Olteniei salbatice.
Mr_Devil83
boon, prin brasov sa fie, gata m-am convins, avem conducatorii pe care ii avem pentru ca asta e nivelul nostru de civilizatie, n-are a face cu cine mergem sa votam.

Ceva ma face sa cred ca totusi pana la urma va iesi pitesti sibiu, conform planului initial.

Ce rost are sa faci autostrazi pe hartie, sa exciti brasovenii ca le faci autostrada cand singurele sectoare construite si terminate fizic sunt o tendinta de a face un culoar de tranzit?
Culoar de tranzit care probabil era mai util in formula arad - deva - pitesti, adica pe langa dn7, dar sa nu uitam ca si judetul timis face destul de mult export deci se intelege utilitatea legaturii arad - timis.

Ce se produce la brasov? tractoare care pleaca in restul europei cumva? Ca parca utb-ul l-or terminat fara prea mari remuscari.
Barem pitestiul face export sanatos, are nevoie de o cale de acces si in plus o merita pentru ca n-a lasat dacia sa ajunga la fier vechi. Da, a fost o rautate personala aici.

Altceva ma impiedica sa cred ca unii chiar viseaza ca prima autostrada care ar scoate naibii traficul greu de pe drumuri nationale, europene, orase, localitati, catune, etc, trebuie sa fie facuta prin brasov.

Am inteles eu mandria brasoveanului de pe forum, no problem, ii respect opinia cauzata de aceasta mandrie dar sper sa nu aiba "norocul" sa vada cum traficul ala insignificant care e pe la el prin zona ar putea deveni blocat daca s-ar muta calvarul de pe dn7 pe o autostrada subdimensionata care sa includa si mandria brasovenior la pachet.

cu autostrada de tranzit intre constanta si nadlac prin brasov am reusi cu siguranta sa le dam motive tuturor transportatorilor care tranziteaza romania sa caute rute alternative mai ieftine care sa ne ocoleasca, dar nu e nici o problema, banii pierduti din cauza asta ii vom recupera din brasov, care cu autostrada pana in fata motelului ne va dubla pib-ul din turism.

Ca e aglomerat traficul in zona aia ca merge miticii la munte stim. Da stie brasovu cam cate tir-uri tranziteaza romania de la constanta la nadlac? Stie ce inseamna numarul ala inmultit cu 40 de tone + miticii care vin la munte si face blocaje ca la capitala? Io fac pariu ca nu.

De fapt mai bine...

io mi-as dori A1 sa se duca pitesti brasov si daca se poate sa traca prin mijlocul orasului, ca sa aibe si ei o idee despre ce inseamna cozi de 10km, cum e cand vine taranu de spania sau italia la gramada, fiecare cu masina lui, pe 28 29 august cand se trezeste taranu ala ca tra sa se duca inapoi la spania sau unde o fi plecat la capsunit si pleaca la gramada, sa le blocheze naibii asa vreo 3 ani la rand zona si sa vada ce placut e cu drumul blocat cum se da jos cabsunaru cu tot familionu sa isi faca nevoile pe marginea drumului, cu toate ca in urma cu 500 de m era un peco cu utilitati.

Mai sper si ca moldavia sa se lege fix in brasov de autostrada asta fantastica. Sa vina moldoveanu la bucuresti si intre timp sa faca comert la brasov.

Hai tare cu pitesti brasov ca e ieftin si bun. Pentru unii.
nasty
Dupa ce toate TV si ziarele i-au facut praf cu harta prezentata, a aparut corectia: Braila se conecteaza la A7 pe la Focsani, dar in lista localitatilor apare conectata la Buzau.
La planurile pt 2023 apare pe harta conexiune cu Piatra Neamt, nu Targu Neamt.
Mai apare o linie punctata pe la Tg Jiu!!!
Orasul Salaj apare in continuare!

http://gov.ro/fisiere/stiri_fisiere/Autost...mania_R2_1.pptx
dizzy
Si de ce nu am lega Pitestiul de Nadlac astfel:
Pitesti-Craiova-Orsova-Caransebes-Lugoj-Timisoara-(Arad)-Nadlac
In felul asta ar evita trecerea muntilor pe autostrada pe Valea Oltului.
De bine sa rau exista sosea pe Valea Oltului. Daca tirurile ar avea autostrada pe ruta de jos nu s-ar mai ingramadi pe Valea Oltului si ar fi chiar placut samergi pe acolo.
mircea_aq
E un coridor care trebuie facut de asemenea. Pe la Orsova-Lugoj oricum trebuie sa treci Carpatii, dar cred ca dpdv costuri, traversarea asta e mai ieftina si decat Comarnic-Brasovi si decat Pitesti-Sibiu.

Gargara multa, puneti mana si faceti Pitesti-Sibiu, asta ar trebui sa fie prioritatea. Daca vin francezii de la Vinci cu banii de acasa, sa faca Comarnic-Brasov, s-o faca si sa puna taxa.
corbex
Aveti impresia ca Orsova-Caransebes sau Sibiu-Valcea vor fi facute la firul apei?
dizzy
Nu, bade Corbex, sunt drumuri pe care le-am batut cu masina si nu o data.
Pe Valea Oltului mi se pare mult mai greu de facut inca o autostrada printre munti.
Pe la Drobeta mi se pare mai usor. Nu e foarte usor ci doar mai usor.
In plus ai separa traficul de marfa pe directia Pitesti-Craiova-Nadlac si anume fabricile Ford si Dacia de traficul sapatamanl turistic de pe Valea Prahovei si Valea Oltului.
Odata facuta autostrada, nu s-ar mai ingramadi camioanele sa treaca muntii pe Brasov si Sibiu si cei care ar avea treaba in zona ar avea trafic mai lejer.

Autostrada de Brasov as face-o mai degraba pe Valea Doftanei, astfel as separa pe cei care au chef de statiuni de cei care au treaba cu iesitul din tara.
yoncv
Multa agitatie pe aici. Voi chiar credeti ca desenele de pe hartile alea vor deveni realitate in 10 ani, cum zice guvernul? Sa fim seriosi...
In alta ordine de idei, Craiova - Calafat nu se justifica la ora actuala, traficul e foarte mic. Nici macar podul de la Calafat nu a modificat prea mult situatia. De altfel, cred ca nici nu va fi inceput acest tronson in urmatorii 25 de ani.
corbex
@Dizzy: ma refeream la faptul ca autostrada, fie ea pe valea oltului, fie timis-cerna, va fi cocotata pe spinarea muntilor/dealurilor. Nu disloca nimeni sute de milioane de metri cubi de roca ca sa faca loc autostrazii pe linga riu. E mai usor sa faci viaducte. Ia ca model CRF Pitesti-Valcea. Sau autostrada Bologna-Firenze icon_mrgreen.gif Cam in felul asta: [attachmentid=1627921354]
dizzy
Asa o fi cum zici matale, eu nu le am prea tare cu constructiile.
Am mers pe autostrada prin munti prin Croatia, facuta de oameni, nu de zei, deci se poate.
Caut poze, poate gasesc rapid
Nu am poze acum la dispozitie dar uite ca au si wiki.

http://en.wikipedia.org/wiki/A1_(Croatia)

Un singur lucru as mai sublinia

Construction cost[edit]
The construction cost for the Bosiljevo 2–Split (Dugopolje interchange) sector of the motorway was originally estimated by the government in 2001 and presented as "3 x 3 x 3" – that is, the 300 kilometers (190 mi) of the motorway was to be completed in 3 years at a cost of 3 billion marks (approximately 12.65 billion kuna at the time, or approximately 1.533 billion euros).[67] In 2010, Hrvatske autoceste reported that the average cost of one kilometer of Bosiljevo–Split motorway was 7.1 million euro, which would mean that the total construction cost was 2.21 billion euro for that 311.4 kilometers (193.5 mi) long segment.[14]
Construction cost incurred on the Dugopolje–Ploèe sector of the motorway between 2005 and 2008 was reported at 4.1 billion kuna and additional 1.8 billion kuna of construction expenses are planned until the end of 2012 (representing approximately 560 and 245 million euro, respectively). The latter figure includes construction of the D425 state road but it does not include full completion of the Vrgorac–Ploèe section.[15]
Iszy
Epzact; Croatia exact la fel viaduct un pic de padure tunel, padure si iar viaduct.
nasty
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16142...a.htm?nomobile=

Daca reusiti sa cititi pana la capat dialogul intre reporter si DS fara sa dati de pamant calculatorul, o sa aveti parte de mai ceva ca de Caragiale.
george_scala_2004
Guvernul nu a realizat un calcul cost-beneficiu al autostrăzilor pe care plănuiește să le construiască. Dacă îndrăznești să deschizi discuția despre durata lor de amortizare, vei fi imediat catalogat drept înapoiat, pentru că „nu are sens să ne gândim în cât timp se amortizează autostrada”, ea este… scuzați expresia, un bun public. Am arătat de ce acest mod de a pune problema denotă în opinia unora o problemă neuronală, oricum un dispreț absurd față de alocarea rațională a resurselor pe baza calculului economic. Este cât se poate de normal să comparăm costurile cu beneficiile unei acțiuni și să concluzionăm dacă respectiva activitate este rentabilă sau nu. În fond, concurența pentru profit este motorul economiei de piață și al acțiunii umane în general – inclusiv în politică – iar cine neagă așa ceva devine ridicol.

Dacă statul nu s-a gândit la o comparație costuri-beneficii (De ce nu mă miră? Pentru el e profitabil să nu o facă!), vă propun să ne gândim noi. Voi folosi în acest sens date publice, oferite chiar de guvern, împreună cu câteva ipoteze pe care le consider de bun-simț; dacă nu sunteți de acord cu acest calcul, atunci vă rog să contribuiți la îmbunătățirea lui. De fapt, invit în primul rând guvernul să mă corecteze dacă greșesc. Cu siguranță statul are acces la mult mai multe informații decât am eu.

Principalele date pe care le voi folosi sunt standardele de cost privind construcția de autostrăzi ale CNADNR și harta traficului auto previzionat pentru 2015 (click pentru mărire).

harta-trafic-rutier

Principalele ipoteze cu care voi opera sunt: (1) costul autostrăzii va fi mai mare cu 25% ca urmare a cheltuielilor adiționale cu exproprieri și construcția de diverse elemente de infrastructură rutieră (poduri, tuneluri) și (2) traficul auto real pe autostradă va fi jumătate din traficul rutier actual, deoarece cealaltă jumătate din șoferi vor prefera, din diverse motive, să folosească DN-ul. De ce vin cu această prezumție? În primul rând fiindcă o parte semnificativă din participanții la trafic circulă pe distanțe scurte. Nu toți cei care pleacă din București spre Alexandria vor să ajungă acolo; de asemenea, unii vor să meargă de la Bragadiru la Mihăilești, de exemplu. În al doilea rând, șoferii ar putea prefera DN pentru a economisi carburant, în condițiile în care uneori traseul autostrăzii este mai lung decât DN și deplasarea la viteza de 130 km/h presupune un consum semnificativ mai mare. Segmentul București-Ploiești ilustrează bine acest lucru. În al treilea rând, unii oameni nu vor dori să plătească pentru a merge pe autostradă.

Apoi, calculez veniturile pe care teoretic le poate genera autostrada dacă participanții la trafic ar plăti pentru ea. Știu, acest lucru ni se spune că se va întâmpla doar pe autostrăzile construite în parteneriat public-privat, în rest vom circula gratis. Dar eu sunt economist și mă interesează valoarea de piață a autostrăzii – ca reflectare a cererii utilizatorilor. Un principiu de bază al economiei spune că „Nimic nu este gratis”, prin urmare mă interesează să văd câți bani ar face autostrada dacă lumea ar plăti direct pentru serviciile ei – nu doar indirect și ascuns, prin impozite, accize ș.a. vărsate la bugetul de stat. Guvernul a anunțat că va impune o taxă de autostradă de maxim 3 euro/100 km (pe Comarnic-Brașov).

Costul autostrăzii la vale, pardon, la câmpie

Autostrada București-Alexandria merge prin câmpie. Conform declarațiilor ministrului Dan Șova, ea va costa 400 mil. Euro. Standardul de cost pentru construcția de autostrăzi la câmpie este de 3,8 mil. euro/km. Distanța București-Alexandria este de 89 km, ceea ce înseamnă că, aplicând standardul de cost ajungem la o valoare de 338 mil. euro. Probabil restul până la cele 400 de milioane reprezintă viaducte sau exproprieri, nu știu.

Potrivit hărții de trafic, segmentul București-Ghimpați are trafic de peste 16000 mașini/zi, iar Ghimpați-Alexandria are trafic de 8000-16000 de mașini/zi. Hai să punem 16000 pe tot drumul, ca să fie toată lumea mulțumită. Mergând pe ipoteza de bază, pe autostradă vor circula jumătate din mașini, deci 8000. Taxa aferentă ar putea fi 2,67 euro (sunt doar 89 km, nu 100). Aceasta înseamnă că într-o zi administratorul autostrăzii ar putea încasa 21360 euro, iar anual aproape 7,7 mil. euro.

În cât timp se amortizează autostrada? În 52 de ani.

Costul autostrăzii la deal

La deal standardul de cost este de 5 milioane euro/km. Aceasta înseamnă că un tronson de 100 de km va pleca de la 500 de mil. euro la care se adaugă cheltuielile cu viaductele și exproprierile, să zicem 25%. Face 625 mil. euro.

Să ne uităm pe hartă și să alegem o autostradă care străbate preponderent un relief deluros, de pildă Brașov-Bacău. Intensitatea traficul variază între 3501-8000 de mașini și 8000-16000 de mașini. Calculând media aritmetică ne dă 8000 de vehicule pe zi. Operând cu aceeași ipoteză, că doar jumătate din traficul actual va fi atras de viitoarea autostradă, înseamnă 4000 de vehicule/zi. Aceasta înseamnă că un tronson de 100 de km din această autostradă ar putea aduce un flux de venit de 12000 euro/zi, adică de 4,3 mil. euro anual.

În cât timp se amortizează autostrada? În 145 de ani.

Atenție!

Acest calcul simplifică simplifică grosier realitatea în sensul că… subestimează costul autostrăzii și durata amortizării ei. Nu am pus la socoteală costul mentenanței, care doar pe timp de iarnă se ridică la 4,5 mil. euro anual. Nu am luat în calcul faptul că valoarea prezentă a unui flux de venit viitor este mult mai mică decât suma acestor fluxuri. Dacă țin cont de aceste aspecte atunci amortizarea autostrăzii, la deal sau la câmpie, se realizează în câteva secole, iar autostrada nu va fi niciodată profitabilă deoarece rata dobânzii este MULT superioară randamentului drumurilor. Vreau doar să trag un semnal de alarmă, pe înțelesul tuturor. Aici aveți un document care vorbește mai serios despre analiza cost-beneficiu a autostrazilor.

Trei concluzii

Doar un nebun ar investi în așa ceva. Acesta este motivul pentru care firmele eventual interesate de concesiune cer garanții de stat. Ele știu din capul locului că nu își vor putea recupera cheltuielile într-un orizont investițional normal și îl vor factura pe… contribuabil. Peste 50 de ani respectiva autostradă nu mai există fizic. Ca să existe, ea are nevoie de lucrări de reparare – nici pe ele nu le-am pus la socoteală. În funcție de evoluția tehnologiei, peste 50 de ani de fapt nici nu mai este sigur că ne vom deplasa pe autostrăzi sau vom descoperi că iar am rămas în urmă și că ne trebuie… o Strategie Națională de tuneluri vidate.

Contează prea puțin că unele autostrăzi sunt construite cu bani europeni. UE nu pune la dispoziție resurse, ci doar bani. Multă lume confundă aceste două lucruri, dar ele nu sunt identice. Dacă Moș Crăciun ne-ar pune la dispoziție fiecăruia câte un sac cu bani, vă asigur că a doua zi nimeni nu ar fi mai bogat; doar prețurile mărfurilor ar fi mai mari pentru a reflecta creșterea masei monetare. Așadar, UE ne oferă bani cu care guvernul cumpără resurse; resurse românești. Cumpără nisip, ciment, oțel, forță de muncă, carburanți, expertiză tehnică etc. Aceste resurse sunt direcționate către construcția de autostrăzi, dar ele ar putea fi la fel de bine folosite pentru producția altor bunuri, a unor bunuri dorite cu adevărat de consumatori. Construcția de autostrăzi cu fonduri europene reprezintă de fapt o cheltuială românească de resurse – resurse care sunt deturnate din procesul pieței și angajate în proiecte pur politice. Bine ați venit în socialism! Nu este de mirare că țările campioane la atragerea de fonduri europene precum Grecia sau Spania au ajuns pe marginea prăpastiei sau chiar au căzut în ea.

Dacă ne interesează să mărim viteza de circulație, atunci o soluție MULT mai ieftină este modernizarea actualelor drumuri naționale, în parte realizată. Este mai ieftin să deviezi traficul pietonal în localități prin pasarele sau pasaje subterane decât să deviezi traficul auto construind o autostradă pe lângă localitate. Centurile marilor localități – a căror parcurgere lentă duce la o pierdere mare de timp – ar trebui probabil realizate. Dacă stăm strâmb și gândim drept, cu siguranță vom găsi soluții incomparabil mai ieftine care, în final, să ducă la creșterea vitezei medii de deplasare, de la 60 km/h în prezent la 90km/h. Cred că este semnificativ și, simultan, tot ce își poate permite România – o țară în care 42% din populație se confruntă cu sărăcia.

Cel mai probabil, genul de abordare realistă a problemei sugerată de acest articol va fi respins și construcția autostrăzilor va continua. Fiecare dintre noi vom plăti prin taxe cu vârf și îndesat, apoi unii dintre noi vor alege să circule tot pe DN.

http://logec.ro/autostrazile-astea-le-veti...masilor-vostri/
dizzy
Ce citeaza Gigi-link este incomplet si incorect pentru ca nu tine cont de dinamica dezvoltarii economice a zonelor strabatute de autostrazi.
Cand te apuci de desenat autostrazi trebuie sa tii cont de urmatoarea suta de ani, nu numai de urmatorii 1-5 ani.
Exemplul autostrazii Bucuresti Ploiesti mi se pare exagerat din motivele urmatoare:
1) Nu are intrare din Bucuresti. Ca sa intrii pe dansa trebuie fie sa strabati Pipera si apoi sa faci un viraj periculos la stanga pe centura (si mai bine iti tragi singur un sut in cur) fie sa strabati Voluntari fie sa vii pana langa Otopeni. Cred ca numarul de vehicule va creste simtitor cand se va putea intra de pe Petricani.
2) Nu are toate iesirile si intrarile de pe parcurs facute.

Autostrada Bucuresti-Alexandria luata ca atare e o tampenie. DN-ul e aglomerat intr-adevar. Daca ar duce-o pana in Craiova sau pana la Ziminicea unde sa faca un pod peste Dunare ar mai avea ceva sens.

Legarea Moldovei de Transilvania printr-o autostrada ar duce la ridicarea economica a Moldovei dar nu ar trebui sa fie o prioritate pt urmatorii 5-10 ani.

Modernizarea drumurilor nationale are o limita peste care nu se poate trece.
Oricat de lat ai face drumul Drobeta -> Mehadia -> Lugoj tot o sa fie aglomerat, tot 30 la ora o sa fie restrictia in Mehadia, etc.

Concluzia 1. Mda, de pe vremea lui Basescu ministru la transporturi nu mai zisese nimeni ca nu ne trebuie autostrazi. Nu ne trebuie nimic in tara asta, suntem perfecti.
Concluzia 2. UE ne da o parte din bani deci e rau. Mirobolant!
Concluzia 3. E aceeasi cu prima adica o tampenie. Faptul ca suntem "saraci" nu e un motiv sa nu facem autostrazi.

Chiar nu suntem capabili sa strangem un pic din cur pentru o infrastructura cat de cat decenta?
IsNa
QUOTE(nasty @ 6 Dec 2013, 11:32)
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16142...a.htm?nomobile=

Daca reusiti sa cititi pana la capat dialogul intre reporter si DS fara sa dati de pamant calculatorul, o sa aveti parte de mai ceva ca de Caragiale.
*



Din analiza facuta de Capital:
QUOTE
Astfel, potrivit analizei citate, constatam ca  A1 Sibiu - Pitesti ar urma sa aiba 121 km lungime reala (116 km in planurile din 2008 pentru ca prevedea o conexiune cu drumul expres Sibiu - Brasov, iar acum s-ar uni direct cu Centura Sibiu)

Din cei 121 km ai autostrazii, analiza arata ca "doar 26 km, adica doar aproape 22% din intreaga lungime reprezinta autostrada montana si in zone cu adevarat dificile, in timp ce restul traseului se desfasoara prin zone de deal sau podis si chiar prin teren cu profil de ses, in lunca vailor Topolog si Arges mai exact."

Pe portiuni similare de relief de deal si podis, adica in zona Sibiu - Sebes spre exemplu (tronson de autostrada realizat tot pe fonduri europene), costurile pe kilometru de autostrada nu au depasit 6-7 milioane de euro pe kilometru, desi au fost portiuni construite pe dealuri instabile si ce au necesitat tuneluri si viaducte foarte mari.

Potrivit calculului detaliat publicat in revista Capital, cu o impartire pe mai multe loturi in functie de terenul strabatut si avand la baza lucrarile necesare stipulate in studiul de fezabilitate, au fost aplicate standardele de cost pe kilometru de autostrada si a reiesit un pret mai aproape de jumatatea valorii calculate in 2008, valoare vehiculata acum obsesiv de autoritati.

Practic, conform standardelor CNADNR, A1 Sibiu - Pitesti ar costa in prezent circa 1,8 miliarde de euro.


Aviz celor obsedati de "costul exorbitant" al autostrazii Sibiu-Pitesti
ag02cws
Problema este una singura: finantarea pentru Sibiu-Pitesti este controlata de UE, fapt ce nu convine.
madhorsefuzzy
Pai nu poti fura.
Ake
QUOTE(ag02cws @ 6 Dec 2013, 12:36)
Problema este una singura: finantarea pentru Sibiu-Pitesti este controlata de UE, fapt ce nu convine.
*


Ba nu! prima problema e ca acestor Frati Petreus ai marilor proiecte (Ponta & Sova) le-a intrat in cap o schema cu PPPP pe Brasov-Comarnic. Al patrulea "P" vine de la Ponta.


....ca sa le iasa banu, trebuie sa omoare orice concurenta.
VO - mort
E85 - mutat prin Bacau - Brasov
Astfel ei vor ca tot nordul Moldovei, tot sudul, si toata Transilvania sa mearga pe Brasov-Comarnic unde decarteaza bilet la intrare.

Acuma daca presupunem ca se aduna traficul actual de pe DN1 cu 1/3 macar din DN7 si E85 pe centura Ploiestiului...care-i de fapt lat doar cat un bulevard...sa vedeti accidente acolo

supremeon
Este pacat ca in acesti 10 ani de cand s-a demarat A3 (si nu s-a facut) nu a existat vointa de a se realiza si altceva inafara de Arad-Sibiu: o autostrada Lugoj - Caransebes - pe undeva - inspre drumul dintre Calafat si Craiova... iar apoi continuarea spre Pitesti si Bucuresti. Mare pacat ca nu s-a facut; ar fi reprezentat o cale rapida spre vest pentru Bucuresteni, precum si pentru fabricile din Pitesti si Craiova; iar, daca peste alti 10 ani s-ar fi aglomerat, ar fi fost usor de "dublat" cu inca o autostrada, care sa vina din Alexandria, prin "campie".

 Peste cativa ani va intra Serbia in UE si uitati-va ce autostrazi bine pozitionate au; ne vor "fura" tranzitul dintre Bulg si Ungaria... chiar si podul de la Calafat va fi cam degeaba dpdv al UE (ne va folosi doar noua, romanilor)..
 
 De ce nu s-a facut ruta despre care pomeneam? Pentru ca S-A TOT PRESAT SI DISCUTAT DESPRE Pitesti-Sibiu; insa discutii neconcretizate in nimic... nici un fost ministru nu a spus adevarul: ca e greu si scump si indelungat. Si nici un ministru nu a facut concret nimic pentru acest tronson, tocmai din cauza ca este cel mai greu. Un om caruia nu i-ar fi pasat de voturi, ar fi inceput tocmai cu partea cea mai grea... Acum, vor face impresie electoratului cu traseul Lugoj-Sibiu...

Dan Sova e primul care spune adevarul; si mai spune si ca UE a cerut ca totul sa se ia de la zero (studiu de fezabilitate, proiect etc) si sa se faca k lumea. Si mi se pare normal, din moment ce ei vor plati!
M-a intristat interviul din hotnews, dar Sova ARE DREPTATE in aceasta privinta. Va dura mult timp Sb-Pitesti.

 Daca s-ar fi realizat ruta despre care am scris, astazi nu mai existau presiuni din partea celor de la Dacia (sau din partea Pitestenilor) pentru a se construi un drum prin munti (Pitesti-Sibiu) de aproape 3 ori mai lung decat ruta Comarnic-Rasnov (care costa 0 Euro, caci va fi privata).
 
In aceste conditii, imi mentin predictia emisa luna trecuta: la 1 ian 2020 nu va fi circulabila Pitesti-Sibiu smile.gif Daca vreodata va fi, va avea niste viaducte tare frumoase!

 Cat despre ruta de pe Valea Prahovei, nu pot face predictii, realizarea sau nerealizarea ei depinde de privati; pot doar sa sper ca acestia sa fie mai seriosi decat statul; daca va fi un pret totusi rezonabil, eu o voi utiliza de fiecare data, lasand DN-ul mai liber pentru ceilalti smile.gif
 Mai am inca o speranta: ca intarzierea Sb_Pitesti (care, oricat de trista ar fi, dupa cum a aratat Dan Sova in interviu, nu este dinadins, ci este necesara datorita cerintelor UE) sa fie fructificata! Adica, statul roman sa reuseasca sa convinga o firma privata sa construiasca Comarnic-Rasnov. macar intr-un stadiu de 60%.

 PS: Nu spun ca nu e bine ceea ce s-a construit; e foarte binevenit dar poate ar fi fost inpirata ideea cu autostrada sudica intre Banat, Oltenia, capitala.

6 Dec 2013, 22:56:
QUOTE(dizzy @ 5 Dec 2013, 13:49)
Nu, bade Corbex, sunt drumuri pe care le-am batut cu masina si nu o data.
Pe Valea Oltului mi se pare mult mai greu de facut inca o autostrada printre munti.
Pe la Drobeta mi se pare mai usor. ......
.....astfel as separa pe cei care au chef de statiuni de cei care au treaba cu iesitul din tara.
*



Evident ca sunt deacord cu tine; orice om rational este deacord cu tine.
O singura observatie: iesitul din tara nu se face mergand in centrul ei smile.gif Deci, Bucurestenii care vin in centru nu trebuie sa vina pentru a "iesi" din tara, decat daca vor sa mearga la Debretin la tratament smile.gif Cei din Moldova da, pentru ca centrul tarii este intre ei si Vest.

Pentru cei care spun ca Dacia se va "retrage" datorita lipsei autostrazilor: AIURELI !!!; pana acum nu au dus lipsa? Guvernul a aratat clar ca vrea sa faca SB_Pitesti (din pacate; caci ar fi trebuit sa faca piteti-craiova-lugoj), insa va dura mult; dar are bunavointa sa o faca.
Oare de ce va suparati pentru ca se construieste Rasnov-Comarnic, cand de fapt asta va fi privata si va costa statul roman fix 0 Euro? Iar daca masinile mici din Bucuresti o vor lua pe aici (vor veni in mijlocul tarii cand vor sa iasa din ea spre vest), nu se elibereaza valea Oltului pentru camioanele cu Dacii ? smile.gif

Si daca asta se face (gratis), nu e firesc ca Ponta si Sova sa construiasca continuarea, bv-sb? Voi pe ce lume traiti?
Eu cred ca nu mai postez aici, gata. Ne auzim la anul.. Sarbatori fericite!


6 Dec 2013, 23:14:
QUOTE(Mr_Devil83 @ 5 Dec 2013, 05:25)
boon, prin brasov sa fie..... ca sa aibe si ei o idee despre ce inseamna cozi de 10km...

Mai sper si ca moldavia sa se lege fix in brasov de autostrada asta fantastica. Sa vina moldoveanu la bucuresti si intre timp sa faca comert la brasov.

Hai tare cu pitesti brasov ca e ieftin si bun. Pentru unii.
*



-dar de cozi de 30 de km tu ai auzit? Stii cum e sa faci 30 km in 2,5 ore de cateva ori pe an?
-ce dreq sa caute moldovenii in Bv cand merg la Bucuresti? vor avea propira autostrada: Suceava- Bacau- Focsani- Buzau - habar nu am: Ploiesti sau direct Bucuresti.
- chestiunea urgenta este drumul din Moldova spre Vest!
- nu stiu cat ar costa Pitesti-Bv, dar stiu ca Rasnov-Comarnic ar fi cam gratis pentru statul roman (tu intelegi ca vom plati taxa pentru a circula, precum in evul mediu??? ).
corbex
Dl. EonulSuprem: cautati matale pe harti DN 7d. Pe harti mai vechi. Ala e traseul autostrazii Sibiu-Pitesti.
Altminteri, cum onserva un coleg cu ceva posturi mai inainte, autostrazile se fac din motive economice, traseul si prioritatile nu tin seama de chibiti si suporteri. Oi avea tu traba prin Predeal, dar traficul european vest-sud-est trece pe valea oltului.
supremeon
Domnul sprijinit in maciuca, traficul european va trece prin Serbia, imediat ce va adera la UE.
Daca Romania ar fi construit autostrada Craiova-Severin-Lugoj, ar fi trecuit pe acolo traficul si nu mai era nevoie de proiecte fanteziste prin munti (Sb-Pitesti). Ar fi fost CEL MAI ECONOMIC traseu si pt Bucuresteni.
 
Iar pentru treaba mea prin Predeal (care de fapt este treaba LA BUCURESTI si nu e a mea, ci a intregului Ardeal), sunt dispus sa platesc TAXA, numai sa se construiasca odata.
Asadar, chiar nu inteleg ce ai cu mine ??
 
 
HARTA

 In alta ordine de idei, ma uitam peste prezentarea astora... este buna, sper sa faca macar 50% din ce au desenat...
Dar, la final au gresit ordinea localitatilor!
Dupa Bucuresti, a doua zona urbana ca si marime este Galati-Braila (429434 locuitori urbani), iar a treia zona urbana este depresiunea Brasovului (418701 locuitori urbani). Cred ca cei de la minister nu stiu sa se uite pe o harta... nu fac diferente intre un orasel cu zeci de mii de locuitori (si industrie) si o comuna agricola cu cateva mii. Ambele zone urbane enumerate sunt fara aeroport si fara autostrazi (rusine, ce tara avem). Bine ca vin unii sprijiniti in maciuca sa imi spuna mie sa caut harti...
corbex
Brasov-Bucuresti trebuie sa fie de sine statatoare, si nu in locul celei Sibiu-Pitesti. Iar Lugoj-Orsova-Craiova e un vis, judecind dupa ce sintem in stare sa facem. Brasovul va prelua traficul de pe Oradea-Cluj iar sibiul de pe Arad-Timisoara-Deva.. Cind ai zis comuna agricola cred ca te-ai referit la Alexandria. Aici sintem de acord. Cauta totusi DN7d.
nasty
QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2013, 23:56)

Asadar, chiar nu inteleg ce ai cu mine ??
 


esti ciudat ca numai tu si inca 2 sustineti ca Pitesti-Sibiu nu trebuie facut, daca nu cumva esti unul din cei 2... GLUMESC!!!
Stai linistit ca se va face Comarnic-Brasov, dar va aduce infernul pe Valea Prahovei(zgomot zi si noapte, poluare, cozi la taxare), traficul turistic s-ar putea sa nu mai creasca cum se crede. Plus ca ar trebui facuta autostrada Ploiesti- Comarnic pe 3 benzi pe sens.

Pitesti-Sibiu se poate face cu 85% bani CE sau chiar 95% si se poate demara urgent pe sectoarele "usoare": Pitesti- C de Arges- Racovita, pe Valea Argesului, Topologului, Tara Lovistei. Urmand ca partea grea de 26km pe Valea Oltului, Racovita-Boita sa inchida autostrada poate cu 1 an dupa ce se dau in folosinta celelalte sectoare.
Nu e usoara traversarea muntilor nici pe la T Severin-Orsova ( e poate mai greu decat Racovita-Boita si cam aceeasi distanta-va amintiti de lasarea liniei ferate, pe malul Dunarii) si apoi din valea Cernei in valea Timisului, pe la Plugova, apoi Domasnea. Pitesti-Sibiu trebuie facut pentru ca e bucatica ce lipseste pentru a avea Constanta-Nadlac, cap coada. Prin construirea podului de la Calafat e clar ca Ce ne va ajuta prioritar pentru terminarea culoarului Calafat-Lugoj si atunci prioritar pentru noi ar fi intregirea autostrazii prin constructia Craiova-Calafat si nu Bucuresti-Alexandria, pt ca lipseste si Alexandria-Craiova si Craiova - Calafat ( imi pare rau pt cei din Buzescu)

http://www.gandul.info/financiar/comuna-bu...-porci-11741616
https://www.google.ro/search?q=buzescu+de+t...iw=1024&bih=676



Cat despre Braila si Galati, chiar ei protesteaza pentru ca doresc, logic, legarea cu autostrada Bucuresti- Constanta, la cele 2 orase catre care merg masinile lor si nu catre Focsani de unde vin masinile baronilor catre Delta, e clar.




Garett
QUOTE(dizzy @ 6 Dec 2013, 13:05)
Chiar nu suntem capabili sa strangem un pic din cur pentru o infrastructura cat de cat decenta?
*


Nu de acolo trebuie sa strangem noi ci din alta parte ar trebui stransi toti cei care au avut tangente cu drumurile si asfaltarile in ultimii 20 de ani!
Citeam pe undeva ca CNADNR a avut pe mana per total vreo 60 mld! Unde s-au dus toti banii astia?
corbex
In casa lui Dragnea?
boeru_laurentiu
Dar oraselul care la ridicat Umbrarescu la iesire din Adjud... din a cui bani ? A lui mama lui ?
vijelie
Voi aveti idee cati bani plateste CNADNR la Enel daca pune asfalt pe un drum existent la o distanta mai mica de 4m fata de un stalp existent si el ?
Ake
QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2013, 22:22)
...... pentru a se construi un drum prin munti (Pitesti-Sibiu) de aproape 3 ori mai lung decat ruta Comarnic-Rasnov (care costa 0 Euro, caci va fi privata).
 
.....pentru ca se construieste Rasnov-Comarnic, cand de fapt asta va fi privata si va costa statul roman fix 0 Euro? .....

Si daca asta se face (gratis),
....dar stiu ca Rasnov-Comarnic ar fi cam gratis pentru statul roman

doh.gif
Mai Supermen, ai uitat sa mentionezi cam cine-ar vrea sa ne faca cadou autostrada asta. Eu zic ca te-ai gandit la Mos Craciun. Cu toata atmosfera asta a sarbatorilor de iarna... e scuzabil.

DECI!
Sa o luam sistematic, ca sa inteleaga pana si cel mai prost. Pana si Sova eventual. Desi mai dificil, el e mai prost decat cel mai prost.

Ca sa se inchida traseul Nadlac Constanta, avem doua variante:
1- preferata ta - Ploiesti - Comarnic - Brasov - Sibiu
2- Coridorul clasic - Pitesti - Sibiu
(presupunem ca tot ce e de la Sibiu la Nadlac se termina in 2 ani, ceea ce e plauzibil, macar 90% tot se face

Lungimea traseului
1) e mai lung decat 2 cu circa 59 de km (am calculat undeva mai demult, posibil sa gresesc cu cativa km)
Avantajul 1) e ca acopera si zona industriala Brasov-Fagaras sau ce-a mai ramas din ea, si zona turistica Valea Prahovei
2) ajuta Dacia, si eventual Ford o perioada precum si o zona turistica mai restransa de pe Vo si din zona C. de Arges

costul total al autostrazilor
Componente:
- Exproprieri (astea le plateste statul oricum)
- Avand lungimea mai mare, 1) costa din start mai mult ca 2)
- Spre deosebire de 1) o mare parte din terenurile de pe 2) sunt deja in proprietatea statului, deci fara sa iau in considerare pretul efectiv e mai ieftin doar pentru ca sunt mult mai putine formalitati de indeplinit (costuri avocati, etc...) In plus, pe bucata de Valea Prahovei exproprierile vor fi jale, cu toata grila lor...Ba mai mult, traseul de pe VP presupune la greu demolarea de constructii existente, ceea ce pe VO se intapla doar izolat.

-Costul tronsoanelor flat
- Nu stiu cum de n-a sesizat nimeni, dar tronsoane blana (camp sa spunem ) sunt mult mai lungi si mai compacte pe VO decat pe VP. (Pe VO avem Pitesti C. de Ag. si de la Talmaciu la Sibiu, pe cand pe VP avem doar putin dupa Ploiesti.
- Lungimea tronsoanelor de munte e sensibil egala (vreo 30 de Km) pe ambele si indraznesc sa cred ca vor costa absolut la fel
- Diferenta o fac portiunile de deal, unde sunt cam la fel de complexe dar 1) e mai lung

- Costul "lucrarilor de arta"
- Pe ambele portiuni este necesar un tunel f lung in punctele de maxima altitudine
- 2) necesita in schimb mai multe tuneluri mici-medii dar care se compenseaza o mare parte ca pret cu nodurile mai multe necesare pe 1)

Trafic

- un aspect f important! - daca ai sa studiezi traseele ai sa vezi ca la constructia 2) nu este necesara aproape deloc obturarea DN7. In schimb, constructia 1) va incurca rau de tot traseul pe DN1 - care si-asa e jale.
- preluarea unei mari parti a traficului Nadlac-B-CT pe A3 va face ca la intrarea in Bucuresti traficul sa fie complet gatuit, dat fiind ca acum se termina intr-un amarat de giratoriu, iar probabil in viitor in altul. Iar ceva centura in regim de autostrada a B e prevazuta doar intre A1 si A2.
- Nu sunt 100% sigur, dar prin asociere cu ce-am vazut in alte tari, 80% tot sunt sigur ca plata pe portiune in PPP se va vace la ghereta. Ceea ce pe restul e exclus- chiar daca se va introduce taxa si pe restul autostrazilor ea va fi cu e-vigneta sau sticker. Sa vezi tataie cozi la gherete...si cum o sa-i injure soferii de TIR pe toti aia care merg la schi...


Ca sa n-o mai lungim, sa revenim la partea cu "gratis-ul"
Eu zic ca ambele portiuni vor costa cam la fel, de fapt ceva mai mult pe VP. Din calculele mele ar fi cam 1,8-2,0 miliarde pe VO si cam 2,1-2,2 pe VP. Ca sa fiu corect trebuie sa mentionez aici ca asta in conditiile in care portiune cu standarde de proiectare de 80 si 100 poate fi sensibil mai lunga pe VO decat pe VP, dar ma indoiesc ca daca va fi PPP pe 1) investitorul va facce prea mult la standard de 120(130)
Acum e clar ca pe VO 85% plateste coana UE. Pe VP o sa plateasca (poate) bucata de la SB la BV. De la Ploiesti la Comarnic plateste aproape sigur integral Bugetul de Stat iar Comarnic Brasov o sa o primim cadou daca zici tu. Eu zic ca o sa platim pe ea de o sa ne sara ochii din cap. Si de la buget, si la ghereta pentru dobanda bancilor si profitul investitorului cu cadoul.

si acum o paranteza
Daca se duc Sova si Ponta sa faca greva foamei si sa se lege cu lanturi la UE sa mute coridoru si sa ne dea 85% pe VP, sa mor de nu voi deveni cel mai mare sustinator al variantei
Dar altfel, inclin sa cred ca acest PPP e o mantocarie privata a unor smecherasi care probabil intra si ei cu 2-3% in PPP-ul asta cu vreo firmulita din Seychelles si care nu vor decat sa-si asigure si ei un banisor la batranete de la nepotii nostri care-o sa mearga la schi la Predeal

sa inchidem paranteza si sa revenim la comparatii:
Un mare avantaj al VO la care nu s-a gandit nici unul din maretii guvernanti e cel strategic pe termen lung
- se dorea la un moment dat dezvoltare portului Constanta ca port de intrare marfa pentru UE. Ori ca sa-l eficientizezi, ca si-asa e plasat saracul mai prost ca altele din Mediterana, trebuie sa calculezi fiecare euro in plus pe care il plateste un TIR de la
Ct. la Nadlac. In afara de lungimea mai mare, VP va avea si taxa. Hopa!
- chiar si pentru micul trafic e important sa fie traseul mai scurt si mai economic. In timp se aduna o gramada de bani. Dar cum la noi in loc ca guvernantii (ma refer la absolut toti cei de dupa '89) sa se gandeasca cum sa dea lumea bani mai putini pe benzina fac fix invers...(si din cate stiu eu cu siguranta de la un fost ministru in nici un caz dezinteresat...)
- pe vremea lui Ceasca nu se facea nici un drum fara sa se gandeasca la componenta strategica militara. Sa spunem ca n-ar mai fi cazul, dar totusi... desi nu spun ca ma pricep, dar parca e mai bine pe VO....

- Alt dezavantaj al PPP. In toata Europa a fost un dezastru in ultimii ani, de ce ar fi la noi de un real succes? Doar asa ca se crede Sova mare avocat in contracte de autostrazi?

Si in ultima instanta, ca m-am plictisit sa aduc argumente.. de ce n-am avea si noi un traseu cap-coada in tara asta in loc sa tot circulam pe cioturi?
Markos
QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2013, 22:22)
Guvernul a aratat clar ca vrea sa faca SB_Pitesti (din pacate; caci ar fi trebuit sa faca piteti-craiova-lugoj), insa va dura mult; dar are bunavointa sa o faca.
*


M-am liniștit, mi-ai înseninat uikendul a scapat.gif
Iszy
Răspunsul este foarte multă ignoranță și rea credință.


Premierul Victor Ponta a explicat cum va fi construită Autostrada Transilvania, proiect care a fost înghețat la cei 54 de kilometri între Gilău și Câmpia Turzii.



Ponta promite că clujenii vor merge de la Gilău până în vama Borș.



”Am trimis rezultatele controlului și aspectele de natură penală către DNA, după care am prezentat și opiniei publice. Am vrut astfel să încheiem o dezbatere care durează de foarte mulți ani și care este importantă pentru Transilvania: De ce, ceea ce am început în 2004, nu am continuat? Răspunsul este foarte multă ignoranță și rea credință. Dincolo de trecut e bine să știm din vina cui nu am făcut Autostrada Transilvania. Dincolo de trecut vreau să confirm încă o dată, aflat aici la Cluj, că în bugetul pe 2014, care va fi promulgat de președinte, este trecută suma necesară pentru finalizarea tronsonului de autostrada Borș - Suplacu de Barcău.



Anul viitor încep procedurile pentru Suplacu de Barcău - Gilău, iar acum în acest an, în maxim două săptămâni, pe 19 decembrie, se anunță câștigătorul pentru tronsonul de autostradă Sebeș - Turda. În acest fel, Clujul se leagă de autostrada spre Sibiu și spre Nădlac. În ianuarie, începem procedurile, pentru că am reușit să economisim niște bani din programul operațional sectorial de transport 2007 - 2013, deci în ianuarie începem procedurile pentru segmentul de autostradă Turda - Târgu Mureș.



Nu pot decât să mă bucur pentru că deși nu e un prim-ministru din Cluj, totuși Clujul va fi legat cu autostrăzi și de ieșirea spre Oradea și de autostrada Nădlac - Sibiu și de Târgu Mureș. Cred că este un lucru important pentru dezvoltarea regiunii”, a declarat premierul Victor Ponta.



Acesta a participat la Cluj la inaugurarea unui campus teologic pe strada Coastei.



Primarul Emil Boc i-a replicat premierului Ponta. ”Încearcă să îi aburească pe transilvaneni, pentru faptul că Guvernul a întors spatele Autostrăzii Transilvania. Acest Guvern a întors spatele Transilvaniei și intereselor ei”, a spus primarul Emil Boc


http://www.stiridecluj.ro/social/ponta-a-e...lucrarile-video
corbex
Deci s-a rezolvat. Nimeni nu-i poate reprosa omului ca ar fi promis vreodata ceve ce n-a favut.
Iszy
Si a datun raspuns pe cinste: ignoranta si rea vointa
nasty
"... pentru că am reușit să economisim niște bani din programul operațional sectorial de transport 2007 - 2013, deci în ianuarie începem procedurile pentru segmentul de autostradă Turda - Târgu Mureș. "

Daca nu faci nimic, poti sa faci economii - un sfat universal valabil.
Iszy
Ma tot gindesc la indoleanta...oare de la Dobre sau putem merge pina la Mitrea?
corbex
Indolenta si incompetenta tine pina la Sova. Nu-l include, insa.
chris_t
Hai sa-mi dau si eu cu parerea...cu riscul de a primi niste injuraturi probabil meritate.

M-am saturat! M-am saturat de foamea-n glanda a fostilor, actualilor si viitorilor guvernanti. M-am saturat de spaga, de autostrazi spre Alexandria, Focsani, Cucuietii din Vale sau pe unde mai avem vreun mare lider al clasei politice!

Si acum partea pentru care ar trebui sa fiu injurat: sunt de acord sa platesc 7centi in plus la benzina! Ce tot zic, sunt de acord sa platesc 1.5eur litrul chiar! Atat imi doresc...ca granita regiunii in care locuiesc sa fie in sud la Brasov si in nord-vest la Linz. Si capitala la Viena. Si atunci o sa am drum rapid Baia Mare - Matesalka (cam 2ore), si apoi autostrada Matesalka - Debrecen - Budapesta - Viena. Adica vreo 5 ore de condus...mult mai putin decat imi ia pana la Alexandria de exemplu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.