Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
george_scala_2004
QUOTE
Dubioasele documente, plăți și lucrări prestate de firma Romstrade pe DN67C Bengești-Sebeș au făcut obiectul unui control al Corpului de control al Primului-ministru la CNADNR. Documentul a fost la data de 28 mai 2014 și vi-l prezentăm în exclusivitate:

Documentul pleacă de a felul veros în care un drum fără trafic a fost inclus nejustificat pe lista lucrărilor care necesită modernizare, în anul 2008.

Se vorbește apoi de trecerea dubioasă a drumului din administrarea DRDP Cluj în cea a DRDP Craiova. Există apoi un capitol "despre încălcarea dispozițiilor legale cu ocazia desfășurării procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția obiectivului de investiții Transalpina".

Raportul vorbește apoi despre felul veros în care s-a făcut achiziția publică, atunci când "comisia de evaluare a ofertelor a desemnat câștigătoare oferta prezentată de către societatea Romstrade SRL, în valoare totală de 1.231.210.293,41 RON, fără TVA (echivalantul a 345.476.820,64 EUR, fără TVA, la data de 22.04.2008), din care un procent de 38,36% a reprezentat costul creditului-furnizor, care a avut valoarea de 472.287.066,13 RON, respectiv de 132.523.448,60 EUR".

Controlorii au observat apoi felul în care Nelu Iordache a șmcherit documentele din ofertă emise de o mare bancă, pentru a crea impresia în fals că are finanțarea necesară.

S-a mai făcut o golăneală și atunci când valoarea contractului a fost aprobată de către CA și AGA ale CNADNR: valoarea finanțării a fost scoasă pe șest din suma contractului, adică a devenit brusc o sumă suplimentară necuantificată.

Clauzele contractuale au fost apoi modificate ilegal de către conducerea CNADNR, la propunerea DRDP Craiova, "în raport de interesele economico-financiare ale societății Romstrade SRL".

Au urmat apoi o serie de acte adiționale la contractul cu Romstrade care au modificat în mod nelegal prevederile primului document. Foarte pe scurt, valoarea contractului a fost crescută cu mult, finanțarea urma să se facă și de la buget, derularea contractului a fost preluată de CNADNR cntral de la DRDP Craiova.

Potrivit controlorilor, Romstrade "fără respectarea condițiilor de autorizare a executării acestora" și "în lipsa unui acord de mediu".

Potrivit raportului, diriginții de șantier au fost numiți "ulterior emiterii ordinelor de începere a lucrărilor", "și-au îndeplinit defectuos sarcinile și obligațiile" și "au certificat, în vederea decontării, situații de lucrări neexecutate și materiale achiziționate".

Într-o combinație cu Astra Asigurări, Nelu Iordache a reușit să producă niște polițe de asigurare fără valoare ca "garanție de bună execuție". Printr-o sentință emisă în luna decembrie 2013, Tribunalul București a obligat Astra să plătească către CNADNR "suma de 93.939,037,02 RON, cu titlu de garanție".

Pentru lucrările executate de Romstrade între 2008 și 2012, CNADNR a plătit peste 91 de milioane de euro costuri de finanțare, un procent de 45,84% din valoarea lucrării, adică cu mult peste prevederile contractuale.

Interesant este că Romstrade a vândut către mai multe bănci toate cele 48 de bilete la ordin emise de CNADNR pentru lucrările de pe Transalpina, pentru că, la data începerii lucrărilor, nu avea niciun contract de împrumut pentru finanțare.

Prin modificările contractuale care acceptau "emiterea acestor bilete la ordin în moneda EUR și plata lor la cursul de schimb valutar EUR/RON valabil la data la care urma a se efectua plata", CNADNR s-a ales cu o pierdere de peste 35 milioane de lei.

"Raportul de control reprezintă act de informare a primului-ministru și de sesizare a organelor de urmărire penală competente în legătură cu posibilele fapte de natură penală, ca formă de îndeplinire a obligațiilor prevăzute de lege în sarcina organelor de control".

În loc de concluzie: E uimitor cu câtă lejeritate prăduiesc cenenadeneriștii sume amețitoare din banul public!


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...ind-transalpina

QUOTE
Puține documente "scurse" din CNADNR sunt mai penale decât Actul adițional nr.5 la Contractul de lucrări nr. 617/05.09.2008, care a primit număr de înregistrare în Compania Națională de Autostrăzi pe data de 24 aprilie 2012.

Acest act adițional face obiectul unui dosar de cercetare panală instrumentat de DNA și reprezintă probabil cel mai veros document semnat de Daniela Drăghia în perioada în care a fost director general al CNADNR.

Printr-o mișcare din condei, Drăghia i-a oferit în mod nejustificat firmei Romstrade, patronată de prietenul ei Nelu Iordache, o sumă suplimentară pentru contractul de modernizare al DN67C Bengești-Sebeș, cunoscut drept "Transalpina".

"Valoarea lucrărilor suplimentare ce fac obiectul prezentului act adițional, plătibilă de către achizitor, va fi de 110.254.629,40 lei fără TVA, reprezentând 30.937.378,47 euro, la care se adaugă TVA în valoare de 26.461.111,05 lei.", se spune în actul adițional.

Daniela Drăghia i-a semnat actul adițional și, la scurt timp, i-a și virat întreaga sumă lui Nelu Iordache.

În acest caz, avem de a face cu o sumă de ilegalități. Mai întâi, nu a existat niciun motiv bine definit pentru a-i oferi pe tavă lui Iordache o suplimentare de aproape 38,4 milioane de euro.

Apoi, Transalpina era modernizată în baza unui contract de credit-furnizor. Cu alte cuvinte, Romstrade venea cu finanțarea pe care o obținea de la bănci și își recupera apoi banii de la CNADNR. Prin suma pe care i-a virat-o Drăghia, s-a încălcat principiul credit-furnizor care a stat la baza acestui contract, adică a fost transformat prin voința șefei de atunci a Companiei de Autostrăzi într-un contract normal.

Întrebarea care se pune în acest moment este cum se poate ca persoane care și-au pus semnătura pe un document atât de veros să mai ocupe încă funcții de conducere în CNADNR. Aceeași întrebare se pune și în legătură cu cei care au participat la elaborarea unor documente care au justificat încheierea și plata acestui act adițional.

Din ordinul expres al Danielei Drăghia, acest contract a fost preluat de la DRDP București la CNADNR central. Oare de ce?!

De ce contractul nu a fost reziliat în octombrie 2012, dacă Romstrade nu și-a respectat termenul de execuție? De ce abia în luna mai 2014 au înceut demersurile pentru rezilierea acestui contract veros?

Fiind un contract credit-furnizor, banii se acoperă din veniturile proprii ale CNADNR, cum ar fi rovinietele, taxele pentru utilizarea zonei de drum etc. Vă dați seama cât de afectat a fost bugetul companiei destinat întreținerii drumurilor naționale de datoriile pe care CNADNR le are din cauza acestui contract?! Banii ar fi ajuns pentru întreținerea drumurilor de la DRDP Craiova pentru o perioadă de mai mulți ani.

În loc de concluzie: "Vârful de gamă" la categoria "Am semnat șmecherește și nu am pățit nimic" este reprezentat în acest caz de către Ionuț Mașala, cel care deține un record de longevitate pe funcția de director general adjunct Economic al CNADNR.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...al-cu-romstrade
QUOTE
Riscul pe care statul roman vrea sa si-l asume prin contractul de constructie a autostrazii presupune cheltuieli care depasesc plafonul de deficit excesiv, iar biroul de statistica al UE – Eurostat – nu accepta schimbarea metodei de calcul bugetar.

Statul roman trebuie sa acopere riscul de nerealizare a traficului de autovehicule pe autostrada Comarnic-Brasov si sa garanteze, astfel, plati de trei milioane de euro lunar (52.000 de euro/kilometru, luna de luna), lucru care presupune un efort bugetar mult prea mare.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...ada-spre-brasov
Iszy
Se pare ca banii pentru investitii ( autostrazi ) anul acesta ii maninca promisiunile si masurile populiste dictate de caracterul electoral.
Ce mai valea Oltului si a Prahovei?...nimic...galeti de plastic!
IRONICK
QUOTE(Iszy @ 5 Jun 2014, 22:23)
Fiindca pare hilar dar unii insista insist si eu.
- eliminarea excesului de umniditate la ploi
*


Exista asfalt drenant. Pe care poti sa mergi foarte apropiat de masina din fata in regim de autostrada, fara sa iti reduca vizibilitatea si nici sa iti ridice apa. Daca mai folosesti si niste RainX, stergatoarele sunt degeaba. In Romania poate peste 50 ani ...
Iszy
OFF:


In SUA se organizeaza o competitie pentru cele mai adecvate definitii

ale unor termeni contemporani. Pentru competitia din 2010 termenul de
definit a fost "corectitudinea politica".

Castigatorul a dat urmatoarea definitie tradusa:
"Corectitudinea politica este o doctrina cultivata de o minoritate

delirantă, ilogică, promovata de mass-media oficială, care sustine ca
este posibil sa apuci o bucata de căcat de partea curată".
nasty
Anul asta, in urma accizei pe carburant si a altor taxe, vom vedea mari proiecte de autostrazi, pe hartie si mariri de pensii si ajutoare sociale de 25 de lei... la vreo 5 milioane de votanti cu mult potential.


http://www.directproprietar.ro/ElectoRATA-...CHEEL-ELECTORAL
Iszy
De asta sta pe loc buldozerul, pe care s-au urcat pe Valea Prahovei, nu au mai ramas bani pentru motorina!

supremeon
Frumos, pitoresc etc... Dar oare cati ani vor mai trece, pana sa se faca si ceva cu adevarat folositor in zona aceea? De exemplu, o autostrada de la Caransebes la Turnu Severin?
nasty
Nu știu dacă vor mai fi mașini suficiente pentru autostrazi cu actualul preț al combustibilului si viitorul preț al RCA:
http://www.economica.net/mobile/exclusiv-s...euro_82227.html
corbex
QUOTE(supremeon @ 21 Jun 2014, 09:41)
Frumos, pitoresc etc... Dar oare cati ani vor mai trece, pana sa se faca si ceva cu adevarat folositor in zona aceea? De exemplu, o autostrada de la Caransebes la Turnu Severin?
*


De la Caransebes la Turnu Severin se merge excelent si acum. Traficul criminal trece pa la Argon, din fericire.
nasty
QUOTE(nasty @ 13 Jun 2014, 17:44)
Anul asta, in urma accizei pe carburant si a altor taxe, vom vedea mari proiecte de autostrazi, pe hartie si mariri de pensii si ajutoare sociale de 25 de lei... la vreo 5 milioane de votanti cu mult potential.
http://www.directproprietar.ro/ElectoRATA-...CHEEL-ELECTORAL
*



Mai pierdem și de la finanțare de la 95% la 85%:

http://www.directproprietar.ro/Preul-ascun...de-euro-PIERDUI

"Dacă acordul cu organismele financiare ar ajunge off-track, UE ne-ar restitui doar 85% din cheltuielile eligibile la fonduri structurale, față de 95% cât timp suntem în cadrul acordului", a declarat, pentru Capital, Gheorghe Gherghina, secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice."
george_scala_2004
PSD pregătește debarcarea lui Dan Șova de la Transporturi, social-democrații fiind nemulțumiți de prestația acestuia în domeniu, dar și de impresia proastă pe care a făcut-o ministrul în timpul negocierilor cu FMI. „S-a văzut că aceste este jurist și nu un om din domeniu, cum a fost spre exemplu Miron Mitrea”, au comentat pentru gândul o serie de vicepreședinți ai PSD, adăugând că ministrul a intrat în conflict și cu lideri din teritoriu ai partidului. Remanierea lui Șova ar urma să se facă la pachet cu cea de la ministerul Bugetului, unde după plecarea în toamnă a lui Liviu Voinea la BNR, cele mai mari șanse de a-l înlocui le are Cristian Socol, consilierul onorific al premierului Victor Ponta.

http://www.gandul.info/stiri/ministrul-dan...orturi-12814967

La jumătate de an de la desemnarea Vinci, Aktor și Strabag câștigători ai licitației pentru Comarnic-Brașov, nimeni nu știe exact când va avea loc semnarea contractului și data la care va începe construcția efectivă. Cu începerea lucrărilor anunțată pentru aprilie, dată amânată pentru iunie din considerente financiare, cea mai așteptată autostradă din România rămâne și acum în stadiul de speranță. Chiar dacă autoritățile vor respecta, în cele din urmă, termenul pentru semnarea contractului, începerea lucrărilor ar putea fi amânată aproape un an. Motivul: CNADNR și-a dat seama că autostrada are nevoie de un nou acord de mediu, la pachet cu un „raport pentru carnivorele mari”. Termenul de finalizare a documentelor: 12 luni. Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, crede că e vorba de un „nou tertip” al autorităților care nu vor să recunoască că nu au finanțare. La rândul său, primarul din Comarnic, Dorin Botoacă, spune că i-a întrebat pe cei de la Vinci, Aktor și Strabag când încep lucrările, răspunsul lor fiind sec: „Ne dorim să începem”. Optimismul i-a pierit și edilului din Bușteni, Emanoil Savin, care se lăuda, acum câteva luni, că o va aduce pe celebra Madonna în concert în 2017, la deschiderea noii autostrăzi. "Va trebui să merg în America să o văd pe Madonna", spune el acum.

http://www.gandul.info/financiar/autostrad...ahovei-12802395

Încercarea de preluare fortata a CFR Marfa de catre Gruia Stoica a reprezentat, fara indoiala, unul dintre cele mai mari esecuri ale actualei guvernari. Mai ales ca insusi seful statului nu s-a sfiit sa declare ca are informatii ca in spatele intregii combinatii s-ar putea afla chiar premierul Victor Ponta, scrie ENational.ro

Mai mult, desi miliardarul a fost ulterior arestat de cate procurorii DNA, el a reusit sa-si recupereze garantia depusa de10 milioane de euro, cu toate ca banii se aflau sub sechestru, la solicitarea DIICOT. Iar modul ilegal in care a fost avizat acest transfer bancar se va solda cu retineri iminente, dupa cum sustin sursele noastre, la cel mai inalt nivel al conducerii Ministerului Transporturilor. Unde, dupa cum reiese din corespondenta secreta intrata in posesia jurnalistilor Enational.ro, insusi ministrul Dan Sova s-a zbatut ca un leu, prin presiuni asupra bancilor implicate, sa bage de urgenta cele 10 milioane de euro in conturile lui Gruia Stoica. Asta desi, doar cu o zi inainte, DIICOT il instiintase oficial de situatia juridica a garantiei depuse de GFR in conturile Ministerului Transporturilor!
Avertismentul DIICOT

Ne aflam in fata celui mai mare caz de coruptie, mai ales ca infractiunile suspectate de catre procurori ar fi avut loc paralel cu o alta ancheta care viza „trantirea” licitatiei de transport de la CEO Oltenia si care s-a soldat cu arestarea miliardarului Gruia Stoica. Care, fapt fara precedent, in timp ce se afla dupa gratii a primit „cadou” de la ministrul Dan Sova 10 milioane de euro! Ce-i drept, dupa ce a rabufnit in spatiul public informatia ca Ministerul Transporturilor i-a returnat garantia depusa pentru privatizarea CFR Marfa, oficialii MT au dat-o cotita ca nu ar fi stiut exact ca nu trebuiau sa-i dea banii lui Gruia Stoica, nefiind informati ca acesta ar avea probleme cu legea! Nimic mai fals, dupa cum demonstreaza cu prisosinta o adresa trimisa „in atentia Sefului Corpului de Control al Ministrului Transporturilor, dl. Nica Adrian Nicusor”, si in care se specifica negru pe alb :

„Ca urmare a corespondentei pe care am purtat-o cu institutia dvs. referitor la sumele de bani reprezentand garantie de participare la licitatia de privatizare de catre SC GFR SA, va comunicam ca in cauza cu nr. de mai sus se efectueaza cercetari fata de invinuitii Gruia Stoica, Didila Vasile si Raducan Vasile, retinandu-se ca invinuitii s-au organizat intr-un grup infractional organizat in vederea comiterii infractiunilor de «evaziune fiscala» si «spalare de bani», fapte care au cauzat bugetului de stat al Romaniei un prejudiciu estimat ca echivalent in lei a sumei de 10 milioane de euro.”

Adresa poarta antetul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism – Serviciul Teritorial Iasi si poarta semnatura procurorului sef Daniel Horodniceanu. Si este datata, aspect extrem de important, 19.03.2014!

http://stareanatiunii.com/dan-sova-urmator...-lista-dna.html


&feature=player_embedded


http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.16245

http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...86302&page=1239

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17538...din-ungaria.htm
nasty
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17546...rastructura.htm

"Bilantul catastrofal al lui Dan Sova la Infrastructura"

Are cineva alta opinie? Diversitatea opiniilor= democrație!
Poate aveți o alta sursa.
IsNa
Sunt si exagerari in articol, dar in esenta e adevarat: un ministru care vine setat sa schimbe absolut tot, incepe prin a opri tot ce misca apoi pierde vremea mai bine de un an inainte de a incepe ceva nou, si anume lucruri controversate ce nu par a fi sprijinite de studii de specialitate....
Sa ne amintim ca au stat aproape un an pana au semnat contractele pe Lugoj-Deva desi licitatiile s-au terminat sub guvernarea precedenta... inadmisibil.
Sau ca au blocat complet inutil proiectul Sibiu-Pitesti timp de 18 luni, desi e un proiect in final inevitabil, oricat ar costa...
Sau esecul (aparent, sau cel putin temporar) al concesiunii Comarnic-Brasov...

Dincolo de asta, eu ma intreb cand vom vedea unul din acesti ministri PSD dand dovada macar de coloana vertebrala atunci cand sunt fortati sa demisioneze?
Sa vina sa spuna "Stimati cetateni, am facut cat am putut, dar nu mi-am atins obiectivele, si de asta las locul unui alt coleg din partid", in loc de "Am fost grozav, dar tara are nevoie mai mare de mine in batalia politica" - eterna marota a PSD-ului.

Vestea buna este totusi ca sub Ponta macar se mai schimba ministrii incompetenti...
corbex
Normal. Daca-s pusi de Basescu. Ponta incearca sa indrepte lucrurile.
george_scala_2004
QUOTE
Consiliul Județean Prahova va plăti peste 1,2 milioane lei pentru suprafețele de teren care vor fi expropriate pentru construirea unui nod de autostradă la Gherghița, pe autostrada A3 București - Ploiești, printre expropriați numărându-se Costel Cășuneanu, dar și firma acestuia, Pa&Co International.

Consiliul Județean Prahova a aprobat, în ședința ordinară de luni după-amiază, o hotărâre privind "declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes județean «Amenajare nod rutier (acces) intersecție A3 cu DJ 100B, km 14+364, comuna Gherghița, județul Prahova»”.

Conform listei cu imobilele ce vor fi expropriate, care face parte din hotărârea adoptată luni de CJ Prahova, pentru realizarea nodului de autostradă de la Gherghița vor fi expropriate câteva zeci de parcele de teren cu o suprafață totală 151.218 metri pătrați, pentru care Consiliul Județean va plăți 1.207.153 lei.

Potrivit aceluiași document, printre cei expropriați se numără atât persoane fizice, cât și persoane juridice deținătoare de teren în zona viitorului nod de autostradă, între persoanele fizice care vor fi expropriate regăsindu-se SC Pa&Co International care va fi expropriată de două parcele de teren evaluate de autorități la 40.929 lei, respectiv 14.661 lei.

Pa&Co International este una dintre companiile care, alături de Spedition UMB, Euroconstruct '98 și Com-Axa au construit sectorul Moara Vlăsiei - Ploiești al autostrăzii A3.

Între persoanele fizice care vor fi expropriate pentru realizarea acestui nod de autostradă se regăsesc Costel Cășuneanu și soția sa, Paulina, care vor fi expropriați de patru loturi de teren în valoare totală de aproape 160.000 lei.

De asemenea, printre cei care vor fi expropriați se numără și un angajat al Prefecturii Prahova.

Conform indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Amenajare nod rutier (acces) intersecție A3 cu DJ 100B, comuna Gherghița, județul Prahova”, indicatori aprobați anul trecut prin vot al consilierilor județeni din Prahova, valoarea totală a investiției în acest nod de autostradă va fi de 21.920.591 lei, respectiv aproape cinci milioane de euro.

Durata de realizare a investiției va fi de 12 luni, vor fi realizate două intersecții de tip girație, iar nodul rutier va fi iluminat cu 182 de stâlpi care reprezintă parte a indicatorilor tehnico-economici.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...p-exproprierile

QUOTE
CNADNR caută constructor pentru execuția unui tronson de 37,2 de kilometri, pe traseul Ogra (județul Mureș) - Câmpia Turzii (județul Cluj), parte din Autostrada Transilvania, proiectul având o valoare estimată de până la 2,33 miliarde lei (531,5 milioane euro), inclusiv TVA.

Contractul de proiectare și execuție pentru realizarea secțiunii 2A: Ogra - Câmpia Turzii a autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea va fi atribuit prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut.

La valoarea maximă anunțată, CNADNR va plăti 14,27 milioane euro pe kilometru de autostradă.

Proiectul este împărțit în trei loturi, respectiv Ogra - Iernut (3,6 km), Iernut - Chețani (17,9 km) și Chețani - Câmpia Turzii (15,7 km).

Lucrările au o valoare estimată totală cuprinsă între 1,56 miliarde lei și 1,88 miliarde lei (nivel care include și posibile suplimentări), fără TVA.

Termenul pentru finalizarea contractului este de 64 de luni de la data atribuirii.

Ofertele sau cererile de participare din partea constructorilor interesați pot fi depuse până la 11 august.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...da-transilvania




nasty
"Contractul de proiectare și execuție pentru realizarea secțiunii 2A: Ogra - Câmpia Turzii a autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea "

Cred ca e o greseala:
Cred ca Ogra-Campia Turzii face parte ACUM, din autostrada Iasi-TgMures - C Turzii
Pt Brasov au alte ganduri (schimbatoare?) - Fagaras-Sibiu ( spre Arad si La Sebes spre Turda)
IsNa
Nu, A3 e inca definita ca Bors-Cluj-Tg.Mures-Brasov-Ploiesti-Bucuresti. Pana la Brasov e vechuil traseu convenit cu Bechtel.

Cand se va construi tronsonul Tg.Mures (Ogra de fapt) - Brasov, ramane intrebare deschisa. La fel pentru Suplacu de Barcau - Nadaselu.

Faptul ca se include acum "capatelul" de la Ogra spre Tg.Mures (care NU e parte din A3, ci din Ogra-Iasi), nu inseamna decat ca ambele continuari sunt foarte departe...
nasty
De acord că sunt f departe, dar nu cred să se facă vreodată si Turda-Sebeș și Ogra-Brașov si Brașov-Fagăraș-Sibiu, prea ne-am lăfăi.
Nădășelu-Suplacu de Barcău-Borș are toate șansele cu noul ministru al transporturilor, originar din Cluj.
Câmpia Turzii-Ogra coincide cu sectorul 2A, Bechtel, dar are relevanță direcția autostrăzii, ce puncte vor să unească, cred că nici cei de la MT nu știu unde vor să ajungă, sigur acum nu la Brașov, mai probabil la Iasi.
De altfel Ditrău-Tg Neamț, Comănești-Brașov, la fel ca și Comarnic-Brașov sunt atât de indepărtate, că vor fi monitorizate de nepoții nostri ( la trecerea munților nu s-a băgat nimeni până acum, vedeți cum se feresc de Pitești-Sibiu!)
george_scala_2004
QUOTE
Clauze abuzive, în afara legii, caiet de sarcini făcut pe genunchi.

Sunt câteva din acuzațiile aduse de firmele de proiectare autorităților centrale care au licitat reactualizarea studiilor de fezabilitate în vederea construirii de noi autostrăzi de la Sibiu. Contestațiile firmelor interesate de cele două licitații duc la impresia că autoritățile au lansat cele două proceduri în bătaie de joc.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis una din cele două contestații depuse împotriva licitației organizată de autoritățile centrale pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Aceleași firme au contestat și documentația licitației pentru reactualizarea studiului de fezabilitate Sibiu – Pitești. În acest al doilea caz, una dintre contestații a fost respinsă, dar alte două trei sunt depuse pentru exact aceleași considerente ca și în cazul licitației Sibiu – Făgăraș, deja suspendată.

Zeci de articole contestate

La nici o săptămână de la lansarea licitației pentru reactualizarea studiului pe baza căruia să fie lansată procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția autostrăzii Sibiu – Făgăraș, două societăți de proiectare - Via Desgin și Search Corporation – au contestat separat caietul de sarcini al licitației. La mijlocul săptămânii trecute, CNSC  a admis prima contestație depusă – cea semnată de Via Design, iar astăzi (luni, 16 iunie) Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat că suspendă procedura ”până la rezolvarea contestației depusă de operatorul economic SC Via Design SRL”.
Contestația celor de la Via Design solicită atât prelungirea termenului de depunere a ofertelor, cât și remedierea documentației de atribuire și a caietului de sarcini, pe seama căreia sunt puse o seamă de clauze ilegale, abuzive sau care trebuie remediate. ”Articolele 10, 11, 18, 19, 20 prevăd obligații generale și specifice exclusiv în sarcina prestatorului, obligații care sunt de natură să nască un dezechilibru contractual între drepturile și obligațiile reciproce ale părților”, este un pasaj din contestația celor de la Via Design, care pun sub semnul întrebării mai bine de 30 de articole din contract.

Când se suspendă, nimic nu se mai plătește

Ca exemplu, la articolul 31 din modelul de contract de servicii unul din alineate prevede că ”în cazul în care, din diferite motive, este necesară suspendarea contractului de servicii, pe toată perioada suspendării Contractului de Servicii, Beneficiarul nu are obligația de a efectua nicio plată către Prestator. Beneficiarul are dreptul în mod unilateral de a suspenda executarea Contractului de servicii fără ca Prestatorul să fie îndreptățit a solicita orice costuri suplimentare pentru această suspendare. În cazul în care Beneficiarul suspendă executarea Contractului de servicii, durata acestuia se va prelungi cu perioada în care a fost suspendat”. Atât cei de la Via Design, cât și cei de la Search Corporation au considerat acest articol nelegal și abuziv, deoarece suspendarea contractului ar duce și la suspendarea plăților pentru lucrările deja executate. ”Astfel, în situația în care autoritatea contractantă nu dorește să efectueze plata serviciilor prestate, este suficient să dispună suspendarea Contractului pe o perioadă aleasă discreționar”, se arată în contestația celor de la Via Design. Aceștia cataloghează drept abuzivă și nelegală și prevederea potrivit căreia Prestatorul nu are voie să ceară costuri suplimentare în condițiile suspendării contractului, chiar dacă acesta este obligat prin contract să mențină personalul și echipamentele mobilizate. Iar durata suspendării poate depăși chiar și 12 luni.

Termene prea strânse

Nici Caietul de sarcini nu este unul corect întocmit, mai arată firmele cărora CNSC le-a dat dreptate. ”Este imposibil ca în termen de patru luni să fie efectuate toate investigațiile de teren (geotehnice, topografice, arheologice etc), să fie identificați toți proprietarii, să fie efectuate consultații publice, să fie elaborate proiecte pentru două variante de traseu, să fie obținute și incluse în proiect observațiile JASPERS, AMPOST și alte autorități implicate, Auditul de siguranță rutieră, rezultatul consultațiilor publice, ale terților și ale autorităților de mediu etc.”, este un extras din contestația admisă a celor de la Via Design.
Reamintim că în cazul autostrăzii Sibiu – Orăștie, unde pe lotul 3 constructorii invocă ample alunecări de teren ”neprevăzute” , tocmai studiul de fezabilitate ”fușărit” și insuficient de bine documentat este considerat printre sursele întârzierilor imense din execuție.

Trei împotriva licitației Sibiu – Pitești

Împotriva documentației și a Caietului de sarcini pentru licitația de revizuire a studiului de fezabilitate Sibiu – Pitești au fost depuse patru contestații din partea a trei firme: Via Design, Search Corporation și Tecnic Consulting Engineering. Prima contestația a celor de la Via Design a fost respinsă de CNSC, dar celelalte trei sunt ”pe rol”, având un conținut similar pe alocuri cu cel al contestației admise în cazul licitației pentru SF-ul autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Operatorii economici contestă clauze considerate abuzive sau absurde, pornind de la posibilitatea prevăzută în contract ca Beneficiarul să se opună deciziei Prestatorului de a utiliza un anumit cont bancar pentru plăți și până la chestiuni mai serioase, cum ar fi responsabilitatea Prestatorului de a prevede eventualele modificări legislative sau reglementări tehnice care pot apărea și după terminarea și predarea SF-ului. ”Considerăm absurdă și totodată abuzivă prevederea ca Prestatorul să răspundă pentru modificări în legislația sau modificările tehnice aplicabile, pentru apariția sau extinderea unor arii Natura 2000, pentru întârzieri determinate de reclamațiile ONG-urilor, în același interval de timp contractual, care oricum este nerezonabil și nerealist. (...) De asemenea, în lipsa unei definiții clare a sintagmei «cerință special formulată», Prestatorul este obligat să răspundă la orice fel de solicitare din partea publicului interesat indiferent de relevanța și, mai ales, de costurile suplimentare pe care le implică tratarea observațiilor în cadrul proiectului. Ținând cont că sintagma nu este definită în prevederile legale și că ambiguitatea acesteia poate duce la costuri majore care trebuie suportate de Prestator, solicitarea de asumare totală a acestui risc este de natură a limita accesul participanților la licitație și – deci – la nerespectarea principiului liberei concurenței”, se arată în cea de-a doua contestație a celor de la Via Design.

Care sunt păsările SPA?

Contestațiile firmelor care cer contracte și documentații mai clare ajung să critice inclusiv termenii folosiți de autorități. Astfel, operatorii economici fac referire și la un paragraf din Anexa 5 a Caietului de sarcini, paragraf care prevede ”În mod particular, cerințele pentru realizarea de studii pentru Canis Lupus, Lutra lutra, Lynx lynx, Ursus arctos, Castor fiber și toate speciile de lilieci, reptile, amfibii, nevertebrate și specii de păsări SPA trebuie să fie descrise”.
”Autoritatea Contractantă solicită realizarea unor studii pentru specii nedefinite în nomenclatoarele biologice, folosind termeni ca «amfibiile» și «păsările SPA». Această ambiguitate poate duce la aprecieri arbitrare sau interpretări, poate genera costuri suplimentare importante și, în final, poate conduce la respingerea studiilor de mediu realizate”, se arată în contestația celor de la Via Desgin, care subliniază că în documentația întocmită de CNADNR există ”numeroase neclarități, ambiguități și abateri de la lege”.

Autostrăzi așteptate

Dacă autostrada Sibiu – Făgăraș este mai degrabă o promisiune politică ”de ultimă oră”, în cazul autostrăzii Sibiu – Pitești așteptările sunt demult exprimate public atât de societatea civilă, cât și de autorități locale, naționale și chiar europene. Ultimul studiu de fezabilitate al acestei autostrăzi a fost definitivat în 2008, pe baza altor două studii de prefezabilitate din 1994, respectiv 1997. Pentru a fi folosit într-o licitație pentru proiectare și execuție, SF-ul din 2008 a avut nevoie de actualizare. Această actualizare a fost scoasă la licitație în 31 martie 2012, pentru care depunerea ofertelor a fost organizată trei luni mai târziu. Alte trei luni mai târziu, CNADNR a anulat licitația. Acum, a lansat din nou procedura de achiziție publică pentru reactualizarea SF-ului.


http://www.turnulsfatului.ro/25964/problem...contestata.html
Iszy
Ioan Rus este originar de linga Dej.
Actualmente este Clujean si semn pentru alegatorii din Ardeal.
El este supranumit ' tatal ; austostrazii Bechtel.
Depinde ce vor cu el cei de pe Dimbovita. Ii dau fonduri pentru autostrazi sau doar il doresc bau bau pentru restructurarile de la CFR si dupa prezidentiale il debarca.
Io sper ca el stie in ce se baga si va putea razbi intre atitea ' studii de fezabilitate' .
Oricum sper ca scapam de declaratiile ieftine fara nici un suport de tip Sova.

IsNa
Orisicum, Ioan Rus e complet alta stofa fata de Sova. Incomparabil mai competent. Sigur ca mediul e toxic acolo, dar nici Rus nu-i copil, e pesedist vechi, stie fraiele. Daca vrea sa miste ceva, va misca ceva.
b76bgaarh
normal, doar e prieten cu base si la revolutie era colonel.

corbex
Da, s-au cunoscut la bai, la Amara.
maru
in guvernu` lu` nastase 4 case belitu` asta de ioan rus a fost ministru de interne cativa ani (2000-2004) lasand mafia imobiliara si forestiera sa`si faca jocurile (sa va uitati la materialele prezentate de mircea badea despre ioan rus in acei ani)
george_scala_2004
QUOTE
Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, intră nu atât într-un minister al ”risipei”, după cum a afirmat ieri acesta în prima sa ieșire publică, cât într-un minister al marilor tunuri date pe bani publici.

Nici n-a intrat bine în pâine, și noul ministru al Transporturilor se plânge că este foarte mult de lucru în instituția în fruntea căreia a fost numit. În prima sa conferință de presă susținută ieri, conferință în care Rus a refuzat să răspundă oricăror întrebări venite din partea jurnaliștilor, ministrul a spus că în instituția pe care o va conduce ­este foarte mult de lucru și își propune să reducă „risipa” atât din punct de ­vedere al resurselor materiale, cât și umane.

„Vom începe încercând să reducem risipa în acest minister – și mă refer atât la resursele materiale, cât și la cele umane. Cu acest rezultat, probabil că vom deveni mai competitivi în ceea ce facem, în întreaga activitate a ministerului. Fiind mai competitivi, la un moment dat s-ar putea să devenim și performanți și să putem concura cu serviciile și produsele noastre ­de-ade­văratelea în ceea ce se întâmplă în Europa”, a declarat joi oficialul ­într-o scurtă declarație de presă la sediul ­Ministerului Transporturilor, după preluarea portofoliului. Rus a arătat că va avea nevoie de puțin timp pentru ­a-și da seama ce are de făcut, „mai bine eventual decât până acum”. Noul ministru al Transporturilor a declarat că în acest minister este foarte mult de lucru, că va încerca să înțeleagă care sunt problemele și să identifice soluțiile.



http://www.romanialibera.ro/economie/compa...-risipei-340851
Iszy
Sa nu cadem sub influenta lui X sau Y, nici el nu stie ce i se pune in gura si nici tu nu stii ce se vrea a se depune in mintea ta. Asta este media.
Rus nu a fost tolonel a fost activist la UASCR.
Deocamdata sa-i asteptam primii pas in domeniul transporturilor. Un green card din partea mea.
george_scala_2004
QUOTE
CNADNR nu reușește să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, implicată în modernizarea șoselei Transalpina, astfel că traficul rutier rămâne închis pe drumul respectiv, deși acest lucru influențează negativ turismul din zona Rânca, a declarat, luni, directorul general Narcis Neaga.

DN 67C are caracter de șantier, Neaga declarând, luni, în urma unei vizite făcute în zona respectivă, că turiștii care se aventurează dincolo de stațiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-și nicio responsabilitate, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Acest drum nu aparține CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvență. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvență, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecință, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreținere și să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, garanțiile de bună execuție sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta ”garanții expirate”, pentru care CNADNR a instituit însă măsura sechestrului asiguratoriu, pentru diferența de 40 de milioane compania făcând demersuri de executare silită a Romstrade.

Directorul general al CNADNR afirmă că, în prezent, compania pe care o conduce își calculează pagubele și va apela la instanță pentru a obține inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade, firma respectivă începând lucrările de modernizare a șoselei în 2007, muncitorii fiind retrași însă de pe Transalpina în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache.


http://www.mediafax.ro/economic/neaga-cnad...lpinei-12863293
nasty
"cazul autostrăzii Sibiu – Pitești așteptările sunt demult exprimate public atât de societatea civilă, cât și de autorități locale, naționale și chiar europene. Ultimul studiu de fezabilitate al acestei autostrăzi a fost definitivat în 2008, pe baza altor două studii de prefezabilitate din 1994, respectiv 1997. Pentru a fi folosit într-o licitație pentru proiectare și execuție, SF-ul din 2008 a avut nevoie de actualizare. Această actualizare a fost scoasă la licitație în 31 martie 2012, pentru care depunerea ofertelor a fost organizată trei luni mai târziu. Alte trei luni mai târziu, CNADNR a anulat licitația. Acum, a lansat din nou procedura de achiziție publică pentru reactualizarea SF-ului."

CE n-ar trebui să dea niciun ban pentru studiile de fezabilitate ale autostrazilor care nu se executa in intervalul de timp, de valabilitate ( ale SF), adică o corelare clară cu master planul ( care nu există) 2014-2020.
E inadmisibil să plătești 4-5 studii de fezabilitate pâna la executie:1994, 1997, 2008, 2014.
george_scala_2004
QUOTE
Catre Ministerul Transporturilor     

Domnului Ministru Ioan Rus

Stimate domnule Ministru Ioan Rus,

ARILOG - Asociatia Specialistilor din Transporturi, Depozitare, Achizitii, Productie si Supply Chain, in numele membrilor sai, saluta si sustine numirea dumneavoastra in functia de Ministru in cadrul Ministerului Transporturilor si speram ca veti respecta programul de guvernare actual. Va reamintim prioritatile legate de dezvoltarea infrastructurii de autostrazi cu Fonduri Europene:

1. Tronsonul Pitesti – Curtea de Arges – Sibiu, legatura care are cel mai ridicat trafic de marfa din Romania, componenta strict necesara pentru sustinerea si dezvoltarea platformelor industriale de la Craiova, Pitesti, Valcea, Sibiu, Sebes, atat in industria de automotive, dar si in cea chimica si petrolierera. De asemenea, un alt beneficiu este si dezvoltarea turismului din zona si crearea unei legaturi sigure si rapide cu litoralul romanesc.
2. Centura de Sud a Bucurestiului, care reprezinta legatura intre A1 si A2 pentru tranzitul catre Giurgiu si portul Constanta, care are ca beneficiu major scurtarea timpilor de conducere, atat pentru traficul de marfa, cat si pentru cel de calatori.
3. Continuarea lucrarilor la celelalte tronsoane din vestul tarii: Deva – Lugoj, Lugoj –Timisoara: pentru a putea ca la sfarsitul anului 2014 sa ne racordam la Sistemul European de Autostrazi, prin vama Nadlag, fapt ce ar putea ajuta si la integrarea in Schengen.
4. Avand in vedere ca astazi a intrat in vigoare proiectul de returnare a accizei la carburant sustinem in continuare returnarea a 0.07 euro catre companiile de transport eligibile, stabilirea trimestriala a cursului valutar de referinta pentru calculul accizei, la nivelul cursului raportat de BNR si simplificarea sistemulului de returnare. Va rugam sa cereti la Ministerul de Finante un raport de constatare a scaderii consumului de carburant in Romania. Acest proiect de returnare a accizei are ca baza prioritizarea lucrarilor la infrastructura din Romania.

Aceste propuneri au fost discutate si in cadrul intalnirii cu domnul Prim Ministru Victor Ponta, din data de 10 iunie, care a avut ca tema de dezbatere, returnarea accizei la carburant.

In speranta ca veti da curs solicitarilor noastre, va asiguram ca membrii ARILOG – companii care activeaza in industria logistica: operatori logistici, transportatori, distribuitori, producatori isi arata disponibilitatea pentru discutarea acestor subiecte si stabilirea unui proiect general pentru lucrarile de infrastructura, asumat de toti factorii de decizie: mediul politic, patronatele si societatea civila.

Cu deosebita consideratie, in numele Consiliului Director si a membrilor ARILOG,

Ion Lixandru
Vicepresedinte al Asociatiei Romane de Logistica (ARILOG)
fost vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor din Romania


http://www.arilog.ro/noutati/comunicat-de-...urilor-104.html

http://www.zf.ro/politica/care-sunt-priori...urilor-12866086

http://www.oradesibiu.ro/2014/06/25/autost...sul-a-trei-ani/


http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g47800#msg47800

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...postcount=24794


Iszy
" Studiile mari si dese
Cheia marilor excese!"

Sa traiasca imprimantele si hirtia A4!

Cel care a incheiat contractul cu Nelu si ai lui trebuie nominalizat si data afara!
Cum poti tu sa declari persoana intangibila printr-un contract un bun comun national cum ar fi un drum de acces strategic? Daca Nelu repara un podet pe Valea Prahovei cind a fost prins cu avioanele? Nu circulam pe Valea Prahovei un an sau doua sau trei sau din 2007 ...ca drumul apartine lui Iordache?
Sa fim seriosi! Povesti vinatoresti, bineinteles situatia de facto le convine bugetarilor deoarece asa asteptind ca legea sa-si spuna cuvintul, nu trebuie sa faca nimic. Asta pe scurt se numeste tradare. Mare ' specialist ' trebuie sa fii sa te duci pina la Rinca si sa declari asaceva in fata tembelizoarelor unei natii intregi!
Nu cred ca in minister nu exista un jurist care sa surmonteze acel contrac; chemati-l pe Sova ca el e de meseria asta...sau cauta inca dosarul Bechtel?
Probabil se asteapta pasarica de n milioane din executarea silita care ar fi un venit extra bugetar si foarte bun la capitolul ' cum a venit asa s-a si dus '. Oricum vise desarte deoarece firma de insolventa a scris deja delegatii pe banii aia si oricum statul nu mai pupa de acolo nici un leu.
Atunci de ce mai stam? Noi in vale si multi foarte multi birocrati la autostrazi.
Si, ca fapt divers o intrebare? De cite ori s-au scris si prapadit si citi bani din 2007 pe nenorocita aia de strategica in bugetele drumarilor?
george_scala_2004
DOCUMENTE EXCLUSIVE: CNADNR- catastrofă la absorția de fonduri nerambursabile

QUOTE
Există bani pe care Uniunea Europeană vrea să ni-i dea pentru a ne construi drumuri, dar pe care nu îi luăm datorită incompetenței și "miserupismului" celor care conduc Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Aceasta este realitatea prezentată de către Marcel Ioan BOLOȘ, Director General al Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial „Transport” (AM POST), în două adrese trimise lui Narcis Neaga, directorul general cu preluare de atribuții al CNADNR, pe care revista noastră vi le prezintă în exclusivitate.
Motivele pentru CNADNR nu reușește să absoarbă fonduri europene se explică prin cauze ce țin de incompetența celor care conduc această companie.
Gândirea "mecanică" a inginerilor mecanici Narcis Neaga și Renata Bendeac, numărul unu și numărul doi în Compania Națională de Autostrăzi, lăsați moștenire de fostul ministru Dan Șova, nu rezolvă situația absorției de fonduri.

"Ministerul Transporturilor
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial de Transport
Direcția Generală Managementul Fondurilor Externe
București 17.06.2014
Către: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România
În atenția domnului Narcis Neaga, Director General
Ref: Ținta de absorție a fondurilor nerambursabile din POST pe anul 2014
După cum cunoașteți, în anul 2014 CNADNR trebuie să realizeze o țintă de absorție a fondurilor nerambursabile din POST de 3,06 miliarde lei, din care FC circa 2,3 miliarde lei și FEDR circa 0,76 miliarde lei.
În perioada ianuarie-mai 2014, CNADNR a realizat din ținta de 268,34 mil lei aferente Fondului de Coeziune aproximativ 108,14 mil lei și din cele 57,56 mil lei aferente FEDR doar 8,24 mil lei.
În plus, la diferențele mari de mai sus, se adaugă și sumele suspendate de AM POST în valoare de 283.784.512,21 lei pentru care nu am primit nici până în prezent clarificările/justificările necesare pentru a putea fi autorizate la rambursare. Din sumele suspendate, valoarea cea mai mare (271.024.144 lei) este aferentă lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu. Nici până la această dată CNADNR nu a transmis documentele solicitate de AM POST încă din 23.07.2013.
După cum ați fost informați prin adresa noastră nr. 40/DM/CCM/22555 din data de 30.05.2014, în urma vizitei pe șantier efectuate în perioada 22-23.05.2014, reprezentanții AM POST au solicitat DRDP Brașov, în calitate de supervizor, să întocmească o situație în care pentru fiecare Certificat Intermediar de Plată să fie delimitate cheltuielile aferente lucrărilor executate în zonele cu alunecări. Din valoarea lucrărilor executate în zonele fără alunecări se vor deduce cheltuielile aferente lucrărilor pentru care au fost întocmite RNC-uri ce nu au fost remediate, rezultând astfel o valoare eligibilă pentru rambursare. CNADNR nu a răspuns la această solicitare.
În ciuda întâlnirilor frecvente pentru analiza stadiului absorției fondurilor europene din POS-T, a mesajelor de atenționare ale AM POST, CNADNR nu reușește să se încadreze în graficul planificat de transmitere a Cererilor de Rambursare și să remedieze problemele semnalate.
În aceste condiții, dacă actualul ritm de depunere a Cererilor de Rambursare se menține, AM POST nu va atinge ținta de absorție pe anul 2014, iar CNADNR va fi direct răspunzător pentru consecințele negative asupra bugetului de stat.
În consecință, vă solicităm luarea de măsuri urgente pentru încadrarea în graficul transmis de dumnevoastră pentru depunerea Cererilor de Rambursare.
În situația în care actuala stare de fapt se menține, AM POST va informa conducerea Ministerului Transporturilor.
Cu deosebită considerație,
Director General,
Marcel Ioan BOLOȘ"

Cauzele pentru care CNADNR nu reușește să absoarbă fonduri nerambursabile sunt multiple: nu sunt făcute exproprierile pentru terenurile pe care urmează să fie construite autostrăzi, nu s-au obținut autorizații de construcție (lipsesc sau nu sunt actualizate), expira avizele și acordurile etc.
Unul dintre motivele pentru care nu poate fi încheiat contractul de construcție pentru autostrada Comarnic-Brașov este legat de faptul că un "mare colectiv de to'arăși din conducere", care include "mari somități", precum Cristian Andrei, Mircea Raicu sau "inginerița"
mecanică Renata Bendeac, nu știa că expiră acordul de mediu, care oricum trebuia să fie actualizat conform noilor soluții, care includ tuneluri, lucrări impuse de mediu și altele.
Printr-o a doua adresă trimisă lui Narcis Neaga, emisă a doua zi (Nr.40/DMF/MG/25155 din 18.06.2014), același Marcel Ioan Boloș, de la același AM POST, face o analiză a situației absorției fondurilor nerambursabile sub forma unui tabel, din care reiese că, pentru primele cinci luni ale anului, CNADNR a reușit să atragă doar 5,33% din suma de 1.934.409.773,56 lei pe care o are la dispoziție.

În loc de concluzie: Având în vedere că drumuri nu prea repară, autostrăzi nu prea fac, fonduri nerambursabile nu prea absorb, e bine măcar că ceneadeneriștii și-au mărit en-gros salariile și s-au umplut de prime și ajutoare grase pentru cazul în care le mor soacrele.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...-nerambursabile

hepea
http://www.gandul.info/financiar/bulgarii-...omania-12896287

Inca un pic si ne depasesc la km de autostrada. Macar sa faca una de la Ruse la Makaza tongue.gif
nasty
Bulgarii ar trebui să lege Ruse de autostrada Hemus și să facă un pod peste Dunăre, la Călărași (Silistra)
Dacă fac și ceva nord-sud ( Ruse-Makaza) ne-au luat toți turiștii de pe litoral.
nasty
Sa revenim la ale noastre:
Din A7 ( există pe hârtie...) vreun tronson din centura Sucevei se apropie de finalizare?

Că anul trecut era să fie gata:

http://adevarul.ro/locale/suceava/ponta-de...f03e/index.html
argon
Atentie pe bucata dintre Sebes si Orastie pe sensul spre Orastie in special pe banda din dreapta s-a facut o adancitura care nu se vede decat in ultimul moment, cred ca s-a lasat terasamentul, si daca dai cu 130 in ea, nu e prea placut.
Squirrel
Un viitor pod peste Dunăre va lega orașele Turnu Magurele și Nikopol

Referitor la centura Sucevei, sunt ceva probleme:
kog
http://www.aradon.ro/cat-cantareste-autostrada/1438463

Nu cred ca o sa mai traiesc sa apuc inaugurarea bucatii Arad-Nadlac.
IRONICK
QUOTE(kog @ 15 Jul 2014, 12:40)
http://www.aradon.ro/cat-cantareste-autostrada/1438463

Nu cred ca o sa mai traiesc sa apuc inaugurarea bucatii Arad-Nadlac.
*

Articolul asta trebuia pus la imbecili autohtoni!

Scris de Alin Gherasim - Autostrada Nădlac-Arad va „înghiți” cantități uriașe de pământ și beton și zeci de mii de metri de parapeți.
nasty
La cât inghite, oare mai e gata anul acesta?

La intâlnirea de la Budapesta, cică da:

http://www.rador.ro/info4.shtml?cat=638&news=437055

" ....anul acesta se va realiza conectarea primului drum expres între România și Ungaria, prin interconectarea autostrăzii M43 din partea ungară și a autostrăzii A1 din partea română, iar până în anul 2017 vor fi conectate autostrăzile M4 (Ungaria) și A3 (România)."

Până in 2017 va fi gata și M4, care se va lega cu A3, fostă Bechtel. Oare la noi ce va fi gata din A3 în 2017 ? Doar Borș-Suplacu? Că de Suplacu- Nădășelu nu se mai vorbește nimic.

http://hu.m.wikipedia.org/wiki/M4-es_autóp..._(Magyarország)
titicostel
Si uite ca domnisoara/doamna Petrescu a avut dreptate, n-a luat-o gura pe dinainte, atunci cand a spus ca acciza de 7 eurocenti s-a pus pentru a avea bani sa acopere gaura de la pensii.
Acum si Poanta tarii si Danutz Shoava ne confirma ca banii erau pentru pensii, deci soferii platesc si pensii. Nu mai sperati la kilometri de autostrazi pana in 2016, ca sperati degeaba, nu mai sunt bani de investitii. Si CAS-ul mai taie halca foarte mare de la investitiile in infrastructura.
nasty
E clar că așa e cu acciza și cu CAS, pt că anul acesta CNADR, în secetă mare, inaugurează cu mare fast, bucătele de sute de metri:

http://www.mediafax.ro/social/o-noua-banda...i-foto-12936097

"Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a finalizat, marți, lucrările la partea carosabilă în cadrul proiectului "Lărgire cu a doua bandă a părții carosabile pe relația Ploiești - Buzău a DN 1 A "

http://www.debanat.ro/2014/06/mici-bere-si...le-balmus-foto/

"Încă 433 de metri de stradă asfaltată, mici și bere pentru muncitorii care au lucrat aici. Ca bonus, o căruță întoarsă din drum de un polițist local, dar și mai multe solicitări ale locuitorilor din zonă, nemulțumiți de unele amenajări și de arborii netăiați. Toate acestea s-au petrecut vineri, pe strada Martir Vasile Balmuș, în cartierul Soarelui, proaspăt asfaltată."


http://www.gandul.info/financiar/inca-una-...antier-12934499

" Deși nu este clar cine va construi „ciotul” (din A3), când va fi gata și dacă are întreaga finanțare asigurată, CNADNR pune carul în fața boilor și scoate acum la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor de construcție....vor fi angajați așa-numiții „experți cheie”, în număr de șapte, după cum reiese din caietul de sarcini.
...
Pe lângă porțiunea de drum din autostrada București-Ploiești, între km 2,4 și km 8,2, la care CNADNR spune că se lucrează, în prezent sunt în execuție mai multe loturi de autostrăzi, după cum urmează:

- Sibiu-Orăștie lot 3
- Deva – Lugoj loturile 2,3,4
- Lugoj-Timișoara lot 2
- Arad -Nădlac parțial în execuție
- Sebeș-Turda loturile 3 și 4

Reprezentanții companiei de autostrăzi au declarat, în urmă cu câteva luni, că până la sfârșitul acestui an vor fi gata mai puțin de 100 de kilometri noi de autostrăzi. "

Poate o să zică, că dau ceva la autostrăzi de aici:
http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar...e-locuintei.htm
Iszy
M4 inca este un ' pod prea indepartat ' si in Ungaria. Portiuni, fara proiect, portiuni fara autorizatii de mediu, portiuni fara finantare. Cam ca la noi....

D-soara Petrescu Harvard este nevinovata...ea are pozitia ' Prunariu in Soiuz ' stai cuminte si nu apasa nici un buton daca vrei sa se deschida parasuta!

Smecherii au fost sutanele negre din umbra care dupa ce ne-au amagit cu legenda acciza pentru autostrazi pe care tacit era cit pe aici s-o inghitim...au apus: acum ca i-am fraierit putem sa le mai vindem un banc. De fapt ar fi bine daca acei bani ar ajunge in pensii, baiul este ca nici macar acolo nu ajung. Nimeni nu cere socoteala si nimeni nu-i poate obliga sa dea socoteala despre citi bani se string si pe ce se cheltuie.






21 Jul 2014, 22:45:
Usor usor bugetul se transforma intr-o compunere libera, deoarece cele prevazute acolo nu prea le indeplinim nici noi ca contributori si nici ei ca taxatori. Cit se stringe pe aceasta cale nu ajunge nici lor ca bani de tigari ce sa mai vorbim de autostrazi?
Si atunci se apeleaza la modalitati de taxare care pe de o parte, prind omul pe o necesitate si este obligat sa cotizeze, pe de cealalta parte banii atit de doriti ajung repede in miini bune.
Ca exemple pe linga acciza pe combustibil: taxa radio, taxa de mediu, taxa timbru verde, taxa la achizitionarea unei masini noi, rovigneta, taxa de stilp, taxa pe cogenerare, taxa pentru energie verde pe curent electric...si inca pina spre 100. Nimeni nu stie cit se stringe exact pe aceste linii, nimeni nu stie cum se gestioneaza si de cine ccind cum si mai ales de ce se gestioneaza aceste sume.
Fiscalitatea incepe sa semene cu musca si fugi.
nasty
"Licitațiile contestate, caietele de sarcini discutabile și prost întocmite, exproprierile dificile, managementul nesatisfăcător al proiectelor sunt cauzele pentru care pierdem 1,8 miliarde de euro fonduri UE. Spre exemplu, în prezent, patru loturi din autostrada A1 sunt contractate și ar trebui să fie beneficieze de fondurile europene extinse până în 2015. Cu toate acestea, loturile au fost contractate cu mare întârziere, la finele anului 2013, la mai bine de un an și jumătate de la startul licitației. Absorbția sutelor de milioane de euro este dificilă în condițiile în care CNADNR n-are pe ce lucrări să ceară bani la Comisia Europeană. Doar circa 50 de kilometri de autostrăzi se aflau la începutul lunii iulie în construcție în România"

http://m.romanialibera.ro/economie/fonduri...pierduti-343912



Nici la PPP nu stăm mai bine:

http://www.realitatea.net/inca-o-amanare-p...an_1488553.html

"Încă o amânare pentru Autostrada Brașov - Comarnic. Rămâne blocată cel puțin un an.

Pentru a se putea deschide șantierul, este necesară revizuirea acordului de mediu, care, teoretic, va dura un an, dar reprezentanții Companiei de Drumuri nu exclud faptul că vor exista unele întârziere cauzate de observațiile sau cerințele speciale ale autorităților de mediu...
Astfel, începerea lucrărilor la această autostradă rămâne deocamdată o enigmă."

Acord de mediu n-are, finanțare n-are. Cand o să le aibă, o sa-și piardă valabilitatea SF.
iulian_1976
-pentru Autostrada Brașov - Comarnic asa cum spuneam acum ceva timp tot licitatie pe bucati era
cea mai buna solutie.

Finantarea proiectului este supralicitata,orice banca ar sta in dubii,garantul este statul roman adica contribuabilul roman, functie de culoarea politica pot exista blocaje pe parcurs.
Suma este foarte mare pentru talia Romaniei.
supremeon
Pai Brasov-Comarnic este o bucata... o bucata destul de mica, din autostrada Bucuresti-Ploiesti-Brasov-TgMures-ClujNapoca-Oradea.
Cat de mici ai vrea sa faca bucatile? Sa liciteze fiecare 5 km?
 
Mai mult decat atat, nu este chiar o bucata aleasa la intamplare: este cea mai aglomerata zona din Romania; este dn-ul cu cel mai mare trafic. Este logic sa inceapa cu aceasta "bucata".
 
Suntem un exemplu de incompetenta in aproape orice domeniu; evident, si in cel al infrastructurii. Ungaria, cat e ea de mica, e plina de autostrazi.
 
iulian_1976
QUOTE(supremeon @ 27 Jul 2014, 16:21)
Cat de mici ai vrea sa faca bucatile? Sa liciteze fiecare 5 km ?


Daca se mergea pe ideia asta asa de proasta ,in momentul de fata se lucra deja pe anumite tronsoane.


O bucata mica dar pe o suma foarte mare,poti ingropa bugetul Romaniei ,Vinci - Strabag - Aktor nu intarzie degeaba.
Ceva ma duce cu gandul la alegerile din toamna smile.gif





Ps:CNADNR nu mai dă un termen pentru finalizarea autostrăzii Comarnic-Brașov: Obținerea finanțării este un proces "laborios" blush.gif
nasty
http://www.gandul.info/financiar/un-miliar...ropene-12998707

Confirmare cu cifre a opririi construcției autostrăzilor:
"La cheltuieli, Guvernul a ”ajustat” bugetul prin reducerea banilor de la investiții. Astfel, sumele cheltuite pentru proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile au fost de 4,5 miliarde de lei, cu 4,3 miliarde de lei mai puțin decât se anticipase."
Squirrel
Și-așa germanii se plângeau că nu au autostrăzile de altădată și solicitau redistribuirea fondurilor europene neconsumate de România.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.