QUOTE(minny @ 6 Dec 2010, 14:03)
@namidee 1) Autostrada TgMures - Ungheni va rezolva problema legarii Moldovei de Ardeal
2) De acord pentru portiunea Bucuresti - Giurgiu insa ideea e sa gandim pe viitor. Daca nici in urmatorii 10 ani nu vrem sa construim asa ceva eu zic ca avem o problema.
La fel mai exista o portiune mica de autostrada ce ar trebui facuta care sa lege Timisoara de Serbia. Investitiile ar fi mici la ce aminteam pentru ca portiunile sunt scurte dar aduc un sens autostrazii in sine (leaga ceva de altceva, scurteaza un drum, etc). Doar Craiova-Pitesti nu se incadreaza in tipar pentru ca m-am gandit la Ford, insa putem vorbi de o portiune Craiova - granita si atunci cadem in aceeasi logica.
Bucuresti Giurgiu e inutila deocamdata. Un drum Expres rezolva problema la 1/2 costuri. E pe coridorul european IX dar bulgarii n-au interes iar de moldoveni.... Coridorul european VIII merge de la Dures la Constanta prin Burgas si Varna. Asta e negocierea cu coridoarele
PS. Ghici cine a negociat din partea Romaniei?
QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2010, 22:10)
Stai tu linistit, caci M3-ul unguresc ESTE GATA si e frumoasa. S-au oprit exact pana unde au interes: la drumul intre haiduszoboszlo (sau cum s-o fi scriind) si Debretin, doua centre turistice mari (aduc alea venit cat Bv si valea prahovei la un loc). De acolo pana la granita cu Romania, in linie dreapta, sunt fix 42 km. Care ungurii i-ar face cred ca in cateva luni, numai sa aiba pentru ce: adica sa aiba o autostrada in RO cu care sa o lege... De fapt, judecand mai corect, putem spune ca Ungurii au oprit autostrada acolo si pentru ca nu au cu ce sa o lege la noi, si trebuie mai intai sa vada oare unde va iesi autostrada noastra la granita...
Oricum, de la granita cu noi pana la haiduszoboszlo nu e nimic interesant, doar sate, deci, firesc ca nu au continuat autostrada...
Apropo de Craiova, de mult am vrut sa zic, eu chiar nu pricep oare de ce comunistii nu au continuat A1 pe la Slatina, Craiova, pana la Turnul Severin... doar e campie, se poate construi relativ usor...
Si inca un apropo, Lugoj - Caransebes - Turnul Severin mi se pare o idee mult mai usor de realizat, decat Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti.
Autostrada Transilvania n-are treaba cu M3 ci cu viitoarea M4 Szolnok-Bors, neinceputa. M3 merge in Ucraina.
LE:
Examinand harta, vorba colegului Minny: lipsesc niste zone esentiale.
ex: 1. Focsani - Galati - Braila. In Galati si Braila locuiesc multi oameni; ei nu merita sa fie legati la harta asta a autostrazilor?
2. Severin - Craiova - Slatina - Pitesti... acelasi rationament: orasele mari trebuie legate... CUM SA NU FACI AUTOSTRADA PT CRAIOVA ?? Asa cum vreau neaparat la Brasov, mi se pare normal sa fie si la Craiova...
3. Guvernul sta foarte prost cand vine vorba de inteles rolul legaturilor. Intr-adevar, Sibiu - Fagaras ar lega f. bine A1 cu A3... dar, va dau un exemplu: intre Sercaia si Hoghiz s-ar putea face f. usor un DN care sa lege binemersi dn1 cu dn13... si ar fi binevenit pentru multi... dar, de atatia ani, nu au facut.
Problema Craiovei: Desi se afla pe coridorul IV(ramura sudica) si Traseul Lugoj-Craiova ar primi finantare UE (a se vedea podul de la Calafat-Vidin) ramane in aer legatura cu Bucurestiul. Craiva-Pitesti n-ar fi mare lucru, in comparatie cu Pitesti-Sebes(NB nu e pe coridor deci nu primeste finantare) dar ar creea o mare problema vechii autostrazi. Doua benzi pe sens s-ar dovedi total insuficiente. Actualmente exista si varianta sud pt. craioveni adica prin Alexandria. Dar cu o autostrada completa Craiova-Pitesti Bucuresti cine ar mai folosi varianta sud? poate iubitorii de palate tziganesti. Actuala A1 ar fi sufocata. Ipotetica A7 mai are de asteptat.
<span class='edit'>8 Dec 2010, 19:30:</span>
[quote=nairam,8 Dec 2010, 15:10]
Alta:
Cu privire la harta din linku de la postu de mai sus a lu minny (
Harta asta colorata frumos)
Executate e clar inseamna ca sunt gata;
In executie adicatelea se fac acum.... Da aci de ce nu e bagata si toata autostrada transilvania? Adica de ce nu e galbena? aia nu e in executie? e doar in pregatire?
Autostrada transilvania are 2 sectoare cu cate 3 tronsoane si un sector cu 2 tronsoane. Executate 1(unu) tronson, in executie 1(unu) tronson plus viaductul Suplacu de Barcau. In pregatire, adica se asteapta bani de exproprieri 2 tronsoane. Toate astea pe sectoarele 2 si 3 Sectorul 1 adica Brasov(Cristian)-Tg.Mures(Ogra) e virgin(termen de finalizare 2041)