Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
eloy
QUOTE(ssilviu @ 2 Dec 2010, 00:33)
Din câte știu eu, nu ar fi trebuit să existe un pod peste podul de la intrarea din Otopeni, peste DN1? Care nu există încă? Păi și atunci cum e finalizată porțiunea asta?

mai lipsesc si altele.. podul chitila nu are rampe dinspre mogosoaia spre A1, ci doar invers; podul tunari nu are rampa spre bucuresti; nu e separator median peste tot, nu sunt parapeti peste tot.... Boc s-a facut de tot rahatul (again) cu inaugurarea asta
ssilviu
Păi ce a inaugurat atunci? Văd acum la TV că pe centura de la București aseară se lucra la greu să se pună asfalt .. pe vremea aia de ploaie care îngheța când pica? Ce calitate a asfaltului o să aibă?
IsNa
QUOTE(minny @ 1 Dec 2010, 14:34)
Problema principala e tronsonul Sibiu-Pitesti.
*



Corect, si e problema mare. Nimini nu prea se impinge sa finanteze trecerea Carpatilor, nici pe Olt, nici pe Prahova. E scump, si noi nu prea vrem sa platim...

Solutia fiana ar fi un PPP, dar probabil ca ar trebui aplicata o taxa destul de mare pe tronsonul ala, cel putin pe o perioada de vreun deceniu, iar asa risti sa renunte multi soferi si sa mearga tot pe DN. Cu ceva cojones politic, s-ar putea interzice traficul de marfa de tranzit pe tronsanele de DN paralele, si alte restrictii de trafic (care oricum se justifica fiind zone truistice sau cu potential turistic), si s-ar reechilibra balanta, dar cand e vorba de verticalitate politica, la noi....
danutsb
QUOTE(rombul @ 1 Dec 2010, 18:46)
nu s-a mai facut nici o autostrada?
sau sa se inaugureze 1 km de autostrada?
*



Pai din cate stiu eu trebuia inaugurata centura Sibiului la 1 dec, care va face parte dintr-o viitoare autostrada.
namidee
Pana la urma pe anul asta ce s-a inaugurat cu adevarat - adica sa fie cu adevarat autostrada si sa se poata si circula pe ea? Pe lista mea ar fi:
- Campia Turzii - Turda
- centura Sibiului daca s-a inaugurat

In rest pe forum umbla vorba ca centura Lugojului nu e autostrada si centura Bucurestiului nu e tocmai gata. O intrebare la fel de importanta este ce s-ar putea finaliza la anul (sau mai degraba peste doi ani, 2012 fiind an electoral)? Avand in vedere cine-i la putere, m-as astepta la Arad - TM, poate Ploiesti Bucuresti si ceva intre Cernavoda si Constanta. Sibiu - Pitesti va fi cu adevarat dificil, ca si Ploiesti - Brasov de altfel. Altfel, e de rasul curcilor o privire pe Google Maps, sunt o gramada de autostrazi acolo, cred ca monitorizeaza cel mai bine promisiunile politicienilor.
Modus
Centura Lugojului e foarte buna; doar ca nu are nicio treaba cu autostrada: are o banda pe sens, limita de viteza e 100, iar intre benzi se afla doar o linie continua.
minny
Peste 2 ani va fi gata sigur Arad Timisoara si Cernavoda-Constanta. Probabil si Bucuresti-Ploiesti.
Despre centura capitalei nu e asa grav ca a inaugurat-o chiar daca nu e complet gata, sa zicem ca a inaugurat redeschidera traficului. Important e sa nu o mai inaugureze o data smile.gif Si probabil ca nu se mai inaugureaza inca o data, si in Timisoara a fost la fel. S-a inaugurat centura anul trecut de 1 dec desi:
- lipsea un pasaj (accesul se facea temporar printr-un drum secundar ce ducea la aeroport)
- nu era pus stratul de uzura
- lipseau marcaje
Dupa ce s-a mai inchis inca o luna asta vara pentru stratul final de asfalt si s-au facut pe furis alte lucrari, centura a fost redeschisa fara nici o pompa.
Cat despre Lugoj, acolo centura nu are nici o treaba cu autostrada cum are la Sibiu. S-a fortat insa o interpretare pe baza comunicatului companiei care a zis ca a construit la standard de autostrada dar ce vroiau sa zica se refera la probabil la calitatea lucrarii care e intr-adevar buna. Centura insa nu e la profil de autostrada.
IsNa
QUOTE(minny @ 2 Dec 2010, 18:06)
Cat despre Lugoj...
*



Cel putin, dupa atata polemica daca e sau nu e "la standard de autostrada", azi toata tara stie unde e Lugojul! tongue.gif
cj98czh
Pai nu te supara dar daca nu stiai unde este Lugojul ... tu sau altii asta inseamna ca nu iti cunosti tara ... ca doar nu este un satuc mic ... si nescris pe harta biggrin.gif
minny
IsNa e timisorean, stie el bine smile.gif
danutsb
Centura Sibiului este gata. 17km autostrada si 4 drum national. Cica e inclusa in coridorul IV pan-european.
Am un var care a mers ieri pe ea, e foarte buna, semne de autostrada, etc.





cj98czh
QUOTE(minny @ 3 Dec 2010, 01:22)
IsNa e timisorean, stie el bine smile.gif
*




Nu ma adresam in mod direct lui ... ma adresam oricarui roman ....
dsi
Centura Sibiului
Test comparativ
Prin oras vs Pe centura
http://www.sibiul.ro/sibiu-video/centura-s...mbrie-2010.html
VladG
Frumos.
Un stres in minus in drumul catre Vest si o gura de aer curat pentru sibieni.
Poate ar fi bine de pus si ceva restrictii pentru traficul greu prin oras.
Adi R5
QUOTE(minny @ 1 Dec 2010, 13:34)
Problema principala e tronsonul Sibiu-Pitesti. In rest pe Arad - TM si Cernavoda - Constanta se va putea probabil circula din 2012 (alegeri). Iar pe Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj - Deva, Deva-Orastie si Orastie Sibiu in 2014 (din nou alegeri).
*




QUOTE(namidee @ 2 Dec 2010, 16:41)
Pana la urma pe anul asta ce s-a inaugurat cu adevarat - adica sa fie cu adevarat autostrada si sa se poata si circula pe ea? Pe lista mea ar fi:
- Campia Turzii - Turda
- centura Sibiului daca s-a inaugurat

In rest pe forum umbla vorba ca centura Lugojului nu e autostrada si centura Bucurestiului nu e tocmai gata. O intrebare la fel de importanta este ce s-ar putea finaliza la anul (sau mai degraba peste doi ani, 2012 fiind an electoral)? Avand in vedere cine-i la putere, m-as astepta la Arad - TM, poate Ploiesti Bucuresti si ceva intre Cernavoda si Constanta. Sibiu - Pitesti va fi cu adevarat dificil, ca si Ploiesti - Brasov de altfel. Altfel, e de rasul curcilor o privire pe Google Maps, sunt o gramada de autostrazi acolo, cred ca monitorizeaza cel mai bine promisiunile politicienilor.
*



http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/au...101129-05295796

http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/cu...101125-05191728
minny
Autostrada Transilvania va continua
supremeon
De-as vedea-o continuata pana la Bucuresti, prin Brasov... sau macar nepotii mei de-ar vedea-o asa smile.gif
cj98czh
Eu unul o prefer catre Bors ...
minny
Si eu cred ca prioritatea e spre granita pentru a avea o autostrada cap coada si a lega segmentele facute sau in executie. CJ-Bors era deja bine, acum ca au mers pana la Campia Turzii, zic ca nu ar fi rau sa mearga pana la Targu Mures macar si restul mai incolo pentru ca apoi lucrurile se complica cu relieful. Cel putin portiunea Ploiesti-Brasov nu o vad gata in secolul asta. Poate ar fi mai bine sa ne multumim cu o singura autostrada montana si sa facem autostrada de la Sibiu la Fagaras mai bine si apoi Fagaras - Tg Mures si fagaras - Brasov. Iar autostrada Bucuresti-Ploiesti nu e degeaba. Ea face parte din coridorul IX.
namidee
Cred ca solutia spre care ar trebui sa se mearga (Cj- Tg. Mures sau Cj - Bors) ar trebui sa depinda de cat de mult avanseaza lucrarile de conectare la autostrada noastra a vecinilor unguri. Daca merge si la ei, as prefera sa inainteze si ai nostri spre vest, mai ales ca sunt deja lucrari in derulare prin Suplacu de Barcau - dezavantajul e totusi portiunea Gilau - Mihailesti (parca) unde relieful nu pare tocmai prietenos. Daca vecinii unguri nu se grabesc sa continue M3 pana la noi, parca as prefera sa inainteze spre sud spre Tg Mures sa lege macar doua orase intre ele.
minny
Iata un articol mai explicit, in sensul ca avem si o harta clara. Sa vedem acum si ce iese, ca autostrazi pe hartie avem destule, desi parca in Boagiu am mai multa incredere. Ce e interesant e ca din Ungaria se va putea circula pana in Lugoj la sf de 2012 inceput de 2013, la fel sf de 2011 inceput de 2012 se va putea circula de la Bucuresti la Constanta, adica in sfarsit niste trase intregi.

Ce constat insa:
- lipseste o autostrada de la Bucuresti la granita cu Bulgaria
- lipseste o autostrada de la Sibiu la Fagaras
- lipseste o autostrada Craiova - Pitesti

Eu zic ca ar fi niste necesitati demne de luat in calcul.
namidee
Hehe, daca le pui asa lipsesc multe autostrazi. O autostrada intre Bucuresti si granita cu Bulgaria ar fi buna in cazul in care si bulgarii decid s-o continue (pana la Sofia de ex), altfel, e doar o mareata autostrada Bucuresti-Giurgiu. O autostrada Craiova - Pitesti ar fi intr-adevar utila, dar la fel de utila ar fi mai multe, de ex. o autostrada care sa lege Moldova de Ardeal, ceva de genul Tg Neamt - Toplita - Tg Mures.

LE. Eu n-am pic de incredere in ce zic politicienii. Sa spui vorbe e usor, sa treci la fapte si sa te tii de cuvant e o cu totul alta mancare de peste.
Garett
QUOTE(minny @ 6 Dec 2010, 10:52)
Iata un articol mai explicit, in sensul ca avem si o harta clara.
*


Constat ca la capitolul "pregatire" stam excelent! De vreo 20 de ani ne tot pregatim, intre timp inauguram cate 10 km pe an! biggrin.gif
Imi place ca au trecut Bucuresti - Pitesti la capitolul "executate"! Saraca este executata de vreo 40 de ani! Sau tre' s-o trecem tot la "realizarile noului regim" alaturi de miile de km promisi? tongue.gif
minny
@namidee
1) Autostrada TgMures - Ungheni va rezolva problema legarii Moldovei de Ardeal
2) De acord pentru portiunea Bucuresti - Giurgiu insa ideea e sa gandim pe viitor. Daca nici in urmatorii 10 ani nu vrem sa construim asa ceva eu zic ca avem o problema.

La fel mai exista o portiune mica de autostrada ce ar trebui facuta care sa lege Timisoara de Serbia. Investitiile ar fi mici la ce aminteam pentru ca portiunile sunt scurte dar aduc un sens autostrazii in sine (leaga ceva de altceva, scurteaza un drum, etc). Doar Craiova-Pitesti nu se incadreaza in tipar pentru ca m-am gandit la Ford, insa putem vorbi de o portiune Craiova - granita si atunci cadem in aceeasi logica.
namidee
@minny: cand scriam de Craiova - Pitesti ma gandeam la traficul de acolo (leaga Bucuresti de Craiova si mai departe ajungi mai repede in Banat) si la faptul ca odata, cand voi fi mos, poate va fi continuata pana la Timisoara prin Drobeta-Turnu Severin - Resita. Stiu, sunt un visator.
yoncv
Mai bine nu-ti face planuri: pina fac astia autostrazile astea se termina petrolul din lume si vom avea nevoie de piste de biciclete, nu de autostrazi.
supremeon
QUOTE(namidee @ 6 Dec 2010, 00:59)
Cred ca solutia spre care ar trebui sa se mearga (Cj- Tg. Mures sau Cj - Bors) ar trebui sa depinda de cat de mult avanseaza lucrarile de conectare la autostrada noastra a vecinilor unguri.


Stai tu linistit, caci M3-ul unguresc ESTE GATA si e frumoasa. S-au oprit exact pana unde au interes: la drumul intre haiduszoboszlo (sau cum s-o fi scriind) si Debretin, doua centre turistice mari (aduc alea venit cat Bv si valea prahovei la un loc). De acolo pana la granita cu Romania, in linie dreapta, sunt fix 42 km. Care ungurii i-ar face cred ca in cateva luni, numai sa aiba pentru ce: adica sa aiba o autostrada in RO cu care sa o lege... De fapt, judecand mai corect, putem spune ca Ungurii au oprit autostrada acolo si pentru ca nu au cu ce sa o lege la noi, si trebuie mai intai sa vada oare unde va iesi autostrada noastra la granita...
Oricum, de la granita cu noi pana la haiduszoboszlo nu e nimic interesant, doar sate, deci, firesc ca nu au continuat autostrada...

Apropo de Craiova, de mult am vrut sa zic, eu chiar nu pricep oare de ce comunistii nu au continuat A1 pe la Slatina, Craiova, pana la Turnul Severin... doar e campie, se poate construi relativ usor...
Si inca un apropo, Lugoj - Caransebes - Turnul Severin mi se pare o idee mult mai usor de realizat, decat Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti.

LE:
Examinand harta, vorba colegului Minny: lipsesc niste zone esentiale.
ex: 1. Focsani - Galati - Braila. In Galati si Braila locuiesc multi oameni; ei nu merita sa fie legati la harta asta a autostrazilor?
2. Severin - Craiova - Slatina - Pitesti... acelasi rationament: orasele mari trebuie legate... CUM SA NU FACI AUTOSTRADA PT CRAIOVA ?? Asa cum vreau neaparat la Brasov, mi se pare normal sa fie si la Craiova...
3. Guvernul sta foarte prost cand vine vorba de inteles rolul legaturilor. Intr-adevar, Sibiu - Fagaras ar lega f. bine A1 cu A3... dar, va dau un exemplu: intre Sercaia si Hoghiz s-ar putea face f. usor un DN care sa lege binemersi dn1 cu dn13... si ar fi binevenit pentru multi... dar, de atatia ani, nu au facut.
VladG
supremeon, stai linistit ca intre Pitesti si Craiova sunt dealuri care rivalizeaza cu Dealul Negru, nu e chiar asa campie cum ar parea pe harta. Bine macar ca majoritatea rampelor au doua benzi.
Am prins si perioada cand aveau doar una si innebuneai in spatele cate unui camion.
E trist ca dezbatem aici proiecte si declaratii si nu evolutia lucrarilor, care... nu este.
Garett
QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2010, 22:10)
...1. Focsani - Galati - Braila. In Galati si Braila locuiesc multi oameni; ei nu merita sa fie legati la harta asta a autostrazilor?...
*


Eu m-as multumi s-o faca si pe aia figurata, Ploiesti - Focsani - Albita, in 2 ore max sunt la Focsani, si daca as putea merge pe autostrada pana la Ploiesti si mai departe spre Brasov tot ar fi o chestie! Dar cum la noi autostrazile sunt doar pe harta...
papa_mulo
QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2010, 23:10)

Apropo de Craiova, de mult am vrut sa zic, eu chiar nu pricep oare de ce comunistii nu au continuat A1 pe la Slatina, Craiova, pana la Turnul Severin... doar e campie, se poate construi relativ usor...


Pentru ca autostrazile la vremea aia nu se justificau: nu exista traficul de azi si masinile nu mergeau cu mai mult de 100km/h, conditii in care s-au axat pe o retea de drumuri nationale care era arhisuficienta.
Buc-Pitesti a fost construita mai mult de pamplezir...nici in restul europei nu erau prea multe.
La vremea aia daca exista interes se faceau 2000km de autostrada in Ro in maxim 5 ani.
cj98czh
QUOTE(papa_mulo @ 7 Dec 2010, 12:18)
nici in restul europei nu erau prea multe.
*




Nu zau ... ia se ne uitam la Austrieci, nemti, francezi ... etc ....

Nemtii au autostrazi de 70 de ani biggrin.gif
cmandrei
Va rugam nu deviati ... cititi atent titlul acestui topic "Romania - santierul autostrazilor, monitorizare indeplinire promisiuni" si postati On-Topic. Multumim,
papa_mulo
am zis "prea multe" nu "deloc".
delacroix
Numai sa le faca pe astea si ar fi f. bine. Oricum in paralel va fi necesar un program pt. sosele rapide sau expres. Nu se fac autostrazi pentru un oras sau doua. Daca va intra (nu cred) Ukraina in UE va exista si autostrada Bucuresti-Galati (Reni). La un procent de 20% motorizare o autostrada trebuie sa "deserveasca" 1.2 mil locuitori. Actualul program se incadreaza.
marinul
http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/art...101207-03363066

se vede in poza si o parte din viaductul de la Suplac

deci au dat drumul la apa, sa vedem cum rezista viaductul
Modus
QUOTE(delacroix @ 7 Dec 2010, 20:55)
Daca va intra (nu cred) Ukraina in UE
*



Niciodata
nairam
Centura Sibiului este gata? ca in harta de mai sus o vad verde... Sau nu vad eu bine? Si daca este gata cand intri in sibiu dinspre Pitesti pe unde trebe sa o iei? Cumva inainte de zona comerciala tre sa faci la dreapta? Daca da acum vreo 2 luni nu era semnalizat nimic sau nu am vazut eu?
Asta-i una...

Alta:
Cu privire la harta din linku de la postu de mai sus a lu minny (Harta asta colorata frumos)
Executate e clar inseamna ca sunt gata;
In executie adicatelea se fac acum.... Da aci de ce nu e bagata si toata autostrada transilvania? Adica de ce nu e galbena? aia nu e in executie? e doar in pregatire?
Cu lansare.... Asta-mi place la nebunie de zici ca lanseaza nasa niste chestii pe orbita.... Cand auzi cuvantul lansare zici ca acu acu sunt gata nu ca abia acu se gandesC CA poate poate o deseneaza... Buuuuunnnn marketing n-am ce zice. Exact ca in campania electorala cand toata lumea promitea ca in 4 ani o sa faca intre 800 si 3000 km de autostrazi si pana acu au iesit 50 km in mijlocul lu nicaieri... Mint astia de ingheata apele...
Autostrazi in pregatire.... Aici chiar ca m-am enervat ... Adica ce pregatesc la ele ca nici macar exproprierile nu le-au facut...
Mai bine nu ma mai uitam ca m-am enervat iar...
danutsb
Nairam, pai daca te uiti un pic mai in spate la discutii, vezi ca centura Sibiului este gata. Ba chiar are regim de autostrada (17km) si marcata ca atare: A1. Intrarea dinspre Pitesti se face imediat dupa drumul ce duce la Vestem - dreapta (este o reprezentanta Dacia) si inainte de a intra in drumul catre Cisnadie -stanga (aprox 5 km inainte de Sibiu. Sunt seme foarte clare si nu ai cum s-o ratezi. Iesirea se face intr-un sens giratoriu care te ghideaza catre E81.
delacroix
QUOTE(minny @ 6 Dec 2010, 14:03)
@namidee
1) Autostrada TgMures - Ungheni va rezolva problema legarii Moldovei de Ardeal
2) De acord pentru portiunea Bucuresti - Giurgiu insa ideea e sa gandim pe viitor. Daca nici in urmatorii 10 ani nu vrem sa construim asa ceva eu zic ca avem o problema.

La fel mai exista o portiune mica de autostrada ce ar trebui facuta care sa lege Timisoara de Serbia. Investitiile ar fi mici la ce aminteam pentru ca portiunile sunt  scurte dar aduc un sens autostrazii in sine (leaga ceva de altceva, scurteaza un drum, etc). Doar Craiova-Pitesti nu se incadreaza in tipar pentru ca m-am gandit la Ford, insa putem vorbi de o portiune Craiova - granita si atunci cadem in aceeasi logica.
*


Bucuresti Giurgiu e inutila deocamdata. Un drum Expres rezolva problema la 1/2 costuri. E pe coridorul european IX dar bulgarii n-au interes iar de moldoveni.... Coridorul european VIII merge de la Dures la Constanta prin Burgas si Varna. Asta e negocierea cu coridoarele
PS. Ghici cine a negociat din partea Romaniei?

QUOTE(supremeon @ 6 Dec 2010, 22:10)
Stai tu linistit, caci M3-ul unguresc ESTE GATA si e frumoasa. S-au oprit exact pana unde au interes: la drumul intre haiduszoboszlo (sau cum s-o fi scriind) si Debretin, doua centre turistice mari (aduc alea venit cat Bv si valea prahovei la un loc). De acolo pana la granita cu Romania, in linie dreapta, sunt fix 42 km. Care ungurii i-ar face cred ca in cateva luni, numai sa aiba pentru ce: adica sa aiba o autostrada in RO cu care sa o lege... De fapt, judecand mai corect, putem spune ca Ungurii au oprit autostrada acolo si pentru ca nu au cu ce sa o lege la noi, si trebuie mai intai sa vada oare unde va iesi autostrada noastra la granita...
Oricum, de la granita cu noi pana la haiduszoboszlo nu e nimic interesant, doar sate, deci, firesc ca nu au continuat autostrada...

Apropo de Craiova, de mult am vrut sa zic, eu chiar nu pricep oare de ce comunistii nu au continuat A1 pe la Slatina, Craiova, pana la Turnul Severin... doar e campie, se poate construi relativ usor...
Si inca un apropo, Lugoj - Caransebes - Turnul Severin mi se pare o idee mult mai usor de realizat, decat Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti.
Autostrada Transilvania n-are treaba cu M3 ci cu viitoarea M4 Szolnok-Bors, neinceputa. M3 merge in Ucraina.
LE:
Examinand harta, vorba colegului Minny: lipsesc niste zone esentiale.
ex: 1. Focsani - Galati - Braila. In Galati si Braila locuiesc multi oameni; ei nu merita sa fie legati la harta asta a autostrazilor?
2. Severin - Craiova - Slatina - Pitesti... acelasi rationament: orasele mari trebuie legate... CUM SA NU FACI AUTOSTRADA PT CRAIOVA ?? Asa cum vreau neaparat la Brasov, mi se pare normal sa fie si la Craiova...
3. Guvernul sta foarte prost cand vine vorba de inteles rolul legaturilor. Intr-adevar, Sibiu - Fagaras ar lega f. bine A1 cu A3... dar, va dau un exemplu: intre Sercaia si Hoghiz s-ar putea face f. usor un DN care sa lege binemersi dn1 cu dn13... si ar fi binevenit pentru multi... dar, de atatia ani, nu au facut.
*


Problema Craiovei: Desi se afla pe coridorul IV(ramura sudica) si Traseul Lugoj-Craiova ar primi finantare UE (a se vedea podul de la Calafat-Vidin) ramane in aer legatura cu Bucurestiul. Craiva-Pitesti n-ar fi mare lucru, in comparatie cu Pitesti-Sebes(NB nu e pe coridor deci nu primeste finantare) dar ar creea o mare problema vechii autostrazi. Doua benzi pe sens s-ar dovedi total insuficiente. Actualmente exista si varianta sud pt. craioveni adica prin Alexandria. Dar cu o autostrada completa Craiova-Pitesti Bucuresti cine ar mai folosi varianta sud? poate iubitorii de palate tziganesti. Actuala A1 ar fi sufocata. Ipotetica A7 mai are de asteptat.

<span class='edit'>8 Dec 2010, 19:30:</span>
[quote=nairam,8 Dec 2010, 15:10]

Alta:
Cu privire la harta din linku de la postu de mai sus a lu minny (Harta asta colorata frumos)
Executate e clar inseamna ca sunt gata;
In executie adicatelea se fac acum.... Da aci de ce nu e bagata si toata autostrada transilvania? Adica de ce nu e galbena? aia nu e in executie? e doar in pregatire?
Autostrada transilvania are 2 sectoare cu cate 3 tronsoane si un sector cu 2 tronsoane. Executate 1(unu) tronson, in executie 1(unu) tronson plus viaductul Suplacu de Barcau. In pregatire, adica se asteapta bani de exproprieri 2 tronsoane. Toate astea pe sectoarele 2 si 3 Sectorul 1 adica Brasov(Cristian)-Tg.Mures(Ogra) e virgin(termen de finalizare 2041)
minny
QUOTE
PS. Ghici cine a negociat din partea Romaniei?

Negocierile romaniei cu UE s-ai incheiat in 2004 cu 2 sapt inainte de alegeri. Au fost grabite negocierile pentru a se creea un avantaj electoral, doar ca practic nu s-a mai negociat nimic, s-a acceptat tot ce au propus altii.
IsNa
QUOTE(delacroix @ 8 Dec 2010, 21:08)
Da aci de ce nu e bagata si toata autostrada transilvania? Adica de ce nu e galbena? aia nu e in executie? e doar in pregatire?
*



Pai ma tem ca asta e de fapt situatia. Nastase a semnat probabil doar un contract cadru cu Bechtel, avand in vedere ca pe sectorul Tg.Mures-Brasov nu exista nici proiect tehnic de detaliu, studiul de fezabilitate probabil e expirat de mult, iar de finantare nici macar nu a vorbit nimeni. In viitorul previzibil nu cred ca putem spera la mai mult de Tg.Mures-Oradea, si asta asa, pe parcursul unui deceniu... sad.gif
haky
QUOTE(IsNa @ 9 Dec 2010, 12:35)
In viitorul previzibil nu cred ca putem spera la mai mult de Tg.Mures-Oradea, si asta asa, pe parcursul unui deceniu... sad.gif
*



Ca oradean si cu parinti in Ploiesti nu pot spune decat TRIST, FOARTE TRIST.
delacroix
QUOTE(minny @ 9 Dec 2010, 11:33)
Negocierile romaniei cu UE s-ai incheiat in 2004 cu 2 sapt inainte de alegeri. Au fost grabite negocierile pentru a se creea un avantaj electoral, doar ca practic nu s-a mai negociat nimic, s-a acceptat tot ce au propus altii.
*


Adevarat si fals in acelasi timp. Aderarea a fost un proces politic si se poate discuta la forumurile politice. Noi vorbim de coridoarele pan-europene stabilite in secolul trecut. Daca te-ai prins revino cu racpunsul la intrebare. Daca nu, nu.

9 Dec 2010, 14:13:
Pt. IsNa.
Contractul s-a facut calculandu-se un pret mediu/km si s-a inmultit cu 415. Pretul mediu/km continea: terasamente10% sau 1000mc, infrastructura 10% cu componente detaliate, poduri-viaducte 30% sau 100m s.a.m.d.(procentele si cantitatile sunt orientative). Necazurile au aparut insa din doua motive: 1)s-a dat proiectarea antreprenorului si 2)Aderarea la NATO. Totul se plateste insa daca "specialistii" nostri ar fi stiut ceva meserie era bun contractul si sub forma asta, poate economiseam 10-15%.
minny
Stiu unde bati dar n-ai nimerit-o. Si nici nu ai inteles ce vroiam sa zic. Coridoarele au fost definite la Creta in martie 1994 iar Basescu nu era ministrul transporturilor in acea perioada. Mai tarziu la Helsinki in 1997 doar s-au mai retusat putin si s-a mai adaugat un coridor (X) o data cu terminarea conflictului din Balcani.
Dar nu asta e important. Coridoarele curente ce trec pe la noi sunt suficient de bine definite asa cum sunt, problema e lipsa unui alt coridor care sa mearga pe structura actuala a autostrazii Transilvania (daca te uiti pe harta ai impresia clara ca lipseste tronsonul Bucurest - Uzhhorod, practic o extensie a lui 5). Din acest motiv autostrada nu poate beneficia de o finantare adecvata. Insa daca nu am avut forta sau stiinta sa impunem un astfel de coridor la momentul potrivit, trebuia macar sa negociem cu UE sa accepte proiecte pe autostrada Transilvania. Acest lucru trebuia insa negociat inainte de aderare (si cum iti place tie, te intreb si eu, ghici cine a negociat?). Acum dupa ploaie, degeaba caciula...
Cat despre coridorul 8 menirea lui e sa lege pe orizontala sudul peninsulei Balcanice, in consecinta pe la noi nu prea are ce cauta. Iar portiunea de la Constanta la Vama Veche se poate face si cu bani de la buget pentru ca e foarte mica. In schimb in Ardeal ...
vijelie
QUOTE(delacroix @ 9 Dec 2010, 13:59)
1)s-a dat proiectarea antreprenorului...
*

Si ce daca?
Proiectul s-a facut de cele mai mari firme romanesti, iar ele poarta intreaga raspundere pt ce au pus pe hartie. In plus, toate fazele de proiectare au fost avizate de toate comisiile tehnice existente in Romania.
Nu spun ca proiectul e OK, dar raspunderea legala pt eventualele prostii nu o are compania Bechtel.
delacroix
[quote=minny,9 Dec 2010, 15:58]
minny
Bravo te-ai documentat. Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Iti mai dau una: Cine a finalizat negocierile de aderare?
Precizare: Autostrada Transilvania a fost data Bechtel-ului TOCMAI pt. ca nu era pe coridor european. Nu pupa firme americane contracte directe in UE(vezi autostrada albaneza!!!)


[quote=vijelie,9 Dec 2010, 16:06]
Si ce daca?
Proiectul s-a facut de cele mai mari firme romanesti, iar ele poarta intreaga raspundere pt ce au pus pe hartie. In plus, toate fazele de proiectare au fost avizate de toate comisiile tehnice existente in Romania.
Nu spun ca proiectul e OK, dar raspunderea legala pt eventualele prostii nu o are compania Bechtel.
*

[/quote]
Je m'en fiche de raspunderea legala. Pe mine ma intereseaza finalizarea lucrarii. Nu-i o prblema de avocati. Forma contractului a venit direct de la San Francisco(via Washington). Eu de fond vorbesc adica OBIECTUL contractului si dupa cinci ani obiectul e mic, mic de tot(era sa zic de boc).
vijelie
Vrei sa spui Reno, Nevada.
Ai uitat unde ti-ai facut stagiul de training?
delacroix
QUOTE(vijelie @ 9 Dec 2010, 18:34)
Vrei sa spui Reno, Nevada.
Ai uitat unde ti-ai facut stagiul de training?
*


Nu-mi plac casino-urile decat ca obiecte si n-am de gand sa divortez. Care training?
minny
QUOTE
Bravo te-ai documentat. Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Iti mai dau una: Cine a finalizat negocierile de aderare?


Pai acelasi lucru te-am intrebat si eu .. Dar hai sa imi raspund singur. Romania a incheiat negocierile de aderare in 8 dec 2004. Ministrul era Vasile Puscas in guvernul Nastase.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.