Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
namidee
@Shush: sa nu exageram totusi. Pe multe drumuri nationale se merge bine si foarte bine; nu ma aventurez sa dau procente, dar putine sunt in stare proasta. Punctul de vedere ramane totusi valabil: si taxa de autostrada, si vinieta pt. DN-uri, si accize mari in pretul benzinei e cam mult. Ce ma deranjeaza pe mine e promisiunea aia care pare pusa la prosteala ca vor face nu stiu cati km pana in 2013 care, sa vezi minune, inseamna un an dupa alegeri; evident, grosul va fi gata fix in 2013...
kog
daca se pastreaza reteta asfalfului in momentul in care autostrazile vor fi gata, drumurile nationale for fi impracticabile...
Garett
Mai mira pe cineva ca in Albania e mai ieftin km de autostrada decat in Ro?
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...-50-241649.html
mad.gif
minny
Urata treaba cu derogarea asta chiar daca e doar la PPP.
Cat despre cat se gata in 2013 eu nu as lega totul de alegeri. Daca ar fi fost asa trebuiau sa le gate inainte de noiembrie 2012 (ceea ce cred ca le-ar fi convenit de minune) insa e drept ca apropierea alegerilor a insemnat un stimul suplimentar pentru accelerarea procedurilor ...
DannyY
Pai in 2013 sunt calendele grecesti, care reprezinta exact termenul de finalizare a autostrazilor romanesti.
Squirrel
Se mulțumesc să apară măcar în statistici/lozinci…în genul: Început de X-ulescu-1, terminat de X-ulescu-2
george_scala_2004
QUOTE
Boc si Boagiu se plimba pe santiere de autostrada

Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, se duc joi sa taie de-a startul la lucrari pe patru santiere, unde se vor construi bucati de autostrada care fac parte din coridorul IV pan-european din vestul tarii noastre.

Este vorba despre primele doua tronsoane din autostrada Nadlac-Arad, de prima sectiune din autostrada care va lega Timisoara de Lugoj si pe tronsonul Orastie-Sibiu.

La inaugurarea santierului de la autostrada Nadlac-Arad vor participa si oficiali din Ungaria.

Lucrarile care incep joi sunt estimate ca vor costa aproape 350 de milioane de euro.

Premierul Emil Boc si ministrul Anca Boagiu au mai fost prezenti pe santierul autostrazii Arad - Timisoara, la inceputul lui octombrie.


Sa nu mai zica nimeni nimic, da ? wink.gif

P.S.: Tocmai ce am postat si am aflat ca Bulgarii, da, aia cu ceafa groasa, vor sa cheltuiasca nu mai putin de 9 miliarde de euro pentru...infrastructura, in principal autostrazi ! blink.gif

Si isi fac mila si cu noi:
QUOTE
the highway and railway route – Sofia-Ruse-Bucharest
ohmy.gif

Detalii aici.
VladG
QUOTE(george_scala_2004 @ 20 Oct 2011, 12:46)
Si isi fac mila si cu noi:  ohmy.gif

Detalii aici.
*



Doar nu crezi ca o sa construiasca bulgarii Ruse-Bucuresti smile.gif
Oricum nu s-ar justifica autostrada asta, ca e deja un drum express foarte bun, care e acum in renovare pe ultima bucata nemodernizata (la marginea Bucurestiului).
george_scala_2004
Nu am sustinut asa ceva...probabil ca vor proceda ca si la celebrul pod Calafat - Vidin: ei se ocupa de proiectare, constructie, asigurarea finantarii iar partea romana de exproprieri, celelalte cheltuieli anexe...

Oricum e prea devreme sa ne dam cu presupusul, cu atit mai mult cu cit este vorba despre un proiect bazat pe un viitor buget a carui soarta, la momentul actual, este destul de nesigura...
IsNa
Cand Boagiu vordeste de inceperea lucrarilor la "autostrada Timisoara-Lugoj", trebuie stiut ca e vorba de fapt de o bucata de vreo 15Km ce leaga capatul actual al autostrazii Arad-Timisoara (ce nu duce la Timisoara, ci se termina in soseaua Timisoara Lipova undeva intre Giarmata si Pischia) de soseaua DN6 catre Lugoj inainte de satul Izvin.

E buna bucata asta, pt. majoritatea celor ce vor veni pe A1 de la Arad vor sa merga pe DN6 catre Lugoj, si asa cum stau lucrurile acum, ei vor trebui s-o ia catre Timi dupa ce coboara de pe Autostrada, sa faca un segment din centura Timi si abia apoi sa se inscrie pe DN6.

Dar sa nu ne imbatam cu apa rece: nici vorba de autostrada Timisoara-Lugoj.
george_scala_2004
QUOTE
Autostrada Transilvania va înainta între Gilău-Nădășealu cu 600 de metri pe lună. Clujul nu va fi legat de Borș nici în 2013

Autostrada Transilvania nu leaga nimic cu nimic
În timp ce țări mult mai sărace decât România își construiesc autostrăzile cu o viteză năucitoare (India tocmai a anunțat că va face 11 km de autostradă pe zi), blink.gif  CNADNR și-a propus să înainteze cu puțin peste 600 de metri pe lună mad.gif  (20 de metri pe zi) pe o distanță de 8 kilometri pe porțiunea Autostrăzii Transilvania dintre Gilău și Nădășelu.
Potrivit datelor furnizate de CNADR, dupa renegocierea contractului cu statul roman, Bechtel s-a angajat sa finalizeze lucrarile incepute la Suplacu de Barcau-Bors, urmând sa fie gata 17 km în 2012 și 43 de kilometri în 2013.
În 2013 va fi finalizată și porțiunea de 8 km dintre Gilău și Nădășelu din Autostrada Transilvania. Acest lucru înseamnă că se va face puțin mai mult de 600 de metri de autostradă pe lună dacă lucrările vor fi gata exact într-un an. Nu ar fi prima oară când termenele de predare nu sut respectate.
Această porțiune ar fi trebuit sa fie realizată de Bechtel, dar în urma renegocierii contractului, statul român a hotărât scoaterea ei la licitație până la finalul anului 2011.
Dupa ce toate aceste tronsoane vor fi predate vor mai rămâne de executat aproximativ 300 de km de autostradă. Partea cea mai neplăcută este că nici la finalul anului 2013 nu se va putea ajunge pe autostradă de la Cluj la Borș.
Între Cluj și Borș, pe Traseul Autostrăzii vom avea și în 2013 mult teren viran – aproape întreg teritoriul județului Sălaj. Acest lucru înseamnă că nu sunt legate puncte strategice pe Autostradă.
Practic, nu va exista nici în 2013 o conexiune atât de necesară a Transilvaniei, principalul motror economic al țării, cu Vestul Europei.
În schimb, Autostrada Soarelui, folosită cu precădere de bucureștenii care se duc să se distreze la mare, va fi finalizată.


http://www.buzznews.ro/2011/10/19/autostra...s-nici-in-2013/
VladG
Articolul are ceva aer de frustrari provinciale, dincolo de adevarul legat de autostrada. Vezi Transilvania, pp motor economic al tarii vs autostrada "bucurestenilor" biggrin.gif
corbex
E in faza de proiectare autostrada Sfintu Gheorghe-Miercurea Ciuc-Gheorghieni-Tirgu Mures, via Sovata. Nu se cade de acord cu Romania cine sa faca punctele de trecere a frontierei.
marksman
QUOTE(IsNa @ 20 Oct 2011, 12:32)
Cand Boagiu vordeste de inceperea lucrarilor la "autostrada Timisoara-Lugoj", trebuie stiut ca e vorba de fapt de o bucata de vreo 15Km ce leaga capatul actual al autostrazii Arad-Timisoara (ce nu duce la Timisoara, ci se termina in soseaua Timisoara Lipova undeva intre Giarmata si Pischia) de soseaua DN6 catre Lugoj inainte de satul Izvin.

E buna bucata asta, pt. majoritatea celor ce vor veni pe A1 de la Arad vor sa merga pe DN6 catre Lugoj, si asa cum stau lucrurile acum, ei vor trebui s-o ia catre Timi dupa ce coboara de pe Autostrada, sa faca un segment din centura Timi si abia apoi sa se inscrie pe DN6.

Dar sa nu ne imbatam cu apa rece: nici vorba de autostrada Timisoara-Lugoj.
*



Eu stiam ca e vorba de o bucata de 9,5 km de centura la Timisoara si 25,6 km de autostrada intre Timisoara si Lugoj. Sursa: CNADNR
Shush
QUOTE(namidee @ 19 Oct 2011, 18:36)
@Shush: sa nu exageram totusi. Pe multe drumuri nationale se merge bine si foarte bine; nu ma aventurez sa dau procente, dar putine sunt in stare proasta.
*



Ai mers vreodata pe Brasov - Rucar - Campulung - Curtea de Arges (DN 73 cred ca e) ?
corbex
Numai partea Cimpulung-Domnesti e praf. Dar praf!
IsNa
QUOTE(marksman @ 20 Oct 2011, 15:35)
Eu stiam ca e vorba de o bucata de 9,5 km de centura la Timisoara si 25,6 km de autostrada intre Timisoara si Lugoj. Sursa: CNADNR
*



Ai dreptate partial, nu sunt 15 Km, sunt doar 9,5Km. Ceilalti 27,5 sunt considerati primul tronson din autostrada Lugoj-Deva. tongue.gif

De fapt porneste inainte de Lugoj, de pe la Chizatau, trece la vreo 12Km de Lugoj si se terimina in DN68A dupa Traian Vuia

Intre ele ramane o gaura de cca 25Km.

Autostrada A1 trece la mai bine de 10Km atat de Timisoara cat si de Lugoj, dar traseul e firesc asa.

<span class='edit'>20 Oct 2011, 18:25:</span>
QUOTE(VladG @ 20 Oct 2011, 15:15)
Articolul are ceva aer de frustrari provinciale, dincolo de adevarul legat de autostrada. Vezi Transilvania, pp motor economic al tarii vs autostrada "bucurestenilor" biggrin.gif
*



Provinciale sau nu, sunt justificate. Clujul a pierdut (doar din ce se cunoaste) in ultimii ani o investitie masiva a Daimler Trucks aproape exclusiv pe motivul infrastructurii de transport. Acum Nokia, unde transportul a avut o influenta, pt. ca fiecare cent conteaza in costul produsului in piata mobilelor.

Sunt orase cu traditie industriala si forta de munca libera in Transilvania, unde azi e practic imposibil sa produci ceva pt. ca nu poti sa transporti nici materia prima nici produsul finit. Clujul, Brasovul, Sibiul, Tg. Mures, Alba Iulia, Bistrita, Tarnaveni, Deva, Hunedoara, Medias, Turda, Zalau etc... toate sufera din cauza asta.

Muntenia macar e legata la portul Constanta de autostrazi (aproape gata), dar pt. Transilvania (sau o buna parte) nici speranta nu e in urmatorii 5 ani.
VladG
IsNa, tu ai zis corect ce ai zis, insa eu ma legam de tonul plangacios al ziaristului. smile.gif "Noi n-avem autostrada, bucurestenii de ce sa aiba? " biggrin.gif
El zice ca autostrada aia e ptr mers la mare si nu ptr conectarea Bucurestiului cu Portul Constanta cum ai remarcat tu...

QUOTE
"Practic, nu va exista nici în 2013 o conexiune atât de necesară a Transilvaniei, principalul motror economic al țării, cu Vestul Europei.

În schimb, Autostrada Soarelui, folosită cu precădere de bucureștenii care se duc să se distreze la mare, va fi finalizată."
vi_escu
QUOTE(VladG @ 20 Oct 2011, 16:37)
"Practic, nu va exista nici în 2013 o conexiune atât de necesară a Transilvaniei, principalul motror economic al țării, cu Vestul Europei.

În schimb, Autostrada Soarelui, folosită cu precădere de bucureștenii care se duc să se distreze la mare, va fi finalizată."
*



bina ca nu ai zis motor, te trimeteam cu el la remat!
namidee
@Shush, ca exemplu de DN sub orice critica pot sa scriu si eu Petrosani - Obarsia Lotrului sau intr-o oarecare masura Zalau - Simleul Silvaniei, din fericire nu astea sunt regula sau media daca vrei sa-i zici, dar divagam. Pana la urma intreb si eu: ce se presupune ca ar trebui sa fie gata la anul? Ca in 2013 vad ca multe ar fi. Cum ar veni, dupa alegeri multi km de autostrada o sa numaram.
corbex
Ce e gata la anul? Pai, cind va incepe anul viitor, e de la sine inteles ca anul asta va fi terminat.
IsNa
QUOTE(VladG @ 20 Oct 2011, 18:37)
El zice ca autostrada aia e ptr mers la mare ...
*



Nu ca asta ar fi ceva rau, turismul pe litoralul Romanesc momentan supravietuieste datorita Bucurestenilor si a autostrazii care le permite primilor sa mearga pana acolo pentru un weekend. Banui ca sunt multi oameni in Dobrogea care depind de asta....

Bucurestiul e centrul financiar al tarii, are bancile, asiguratorii si principalele burse ale Romaniei. Are comanii mari de transport si import-export, are sedii de companii in constructii, IT, servicii de toate felurile.

In Transilvania, datorita fragmentarii (lipsei unor metropole) e nevoie de industrie si turism. In plus, exista traditie in ambele.
Dar infrastructura de trasport (rutier, feroviar, aerian) sugruma orice initiativa. Tot ce misca si aici e IT-ul, ca poti transporta prin satelit tot ce produci.
Bwwlan
@IsNa: ...plus o "micuta" corectura: sa nu uitam de firmele din Cluj (astea mi-s la indemana, sigur or mai fi si altele) care "au ales" sa-si mute sediul fiscal in Bucuresti: Ursus, Groupama, Terapia Ranbaxy, MOL, Electrica Transilvania Nord si E.T. Sud au fost absorbite in Electrica Muntenia, se pregateste Banca Transilvania, etc. Poi asa, e si normal sa fie Bucurestiul "principalul motor" de dezvoltare economica, desi, mie mai degraba mi se pare a fi principalul aspirator.
Si uite cum, in loc sa avem firme mari in tara, care distribuie veniturile bugetare din taxe si impozite uniform, din care sa se poata face investitii regionale in infrastructura, se creeaza voit discrepante, fiindca in sud este infrastructura si in teritoriu nu, si tot asa, in frumosul joc al cercului vicios. Laitmotivele romanului: cercul vicios si ciobanasul mioritic. dry.gif

LE: Avem un guvern competent nevoie mare. Astia cred ca se distreaza tinand secrete unu' fata de celalalt si dand declaratii presei:

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat vineri, la Cluj, ca autostrada Transilvania va fi finantata din fonduri europene. "Vreau sa va dau si o veste buna pe care nu o stie nici macar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeana, tronsoanele de pe autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finantate din fonduri europene", a declarat Boagiu, citata de Agerpres.

Reamintim ca Executivul a renegociat contractul cu Bechtel, compania americana urmand sa finalizeze doar doua tronsoane din cele opt ale autostrazii Transilvania. Guvernul a avizat la sfarsitul lunii septembrie noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrarii la 6,9 milioane euro/km si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute. Bechtel va continua lucrarile la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii.

Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe sase dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat vineri centura ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele - Apahida.

Centura Valcele - Apahida are o lungime de 24 km si a costa 530 milioane de lei.
george_scala_2004
Continuarea:

QUOTE
Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat vineri soseaua ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele - Apahida, relateaza Agerpres. Cu aceasta ocazie, s-a deschis si circulatia auto pe centura, care va avea rol de a scoate traficul greu din Cluj-Napoca.

Emil Boc a parcurs traseul centurii la volanul unei Dacia Duster, avand pe scaunul din dreapta pe ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

"Astazi un vis al clujenilor devine realitate. Nu vom mai avea in oras TIR-uri care sa ramana fara frana si sa omoare oameni. De aici inainte TIR-urile vor deveni istorie pentru locuitorii catorva cartiere importante din municipiu", a declarat Emil Boc.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10484...ele-apahida.htm

QUOTE
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat astazi, 20 octombrie, deschiderea lucrarilor pe patru loturi de autostrada din cadrul Coridorului IV Paneuropean, acestea totalizand 65 de kilometri. In luna mai, CNADNR a semnat cinci contracte de 693 milioane de euro pentru constructia unor tronsoane din coridorul IV, iar in luna iunie alte trei contracte de 428 milioane de euro.

Autostrada Nadlac - Arad Lot 1: km 0+000- km 22+218, contract de proiectare si executie in valoare de 115.8 milioane euro (inclusiv TVA) incheiat cu Asocierea Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao - Donep Construct. Proiectul cuprinde constructia a 22,18 km de drum cu profil de autostrada, a 5 poduri, 6 pasaje, 16 podete si a unui nod rutier.
Autostrada Nadlac - Arad Lot 2: km 22+218- km 33+882, contract de proiectare si executie in valoare de 124.45 milioane euro (inclusiv TVA) incheiat cu ALPINE Bau GmbH. Proiectul cuprinde constructia a 16,98 km de drum cu profil de autostrada, a 3 poduri, 7 pasaje si a 2 noduri rutiere.
Autostrada Timisoara-Lugoj Lot 1: km 44+500- km 54+000, contract de proiectare si executie in valoare de 63,6 milioane euro (inclusiv TVA) incheiat cu Asocierea Spedition UMB SRL- Tehnostrade SRL- Carena SpA Impresa di Costruzioni. Proiectul cuprinde constructia a 9,50 km de drum cu profil de autostrada, a 4 poduri, 6 pasaje peste autostrada si a unui nod rutier.
Autostrada Orastie-Sibiu Lot 4: km 65+965- km 82+070, contract de proiectare si executie in valoare de 146,6 milioane euro (inclusiv TVA) incheiat cu Asocierea Astaldi SpA- Euroconstruct Trading 98 SRL- Astalrom SA. Proiectul cuprinde constructia a 16,10 km de drum cu profil de autostrada, a 4 pasaje peste autostrada, 2 pasaje peste CF, 2 poduri, 2 noduri rutiere, 2 viaducte metalice peste vai si drumuri forestiere si a primului tunel pe autostrada din Romania (km 71+870 - 72+210).
Executia tronsoanelor mentionate va dura un an si jumatate, la care se adauga 4 ani perioada de garantie. Finantarea este asigurata din fonduri nerambursabile europene prin Fondul de Coeziune (85%) si de la Bugetul de Stat (15%).

Potrivit CNADNR, in prezent sunt in diverse stadii de executie aproximativ 276 kilometri de autostrada.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...-autostrada.htm
Garett
Mai da' cate centuri are Clujul asta, ca parca a mai inaugurat piticania una acum vreo 2 ani si s-a surpat dupa vreo saptamana?
eugeniuz2004
chiar are cineva o harta cu modalitatile de a ocoli Clujul? ca par asa de multe....
Markos
QUOTE
Șoseaua de centură a fost botezată de clujeni "centura de diamant" sau "centura de lut". Prima denumire vine de la prețul exagerat de mare care s-a plătit pentru construcția acestui proiect. Dacă în 2006, lucrările au fost licitate pentru suma de 64 de milioane de euro, acestea au ajuns să coste, azi, aproximativ 152 de milioane de euro. Oficialii guvernamentali pun aceste creșteri de preț pe seama lucrărilor de anvergură care au avut loc în zona localității Vâlcele, unde au existat alunecări importante de teren.
De la aceste alunecări vine și al doilea nume al centurii, și anume centura de lut. În timpul lucrărilor, în mai multe zone ale șoselei de centură au existat alunecări masive de teren, chiar și în lungime de un kilometru, fapt ce a dus la o întârziere a termenului de finalizare a lucrărilor.
Mai mult, a existat o situație când șoseaua, gata asfaltată și marcată rutier, s-a scufundat zece metri din cauza faptului că nu a rezistat fundația drumului, care a fost construită peste o pungă de noroi. Pentru a stabiliza dealurile din zonă, constructorii au fost obligați să construiască un zid de protecție în lungime de patru kilometri care seamă mai degrabă cu linia Maginot, construită de francezi pentru a putea împiedica invazia nazistă.
mariusscout
QUOTE(Garett @ 22 Oct 2011, 06:41)
Mai da' cate centuri are Clujul asta, ca parca a mai inaugurat piticania una acum vreo 2 ani si s-a surpat dupa vreo saptamana?
*


aia ocolește Gherla pe Drumul Roman
cj98czh
QUOTE(Garett @ 22 Oct 2011, 06:41)
Mai da' cate centuri are Clujul asta, ca parca a mai inaugurat piticania una acum vreo 2 ani si s-a surpat dupa vreo saptamana?
*



Aia a fost la Gherla ...


QUOTE(eugeniuz2004 @ 22 Oct 2011, 09:31)
chiar are cineva o harta cu modalitatile de a ocoli Clujul? ca par asa de multe....
*




Pai este destul de simplu si fara harta ...

Daca vi de la Oradea, la iesirea din Gilau, o iei pe A3 si iesi la Turda (daca vrei sa continui catre Sibiu)sau Campia Turzii (daca vrei sa continui catre Brasov) ... oricum intrarile si iesireile de pe A3 sunt cele mai complicate din cate am vazut eu in toata Europa asta .... te invarti si te invarti pana intrii sau iesi de te ia cu ameteli ..

Daca vrei sa mergi catre Dej-Bistrita ... pentru ambele variante (adica Brasov sau Sibiu) treci prin Turda si vi pe drumul vechi (drum ok, cu 2 benzi pe sens) iar inainte de a incepe sa urci Feleacul o iei pe noua centura ...

Cam astea ar fi modalitatile de ocolire a Clujului ... ambele variante chiar au scos traficul greu din oras .... oricum foarte aglomerat chiar si asa ...

L.E. - dupa ce am postat am vazut ca mariusscout a pus si harta ... asa ca este si mai clar acum ..
eugeniuz2004
si daca vii de la Oradea si mergi spre Dej (sau mai departe) care ar fi centura de ocolire?
Nu de alta dar explicatiile de mai sus sunt destul de vagi cu exceptia superdificilului mod de a a urca pe Autostrada catre nicaieri.
RZV
Pai se merge pe varianta Capus-Baciu, si se continua pe blvd. Muncii - centura spre Apahida (zona Tetarom II, Emerson, inaugurata tot anul acesta, in vara).
Aici ar mai fi ceva de rezolvat (portiunea din oras) insa e acceptabil, ca nici nu e asa flux mare pe relatia Oradea/Zalau - Dej/Bistrita, etc.

Respecte.
cj98czh
in cazul asta .... vizitezi orasul biggrin.gif este cel mai rapid biggrin.gif
minny
QUOTE(Bwwlan @ 21 Oct 2011, 14:57)
...
LE: Avem un guvern competent nevoie mare. Astia cred ca se distreaza tinand secrete unu' fata de celalalt si dand declaratii presei:
...


Acu' sper ca nu ai si crezut asta, era clar o exprimare menita doar sa atraga atentia. Ce trebuie insa sa salutam e faptul ca acum tostrada Transilvania are finantare asigurata si se va termina (chiar daca in intervalul 2014-2020).
Intre noi fie vorba eu o apreciez pe tanti asta, a mai dezmortit treburile in ministerul ala anchilozat. Si tot intre noi fie vorba, o fi avand destule bube guvernul asta dar macar s-a dat startul (chiar daca timid, in limita banilor disponibilor poate) la autostrazi si centuri ocolitoare lucru pentru care de la mine au o bila alba. Eu sunt nascut in Lugoj si locuiesc in Timisoara si nu am vazut de multa vreme strop de investitie in infrastructura in Timis iar acum in ani de criza sa vad ca se poata face iata centura la Lugoj si partial la Timisoara (era bine daca o faceau putin mai lunga sa iese pe DN6 totusi) iar acum autostrada.
RZV
QUOTE(cj98czh @ 22 Oct 2011, 21:24)
in cazul asta .... vizitezi orasul biggrin.gif este cel mai rapid biggrin.gif
*


Nu și dacă ai peste 7,5 t. Că dacă ai, din Florești de la sensul giratoriu, nu prea mai ai cum continua fără să te agațe cineva. Și chiar dacă scapi, nu prea ai cum traversa centrul fără a avea probleme.

@minny

Nu te îmbăta cu apă rece. Onor madam ministresă vorbește despre finanțarea proiectului Autostrada Transilvania după 2014, în ideea în care la anul sunt alegeri. Înțelegi matale? Doar fornăieli politice.

Respecte.
kxz
Din ciclul "Cum sa mai mulgem niste bani":


Mult așteptata porțiune de autostradă care ne va lega de unguri are deja o problemă, semnalată joi la deschiderea oficială a lucrărilor de către Emil Boc și Anca Boagiu.

Despre ce este vorba, mai exact? Constructorul i-a explicat lui Boc că trebuie modificat proiectul inițial pentru că acesta nu prevedea o legătură cu autostrada de la unguri, în sensul exista o diferență de cote: Noi avem nivelul 0 pe Marea Neagră, în timp ce ungurii au nivelul 0 pe Marea Adriatică.
http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...lor-155162.html
VladG
Si ce daca?
Ce conteaza ca in documentatia noastra scrie la granita 145m, iar in a lor 146.6m altitudine (numere pur ipotetice)? Ca tot la nivelul solului se vor intalni, plus minus lucrarile normale de consolidare, aliniament, etc necesitate de conformatia solului in zona (si care nu depind de cota de referinta folosita)...
VladSoare
QUOTE(kxz @ 24 Oct 2011, 14:55)
Noi avem nivelul 0 pe Marea Neagră, în timp ce ungurii au nivelul 0 pe Marea Adriatică.

Păi și nu-i tot aia? Marea Adriatică nu comunică cu Marea Neagră? blink.gif
Sau au făcut turcii ecluze în Bosfor și n-am aflat noi încă? radmasa.gif
minny
Se pare din ce am citit din comentarii ca ar fi oricum o diferenta intre sistemul de cote dar este la nivel de cm. Cam o palma doua in final. Penibili constructorii aia (deh, Romstrade, niste hoti). Poate poate le mai pica ceva.
vi_escu
Las-ca pun ai nostri stratul e bitum mai subtire si iesim la nivel.
yhattori
QUOTE(VladSoare @ 24 Oct 2011, 17:03)
Păi și nu-i tot aia? Marea Adriatică nu comunică cu Marea Neagră? blink.gif
Sau au făcut turcii ecluze în Bosfor și n-am aflat noi încă? radmasa.gif
*



cred ca o sa fii socat cind vei afla ca suprafata oceanelor variaza +/- cu citiva zeci de metri de la elipsoidul de referinta.

cauta si tu cu google "geoid" si "GOCE".
corbex
Nivelul marii la unguri se masoara pe Balaton. Iesire la Adriatica aveau pe vremea in care Horthy era amiral in flota stationata in orasul ala cu nume de scula.
Ake
Un comentariu de la stire smile.gif Nu mai stiu la ce ziar
QUOTE
Dupa ce o sa gaseasca rezolvarea la problema asta, presimt ca o sa apara alta: Ungaria este pe alt fus orar decat al nostru.
Iti dai seama cum e sa treci cu 130 la ora granita si brusc sa te dea cu o ora in spate ?
Markos
QUOTE
Iti dai seama cum e sa treci cu 130 la ora granita si brusc sa te dea cu o ora in spate ?


Masina timpului. Te pozeaza aia din boscheti cu trei mii la ora si pa-pa carnet down.gif
george_scala_2004
blink.gif
diaconuliviu
QUOTE(VladG @ 24 Oct 2011, 15:06)
Si ce daca?
Ce conteaza ca in documentatia noastra scrie la granita 145m, iar in a lor 146.6m altitudine (numere pur ipotetice)? Ca tot la nivelul solului se vor intalni [...]


Si, ca in bancul cu podul peste Dunare, DACA se intilnesc, bine daca nu mai fac o autostrada...
Squirrel
Cât va costa primul tronson din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel
QUOTE
Compania de Autostrăzi va scoate, cel mai probabil, săptămâna viitoare la licitație secțiunea dintre Gilău și Nădășelu la un cost de circa 4,8 milioane de euro pe kilometru, potrivit informațiilor obținute de capital.ro. Documentația de atribuire a fost trimisă deja la Autoritatea Națională de Reglementare și Monitorizare a Achizițiilor Publice (ANRMAP).

Reactualizarea proiectului de construcție a secțiunii dintre Gilău și Nădășelu în lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilău-Mihăești (22,5 kilometri), a avut loc în septembrie. Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), revizuirea soluțiilor tehnice la toate structurile de artă a determinat reducerea costurilor cu circa 25%. Pe acest tronson de mai puțin de nouă kilometri se află un nod rutier la Nădășelu, care va face legătura cu DN1F, zece poduri, viaducte și pasaje, fără a lua în calcul și podețele.


CNADNR estimează că lucrările de realizare a celor 8,7 kilometri de autostradă vor costa circa 42,4 milioane de euro. Astfel, fiecare kilometru va costa aproximativ 4,8 milioane de euro. Potrivit standardelor de cost adoptate de Ministerul Transporturilor la finalul anului trecut, costul unui kilometru de autostradă poate varia între 3,8 milioane euro și 5,99 milioane de euro.

Până la finalul anului va fi scoasă la licitație și secțiunea Câmpia Turzii-Iernut (33,6 kilometri, parte din Târgu Mureș-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmând ca în prima parte a anului 2012 să fie demarate proceduri de achiziție a lucrărilor și pe secțiunea Iernut-Târgu Mureș (3,5 kilometri).

Fonduri UE și concesionare, soluții pentru Autostrada Transilvania în era post-Bechtel

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană a decis revizuirea rețelei europene TEN-T și a acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania, care nu mai fac obiectul contractului cu firma americană Bechtel și pentru care statul nu și-a făcut încă planuri, să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exercițiu bugetar, 2014-2020. Este vorba despre 202 kilometri din cei 415, câți are întreaga autostradă, respectiv despre tronsoanele Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Târgu Mureș (58 km), Mihăești-Suplau de Barcău (75,5 km) și Nădășelu-Mihăești (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăești).

Dacă pe aceste tronsoane,CNADNR a optat pentru organizarea de licitații și finanțarea lucrărilor cu bani de la bugetul de stat, pentru secțiunea cuprinsă între Brașov și Făgăraș (48,4 kilometri) se dorește concesionarea la pachet cu autostrada Comarnic-Brașov.

În urma modificării contractului, americanii de la Bechtel vor continua să lucreze doar pe secțiunile deja începute, respectiv pe Câmpia Turzii-Gilău și Suplacu de Barcău-Borș, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii, la un cost de 6,9 milioane euro/km.

De asemenea, americanii s-au angajat să dea în folosință 18 kilometri de autostradă în vara anului viitor, urmând ca, în 2013, să se încheie lucrările la întregul tronson. Timp de șapte ani, Bechtel a finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău).

Cheltuielile cu Autostrada Transilvania

Exproprieri și relocări de utilități   492,36 milioane lei
Construcție (Bechtel și Enka)    1, 047 miliarde euro + TVA de 601,08 milioane lei
Penalități    10,28 milioane euro
Proiectare    69,23 milioane lei
Consultanță și supervizare lucrări        174 milioane lei
Cost final    5,585 miliarde lei (transformarea în euro este dificilă deoarece acești bani au fost plătiți la cursuri diferite leu-euro în cei șapte ani de contract).
zanzie
QUOTE(presa)
Până la finalul anului va fi scoasă la licitație și secțiunea Câmpia Turzii-Iernut (33,6 kilometri, parte din Târgu Mureș-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmând ca în prima parte a anului 2012 să fie demarate proceduri de achiziție a lucrărilor și pe secțiunea Iernut-Târgu Mureș (3,5 kilometri).

Io nu-nteleg de ce nu includ bucatica aia de 3,5 km in sectiunea aia de 37km. wacko.gif

Se iau spagi suplimentare? E cu "dedicatie"? Foarte posibil.
adilehanceanu
Cre' că de la Iernut la Tîrgu-Mureș sînt vreo 35 de kilometri, nu 3,5 smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.