QUOTE(marksman @ 20 Oct 2011, 15:35)
Eu stiam ca e vorba de o bucata de 9,5 km de centura la Timisoara si 25,6 km de autostrada intre Timisoara si Lugoj. Sursa:
CNADNRAi dreptate partial, nu sunt 15 Km, sunt doar 9,5Km. Ceilalti 27,5 sunt considerati primul tronson din autostrada Lugoj-Deva.
De fapt porneste inainte de Lugoj, de pe la Chizatau, trece la vreo 12Km de Lugoj si se terimina in DN68A dupa Traian Vuia
Intre ele ramane o gaura de cca 25Km.
Autostrada A1 trece la mai bine de 10Km atat de Timisoara cat si de Lugoj, dar traseul e firesc asa.
<span class='edit'>20 Oct 2011, 18:25:</span>
QUOTE(VladG @ 20 Oct 2011, 15:15)
Articolul are ceva aer de frustrari provinciale, dincolo de adevarul legat de autostrada. Vezi Transilvania, pp motor economic al tarii vs autostrada "bucurestenilor"
Provinciale sau nu, sunt justificate. Clujul a pierdut (doar din ce se cunoaste) in ultimii ani o investitie masiva a Daimler Trucks aproape exclusiv pe motivul infrastructurii de transport. Acum Nokia, unde transportul a avut o influenta, pt. ca fiecare cent conteaza in costul produsului in piata mobilelor.
Sunt orase cu traditie industriala si forta de munca libera in Transilvania, unde azi e practic imposibil sa produci ceva pt. ca nu poti sa transporti nici materia prima nici produsul finit. Clujul, Brasovul, Sibiul, Tg. Mures, Alba Iulia, Bistrita, Tarnaveni, Deva, Hunedoara, Medias, Turda, Zalau etc... toate sufera din cauza asta.
Muntenia macar e legata la portul Constanta de autostrazi (aproape gata), dar pt. Transilvania (sau o buna parte) nici speranta nu e in urmatorii 5 ani.