Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
RZV
Pai si nu-ti explicai si io, negru pe alb, mai sus, de ce a "iesit" pretul asta?

Ca pe langa fundarea in teren nasol si multe alte chestii neplanificate si neluate in calcul au existat si:

"- Preturilor unitare mari, indexate anual, cf. contractului, precum si alegerii de solutii tehnice scumpe
- Diverselor penalitati si clauze de stationare platite ca urmare a managementului defectuos de proiect din cadrul CNANDR"


Si pentru linistea ta si a fiecaruia dintre noi implicit icon_mrgreen.gif , toate sumele de pe facturile emise de Bechtel, pana la ultimul cent, sunt conform contract (asta ca sa nu fie discutii despre "furaciuni").

Respecte.

L.E. Uitai sa te intreb cat sunt preturile unitare la m3 de beton turnat respectiv tona de armatura instalata, carburanti, etc. in Albania, ca si de acolo poate iesi o diferenta frumoasa de tot. wink.gif
vijelie
@klaus
Citeste, te rog, inca o data documentul din linkul tau, cap. III.2 Date tehnice.
RZV
Nu mai e nevoie ca l-am sintetizat eu mai sus. tongue.gif

L.E.
Exceptand partea cu structurile, stabilizarea taluzurilor, etc. sleep.gif
vijelie
Nope, eu zic de lucrarile de al pag 3: poduri, pasaje, consolidari, podete, tuneluri, parcari etc
klaus
De parca alea se fac doar la deal, ce sa zic...
Si la albanezi, autostrada pleaca din portul durres si ajunge in kosovo in morino.
Fix prin ses, podis, munte.
Ca sa vezi, ca aia de se prognozeaza la noi.
Bine, la un sfert de pret, ca noi ne permitem, ce dracu, ca doar suntem boieri...
vijelie
Autostrada albaneza dupa ce standarde s-a proiectat?
In Romania se proiecteaza dupa eurocoduri amendate (in sensul de sever) de adaptari nationale.

In Albania cate entitati private care opereaza in domeniul gazelor, energiei, telecomunicatiilor etc au fost "deranjate" de acea autostrada?

Nu caut sa justific baiaramul care se petrece la noi, dar ar fi bine sa se compare pana la capat, capitol cu capitol.
Dar cel mai important ar fi faptul ca ne raportam la o tara care NU face parte din UE.
klaus
QUOTE(vijelie @ 21 Sep 2011, 00:39)
In Romania se proiecteaza dupa eurocoduri amendate (in sensul de sever) de adaptari nationale.
*

Probabil in albania se proiecteaza dupa dolar-coduri. Doar ca sunt mai putin dolarii, si din ce se vede, mult mai eficienti.

Si niste preturi de la americani. As sublinia ca sunt pe mila de autostrada, si asa, pe mila, sunt la jumate decat pe la noi pe km. E adevarat ca-s unele si mai scumpe in zone foarte urbanizate.
Garett
QUOTE(corbex @ 20 Sep 2011, 19:30)
Ca inspiratie pentru traseul Pitesti-Sibiu poate fi luata autostrada Bologna-Firenze. Nu s-au incurcat cu vai. Traseul e PE munte si nu PE LINGA munte. Are destule tuneluri si viaducte, dar nu se mai pune problema alunecarilor, inzapezirii, pietrelor cazute, parapeti imensi. Si nu cred c-a costat cit aia din transilvania, facuta de celebra firma care vine la pachet cu f 16.
*


Fix pe aia m-am dat in concediu!
Pana cand am iesit de pe ea, pe undeva pe langa Modena am injurat continuu: "Cum pisicii mamii lor astia au fost in stare sa faca asa ceva si noi ne cenzuram pe noi de 20 de ani sa facem unele prin campie?"
vijelie
Preturi americane din brosuri 2005, fuoarte relevant wub.gif
RZV
Ca o parere personala, daca proiectul Autostrada Transilvania ar fi avut o sustinere continua din punct de vedere politic si ar fi fost administrat cum trebuie din partea CNADNR, sunt ferm convins ca in 2012-2013 cei 415km ar fi fost executati si pretul nu ar fidepasit, cu toate indexarile 8-10 mil/km.

Insa cand pe perioada constructiei opresti proiectul de "n" ori, cresc exponential costurile (pe langa cele de executie, si cele ale utilitatilor, terenurilor, materiilor prime, etc.). Basca mai adaugi si penalitati, re-mobilizari, etc.

In Albania, culmea, chiar Bechtel a terminat relativ in timp acea autostrada si la un cost apropiat de estimarea initiala, pentru ca studiul initial a fost cat de cat realist si mai important de atat, odata inceput proiectul, s-a asigurta "unda verde" pana la final.
Si ca sa nu uit, anul acesta, culmea, Bechtel din nou, va deschide traficului doua sau trei noi sectiuni de autostrada in Kosovo, in continuarea celei albaneze, urmand a finaliza si acest proiect inceput in 2010, undeva pe sfarsitul lui 2013.

Absolut totul tine de vointa politica si de asumarea unor decizii luate (cea mai importanta parte fiind un management profesionist de proiect).

De aceea zic sa nu comparam mere cu pere, pentru ca nu are sens. Romania e Romania si atat.

Respecte.
george_scala_2004
QUOTE(vijelie @ 21 Sep 2011, 00:39)
Autostrada albaneza dupa ce standarde s-a proiectat?
In Romania se proiecteaza dupa eurocoduri amendate (in sensul de sever) de adaptari nationale.

In Albania cate entitati private care opereaza in domeniul gazelor, energiei, telecomunicatiilor etc au fost "deranjate" de acea autostrada?

Nu caut sa justific baiaramul care se petrece la noi, dar ar fi bine sa se compare pana la capat, capitol cu capitol.
Dar cel mai important ar fi faptul ca ne raportam la o tara care NU face parte din UE.
*



QUOTE
Principala problemă, densitatea localităților

Aparent numărul mare al construcțiilor de pe Valea Prahovei și prețul ridicat al terenurilor ar trebui să fie o problemă mai mică decât dificultățile tehnologice, însă nu este așa. În pofida crizei economice, prețul terenurilor se menține la un nivel ridicat, fapt care urcă prețul unui kilometru de autostradă la valori astronomice, comparativ cu kilometrul contruit în câmpie. Potrivit anunțurilor de pe site-urile imobiliare, un metru pătrat de teren în zona Comarnic, Predeal, Sinaia se vinde, în funcție de amplasare, cu un preț cuprins între 10 și 100 de euro.

La un preț mediu al metrului pătrat de 20 de euro suprafața necesară construirii unui kilometru de autostradă costă statul, care face exproprierile, un milion de euro, adică aproape 20% din costul de construire publicat în standardele Ministerului Transporturilor. Selecția concesionarului, cel puțin la ultima licitație, s-a făcut și funcție de costul terenurilor necesare. Din acest punct de vedere, strategiile celor două consorții rămase în joc în final au fost diferite. Consorțiul Vinci-Aktor a venit cu un proiect de autostradă în munte ce presupunea realizarea a mai multe lucrări de artă, dar care, pe de altă parte, permitea o achiziție mai rapidă și ieftină a terenurilor, în timp ce Strabag a propus o soluție cu mai puține lucrări de artă, cu exproprieri mai dificile și mai scumpe, dar mai ieftină ca urmare a faptului că impunea limitări tehnice.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...ral-238207.html

QUOTE
Autostrada dintre Pitești și Sibiu, de o dificultate extremă din cauza reliefului extrem și a solului instabil, nu are nici proiect, nici finanțare și nici șanse de-a atrage investitori privați. Pe actualul drum cu două benzi de pe Valea Oltului va continua să se înghesuie traficul de pe așa-numitul “Coridor IV trans-european” încă mulți ani după ce tronsoanlele Constanța-Pitești și Sibiu/Nădlac vor fi terminate.

Autostrada dintre Ploiești și Brașov a fost deja anulată de două ori: prima dată în 2005, din motive politice, a doua oară în 2010, din motive economice. După ce au eșuat și negocierle cu Bechtel, care ar fi urmat să ducă această axă până la graniță, însăși fezabilitatea traseului devine îndoielnică. Soluția alternativă, devierea coridorului IV rutier pe traseul celui de cale ferată (Sibiu-Brașov-Ploiești-București) este vag tratată de autorități.


QUOTE
Incompetența este probabil una dinte cauzele acestei situații. Însă faptul că sunt ignorate până și soluțiile evidente, de notorietate publică, sugerează ceva chiar mai rău. Master-planul național pentru infrastructură este un slogan rostit de mii de ori în ultimul deceniu, dar niciodată pus în practică. Un plan național cu trasee, costuri și – mai ales – prioritizarea lucrărilor ar elimina situații cum este cea de acum.


http://www.romanialibera.ro/opinii/editori...tii-238335.html
vijelie
@klaus
Clauzele contractuale sunt identice in ambele contracte?
In cel cu Romania sunt niste chestii din care unii ar putea intelege ca de fapt niciuna din parti nu ar fi interesata de finalizare, ci numai de plati partiale.
klaus
pai si eu ce zic?
Ca preturile nu au fundament nici daca fabulam dupa un litru de absint pe stomacul gol.
Multi ar trebui sa atarne in streang la propriu cu autostrazile astea.
RZV
Stim exact cum se poate ajunge la aberatiile la care s-a ajuns.

Din pacate insa nimeni nu a platit sau va plati vreodata incometenta din functille publice in Romania. S-a auzit cumva de ceva masuri luate (abuz in serviciu contra intereselor publice, neglijenta sau chiar atentat la siguranta nationala) impotriva managerilor de proiecte de infrastructura din Romania? Nuuu...noi ne vaitam ca platim 26 de mil/km, datorate doar, chipurile, unei proaste negocieri a unui contract si nicidecum a imenselor lacune in gestionare. Ia sa fii stat cu "biciul" la propriu pe toti constructorii si sa le fi pus la dispozitie tot ce era necesar, mai ajungeam la aberatiile actuale?

Mai mult de atat se pare ca nu avem de gand sa ne invatam minte vreodata, atat vreme cat nu exista un interes "direct" al celor care administreaza aceste contracte sau elaboreaza asa-numitele "strategii".

Respecte.
vijelie
Mitrea si Basulescu sunt cercetati penal pt prima varianta de contract.
Sunt convins ca justitia romana is va spune cuvantul. cool.gif
RZV
"Nu ma fa sa rad ca am buzele crapate". icon_mrgreen.gif

L.E.

Da' pe Dobre, Orban, Berceanu, Tiron, si alti directori ii baga cineva in seama?
minny
Ia sa vedem daca se gata pana la alegeri smile.gif Din calcule le cam lipseste o luna iar daca si timpul o sa fie neprietenos chiar mai mult. Dar probabil ca macar la o banda pe sens tot ii dau drumu ...
george_scala_2004
QUOTE
Dragă companie Bechtel,

De șapte ani urmăresc cu admirație tăcerea voastră diplomatică. Tăceți profesionist indiferent ce se spune despre voi și despre contractele voastre. Indiferent ce se face cu ele. O tăcere de beton.

Încă în campania prezidențială din 2004, Traian Băsescu v-a acuzat că ați dat șpagă, mie și PSD-ului, ca să obțineți contractul pentru Autostrada Transilvania. Tăcere.

E adevărat că, în 2005, același Traian Băsescu l-a asigurat curajos pe George W. Bush, licurici-șef la acea vreme, că totul e în ordine și sub control în problema autostrăzii. Dar, după o vreme, ministrul Transporturilor vă acuză ca ați semnat contractul cu „dușmanii poporului”. Tot tăcere.

Nu e mai puțin interesant că pri­ma personalitate primită la Cotroceni de noul președinte a fost, în februa­rie 2005 (!), Wolfgang Roth, vice­pre­ședinte la Banca Europeană de Investiții. Același Roth cu care puse­se la cale mai multe proiecte pentru București și cu care voia să extindă colaborarea și în țară. În detrimentul altora, evident. La scurtă vreme, contractul cu voi s-a suspendat sub suspiciune de șpagă. Liniște din nou.

N-ați spus niciodată nimic și Traian Băsescu s-a jucat cu tăcerea voastră, în vreme ce voi vă vedeați doar de interese destul de mărunte. Adică să puteți ciupi, când și când, niște bani de la Guvern, între două blocaje de finanțare.

Ar fi trebuit să vorbiți și să reacțio­nați, pentru că știți foarte bine că această autostradă era un proiect util, gândit cu bună-credință, menit să lege România de Occident. Mai mult, a fost un proiect coordonat și cu Gu­ver­nul Ungariei, în așa fel încât să scoa­tă din izolare județele Harghita și Co­vasna. Marko Bella știe bine toate astea. Dar tace și el. Poate și pentru că, după 2005, a devenit un fel de prizonier de război al regimului Bă­sescu. Acel Băsescu care e de altă pă­rere, și spune că a fost doar un pro­iect în care voi, compania Bechtel, ați vrut să furați. Știți cine e Traian Bă­ses­cu. Este omul politic care cândva s-a angajat „să scoată din capul ro­mâ­nilor ideea de autostradă”. N-a reușit să facă asta decât pe hartă, acolo, în lo­cul proiectului vostru nu e încă nimic.

Mai tineți minte inaugurarea celor 40 de kilometri din zona Cluj? Cu Radu Berceanu pe atunci ministru? Când nu ne-ați lăsat, pe mine și o de­legație PSD, să vizităm tronsonul terminat? Dădea rău, poate iar mai întârziau niște bani de la Guvern.

Și totuși noi am rămas singurii care vă apărau. Deși mă întreb foarte serios pentru ce?

Doar știți bine că prețul auto­străzii s-a triplat din cauza sus­pen­dă­rilor și amânărilor, a conservărilor, a exproprierilor mai scumpe, a ci­mentului și betonului mai scump. Știți și nu spuneți nimic. E foarte clar că pentru Statele Unite, în acest moment, scutul antirachetă e mai important decât autostrada contractată cândva de Bechtel.

De șapte ani „luăm pumni în cap”, eu și colegii mei de atunci, din cauza proiectului început cu voi și apoi suspendat, oprit, tărăgănat etc. Pentru niște bani – care mai mult nu veneau – ați decis să tăceți diplomatic. Și umilitor. Dacă nu lămuriți nici acum aceas­tă chestiune înseamnă că nu aveți nimic de spus. Adică chiar ați vrut să furați. Și atunci s-ar cuveni sesizat Parchetul General din România. Și Ministerul Justiției, în SUA. Dacă autostradă tot nu s-a făcut, măcar să se facă lumină.


http://www.jurnalul.ro/opinii/editorial/sc...isa-591026.html

QUOTE
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a semnat cu asocierea Astaldi- Max Boegl contractul privind proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. Valoarea contractului este de 498,8 milioane de lei, fara TVA (circa 116,4 milioane de euro), fiind estimat initial la 726,2 milioane lei, fara TVA. Durata contractului este de 63 luni, respectiv 3 luni proiectare la care se adauga 12 luni executie. Perioada de garantie a fost stabilita la 48 luni.

Lungimea totala a tronsonului de autostrada este de 20,491 km din care 0,20 km reprezinta zona de racordare la autostrada existenta.

"Fata de valoarea contractului de proiectare si executie reziliat cu Antreprenorul Colas in valoare de 634.398.435,78 lei fara TVA, respectiv 179.706.089,11 Euro (curs euro la data de 18.08.2008: 3.5302 lei), noul contract atribuit in urma desfasurarii procedurii de achizitie publica va costa cu peste 60 milioane de euro mai putin. Totodata, termenul pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibila in cursul anului 2012. Lucrarile executate de catre noul Antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fata de 2 ani cat prevedea contractul anterior", sustine CNADNR.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...oda-megidia.htm

21 Sep 2011, 14:09:
QUOTE(minny @ 21 Sep 2011, 12:29)
Ia sa vedem daca se gata pana la alegeri smile.gif Din calcule le cam lipseste o luna iar daca si timpul o sa fie neprietenos chiar mai mult. Dar probabil ca macar la o banda pe sens tot ii dau drumu ...
*



http://www.incont.ro/transporturi/premiera...da-pe-sens.html
ipiq
unde gasesc si eu o harta cu toate autostrazile TERMINATE si cu alea care sunt in lucru acum? google maps e la zi?
mersi
george_scala_2004
QUOTE
Procurorii DNA au percheziționat sediul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și locuința directoarei CNADNR, Daniela Drăghia, numită în funcție în martie acest an.

Există suspiciuni de fraudă la licitațiile pentru realizarea tronsoanelor de pe Coridorul IV, potrivit Antena 3.

Coridorul IV Pan-European de autostradă ar trebui să aibă, în România, aproximativ 865 de kilometri între Consțanta și Nădlac, inclu­zând centurile ocolitoare ale Cons­tanței, Bucureștiului, Piteștiului, Sibiu­lui și Aradului. În prezent, sunt dați în folosință mai puțin de 300 de kilometri, între București și Cernavoda (148 km), Medgidia - Murfatlar (21 km, pe un singur fir) Bu­curești și Pitești, inclusiv centura (110 km) și centura Sibiu (17 km). În diferite stadii de execuție se află în prezent alți 130 km: Centura Constanța (22 km), tronsonul Medgidia - Constanța (32 km),  tronsonul Deva - Orăștie (32 km), tronsonul Arad - Timișoara (32 km) și centura Arad (12 km).

Daniela Drăghia a fost numită director general al CNADNR în luna martie. Anterior a lucrat tot în companie, dar la direcția de finanțare externă.

CNADNR este instituția prin care statul face o bună parte din lucrările de infrastructură, având un buget anual de circa 2 miliarde de euro.


@ipiq incearca esri: http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.h...795d558fbd2a2f6
xcss
QUOTE
În topul celor mai circulate drumuri din România conduce DN 1 București-Borș, care are un trafic însumat al sectoarelor ce îl compun de aproape 720.000 de vehicule, fiind urmat la distanță considerabilă de DN 2 București-Siret, cu puțin peste 400.000 de vehicule zilnic, arată o analiză a ZF pe baza recensământului general al circulației rutiere realizat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Stiu ca e veche, poate chiar a mai fost citata pe topicul asta. Vreau doar sa subliniez "Bucuresti-Bors" pentru oligofrenii care sustin, pe linia partidului, ca A3 e situata pe un traseu "neviabil economic", si ca (cacofonie intentionata) "coridoru' patru e sfantu' Gheorghe in lupta cu balauru'".

LE: Si, daca mi se permite, le aduc aminte celor care au ca principal argument "Bueeeey, de la Bucale e mai scurt spre occident prin coridoru' 4" faptul ca drumul cel mai scurt spre vest al respectivilor locuitori e prin Ruse.
george_scala_2004
QUOTE
Când va fi gata autostrada imposibilă?

Proiectul este de aproape două ori mai scump decât cel de pe Valea Prahovei, dar are avantajul că ar asigura un traseu continuu între Nădlac și Constanța.

Prețul de construire a celeilalte autostrăzi concurente cu cea de pe Valea Prahovei, respectiv Pitești-Sibiu, este unul foarte ridicat. Ultimul studiu de fezabilitate, efectuat în 2008, indica un preț de 3,24 miliarde euro, TVA inclus, la valoarea monedei de atunci. Explicația este numărul mare de tuneluri, viaducte, poduri și pasaje din lungul autostrăzii, spune un specialist al Companiei de Autostrăzi. Ruta are are 122 de poduri și pasaje la autostradă, 12 pasaje la noduri rutiere și 6 pasaje peste autostradă și 7 tuneluri, lungimea totală a ultimelor fiind de 30 de kilometri.
Un procent de 30% din traseu va fi pe poduri. Porțiunea cuprinsă pe Valea Oltului, aproximativ 40 de kilometri este realizată în bună parte pe cei doi versanți ai văii, la o înălțime mai mare decât actualul DN 7 ca urmare a îngustimii văii și a faptului că cei doi versanti sunt ocupati de drumul național și de calea ferată. Construirea unei platforme continue a autostrăzii, de 26 de metri, nu a fost posibilă peste tot și ca urmare, punctual, s-a ales soluția separării celor două sensuri de circulație, precum și a viaductelor aferente.

Cum s-a soluționat problema alunecărilor de teren?

Zona cuprinsă între Pitești și Râmnicu Vâlcea este caracterizată de instabilitate, alunecările de teren fiind frecvente. Lucrările la calea ferată Vâlcele-Vâlcea, oprite de ani, s-au degradat și ca urmare a deplasării terenului, iar mai multe localități din zonă au suferit distrugeri în urma acestor fenomene. Anul trecut a plecat la vale chiar o bucată din DN7. De aceea inginerii au decis deplasarea autostrăzii spre nord, în zona muntoasă, spre o parte în care terenul se comportă mai bine. Chiar și așa, în anumite zone cuprinse între Curtea de Argeș și Valea Oltului, s-a preferat soluția unor tunele proiectate special pentru zone cu alunecări, celei a unei autostrăzi la suprafață. Ultima solutie ar fi necesitat forarea unor piloni de susținere adânc îngropați și foarte scumpi.

Care ar putea fi traseul?

Acesta nu este clar deoarece Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu a comandat proiectul tehnic de execuție și, până la acest moment, nu a licitat nici măcar reactualizarea studiului de fezabilitate din 2008, chiar dacă la nivel declarativ toții miniștrii Transporturilor din ultimii ani au dat termene de definitivare a lucrărilor. Ultimul traseu propus a fost realizat de firmele de proiectare IPTANA și Egis în 2008.
Pornind de la Sibiu, autostrada pleacă din zona localității Veștem (intersecția DN1 cu centura Sibiu). Până în zona localității Racovița din județul Vâlcea (în vecinătatea Parcului Național Cozia) autostrada va fi învecinată cu DN7, în cea mai mare parte a acestuia, fiind situată pe versantul estic al văii. După ce se desprinde de Valea Oltului, autostrada va pleca spre Curtea de Argeș pe un traseu situat în vecinătatea localităților argeșene Poiana , Sălătrucu, Șuici, Cepari, Tigveni, Bârsești și Curtea de Argeș (la sud de muncipiu). De aici autostrada va porni pe un traseu învecinat râul Argeș spre Pitești. Autostrada este prevăzută cu patru benzi (două de circulație pe sens), viteza de proiectare fiind de 120 kilometri la oră, cu zone în care este limitată la 100 kilometri la oră. Spațiile de servicii sunt situate la aproximativ 30 kilometri unul de altul.

Cele două alternative ale autostrăzii

Specialiștii menționează două modalități de construire a autostrăzii. S-ar putea construi la o bandă pe sens urmând ca ulterior să se adauge a doua bandă, spune un inginer de la un institut de proiectare rutieră. In opinia acestuia, varianta este singura fezabilă deoarece autostrada trebuie obligatoriu construita, fiind parte a Coridorului IV de transport pan-european (Nădlac-Sibiu-București-Constanța).
A doua alternativă de luat în seamă e cea sugerată la finele anului trecut de către Banca Mondială într-un raport înaintat Guvernului. Potrivit instituției mondiale, proiectul este prea scump pentru a fi finanțat, chiar și în sistem de parteneriat public-privat, doar din banii puși la dispoziție de bancheri și obținuți din lansarea unei oferte publice de acțiuni de către viitorul concesionar. Un scenariu luat în calcul de Banca Mondială, ce presupune construirea autostrăzii în patru ani și exploatarea acesteia timp de 23 de ani, duce la concluzia că statul ar trebui să plătească concesionarului în primul an de operare, net, aproape 500 de milioane de euro, adică un sfert din bugetul anual al companiei. Soluția ar fi, lasă să se înțeleagă Banca Mondială, ca o parte din banii necesari să provină din fondurile nerambursabile puse la dispoziția României.
Există și specialiști care se îndoiesc de caracterul prioritar al acestei autostrăzi, față de cea de pe Valea Prahovei. Potrivit unora, dacă autostrada Comarnic-Brașov poate fi făcută pe bucățele, investiția putând avea loc prin taxarea traficului între numeroasele localități, pe Valea Oltului, unde localitățile sunt rare, acest mod de acoperire a investiției nu e posibil. In opinia unui specialist ar fi mai bine să se construiască întâi autostrada Comarnic-Brașov, iar aceasta să se lege de coridorul IV printr-un drum expres.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...ila-238457.html

22 Sep 2011, 11:31:
QUOTE
Romania, insula de "liniste economica" a Europei: Autostrada Transilvania, gata in 2022?

In loc sa fie o tara de tranzit din care sa castige foarte mult, Romania ar putea deveni o insula de liniste econonica totala. "Daca intarziem 3-4 ani cu inceperea constructiei autostrazii Transilvania, putem vorbi de o autostrada Transilvania abia in jurul anului 2022. Pierdem toate trenurile, nu numai autostrazile", a declarat Stefan Szobotka, presedintele Comisiei pentru Parteneriate Public-Private PNL.

Prima intrebare ar fi daca Autostrada Transilvania este sau nu un proiect util pentru dezvoltarea tarii. Ne trebuia aceasta autostrada sau nu? Sunt voci care au afirmat ca nu aveam nevoie de aceast proiect.

Autostrada Transilvania nu este doar un proiect binevenit si util, ci si un proiect de necesitate absoluta pentru devzoltarea Romaniei.

Autostrada Transilvania este prima parte din axa nord-sud a unei artere rutiere majore in Romania. Ea va contribui nu numai la dezvoltarea Transilvaniei propriu-zise, ci si a intregii Romanii.

http://www.bloombiz.ro/business/romania-in...in-2022_1496049
Autostrada Transilvania este necesara si orice fel de intarziere in realizarea proiectului este un gest de iresponsabilitate si de risipa fata de sansele Romaniei de dezvoltare.

Sa incepem cu anul 2003, cand a fost semnat contractul pentru Autostrada Transilvania. Contractul a fost unul cu incredintare directa catre Bechtel... UE a strambat din nas fiindca banii au mers la americani. A fost o greseala strategica?

Toata lumea e de acord ca atribuirea contractului autostrazii Transilvania catre compania Bechtel nu a fost facuta transparent. Ar fi putut fi facuta mai bine.

Faptul ca Guvernul din acea perioada a refuzat sa faca o licitatie a fost deseori invocat ca pacatul originar al acestei autostrazi.

Sigur ca ar fi fost mult mai bine ca un proiect de anvergura acestuia sa fie segmentat si dat spre realizare mai multor companii, nu numai uneia singure.

Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din Europa si din lume.

Sigur ca acest pacat originar a creat o doza de antipatie pentru proiect, mai intai in cadrul UE si in randul  constructorilor europeni, care s-au vazut exclusi din start de la competitia pentru proiect. Pe de alta parte, a creat antipatie in randul cetatenilor Romaniei fata de un proiect de care ei au nevoie.

Statul a platit peste 1 miliard de euro pentru 52 de kilometri de autostrada, desi la semnarea contractului costul era de 2,2 miliarde de euro pentru 415 kilometri. Care este opinia Dvs, cum s-a ajuns ca un kilometru de autostrada sa coste atat de mult?

Cifra avansata initial, cea de 2,2 miliarde de euro, era o cifra scoasa din joben, nu corespundea unei realitati. Ceea ce foarte multa lume nu stie este ca aceasta cifra este rezultatul unei estimari al unui studiu de pre-fezabilitate facut pe mai putin de 10% din lungimea autostrazii.

S-a facut un studiu de pre-fezabilitate pe zona Brasov-Codlea, pe 40 de km, pe un teren foarte comod pentru constructie.

Acolo solul se sprijina pe stanca, nu exista pericolul de alunecari de teren, e o zona plata, de podis, unde costul autostrazii impartit la 420 de km ar fi rezultat 2,2 miliarde de euro.

In momentul in care pornesti la constructia celui mai mare proiect de infrastructura rutiera din Europa, nu poti sa avansezi cifre pe baza unui studiu de pre-fezabilitate sprijinit pe mai putin de 10% din distanta.

Cele 2,2 miliarde de euro au fost de la inceput un fals. Daca studiul s-ar fi facut pe toata lungimea autostrazii Transilvania, probabil ca cifra ar fi fost mult mai aproape de realitate.

Nu e normal sa platim 1 miliard de euro pe 50 de km de autostrada, sunt o sumedenie de vicii in legatura cu modul in care au fost estimate cantitatile, lucrarile, insa pretul pe care l-am platit este ceva mai aproape de realitate decat era cifra avansata in anul 2004.
klaus
Eu inteleg pana la urma ca cea mai ieftina si buna solutie e autostrada pe valea prahovei si ca aia pe valea oltului e scumpa cu spume.
Pai atunci sa se faca dracu' aia pe valea prahovei.

De asemenea nu inteleg de ce e musai aia pe la sibiu-valcea. Doar ca e pe coridorul IV?
Daca e asa scumpa, de ce nu se face prin alta parte, prin banat pe undeva? Sau sa se mute coridorul prin brasov - valea prahovei.
vijelie
Momentan se afla in lucru 8 tronsoane din coridorul IV, intre Sibiu si Nadlac, nea caisa ala de la ziar despre ce traseu "pe Valea Prahovei" vorbeste?
klaus
ala care nu e inca stabilit, dar astea-s detalii
minny
QUOTE
Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, un memorandum inaintat de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, privind lansarea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune de lucrari pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea Autostrazii Comarnic- Brasov (Codlea)-Fagaras. Ministerul Transporturilor considera ca este necesara demararea procedurilor de atribuire in regim de concesiune a autostrazii, un motiv fiind si faptul ca in urma renegocierii contractului pentru realizarea autostrazii Brasov-Bors, firma Bechtel a renuntat la constructia unor tronsoane, inclusiv la Tronsonul 1A Brasov (Codlea)-Fagaras, acceptand solicitarea partii romane ca acesta sa fie scos la licitatie.

"Memorandumul a fost supus aprobarii Guvernului avand invedere ca Ministerul Transporturilor propune, pentru constructia unei legaturi rutiere de mare viteza intre vestul varii (frontiera de la Nadlac dintre Ungaria si Romania) si litoralul Marii Negre (Constanta), realizarea unei alternative la tronsonul de Autostrada Sibiu-Pitesti prin construirea in regim de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov (Codlea)-Fagaras, in conditiile sustenabilitatii economice si financiare, care se va conecta la Autostrada Bucuresti-Ploiesti-Comarnic, parte a Autostrazii Bucuresti-Brasov", informeaza Ministerul Transporturilor.


sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...sov-fagaras.htm
Ake
Georgica, nu stiu de unde ai citat mai sus, dar analiza e bazata pe niste studii facute in doru lelii. Cum am scris si intr-un post anterior, solutii de ieftinire a traseului Pitesti Sibiu sunt o gramada, (chiar daca presupune trasee proiectate partial pentru 80km/h) trebuie doar cativa oameni cu cap sa munceasca putin sa o gaseasca pe cea mai buna.
vijelie
Singurul studiu facut este pt Pitesti-Sibiu, restul sunt manipulari cu tente imobiliare.
Oameni cu cap sunt, dar treaba o face o societate comerciala wink.gif
Ake
Ar trebui sa faca un concurs.
Cine gaseste cea mai ieftina solutie primeste premiu xx% din diferenta intre pretul solutiei propuse si pretul ala astronomic vehiculat de CNADR.
smile.gif
burliu
camera cu podul de la Barcanesti aici si aici discutii despre infrastructura aici ,se pot gasi poze si filme la zi smile.gif
vijelie
QUOTE(Ake @ 22 Sep 2011, 17:08)
Ar trebui sa faca un concurs.
Cine gaseste cea mai ieftina solutie primeste premiu xx% din diferenta intre pretul solutiei propuse si pretul ala astronomic vehiculat de CNADR.
smile.gif
*


Asa ceva nu permite legislatia actuala, vorbim de bani publici nu de bani privati. blush.gif
ipiq
http://www.aradon.ro/au-mai-ramas-sapte-ki...e-asfalt/984908

cica in 15 decembrie e gata!!! sper sa se tina de cuvant...
trec zilnic pe acolo,si intr-adevar baietii lucreaza zi si noapte.
VladG
Se cam abereaza in articolele despre autostrada de pe Valea Prahovei. Vorbesc de un drum rapid, pe care sa se circule cu 120km/h. In baza carei legi? Limitele de viteza sunt precizate clar in Regulament: 130km/h pe autostrada si 100km/h pe DN si E.
Daca nu e autostrada, si nu e, inseamna 100km/h maxim.
corbex
QUOTE(george_scala_2004 @ 23 Sep 2011, 09:33)
Există variante mai ieftine pentru Ploiești-Brașov?
*


Exista! Ploiest-Buzau-Bacau-Suceava-Miercurea Ciuc-Brasov.
tribunul
QUOTE(VladG @ 23 Sep 2011, 11:28)
Se cam abereaza in articolele despre autostrada de pe Valea Prahovei. Vorbesc de un drum rapid, pe care sa se circule cu 120km/h. In baza carei legi? Limitele de viteza sunt precizate clar in Regulament: 130km/h pe autostrada si 100km/h pe DN si E.
Daca nu e autostrada, si nu e, inseamna 100km/h maxim.
*



Cred ca e posibil ca administratorul drumului impreuna cu politia sa stabileasca o anumita limita de viteza.
Asa cum pe unele drumuri in localitati au crescut viteza de la 50 la 70.
eugeniuz2004
iar il alte foarte multe zone ai in afara localitatilor limita 70 km/h ca sa poata si gura pulitzistului sa manance o bucata de paine (opri-i-s-ar in gat!).
klaus
QUOTE(klaus @ 22 Sep 2011, 13:46)
Eu inteleg pana la urma ca cea mai ieftina si buna solutie e autostrada pe valea prahovei si ca aia pe valea oltului e scumpa cu spume.
Pai atunci sa se faca dracu' aia pe valea prahovei.
*

QUOTE(george_scala_2004 @ 23 Sep 2011, 09:33)

Deci eu intelg asa: mie mi-a luat cateva ore, sprijinit de cativa cetateni care se mai pricep, sa ajung la aceasta concluzie, si marii profesionisti din minister nu au reusit sa ajunga la aceasta concluzie decat dupa ani buni de taiat frunza la caini?
Ori sunt eu prea destept si compilez foarte repede, ori sunt aia din minister o dovada de prostie asezonata cu spagarie.
Eu inclin pentru a doua varianta.
Squirrel
Hmm, banuți au:
Încasări CNADNR lunare de la introducerea rovinietei electronice (lei)
CODE
Octombrie 2010    75.147.473
Noiembrie 2010    58.612.876
Decembrie 2010    54.535.938
Ianuarie 2011     77.448.642
Februarie 2011    66.174.205
Martie 2011       75.402.759
Aprilie 2011      73.078.836
Mai 2011          68.477.208
Iunie 2011        66.839.614
Iulie 2011        72.328.565
August 2011       68.513.794

Pe de altă parte, premierul Emil Boc a declarat, duminică (25.09.2011), în cadrul unei vizite efectuate la Iași, că lucrările la șoseaua de centură a municipiului reședință vor fi finalizate cel mai târziu în mai 2012.
Saint666
20 de milioane de Euro? Bun furt!
george_scala_2004
QUOTE
Comisia Europeana a emis deciziile prin care sunt aprobate finantarile pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu de pe Coridorul IV pan-european, informeaza Ministerul Transporturilor. Contributia din fonduri europene nerambursabile pentru cele doua obiective este de 724 milioane euro pentru perioada 2011- 2013.

Aceste decizii ale Comisiei Europene constituie o veste extraordinara pentru Romania pentru ca ne permit sa incepem decontarea din bani europeni nerambursabili a lucrarilor pentru constructia autostrazilor de pe Coridorul IV.(...) Aprobarea finantarii europene pentru aceste doua proiecte va duce si la cresterea ratei de absorbtie a fondurilor europene la Ministerul Transporturilor pana la sfarsitul anului, urmand ca in 2012 si 2013 sa cheltuim integral cele 2 miliarde de euro alocate pentru proiectele de infrastructura rutiera. In urmatoarele saptamani vor incepe efectiv si lucrarile la aceste proiecte, dupa finalizarea perioadei de proiectare prevazute in contractele semnate in lunile mai si iunie anul acesta", a declarat ministrul Anca Boagiu.


QUOTE
Un studiu realizat la cererea Fondului Monetar In­ter­național sus­ținea că România pierde anual 50 milioane de euro pentru că nu există autostrada în lungime de 168 de kilometri care să unească Brașovul de Capitală. Afectați în mod direct sunt deopotrivă cele câteva milioane de persoane care trăiesc de-a lungul acestui drum, dar și companiile din turism sau transportatorii.

De două ori mai rapid pe autostradă

Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), spune că un tir care ar face curse doar în pe șoselele din țară ar putea străbate, anual, între 80 și 100.000 de kilometri. În Europa media este de 135.000 și poate ajunge la 200.000 de kilometri pe an. Dinescu mai oferă un exemplu legat de modul în care autostrada va reduce costurile transportatorilor. Un proprietar care are o flotă de 10 camioane se confruntă, în acest moment, din cauza drumurilor înguste și aglomerate, cu un accident major pe an. După realizarea autostrăzii, astfel de evenimente vor apărea mult mai rar, în medie, o dată la trei ani.

„Realizarea autostrăzii va duce la un consum de combustibil cu 10-20% mai redus. Pe de altă parte, astăzi, viteza medie de deplasare a unui camion în România este de 40-45 km/oră, aproape de două ori mai mică decât în Germania. Dacă am avea o autostradă, timpul pentru a ajunge la o destinație s-ar înjumătăți, iar creșterea eficienței pentru un transportator va ajunge undeva între 30 și 50%." Aceste perspective sunt confirmate - desigur păstrând proporțiile - de un studiu privind oportunitatea dezvoltării unui sistem de autostrăzi interconectate în SUA care ar fi însumat aproximativ 4.000 de mile. Concluziile au arătat că, prin realizarea acestui proiect, beneficiile însumate, pentru cetățeni și pentru companii, vor crește până în 2020 cu 1,6 miliarde de dolari, iar din 2035 cu 5,1 miliarde anual. Mai interesant este că oamenii de afaceri vor economisi 303.000 ore zilnic, pe care altfel le-ar fi pierdut pe drumuri aglomerate sau cu o singură bandă pe sens.


http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/in...ral-238846.html

QUOTE
Taxa de autostrada. De cand platim ca sa circulam pe drumurile rapide.
Avem doar cateva sute de kilometri de autostrada, dar de la anul vom plati taxa daca vrem circulam pe aceste drumuri rapide. Ministerul Transporturilor anunta ca intretinerea celor doua tronsoane va fi concesionata, iar firmele care se vor ocupa de ea trebuie sa isi recupereze cumva investitia.


Ministerul Transporturilor nu mai are bani pentru intretinerea celor doua autostrazi si a luat decizia de a concesiona serviciile de mentenanta. De altfel, a inaintat spre aprobare un memorandum catre Guvern in care solicita permisiunea de a incepe licitatiile in acest sens.

Deocamdata nu se stie cat vor plati soferii, insa in Italia, Spania, Franta, Croatia taxa nu depaseste 5 euro pe suta de kilometri.

Autoritatile promit ca banii economisiti pentru plombe si asflatare, pe care le vor suporta firmele, vor fi folositi pentru constructia unor alte autostrazi. Un imbold in acest sens vine din partea Comisiei Europene care a anuntat luni ca va finanta cu 850 de milioane de euro constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu pe o lungime de peste 120 de kilometri.

Ca sa nu mai plateasca pentru toate acestea, Ministerul Transporturilor va scoate la licitatie intretinerea autostrazilor A1 si A2. Firmele castigatoare urmeaza sa achite toate reparatiile.

Cei din Minister spun ca vom afla si valoarea taxei si castigatorii licitatiilor, la mijlocul anului viitor.


http://www.incont.ro/transporturi/taxa-de-...a-din-2012.html
PaulT
Buna treaba... Si asa devenim prima tara cu vigneta + taxa de autostrada...
corbex
QUOTE(klaus @ 23 Sep 2011, 17:15)
Deci eu intelg asa: mie mi-a luat cateva ore, sprijinit de cativa cetateni care se mai pricep, sa ajung la aceasta concluzie, si marii profesionisti din minister nu au reusit sa ajunga la aceasta concluzie decat dupa ani buni de taiat frunza la caini?
Ori sunt eu prea destept si compilez foarte repede, ori sunt aia din minister o dovada de prostie asezonata cu spagarie.
Eu inclin pentru a doua varianta.
*


S-a pornit de la premiza cu doua autostrazi. Oradea-Bucuresti, prin Brasov si Arad-Bucuresti, pe valea oltului. Cea din urma fiind asa zisul coridor IV. Asa se vor si face. Cindva.
vijelie
Important este ca presa si o parte din cunostintele dlui klaus au decis ca ALTFEL e mai ieftin. sleep.gif
testike
Stie cineva cum isi permit austriecii sa intretina din aproximativ aceeasi taxa si pret la combustibil un numar mult mai mare km de autostrazi?
PaulT
@testike - Nu numai un numar incomparabil de km de autostrada ( in adevaratul sens al cuvantului..) ci si o retea impecabila de drumuri nationale(care te duce oriunde doresti in conditii excelente) pentru care nu se plateste nimic, taxa fiind strict pentru utilizarea autostrazii.
corbex
Politicienii precis nu stiu. N-ar intelege, chiar daca li s-ar explica.
eugeniuz2004
da, dar la ei nici nu stiu si nici nu-i intereseaza. Lasa treburile astea in seama unor specialisti adevarati! si care isi fac treaba, lucru vizibil pentru calatorul de rand.
vijelie
Sigur ca nu ii intereseaza, probabil ca din acest motiv statul este actionar la cele mai multe firme mari din domeniu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.