Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
marinul
oricum tronsonul nu era gata, a fost redat circulatiei pe la mijlocul lui decembrie si nu tin minte sa se fi taiat vreo panglica
Ayden_CJ
apropo de centuri, am fost ieri pînă la Dej și am "inaugurat" tronsonul 3 al centurii Vîlcele Apahida ce sa vă spun... lasă de dorit... legătura între breteaua de urcare dinspre Cluj este urîtă, asfaltul nu e la nivel și este mîncat deja, apoi drumul continuă bine pînă la sensul giratoriu care va face legătura cu viitoare centură de nord Bd. Muncii Apahida, ei bine la sensul giratoriu aceeasi problemă, asfalt denivelat și mîncat, ori strat de uzură lipsă, drumul continuă spre iesirea din Apahida, calitate bună a asfaltului, intersectia cu DN e bună, puțin cam ciudat sensul ăla giratoriu dar... acceptabil. NU există parapeți decît pe lungimea podului peste Someșul Mic. Apahidenii incă n'au scăpat de tot traficul greu, camioanele care merg spre Reghin n-au altă cale decît prin localitate
Centura Gherlei este deschisă, se circulă bine, pe sensul spre Cluj sunt niste indicatori de drum in lucru...pe total de la Cluj la Dej se economisesc în jur de 15 minute.Varianta de ocolire din Dej spre Bistrița/Maramureș este bună, asfaltată ca lumea dar podul peste Someș este plin de gropi.
La întoarcere aveam treabă în cartierul Gheorgieni și am vrut să merg pe tronsonul 2 al centurii Vîlcele Apahida dar la intrarea pe podul peste DN m'a întîmpinat un indicator de accesul interzis mai puțin riveranii, m'ar fi scutit de o mare parte din traficul din Cluj și de sumedenia de gropi născute în strada Aurel Vlaicu.
Drum bun tuturor!
Garett
Din categoria "Noi suntem mai tari decat americanii" :
http://www.logec.ro/2010/01/19/cat-de-scum...paratie-cu-sua/
Vivat berceanu, ministrul care face autostrazi la pret de "dumping"! mad.gif
IsNa
Poate ca multe date din articol sunt valabile, dar ce credibilitate poate avea un jurnalist care scrie:


"costul construcției într-o regiune muntoasă din Alaska (Third Avenue Extension, Ketchikan, Alaska), extrem de abruptă (pantă de minim 35 de grade) este de 7,2 milioane dolari.
"

Pt. lamurire: un autoturism obisnuit nu ar putea urca o panta de 35 grade nici in treapta I pe asfalt uscat.
Chiar si o panta de 35% ar fi extrema pe orice fel de drum. Cea mai abrupta panta de pe un drum public din Europa este pe urcarea dinspre sud a pasului Turracher hohe in Austria, are 23% (nu grade!!) si indicatoarele de circulatie recomanda abordarea cu treapta I de viteza (urca in a II-a un motor mai de acatare, dar mai mult deja se cheama bolid)
eloy
QUOTE(nasty @ 19 Jan 2010, 16:48)
unde putem gasi un plan al autostrazii Comarnic-Brasov?
*


eu imi amintesc ca aveam ceva la un moment dat dar nu mai gasesc.
cica au cei de la gandul, in editia tiparita
http://www.gandul.info/

România SF - cât de departe de realitate este harta rutieră a viitorului. Harta viitorului traseu București - Brașov, exclusiv în ediția tipărită a ziarului Gândul
Garett
@IsNa

Presupun ca se refera la panta versantului iar autostrada este taiata in versant.
vijelie
Pentru cine are rabdare sa citeasca si altceva decat onomatopeele emise de autoritati cu privire la autostrada Comarnic - Brasov, aici e ceva interesant: http://www.sar.org.ro/index.php?page=articol&id=430

Ma rog, lipseste componenta imobiliara a proiectului, care, dupa unii, e cheia afacerii icon_mrgreen.gif
eloy
mersi, vijelie, intr-adevar ceva mai concret.
Mai jos interviu cu Adrian Ionescu, director in Minsterul Transporturilor

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-68453...ste-bechtel.htm
Liviu M
Bun articolul/interviul.
Si domn' director pare cu picioarele pe pamant si contractul se vede dintr-o lumina mai buna. Daca domnul director nu "dezinformeaza", contractul asta pare sa dea cu plus.
Interesanta mi s-a parut a fi si partea legata de taxele de utilizare/taxele de drum (desi cred ca cel mai bine s-ar fi potrivit la rovigneta electronica):
QUOTE
A.I.: Accize in benzina nu mai sunt din 2003; nu mai exista nici un fel de accize care sa mearga la intretinerea drumurilor.

Foarte posibil este si ca pe acel tronson sa nu mai existe obligativitatea rovignetei. Personal as prefera un alt sistem, cel al accizei in carburant, pentru ca taxarea era la consum, cat se invartea roata atata plateai. Nu e normal ca unul care merge 100 de km pe saptamana sa plateasca la fel ca unul care merge poate 1000. De aceea am introdus si rovinieta electronica si dorim sa diferentiem modul de taxare intre camioane si autoturisme. Camioanele distrug foarte mult, de aceea taxarea sa fie la fiecare kilometru pe care il parcurg.


vijelie
Eu sunt foarte curios cum se poate ajunge fara a fi nevoie de rovinieta pe bucata asta de autostrada. Adica sa merg pe drumuri judetene (pe care rovinieta CNANDR nu e necesara) pana la Comarnic, sa platesc taxa la consesionar, sa circul pana la Brasov unde sa ajung iar pe drumuri judetene. radmasa.gif
Liviu M
Comarnicenii ar ajunge la Brasov (si ce mai e intre) fara taxe, nu? icon_mrgreen.gif

LE Oricum, bucata aia nu facea parte din ce mi se parea mie interesant, ci referirea la vigneta electronica pe post de "separator" intre circula mult-putin.
Ov
pe dn1 smile.gif
Squirrel
Berceanu: Contractul pentru Comarnic-Brasov va fi public, mai putin ce vrea Vinci sa ramana secret.
QUOTE
    Ministerul Transporturilor va face public contractul de concesiune pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, primul de acest tip din Romania, dupa ce va primi din partea constructorului, grupul francez Vinci, informatiile pe care grupul francez nu doreste sa le dezvaluie, scrie Mediafax Business.
    "Contractul nu e neaparat secret", a declarat, marti seara, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, la B1 TV.
    El a precizat ca autoritatile romane au trimis o scrisoare catre Vinci in care a solicitat grupului francez detaliile care nu ar trebui prezentate, din ratiuni precum cele legate de concurenta. Respectivele informatii vor fi incluse intr-o anexa, iar contractul in sine va fi disponibil online.
eloy
cine intreba de harta? uite ca s-a schitat ceva, zice rl

http://www.romanialibera.ro/dezvaluiri/a17...si-busteni.html
Duyu
QUOTE(vijelie @ 27 Jan 2010, 09:44)
Eu sunt foarte curios cum se poate ajunge fara a fi nevoie de rovinieta pe bucata asta de autostrada.
*


Simplu... n-ai cum! Pana acum poate ai mai fi putut merge la risc, dar odata cu implementarea rovignietei electronice, nu vei avea cum. wink.gif

Intrebarea mea este: vom plati si rovignieta si taxa pe autostrada? blink.gif
Squirrel
QUOTE(Duyu @ 27 Jan 2010, 18:18)
Intrebarea mea este: vom plati si rovignieta si taxa pe autostrada?  blink.gif
*



Indubitabil!
vijelie
Compania Vinci vine din Franta, stat in care cine calca pe bec pe autostrazile concesionate o fura atat de la concesionar cat si de la organele abilitate ale statului.
Punem un pariu ca asa va fi si la noi? smile.gif
eloy
@vijelie
defineste calca pe bec huh.gif
vijelie
Contraventii la legea rutiera: depasiri, viteza, stationari aiurea etc.
Ov
mi se pare de bun simt
eloy
QUOTE(vijelie @ 28 Jan 2010, 10:53)
Contraventii la legea rutiera: depasiri, viteza, stationari aiurea etc.
*


pai in cazu asta sa si-o fure smile.gif ce e rau in asta?
LuluMOB
Eu cred ca a fost o ironie...
vijelie
Nu, e doar sindromul "capra vecinului" care dispare la prima anvelopa taiata in vreo groapa nesemnalizata din prea mult "bun simt".
LuluMOB
Cand o sa fie disciplina rutiera in Romania ca-n Franta o sa fie peste tot, nu doar pe o bucata de drum administrata de ei.
marinul
http://www.gandul.info/news/bechtel-pusa-d...la-stat-5462762

au inceput sa fie mai realisti baietii, dupa alegeri

sunt curios daca la sfarsit lui 2014 va fi gata macar portiunea campia-bors, ca de gilau-mihailesti si mihailesti-suplac nu se aude nimic. si e o portiune destul de dificila
Micutzu_BH
Guvernul nu mai are bani. Boc a propus Bechtel continuarea autostrazii prin parteneriat public-privat
QUOTE
Prim-ministrul Emil Boc a propus la sfarsitul saptamanii trecute companiei americane Bechtel, care construieste autostrada Transilvania (415 km), ca anumite tronsoane sa fie construite in parteneriat public-privat, dupa modelul autostrazii Comarnic - Brasov.
eloy
QUOTE(marinul @ 1 Feb 2010, 09:32)
sunt curios daca la sfarsit lui 2014 va fi gata macar portiunea campia-bors, ca de gilau-mihailesti si mihailesti-suplac nu se aude nimic. si e o portiune destul de dificila
*


nu cunosc bine terenu sa zic de dificultate, poate nu o fi mai dificila decat turda-gilau, dar ma uit la cifre
din campia-gilau, 54km, facura 42 sa zicem ca termina anu asta restu de 12
din suplacu-bors, 64, sa zicem ca se alinieaza astrele si termina anu asta 36, raman 38
gilau-mihaiesti 24 km
mihaiesti -suplacu 76 km mai inseamna 100. 138 km luati de la 0 , cu exproprieri si mutari de utilitati (sper ca macar proiectarea e gata pe 3a si 3b) io ma indoiesc profund ca ii dau gata in 4 ani.
Ayden_CJ
eu zic că Mihăiești-Suplacu e cea mai grea parte de făcut între Cluj și Borș, nu îmi dau seama cum se va rezolva cu Meseșul dar după traseu .. autobanda merge destul de aproape de Zalău, care e exact la poalele lui, oricum, terenul e tare vălurit între Suplac și Mihăiești si fara sa lege tronsonul la care lucreaza acum cu Gilău bucata aia de la graniță la Suplac e cam nefolositoare, nici macar ca si centura a Oradiei nu va funcționa) poate mai decent era daca se gîndeau să lege de la început CJ Tg Mureș , de la Cîmpia la Tg Mureș nu e chiar așa dificil si rezolvau mai multe chestiuni deodata, așa se bagă banii în ceva destul de nefolositor după părerea mea (Suplacu de Barcău-graniță) pentru ca dacă dai drumul traficului din Suplac pe DN care duce la Zalău ajunge acest trafic la Cluj în nord, destul de departe de Gilău și o să se îngreuneze al naibii zona de nord a orașului, preconizata centură Muncii Apahida o sa fie varză, unde mai pui că și așa Bd. Muncii e ...dezastru! strada aia nu poate suporta trafic de centura, cei care au treaba spre sud vor iesi spre vîlcele și de acolo... jale iar pe DN1 prin Turda, deci A3 Gilău Turda e scoasă din uz.. cine a aprobat execuția tronsonului de la graniță la Suplac a gîndit cam cu fundu!
veveritz
in afara de bucatica Turda-Campia Turzii mie mi se pare de urgenta si bucatica Gilau-Nadaselu, nu cred sa fie mai mult de 10 km si abia atunci autostrada ar functiona ca o veritabila centura pt cei care vin dinspre Satu Mare, Zalau si merg in sud , Alba sau chiar in Mures. Acum, cine vine dinspre Alba si vrea sa ocoleasca Clujul, in drum spre Zalau-Satu Mare, trebuie sa o ia de la Gilau spre Capus, apoi dreapta pe undrum judetean reabilitat, ca sa iasa la Suceag. Destul de sinuos traseul, se merita doar la ore de varf.
Din cate stiu eu, pe sub Meses o sa faca un tunel, chiar si pe harta autostrazii e un semn care ar putea insemna asa ceva- semnul verde, care nu e nod, chiar la Meses:
http://autopalya.adatbank.transindex.ro/?s=1&o=4&k=04

gruita2005
"cine a aprobat execuția tronsonului de la graniță la Suplac a gîndit cam cu fundu!"

Au ales traseul pe la Suplacu si pe langa Zalau pentru a ajuta zona sa nu mai fie defavorizata. Este un ajutor enorm pentru cei din Zalau si din zona Suplacu de Barcau. Pe deasupra in zona Suplacu de Barcau mai sunt o gramada de sonde ale Petrom care exploateaza acolo si cred ca Petromul a avut un cuvant mare de spus. Alt motiv ar fi ca este mai usor sa treci de muntii Meseului decat de Padurea Craiului. Asta cred ca este principalul motiv. Numai bine si sa mergem cat mai repede pe autostrazi biggrin.gif
voyageros
Am inteles eu gresit sau nu mai sunt bani nici pentru cei 12 km intre Turda si Campia Turzii? Ce-i sigur e ca utilajele stau si ma indoiesc ca o fac din pricina vremii caci s-a mai incalzit
eloy
@voyageros

utilajele stau pentru ca MTI si bechtel au avut vreo 2 runde de discutii si inca mai urmeaza pentru a stabili asa zisul 'protocol' pe anul asta, la fel ca si anu trecut. tot la fel ca anul trecut, bechtel incearca sa forteze mana mti cu concedieri si alte de-astea. toate ziarele se mira de concedierile bizare, dar de ale de anu trecut fix pe vremea asta, adica inainte de discutii, nu-si aminteste nimeni.


altfel, s-au atribuit contractele de asistenta pt exproprieri pe lugoj-deva
http://www.servuspress.ro/hd/articol.php?id=16080

heh
dupa cum ziceam mai sus
Constructorul Autostrăzii Brașov-Borș (Transilvania), compania Bechtel, ar putea efectua concedieri colective, din cauza datoriilor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), urmând ca disponibilizații să primească plăți compensatorii.
"Regretăm că trebuie să luăm în considerare o asemenea măsură. Vom continua consultările cu sindicatele și vom căuta soluții pentru a micșora pe cât posibil numărul pozițiilor care vor fi reduse", a declarat, într-un comunicat, remis, miercuri, agenției MEDIAFAX, directorul proiectului Autostrada Transilvania, Michael Swinford.
În eventualitatea unei concedieri colective, angajații vor beneficia de o plată compensatorie reprezentând echivalentul a două salarii de bază lunare.
Bechtel susține că volumul de lucru este prea mic pentru numărul actual de salariați.
"Din păcate, lipsa plății ne afectează inevitabil fluxul de lichidități și capacitatea de a planifica corect lucrările viitoare. Pe de altă parte, CNADNR întâmpină și alte dificultăți, cum ar fi asigurarea accesului liber și fără obstacole la suprafețe de teren cu o întindere considerabilă, situate una în continuarea celeilate în vederea efectuării lucrărilor de construcție", se menționează în comunicat.
Potrivit companiei americane, CNADNR nu a oferit informații despre fondurile disponibile în acest an pentru plata lucrărilor care vor fi executate în 2010. Procesul de concediere va dura câteva luni și va înceta dacă situația se va schimba în bine.
"Ne angajăm să sprijinim Ministerul Transporturilor, CNADNR și membrii guvernului în efortul de a găsi resurse pentru proiect în vederea continuării lucrărilor de construcție în acest an", a spus Swinford.
Datoriile CNADNR către Becthel totalizau la începutul anului 674 de milioane de lei.
Reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Cluj au acuzat marți compania Bechtel că a recurs la "concedierea mascată" a 60 de angajați, din motive de "necorespundere profesională", care au la bază o procedură de evaluare care nu respectă prevederile legale.
La proiectul autostrăzii lucrau la sfârșitul anului trecut, potrivit Bechtel, circa 5.400 de oameni, din care 2.300 erau angajați de subantreprenori.
Pentru 2010, autoritățile au anunțat că vor să finalizeze, dacă va exista finanțare, tronsonul Turda-Gilău, prin construirea celorlalți 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcău, în lungime de 2 kilometri, și alți 18 kilometri între localitățile Dolea și Sarsig, din Bihor, pe secțiunea 3C a autostrăzii.
vijelie
Autostrada Transilvania cade:

Pe Brașov- Târgu-Mureș, în următorii 5-7 ani, nu se întrevede nicio soluție financiară, să nu spere că există vreun miracol.

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...ori-autostrazi/

Ce nu se spune este ca de la Tg Mures pana la final, din 5 tronsoane, numai 2 sunt in lucru, la restul nu misca nimic din diferite motive.
papa_mulo
Citez din linkul lui vijelie:

Există termene de finalizare cu banii de acum? Poate că vom termina undeva o porțiune. Dacă vorbim de autostrăzi, la Sibiu precis. Pe 31 august avem termen de finalizare a porțiunii de 12 km și la sfârșitul anului a celeilalte porțiuni de 2 km de autostradă și 3 km de drum.

Cat de penibil sa fi sa vorbesti de portiuni de 2 si 3 km...inainte de alegeri era zmeu la tv!

Duyu
Ceea ce nu înțeleg eu este de ce autostrada nu pornește dintr-un oraș mare și se termină în alt oraș mare? Adică de exemplu să pornească din Arad și să se termine în Deva (pentru început), apoi Sibiu, etc, intr-un final ajungând în București. Sau invers, să pornească din București și să se termine la Arad (sau, mai precis Nădlac). Mi se pare aiurea să se construiască începând cu mijlocul, gen Comarnic-Brașov, care se va lega de autostrada Transilvania, si de portiunea Comarnic-București... Dar ce mai contează... să dea Domnul să fie finalizate lucrarile la termen si s-o avem si p-aia, decât deloc.
nitz
Ideal ar fi Bucuresti - Budapesta direct smile.gif dar daca tot se lucreaza pe portiuni, cel mai bine e sa incepi cu cele care ajuta cel mai mult traficul: centurile oraselor si traversarile muntilor.
voyageros
Valcele-Apahida o vor termina oare anul acesta sau nici pentru ea nu mai au bani?
C@talin
astia fac autostrazi numai intre sate ? radmasa.gif
vijelie
Nu, Vlacele - Apahida face parte din reteaua de drumuri nationale, nu din cea de autostrazi, dar stii cum e: fiecare cu ce-l doare. smile.gif
fictiv2004

QUOTE(C@talin @ 7 Feb 2010, 18:10)
astia fac autostrazi numai intre sate ? radmasa.gif
*



Mai bine nu ai pune intrebari prostesti; Stii foarte bine ca la alegerea obiectivelor concura o multitudine de criterii- vezi cursul de management, capitolul 1; tronsonul ala a iesit primul pentru ca in algoritm pentru acest tronson au iesit cei mai putini de 0( 1 au fost majoritari).
IsNa
QUOTE(Duyu @ 5 Feb 2010, 17:34)
Ceea ce nu înțeleg eu este de ce autostrada nu pornește dintr-un oraș mare și se termină în alt oraș mare?
*



Pentru ca prioritatea numarul unu e sa scoti traficul de tranzit din orasele mari care nu au o centura de alt fel.
Si atunci solutia e sa alegi un traseu intens circulat (ex. Oradea->Cluj->TgMures) si sa incepi un tronson de autostrada INAINTE de un oras (Gilau, inainte de Cluj) si sa-l termini DUPA un alt oras (Campia Turzii, dupa Turda). In acest fel ai scos traficul de tranzit din Cluj si Turda.

La fel e ales si primul tronson din Nadlac->Bucuresti, incepand inainte de Arad si terminand dupa Timisoara, chiar daca nu e prea util nici cu plecare din Arad, nici cu plecare din Timisoara, ci mai mult pt. cei ce tranziteaza zona.

Si tronsonul Deva->Orastie e tot asa, de pe la Soimus (inainte de Deva) pana dupa Orastie.
marinul
http://www.financiarul.com/articol_39570/g...finalizate.html

eu unul mi-am cam pierdut rabdarea cu investitiile lor

sper ca sfarsitul anului sa nu ma prinda in tara.
nairam
Pai da... ca doar trebuie sa-i votam iar in 2012 si daca erau gata autostrazile pana atunci ei nu mai aveau ce sa ne promita.. Ufff parca la ultimele alegeri parlamentare tot cu autostrazile ne-au aburit... prevad o viata extrem de lunga acestui topic.... probabil ca piticul meu care are aproape 4 ani o sa se vaite si el pe acest topic de lipsa autostrazilor... Pana construiesc astia autostrazile o sa se inventeze teleportarea si nu o sa mai fie nevoie de ele.....
eloy
QUOTE(marinul @ 8 Feb 2010, 14:29)
]

eu unul mi-am cam pierdut rabdarea cu investitiile lor

sper ca sfarsitul anului sa nu ma prinda in tara.
*



sad.gif cu tristete, subscriu
voyageros
Si totusi la Campia Turzii se lucreaza, azi am vazut ceva macarale si muncitorii ancoratii pe armaturi facand legaturile si asta pe o vreme caineasca.
marinul
QUOTE(voyageros @ 8 Feb 2010, 18:15)
Si totusi la Campia Turzii se lucreaza, azi am vazut ceva macarale si muncitorii ancoratii pe armaturi facand legaturile si asta pe o vreme caineasca.
*



da se lcreaza dar pe datorie, cam asta am inteles din articolul de mai sus.

"Bugetul aprobat de Parlament în ianuarie este de 700 de mil. de lei, aproximativ 170 de mil de euro, sumă care nu acoperă datoriile pentru lucrările din 2009. Nu ni s-a comunicat o soluție concretă pentru a finanța proiectul în 2010"
Squirrel
Cinci orase fara centuri pentru ca Ministerul Transporturilor nu au luat banii de la Banca Mondiala..
QUOTE
    Cinci orase nu mai au bani pentru construirea centurilor ocolitoare, desi exista finantare de 225 mil. $ de la BM Primarii afirma ca Transporturile au tinut proiectele "la sertar" 4 ani Banii trebuia cheltuiti pana pe 31 iulie 2009 Termenul a fost o data prelungit pana la 31 dec. 2009 când BM a decis sa inchida linia de finantare.
    Guvernul afirma ca nu mai are bani pentru investitii in infrastructura in 2010 pentru ca ar majora deficitul bugetar, insa cand a avut finantare externa a pierdut-o pentru ca nu a depus proiectele la timp.
    Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a pierdut la sfarsitul anului trecut finantarea de 225 mil. dolari alocata de Banca Mondiala pentru investitii in modernizarea infrastructurii rutiere si feroviare. O parte din acesti bani trebuia alocata pentru cofinantarea a cinci proiecte de variante ocolitoare pentru orasele Bacau, Brasov, Targu-Mures, Reghin si Medias, cu o lungime totala de 85 km.
    Intre timp, pentru aceste centuri nu a fost organizata nici macar licitatia de incepere a lucrarilor de constructie. Singurul oras care a avansat lucrarile fara finantarea de la Banca Mondiala este Brasovul, unde s-au construit deja doua tronsoane din viitoarea centura cu bani de la bugetul local, Ministerul Transporturilor si fonduri de la UE.
    "Sa spuna cei de la CNADNR de ce s-a ratat finantarea de la Banca Mondiala pentru acest proiect. Ministerul Transporturilor a tinut la sertar timp de patru ani de zile acest proiect, care are in prezent o documentatie imatura. Elementele tehnice au fost stabilite, insa nu vad, in mod realist, vreo sansa de incepere a acestui proiect in 2010", a declarat pentru ZF Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean Bacau.  Potrivit lui, varianta ocolitoare ar reduce cu 40% traficul prin orasul Bacau. "In prezent se merge bara la bara la orele de varf, pentru ca tot traficul catre nordul Moldovei trece prin oras si din cauza aceasta este si un oras foarte poluat".
    Contactati de ZF reprezentantii Bancii Mondiale au afirmat ca imprumutul a expirat pe 31 decembrie 2009, dupa ce a fost extins cu 5 luni fata de data initiala - 31 aprilie 2009 - si nu mai poate fi prelungit.
    Finantarea a fost aprobata inca din 2006, in urma unui acord semnat cu CNADNR inca din 2004. Jumatate din suma era destinata proiectelor rutiere de infrastructura, 45% pentru calea ferata si 5% pentru administratiile locale. La aceasta valoare se adauga cofinantarea de la bugetul de stat in valoare de 153 mil. dolari. Potrivit ultimelor informatii, Romania a atras doar 20% din acesti bani, pana la expirarea imprumutului.
    Cele cinci variante ocolitoare ar putea fi realizate prin fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana, insa CNADNR nu a depus inca cererile de finantare pentru cele 5 centuri ocolitoare la Ministerul Transporturilor.
    "Aceste proiecte pot fi finantate prin Programul Operational Sectorial pentru Transport, insa trebuie verificat la CNADNR in ce stadiu se afla acestea. O parte din ele nu au inca studiile de fezabilitate incheiate, iar unele primarii inca nu si-au dat acordul privind traseul viitoarelor centuri. Nu stiu de ce nu a fost atrasa finantarea, trebuie sunati cei de la CNADNR", afirma Constantin Dascalu, secretar de stat in Ministerului Transporturilor. Contactata de ZF Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat ca va raspunde numai dupa ce vom avea precizari de la BM, fara a da alte explicatii.

Ce a facut Primaria Brasov

    O situatie similara cu cea de la Bacau este prezenta si la Brasov, unde municipalitatea nu a mai asteptat proiectul de la CNADNR si a construit deja doua tronsoane din centura ocolitoare si urmeaza sa inceapa constructiile si pentru al treilea tronson de 6 km. "S-a renuntat la varianta initiala propusa de Ministerul Transporturilor, care era inutila, pentru ca ocolea multe localitati si era foarte serpuita si acum suntem in discutii pentru atragerea unei finantari de la Ministerul Transporturilor pentru al treilea tronson, insa noi vom incepe deja procedurile de stabilire a traseului si de expropriere a terenurilor", a declarat Sorin Toarcea, purtatorul de cuvant al Primariei Brasov. Centura ocolitoare a orasului Brasov va avea 22 km si va atrage investitii totale de 50 mil. euro.
    "Pentru centura am putea sa atragem si fonduri nerambursabile, pentru ca Brasovul este pol regional de crestere in zona centrala. Am decis sa facem proiectul pe bucati pentru ca n-am avut o finantare clara de la Ministerul Transporturilor pentru proiect, iar traficul devenea tot mai aglomerat", explica Toarcea.

Ce proiecte sunt in constructie

    In prezent se afla in constructie, unele sunt aproape sa fie finalizate, centurile ocolitoare ale oraselor Bucuresti (sectiunea de nord), Constanta, Ploiesti Vest, Timisoara, Sibiu, Cluj Est, Suceava, Oradea, Lugoj si Iasi. Cele mai avansate lucrari sunt la centura Ploiesti Vest (13 km), unde se mai lucreaza doar la un pasaj, valoarea investitiilor in proiect fiind de peste 28 mil. euro, traficul fiind reluat in decembrie 2009. Constructorul proiectul este firma PA & CO International, detinuta de omul de afaceri Costel Casuneanu
    Un alt proiect aflat in constructie este centura Timisoarei (12 km), inaugurata partial in decembrie 2009, care a atras investitii de 18 mil. euro, constructorii fiind Romstrade (controlata de omul de afaceri Nelu Iordache) si Vectra Service (detinuta de Marcel Butuza).
    Tot la sfarsitul anului trecut a fost deschisa partial si centura Cluj Est (24 km), care va atrage o investitie de peste 70 mil. euro, constructorul fiind consortiul italian Pizarotti si Tirena Scavi.
    Din centura Sibiului (17,5 km) ar putea fi finalizate in vara acestui an lucrarile la primul tronson de 14,8 km, unde lucreaza consortiul germano-roman Geiger-Boegl- Comtram, urmand ca al doilea tronson de 2,7 km sa fie terminat in 2011. Centura Oradei (8,6 km) trebuia sa fie terminata in 2009, insa constructorul Selina nu a finalizat inca lucrarile, iar centurile oraselor Suceava (13 km), Lugoj (9,6 km) si Iasi (31,8 km) sunt in diferite faze de constructie si urma sa fie terminate in perioada 2010-2011.
Micutzu_BH
Ministrul Berceanu ne anunta ca dupa Romania zapezilor dam in Romania gropilor:
QUOTE
Am dat toti banii pe deszapezire, sa nu ne intrebati la vara de ce nu reparam gropile.
kaspersky
QUOTE(IsNa @ 8 Feb 2010, 12:54)
Si tronsonul Deva->Orastie e tot asa, de pe la Soimus (inainte de Deva) pana dupa Orastie.
*



+ Sebes

inainte de craciun era coloana pe vreo 25 de km dinspre Orastie spre Sebes, am crezut ca inebunesc pina am ajuns la Vintu sa o iau inspre Alba. culmea culmilor, nu era accident de vina ci intersectia aia blestemata de la intrarea in sebes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.