@voyageros
utilajele stau pentru ca MTI si bechtel au avut vreo 2 runde de discutii si inca mai urmeaza pentru a stabili asa zisul 'protocol' pe anul asta, la fel ca si anu trecut. tot la fel ca anul trecut, bechtel incearca sa forteze mana mti cu concedieri si alte de-astea. toate ziarele se mira de concedierile bizare, dar de ale de anu trecut fix pe vremea asta, adica inainte de discutii, nu-si aminteste nimeni.
altfel, s-au atribuit contractele de asistenta pt exproprieri pe lugoj-deva
http://www.servuspress.ro/hd/articol.php?id=16080heh
dupa cum ziceam mai sus
Constructorul Autostrăzii Brașov-Borș (Transilvania), compania Bechtel, ar putea efectua concedieri colective, din cauza datoriilor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), urmând ca disponibilizații să primească plăți compensatorii.
"Regretăm că trebuie să luăm în considerare o asemenea măsură. Vom continua consultările cu sindicatele și vom căuta soluții pentru a micșora pe cât posibil numărul pozițiilor care vor fi reduse", a declarat, într-un comunicat, remis, miercuri, agenției MEDIAFAX, directorul proiectului Autostrada Transilvania, Michael Swinford.
În eventualitatea unei concedieri colective, angajații vor beneficia de o plată compensatorie reprezentând echivalentul a două salarii de bază lunare.
Bechtel susține că volumul de lucru este prea mic pentru numărul actual de salariați.
"Din păcate, lipsa plății ne afectează inevitabil fluxul de lichidități și capacitatea de a planifica corect lucrările viitoare. Pe de altă parte, CNADNR întâmpină și alte dificultăți, cum ar fi asigurarea accesului liber și fără obstacole la suprafețe de teren cu o întindere considerabilă, situate una în continuarea celeilate în vederea efectuării lucrărilor de construcție", se menționează în comunicat.
Potrivit companiei americane, CNADNR nu a oferit informații despre fondurile disponibile în acest an pentru plata lucrărilor care vor fi executate în 2010. Procesul de concediere va dura câteva luni și va înceta dacă situația se va schimba în bine.
"Ne angajăm să sprijinim Ministerul Transporturilor, CNADNR și membrii guvernului în efortul de a găsi resurse pentru proiect în vederea continuării lucrărilor de construcție în acest an", a spus Swinford.
Datoriile CNADNR către Becthel totalizau la începutul anului 674 de milioane de lei.
Reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Cluj au acuzat marți compania Bechtel că a recurs la "concedierea mascată" a 60 de angajați, din motive de "necorespundere profesională", care au la bază o procedură de evaluare care nu respectă prevederile legale.
La proiectul autostrăzii lucrau la sfârșitul anului trecut, potrivit Bechtel, circa 5.400 de oameni, din care 2.300 erau angajați de subantreprenori.
Pentru 2010, autoritățile au anunțat că vor să finalizeze, dacă va exista finanțare, tronsonul Turda-Gilău, prin construirea celorlalți 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcău, în lungime de 2 kilometri, și alți 18 kilometri între localitățile Dolea și Sarsig, din Bihor, pe secțiunea 3C a autostrăzii.