Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
IsNa
Ce nu inteleg eu e de ce umbla Boc in China dupa bani, cand noi n-am cheltuit 5% din fondurile puse la dispozitie de UE, gratis (!!), in ultimii 5 ani. E vorba de circa 5 miliarde de Euro ce zac nefolositi acolo, si sunt convins ca daca ii foloseam pa aia repede si eficient, UE mai deschidea punga suplimentar.
Dar Boc cauta "investitori" in China.

Oare isi inchipuie Boc ca Chinezii sunt mai tantalai si "clasa politica" Romaneasca va putea mulge mai usor "investitiile" chinezesti? Ma tem ca va avea o surpriza...
Squirrel
încape mai ușor într-o valiză…Boc-mobilul…
minny
5% intr-adevar, dar e vorba de cheltuieli decontate. Sa faci un proiect mare cu UE nu e chiar evident, dureaza. Proiecte sunt deja destule si cred ca acopera toata suma de 4 miliarde pentru transporturi. Unele sunt in aprobare la UE, altele in faza de licitatie, altele se vor licita. Va mai dura putin pana se va creste rata de absorbtie pentru ca asta inseamna ca proiectul sa fie gata construit, ori unele abia incep sau vor incepe.
In PPP poti incepe insa imediat daca ai investitor. Iar pentru unele proiecte nici nu e alta varianta pentru ca UE nu se baga la ele (autostrazile montane de exemplu).
Eu as zice ca banii chinezesti nu sunt in loc de, ci in completare la. Si ne trebuie.
Markos
QUOTE(Iulikk @ 3 Aug 2011, 23:48)
Am mers si eu azi pe bucata aia de sosea dintre Agigea si Basarabi (Murfatlar, cum ii zice acum). E fain... am mers cu 120-130 km/h, am scutit cam 30 de minute din drum.
*


Am testat-o si eu, saptamana trecuta. Ce am scutit pe ea am pierdut la intrarea din Murfatlar pe DN2A, unde ai cedeaza trecerea. Nu era niciun politai, iar masinile curgeau nonstop.
zodrac
Pai de ce nu ai facut stinga si ieseai la Medgidia?
Markos
Presedintele a inspectat personal lucrarile la A3 tocilar.gif
IRONICK
QUOTE(Markos @ 23 Aug 2011, 16:24)
Nu era niciun politai, iar masinile curgeau nonstop.
Saptamana trecuta a fost plin drumul de politie. La Cernavoda nu mai exista sensul de mers dinspre Bucuresti si se urca pe pod si prin stanga rondului. Asa ceva nu am vazut niciodata, doar ca soferii nu aveau curaj sa mearga pe contrasens desi politia le facea semn. radmasa.gif
Markos
Deci Astaldi-Boegl, s-a hotarat.
minny
Era previzibil.Aveau toate atuurile. 15 luni. Deci cu putin efort gata fix inainte de alegeri smile.gif
george_scala_2004
da, dar aia care au fost descalificati se oftica rau...da' rau de tot:

QUOTE
Italienii au cerut cu 120 milioane lei mai mult decât primul clasat. Ei au mai primit în primăvară un alt contract important, fiind clasați pe locul 4 la licitație.  Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a descalificat cele mai bune cinci oferte primite pentru construirea tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia pentru a acorda contractul firmei italiene Astaldi clasate pe locul 6. Potrivit informațiilor de vineri ale mai multor participanți la licitație, compania a înștiințat primii cinci clasați  că ofertele lor au fost respinse și că oferta câștigătoare este a firmei clasate pe locul 6. Succesul italienilor a avut loc în pofida faptului că oferta lor a fost cu 120 milioane lei (cu 30%) mai scumpă decât cea a primului clasat, grupul spaniol FCC - gigant mondial în domeniul construcțiilor cu venituri de 12,7 miliarde euro în 2009.

Oficiali ai participanților la licitație ne-au declarat că încă nu au stabilit dacă și care vor fi măsurile adoptate de ei  în cazul acestei arbitrare decizii a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...l-6-236377.html

QUOTE
"Față de valoarea contractului de proiectare și execuție reziliat cu Antreprenorul Colas în valoare de 634.398.435,78 lei fără TVA, noul contract atribuit în urma desfășurării procedurii de achiziție publică va costa cu peste 135 milioane lei mai puțin. Totodată, termenul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul Antreprenor vor avea 4 ani de garanție, față de 2 ani cât prevedea contractul anterior", sustine CNADNR.


Squirrel
Dobre, ARACO: Mai bine construim drumuri expres decât autostrăzi
QUOTE
    Drumurile expres, șosele pe care Ministerul Transporturilor le-a scos în ultimii ani de pe lista de priorități, ar rezolva mult mai repede problemele traficului din România, în condițiile în care se construiesc mult mai repede și au un cost pe kilometru de doar 55% din cel al unui kilometru de autostradă.
    "S-ar rezolva mult mai rapid (problemele din infrastructura rutieră - n. red.): în loc să dureze 3-4 ani construcția unui tronson de 30 de kilometri, așa cum este la autostrăzi, acesta s-ar putea face într-un an și jumătate. Un drum expres se face cu circa 55% din costul total al autostrăzii la profil complet", a declarat Alexandru Dobre, președinte de onoare al Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții (ARACO), prezent ieri în redacția ZF.
    Drumul expres este o șosea cu patru benzi pe care, în principiu, sensul de mers poate fi alternat în funcție de dimensiunile traficului auto, pe când o autostradă presupune cel puțin două benzi pe sens, spații de urgență, precum și spații de demarcare pe mijloc.
    Deocamdată, Ministerul Transporturilor are ca prioritate construirea Coridorului IV paneuropean de autostrăzi, iar Dobre susține că realizarea a circa 100 de kilometri de autostrăzi pe an este posibilă, astfel că România, care în prezent are circa 314 kilometri de autostradă, ar putea ajunge în șapte ani la 1.000 de kilometri. În opinia președintelui de onoare de la ARACO, circa 1.800-2.000 de kilometri ar fi arhisuficienți în acest moment pentru a putea prelua fluxurile de trafic din țară. "Ar trebui ca pe traseul stabilit pentru autostrăzi să încercăm să facem drumuri expres, pe care să se circule pe patru benzi, fără să se facă lucrări pe toată secțiunea transversală a autostrăzii", a declarat Dobre.
    România avea la finalul lui 2009 doar 382 de kilometri de drumuri expres, potrivit informațiilor ZF. Principala problemă a drumurilor expres existente în România în prezent este gâtuirea care se produce în apropierea orașelor, în lipsa unor centuri ocolitoare cu două benzi, însă există exemple concrete de drumuri expres care deja fac față traficului, mai ales pe rutele București-Giurgiu, Constanța-Mangalia sau București-Urziceni.
    Conform unui studiu al firmei de cercetare PMR Publications realizat la finalul anului trecut, România va finaliza în perioada 2010-2013 doar circa 50 de kilometri de drumuri expres, în condițiile în care Polonia va mai construi încă 812 kilometri de astfel de șosele în aceeași perioadă.
george_scala_2004
QUOTE
Decizia statului roman de a rezilia contractul cu americanii de la Bechtel ne va costa peste 600 de milioane de euro.

Constructorul american a acceptat sa plece dupa ce mai construieste 64 de kilometri, dar a impus conditii foarte dure, informeaza Antena3.

Astfel, Compania de Autostrazi trebuie sa plateasca, pana la sfarsitul anului, peste 100 de milioane de euro, insemnand datoria pentru lucrarile deja efectuate.

Constructia celor 64 de kilometri, intre Suplacu de Barcau si Bors, va costa 441 de milioane de euro. In plus, americanii pretind plata unor lucrari nerecunoscute de companie, care ajung, potrivit unor surse din apropierea negocierilor, la 110 de milioane de euro.

Autostrada care trebuie sa lege Brasovul de Cluj si sa ajunga la granita la Bors ar fi trebuit sa aiba 415 kilometri. La sapte ani de la inceperea lucrarilor, doar 52 de kilometri au fost finalizati.

Desi a respectat o treime din intelegere, compania americana va pleca cu 1,85 de miliarde de euro, in conditiile in care toata autostrada fusese negociata initial la 2,2 miliarde de euro.

Nu se stie cine va prelua pentru finalizare lucrarile lucrarile la Autostrada Transilvania, statul urmand sa reinceapa licitatiile pentru tronsoanele abandonate.


hehe, daca onor MTI si aia in fruntea lui ar fi vrut in astia 20 de ani aveam toata tara brazdata de drumuri expres. si dupa aceea daca s-ar fi dorit se putea trece si la constructia de autostrazi...se modernizau drumurile si se faceau si economii serioase...
Iulikk
QUOTE(george_scala_2004 @ 8 Sep 2011, 17:26)
Constructia celor 64 de kilometri, intre Suplacu de Barcau si Bors


Mereu mi-am dorit sa merg in Suplacu de Barcau blink.gif . Ce dracu ma... asta fac autostrazi Nicaieri pe dreapta...
supremeon
Trebuia sa le dea sa termine totul, de la Gilau pana la Bors. Astfel, macar stia orice om o treaba: se va putea ajunge de la Turda pana la granita; toti Clujenii vor putea pleca in Hungaria pe autostrada.
Asa, dupa 8-9 (sau cand or termina-o) ani de scremut cu Bechtel, va fi autostrada de la Suplacu la Bors si de la Turda la Gilau... chiar ca arata aiurea smile.gif
PaulT
""în loc să dureze 3-4 ani construcția unui tronson de 30 de kilometri, așa cum este la autostrăzi, acesta s-ar putea face într-un an și jumătate.""

In ce tara in afara de Romania a mai vazut idiotul care afirma asa ceva ca dureaza 3-4 ani sa faci 30km de autostrada???
minny
De undeva tot trebuia sa se porneasca si s-au ales aceste tronsoane pentru ca faceau si oficiu de varianta ocolitoare a unor orase. Problema e ca contractul a fost un fiasco si nu s-a facut totul de la inceput la sf.
george_scala_2004
QUOTE
Ministerul Transporturilor are la dispoziție 25,3 de miliarde de lei, bani de la buget, ca să încheie lista investițiilor demarate în 2009. Acestea vor fi fina­lizate în anul 2013. CNADNR a pri­mit 24,5 miliarde de lei, restul banilor, puțin peste un miliard de lei, mergând înspre CFR sau sectorul naval.

48 de milioane de lei, bani de la buget, se vor duce pe reparațiile ca­pitale a patru drumuri naționale. Mai departe va fi modernizat DN 73, care va avea patru benzi de circulație. Se mai dau bani pentru două pasaje peste varianta de ocolire Arad, iar alte două poduri vor fi reparate. Autostrada Transilvania este și ea trecută pe lista investițiilor în curs pe 2011. În acest moment, CNADNR trebuie să plătească în jur de 50 de milioane de euro, parte a datoriei pe care statul o are către Bechtel. Con­diția renegocierii contractului a fost plata datoriilor Companiei. De cealaltă parte, Bechtel trebuie să construiască Suplacu de Barcău – Borș în standardele de preț existente în România. Nu de alta, dar pentru cei 52 de kilometri dintre Câmpia Turzii și Gilău s-a ajuns la un preț de 27 de milioane de euro pe kilometru. De altfel, o dată cu renegocierea contractului Bechtel, Ministerul Transporturilor a putut folosi banii blocați în Autostrada Transilvania pentru contractarea celor opt loturi de autostrăzi Nădlac – Sibiu.

Centura ocolitoare Cluj Est a primit 146 milioane de euro. La va­rianta ocolitoare a Clujului se lu­crează din 2006. În 2008, studiu de fezabi­litate a fost refăcut. De atunci însă s-au schimbat proiectele tehnice și chiar traseul, iar centura a scos de trei ori mai mulți bani decât proiectul inițial. Pentru o parte din lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Oradea, statul a bu­getat pentru 2011 în jur de 48 milioane de euro, centura Iași Sud a primit și ea 170 de milioane de euro pentru continuarea lucrărilor. De altfel, din centura Iașiului au fost inaugurați doar 6 kilometri. Tot în bugetul pe 2011 se găsește și centura Suceava cu 87 de milioane de euro.

Pe bani de la buget se va face și fluidizarea traficului pe DN 1, dar și lărgirea la patru benzi a centurii București Sud, între A2 și A1. Cel mai dificil punct al investițiilor este Autostrada București – Brașov. Pentru finalizarea autostrăzii, care se face din bani de la buget, a fost cerută o suplimentare de 291,8 milioane de lei. Cei 62 de kilometri de autostradă care vor lega Bucureștiul de Ploiești au un cost total de 450 de milioane de euro. Termenul avansat pentru predarea autostrăzii este luna octombrie a acestui an, pentru București – Moara Vlăsiei și luna decembrie tot a acestui an, pentru cei 42 de kilometri dintre Moara Vlăsiei și Ploiești. În acest moment, sunt practicabile doar două porțiuni din întreaga autostradă. De la centura de nord a Bucureștiului și până aproape de Moara Vlăsiei, atât cât ține primul tronson pe care construiește Pizzarotti și Tirrena Scavi există deja mixtura astfaltică. Lucrurile se schimbă pe tronsonul pe care lucrează Pa & Co, Umb și Euroconstruct. Ce 42 de kilometri, împărțiți între cele trei firme, au stadii foarte diferite. Dacă UMB și Pa & Co au deja mixtură asfaltică, bucata ce îi revine Euroconstruct se găsește în stadiul de pământ, terenul fiind doar decopertat. Se mai lucrează ce e drept la câteva poduri sporadice.

Potrivit datelor oficiale, în acest moment, tronsonul de 19 kilometri dintre București și Moara Vlăsiei este gata în proporție de 83%. Constructorul a dat asigurări că îl va preda în luna octombrie. Pe cealaltă porțiune de 42 de kilometri pe care lucrează regii asfaltului, stadiul fizic al lucrărilor este de 59%.
Tot pentru 2011, obiectivele cu finanțare nerambursabilă au o valoare totală de 12 miliarde de lei. Trei drumuri naționale au intrat în reabilitări: DN 24 Galați – Vaslui – Crasna – Albița, DN 6 Alexandria – Craiova, DN 1 H Zalău – Aleșd. De asemenea, din fonduri nerambursabile vor fi construite centurile orașelor Secuieni, Caracal, Alexandria, Carei. În investițiile de pe 2011 au intrat și cele opt loturi de autostrăzi din Coridorul IV. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a semnat în primăvara acestui an contractele pentru Nădlac – Arad, Timișoara – Lugoj, Lugoj – Deva, Orăștie – Sibiu, Deva – Orăștie. "Sunt contracte de proiectare și execuție, deci conțin și partea de proiectare care nu este inclusă în standardele de cost, și avem de asemenea și lucrări de artă care au și ele un standard de cost separat. Noi am avut condiții severe în caietul de sarcini și au fost îndeplinite. Faptul că ofertele au corespuns tehnic și financiar nu ne dă nici un argument să nu sem­năm contractele. Am făcut eco­nomii, de la nouă licitații de auto­străzi, în valoare de 644 de mili­oane de euro, cu care vom finanța construcția a 71 de kilometri de autostradă. În total, vom avea 845 kilometri de auto­stradă, valoarea lucrărilor fiind de 5,17 miliarde de euro", a precizat Anca Boagiu la sem­na­rea primelor contracte. În acest moment, un singur lot nu și-a pri­mit constructorul, secțiunea a doua a Autostrăzii Timișoara – Lugoj, așteptând încă soluționarea contestației. În total, pe Coridorul IV se vor construi aproximativ 173 de kilometri de autostradă, iar investiția se ridică la 1,25 miliarde de euro. Printre proiectele cu finanțare rambursabilă în valoare de 10 miliarde de lei se găsesc și Autostrada Arad – Timișoara, Centura Constanța, Autostrada Cernavodă – Constanța.
george_scala_2004
QUOTE
Fostul premier Adrian Nastase a declarat ca, daca PSD era la putere, autostrada Transilvania, de care s-a ocupat compania Bechtel, ar fi fost gata anul viitor.

Declaratia a fost facuta dupa ce presedintele Traian Basescu a spus ca s-a intrerupt colaborarea cu firma americana pentru ca ambele parti incercau sa fure.

"Daca noi eram la putere autostrada ar fi fost gata anul viitor. (...) In masura in care Bechtel nu reactinoeaza la acest apel al nostru de a spune daca au furat sau nu, noi vom sesiza Parchetul General", a declarat Nastase sambata seara la Antena 3.

Acesta a mentionat ca ideea de a incheia un contract cu Bechtel a venit dupa ce a vazut o "autostrada senzationala" facuta de compania americana in Croatia.


daca...
VladG
Si tot la anul romanii ar fi pus piciorul pe Luna, daca...
Nu mai e rusine in lume in ziua de azi.
Garett
Mai, eu am vazut poze cu autostrada facuta de bechtel in ...Albania!
Deci de stiut, stiu sa faca, problema e de ce nu s-a stat "cu biciul pe ei" si in Romania sa-si faca treaba?
Au zis 2 sau 4 miliarde, ok atat, nici un cent mai mult, facut treaba sau out!
Autoritatile s-au facut ca nu vad neregulile, au platit bani cu galeata morala fiind ca avem 50 de km dintr-o autostrada de 400, la pret de 400! Si aia intre Nowhere si Middle of Nowhere!
vijelie
Nu l-a intrebat nimeni pe Nastase de ce autostrada trece prin sondele OMV de la Suplacu de Barcau?
Sau de ce preturile convenite cu Bechtel erau la vremea aia de 3-4 ori mai mari decat in alte contracte similare?
Garett
Pai ca sa aiba aia ocazia sa tranteasca Millau v 2.0 viaductul fara cap si fara coada!
al3x3
Am observat ieri în trecere la capătul din ceea ce ar trebui să fie autostrada Deva-Orăștie (http://g.co/maps/bxh6h) că, sunt camioane care transportă pământ dar n-am avut timp să stau să urmăresc ce fac cu el sau să fac fotografii. Profilul fundației se vede, din păcate nu știu câte și care sunt straturile din componența fundației, ideea pe care vroiam s-o transmit e că era ceva mișcare.
george_scala_2004
QUOTE
Autostrada Bucuresti-Ploiesti, gata in decembrie. Proprietarii terenurilor din zona pierd milioane de euro.

Ingrasam porcul pana de Craciun. Cam asa ar suna promisiunea drumarilor pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti. Santierul incepe sa adune in sfarsit. kilometri de asfalt, iar oficialii au gasit si banii necesari pentru terenurile din Pipera, ultimele care mai trebuiau expropriate.

De la apatia generala din primavara, santierul autostrazii pare transformat radical. Muncitorii s-au dublat in ultima luna, la fel si utilajele.
Se toarna zilnic asfalt. Stadiul actual este undeva la 50% cu portiunile de la capete aproape la negru. Cu toate acestea santierul nu vine inca in Bucuresti pana in 2012. De la Colentina la soseaua de centura nu s-a sapat un metru pentru ca statul nu a avut bani de exproprieri pana acum.

Proprietarii din Pipera au primit vestea putin dulce si foarte amara. Vor fi in sfarsit expropriati, insa, pretul maxim nu va depasi 20 de euro pe metrul patrat. Trebuie sa fie dezamagitor sa afli ca terenul tau valoros ca aurul a ajuns o parloaga si pe hartie.
De la recordul din 2007 de 600 de euro, pretul a cazut, chiar s-a prabusit la 400 in 2009, 250 in 2010 si doar 100 in 2011. Chiar si asa tranzactii nu se fac. Toata lumea tine cu dintii de bani. Desi vor pierde milioane de euro, proprietarii terenurilor din zona, printre care Gigi Becali si un fond de investitii privat, par resemnati.

Platile se vor face pana in noiembrie cand constructorii vor putea intra in Pipera. Au insa de facut doua poduri si jumatate, imposibil de terminat pana in decembrie. "Se va lucra si in decembrie si va fi gata la 15 decembrie. Autostrada va pleca insa de la centura", spune Vasile Chiuaru, director de autostrazi CNADNR

Fara capatul dinspre Bucuresti, autostrada va pleca propriu zis din centura de la Stefanesti. Aici va aparea si un giratoriu. Intrarea si iesirea se fac insa la 300 de metri distanta. Nu trebuie sa ai o imaginatie prea bogata sa iti dai seama ca locul se va califica pentru cel mai aglomerat din Romania.


http://www.incont.ro/transporturi/autostra...ne-de-euro.html
klaus
da, o sa fie ca la pod la basarab niste procese pe valoarea de expropriere, o sa castige aia 300 euro/mp, oficial o sa le dea 20 dar apoi ii va obliga instanta la mai mult si or sa spuna: noi nu am vrut, instanta ne-a obligat, si toata lumea multumita. Unii iau bani gramada, ailalti spun ca ei au vrut sa dea putin pe teren.
Si bulangioaica va fi instanta, ca le va da dreptate unor smecheri.
Toti ceilalti: alba ca zapada, ce sa zic.
VladG
Cand am inceput sa citesc credeam ca zici ca o sa fie ca la Basarab, adica aglomeratie la capetele(ul) podului biggrin.gif
george_scala_2004
probabil ca se va modifica proiectul in sensul eliminarii sursei de blocaj mentionate in articol...or gasi ei vreo solutie...si uite asa va creste valoarea proiectului...
vijelie
@klaus
Procesele de acel gen mai sunt posibile cu noua lege?
Parca 250 sau 255 era numarul ei, a aparut in dec 2010.
klaus
legea 255/2010 aduce noutate transferul de proprietate chiar daca proprietarul nu e de acord cu suma.
Pana acum daca dadea in judecata in pretentii mai mari, nu putea nimeni sa faca nimic ca nu se transfera proprietatea (in dreptul civil proprietatea se transfera la primirea sumei de comun acceptata).
Cu legea 255 proprietarul se judeca cu statul dar in perioada asta constructia merge inainte, nu trebuie sa astepte incheierea procesului.
george_scala_2004
QUOTE
Ministerul Transporturilor promite că cele două autostrăzi vor fi gata până în 2016
Operațiunea treceți Carpații: Comarnic-Brașov sau Pitești-Sibiu?


Din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, lucrările la cele două autostrăzi pot fi derulate concomitent. Specialiștii consultați de România liberă cred însă că este imposibil: România nu are suficientă credibilitate pentru a atrage asemenea finanțări, este criză și nu avem experiența concesiunilor.

Comarnic-Brașov și Pitești-Sibiu, două proiecte importante de autostrăzi domină de ani de zile discuțiile publice, nici una dintre acestea neînregistrând pe agenda Ministerului Transporturilor progrese importante.

Oficialii acestei instituții ne amăgesc lăsându-ne să credem că o grămadă de bancheri se vor îngrămădi să dea bani viitorilor concesionari care le vor face și că e doar o chestiune de timp până când vom avea cele două concesiuni. Dacă va dori să facă însă ceva, Ministerul Transporturilor va trebui să aleagă pe care să o realizeze prima, construirea concomitentă a ambelor fiind o ficțiune.

Pitești-Sibiu, autostrada de pe coridorul european

Construirea unei autostrăzi între cele două localități este obligatorie deoarece fără aceasta nu se poate vorbi de coridor de transport paneuropean în România (Coridorul IV). Absența acesteia face inutilă construirea tuturor tronsoanelor de autostradă dintre Nădlac și Sibiu. La ce le-ar folosi șoferilor să ajungă repede la Sibiu de la Nădlac, dacă aici ar sta ore în șir în blocaje odată ieșiți de pe centura Sibiu? În plus, din punct de vedere al aranjamentului financiar necesar concesiunii, autostrada ar avea șanse maxime deoarece în proporție mai mare decât Comarnic-Brașov este folosită de camioanele de marfă care circulă spre Europa de Vest. Problema acestei autostrăzi este însă suma uriașă pe care ar trebui să o împrumute bancherii pentru un proiect într-o țară cu multe tentative de concesionare a autostrăzilor, dar fără vreuna reușită.

Hotărârea de Guvern aprobată în 2008 privitoare la indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Pitești-Sibiu prevedea un cost de 11,74 miliarde lei, adică 3,08 miliarde euro, la acel moment. Cauza ar fi terenul instabil pe o bună bucată din traseul autostrăzii, care ar necesita un număr însemnat de lucrări de artă. Potrivit unui studiu întocmit înainte de 2008, pe autostrada lungă de 115 km ar urma să existe 30 km de lucrări de artă (tunele, poduri, viaducte).


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...tml#top_articol
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 20 Sep 2011, 09:33)
QUOTE(Romania Libera)
Hotărârea de Guvern aprobată în 2008 privitoare la indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Pitești-Sibiu prevedea un cost de 11,74 miliarde lei, adică 3,08 miliarde euro, la acel moment. Cauza ar fi terenul instabil pe o bună bucată din traseul autostrăzii, care ar necesita un număr însemnat de lucrări de artă. Potrivit unui studiu întocmit înainte de 2008, pe autostrada lungă de 115 km ar urma să existe 30 km de lucrări de artă (tunele, poduri, viaducte).
*

Sa ne reamintim de autostrada din albania:
http://www.gandul.info/international/cum-a...a-video-8406063
QUOTE(Gandul)
Autostrada de la portul albanez Durrës până în Kosovo a costat un miliard de euro și are 170 de kilometri. Are patru benzi, 27 de poduri și un tunel de 5,5 kilometri.


Deci cum ar veni, noi 115 km autostrada - 3 miliarde, albanezii 170 km autostrada in conditii relativ similare - 1 miliard euro.
La noi km e 26,32 milioane, la albanezi - 6 milioane. Si la albanezi e costul asta dupa realizare, nu inainte (ei estimasera 3,52 milioane/km)

Deci cum e sa faci autostrazi cu pret pe km de 4 ori mai mare decat normalul?
vijelie
E foarte profitabil wub.gif
tribunul
Oare pe cine mai mira toate astea?
george_scala_2004
tot prin zona aia s-a construit, dar nu s-a terminat, calea ferata pitesti - vilcele - rimnicu vilcea...cauza principala ? terenul instabil...

se discuta despre finalizarea constructiei...dar nu stie cind se va incepe...

cam asa si cu autostrada asta...sa ne amintim ca, pe valea oltului, in fiecare an, si iarna, in special, sint probleme cu caderile de pietre...tot din cauza instabilitatii terenului...

iar pretul avansat atunci - 2008 - se baza, probabil, pe "economia care duduia"...sigur acum va fi ajustat in jos...probabil pe undeva pe la 8 - 10 milioane euro/km...
tribunul
QUOTE(george_scala_2004 @ 20 Sep 2011, 10:41)
tot prin zona aia s-a construit, dar nu s-a terminat, calea ferata pitesti - vilcele - rimnicu vilcea...cauza principala ? terenul instabil...


Apropro...
Calea ferata a fost terminata, s-au facut probe, dar nu a apucat sa fie data in functiune.
Acum s-a furat TOT.
IsNa
QUOTE(klaus @ 20 Sep 2011, 11:27)
Deci cum e sa faci autostrazi cu pret pe km de 4 ori mai mare decat normalul?
*




QUOTE(vijelie @ 20 Sep 2011, 11:39)
E foarte profitabil  wub.gif
*



Pai deocamdata nu e nicium, ca nu se face deloc.
Si atunci se pune intrebarea: daca e atat de profitabil, de ce nu se impinge nimeni?

klaus, autostrada din albania e construita pe relief accidentat, dar e pe roca. Trecerea de la valea Oltului pana la Pitesti e zona de deal formata din depozite de material de eroziune din munti, care n-a fost niciodata comprimat si stabilizat geologic. Zona e lovita mereu de alunecari de teren.

Pricepeti odata ca a construi pe deal nu e acelasi lucru daca dealul e din calcar (Albania, Croatia) sau din argila si sisturi moi.
RZV
QUOTE(IsNa @ 20 Sep 2011, 17:15)
Pricepeti odata ca a construi pe deal nu e acelasi lucru daca dealul e din calcar (Albania, Croatia)  sau din argila si sisturi moi.
*



Ai pus punctul pe I. up.gif

Asta nu inseamna ca nu pot fi alese solutii mai ieftine care in acelasi timp sunt si performante, precum si optimizate trasee si implicit costuri (daca bineinteles se doreste acest lcuru).
Insa cand ai o combinatie "exploziva" formata dintr-un contractor scump, relief dificil, si un beneficiar cu buzunare largi si total dezinteresat, ajungi sa faci 50 de km la pret de 400. happy.gif

Respecte.
klaus
As avea o intrebare, ca sa pricep si eu mai bine: ce lucrari suplimentare se fac in zonele alea de deal de necesita 20 milioane de euro pe km in plus fata de cele 6 necesare pentru o autostrada prin munte?
RZV
@Klaus

Spre exemplu excavatii si umpluturi, plus asazisele lucrari de arta (structuri, poduri, viaducte, etc.)
Cand ajungi la milioane de metrii cubi excavati si depozitati, si alte milioane de metrii cubi de materiale de umplutura, care puse in locatie sa constituie un teren bun de fundatie, si mai ales cand le aduci de la 50 de km distanta, platesti de nu ai aer. sad.gif
Cand ajungi sa torni sute de mii de metrii cubi de beton si sa instalezi mii de tone de armatura asijderea (mai ales cand preturile contractuale pentru aceste operatiuni depasesc lejer, cam de 5ori pretul real din piata).

La munte, dai cu dinamita cand ai nevoie si nu merge excavat (sau gaurit prin "pickonare") si te apuci de construit, ca doar nu o sa aduci balast sa-ti faci fundatie. Si cu ce "scoti" dintr-o parte "astupi" in cealalta.

Intelegi matale?

Respecte.
minny
Logic e sa se faca Pitesti - Sibiu dar la fel de bine poate sa se faca Ploiesti - Brasov daca solul permite mai bine (ca Bucuresti-Ploiesti mai putin e gata) si o autostrada sau drum express Sibiu-Brasov. Cine trece cu masina/camionul il doare la pateu daca merge fix pe traseul coridorului 4 sau nu. Ideea e doar sa se lege Sibiu de Bucuresti pentru continuitate.
Intre timp ne putem delecta cu ce au altii:
klaus
Excelent!
Si acum, daca tot avem atata informatie, ia sa o dau oleaca din fundul curtii:
In decembrie guvernul a aprobat normele de cost pentru infrastructura ( http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...lioane-euro.htm ) - publicate in MO 85/2011 ( http://www.moficial.ro/2011/0085.pdf )
Ce ne zic aceste norme? pai ca standardul de cost pentru autostrada este:
- la campie: 3,8 mil / km
- la deal: 4,98 mil /km
- la munte: 5,992 mil/km (cu 20% mai scump ca la deal)
Spuneti de terasamente?
Pai in normele realizate de aia cu drumurile (care or sti ei ceva, zic, chiar daca sunt spagari) spun ca normal acestea costa 2,57mil la munte, 1,81 mil. la deal si 0,79 mil. la ses (per km)
Toate, dar absolut toate cheltuielile sunt mai mari la munte decat la deal pe normele alea.
Si acum veniti si-mi spuneti ca aia au scris prost in norme? ca de fapt e invers si la deal sunt mai scumpe? Marfa! aplauze.gif
Or fi chiar asa incompetenti aia de la drumuri de nu stiu cat costa un tronson de drum de facut?

Eu am o singura concluzie: ori aia vorbesc prostii si voi aveti dreptate, ori invers.
Eu as opta totusi pentru a doua varianta.
Ake
Mie mi s-ar parea normal sa le faca pe amandoua. Si zona Pitesti dar si Brasovul au atat potential industrial cat si turistic incat sa fie rentabile ambele.

In ceea ce priveste pitesti Sibiu , eu cred ca se cam exagereaza costurile in presa, sau nu e suficient analizata problema, pentru ca se pot gasi solutii decente. Impartit traseul pe sectoare, ar fi cam asa:
-Pitesti-Suici - 50 km, in general teren ieftin (pasune) suficient de plat si cu o frecventa sub medie a podetelor si terasamentelor. Este necesar totusi un tunel de cca 1km undeva in zona satului Blaju
-Suici-Salatrucu-Baisu-Copaceni - 31 km - Asta e zona cea mai complicata din cauza muntilor. Cea mai simpla rezolvare ar fi o proiectare la parametrii pentru 80 km la ora care se poate face cu doar 5 tunele in lungime totala (adunate) de cca 3,6 km si vreo trei viaducte in lungime totala de 1,3 km. Pentru proiectare parametri de 130 km la ora e necesar cel putin un tunel de 7,5 km, care e intr-adevar prea scump. Trebuie luat in calcul ca din cauza normativelor, de exemplu un tunel de 1100 m poate costa dublu fata de unul de 1000m.
Ca paranteza, nu pricep cum in Germania au viteza nelimitata pe niste pante de 6-7% iar la noi nu se poate, dar asta e alta discutie...
-penultimul sector - Copaceni-Vestem - 42,2 Km e relativ usor pe malul stang al Oltului dar necesita ceva tuneluri - vreo 9 din care doua destul de maricele (>1km-pe sub Greblesti si pe sub CaineniiMici) precum si vreo 10 viaducte din care 3 sunt traversari ale Oltului (2 in zona Lazaret)
-ultimul sector Vestem -Sibiu Sud 5,6 km e apa de ploaie si n-am inteles nici pana azi de ce nu l-au facut odata cu centura.

______________________________________
in ceea ce priveste Ploiesti Brasov una din marile mele nedumeriri e de ce au preferat sa bage o caruta de bani in DN1 pentru largirea la 4 benzi pe traseul Barcanesti-Centura Ploiesti-Comarnic. Pentru ca acum e greu de spus ce ar fi mai ieftin: construirea unei autostrazi noi pe acelasi traseu in paralel cu DN1 sau transformarea DN1 actual in autostrada prin largire si amenajarea acceselor si construirea unui drum normal de doua benzi ca si drum national. Probabil ca e mai comoda prima optiune iar banii pe DN1 actual raman pe apa Sambetei.
Oricum beleaua cu traseul asta incepe la Comarnic, pana la DN73A, pentru ca ori daca se alege varianta cu mersul peste/pe langa albia Prahovei, ori daca se merge pe coasta muntelui, tot costa o caruta de bani. Probabil ca nu e mare diferenta de pret intre un viaduct si un tunel. Daca ar fi dupa mine, as face multe tuneluri, macar ies mai ieftin iarna in exploatare smile.gif .






RZV
@Klaus

Eu explicam cum poti ajunge la niste costuri foarte mari. Pe niste sume uriase de cantitati care in mod normal la munte nu le ai de executat. Precum foarte bine zicea colegul IsNa, daca dealul e argilos iar muntele calcaros te costa infinit mai mult executia terasamentului de la deal.

Daca cele doua insa au structura similara e normal sa coste mai mult cel de la munte.
Se pare ca in rationamentul tau nu ai comparat cu aceeasi unitate de masura, exact cum au facut-o si ageamii din minister.

Si ca sa-mi duc argumentatia pana la final, costul astronomic pe km pe care l-am platit (comparativ cu estimarea initiala), in cazul Bechtel se datoreaza:
- Unui studiu initial care s-a executat cu picioarele, si care a luat ca referinta, ulterior extrapoland-o, o portinue intre Cheia si Brasov, total diferita, si cand zic asta ma refer la 100% diferente in structura geologica comparativ cu zona Turda-Cluj (cea din urma fiind extrem de argiloasa)
- Preturilor unitare mari, indexate anual, cf. contractului, precum si alegerii de solutii tehnice scumpe
- Diverselor penalitati si clauze de stationare platite ca urmare a managementului defectuos de proiect din cadrul CNANDR

Respecte.

L.E. Putem sa-l rugam eventual pe colegul Vijelie sa ne expuna si un punct de vedere "oficial" dry.gif
corbex
Ca inspiratie pentru traseul Pitesti-Sibiu poate fi luata autostrada Bologna-Firenze. Nu s-au incurcat cu vai. Traseul e PE munte si nu PE LINGA munte. Are destule tuneluri si viaducte, dar nu se mai pune problema alunecarilor, inzapezirii, pietrelor cazute, parapeti imensi. Si nu cred c-a costat cit aia din transilvania, facuta de celebra firma care vine la pachet cu f 16.
Trasel logic ar fi cel care in Google Earth figureaza ca DN 7D, un fost viitor drum national, acum comunal. Dar ruta-i buna.
Ake
Nu chiar. Ce spui tu e mai buna pentru Comarnic Brasov
Pentru ca ai de mers de-a lungul muntelui, cumva paralel cu valea. Pe cand la Sibiu Pitesti trebuie traversat muntele de-a latul.
vijelie
@klaus
Te rog sa citesti si CE NU e inclus in pretul definit prin respectivele standarde de cost. Si pe urma ti le explic eu una cate una, desi nu cred ca e cazul.

@RZV
De ce nu spui ca studiul initial nu prea avea fundatii pentru poduri?
Ptiu, na ca m-am scapat... icon_mrgreen.gif
RZV
Pai si io ce ziceam? Ca a fost facut cu picioarele... icon_mrgreen.gif

In plus de asta mai sunt destule detalii pe care precum zici si tu, daca ne apucam sa le scoatem la lumina, tu dintr-o parte si eu din cealalta ajungem sa facem emisiuni la OTV. biggrin.gif

Respecte.
klaus
Pai sa vedem, nu cuprind:
— cap. 1 — Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului;
— cap. 2 — Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului;
— cap. 3 — Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică;
— cap. 5 — Alte cheltuieli;
— cap. 6 — Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste și predare la beneficiar.

Ia loviti-ma si aratati-mi care dintre alea sunt de 3 ori mai scumpe decat autostrada efectiva la deal fata de la munte.
Ia sa vedem, sunt numai ochi si urechi.

Si reamintesc: la albanezi alea 5 milioane si ceva pe km erau pentru tot costul, deci inclusiv aistea de mai sus, cel putin asa rezulta din informatii
RZV
@Klaus

Nimeni n-a zis ca cea de le deal e in mod necesar mai scumpa ca cea de la munte.

Eu am spus doar conditiile in care devine mai scumpa.

Totul tine de natura reliefului si de solutiile tehnice alese.

Din cate stiu eu nu prea gasesti munti argilosi, insa dealuri sunt slava Domnului. Si daca ei ca si baza de referinta documentul de standarde de cost vei vedea ce e cuprins la realizarea terasamentului de la deal.

"— relief — zonă de deal;
— teren de fundație — capacitate portantă corespunzătoare care nu implică lucrări de îmbunătățire. Se va lua în considerare numai o îmbunătățire a capacității portante la nivelul patului drumului prin realizarea unui strat de formă;
— terasamentele rutiere:
 rambleuri — sunt executate din pământuri aflate la distanțe de maximum 25 km, fără lucrări de îmbunătățire a caracteristicilor fizico-mecanice. Înălțimea medie a terasamentelor este de 2,0 m;
 debleuri — ≤ 3 m cu săpătură în teren tare;"

Adica un fel de "caz ideal", care este !

Cu asta eu sper sa-mi fi finalizat argumentatia.

Respecte.
klaus
Mai baieti, eu inteleg ca fundarea intr-un teren nasol induce solutii mai scumpe, da' imi mentin parerea ca trebuie sa nu fii cu toti boii in grajd ca sa spui ca 26 milioane euro /km de autostrada e justificat, ca e zona nasoala etc, cand altii fac autostrazi cu 6 milioane cu tuneluri, viaducte, podete si dracu ce or mai fi.
Eu refuz sa accept ca o autostrada prin deal, fie el si argilos sau de aluviuni sau cu nave extraterestre prin el, poate fi de 4 ori mai scumpa decat una prin munte.

Ce dracu mai, au facut chinezii autostrada in permafrost si nu a fost 26 milioane euro/km,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.