Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
Solon
Si pe langa clima variabila mai avem si o gramada de tiruri care distrug drumurile!
vijelie
Atata vreme cat nu depasesc sarcina maxima admisa pe osie, sunt libere sa circule...
asus
acum ceva timp ma aratam mandru ca Sibiul face progrese cu centura (parte din autostrada), ce avea ca termen de predare sfarsitul anului acesta....ei bine s-a decalat termenul...sfarsitul anului 2008...no comment
cipm
Asta facea parte din pregatirile pentru "Capitala europeana" smile.gif) Ca si aeroportul international... care primeste fondurile pentru constuctie in septembrie...
modulsys
aeroport international la Sibiu, aeroport international la Brasov.... urmeaza oare cosmodrom la Fagaras? wacko.gif
asus
sibiul are curse externe de ceva timp, asta nu-nseamna ca nu-i aeroportul ca vai de capul lui. cat priveste centura...astept cu interes la anul sa vad vreo parada culturala inecata in fum de tiruri.
bulan
QUOTE(Solon @ 20 Jul 2006, 09:43)
Si pe langa clima variabila mai avem si o gramada de tiruri care distrug drumurile!
*


Dar ti-ai pus problema cat platesc firmele de transport taxe ca sa poata circula pe drumurile publice acele tir-uri???In Romania autoritatile au creat o fobie generala impotriva camioanelor pentru a abate atentia generala de la problema reala a situatiei drumurilor din tara noastra.Transportul este de doua feluri:persoane si marfa.Ai vreo solutie ca sa eradicam transportul de marfa si sa ne putem plimba in voie cu autoturismele???Eu nu stiu germana dar la buletinele de stiri ascult din ora in ora informatii din care inteleg doar cuvinte care sunt repetate OBSESIV:industrie,dezvoltare,marfa,vanzari,locuri de munca,salarii,transport,camioane,autostrazi,accidente,politie,autostrada si etc.La buletinele de stiri din tara noastra ce aud???Irinel Columbeanu se...Gigi Becali a...in comuna X un cetatean i-a facut freza vecinului cu toporul Mutu a fost transferat pentru Xmilioane de euro Basescu si-a tuns suvita.
Laurentziu83
Pai noi ca platim cate 2 lei/litru la buget ca sa circulam. Camioanele si consuma mai mult.
Asa ca nu camioanele sunt problema la noi, ci idiotenia generala.
vijelie
QUOTE(asus @ 21 Jul 2006, 19:48)
acum ceva timp ma aratam mandru ca Sibiul face progrese cu centura (parte din autostrada), ce avea ca termen de predare sfarsitul anului acesta....ei bine s-a decalat termenul...sfarsitul anului 2008...no comment
*


Pai hai sa-ti spun eu de ce s-a intamplat asta!
In momentul semnarii licitarii si semnarii contractului dintre Todini (constructor) si Marele Stat Roman, podurile si pasajele (vreo 18 la numar) erau proiectate a fi construite de fundatii directe. La primirea detaliilor de executie (autor, conform contractului, fiind tot Marele Stat Roman), surpriza! Toate erau proiectate a fi construite pe fundatii indirecte, adica coloane cu lungimi de cca. 20m fiecare, lucru mult mai migalos si mai complicat decat varianta de la licitatie!
Todini a facut demersuri pt obtinerea unei prelungiri a duratei de finalizare si a reusit, pe buna dreptate.
De ce a facut Marele Stat Roman aceasta schimbare de proiect?
A fost cineva penalizat pt ca chiar statul nu a fost in stare sa-si respecte partea de contract?
A fost cineva tras la raspundere de ce una punem pe hartie la licitatie si alta la inceperea lucrarilor?
Daca auziti ceva, astept raspuns...
voinicel
Alta mentalitate romaneasca de 2 bani. Pe 14.07 pe la 17:30 ma trezesc sa plec spre Cheia, imi facusem deja planuri vreo 2 ore pe drum ajung acolo am timp de un dus si apoi betie cu colegii (team building). Dar ce sa vezi surpriza am facut 5-6 ore. De ce? Se lucra aroape tot drumul la asfaltare si erau cozi de vreo 1-2 Km din loc in loc (se circula pe un singur sens).
Am si eu o intrebare catre autoritati:
De ce in cele mai aglomerate zile ale saptamani, se asfalteaza in timpul zile. Nu exista bani sufucienti sa se plateasca muncitorii ca sa lucreze noaptea?
Cred, din experienta ca e mult mai indicat sa munceasca noaptea, asa nu o sa mai vezi muncitorii non stop cu sticla de tarie, la umbra uni copac, plangandu-se de caldura. Vor muncii mai cu spor. Si soferii vor fi mai putin nervosi.
vijelie
Fiindca in contract se stipuleaza clar ca programul de lucru este de la ora 8 la ora 18, de luni pana vineri.
Lucru noaptea inseamna, pe langa sporuri salariale, o gramada de echipamente si instalatii de iluminat, adica niste costuri greu de suportat de patronii firmelor de constructii din Romania, carora, la momentul licitatiei, li s-a impus program de lucru normal.
Nimeni nu e nebun sa munceasca mai mult (sau mai repede) decat i s-a cerut sau decat e platit...
depecharu
Nu inteleg de ce s-ar stipula in contract programul de lucru? Chiar si in contractele de subantrepriza se stipuleaza doar data de finalizare sau anumite stadii fizice. Iar costurile pentru iluminat sa fim seriosi sunt mici in comparatie cu costurile lucrarilor si sunt prinse suplimentar ca organizare de santier si suportate de beneficiar. Sa nu mai vorbim de restrangerea timpului de executie si a unor costuri suplimentare aparute in zilele de canicula.
gonty
QUOTE(voinicel @ 24 Jul 2006, 17:19)
Alta mentalitate romaneasca de 2 bani.

stai s-o vezi pe aia nemteasca radmasa.gif
QUOTE
Dar ce sa vezi surpriza am facut 5-6 ore. De ce? Se lucra aroape tot drumul la asfaltare si erau cozi de vreo 1-2 Km din loc in loc (se circula pe un singur sens).

mergi in Germanica sa vezi cum este sa faci 4 km in 30 minute pe autostrada tongue.gif
QUOTE
   
De ce in cele mai aglomerate zile ale saptamani, se asfalteaza in timpul zile. Nu exista bani sufucienti sa se plateasca muncitorii ca sa lucreze noaptea?
    Cred, din experienta ca e mult mai indicat sa munceasca noaptea, asa nu o sa mai vezi muncitorii non stop cu sticla de tarie, la umbra uni copac, plangandu-se de caldura. Vor muncii mai cu spor. Si soferii vor fi mai putin nervosi.
*


Ai dreptate, eu tocmai am picat din copac (a se citi autostrazile vestului), unde se lucreaza in draci, de preferinta in weekend, cand toata lumea vrea sa plece din oras. Intre Leiden (Olanda) si Munchen aprox 840 km am dat peste 5-6 blocaje de genul celui descris. Si toata lumea a mers calm si fara nervi vizibili (claxoane si alte alea), chit ca era ritm de melc. Deh, alta civilizatie.
Sa zicem "merci" ca se lucreaza.
nasty
Nu trebuie sa ne comparam cu ceva prost ci trebuie sa ne gandim ca totul se poate face logic, dupa o metodologie, care sa serveasca beneficiarii ( calatorii, transportatorii).
Deci e clar ca reparatiile de scurta durata nu trebuie facute la ore de maxima circulatie 8-10 dimineata, 16-19 seara. Cele de medie durata nu trebuie facute in perioada concediilor ( iulie-august), sarbatorilor(1Mai, Paste, etc).
La noi nici macar nu exista o preocupare de a se servi populatia, criteriul unic e : "daca pica ceva din afacerea (reparatia) respectiva". Poate se crede ca cea mai buna dovada ca se lucreaza e - ca totul e blocat.

Autostrada Buc-Pitesti se repara exact toata vara si toamna, in loc sa se lucreze in lunile mai libere martie-iunie ( credeti ca le pasa ca noi terminam concediile si cand vom circula din nou la anul , vom avea iar gropi, din "cauza iernii".
Dimineata, cand pleaca lumea la servici, ies unii si blocheaza strada sa faca o groapa, incep sa circule tractoare(?) care aduna gunoi, incep sa stropeasca strazile, dupa ce praful s-a ridicat deja ( in loc sa se stropeasca pe la 5 , sa nu mai fie praf la 7 cand incepe circulatia). Se semnaleaza peste tot in mass media tonele de praf pe care le inghitim, dar nu se face nimic concret pt a remedia, ba inca dispar zonele verzi.
Solon
Am si eu o intrebare: S-a dat drumul la podul Grant?
Ca m-am saturat sa ocolesc pe la Gara si mi-e frica sa ma apropii de pod.
vijelie
Nu e gata.
THESUN
Stat in Spania mers cu car every day ..intr-o buna dimineata a aparut o ruta ocolitoare ca din neant !Deci habar nu am cum si cand au facut-o pur si simplu sunt ca si castorii construiesc in draci si repede..Ruta ocolitoare a fost facuta special pentru a baga un alt drum in reparatie !Eu tin minte xca se facea si la noi asta intr-o vreme ..Acum merge si asa sa mearga mujicii cum pot important e sa iesim mai ieftin ...NU stiu mie nu-mi vine sa cred in ce hal suntem cu infrastructura in anul 2006 !Sa nu ai tu nici-o autostrada intreaga!...(A1 e zdrente si A2 e 3/4 gata)...Naspa daca asa o sa se miste si cu A3 ....
voinicel
QUOTE(gonty @ 26 Jul 2006, 00:48)
stai s-o vezi pe aia nemteasca radmasa.gif

mergi in Germanica sa vezi cum este sa faci 4 km in 30 minute pe autostrada tongue.gif

Ai dreptate, eu tocmai am picat din copac (a se citi autostrazile vestului), unde se lucreaza in draci, de preferinta in weekend, cand toata lumea vrea sa plece din oras. Intre Leiden (Olanda) si Munchen aprox 840 km am dat peste 5-6 blocaje de genul celui descris. Si toata lumea a mers calm si fara nervi vizibili (claxoane si alte alea), chit ca era ritm de melc. Deh, alta civilizatie.
Sa zicem "merci" ca se lucreaza.
*



Ok daca tot luam exemple din Germania, etc hai sa facem si la noi salariile la nivelul lor ca sa nu ne mai pese de benzina consumata aiurea in trafic, hai sa creeam autostrazi cu portiuni de "no speed limit", hai sa vad si eu ca nu mai exista drumuri cu gropi, parca special facute sa primeasca si service-urile o paine etc. Chestia asta e tipica "de ce sa fie la mine mai bine ca nici la straini nu e", hai sa inventam noi o organizare noua, sa nu mai asteptam ca altii sa o inventeze si sa inceapa ei sa ne copieze pe noi. Cand vom realiza asa ceva atunci chiar o sa fiu mandru ca sunt roman. Pana atunci ...
THESUN
Nu stiu poate sunt pe langa da' ati observat cat de "fain" ii Podul Grant acum dupa ce l-au refacut !?!?Zici ca ai roti ovale....Mai noi nu mai avem scapare zau !!!
rttt_gia
@THESUN

Cand se facea si la noi asa? cand erau 200 de mii de masini? cand se circula "o zi nr de inmatriculare cu sot, o zi cele fara sot"? La noi iti pune doar indicator de ocolire in cel mai bun caz laugh.gif nicidecum ruta ocolitoare.
daniel28
Intr-un interviu acordat EVZ, Radu Berceanu a declarat ca in 2008 se va da in folosinta tronsonul Campia Turzii - Oradea al autostrazii Bechtel.

S-o vedem si pe asta
nasty
ideea ( ascunsa!?! de care s-a vorbit in mass media , la inceput- de parca ar fi rea ) ) autostrazii Bechtel , este de a lega Transilvania de Ungaria. Dupa finalizarea portiunii Bors - Cluj-Tg Mures, poate in timp record, presiunea ardelenilor asupra termenelor de executie va scadea si cred ca vom avea surpriza sa constatam ca lucrarea va stagna.
Cred ca o perioada vom folosi traseul Buc-Pitesti-Rm Valcea -Sibiu-intrare pe Bechtel ( pe la Sighisoara sau Turda) - Budapesta
rttt_gia
Autostrada Bucuresti-Constanta va fi finalizata, cel mai probabil, in vara anului 2008, potrivit lui Radu Berceanu, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului.

Astfel, problemele turistilor din aceasta vara cu traficul din si spre litoral vor continua si in 2007, in conditiile in care autostrada nu va fi finalizata.

"Noi o sa incercam sa facem in asa fel incat sezonul estival din 2008 sa fie cat mai putin afectat. Dar cel din 2007 va semana, oarecum, cu cel de anul acesta in ceea ce priveste traficul", a declarat Berceanu, citat de Mediafax.

Contractele pentru constructia autostrazii au fost renegociate, iar ministerul a suplimentat investitia cu peste 28 mil euro. Berceanu a precizat ca ministerul a scos de doua ori la licitatie serviciile de administrare a autostrazii, fara a primi insa oferte. In aceste conditii, institutia ar putea aduce modificari conditiilor impuse ofertantilor si va organiza o noua licitatie.

Circulatia pe sectorul de autostrada Drajna-Fetesti a fost deschisa in luna iunie pe un singur fir. Constructia acestui sector va necesita investitii totale de 91,5 mil. euro, 75% dintre fonduri provenind prin Programul ISPA, iar restul fiind fonduri bugetare.

Mai mult, tronsonul Fetesti - Cernavoda, care are o lungime de 18 kilometri, a fost deschis in luna iulie

Sursa: Ziarul Financiar
nasty
Se lucreaza intr-un ritm foarte lent la autostrazi, fara sa prezinte nimeni grafice de executie , termene indeplinite. Ar trebui monitorizate lucrarile zilnic , de mass media , facute "vizite oficiale de lucru" sa se miste ceva ca sa fie sub control.
Exemplu : la gura de metrou Herastrau se schimba bordurile din dreptul trecerilor de pietoni de 10 ZILE (?!) o lucrare de maxim 10 ore!!!
Daca asa se lucreaza si la AUTOSTRAZI mai avem mult de asteptat.
Patefon
QUOTE(bulan @ 23 Jul 2006, 01:49)
Dar ti-ai pus problema cat platesc firmele de transport taxe ca sa poata circula pe drumurile publice acele tir-uri???In Romania autoritatile au creat o fobie generala impotriva camioanelor pentru a abate atentia generala de la problema reala a situatiei drumurilor din tara noastra.Transportul este de doua feluri:persoane si marfa.Ai vreo solutie ca sa eradicam transportul de marfa si sa ne putem plimba in voie cu autoturismele???Eu nu stiu germana dar la buletinele de stiri ascult din ora in ora informatii din care inteleg doar cuvinte care sunt repetate OBSESIV:industrie,dezvoltare,marfa,vanzari,locuri de munca,salarii,transport,camioane,autostrazi,accidente,politie,autostrada si etc.La buletinele de stiri din tara noastra ce aud???Irinel Columbeanu se...Gigi Becali a...in comuna X un cetatean i-a facut freza vecinului cu toporul Mutu a fost transferat pentru Xmilioane de euro Basescu si-a tuns suvita.
*



CORECT !

Mergeti in Germania pe A3 sa vezi acolo TIR-uri. A3 este coloana vertebrala a dezvoltarii nemtilor.
nasty
" SE LUCREAZA" PUTERNIC LA AUTOSTRAZI:
Traficul pe autostrada Bucuresti - Pitesti va fi inchis alternativ, pe cate o banda, intre 1 septembrie - 30 noiembrie, din cauza lucrarilor de reparatii, informeaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

Astfel, intre 1 septembrie si 30 noiembrie 2006, se inchide circulatia pe calea 1, Bucuresti - Pitesti, sectorul km 23+000 - km 37+000.

In perioada 1-11 septembrie 2006, se mentine inchisa circulatia pe calea 2, Pitesti - Bucuresti, sectorul km 37+000 - 43+000.

In perioada 11 septembrie- 30 noiembrie 2006, se inchide circulatia pe calea 1, Bucuresti - Pitesti, sectorul km 37+000 - km 46+000.
CGB
http://www.jurnalul.ro/articol_60664/videa...odul_grant.html

am mers si eu pe podul grant si intr-adevar zici ca esti in barca, din cauza tangajului. si cica aia e lucrare la standarde europene. vai mama ei de lucrare.

totul nu este decat o mare bataie de joc la adresa soferilor. o mare mare bataie de joc.

P.S ma uit pe geam si chiar in giratoriul din fata biroului niste baieti astupa de zor niste gropi.o adevarata desfasurare de forte - utilaje,oameni...etc. lucru laudabil dealtfel, numai ca afar' ploua.
luni de zile au stat gropile alea fara sa le deranjeze cineva. cum dracu de i-a apucat taman pe ploaie harnicia sa le astupe.
apropo...aceleasi gropi au fost astupate si anul trecut, cam tot in perioada asta si tot pe ploaie.
fizzo
care-i din Pitesti, spuneti-mi si mie astia lucreaza la centura orasului? In ce stadiu sunt?
george_slz
S-a urcat Videanu intr-o buburuza verde a alora de la Jurnalul National si a dat o tura pe podul grant. Problema e ca el circuland cu tancul ala nu prea simte gropile proaspat inaugurate din pod, pt ca la volanul Matizului a sesizat un numar mult mai mare de rosturi de dilatare fata de cate exista acum pe pod, plus ca a mai sesizat ca masina celor de la Jurnalul merge prost si din cauza ambreiajului. Pe cuvantul meu de nu ne cred prosti astia f-le neamul in rat de nesimtiti.


http://www.jurnalul.ro/articol_60664/videa...odul_grant.html
sebybv
Cine e din Brasov, stiti cumva cand e programata darea in folosinta a primei bucati din ocolitoarea care incepe de la intrarea in Sacele? Ca eu am trecut de curand prin zona si deja pasajul era gata asfaltat, numai ca era inca inchis.
Mersic.
daniel28
Intrebare pt cei din BV: Portiunea de centura data in folosinta leaga intrarea dinspre Bucuresti cu ..... ????? Merge catre intrarea dinspre Harman sau catre intrarea dinspre Sibiu ?

Merci pentru raspuns

Ce se aude cu centura de la Sibiu ??
mitzaciobanu
Centura leaga deocamdata doar DN1 (dinspre Bucuresti) cu DN11 (inspre Harman). A fost data in folosinta parca pe 29 sau pe 30 august.
In plus mai intersecteaza si drumul judetean Brasov-Tarlungeni-Zizin, insa la acelasi nivel, fara pod. Ce ma intreb eu: cand o sa fie trafic mare pe centura, cum oare o travereseaza cei care circula pe respectivul drum judetean? Stie cineva daca o sa fie instalat semafor sau ceva in genul asta???

In rest pentru urmatorul tronson de centura, urmeaza sa fie organizata licitatia zilele astea. Sa vedem: daca au facut 4 km in 3 sau 4 luni parca, imediat ajunge centura si in drumul spre Sibiu.

Daca am retinut eu bine, limita de viteza este de 70 km/h, si atentie la o trecere de pietoni la intrarea dinspre Bucuresti.
nasty
E TIMPUL SA SE TRAGA LINIE SI SA VEDEM CE S-A FACUT IN 2006 la "autostrazile noastre"
nasty
CATEVA OPINII ALE CETATENILOR:

Oricum, as vrea sa vad asa ceva pentru a ale aminti celora care "proiecteaza" aceste "experimente" asupra infrastructurii, ca subiectii lor sunt OAMENI, nu niste animale care nu se pot decat supune PROSTIEI.
Chiar stau si ma intreb daca cei care fac proiectele acestea de medernizare a infrastructurii au auzit vreodata - poate din filmele alea cu americani dintr-aia prosti si fara cultura - de cibernetica economica, de teoria programarii dinamice, de activitati critice, cozi de asteptare, etc...
Solutii sunt! insa trebuie sa le cauti, sa ai interes sa faci o treaba buna.

Problema in tara asta sunt oamenii! Degeaba exista legi daca nu sunt aplicate.
Privesc in jur ... si ce vad?! Un morman de incompetenta si hotie! O societate contorsionata si mutilata! Este atata prostie si lipsa de bun simt in tara asta si o lipsa de valori, de modele de urmat, incat singura solutie pe care o vad este emigrarea.

O singura viata am iar aici simt din ce in ce mai acut cum imi bat joc de anii acestia
Oricum nu asculta nimeni, oricum se vor schimba borduri si se va asfalta in ficare sezon propice. Oricum vom fi prostiti in fata de autoritati, ca trebuiesc schimbate covoarele asfaltice aflate in stare buna. Imi e groaza de perioada de dupa aderare, perioada in care vor trebui cheltuite zilnic sume uriase. Atunci sa vezi schimbare de broduri la 2 saptamani.
De cele mai multe ori, cand ma aflu in mijlocul dezastrului, ma mint cu buna stiinta ca nimic din ce vad nu e ceea ce pare, asta ca sa-mi pastrez psihicul intact, ca altfel e de groaza.
daniel28
Articol in Romania Libera de azi: Autostrada Est-Vest - de la Iasi la Tg. Mures

Ministerul Transporturilor a hotarat demararea lucrarilor pentru autostrada Est-Vest, care va traversa Romania de la Iasi la Targu Mures, pentru anul 2008. Viitoarea autostrada Est-Vest va incepe de la granita de rasarit, la Sculeni, si va trece prin Iasi, Roman, Piatra Neamt, Bicaz, Lacu Rosu si Sovata, pana la Targu Mures, unde se va intersecta cu autostrada Transilvania, costul intregii investitii fiind apreciat la 1,5 miliarde de euro. Ne propunem ca pana la sfarsitul anului 2006 sa gasim o modalitate de finantare agreata de Ministerul Transporturilor. Tot pana la sfarsitul acestui an, trebuie sa realizam un calendar precis privitor la construirea autostrazii, iar pana la sfarsitul lui 2008 dorim ca intregul traseu sa poata fi predat catre eventualul constructor", a precizat senatorul PD Dan Carlan.


Dupa parerea mea e o mare vrejeala de imagine a senatorului Dan Carlan, implicat in scandaluri de coruptie in judetul Bacau (i se spune regele lemnului). Ministerul Transporturilor nu a vorbit niciodata despre vreun proiect de genul asta, cu atat mai putin sa hotarasca inceperea lucrarilor. Ministerul nu a asigurat nici macar finantarea si exproprierile pentru Coridorul IV, cu atat mai putin sa se apuce de alt proiect care nu va fi finantat de UE.
daniel28
Daca va uitati pe site-ul CNADNR veti afla (din cateva prezentari powerpoint) cum se incheie centura Sibiu in 2005, centura Pitesti in 2004, cum se largeste la 4 benzi Bucuresti-Giurgiu pana in 2005, cum incep in 2004 lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov si alte lucruri interesante.
Veti avea un istoric al nesimtirii drumarilor in Romania ultimilor ani.

vijelie
Despre centura Sibiu va pot spune (daca ma repet, scuze) ca, desi contractul a fost semnat in baza unui proiect ce continea lucrari care intr-adevar se puteau termina in 2005, la demararea lucrarilor, beneficiarul (adica Marele Stat Roman) a modificat documentatia tehnica astfel incat constructorul a fost nevoit sa ceara timp suplimentar pt terminarea lucrarilor, ceea ce s-a si intamplat.
daniel28: am o rugaminte la tine. Desi vad ca esti bine intentionat, mai da-l dracu de site al CNADNR si nu te mai uita in gura lui atata, ca e plin de ineptii si chiar nu merita sa ni-l pomenesti asa des. Realitatea e alta, iti garantez.
daniel28
vijelie: Si care mai e, acum, termenul pt Sibiu ?
vijelie
S-a cerut 2009, comisia de arbitraj a zis OK, statul roman vrea la tribunal. E mai complicat decat ne inchipuim.
emanu450
QUOTE(daniel28 @ 18 Sep 2006, 08:51)
Articol in Romania Libera de azi: Autostrada Est-Vest - de la Iasi la Tg. Mures 

Dupa parerea mea e o mare vrejeala de imagine a senatorului Dan Carlan, implicat in scandaluri de coruptie in judetul Bacau (i se spune regele lemnului). Ministerul Transporturilor nu a vorbit niciodata despre vreun proiect de genul asta, cu atat mai putin sa hotarasca inceperea lucrarilor. Ministerul nu a asigurat nici macar finantarea si exproprierile pentru Coridorul IV, cu atat mai putin sa se apuce de alt proiect care nu va fi finantat de UE.
*


Fals, se vorbea mai demult de 2 trasee care sa maerga de la Iasi inspre Vest: Unul e cel mentionat in articol iar unul era prin Suceava, prin Maramures nu mai stiu pe unde parca se termina tot la Oradea, plus ca e mai ieftina prima varianta dcat a doua, pt ca se uneste cu Brasov-Bors rezulta ca e mai putin de construit la ea! Deci e bine, si nu stiu daca mananca rahat omu asta cat o fi el de corupt, dar daca zice ca Ministerul Transporturilor a hotarat inseamna ca asa este. Si apoi, asa si ar trebui sa fie, nu? sleep.gif Sa avem autostrazi la greu, corect? smile.gif
Laurentziu83
Bai eu m-am saturat de enspe mii de proiecte de autostrazi de care aud de ani de cile incoace, ba de culoarul 4 intre Arad si Mangalia, ba de autostrada Nordului, ba ca sa faca autostrada intre Iasi si Bucuresti, etc, etc, etc.... si n-am vazut decat 100 de kilometri nenorociti.
M-am saturat de vorbe goale, vreau fapte, vreau sa merg sute de kilometri cu 90-100 la ora, nu sa mai incetinesc ca am pe vreunul care merge cu 70.
daniel28
Deja probleme la sectorul tocmai reabilitat al Bucuresti-Pitesti

Radu Berceanu a sistat azi toate platile catre consortiul care reabiliteaza Bucuresti-Pitesti, pentru ca zona data in folosinta prezinta denivelari.

Bravo !!!
Pegasus
Uite de asta avem noi autostrazile si drumurile care le avem:

QUOTE
Garantiile democrate
Daca pe seama atribuirii contractelor la cele doua autostrazi ce duc spre Pitesti si Brasov s-a discutat, cand vine vorba de termenele de garantie autoritatile dau din colt in colt. De fapt, inca de la marea modernizare pe A1, realizata pe vremea ministrului PD Traian Basescu - si finalizata de Anca Boagiu, prin firma Frederici Astroldi Todini (FAT) -, s-a omis problema garantiei foarte mici.

Italienii au oferit garantie doar pentru... un an
. Gropile au aparut insa dupa 6 luni si era de asteptat ca dupa primul an sa vina prapadul intre Bucuresti si Pitesti. Ministrii PD nu au invatat nimic din experienta FAT, iar anul trecut au mai bifat peticiri pe A1 cu garantie de... doi ani.

Dupa ce si-au pus presa in cap si atunci, lucrarile din acest an au o garantie mai mare decat un fier de calcat si se apropie de cea a unui televizor sau a unei masini de spalat - 3 ani. Curios este ca si lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov au aceeasi garantie.
......
Reprezentantii firmei nu au dorit sa prezinte un punct de vedere referitor la aceasta tema pana la inchiderea editiei.

Banii vorbesc
Situatia jafului de pe autostrada Bucuresti - Pitesti este reliefata cel mai bine de sumele ce graviteaza in jurul modernizarii si peticirii acesteia. In total, s-au ingropat peste 11 milioane de euro: 98 de milioane de dolari pentru modernizare, apoi interventiile din anii precedenti, deoarece garantia nu a acoperit aproape nimic din ce s-a deteriorat pana acum.
.......
Pe langa renumele de „autostrada cenzurat“, A1 se poate alege si cu supranumele de „gaura neagra“. Nu din pricina gaurilor mari si negre din carosabil, ci din cauza scurgerilor de fonduri. Cea mai mare actiune de intretinere se deruleaza in acest an si se ridica la aproape 30 de milioane de euro.
......
"Mai dati-le o sansa“
Ca intr-un celebru banc cu blonde, Traian Basescu a cerut ministrului Radu Berceanu sa li se mai dea o sansa constructorilor romani. Astfel, firmele straine au fost inlaturate foarte simplu. Dovada unei experiente anterioare de 40 de kilometri de autostrada a fost inlocuita in caietul de sarcini, ulterior publicarii anuntului, cu a turnarii a 700.000 de tone de mixtura asfaltica.


Articol Hot News
251.gif
Cum sa spun...ne-o facem cu mana noastra de prosti ce suntem ca natie de milogi si jepcari. De cand este lumea si politica exista interese darrrr macar daca iei o lucrare pe aranjatelea...macar execut-o ca la carte. Si in alte tari mai de la vest se dau asa lucrarile si se trag sfori darrrr acolo lucrarea este lucrare nu bataie de joc.

Cand ma gandesc cate taxe platim ca prostii si ei ne fura(bataia de joc este o chestiune minora) imi vine sa gun3.gif pe ei si neamul lor.

De curiozitate are cineva informatii despre termenele de garantie acordate la autostrazile construite in Austria, Germania, Croatia, Elvetia, Franta....?

Trebuie gasita o forma de protest si constrangere...ceva sa ii fortam sa schimbe lucrurile ca altfel suntem sortiti autodistrugerii.
VladSoare
Fraților, lămuriți-mă și pe mine, că eu nici în ruptul capului nu înțeleg o chestie. Ce naiba diferă la A1 față de un drum național? De ce DN-urile se repară într-o veselie, și se repară bine, apar în fiecare an sute de kilometri de DN-uri reparate, iar A1 nu se poate repara? huh.gif
De ce 100 de km de A1 n-au fost în stare să-i repare în opt ani de zile, în timp ce DN-uri mult mai lungi de-atît se repară într-un an? Că doar pe alea nu le fac extratereștrii, nu?
Ce diferă la A1?
Solon
Difera denumirea: A1 in loc de dene 17 b. biggrin.gif
vijelie
Ma bucur ca lumea incepe sa inteleaga ca in Romania se fura cu acte in regula...
Legat de ce se petrece in tarile "celelalte" ar fi bine sa intrebam reprezentantii ministerului de sector, ca sunt satui de plimbari "in scop profesional" pe la toate saloanele auto din Paris si Frankfurt...
LE: Autostrada A1 are un pacat originar: boul de Ceausescu a vrut sa faca economie la materiale si a dat "indicatii pretioase" cum sa sa subtieze stratul de balast sub minimul de 30cm impus de norme. Degeaba au incercat unii sa-l convinga ca nu e bine, opinia lui era SA FACEM ECONOMII ORICAT DE MULT NE-AR COSTA! In plus, ce trafic (mai ales cel greu, cu sarcini pe osie cu mult mai mari decat maximul permis de lege) este acum si ce trafic era in '80 cand tata se lauda cu Dacia 1300 cu imbunatatiri...
IsNa
Pai de aici, unde sunt eu, nici DN-urile nu arata prea bine... Si in ele se scufunda bani si timp cu nemiluita si nu rezista lucrarile.
Iar DJ-urile sunt toate distruse de traficul greu pt. care nu au fost proiectate aceste drumuri, si caruia accesul ii este interzis, de altfel, dar nimeni nu-i verifica... (ex: pt. soseaua de centura a Timisorii, piatra se cara de la cariere si balastiere de pe valea Muresului, pe drumul Timisoara-Lipova, care e complet distrus aproape lunar de camioanele grele...)

(anul trecut am urcat de la Borsa la autostop cu o basculanta obisnuita, 2 osii, dar cu bena modificata, soferul spunea ca are 40t (!!) de balast in ea... urca cu reductorul)
modulsys
2050 - ROMÂNIA, ȚARA CELOR 22 DE AUTOSTRĂZI
http://www.antena3.ro/2050---Romania-tara-..._20456_ext.html


Cititi articolul cu pricina.
Sunt rugate sa evite lecturarea articolului persoanele fara simtul umorului sau care nu au o imaginatie bogata.
Laurentziu83
"Noi in anul doa mii (cinzeci), cand nu vom mai fi copchii..." radmasa.gif

Adica eu o sa am 67 de ani, intr-adevar o sa-mi fie foarte folositoare autostrazile astea.
Sa inteleg ca atunci cand eu voi fi iesit de vreo 2 ani la pensie, voi avea autostrazi cam cate are Germania de acum? Ce perspective minunate...da nu mai bine emigrez de pe acum, sa ma bucur de autostrazi fara gerital in buzunar?
Puncte moderne de trecere cu bacul. radmasa.gif numai noi si Bangladesh-ul cred ca o sa mai trecem raurile cu bacul in 2050.

Intr-adevar, o stire foarte incurajatoare pentru majoritatea dintre noi, care vom apuca (ca nu se stie) sa vedem de jos si nu din ceruri aceste autostrazi. Daca asta e ritmul de evolutie in tara asta, atunci chiar n-are rost sa mai stam in ea...
anpop
@VladSoare

A1 are prbl legate de fundatia corpului drumului, in principiu de drenaj biggrin.gif
recte' : a fost prost facuta fundatia drumului!!!
ca sa o "repari" si sa tina, inseamna sa faci una noua....nu pe tot tronsonul dar pe cca. 55 Km .....
nu cred ca se incumeta nimeni!
faptul ca s-a schimbat sistemul rutier in zona afectata nu rezolva decat problema cu gropanele in placile de beton....in rest: barca pe valuri !!! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.