Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
fizzo
Belea ppt-ul asta de la unguri.....
Ideea ca ei chiar au lucrat la autostrazi si a iesit super bine.
La noi......te apuca rasul....sau plansul mai bine.
Le doresc guvernantilor nostri din 90 pana astazi multa "carne" la masa de pranz.
Niste incompetenti mincinosi si talhari.

Unde emigram fratilor?
eXtenSion
Tocmai asta e ideea, ca nu mai avem pe cine vota si ar trebui sa facem ceva. Iar daca nu sunt altii macar sa nu ii lasam pe acestia sa isi faca ce vor cu banii nostri.
eloy
QUOTE(pleosc @ 25 Apr 2008, 10:44)
Dar de centura Constantei ce se mai aude? Ca vara la intrarea dinspre Mangalia e coada pana-n Eforie  mad.gif
*


Uite o stire mai noua. Se pare ca se amana din nou sad.gif
Constructorul Centurii Constanța va fi ales la jumătatea lunii iulie

București, 7 mai /Rompres/ - Șapte consorții și companii au depus oferte finale pentru proiectarea și construcția centurii ocolitoare la nivel a autostradă a municipiului Constanța, contractul urmând să fie semnat la jumătatea lunii iulie a acestui an, potrivit informațiilor remise Rompres de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNANDR).
Cele șapte companii care au depus oferte sunt Salini Construttori din Italia, J&P Avax din Grecia, consorțiul JV Impregilo/Ininera din Italia, consorțiul FCC Construccion /Astaldi, compania Colas din Franța, Aktor din Grecia și consorțiul JV Mota-Engil, Engeharia E Construcao, Monteadrianoengeharia, Sociedade de Construcoes Soares Da Costa, din Portugalia.
Inițial, contractul trebuia semnat la 30 noiembrie 2007, pentru ca apoi termenul să fie stabilit în decembrie și decalat pentru iulie 2008. Lucrările urmează să fie finalizate pe 25 decembrie 2009, însă termenul s-ar putea prelungi din cauza faptului că semnarea contractului de construcție a fost amânată succesiv.
Noua variantă de ocolire a orașului Constanța, cu profil de autostradă, este finanțată de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și de Guvernul României. Costurile estimate pentru realizarea autostrăzii în lungime de 22,2 km, împreună cu întreaga infrastructură asociată, vor fi de circa 167,35 milioane de euro.
În data de 19 aprilie 2007, CNADNR a semnat cu firmele asociate Hill International (Marea Britanie) și WSP (Suedia) contractul de consultanță pentru supervizarea lucrărilor. Autostrada va fi proiectată pentru o viteză de deplasare a autovehiculelor de 140 km/h și implică proiectarea a 5 noduri rutiere.ROMPRES
yO_
Lasa ca in schimb au grija autoritatile de banii nostri, se pregatesc intens sa puna in functiune barierele de la Fetesti. Azi am vazut ca deja au si marcat zona cu panouri de genul "Taxa autostrada/Péage". 251.gif Poate asa vor strange finalmente fonduri pentru continuarea lucrarilor.
maddan
Bani sunt suficient. Dar nu pot fi accesati decat daca sunt respectate proiectele. Si cum ei isi bat joc, au nevoie de banii nostri ca sa faca treaba dupa ureche.
Jenant.
yO_
Acum un an ia uitati ce declara nenorocitul ala de Orban:

QUOTE
"Pe autostrazile construite deja, decizia mea este sa nu existe taxa", a declarat Ludovic Orban

http://www.frontnews.ro/orban-pe-autostrad...axa_a-1271.html

8 May 2008, 18:44:
Tot acum un an si ceva:
QUOTE
Romanii nu vor plati taxa pentru niciuna dintre cele doua autostrazi existente in acest moment in Romania, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Acesta a precizat ca taxarea se va institui doar pe autostrazile finalizate, nu pe portiuni mici din cadrul acestora.

Articol Gandul
only4waly
Booon..platim taxe de autostrada+rovigneta..ce tare wub.gif ...v-am pupat plec in Congo 124.gif
daniel28
Probabil va urma eliminarea rovignetei.
Legislatia UE nu permite dubla taxare directa: rovigneta + "bariere".
Discutia asta a mai fost. Oricum la rovignete procentul celor care le cumpara sunt cu putin peste 50%.
Brainie
QUOTE(daniel28 @ 9 May 2008, 08:05)
Legislatia UE nu permite dubla taxare directa: rovigneta + "bariere".
*


O veste proastă: legislația UE permite ca în Austria să plătești separat taxa de drum (numai pentru autostrăzi, e adevărat) și taxa de tunel, la câteva tuneluri.
La Fetești se va taxa nu autostrada, ci folosirea podurilor dunărene, care în opinia Ministerului Transporturilor se compară ca investiție cu un tunel de 15 km prin Alpi. Ca să fiu corect până la capăt, nici taxa nu e la fel: 8-15 euro în Austria, 2 euro la Fetești (ambele din auzite).
daniel28
Asta e altceva
eloy
cica:
"CLUJ-NAPOCA, 12 mai (MEDIAFAX) - Primii 35 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania vor fi dați în folosință în luna noiembrie a acestui an, urmând să acopere tronsonul Turda-Gilău din județul Cluj, a declarat, luni, directorul de comunicare al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADN), Ștefan Szobotka."
Io stiam ca Turda-Gilau are 42 km, dar zice de judetul cluj.... deci va fi intrare pe autostrada la Gilau si se termina undeva in balarii pe langa vreun sat la ramanand 10 km de drum judetean pana la DN... fain ce sa zic
adip
http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radi...ul-nord-sud.htm

Blaga: "Referitor la intersectiile prea aglumerate, se vor face 3 pasaje subterane: la Piata Sudului, la Piata Iancului si la Razoare. Se vor mai face si 5 strapungeri, cu termen de realizare pana in 2011, una dintre ele fiind pe traseul: Splaiul Independentei - peste Soseaua Virtutii - pe langa Lacul Morii - prin spate la Carrefour - direct pe A1", a mai spus "buldogul".

De cealalta parte, Sorin Oprescu a fost si el de acord ca situatia marilor intersectii trebuie rezolvata si a dat cateva nume de astfel de puncte de congestionare a traficului pe care domnia sa doreste sa le "rezolve" : Intersectia Lujerului, Mihai Bravu, Razoare si "intersectia de la iesirea din Nord a Bucurestiului".

Oprescu a pus in fata un plan nou: "Voi incerca aducerea unei autostrazi suspendate care sa traverseze Bucurestiul de la Nord la Sud. Avem de facut doar 25 de km de autostrada, iar strainii fac 1 km intr-o luna. Rezolvam problema in 2 ani".


Hehehe, luati bah prostalanilor autostrazi de campanie, ca nu ne dor gurile sa va dam. Ce, dam de la noi?
vijelie
Nu sunt chiar promisiuni goale, proiectele exista din 2006, iar licitatiile pentru atribuirea contractelor de executie s-au tinut in 2006-2007.
De ce nu se misca nimic?
Nu sunt fan Videanu, dar nu strica sa intrebam si Consiliul Municipiului Bucuresti wink.gif

LE Treaba e groasa:

"Băsescu promite românilor peste 1000 de kilometri de autostradă în următorii 5 ani

Șeful statului a declarat, în Kuweit, că în câțiva ani în țara noastră se va circula ca în alte țări dezvoltate din Europa. Potrivit lui Băsescu, principalele artere de autostradă vor lega Nădlacul de Constanța și Giurgiu de Albița."

http://www.cotidianul.ro/basescu_promite_r..._ani-45670.html

Promite cineva mai mult?
gibonu
QUOTE(Brainie @ 9 May 2008, 09:52)
O veste proastă: legislația UE permite ca în Austria să plătești separat taxa de drum (numai pentru autostrăzi, e adevărat) și taxa de tunel, la câteva tuneluri.
La Fetești se va taxa nu autostrada, ci folosirea podurilor dunărene, care în opinia Ministerului Transporturilor se compară ca investiție cu un tunel de 15 km prin Alpi. Ca să fiu corect până la capăt, nici taxa nu e la fel: 8-15 euro în Austria, 2 euro la Fetești (ambele din auzite).
*



Ce tunel de 15 km este in Austria? De fapt, ce tunel rutier e in Europa de 15 km?
Eu stiu doar de Mont Blanc (11,6 km) si de Frejus (vreo 13 km) ambele intre Franta si Italia. Iar ca costuri, este peste 30 de euro o trecere pentru autoturism.
zodrac
Da dar daca te zgarcesti la cei 30 de euro cam cat te costa sa ocolesti biggrin.gif
GIC
QUOTE(daniel28 @ 4 Jun 2006, 10:24)
Stimati colegi (de suferinta) conducatori auto,

Intr-un interviu acordat cotidianului Gandul, ministrul transporturilor Gheorghe Dobre a declarat ca in urmatorii 6 ani Romania va fi un imens santier, urmand a se construi 1200 km de autostrada.
Doresc sa facem un efort si sa monitorizam, pe termen lung, situatia acestor santiere. Astfel, as dori sa stim, cu ajutorul vostru, cat mai exact, stadiul lucrarilor in diverse puncte care se vor deschide. In programul intocmit de minister se prevede realizarea urmatoarelor autostrazi:
- Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti (coridorul IV)
- Bors-Oradea-Cluj-Tg.Mures-Sighisoara-Fagaras-Brasov (Autostrada Transilvania)
- Drajna-Fetesti-Cernavoda-Constanta (Autostrada Soarelui)
- Bucuresti-Ploiesti-Comarnic-Brasov
- Ploiesti-Buzau-Focsani-Marasesti-Albita

De asemenea, se construiesc centuri ocolitoare, cu profil de autostrada, pentru numeroase orase: Bucuresti, Sibiu, Timisoara, Pitesti, Ploiesti, Constanta, Arad, Brasov, Tg.Mures, Bacau, Iasi, Fagaras si altele.

Ministrul se lauda ca anul acesta va incepe lucrul la Bucuresti-Brasov si ca s-au alocat 100 mil euro pentru Autostrada Transilvania (cu posibila suplimentare de inca 100 mil daca Bechtel poate construi atat)

Poze la fata locului ar fi foarte utile.

Suntem tara cu cea mai slaba retea de autostrazi din Europa. Este inadmisibil sa faci 10-11 ore pana la granita de vest.
*


ce promitator incepea topicul acu' 2 ani .... si care e situatia de acum radmasa.gif . AMR 4 ani pentru 1000 km.
daniel28
Traian Basescu, aflat in vizita in Kuweit, a facut o "previziune" despre cum va arata Romania peste 5 ani.

Printre altele el a spus ca peste 5 ani vom avea peste 1000 km de autostrada.

Oare cati dintre noi vom mai fi in viata peste 5 ani ??
dmc
Nu stiu, dar sigur nu o sa mergem pe autostrazi radmasa.gif
minny
QUOTE(gibonu @ 13 May 2008, 07:22)
Ce tunel de 15 km este in Austria? De fapt, ce tunel rutier e in Europa de 15 km?
Eu stiu doar de Mont Blanc (11,6 km) si de Frejus (vreo 13 km) ambele intre Franta si Italia. Iar ca costuri, este peste 30 de euro o trecere pentru autoturism.
*



Asta ca nu te-ai plimbat pe acolo. ia mergi pe A9 de la Graz la Wels si o sa vezi ce de tunele. Se plateste de vreo 2 ori cate 7 euro. Bine peisaju e insa super, per total merita mers pe acolo macare o data.

Cat despre 1000 de km in 5 ani pot spune atat: yeah, my ass ...
ssilviu
Teoretic cu oameni competenti se poate obtine finantare si se pot construi 1000 de km lejer in 5 ani. Nu avem insa cu cine.
semit
niste tarani... n-ai cu cine unsure.gif
daniel28
Luni expira termenul de depunere a ofertelor pentru constructia centurilor oraselor Bacau si Brasov, iar marti pentru Tg Mures si Reghin.
Astept cu interes saptamana viitoare, mai ales ca sunt direct interesat de centura Bacaului (locuiesc in Bacau, nu de altceva tongue.gif )
msanyix
Eu stau in Livezeni acolo trebuie sa treaca centura Tg Mures - Reghin, erau 3 proiecte dar nu stiu sa fii ajuns la un numitor comun edili din Mures. Pana acum am auzit doar presupuneri. Nu inteleg, pana nu ajung la un numitor comun in legatura cu proiectul cine si pt ce lucrare liciteaza. Am auzit varianta cu tunel, varianta cu viaduct si daca mai dureaza mult cred ca apare si varianta cu Feriboat.

Sau facut deja prea multe speculatii imobiliare cu terenurile asa ca imposibil sa mearga totul.

Daca stie cineva mai mult sa ne anunte si pe noi.
Cypher4laguna
Stii la fel de bine ca mine ca "prloblemele" sunt:
- ecologistii care se opun taierii padurii din cauza bufnitelor patate (manca-le-ar tata) - evident cu procese si alte tertipuri, baga-mi-as ceva in el de lobby
- interesele de terenuri la nivel de consiliu local si primarie (care cati bani o sa faca de pe terenurile luate inainte)

Sa vedem cine iese la alegeri si iti spun ce scuze se vor gasi in continuare
vijelie
@Cypher4laguna: esti haios, dar adevarul este unul mult mai sec si mai sinistru: NU SUNT BANI.
Cypher4laguna
bani se pot face rost... da UE mocca, doar proiectul sa fie icon_mrgreen.gif Inca se poate apela la fonduri nerambursabile. Problema e ca "cineva" pune de multa vreme piedici...
vijelie
Si proiectul cine il plateste?
Dar ai grija sa te gandesti la proiect asa cum suna legea 50/1991.

LE Si pana la proiectul propriu zis mai sunt si studiile de prefezabilitate si de fezabilitate, in baza carora se prind in buget contributiile de 25% ale statului roman. BEI nu da bani moca decat la televizor wink.gif
tribunul
Acu si cu tine, dar daca stai acasa si te uiti la tv ai mai multe sanse sa primesti bani de la uie?

Vor si uie sa stie cat de cat pe ce dau banii.
vijelie
Pai e vizibil unde se duc banii: Bechtel, pensii, alegeri etc
margelatu
Uitati va pe site ul Autostrazii Transilvania, s au pus poze recente din mai(poze facute de sus), important e ca se lucreaza, progresele se vad, ceea ce e foarte bine. Foarte probabil ca sectiunea 2B va fi prima data in folosinta, putin probabil ca asta se va intampla in 2008, pentru mine e clar ca cei de la putere ar vrea sa i determine pe cei de la Bechtel sa termine o portiune cat de mica de autostrada(suntem in an electoral ce sa i faci) pentru ca sa se poata lauda cu mari realizari din mandat. Din cate stiu eu termenul in contract pt sectiunea 2B este inceput de 2009. Numai daca se va depasi termenul s ar putea lasa cu probleme pt Bechtel. Asta daca partea romana isi face treaba ei la timp(exproprieri,mutari de retele, asigurarea finantarii). Pana atunci va salut din Cluj unde traficul e din ce in ce mai aglomerat !
eloy
Pentru 2B(Campia Turzii-Gilau) si 3C termenul este februarie 2010. Asa ca ei pot f bine sa zica, scuze, am incercat, dar nu s-a putut.
Orcum, Sgarcitu a zis de mai multe ori ca nu va fi gata anu asta decat o bucata de 25 km (Tureni- Vălișoara). Mai interesant va fi accesul la acea bucata:)
Faza e ca la Gilau o sa fie un super nod rutier si n-are cum sa fie gata neam anu asta, iar spre Turda sunt inca zone ne-expropriate. Pe bucata Campia Turzii-Turda (10 km), ce sa mai vorbim, nu cred ca s-a miscat nimic.
Ce ma enerveaza pe mine e ca se cam termina mai si pe site-ul MT ultimul raport de activitate Bechtel e din februarie.
daniel28
@ eloy: Uita-te pe www.autostradatransilvania.ro.
Acolo datele sunt actualizate la aprilie.
eloy
@daniel28
merci, ma uit si acolo,dar nu gasesc informatiile mai importante, gen ce procente s-au mai expropriat pe cele 2 tronsoane, si la ce procent au ajuns cu lucrarile totale. Astfel iti dai seama mai bine cum evolueaza. daca imi zice ca a excavat x tone de pamant si a construit Y grinzi de tip T sau U, nu ma lamureste prea mult. Procentele astea, da:
Expropieri 2B
2007.10 - 79%
2007.11 - 79%
2007.12 - 79%
2008.01 - 83%
2008.02 - 83%

Expropieri 3C
2007.10 - 57%
2007.11 - 57%
2007.12 - 57%
2008.01 - 57%
2008.02 - 44% ??????????

Procent lucrari totale 2B
2007.10 - 30.40%
2007.11 - 32.9%
2007.12 - 36.5%
2008.01 - 37.2%
2008.02 - 37.2%

Procent lucrari totale 3C
2007.10 - 13.80%
2007.11 - 16% (+2.2)
2007.12 - 23.30%(+7.3)
2008.01 - 24.40%(+1.1)
2008.02 - 26.96%(+2.56)
rino
scuze pentru caps lock, dar:


NU IESITI DE PE A2 CATRE SLOBOZIA SAU INVERS. TOT DRUMUL E PIETRIS (PESTE VECHIUL ASFALT - CE PRIZA VA AVEA NOUL ASFALT NUMAI PLATITORII DE ROVINIETA ISI POT DA SEAMA)
vijelie
Si de unde ai certitudinea ca vor turna asfalt peste gunoiul ala?
eloy
Se mai misca lucrurile si pe Coridorul IV (cel putin asa pare):

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va selecta, la sfârșitul lunii iunie, un consultant pentru exproprierile necesare construcției tronsonului de autostradă Timișoara-Lugoj, în baza unui contract estimat la 5,3 milioane de lei. Ofertele trebuie depuse până la data de 24 iunie pentru cel puțin unul din cele șase loturi, respectiv comunele Giarmata (113 parcele), Remetea Mare (71 parcele), Recaș (180 parcele), Topolovățu Mare (274 parcele), Ghizela (86 parcele) și Belint (311 parcele). Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este data de 17 iunie. Construcția și proiectarea autostrăzii are o valoare estimativă de circa 230,21 milioane de euro, asigurați din Fondul de coeziune din Programul Operațional Sectorial de Transport. Lucrările sunt programate să se încheie la sfârșitul anului 2010. Sectorul Timișoara-Lugoj face parte din autostrada Arad-Timișoara-Lugoj și are o lungime de 43 de kilometri, iar studiul de fezabilitate a fost întocmit de firma Scetauroute (mediafax, 21.05.08)
ursul-alb
Ha ha ha ha ha... Iar maretul coridor 4? Dau in scris ca la sf. lui 2010 o sa fie gata din sectorul Timisoara-Lugoj cam 10 km, si aia cu gropi;
O sa pastez postul asta si peste 2 ani intru din nou!
AIX
QUOTE(vijelie @ 20 May 2008, 15:21)
Si de unde ai certitudinea ca vor turna asfalt peste gunoiul ala?
*



Pai asa au facut si pe cei cativa kilometri asfaltati pina acum - drept dovada ca s-a si valurit in multe locuri covorul asfaltic.
vijelie
Nasol moment.
Dar daca tot treceti pe acolo, faceti si voi ceva poze si turnati-i la cine trebuie.
semit
zi-mi tu unde si eu fac pozele si le trimit... va avea efect 0.. smile.gif
bendix
Pentru ca s-a vorbit si de centuri pe-aici, mi-am adus aminte de o promisiune facuta de un politician, anul trecut pe vremea asta. Promisiunea era foarte ferma si in ea se spunea ca exact peste un an (adica in luna mai 2008) va fi finalizata centura Timisoarei, mai exact arcul de cerc dintre iesirea spre Arad si iesirea spre Lugoj.

Ah, politicianul care a promis ? Era ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
eloy
QUOTE(ursul-alb @ 21 May 2008, 11:34)
Ha ha ha ha ha... Iar maretul coridor 4? Dau in scris ca la sf. lui 2010 o sa fie gata din sectorul Timisoara-Lugoj cam 10 km, si aia cu gropi;
O sa pastez postul asta si peste 2 ani intru din nou!
*


hihi
si io zic la fel. dar aici era vorba sa monitorizam ce se mai misca, nu? deocamdata, e licitatie pentru exproprieri, e un pas inainte; de termeni de finalizare heirup-isti, n-are rost sa mai vorbim
dantes
QUOTE(eloy @ 20 May 2008, 14:47)
Expropieri 3C
2007.10  - 57%
2007.11  - 57%
2007.12  - 57%
2008.01  - 57%
2008.02  - 44% ??????????
*



Interesant...

Mie imi place altceva....Cum vine unu la putere cum ce a facut ala de dinainte nu e bine si trebuie renegociat contractul.... De asemenea, vai domle ca facem si dregem nustiucati km de autostrada....alea alea....

Traim pe unde traim si .....avem stapanii care ii meritam tongue.gif

Later Edit: Desi e legat de feroviar, cica au dat drumul la circulatie pe bucata buc.N-pantelimon ca se lucra de 2 ani si facea trenul 6 ore pana la cta...
Mi-a placut ca la teveu si peste tot, ca dom'le se reduce timpul de deplasare cu trenul blink.gif adica in loc de 5 ore si juma cat facea inainte acu face 5 ore...si asta ca au uitat ca se lucreaza si mai departe...
J o h n n y


Primul tronson din autostrada transilvania vor sa il termine pana la craciun, anul acesta.
GIC
Si tu-i crezi? biggrin.gif .
J o h n n y


E posibil.
eloy
QUOTE(Johnny_Bravo @ 22 May 2008, 00:59)
Primul tronson din autostrada transilvania vor sa il termine pana la craciun, anul acesta.
*


N-ai inteles, o sa termine un tronson dintr-un tronson biggrin.gif . Adica, din aia 42 km de ii are 2B, Campia Turzii _ Gilau, or sa termine 25 (si sunt destul de sigur ca o sa ii termine, ca doar e an electoral; si Sgarcitu e destul de zgarcit la promisiuni, el nu e parlamentar, deobicei ce a zis ca se face s-a facut) Sunt 25 km, Tureni -Valisoara. Nu-s din Cluj sa stiu exact pe unde vin astea dar dupa ce vad pe harta nu prea ai ce face cu ei biggrin.gif. In sensu ca te complici mai mult sa ajungi la capete decat sa tii DN1 ca si pana acu.
St
Eu sunt curios cum o sa-i lege...
ursul-alb
Cu niste poduri suspendate... sau tuneluri...
Sau poate pana in toamna se misca mai cu talent astia de incearca sa faca teleportarea viabila...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.