Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
paul_damian
Eh, vine anu' electoral, se mai misca cateva sute de metri, asa, de ochii prostului...
supremeon
Din acest punct de vedere, poate ar fi bine sa facem alegeri in fiecare an smile.gif
asgard1955
Da numai sa puna camere ca si la bac. Eu as pune pe fiecare politician o camera IP 24/7/365 zile si 366zile odata la 4 ani ( daca ziua 366 ar fi fara camera ar fura in ea cat pentru 4 ani si nu mi-as asuma riscul). Asa am mai avea o sansa ca nu fura asa mult, ca sa nu fure deloc nu sunt sanse.
marinul
QUOTE(Synyster @ 22 Jul 2011, 11:05)
Da, adevarul e ca dupa ce fac 8-10 ore de la Bucuresti la Arad, o sa fiu in culmea extazului cand economisesc 10 minute mergand pe bucatica aia pana la granita...Cum a ramas cu aia 800 de km de autostrada, sau cat mai promiteau inainte de alegeri, si PDL, si PSD, si toti astia care se vor conducatorii tarii? E trist ca intr-o tara care ar putea face drumuri cu bani ieftini din afara, noi ne bucuram si ne minunam la cate 10-20 de km de autostrada sau cate un pasaj...
*



daca scapi de arad sau de centura aradului, economisesti 30 de min biggrin.gif
Adi R5
sa speram ca si calitatea drumului o sa fie la inaltime...adica repede si bine,nu repede si prost...trec prin santierul asta zilnic si de la o zi la alta se poate vedea cu ochiul liber cum avanseaza lucrarile.

Synyster,nu stiu cit de exstaziat vei fi tu ca economisesti 10 minute,insa pot sa fi sigur ca aradenii vor fii foare bucurosi sa scape de traficul de tranzit din oras.
AndreiMR
Pai sunt convins ca locuitorii din zona vor fi bucurosi, nu am zis ca nu e bine ca se face, e excelent ca fac ceva. Am zis doar ca se face prea putin si se lauda de parca ar fi cine stie ce mare realizare biggrin.gif
supremeon
Mda, vom veni... dupa 2013, daca am citit bine...
george_scala_2004
QUOTE
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a lansat licitatia pentru contractul de executie a variantei de ocolire a orasului Tecuci. Lucrarile vor dura 18 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie. Valoarea estimata a contractului se ridica la 69,9 milioane de lei fara TVA.

Proiectul este finantat de catre Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR)- 69.25% si de Guvernul Romaniei- 30.75 % .

Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire cu o lungime de 6,94 kilometri.


10 milioane de lei/km ? la cimpie ? nu e cam mult ?

QUOTE
Vineri, premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, vor inaugura un tronson de 21 de kilometri din Autostrada Soarelui. Traseul pe care se va putea circula începe de la intersecția cu DN 3 în zona localității Basarabi, continuă până la nodul rutier cu Varianta de ocolire a municipiului Constanța și până la intersecția cu DN 39 spre Mangalia. Este vorba de puțin peste 21 de kilometri de autostradă care vor fi deschise circulației la o cale, conform, anunțului făcut luna trecută de ministrul Transporturilor Anca Boagiu.
supremeon
Este Lei, nu Euro...
george_scala_2004
QUOTE
Compania Bechtel a ajuns la un acord cu statul roman in ceea ce priveste Autostrada Transilvania.

Angajatii companiei Bechtel sunt de acord sa se intoarca pe teren, pentru a termina tronsonul de la Suplacu de Barcau la Bors, care are o lungime de 64 de kilometri, numai dupa ce isi vor primi o parte din platile restante, potrivit unor surse Capital.

Lucrarile la acest tronson, demarate in 2004, trebuiau sa fie gata la finele anului trecut, conform graficului afisat pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Reprezentantii Ministerul Transporturilor nu au comunicat nicio informatie oficiala in acest sens.


http://www.ziare.com/anca-daniela-boagiu/m...are-com-1101547
adilehanceanu
Adică un tronson de nicăieri spre nicăieri... măcar dacă tot au făcut Gilău - Cîmpia Turzii să se ducă naibii spre Brașov.
IsNa
Pai tronsonul asta nu ar trebui sa scoata din Oradea traficul pe ruta Ungaria->Cluj?
Tu ar trebui sa te bucuri...

De altfel accentul in fraza aceea mi se pare ca nu e pe partea "sunt de acord sa se intoarca pe teren" ci pe cea cu "numai dupa ce isi vor primi o parte din platile restante".

Ce ne spune de fapt este ca nu se va lucra prea curand...
cj98czh
Ar trebui sa faca Cluj-Bors ... complet ... macar sa lege ceva cu ceva ...

Oricum si aia 50 km .... au facut sa scada mult de tot traficul prin Cluj ... in special traficul greu ..
yoncv
Acelasi lucru s-ar fi obtinut cu o centura, eventual cu doua benzi/sens, care ar fi costat mult mai putin.
Autostrada Bechtel are utilitate doar daca va fi continuata macar de la granita pana la Targu Mures. Asa, pe bucatele mici, beneficiul este doar local.
IsNa
Pai, inca presupunem ca VA FI continuata pana la Bucuresti.

Dar orice autostrada trebuie construita pe tronsoane, si primele luate in plan au fost cele care dubleaza si ca varianta ocolitoare pt. orase (Cluj, Oradea). Pana aici e corect.
Din pacate pt. Tg. Mures nu exista finantare inca, iar pt. Brasov, nu se va incepe nimic pana nu-i stabilit ce se intampla cu sectorul mai departe pana la Comarnic.

Problemele de fond ale proiectului le cunoasteti si au fost rasdiscutate, asa ca nu mai reiau.
Dar succesiunea de constructie a tronsoanelor mi se pare corecta.
george_scala_2004
Iată traseul spre Mangalia, ocolind Constanța

[attachmentid=1627739224]

http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.h...eb19c137c6d3007

QUOTE
Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, dupa negocieri dure cu Bechtel, in schimbul platii unei transe din datorii, anunta Pro Tv, citand surse din Ministerul Transporturilor. Pretul unui kilometru terminat din autostrada ar urma sa scada, in acest fel, aproape cu jumatate, fata de 20 - 30 de milioane de euro, cat este in prezent.

Un kilometru terminat din Autostrada Transilvania costa, pana acum, 20 de milioane de euro si ajungea, pe unele portiuni, chiar la 30 de milioane de euro.

Compania americana ar urma sa reia lucrul pe santier din aceasta toamna, dupa ce statul roman va achita o parte din datoriile de 150 de milioane de euro.

La negocierile in cadrul carora s-a ajuns la aceasta intelegere ar fi avut loc discutii politice la nivel inalt si ar fi participat si reprezentanti ai Ambasadei SUA.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara, luna aceasta, ca "Negociem cu Bechtel pentru ca acest contract sa intre intr-o normalitate a preturilor".


Deci se poate...numa' bombonel a semnat ca primaru'...vedea-l-as la zdup...
supremeon
QUOTE(adilehanceanu @ 28 Jul 2011, 08:18)
Adică un tronson de nicăieri spre nicăieri... măcar dacă tot au făcut Gilău - Cîmpia Turzii să se ducă naibii spre Brașov.
*



Perfect deacord... tronson spre nicaieri, si foarte scurt. Daca ar fi legat si Suplacu de Gilau, alta era situatia...
In schimb, ar fi putut sa se duca inspre Brasov, macar pana la Targu Mures, caci, de la Campia Turzii la Tg Mures este relativ usor de construit, comparativ cu sectorul Tg Mures -> Sighisoara...
In fine... sper totusi ca apuc sa vad legata Oradea de Bucuresti, prin Brasov, inainte sa ies la pensie smile.gif
Markos
QUOTE(supremeon @ 28 Jul 2011, 22:36)
In fine... sper totusi ca apuc sa vad legata Oradea de Bucuresti, prin Brasov, inainte sa ies la pensie smile.gif
*


Sper ca ai maxim 16 ani.
george_scala_2004
QUOTE
Două țări cu economii, prețuri, salarii și resurse comparabile, respectiv România și Bulgaria. Prima plătește cu cel puțin 5 milioane euro un kilometru de autostradă, a doua dă doar 2-3 milioane de euro. Diferențele apar din faptul că Bulgaria aplică la licitații metode consacrate din UE, noi pe cele întâlnite ici și colo prin Europa de Est, potrivite mai degrabă construirii de instalații industriale.


QUOTE
Diferențele dintre prețurile cerute de constructori în cele două țări și care în ultimă instanță în România au drept efect risipirea banilor de la buget, pe de o parte, iar pe de altă parte bagă în buzunarele constructorilor sume cu până la 50% mai mari, pot fi explicate prin felul în care licitațiile sunt organizate la sud și la nord de Dunăre.

Inainte de a scoate la licitație proiectul autostrăzii Struma, spre exemplu, RIA a realizat un studiu de fezabilitate al autostrăzii dar și proiectul tehnic al acesteia, care include proiectarea podurilor, determinarea exactă a traseului, proiectul rețelor de utilități, cercetări arheologice,etc. Potrivit clasificării Federației Internaționale a Inginerilor în Consultanță (FIDIC) acest tip de licitație poartă numele de FIDIC roșu. Până acum CNADNR a recurs doar excepțional la astfel de licitații (tronsoanele Fundulea-Lehliu -Drajna sau Deva -Orăștie).

La nord de Dunăre se procedează de regulă altfel. In cazul licitațiilor pentru construirea majorității tronsoanelor de autostradă dintre Nădlac și Sibiu dar și pentru autostrăzile București-Moara Vlăsiei-Ploiești și Cernavodă- Constanța, compania omoloagă a RIA de la noi, anume CNADNR a prezentat firmelor participante doar studii de fezabilitate pe aceste proiecte, mult mai vagi decât proiectele tehnice, însoțite de liste de cantități, calculate foarte aproximativ. Acest tip de licitație poartă denumirea de FIDIC Galben și este, în primul rând, recomandat pentru "echipamente electrice și mecanice", iar sarcina realizării proiectului tehnic revine antreprenorului-constructor.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...ria-232597.html

QUOTE
Anca Boagiu despre negocierile cu Bechtel: Cei care au semnat contractul au fost mai degraba dusmani ai statului. Acum lucrurile sunt pe calea cea buna

Renegocierea contractului cu Bechtel, pentru constructia Autostrazii Transilvania, este acum "pe calea cea buna", insa cei care l-au semnat au fost  "mai degraba dusmani ai statului", a declarat joi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, potrivit Mediafax: "Suntem pe calea cea buna, este o negociere din care ministerul si compania (CNADNR - n.r.) trebuie sa scoata maximum dintr-un contact pe care il stiti cu totii: nu ne-a facut nici cinste, nici onoare, nu ne-a adus nici castiguri si cei ce l-au semnat nu as putea sa spun ca au fost romani adevarati, prieteni ai Romaniei, ci mai degraba dusmani ai statului".

Anca Boagiu s-a aflat, joi, la Arad pentru a participa la un eveniment simbolic - turnarea ultimei cantitati de beton necesara pentru podul peste Mures care face parte din centura in regim de autostrada.


pai daca e asa asteptam DNA sa ancheteze iar instantele sa se pronunte.

QUOTE
Anca Boagiu vine din nou la Cluj. A fost și acum două săptămâni la centura Vâlcele - Apahida, iar pe sâmbătă și-a programat o nouă vizită.

Sursele ziua de cluj susțin că ministrul Transporturilor vine să verifice dacă este adevărat că prețurile la șosea s-au majorat nejustificat și că după inaugurare se va circula pe macadam pe doi dintre cei 23,7 km.

george_scala_2004
QUOTE
România va putea fi traversată pe autostradă de la vest la est în nouă ani. Practic, în 2020 vom avea 1.094 de kilometri de autostradă. Coridorul IV Paneuropean are 865 de kilometri, traversează România și va leaga Nădlacul de Constanța. Tot în 2020 se va circula pe Autostrada București – Brașov. Mai exact, pe tronsoanele București – Moara Vlăsiei – Ploiești în lungime de 61 de kilometri s-ar putea circula chiar la sfârșitul acestui an. Tronsonul Comarnic – Brașov, în lungime de 58 kilometri, va fi concesionat, condiții în care vrobim de alți 3-4 ani de așteptare. Din Autostrada Transilvania, Bechtel a finalizat în 7 ani doar cei 52 de kilometri dintre Turda – Gilău. În urma negocierilor dintre CNADNR și compania americană s-a stabilit că Bechtel va mai construi o singură porțiune din Autostrada Transilvania, și anume tronsonul de 64 de kilometri dintre Suplacu de Barcău – Borș.

Pe bucăți se va putea circula din 2013 pe o parte din tronsoanele Autostrăzii Nădlac – Constanța. Este vroba despre contractele atribuite în luna mai și iunie a acestui an. Acestea au patru luni de proiectare, 18 luni de execuție și patru ani de garanție. Ministerul Transporturilor a semnat în luna mai 5 contracte în valoare de 700 de milioane de euro pentru Coridorul IV. Firmele câștigătoare s-au angajat ca până în 2013 să finalizeze 98 de kilometri de autostradă. Este vorba de primul lot al Autostrăzii Timișoara - Lugoj, Autostrada Arad – Nădlac și drumul de legătură, primul lot al Autostrăzii Lugoj - Deva, cât și al treilea lot al Autostrăzii Orăștie - Sibiu. Ulterior, în luna iunie alte trei proiecte, contestate inițial, au fost semnate pe Coridorul IV. Este vorba de tronsoanele 1, 2 și 4 ale Autostrăzii Orăștie - Sibiu, parte a Coridorului IV Paneuropean. În acest moment, un singur lot nu și-a primit constructorul, secțiunea a doua a Autostrăzii Timișoara - Lugoj, așteptând încă soluționarea contestației. Tot pe traseul Coridorului IV alte două porțiuni de autostradă nu au în acest moment constructor. Este vorba despre Autostrada Cernavodă - Medgidia, tronson părăsit în luna aprilie de compania franceză Colas. Contractul va fi atribuit la finalul acestei luni. Finalizarea tronsonului va costa între 500 și 700 milioane lei, fără TVA. "Vor avea la dispoziție trei luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție, astfel încât la anul, probabil, vom circula pe autostradă până la Constanța", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, în timpul unei vizite pe șantierul Autostrăzii București - Constanța. Ministrul a precizat că firma câștigătoare va trebui să prezinte la începutul lucrării șase termene intermediare de execuție: "Dacă nu vor respecta fiecare termen, vor avea de plătit penalizări de 500.000 euro, la care se adaugă 0,1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere".

De altfel, vineri a fost deschis traficului o parte din tronsonul Medgidia-Constanța, în lungime de 30 kilometri, și anume segmentul de 14 kilometri, dintre Basarabi și Constanța unde se poate circula pe o bandă pe sens.
Pe traseul tronsonului Medgidia-Constanța, arheologii au descoperit un cimitir, datând din jurul anului 1100, în zona Valu lui Traian. Ministrul a spus că arheologii au termen până la 5 iunie pentru a muta situl de pe traseu, astfel încât lucrările la autostradă să poată continua.

Mai departe, tot pe Cordiorul IV, pentru Autostrada Sibiu – Pitești nu s-au găsit încă soluții de finanțare. Tronsonul are 116 kilometri și ar traversa practic Valea Oltului. Autostrada are deja un studiu de fezabilitate care trebuie însă refăcut. Cel mai probabil cei 116 kilometri vor fi construiți în regim de parteneriat public privat. În condițiile în care proiectul se licitează până anul viitor, Autostrada Sibiu – Pitești ar putea fi dată în folosință în cinci ani.

Pe Autostrada Transilvania, Bechtel s-a angajat să reducă prețul de construcție de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai puțin de jumătate și să construiască tronsonul Suplacu de Barcău – Borș. Dacă Bechtel va pleca de pe autostrada Transilvania, pentru doi ani CNADNR nu va putea atribui noi contracte. Aceasta este una dintre bizarele clauze din contractul Bechtel. Chiar dacă pentru doi ani nu se vor atribui lucrările, o dată cu plecarea companiei americane, costurile vor scădea simțitor. CNADNR a plătit pe 10% din lucrări 1,5 miliarde de euro, jumătate din valoarea la care a fost semnat contractul. Din cele opt secțiuni a fost finalizată una singură, cea dintre Turda și Gilău. Tronsonul a costat jumătate din toată suma alocată întregului proiect – aproape 1,5 miliarde de euro.


http://www.jurnalul.ro/special/special/vez...sta-586384.html

2 Aug 2011, 18:34:
QUOTE
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va prezenta miercuri rezultatul negocierilor cu Bechtel și noii termeni ai contractului cu compania care construiește Autostrada Transilvania Brașov-Borș, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții instituției.

"Anunțul privind rezultatul negocierilor ar putea fi amânat pentru joi doar dacă ședința de Guvern de mâine se va prelungi la ore înaintate", au menționat sursele.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, în mai multe rânduri că negocierile cu Bechtel vizează "intrarea în normalitate a prețurilor".

Potrivit postului ProTV, reprezentanții Bechtel au renunțat la o parte din costul de construcție, astfel că acesta s-ar putea reduce de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai puțin de jumătate.

Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcția unui traseu de 415 kilometri, dar porțiunea construită până în prezent cu finanțarea statului, la șapte ani de la lansarea proiectului, depășește cu puțin 10% din traseul total.

Până în prezent au fost contruiți doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

Lucrările ar urma să fie reluate în toamnă, după ce statul va achita o parte din datorii. Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România avea în luna mai o datorie către Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adaugă TVA în valoare de 90,3 milioane lei.



QUOTE
Boc: Drumul spre Sarmizegetusa Regia era mai bun pe vremea dacilor

Premierul Emil Boc a afirmat, marți, în timpul unei vizite la Sarmizegetusa Regia, că drumul spre această cetate monument istoric era mai bun pe vremea dacilor decât acum, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Premierul Emil Boc și ministrul Culturii, Kelemen Hunor, au vizitat, marți, cetatea dacică Sarmizegetusa Regia, Boc remarcând starea proastă a drumului care duce din localitatea Costești spre monumentul istoric și care a fost reabilitat recent, fiind însă doar pietruit.

"Pe vremea dacilor era mai bun drumul ca al Consiliului Județean", a afirmat Boc.

Una dintre persoanele care îl însoțeau i-a spus că pentru porțiunea de unde se termină drumul asfaltat și până în locul unde se afla s-a investit suma de "aproximativ 78 de miliarde de lei vechi".

Drumul județean care duce din localitatea Orăștie spre cetățile dacice este asfaltat până în zona Costești, iar porțiunea dintre Costești și Sarmizegetusa Regia este pietruită.

Porțiunea respectivă, de peste 15 kilometri, a fost reabilitată din 2005 până în acest an, în urma unei investiții de 7,8 milioane de lei, de către Consiliul Județean Hunedoara, dar a rămas tot pietruită.
blink.gif

astia au depasit si bechtelu' cu pretu'...

IRONICK
QUOTE(george_scala_2004 @ 2 Aug 2011, 08:33)
Drumul județean care duce din localitatea Orăștie spre cetățile dacice este asfaltat până în zona Costești, iar porțiunea dintre Costești și Sarmizegetusa Regia este pietruită
Pietruita cu gropi.
dr_mKe
Loganul rezista !
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 2 Aug 2011, 23:41)
Loganul rezista !
*
Sa vezi ce depaseste pe acolo masini de fite!
george_scala_2004
scumpa rau piatra pe acolo...va dati seama cit ar fi costat...asfaltul ??? blink.gif
Markos
Atata timp cat construim pe la sate patinoare pe care nu patineaza nimeni, sali de sport dotate cu sali de forta pentru forta lui mos Pricopie (era sa zic "mos argon"), terenuri de fotbal cu piste de atletism (eventual în panta, ca asa e terenul primarului), de unde bani pentru autostrazi? Ar mai exista o speranta: daca la o absorbtie de 7-8% din fondurile europene putem construi toate minunile astea, poate, daca urcam pe la 70-80%, om putea construi si autostrazi în panta. Ba chiar si prin munti.
yoncv
Ai dreptate, dar cuvantul cheie e "daca". De asta nu putem trece.
Squirrel
Umbrărescu a câștigat un contract de 130 mil. euro, primul din programul celor 10.000 km.
Păi nu lucrează deja la Vaslui - Bârlad?
george_scala_2004
are gigei si dorei sa lucreze pe doua fronturi...
minny
Cum Romania are pe la vreo 40 de judete rezulta ca pe fiecare judet se vor moderniza cam 250 de km de drum judetean. Pana aici totul bine. M-am uitat la judetul Timis ca ala ma doare. Sunt destule drumuri judetene jalnice deci programul in esenta ar fi bun ... dar ...ca e un mare DAR: cei 250 de km sunt din adunati din portiuni de cativa km, fiind vorba in esenta de portiuni din cadrul localitatilor... aka centrul satului pe unde trece badea Ion cu vaca inspre sectia de votare. Dezamagit.

LE: ca sa ma explic parerea mea e ca fiecare primar trebuie sa isi asfalteze singur ulita (cu bani din buget propriu, program UE pentru dezv rurala, etc) iar apoi acest program sa vina ca o completare pe sectiunile ramase nemodernizate.
Markos
Cica...

QUOTE
Statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la finalul sedintei de Guvern de miercuri. Acesta este unul din rezultatele negocierilor purtate in ultima perioada cu Bechtel. Compania americana a acceptat sa finalize lucrarile deja incepute, urmand sa renunte la sase tronsoane fara a mai primi despagubiri de la statul roman. In plus, statul roman a reusit sa obtina reducerea costurilor la 6,9 milioane de euro pe kilometru. Boagiu sustine ca in cazul in care s-ar fi continuat contractul cu Bechtel, costurile ar fi ajuns la 9,9 miliarde de euro. In noile conditii, statul va plati in total 3,8 miliarde euro. In cadrul negocierilor, Ministerul Transporturilor a beneficiat de sprijinul ambasadei SUA, a precizat Boagiu.
george_scala_2004
QUOTE
"Divorțul“ dintre statul român și americanii de la Bechtel s-a încheiat de comun acord. Conform unui nou contract, Guvernul continuă să plătească însă, în timp ce Compania Bechtel va termina doar lucrările deja începute pe Autostrada Transilvania. La final, americanii vor da în folosință doar o treime din proiectul pentru care au fost angajați în 2003.

Pentru 450 de milioane de euro, Bechtel termină ce a început. Adică 64 km de autostradă, pe segmentul Borș - Suplacu de Barcău. Aici a fost construit deja un viaduct care a costat 300 de milioane de euro.

Deși spuneau că nu se poate construi mai ieftin, americanii au acceptat să termine lucrările cu 7 milioane de euro pe kilometru. Pentru Câmpia Turzii-Gilău, singura bucată de autostradă finalizată până acum, statul a plătit 25 de milioane de euro pe kilometru blink.gif . Anul trecut, premierul inaugura, mândru nevoie mare, 10 kilometri de autostradă la suprapreț.

De unde ni se trage totul? Negociatorii constructorului american Bechtel au fost mult mai buni decât ai statului român. Așa ne-am ales, în 2003, cu un contract care lega mâinile autorităților. Nu-l puteam rezilia fără penalizări de milioane de euro. Iar, în cazul unei eventuale rezilieri, nu se puteau face licitații pentru tronsoanele nefinalizate timp de cinci ani. 

Autostrada care trebuie să lege Brașovul de Cluj și să ajungă la graniță la Borș ar trebui să aibă 415 kilometri. La șapte ani de la începerea lucrărilor, doar 52 de kilometri au fost finalizați. Pentru Bechtel afacerea cu statul român nu a fost rea.

Deși a respectat o treime din înțelegere, va pleca cu 1,85 de miliarde de euro. În condițiile în care toată autostrada fusese negociată inițial la 2,2 miliarde de euro. Nu se știe cine va termina lucrările la Autostrada Transilvania. După renegocieri, statul are însă dreptul să reînceapă licitațiile pentru tronsoanele abandonate.


nastaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, unde esti ? gun3.gif

http://www.realitatea.net/boc-bechtel-face...iri_858793.html
Markos
QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Aug 2011, 23:06)
nastaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, unde esti ?  gun3.gif
*



user posted image
Iulikk
Am mers si eu azi pe bucata aia de sosea dintre Agigea si Basarabi (Murfatlar, cum ii zice acum). E fain... am mers cu 120-130 km/h, am scutit cam 30 de minute din drum.

PS: Mergeam din Mangalia spre Cobadin, pentru cine cunoaste judetul Constanta.
george_scala_2004
QUOTE(Markos @ 3 Aug 2011, 23:35)
user posted image
*



markose, nu asta bre...

astalalt:

[attachmentid=1627740980]
minny
Felicitari dnei Boagiu. Cojones pe ea cat China. Intr-un an de zile a facut curat peste tot si nu mai misca nimeni in front.
marinul
Bravo lor ca au ajuns la un acord, ca altfel mai aveam de platit mult si bine americanilor. In sfarsit ca am scapat de contractul asta, din 2004 toti ministri s-au plans ca e scump, ca n-au cum sa rupa contractul, ca pierde statul prea mult, ca 3 ani nu se va mai putea lucra pe traseul respectiv, etc. O sa fiu mai linistit din 2013 cand n-o sa mai aud de Bechtel. Sper!
asgard1955
Da frumos oricum, nu credeam ca politicienii romani au vreu-n cuvant de spus in fata americanilor.
george_scala_2004
ete na...un pesedist da cu mucii in fasole:

QUOTE
Senatorul PSD Sorin Bota [attachmentid=1627741113] a declarat, joi, într-o conferință de presă, că renegocierea contractului cu compania Bechtel îi va costa pe români un miliard de euro în plus față de nivelul la care Guvernul PSD a lansat în 2004 proiectul autostrăzii Transilvania, cu 5,5 milioane de euro pe kilometru.

"După șapte ani de regim Băsescu în România asistăm cu toții la o singură promisiune electorală făcută în 2004, aceea referitoare la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel pentru autostrada Transilvania. Visul românilor și mai ales al transilvănenilor de a fi conectați mai ușor la infrastructura europeană și mai ales la obligația României în ceea ce privește integrarea României în UE se vede din nou amânat. Sigur, dacă facem un calcul corect, această amânare și acest vis împlinit al regimului Băsescu ne costă pe toți românii un miliard de euro în plus față de ceea ce Guvernul PSD în 2004 lansa ca proiect în România, autostrada Transilvania cu 5,5 milioane de euro pe kilometru", a precizat Sorin Bota.



QUOTE
Ministrul Transporturilor a anuntat miercuri, dupa sedinta de Guvern, ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel, compania americana acceptand sa finalize lucrarile deja incepute la alte doua tronsoane. "Statul este liber sa liciteze celelalte sase tronsoane care au ramas fara nicio pretentie din partea Bechtel. Era clauza sa nu licitam tronsoanele ramase. Acum le putem licita", a afirmat ministrul transporturilor.

QUOTE
Cele sase tronsoane la care renunta Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gilau (52 km) si  Suplacu de Barcau - Bors (64).

Potrivit Ministrului Anca Boagiu, abia dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte  sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei.

"Era una din clauzele existente in contract care ne obliga ca, pe o perioada de doi ani, sa nu licitam pe nici unul dintre tronsoanele ramase", a explicat ministrul Anca Boagiu.

Potrivit CNADNR, Proiectul "Autostrada Transilvania" reprezintă o autostradă de patru benzi, cu o lungime de 415 km, care parcurge ruta de la Nord-Vest de Brașov în centrul României până la Oradea, la granița cu Ungaria. Fiecare din cele 8 segmente ale Proiectului va începe și se va încheia cu un nod rutier, astfel încât să poată fi deschis traficului imediat dupa execuție.




5 Aug 2011, 13:59:
QUOTE
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat vineri ca in acest an vor fi finalizati aproape 130 de kilometri de autostrada, transmite Mediafax. Oficialul a mentionat in acest sens tronsoanele Timisoara-Arad, Medgidia-Constanta si Bucuresti-Ploiesti.

Ministrul a spus ca in cei 129,2 km intra si centurile oraselor Arad si Constanta.

Boagiu a adaugat ca, tot in 2011, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va finaliza modernizarea a 515 km de drumuri national. Ea a spus ca bugetul CNADNR a fost majorat de Guvern cu 506,4 milioane lei de la bugetul de stat si cu 280,5 milioane lei din fonduri din privatizare.

In luna mai a acestui an, Boagiu anunta ca sunt in executie 276 kilometri de autostrada, fata de 313 km construiti. Ministrul Transporturilor a adaugat atunci si ca Romania va avea, peste cativa ani, 845 de kilometri de autostrada, in urma unor investitii de 5,17 miliarde euro.
Markos
iar aia se kk pe ei de frica.
P-A-C-O
QUOTE
Boc avertizează muncitorii autostrăzii București-Ploiești că le "taie capul" dacă întârzie


mai degraba are el vreo promisiune pe la Roberta blush.gif
Markos
De fapt, e vorba despre un complex de-al premierului. Viseaza sa le taie capul, ca sa aiba aceeasi înaltime cu el.
Solon
Mi se pare mie sau Boc devine din ce mai dobitoc?
george_scala_2004
QUOTE
Șapte ani de contract, 54 de kilometri de autostradă și cheltuieli de 1,5 miliarde de euro - acesta este bilanțul la zi al Bechtel în România.Contractul în baza căruia s-a reușit această performanță este clasificat secret de stat, însă clauzele pă­gu­boase vor fi făcute publice imediat după semnarea noului acord cu Be­­chtel. Promisiunea a fost făcută vi­­neri de Anca Boagiu, ministrul Tran­sporturilor, care a declarat că ime­­diat ce va fi semnat noul contract cu compania americană, ministerul va anunța noile condiții de contractare.

Ministerul Transporturilor și CNADNR au renegociat noua formă de contract cu Bechtel mai bine de șase luni. În urma ședinței de Guvern de miercuri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anunțat că Bechtel va mai construi în România doar tronsonul de 64 de kilometri dintre Suplacu de Barcău și Borș. Întrebată care sunt penalitățile aplicate în acest caz, Boagiu a ținut să precizeze că statul român nu va plăti nici un ban companiei pentru întreruperea contractului. Unul dintre cele mai interesante secrete ale contractului semnat în 2003 cu compania americană și dezvăluite de Jurnalul Național este faptul că partea română nu avea clauze de reziliere. Bechtel putea pleca oricând din contract, partea română nu. Compania americană a rămas însă mai bine de șapte ani în țară, întrucât condițiile stipulate în contractul semnat îi erau favorabile întru totul. O altă clauză interesantă din vechiul contract Bechtel prevedea ca în fiecare lună compania americană să primească un bonus de un milion de euro cheltuieli indirecte.

Pentru moment este cunoscut doar faptul că, potrivit noului contract, firma americană s-a angajat să construiască tronsonul din vestul țării la un preț de 6,9 milioane de euro/km față de 20 de milioane de euro pe kilometru, cu cât construiseră înainte. În acest moment, tronsonul de la Suplacu de Barcău se laudă cu o proporție de 41% din lucrări. Cei 64 de kilometri ar trebui să fie finalizați până în 2013.


http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/be...uro-586856.html

QUOTE
Guvernul ia în calcul construirea unora dintre tronsoanele autostrăzii Transilvania prin parteneriat public-privat.

Construirea celor 300 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, de care firma americană Bechtel nu s-a atins deloc până în prezent, respectiv șase din cele opt tronsoane ale autostrăzii, nu va fi o sarcină ușoară pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) în anii ce urmează.

Dacă realizarea celor 118 kilometri de autostradă dintre Câmpia Turzii și Gilău, pe de o parte, și Suplacu de Barcău și Borș, pe de altă parte, ar putea costa în final 1,5 miliarde euro, pentru restul de 300 de kilometri sunt necesare cel puțin 2,1 miliarde euro. Acesta ar putea plăti în viitor 7,2 milioane de euro pe kilometru de autostradă, a anunțat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, o dată cu anunțul privitor la întreruperea contractului cu americanii. Sumele menționate sunt cele necesare strict construirii, fără a socoti costurile de mutare a rețelelor de utilități, cele ale exproprierilor, realizarea proiectării, etc. Cât de ușor și cât de repede va putea face rost statul de acești bani?


daca nu s-a reusit terminarea unui numar cit mare de km din autostrada cind banii erau ieftini - pina la izbucnirea crizei - acum devine putin probabila...

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...nia-233539.html

9 Aug 2011, 08:20:
nastasebombonelpatrucase nu se lasa si cind si cind mai simte nevoia sa "vomite" timpenii:

QUOTE
În ceea ce privește autostrada Transilvania, reamintesc celor interesati de subiect ca, imediat cum a devenit presedinte, prima preocupare a lui Traian Basescu a fost aceea de a-i da pe pesedisti pe mana procurorilor. Prin urmare, a suspendat contractul cu Bechtel, cautand “spaga” pe care ar fi dat-o cei de la Bechtel.  Nu au gasit nimic pentru ca nu aveau ce sa gaseasca. Era evident, autostrada nu se poate face cu termopane…In plus, Basescu avea si o intelegere cu un vicepresedinte al BEI, care dorea un alt traseu pentru autostrada. Cert este ca, dintr-un contract cu o valoare de 2,5 miliarde de euro, Boc anunta in prezent ca face o economie la bugetul de stat de 6 miliarde de euro. Cum s-a ajuns aici? Destul de simplu: prin incompetenta, rea vointa si lipsa de responsabilitate. Repet: costul real al autostrazii Transilvania era de 2,5 miliarde euro. Atat ar fi platit statul roman daca Traian Basescu si guvernele care au urmat dupa 2004 nu ar fi blocat contractul.

Suspendarea lucrarilor timp de doi ani a dus inevitabil la majorarea costurilor (pretul materiilor prime si al terenurilor ce urmau a fi expropriate a crescut foarte mult) si la prelungirea termenului de finalizare cu un an, pana in decembrie 2012. Practic, Bechtel a fost nevoita sa-si intrerupa activitatea, reziliind toate contractele incheiate cu firmele subcontractante si cu muncitorii angajati. In 2006, santierul a fost redeschis, dar pe toata perioada in care lucrarile au fost blocate, reprezentantii puterii au vorbit in permanenta despre renegocierea contractului. Ce s-a obtinut? Nimic. Raspunzand unei solicitari pe care am adresat-o Guvernului, de a face publice rezultatele negocierilor, ministerul Transportuilor precizeaza: „Beneficiarul nu a obtinut niciun avantaj care sa se reflecte in valoarea totala a investitiei sau in scurtarea duratei de executie a lucrarilor, CNADNR nefacand nicio economie in urma acestei renegocieri.”

Dupa aproape 7 ani in care cei care s-au aflat la putere nu au facut nimic si s-au complacut intr-o situatie pe care ei insisi au creat-o, acum anunta cu emfaza ca au reziliat contractul si ca, din 2,5 miliarde de euro, valoarea initiala a autostrazii, au facut o economie de 6 miliarde. Dincolo de faptul ca aceasta asa-numita „economie” se face dintr-un potential cost final, majorat din cauza celor care s-au aflat la guvernare dupa 2004, in realitate „negocierea” facuta de guvernul Boc a marit si mai mult costul lucrarilor efectuate de Bechtel.

Astfel, in prezent s-au chetuit 1,25 miliarde de euro. Din acesti bani s-au realizat (finalizat) 52 de km (tronsonul Campia Turzii – Gilau), cu un cost de 11,5 milioane de euro pe km. Diferenta de 596,25 milioane euro (bani cheltuiti pana acum) se regasesc in tronsonul de 64 de km, intre judetele Salaj si Bihor. Acest tronson insa este finalizat doar in proportie de 60%. Prin urmare, pentru 38,4 km s-au cheltuit 596,25 milioane euro (11,5 milioane pe km), iar pentru restul de 25,6 km (40%) se va plati 153,6 milioane euro (6 milioane pe km). In final, marea „negociere” facuta de guvernul Boc conduce la urmatoarea situatie: Bechtel construieste 116 km de autostrada  nu la 5,6 milioane euro pe km, cat au fost negociati initial in contractul semnat in 2004, nu la 11,5 milioane euro pe km cat a ajuns pretul în primul mandat al lui Traian Basescu, ci la 13,5 milioane euro pe km.


http://nastase.wordpress.com/2011/08/08/boc-si-bechtel/

reactia de mai sus a personajului a survenit unor declaratii ale lui Boc:

QUOTE
Premierul Emil Boc a declarat, joi, 4 august, la postul public de radio, ca Adrian Nastase ar trebui sa isi ceara scuze romanilor de 6 miliarde de ori, cate o data pentru fiecare ban economisit din renegocierea contractului cu Bechtel, incheiat de fostul premier in defavoarea statului roman.


QUOTE
- Se vor finaliza cei 64 de km din tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, apoi cel de la Gilau. Prin renegocierea contractului incheiat in 2004 de Adrian Nastase, s-au economisit 6 miliarde de euro la bugetul de stat.

- Adrian Nastase ar trebui sa isi ceara scuze romanilor de 6 miliarde de ori pentru ca a incheiat acest contract. A fost moftul guvernului Nastase. Autostrada Transilvania e necesara, dar nu la orice pret si nu oricum. Contractul a fost incheiat in defavoarea statului roman.

- Autostrada va continua la costuri decente, care sa poata fi acoperita de la buget.


http://www.ziare.com/emil-boc/premier/emil...ti-live-1112016
george_scala_2004
QUOTE
Ministrul Transporturilor le va prezenta chinezilor, în delegația oficială care începe astăzi, mai multe proiecte de infrastructură care pot fi construite în regim de parteneriat public – privat. Între acestea, se găsesc atât variante ocolitoare cât și autostrăzi.

Ministrul va încerca astfel să obțină finanțare pentru centura de sud și cea de nord a Bucureștiului, în lungime totală de 101 kilometri, valoarea investiției ridicandu-se la valoarea de 1,8 miliarde euro.

Mai departe, delegația română va prezenta și proiectul autostrăzii Sibiu – Pitești, parte a Coridorului IV Paneuropean în lungime de 116 kilometri, cu o valoare estimată de 3 miliarde de euro, dar și pe cel al autostrăzii Ploiești – Buzău – Focșani în lungime de 133 kilometri cu o valoare estimată de 580 de milioane de euro.

Un alt proiect important este și cel al Autostrăzii Târgu Mureș - Iași - Ungheni în lungime de 307 km și cu o valoare de aproape 7 miliarde de euro.


supremeon
Efectiv ma doare inima cand vad atata prostie: s-au apucat de 2 autostrazi (Bucuresti-bv-cluj-Oradea si Pitesti-Alba-Arad) si nu au terminat niciuna.
Eu sunt ardelean, dar, inainte de orice sunt roman. Si sunt constient ca O MOLDOVA INTREAGA STA SI ASTEAPTA ZIUA IN CARE VA VENI VREMEA SA SE DEMAREZE SI LA EI O AUTOSTRADA.
Deaceea, oricat de mult urasc si eu psd-ul, citind declaratia de mai sus a lui nastase, nu pot decat sa II DAU DREPTATE! RUSINE STATULUI ROMAN CA NU A FOST IN STARE SA DUCA LA BUN SFARSIT OBLIGATIILE DIN CONTRACTUL CU BECHTEL, fara a genera costuri suplimentare... RUSINE INCOMPENENTILOR DIN MIN TRANSPORTURILOR. La anul ar fi trebuit sa avem A3-ul gata si apoi sa ne apucam de altceva (poate prin Moldova, Iasi-Buc, sau poate Craiova-Pitesti etc).
Nu trebuiau sa inceapa nimic, pe nici un coridor. Ti-ai asumat un contract (cu un cost pe km relativ ok), atunci faci tot posibilul si angrenezi toate resursele posibile si eforturile, pentru a-l termina, fara a depasi costurile. Abia apoi te bagi la alte "coridoare" si abureli, daca mai e necesar...
PACAT DE VISUL FRUMOS CARE A FOST AUTOSTRADA TRANSILVANIA.
minny
Sigur, sa continuam A3 cu "pretul decent" la care s-a ajuns in loc sa facem pe A1 autostrazile aproape gratis cu bani UE ...
george_scala_2004
autostrada transvilvania NU este inclusa in nici un coridor transeuropean. iar negocierile cu ue au fost foarte dificile pe tema asta...
Liviu-Razvan
"Coridor transeuropean" varianta romaneasca... adica nu conteaza daca ocolesti 500km, si stai la cozi de innebunesti... dar o sa ajungi acolo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.