Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
xcss
Alta centura inaugurata cu mare pompa si ingamfare se duce dracului: http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/c...aza--82593.html
VladG
Las-o 'n ma-sa! Ca scrie negru pe alb in articol ca bucata aia surpata n-a fost deschisa niciodata circulatiei (inaugurata).
Nu discut alte bube gen costuri / solutii tehnice / durata lucrari, etc. Dar hai sa nu dezinformam cu titluri de tabloide.
Daca s-a putut da mai devreme in folosinta, cu ocolirea de rigoare, foarte bine!
La fel am apreciat sectoarele de pe A2 care au fost deschise temporar pe un sens.
xcss
In primul rand, controleaza-te, ca nu suntem la stadion. In al doilea, ai o notiune foarte personala a ceea ce inseamna "mai devreme". In raport cu ce? Stii cumva care era termenul initial de dare in folosinta? In al treilea, tu apreciaza linistit in continuare.
b76bgaarh
ieri la radiourili din ploiesti a fost inaintat un nou termen pentru finalizarea faimoasei autostrazi bucuresti ploiesti...aprilie (nu au specificat anul). cica ieri a fost vizta de lucru a lu poc.
VladG
QUOTE(xcss @ 25 Jan 2012, 15:10)
ce inseamna "mai devreme". In raport cu ce? Stii cumva care era termenul initial de dare in folosinta? In al treilea, tu apreciaza linistit in continuare.
*



Mai devreme decat finalizarea lucrarii, evident.
Pentru cine chiar foloseste un drum aglomerat, orice optimizare a traseului conteaza si putin ii pasa de panglicute sau alte prostii.
Ptr comentatori poate sunt importante, insa pe mine ma lasa rece daca, cine, cand si unde a facut poze pentru presa pe acolo.
Micutzu_BH
Doar in Romania...

QUOTE
Dacia-Renault primește cadou șosea la preț de lux: Lărgirea unui drum național, mai scumpă decât o autostradă nouă

Guvernul a aprobat un preț de cel puțin 6 milioane de euro pe kilometru pentru modernizarea șoselei ce leagă uzinele Dacia-Renault la infrastructura rutieră națională. Cu 4 milioane de euro se poate construi un kilometru de autostradă de la zero.
Adăugarea a încă două benzi de circulație drumului național DN 73 Pitești-Câmpulung la care se adaugă modernizarea altor trei kilometri de legătură între această șosea și platforma Dacia-Renault de la Mioveni ar putea costa contribuabilii români 275 milioane lei, inclusiv TVA, respectiv 65 milioane de euro.
Suma în cauză a fost aprobată de Guvern în luna noiembrie 2011, la un an după ce un consorțiu de firme condus de frații Horpos a câștigat licitația la un preț de aproximativ două ori mai mic, respectiv 142 milioane lei, cu TVA. Alexandru și Traian Horpos fac parte dintr-o generație de regi ai asfaltului mai nou apărută pe firmamentul contractelor cu asfalt și au la activ câștigarea inclusiv a unui contract de construire de autostrăzi, respectiv tronsonul Deva-Orăștie.
Contractul pentru lărgirea DN73 și drum de legătură cu uzinele Dacia a fost primit de aceștia imediat după sosirea ministrului Anca Boagiu la cârma Transporturilor, în octombrie 2010, deși licitația avusese loc în 2008. Suma cheltuită de stat nu pare să fi atins încă un plafon. In decembrie 2011, respectiv la o lună după ce Guvernul a aprobat creșterea valorii indicatorilor tehnico-economici, frații Horpos au mai primit un contract de 18,5 milioane lei, fără TVA, tot pentru lărgirea DN 73, precum și un act adițional la primul contract în valoare de 2,97 milioane lei, ambele semnate în aceeași zi, respectiv pe 16 decembrie.

Modernizarea DN73 cu 30-50% mai mult decât autostrada nouă

O analiză a costurilor acestui proiect prin prisma standadelor de cost aprobate de Ministerul Transporturilor arată dezmățul pe bani publici al Companiei de Autostrăzi, precum și aprobarea de către Guvern cu ochii închiși a oricăror cheltuieli solicitate de compania de stat.
Potrivit standardelor construirea unui kilometru de autostradă în zonă de câmpie costă în jurul a 4,7 milioane euro cu TVA. Prețul nu include lucrările de artă, cele mai scumpe lucrări pe o autostradă. In cazul acestora standardul este de 1.230 de euro pe metru pătrat de pod construit, fără TVA. Chiar și dacă cei 700 de metri liniari de lucrări de artă de pe DN73 (la o lățime de carosabilului de 19 metri) ar fi reprezentați de poduri și pasaje făcute de la zero, prețul acestora nu ar putea depăși 18 milioane euro, cu TVA. Rămân deci 47 milioane euro aprobați de Guvern pentru lărgirea celor 7 kilometri adică peste 6 milioane de euro pe kilometru de șosea modernizată, cu o treime peste prețul kilometrului de autostradă construit de la zero. Guvernul susține că cheltuirea banilor se impune ca urmare a intensificării traficului generat de Dacia-Renault. "Având în vedere creșterea traficului generat de Uzina de Automobile Dacia – Groupe Renault, se impune asigurarea unei legături rutiere cu profil de 4 benzi de circulație pe întregul traseu dintre orasul Pitești și Uzina Dacia – Groupe Renault", afirmă Executivul în nota de fundamentare din noiembrie.
Potrivit fișelor investiției, lucrările presupun lărgirea celor șapte kilometri de drum la standardul de patru benzi, repararea a două poduri și a unui pasaj de cale ferată, construirea unui pod nou, amenajarea câtorva intersecții giratorii, lucrări de consolidare a malurilor râurilor pe câteva sute de metri, montarea parapeților separatori de sens, iluminare a intersecțiilor. Lucrările mai presupun mutarea rețelelor invecinate de gaz metan, telecomunicații și alimentare cu electricitate învecinate cu drumul, se argumentează în nota de fundamentare ce crește valoarea proiectului.


Sursa: Romania Libera
vijelie
Ce repede au uitat unii cum plangeau ca isi rup masinile pe DN73...

'Noi, Muscelenii, credem ca Guvernul Romaniei NU NUMAI CA NE-A ABANDONAT. Noi, Muscelenii, credem ca Guvernul Romaniei REFUZA SA ALOCE FONDURI PENTRU MODERNIZAREA DRUMURILOR NATIONALE DIN JUD. ARGES.

DOMNULE EMIL BOC, PRIM MINISTRU AL GUVERNULUI ROMANIEI
NOI, semnatarii petitiei, MUSCELENI, TURISTI, TRANSPORTATORI, SIMPLI CETATENI, VA CEREM SA DISPUNETI alocarea fondurilor necesare pentru modernizarea DN 73 (E574) pe distanta Pitesti - Campulung."

http://www.petitieonline.ro/petitie/dn_73_...-p59725054.html
corbex
La radio era rusinea Romaniei, in fiecare dimineata. Se incepea cu drumul melcului si se termina cu rusinea 73
vijelie
Bine, ce nu stie domnu' ziarist e ca in fapt lucrarile sunt sistate pe motiv de lipsa de bani.
T.rac3Er
eu zic sa nu se comenteze daca nu se stie situatia reala a acelui drum.
acel drum era de pe vremea lui ceasca construit mult peste alte drumuri special pt a permite logistica dacia sa se foloseasca de el. ori, in epoca post decebrista, acel drum a fost facut de mantuiala. este distrus, varza, ordinar, sub orice critica.
avand in vedere ca drumul ala totusi duce la BRASOV, si este alternativa de a evita bucuresti-prahova (stiti, cand se suprapopuleaza de cocalari in w-e muntele si stau 8 ore pana revin in bucuresti)

acel drum, este folosit intensiv de utilaje grele si nu a beneficiat de o lucrare de reabilitare serioasa si de calitate de pe vremea lui ceausescu.

chiar si dupa anii 90, lucrarile facute, s-au lasat cu plombe peste plombe si zici ca mergi pe traseu destinat tancurilor.

de asemenea zona dinspre mioveni s-a dezvoltat destul de mult ca platforma industriala, pentru ca pe terenul agricol de acolo au fost amplasate MULTE depozite si probabil si fabricute.
IsNa
QUOTE(supremeon @ 24 Jan 2012, 21:53)
Nu sunt deacord. Romania NU trebuie sa faca risipa de resurse. Trecerea muntilor trebuie sa se faca printr-un singur loc si gata. Si locul cel mai bun mi se pare prin zona Brasov-Ploiesti, datorita interesului economic. Camioanele care circula prin Pitesti vor fi atrase de orice autostrada, indiferent pe unde este. Iar, odata traversati muntii, se poate face legatura si catre Sibiu, si spre nord, catre A3...
Am mai scris pe acest forum si alte motive pentru aceasta opinie...
*



Stiu ca nu esti de acord... orice drum care nu trece pe langa Brasov e inutil in opinia ta... e OK, ai dreptul la aceasta opinie. tongue.gif

Dar geografia nu o poti rescrie: valea Oltului e o ... vale, adica traseu plan, mai mult sau mai putin, pe traseul Brasov-Comarnic drumul trebuie sa urce la peste 1000 metri. Pentru traficul greu asta conteaza. Un autotren care are de urcat 1000 metri diferenta de nivel pe pante de 3-5% cum e de asteptat, va pierde mult timp si combustibil. Si azi, majoritatea ocolesc pe valea Oltului. Astea sunt fapte din trafic, fara sentiment patriotic..

In plus, la Nadlac autostrada Ungurilor e la cativa Km de granita, la Bors inca planurile sunt in stare incipienta, iar cu situatia financiara a Ungariei... cine stie. In plus A3 mai are si alte tronsoane scumpe: nu exista inca proiect de detaliu pt. traversarea Mesesului sau portiunea dintre Tg. Mures si Brasov. Niciuna nu par tronsoane usoare, daca ma uit la relief. Pe A1 dificila e doar partea asta de la Sibiu la Pitesti, si poate o prortiune foarte mica dintre Margina si valea Muresului. Restul e pe vai largi...

Ok, stiu ca pentru tine toate astea nu inseamna nimic...
bucatzel
Care mergeti pe arad-timisoara, cascati ochii, ca pare-se ca unii au vazut in nfs ce-i ala spike strip.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/c...ore-in-sir.html

Daca un tir scapa doar cu pana, am mici dubii ca acelasi lucru se intampla si la o masina mica.

Vorba unui clasic de pe-aici... gizas.
ipiq
mda, am mai fost de 4 ori in ultimele 3 zile pe autostrada => intrarea pe autostrada dinspre Timisoara e praf!

LE: acum m-am uitat pe film. I-am vazut si eu cand am trecut pe acolo, erau trasi pe dreapta cu avariile puse, chiar ma miram ce-i cu atatea TIRuri avariate. Langa fiecare TIR era trasa cate o masina cu roti de rezerva. Asta pe la 3:30 cand m-am dus. La 4:15 cand m-am intors nu mai era niciunu.
Ampt
La altii se poate ! Este tot o tara din fostul lagar socialist, dar cu altfel de conducatori !
P.S In articol se face o comparatie si cu Romania, de concluzii nu mai are rost sa discutam !

http://www.zf.ro/business-international/po...romania-9196142
egox
Mai diferă și poporul, nu doar conducătorii. De-aia se și zice că fiecare popor are conducătorii pe care-i merită.

Cât despre „lagărul socialist”, în al lor ei au cârtit constant din anii 80. La noi se cam auzea musca.
mircea_aq
ba lasa-ma sa te contrazic, daca aveau si ei un ceasca si un ilici ingropati erau demult. Cu Walessa si Papa la inaintare, normal ca au putut negocia altfel. Pune la socoteala ca polonezii au o populatie de 2X mai mare decat a noastra, pozitia geografica, faptul ca V Poloniei are teritorii care au apartinut Germaniei in componenta si in care s-a investit masiv in ultimii 20 de ani. Noi ii avem pe bulgari si moldoveni, ce sa vina de la astia ? ploaia...
Micutzu_BH
Mirceo, i-ai uitat pe rusi, poporul prieten, de la care vine Crivatu'. wise_guy.gif Zilele astea din ce in ce mai mult si mai rece! icon_mrgreen.gif
Markos
Walessa si Solidaritatea lui au fost sprijiniti masiv de Vatican, atat financiar, cat mai ales politic. Desi rusii mureau de dorinta sa le dea stingerea, prin '81 (prin Jaruzelski), s-au convins ca nu prea se poate. Iesea balamuc mondial. Asa e cand Papa este un concetatean curajos si cu coloana vertebrala.
IsNa
QUOTE(mircea_aq @ 1 Feb 2012, 18:21)
ba lasa-ma sa te contrazic, daca aveau si ei un ceasca si un ilici ingropati erau demult. Cu Walessa si Papa la inaintare...
*



Doar ca nici noua nu Dumnezeu ne-a bagat pe gat pe Ilici si pe Lae, nici la ei nu din cer l-i s-a coborat Walesa si Papa.

Din natiunea noastra, NOI i-am ridicat pe primii (mai apoi pe Base, Ponta, Vnaghelie si Becali) iar EI pe ai lor.
Din popor pentru popor, dupa optiunea fiecaruia.
supremeon
QUOTE(IsNa @ 25 Jan 2012, 18:30)
Stiu ca nu esti de acord... orice drum care nu trece pe langa Brasov e inutil in opinia ta... e OK, ai dreptul la aceasta opinie. tongue.gif


Decizia trebuie sa fie luata in mod rational si obiectiv, tinand cont de o serie de factori... nu ii stiu eu pe toti, si nu pot sa ii enumar acum, dar i-am enumerat in trecut, in cadrul acestui topic.

1. Unde este traficul mai mare? pe dn1 MEDIA zilnica este de peste 30000 masini, din cate am inteles eu, dublu fata de zona cealalta. Este vorba totodata de un numar mare de OAMENI. Nu ma intereseaza marfurile! Camioanele vor alege orice autostrada li se ofera, nu se uita la 100 lei in plus consum de motorina; pentru ei este important sa fie autostrada, sa mearga repede.

2. dpdv economic, este vorba de 3 zone turistice (1 Valea Prahovei, 2 Depresiunea Brasovului, Poiana Bv si Covasna, 3 zona Rasnov-Bran-Zarnesti). Apoi, este vorba de zona industriala a depresiunii Brasov, care inglobeaza 4 municipii si cateva orase; dintre care 3 municipii (Bv, Codlea, Sacele) sunt in doar 40 km de linie dreapta; al 4-lea municipiu din depresiune este Sf. Gheorghe. Toata aceasta zona este in decadere de 20 ani, pentru ca nu are autostrada si aeroport. Cum sa faci turism si industrie, fara infrastructura?

3. Este centrul tarii, pozitie ce a fost dintotdeauna strategica. De aici se face legatura cu Moldova de nord prin Onesti, cu Buzaul, cu harghita, cu nordul tarii prin Targu Mures, cu Vestul prin Sibiu...

4. Distanta de la Sibiu la Pitesti este 115km. Distanta de la Brasov la Comarnic este 54 km, mai putin de jumatate.

5. Terenul pe Valea Oltului si mai departe la Pitesti este foarte instabil; sunt dealuri care se surpa continuu. Terenul pe Valea Prahovei este stanca solida.

6. Costurile minime estimate sunt 1,5 miliarde Euro pentru BV-Comarnic, respectiv peste 3 miliarde Euro pentru Sibiu-Pitesti.

7. Autostrada Transilvania oricum trebuie facuta, tot ardealul o asteapta; plus ca de la Tg Mures va porni spre Moldova o alta autostrada; o legatura decenta (autostrada sau drum expres) intre Sibiu si Brasov oricum trebuie facuta... Autostrada pana la Ploiesti e imediat gata; de la Ploiesti la Comarnic este o aruncatura de bat, drum drept, relativ usor de construit.

Judeca tu: unde e mai ieftin si mai util si mai scurt ???

Din partea mea, ar fi excelent sa se faca ambele... insa, suntem un stat sarac! Haideti sa ne rezumam la ce este rational si sa facem doar una dintre ele, pentru inceput; sa lasam copiilor nostri mostenire realizarea celei de-a doua...
eugeniuz2004
mai ieftin? nu in RO
mai util? oriunde in RO, numai sa se faca
mai scurt? pe unde isi doresc baietii destepti care decid
IsNa
QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 06:21)
1.  Nu ma intereseaza marfurile! Camioanele vor alege orice autostrada li se ofera, nu se uita la 100 lei in plus consum de motorina;
*



Din fericire nu conteaza ce te intereseaza sau nu pe tine. Pt. economia tarii marfurile sunt destul de importante...
Iar daca tu crezi ca transportatorilor nu le pasa de combustibil... ce sa mai zic?

QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 06:21)
2. dintre care 3 municipii ( Codlea, Sacele)
*




radmasa.gif Tu stii cate "municipii" de astea sunt in Romania. Era o vreme cand orice orasel care vota cu Ilici primea statut de municipiu. Si Faget-ul e municipiu. Sa vad daca macar il gasesti pe harta!

QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 06:21)
3. Este centrul tarii, pozitie ce a fost dintotdeauna strategica. De aici se face legatura cu Moldova de nord prin Onesti, cu Buzaul, cu harghita, cu nordul tarii prin Targu Mures, cu Vestul prin Sibiu...
*



Nu stiu exact la ce strategii de gandesti tu, dar cred ca prima data va exista o autostrada in Moldova dinspre sud, dinspre Bucuresti si porturile principale. Si chiar si asta e departe inca...

QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 06:21)
4. Distanta de la Sibiu la Pitesti este 115km. Distanta de la Brasov la Comarnic este 54 km, mai putin de jumatate.
*



Si ce? Ce-i la Brasov? E vreo autostrada acolo de care am uitat?

QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 06:21)
5. Terenul pe Valea Oltului si mai departe la Pitesti este foarte instabil; sunt dealuri care se surpa continuu. Terenul pe Valea Prahovei este stanca solida.
*



"terenul" pe valea Oltului e la fel de stanca (n-ai fost niciodata pe acolo?). De la iesire din defileu si pana la Pitesti e cum spui tu. Si la fel e de la Brasov pana aproape de Bors. Cum spuneam, tronsonul de la defileul Oltului pana la Pitesti e singurul pe genul asta de relief de pe traseul cor. IV, In timp ce AT e toata asa de la Bors pana la Brasov.

QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 06:21)
6. Costurile minime estimate sunt 1,5 miliarde Euro pentru BV-Comarnic, respectiv peste 3 miliarde Euro pentru Sibiu-Pitesti.
*



Si pt. Brasov - Bors?

ipiq
QUOTE(supremeon @ 5 Feb 2012, 04:21)
1. Unde este traficul mai mare? ... Nu ma intereseaza marfurile! Camioanele vor alege orice autostrada li se ofera, nu se uita la 100 lei in plus consum de motorina; pentru ei este important sa fie autostrada, sa mearga repede.


*



Vorbesti prostii! MARI !!!
-Un cuvant mare de spus in constructia unei viitoare posibile autostrazi il au si cei de la UNTRR!
-Cei care aleg autostrada ca e mai rapida, chiar daca e mai scumpa, sunt cei care fac transporturi expres. Astia sunt <10 % din totalul transportatorilor. Astia folosesc busuri si prelate pana in 3,5t, NU camioane mari.
-Tocmai aici e smecheria: la un turism care face ~10.000km/an, un litru in plus la suta de km e fix pix (6 lei / 100 km; 600 lei / an). La un camion care face 10.000km pe luna, 2l in plus la suta de km (cam cu atata creste consumul cand bate vant din fata) inseamna enorm! (12 lei / 100 km; 1200 lei / LUNA! )
-De aceea exista asa zisele "drumuri de camioane". De exemplu multi in loc sa iasa din tara pe la Nadlac, ies pe la Turnu -> Szentes, la fel si intrarea in Slovacia: majoritatea camioanelor ies pe la Komarom. in fine...
supremeon
Va invit sa cititi un articol scurt si foarte interesant: http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...ral-238098.html

Asemenea discutii interesante au mai avut loc in decursul istoriei... spre exemplu, cand se dorea unirea cailor ferate din Austo-Ungaria cu cele din Romania, statul Roman a propus ca acest lucru sa se faca prin valea buzaului, depresiunea intorsurii, depresiunea Brasov...
Insa, Austro-Ungaria a dorit sa se faca prin valea Timisului - Valea Prahovei... astfel, s-a construit pe unde este si astazi...
george_scala_2004
QUOTE
Cel mai prost drum de 150 milioane de euro

DN7, calea spre vestul Europei, a fost finalizat în 2010 și, după șase luni, s-a umplut de gropi. Contractul, obținut de Umbrărescu, s-a dublat prin cinci adiționale.

La DN7, între Nădlac și Sebeș, unul dintre cele mai circulate sectoare din România, s-a lucrat trei ani, iar gropile au apărut pe kilometri întregi după numai un an. E un șoc pentru toată lumea pentru că este una dintre investițiile strategice din ultimii 10 ani, prețul total fiind de 150 milioane de euro.

Costurile acestei reabilitări este de fapt al doilea șoc, pentru că s-a plecat de la un contract semnat pe 70 milioane de euro și s-a ajuns, după cinci adiționale, la 150 de milioane, adică mai mult decât dublul sumei inițiale.

Cratere pe un drum nou-nouț

226 km de șosea au fost reabilitați de cele două firme ale lui Dorinel Umbrărescu - UMB Spedition și Tehnostrade. Lucrările au început în 2007 și s-au terminat în prima parte a lui 2010. Dar după numai șase luni, în toamnă, au început să apară primele gropi, în jurul Devei.

În ianuarie 2011, după un ger cumplit, gropile au explodat zeci de kilometri din DN7. Imaginea era stranie: o șosea nouă, cu bitum proaspăt, negru-închis, dar cu gropi la tot pasul, extrem de periculoase la viteze mari. Fenomenul s-a extins după ploile din aprilie și s-a repetat în această iarnă.

"Nu neapărat din cauza asta"

Problema a devenit atât de evidentă, încât cei de la Drumurile Naționale Timiș (care au tronsonul de drum în jurisdicție) au prelevat probe ca să analizeze dacă a fost o greșeală de ordin tehnic.

"Recepția n-a fost efectuată, reparațiile se fac pe cheltuiala constructorului", declarau anul trecut șefii CNADNR. În vara trecută a mai apărut o problemă: partea carosabilă devenea un patinoar în perioadele ploioase, înregistrându-se circa 20 de accidente în mai puțin de 10 zile.

Firmele lui Umbrărescu au mai primit o amendă și au întins un strat de criblură.

Pentru toate problemele pe un drum pe care s-au cheltuit 150 milioane de euro, răspunsul CNADNR este prea relaxat: "Cauzele producerii respectivelor de­­te­riorări nu țin neapărat de fabricarea și așternerea mixturii asfaltice". Altfel spus, ar putea fi asta, dar nu neapărat. Apoi sugerează cauza reală: "Solicitările traficului rutier după așternere au favorizat apariția excesului de bitum pe direcția dominantă a roților". Practic, bitumul n-a apucat să se răcească înainte de a fi deschis traficului. CNADNR vorbește de o eroare tehnologică și că drumul n-are încă recepția făcută, deși e terminat de doi ani.

SARABANDĂ

Au dublat valoarea contractului

Contractul pentru reabilitarea DN7 a trecut prin mai multe suplimentări ale sumei inițiale. S-a plecat de la 221 milioane lei (fără TVA), în decembrie 2007, s-a ajuns la 330 milioane lei și s-a prelungit durata de execuție cu 12 luni, apoi s-a ajuns la 367 milioane, în aprilie 2008, apoi la 467 milioane lei, peste numai o lună, apoi încă o dată la 493 milioane lei și, în final, s-au mai acordat 148 milioane de lei prin negociere fără anunț prealabil, toate sumele fiind fără TVA. CNADNR susține că toate reparațiile sunt făcute de executant, recepția finală urmând a avea loc în iulie 2012.

EXPLICAȚIA UMB SPEDITION

Asfaltul n-a apucat să se răcească

Reprezentanții companiei Spedition UMB spun că rețeta asfaltului a fost în regulă, lucru verificat și de CNADNR. Pe DN 7 problema a fost alta. Înainte de începerea lucrărilor, UMB Spedition a cerut ca traficul greu să fie deviat, însă solicitarea s-a lovit de refuzul autorităților.

"Din cauza acestor condiții de trafic, darea sub circulație la o temperatură maximă de 40 de grade Celsius, nu a putut fi respectată pe tot parcursul lucrării. Circulația a fost reluată pe stratul proaspăt așternut, când temperatura atingea valori de 80 – 100 de grade Celsius. Dacă s-ar fi respectat condițiile, nu ar fi apărut absolut nicio degradare", este răspunsul UMB, care mai menționează că această stare de fapt a fost agreată de CNADNR.

80  milioane de euro, suma cu care s-a suplimentat reabilitarea DN7, prin cinci contracte adiționale


http://www.evz.ro/detalii/stiri/cel-mai-pr...uro-966809.html

http://www.evz.ro/detalii/stiri/pe-dn-7-se...are-917268.html


bucatzel
Pe autostrada Arad-Timisoara un iepure a fost surprins de viteza cu care au fost montate gardurile de protectie de-o parte si alta a autostrazii si a ramas blocat pe autostrada.

M-am ocupat eu alataieri seara de el.

Amu' serios. Cam pe cand se gandesc baietii sa faca si asta? Nu de alta, dar de la lansarea autostrazii pana la ninsorile astea minune aveau timp destul sa monteze gardurile alea de doua ori.
corbex
Sa fi fost incluse in deviz? Sau lasate pentru ulterioarele acte aditionale?
aleksanders
sa zici merci ca a fost iepure - spre constanta stiu ca s-a luat si un cal pe capota
corbex
Aia-s mai lacomi. Nu se multumesc cu un kil de carne.
bucatzel
Faza-i de porc, daca ma intreaba cineva, pentru ca in zona de campie, autostrada asta onduleaza sus-jos de zici ca suntem la munte. Si in consecinta nu-i de loc greu sa te trezesti cu ditai animalu' stand fix dupa urcarea pe-un damb de-asta. Ca asa l-am nimerit si eu pe urechiatu' ala. Bine ca n-am dat de ceva mai mare, ca n-as fi avut unde sa ma trag pe dreapta, banda de urgenta fiind pe jumate plina cu zapada.
VladG
Macar l-ai luat in portbagaj, sa-l resuscitezi apoi in cuptorul personal? naughty.gif
aleksanders
depinde la ce viteza l-a luat- ca peste 100 prins pe dedesubt e ca si cum l-a gatit acolo
bucatzel
Cum ziceam, banda de urgenta era pe jumate cu zapada. Pana in Arad nu m-am oprit nici macar sa vad cat de tare mi-am pleznit bara.
ipiq
avea iepurele RCA ?
Liviu M
QUOTE(bucatzel @ 20 Feb 2012, 13:33)
ca n-as fi avut unde sa ma trag pe dreapta, banda de urgenta fiind ...

Pe aici la scolile de soferi se invata ca in caz de impact cu animalul (in special cu animalele mici) sa nu incerci manevre de evitare; la cele mari trebuie sa dovedesti ca daca nu incercai sa le eviti daunele erau mai mari.
Drept pentru care, in caz de accidente cu animale, trebuie sa prezinti "proba", altfel ai probleme cu asigurarile.
Pentru cine e curios, exista chiar articol pe wikipedia.
bucatzel
Ma refeream sa ma trag pe dreapta DUPA minune. Daca as fi pleznit un caine mai maricel in loc de urechiat, ar fi fost foarte posibil sa ma trezesc ca trebuie sa trag de vreun carenaj sa nu-mi mai frece de roata sau minuni de genul asta. Ori sa fac asta cu masina pe jumatate in drum, e al naibii de riscant.
PetruDez
Bai eu unul sincer sa fiu ma bucur asa cand vad atatea lucrari chiar si de proasta calitate efectuate prin tara ! Ma refer in tara voastra ca a mea sigur nu are cum sa fie !


De ce?

Foarte simplu moldova nu prea exista pentru restul tarii. Aceasta reguine efectiv este sufocata si bagata in faliment atat de practicile socialistilor cat si de faptul ca nici 1 leu nu sa bagat pentru infrastructura acestei reguini. Da nimic frate NIMIC !

Si se mai mira lumea de ce dracu e asta cea mai saraca reguine a romanicii !


Poi cum dracu sa nu fie daca taxe si impozite se iau dar bani inapoi fix 0 !

La Iasi de exemplu pe 2009 sau 2010 paremise sa inregistrat excedent ! Adica in sfarsit incasarile la bugetul judetului au fost mai mari decat cheltuielile cu vreo 10 sau 15 % ! Bineinteles ca acest excedent sa dus pe central prin diverse ulite.

Toate astea ca bugetul pe anul urmator alocat de la central sa fie mai mic cu 80% !


Apoi dao dracu de treaba ! Bine a zis mah bunicamea inca de pe vremea ei zona moldovei sa vrut si se vrea a fi tinuta in saracie si prostie ca nu convine nimanui altceva.


Revenind acuma. Va plangeti pentru nenorocita aia de centura facuta aiurea....bah noi plangem aici ca no avem deloc desi e nevoie disperata de ea.

Orasul este efectiv rupt bucatele an de an (infrastructura mai precis) din cauza ca tot traficul greu din afara orasului si nu numai trece fix dar fix prin mijlocul orasului . Sa vezi atuncea fericire.


P.S. Este adevarat zvonul conform caruia europeana din iasi spre targu misto ar urma sa primeasca un upgrade?

Ca eu sincer nu reusesc sa imi dau seama pe unde naiba vor astia sa faca in viitorul indepartat intr-o galaxie foarte foarte indepartata autostrada aia !
clr
QUOTE(PetruDez @ 24 Feb 2012, 16:32)
Bai eu unul sincer sa fiu ma bucur asa cand vad atatea lucrari chiar si de proasta calitate efectuate prin tara ! Ma refer in tara voastra ca a mea sigur nu are cum sa fie !
De ce?

Foarte simplu moldova nu prea exista pentru restul tarii........
*



Atitudinea clasica romaneasca de tipul "sa moara si capra vecinului" biggrin.gif
PetruDez
QUOTE(clr @ 25 Feb 2012, 21:54)
Atitudinea clasica romaneasca de tipul "sa moara si capra vecinului" biggrin.gif
*





Oare cum a fost posibil sa dai total pe langa ??


Eu am vrut sa zic ca imi doresc macar lucrari de proasta calitate sa vad si eu prin moldova ! Eu nu ma plangeam de calitatea lor ci de inexistenta lor ! Nah ca am simplificat !
testike
QUOTE(PetruDez @ 24 Feb 2012, 16:32)
Si se mai mira lumea de ce dracu e asta cea mai saraca reguine a romanicii !
Poi cum dracu sa nu fie daca taxe si impozite se iau dar bani inapoi fix 0 !
*



http://www.gandul.info/financiar/exclusiv-...tatului-8549493
PetruDez
QUOTE(testike @ 27 Feb 2012, 09:52)




De acord cu tine ! Acuma din totalul incasat care nu acoperea (cel putin asa sustin autoritatile locale) necesarul judetului . Statul a luat 44% ! Fa socoteala ! Pentru 1 judet care si asa are mari probleme cu economia . Sai mai iei si ce aduna......! Nu se intampla mereu ca acest judet sa aiba excedent ! Iar infrastructura cel putin precara nu ajuta de nici un fel.

Eu tot nu pricep de ce nu vor astia sa dezvolte si zona estica a tarii ! Adica da oki saracia si prostia aduc voturi dar chiar asa ?


In loc sa faca pomeni electorale (ca toti fara exceptie doar asta au facut) ar fi putut sa bage banii in liniile de cale ferata in modernizarea sau reparatia DN-urilor de prin zona !

Sa repare podurile care stau sa se darame etc.


Oricum nasol faza cu centura clujului .


M-am interesat pe net si e cam dubios felul cum sa lucrat si faptul ca toti tac din gura.
namidee
@PetruDez: Da' revoltat mai esti pe aici, si asta pare sa te determine sa postezi aiureli printre adevaruri. Sa postezi pe aici scriind ca in Moldova nu se investeste in infrastructura, inseamna ca fie nu mergi prea mult cu masina, fie ai un talent in a gasi doar drumuri proaste. Sa dau ceva exemple:

- portiunea Crasna - Barlad - Tecuci e in renovare (sau era asta toamna), covor asfaltic turnat. Ramane de vazut cat o sa tina, dar e in mod cert o lucrare de proportii
- Pasul Tihuta - s-au chinuit vreo 10 ani cu el, dar arata bine.
- celebrul E85 care arata inca foarte bine de la Iasi si pana la Bucuresti

Concluzia: in mod cert Moldova e oarecum legata cu restul tarii. Nu sunt autostrazi cum ne-am dori cu totii (si nici nu par ca vor fi in viitorul apropiat), dar nici nu e izolata prin drumuri sub orice critica. E oarecum cam la fel cu restul tarii: drumuri mai bune, drumuri mai proaste - poti sa studiezi un pic sectiunea "Starea drumurilor" pe prezentul forum spre documentare.
PetruDez
Tu poate esti multumit ! Eu personal NU ! Si nu cred ca sunt singurul !

Se putea ceva mai mult ! Cat despre Crasna-Barlad-Tecuci sincer inca nu am cum sa fiu multumit ! Stiu ca se turna covor asfaltic dar tare mie mie ca nu apuca 2 ierni ! Nu stiu de ce dar tare am dubii in privinta lui.

E85 nu te pot contrazice isi face treaba ! Cred ca singurul pe care se circula decent !

Oricum parerea mea e ca investitiile sunt minime si tardive. Iar faptul ca au cate 10 ani de cand sunt incepute dar nu neaparat si terminate iara e hilar.

Ah da si ca sa nu uit ! Atentie mare celor care au de gand sa vina prin Iasi ca aveti mari sanse sa rupeti masina pe bulevardele municipiului.

Acuma daca aveti treaba prin alte zone din oras va sfatuiesc sa luati transportul in comun. O sa iesiti mai ieftin !


Am inteles ca sa aprobat proiectul pentru o autostrada . Are cineva idee cam care ar fi traseul ? Directia generala se stie dar traseul ?

Personal sunt curios cum sau mai bine zis pe unde o sa o duca avand in vedere ca nu exista sosea de centura .


Ah si inca ceva stie cineva daca exista vreo noutate cu autostrada ce trebuia sa faca legatura intre vestul si estul tarii ?

Am incercat sa gasesc pe google informatii noi dar ultimele gasite sunt cu rezilierea unor contracte !

Chiar as fi recunoscator daca stie cineva vreo ceva !
george_scala_2004
QUOTE(PetruDez @ 28 Feb 2012, 13:32)
E85 nu te pot contrazice isi face treaba ! Cred ca singurul pe care se circula decent!
*


ehehei daca toate drumurile ar fi fost facute precum E85 nu am fi avut acum regii asfaltului...

QUOTE(PetruDez @ 28 Feb 2012, 13:32)
Ah da si ca sa nu uit ! Atentie mare celor care au de gand sa vina prin Iasi ca aveti mari sanse sa rupeti masina pe bulevardele municipiului.
Acuma daca aveti treaba prin alte zone din oras va sfatuiesc sa luati transportul in comun. O sa iesiti mai ieftin ! 
*


acolo trebuie sa il tracgi de moate pe nea simirad...sau nechita...

QUOTE(PetruDez @ 28 Feb 2012, 13:32)
Am inteles ca sa aprobat proiectul pentru o autostrada . Are cineva idee cam care ar fi traseul ? Directia generala se stie dar traseul ?
Personal sunt curios cum sau mai bine zis pe unde o sa o duca avand in vedere ca nu exista sosea de centura .
Ah si inca ceva stie cineva daca exista vreo noutate cu autostrada ce trebuia sa faca legatura intre vestul si estul tarii ?
Am incercat sa gasesc pe google informatii noi dar ultimele gasite sunt cu rezilierea unor contracte !
*


nu stii unde sa cauti...e vorba de autostrada targu mures - iasi - ungheni - http://media.rtv.net/image/201202/full/aut...ni_43641700.jpg, deocamdata in faza de studiu de fezabilitate, da' nu exista banii de constructie, vreo 6 miliarde de euro...
se cauta parteneri de finantare...si pina finalizare... wacko.gif
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 28 Feb 2012, 13:54)
ehehei daca toate drumurile ar fi fost facute precum E85 nu am fi avut acum regii asfaltului...
*


Sa-mi permit sa intreb sub ce guvernare a fost facut E85 ala?
george_scala_2004
era spre sfirsitul guvernarii vacaroiu... bababa_rock.gif taci.gif iar firma era colas, cind inca erau seriosi rolleyes.gif ...acu' au fost si ei cotropiti de rele... sad.gif mad.gif
PetruDez
QUOTE(klaus @ 28 Feb 2012, 14:40)
Sa-mi permit sa intreb sub ce guvernare a fost facut E85 ala?
*





Sau mai bine zis firma care a facut lucrarea! biggrin.gif Le trimit niste flori de multumire poate !
corbex
Cind era Baescu la "Aici sint banii dumneavoastra!" icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.