QUOTE(IsNa @ 25 Jan 2012, 18:30)
Stiu ca nu esti de acord... orice drum care nu trece pe langa Brasov e inutil in opinia ta... e OK, ai dreptul la aceasta opinie.
Decizia trebuie sa fie luata in mod rational si obiectiv, tinand cont de o serie de factori... nu ii stiu eu pe toti, si nu pot sa ii enumar acum, dar i-am enumerat in trecut, in cadrul acestui topic.
1. Unde este traficul mai mare? pe dn1 MEDIA zilnica este de peste 30000 masini, din cate am inteles eu, dublu fata de zona cealalta. Este vorba totodata de un numar mare de OAMENI. Nu ma intereseaza marfurile! Camioanele vor alege orice autostrada li se ofera, nu se uita la 100 lei in plus consum de motorina; pentru ei este important sa fie autostrada, sa mearga repede.
2. dpdv economic, este vorba de 3 zone turistice (1 Valea Prahovei, 2 Depresiunea Brasovului, Poiana Bv si Covasna, 3 zona Rasnov-Bran-Zarnesti). Apoi, este vorba de zona industriala a depresiunii Brasov, care inglobeaza 4 municipii si cateva orase; dintre care 3 municipii (Bv, Codlea, Sacele) sunt in doar 40 km de linie dreapta; al 4-lea municipiu din depresiune este Sf. Gheorghe. Toata aceasta zona este in decadere de 20 ani, pentru ca nu are autostrada si aeroport. Cum sa faci turism si industrie, fara infrastructura?
3. Este centrul tarii, pozitie ce a fost dintotdeauna strategica. De aici se face legatura cu Moldova de nord prin Onesti, cu Buzaul, cu harghita, cu nordul tarii prin Targu Mures, cu Vestul prin Sibiu...
4. Distanta de la Sibiu la Pitesti este 115km. Distanta de la Brasov la Comarnic este 54 km, mai putin de jumatate.
5. Terenul pe Valea Oltului si mai departe la Pitesti este foarte instabil; sunt dealuri care se surpa continuu. Terenul pe Valea Prahovei este stanca solida.
6. Costurile minime estimate sunt 1,5 miliarde Euro pentru BV-Comarnic, respectiv peste 3 miliarde Euro pentru Sibiu-Pitesti.
7. Autostrada Transilvania oricum trebuie facuta, tot ardealul o asteapta; plus ca de la Tg Mures va porni spre Moldova o alta autostrada; o legatura decenta (autostrada sau drum expres) intre Sibiu si Brasov oricum trebuie facuta... Autostrada pana la Ploiesti e imediat gata; de la Ploiesti la Comarnic este o aruncatura de bat, drum drept, relativ usor de construit.
Judeca tu: unde e mai ieftin si mai util si mai scurt ???
Din partea mea, ar fi excelent sa se faca ambele... insa, suntem un stat sarac! Haideti sa ne rezumam la ce este rational si sa facem doar una dintre ele, pentru inceput; sa lasam copiilor nostri mostenire realizarea celei de-a doua...