Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
CGDBZ
Incompetenta costa. Oare cat or sa-si mai bata joc guvernantii de tara asta.
tribunul
QUOTE(Highwayman @ 11 Apr 2011, 11:32)

Am trait s-o vad si pe asta, nu credeam c-o sa se intample vreodata asa ceva in Romanica.

De ar proceda la fel si cu Bechtel.
CGDBZ
Din pacate e vina guvernantilor nu a celor de la Colas. Aia nu se retrageau daca stiau ca nu au sanse in instanta.
IsNa
Si noi ne bucuram ca prostii iarasi de capra vecinului.

De fapt noi suntem cei ce am mai pierdut 2 ani in 'saga' autostrazii soarelui! Banii nostri se toaca din nou pe o noua licitatie, noi proiecte, noi spagi!

Culmea ca tocmai in Romania se impotmolesc toate firmele astea care au construuit mii de km de autostrazi si alte drumuri prin Europa. Asta nu da de gandit?

Pentru mine e doar inca o dovada ca cu autoritatile din Romania nu se poate lucra.
Adica cu Bechtel nu se poate (Transilvania), cu Vinci-Aktor nu se poate (Comarnic-Brasov), cu Colas nu se poate (Medgidia-Cernavoda), cu FCC-Astaldi nu se poate (Timisoara-Arad), mai da-o dracu'!

Sa vezi de nu platim noi si penalizari catre Colas dupa ce ne dau astia in judecata pt. rezilierea nejustificata a contractului!
vijelie
QUOTE(IsNa @ 11 Apr 2011, 12:16)
Culmea ca tocmai in Romania se impotmolesc toate firmele astea care au construuit mii de km de autostrazi si alte drumuri prin Europa.
*

Au construit o lae, in afara de directorul general, toti sunt romani de-ai nostri.
In 2000, cand a castigat un alt tronson din A2, treaba a fost facuta de o firma din Iasi, in fruntea careia a fost pus un francez care nici macar nu vorbea limba contractuala (engleza adica).
tribunul
E de bine, e de rau?
vijelie
E de rau, aia 6+11 constructori au ofertat niste termene total rupte de realitate, ceva gen 45 km de autostrada in 18 luni, din care primele 3 sunt exclusiv pentru proiectare (inclusiv exproprieri), iar alte 3 luni sunt ocupate de iarna.
VladG
QUOTE(vijelie @ 14 Apr 2011, 11:38)
E de rau, aia 6+11 constructori au ofertat niste termene total rupte de realitate, ceva gen 45 km de autostrada in 18 luni, din care primele 3 sunt exclusiv pentru proiectare (inclusiv exproprieri), iar alte 3 luni sunt ocupate de iarna.
*



Dar astia de n-au auzit de clauze de penalizare in contracte, pentru depasirea termenelor?!?
Vad la Discovery cum la tataie fundul constructorilor, sa nu intarzie nicio zi, ca platesc daune de se rup si nu-mi vine sa cred nonsalanta cu care la noi se dubleaza termenele de executie si nu exclusiv din cauza autoritatilor, ca nu dau avize, etc.

Daca dau termene fanteziste si nu le respecta, de ce nu sunt arsi la buzunare?
tribunul
Eu cred ca termenele nu le intarzie constructorul ci finantatorul, ca doar asa isi mai scoate si el un comision.
vijelie
@VladG
Din pacate (sau din fericire?), nu traim pe canalul tv Discovery, ci in tara in care daca vrem sa modernizam un drum PUBLIC, trebuie sa cerem voie de la toate companiile PRIVATE care si-au bagat ILEGAL conductele, cablurile, tevile, firele in corpul drumului.
Se platesc sume astronomice pentru studii din care sa reiasa ca o amarata de refacere de covor asfaltic nu pune in pericol un stalp de electricitate cate e infipt acolo de 50 ani.
Nu de putine ori am avut de-a face cu situatii in care, desi exista o lege care nu permite asa ceva, administratiile locale si-au pus in posesie cetatenii pe suprafete care includ sute de metri de drum national.
Cum dracu sa nu iti vina sa licitezi la misto intr-o astfel de tara?
Modus
Si ne mai miram de ce francezii de la Coface s-au saturat...
vijelie
N-ai vrea sa stii cat de prost au lucrat la contractul asta, crede-ma...
Dar, fireste, asta nu scuza cadrul legislativ imbecil in care traim.
VladG
Trist...

L.E: Sa vedem ce iese de aici... 8km de autostrada gratis? biggrin.gif
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...nt-motivele.htm
Ky_Cristian
QUOTE
Durata de garanție a lucrărilor este de 2 ani de la semnarea recepției la terminarea lucrărilor.



Asta e bataie de joc. Garantie ca asta primesc pt electronice de 100 ron, nu lucrari de sute de mii de lei.

Romania. Punct.
george_scala_2004
QUOTE
Ministerul Dezvoltarii a lansat licitatia pentru modernizarea si reabilitarea a 149,6 kilometri de drumuri judetene si 198,1 kilometri de drum de interes local din judetele Botosani si Suceava in perioada 2011-2013. Potrivit informatiilor furnizate de minister, costurile estimate sunt de 569 milioane lei fara TVA pentru cele doua judete. Reabilitarea a 116,5 km de drumuri din Botosani costa 208,6 milioane de lei, iar a celor 231,2 km din Suceava circa 360,4 milioane de lei. Este vorba despre investitii incluse in Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii.

•Aceste investitii sunt incluse in subprogramul privind modernizarea a 10.000 km de drumuri judetene si de interes local.

•Programul se refera la investitii in infrastructura de interes local in valoare de 4 miliarde de euro pe componentele gestionate de Ministerul Dezvoltarii si de aproape un miliard de euro pe componentele gestionate de Ministerul Mediului.
Ofertele depuse vor fi deschise in data de 30 iunie 2011.
Aceasta licitatie este prima din seria celor care vor urma pentru toate judetele tarii. Procedurile de achizitie publica a lucrarilor pentru celelalte judete care vor beneficia de investitii prin PNDI se vor derula pe loturi, in perioada urmatoare.

•Pentru realizarea investitiei nu sunt necesare exproprieri, sustine Ministerul Dezvoltarii. Criteriul de atribuire al contractului este pretul cel mai scazut. Clasamentul se va intocmi luand in calcul costul total pentru toate obiectivele din judetele Botosani si Suceava. Nu se accepta subcontractarea in integralitate a lucrarilor. Constructorii interesati vor trebui sa prezinte cel putin un contract de proiectare similar incheiat in ultimii 3 ani si 3 contracte de lucrari similare executate in ultimii 5 ani. Constituie cerinta minima de selectare o cifra de afaceri medie globala pe ultimii trei ani (2008, 2009, 2010) de mimim 500.000.000,00 lei fara TVA.

Durata contractului de achizitie publica include durata prevazuta pentru proiectarea si executia lucrarilor solicitate (3 ani) si perioada de rambursare a creditului (maxim 7 ani) dar nu mai tarziu de 2020. Durata de garantie a lucrarilor este de 2 ani de la semnarea receptiei la terminarea lucrarilor. Se accepta, cu acordul proiectantului si al beneficiarului, folosirea unor solutii alternative, in vederea reducerii costurilor fara a se afecta caracteristicile prevazute in normele tehnice.

"S-au aplicat strict criteriile prevazute in legislatia care reglementeaza acest program. Au prioritate obiectivele depuse pentru finantare in cadrul programelor derulate din fonduri europene, dar care nu au mai prins finantare; vorbim despre proiecte eligibile depuse pe Axa 2 din POR, care au ramas fara finantare ¬ circa 100 de proiecte, in valoare de peste 900 mil. euro. O alta prioritate o reprezinta obiectivele pentru care autoritatile publice locale dispun de documentatii tehnico-economice intocmite conform legislatiei in vigoare, precum si cele care au fost finantate intr-o prima etapa din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finantare nu au putut fi realizate integral. De asemenea, am considerat prioritare si drumurile de interes judetean si de interes local care deservesc obiective de interes turistic", a declarat ministrul Elena Udrea.

Licitatia se organizeaza simultan pentru proiectare si executie, iar obiectivele vor fi licitate pe pachete. Fiecare pachet va cuprinde doua judete grupate pe criterii de vecinatate, in asa fel incat constructorii sa nu fie nevoiti sa deruleze lucrari in zone diferite ale tarii.

Cum se deruleaza programul

Desi programul se va desfasura in perioada 2011-2015, platile catre constructori vor fi facute abia din 2013. Pana atunci, executantul va trebui sa asigure din surse proprii costul lucrarilor.

In ceea ce priveste finantarea proiectelor, proiectele incep sa se deruleze din 2011 si urmeaza sa finalizeze lucrarile in 2015, lucrarile de constructie.  Plata proiectelor se deruleaza pe intervalul 2011-2020. Finantarea proiectelor se asigura din sume alocate anual, cu aceasta destinatie din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, de la bugetele ministerelor de resort, precum si din alte surse legal constituite.

•Constructorii vor contracta lucrarile si le vor incepe din fonduri proprii sau din imprumuturi bancare garantate de stat. Incepind din 2013, autoritatea contractanta va incepe sa achite contravaloarea acestor lucrari pe masura ce sunt finalizate.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...va-botosani.htm

cunoastem...incepem acum, vin alegerile, eventual se schimba guvernul iar nota de plata cade in circa noului guvern...
VladG
Asta-i chiar ciudat, cel putin daca se si reziliaza, ca astia erau mana-n mana cu guvernarea...
Ori e doar praf in ochi, adica vedeti, ii puricam si pe ai nostri, dar uite-i ce corecti sunt... biggrin.gif
IsNa
Mai merita mentionat ca acest proiect s-a finalizat cu circa un an intarziere, din cauza ca antreprenorul principal a dap faliment la sfarsitul lui 2009 (rapus de "criza").

Autoritatile s-au mobilizat si au reusit reorganizarea proiectului pastrand subcontractorii deja imlicati in proiect, a.i. sa nu se piarda firul lucrarilor, dincolo de o "pauza" de cateva luni.

In plus, le-a pus bete in roate Tisa care a stat umflata vreo 9 luni si nu a permis avansarea lucrarilor la pod.

Cand vom invata si noi sa cautam solutii si nu vinovati, vom vedea si aici proiecte finalizate si nu doar contracte reziliate periodic.
george_scala_2004
inca o autostrada, inca o rovigneta...
bucatzel
QUOTE(VladG @ 18 Apr 2011, 17:24)


QUOTE
antreprenorul va lucra pe sectiunile libere de sarcini, dand timp beneficiarului de a obtine restul terenurilor in baza documentatiilor realizate de catre antreprenor


No comment.
IsNa
QUOTE(george_scala_2004 @ 18 Apr 2011, 20:18)
inca o autostrada, inca o rovigneta...
*



Stai linistit, nu va fi nicio vigneta. Pentru ca nu va fi nicio autostrada...
Modus
Abia astept autostrazile suspendate chinezesti din Bucuresti. Sa vedem care pica prima radmasa.gif
IsNa
Intr-un efort de a aduce si vesti bune, pentru cei din Vestul tarii si Transilvania cel putin: a inceput constructia si la tronsonul dintre Berettyoujfalu (H) si granita cui Romania a autostrazii M4 (H), ce va lega Atuostrada Transilvania (daca si cand) la reteaua de autostrazi Europeana, intial pe ruta M35 (Debreten)-M3 (Budapesta), ulterior pe toata lungimea M4 - M8, ocolind aglomeratia din jurul Budapestei.

Termenul de finalizare e 2015 (destul de lent, avand in vedere ca terenul e deja expropriat si descarcat de sarcini, autorizatia de mediu e eliberata).

Pentru cine poate, informatia in original:
http://www.nif.hu/hu/hirek/Folynak_az_M4-e...k_elokeszuletei
tatabobu
Pai de ce s-ar grabi?
xcss
Exact. In 2015 (2020, 2025 etc.) tot peste 5 ore o sa fac pana la Oradea. Dac-oi mai trai...
george_scala_2004
QUOTE
Contractul celor trei regi ai asfaltului a fost semnat în 2007 pentru suma de 702 milioane de lei. Anterior licitației, Ministerul Transporturilor a comandat firmei Search Corporation un studiu de fezabilitate pe traseul autostrăzii. Studiul firmei în cauză, plătit cu bani buni de stat, nu a arătat nici măcar faptul că pământul din zona autostrăzii nu era unul potrivit construcției acesteia și că ar trebui folosit balast.

Odată descoperită „scăparea" studiului, regii asfaltului se prezintă la companie și cer înlocuirea pământului cu balast. Constructorii cer pentru aceasta, în plus, nici mai mult, nici mai puțin de 181 milioane de lei, adică 25%. Negocierea a fost cam așa: prețul pe piață al balastului era de 60 de lei/metru cub (în prezent acesta, fără transport, costă 40 de lei/mc), constructorii cer 90 de lei/mc și în urma unor negocieri „la sânge" cu angajații companiei de stat se ajunge la 86 lei/mc.

Valoarea totală a contractului a ajuns astfel la 883 milioane lei, fără TVA, pentru o autostradă „la cheie", adică cu spații de parcare, noduri rutiere, comunicații, iluminare, instalații de scurgere a apelor pluviale, balustrade, marcaje rutiere.

Lucrări pe jumătate, 
banii luați aproape toți

Potrivit Companiei de Autostrăzi, stadiul fizic al lucrărilor pe Moara Vlăsiei-Ploiești este doar de 53%. Cât privește banii, cei trei constructori au încasat până în prezent 671 milioane euro, adică aproape întreaga valoare inițială a contractului, și aproximativ 75% din suma majorată a acestuia. Diferența de aproximativ 25%, nejustificată prin lucrări, este o bagatelă de 50 milioane de euro încasată de constructori degeaba. Rezilierea unui contract în astfel de condiții nu poate fi pentru un constructor decât o bucurie, iar anunțurile războinice ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, privitoare la reziliere nu sunt decât apă de ploaie. Odată reziliat contractul, constructorii își vor recupera garanția blocată la companie, de 20 milioane de euro, și își vor putea muta utilajele către autostrada Nădlac-Sibiu, deoarece atunci când s-au prezentat la licitație nu au adus decât declarații pe proprie răspundere că au disponibile cele câteva zeci de utilaje necesare pe fiecare tronson. O dată ce au fost desemnați câștigători, vor avea nevoie fizic de ele.Ministerul Transporturilor nu explică cum acești constructori care nu au fost în stare să termine în termenul contractual autostrada Moara Vlăsiei-Ploiești vor fi în stare să definitiveze tronsoane din Nădlac-Sibiu (Timișoara-Lugoj, firma Spedition UMB-Carena și Orăștie-Sibiu, firma Euroconstruct Trading-Astaldi) și nici nu și-a manifestat intenția de a-i exclude de pe lista constructorilor care vor face lucrările la Nădlac-Sibiu.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...nii-223102.html

QUOTE
Ungaria a mai finalizat 30 de kilometri de autostradăTronsonul din autostrada M43 care leagă orașele Szeged și Mako, din Ungaria, a fost deschis ieri circulației.

Cei 30 de kilometri de autostradă fac parte din co ridorul IV Paneuropean, ce ar trebui să ajungă la Constanța.

"Sper că nu se va opri aici"

La inaugurarea de ieri a participat și Völner Pál, secretar de stat pentru infrastructură în cadrul Ministerului Dezvoltării Naționale al Ungariei.

"Sper că drumul nu se va opri la graniță pentru că știm acum că și în România s-a început deja lucrul la un tronson de autostradă (Arad - Timișoara - n.r.). Dorim să ajungem, cu acest drum până la București, Constanța și chiar Atena", a spus Völner Pál.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/ungaria-a-...ada-927569.html

Poata ca daca CNADNR nu ar fi cheltuit un munte de bani pe proiecte si studii ramase in stadiu de...proiect am fi avut si noi macar reteaua de DN-uri pusa la punct !

Iar in combinatie cu jaful practicat in ultimii 20 de ani am fi fost la nivelul multor tari cu infrastructura dezvoltata...iar banii i-am fi vazut in lucrari nu in top 300, nu in vile, masini, bijuterii, vacante exotice...



george_scala_2004
QUOTE
Tronsonul Cernavodă-Medgidia, al cărui contract a fost reziliat recent, va fi terminat până la finele anului următor, promite statul. Noul preț al tronsonului l-ar putea depăși pe cel cerut de fostul constructor, COLAS, care a contestat rezilierea.

Finalizarea tronso-nului de autostradă Cernavodă-Medgidia va costa între 500 și 700 milioane lei, fără TVA (120-170 milioane euro), potrivit anunțului de intenție lansat de CNADNR pentru o nouă licitație, după ce a reziliat contractul acordat constructorului francez Colas. Contractul are o valabilitate de 36 de luni, adică trei ani, din care un an va reprezenta durata proiectării și a construirii, iar doi ani e termenul de notificare a defecțiunilor, adică de garanție.

Cum vor fi făcuți 20 de kilometri de autostradă într-un an, la care se adaugă și proiectul tehnic al tronsonului, este un mister. Data pentru începerea procedurilor de adjudecare a fost stabilită la 30 mai.

Care va fi prețul?

Cât privește prețul, acesta este estimat de companie între 500 și 700 milioane lei. La acesta se adaugă suma de 93 milioane de lei plătită deja fostului constructor, COLAS, al cărui contract a fost reziliat. Calculul nu include câștigul statului sau, respectiv, pierderea acestuia, rezultate din arbitrajul rezilierii contractului în fața justiției.

Pe de altă parte, dacă statul ar fi continuat contractul cu firma franceză COLAS, el ar fi trebui să achite firmei franceze valoarea integrală a acestuia, respectiv 634 milioane lei, la care s-ar fi adăugat și majorarea cerută de francezi, adică 67 milioane lei. În plus, COLAS a cerut o amânare a termenului de încheiere a lucrărilor de doi ani, potrivit Ministerului Transporturilor. Noul grafic propus de minister presupune deschiderea autostrăzii la finele anului viitor, însă acesta ar putea fi doar încă un termen înaintat de toți miniștrii Transporturilor de până acum, termene niciodată respectate.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...rup-223224.html
IsNa
Ca fapt divers, continuarea autostrazii M3 din Ungaria, de la Nyiregyhaza spre granita cu Ucraina e construita de un consortiu condus de Colas.
Lucrarile sunt in stadiu de decopertare a terenului si pregatire a lucrarilor de arta, si pana acum sunt in grafic si in buget.

Sa urmarim cum vor lucra cei de la Colas la vecini...
klaus
Eu retin ca:
1. Madam Boagiu a reziliat contractele cu autostrada de ploiesti dupa ce a platit aproape toti banii dar autostrada a fost facuta 50%. Deci nicum nu e vorba de "luat taurul de coarne". Poate de corn...
2. Nu s-a depus nici o diligenta pentru recuperarea sumei platita pe studiul de fezabilitate care avea carente grave, in speta ca "nu a arătat nici măcar faptul că pământul din zona autostrăzii nu era unul potrivit construcției acesteia și că ar trebui folosit balast."
george_scala_2004
QUOTE
Compania Națională de Autostrăzi a trimis ziarului România Liberă un drept la replică în urma articolului „Scadalos: Nu au terminat autostrada, dar au luat banii". Printre altele, articolul indicat spunea că cei trei constructori ai autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploiești al căror contract a fost reziliat recent „au încasat până în prezent 671 milioane de lei, adică aproape întreaga valoare inițială a contractului și aproximativ 75% din suma majorată a acestuia. Diferența de aproximativ 25% nejustificată prin lucrări este o bagatelă de 50 milioane de euro încasată de constructori degeaba". CNADNR susține că afirmația denotă amatorism și rea-voință întrucât se compară o sumă ce conține TVA (adică facturile încasate de constructori de 671 milioane lei) cu valoarea totală a contractului în care nu era inclus TVA (adică valoarea inițială a acestuia de 702 milioane lei și majorarea ulterioară de 181 milioane lei).


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...rup-223224.html
CGDBZ
Doar cine nu vrea sa vada nu vede ca construirea acestor autostrazi este o vaca de muls pentru actuala clasa politica si clientela lor, deaia nu mai pot ei de autostrazi. Colas probabil nu au "cotizat" si au fost inlaturati. Restul care sun baieti cuminti primesc in continuare contracte chiar daca nu le-au terminat pe cele incepute deja, ba li se mai rezilieaza si contractele ca sa nu mai cheltuie bani suplimentari si sa-si poata muta utilajele pe noile tronsoane. Ce mai, tara lui papura verde, o tara condusa de hoti pentru hoti.
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 23 Apr 2011, 09:27)
CNADNR susține că afirmația denotă amatorism și rea-voință
*


Si daca ar fi cum zice CNADNR, 702+181 milioane fara tva, alea 671 platite deja reprezinta mai mult decat 60% din pret, in conditiile in care s-a realizat doar 53% din autostrada.
As observa ca TVA-ul de 24% e de mai putin de un an, restul de plati facandu-se la TVA de 19%, deci sa nu vina CNADNR-ul sa spuna ca la 883milioane tva-ul a fost de 211 milioane (cum a mai sustinut Oprescu cu stadionul national ca el costa 185 milioane si restul pana pe la vreo 250 e reprezentat de tva, de ma intreabam unde dracu a gasit el tva de 35%)
supremeon
Mai presus de orice, OPRESCU CHIAR FACE CEVA. Deci, chiar va face amaratul ala de stadion (si chiar va arata frumos, demn de o capitala Europeana). Iata ca si pasajul este gata imediat...

Ca se fura, stim cu totii.. de 21 de ani se fura continuu... si la autostrazi s-au scurs multi bani in buzunarele "cui trebuie"... DAR, MACAR DACA S-AR FI FACUT CEVA...

Caci, odata construite autostrazile, parca-parca nu prea m-ar mai interesa cine si cat a furat, caci, oricum, nu se va descoperi niciodata; doar sa stiu ca pot circula... insa, din pacate, realitatea este alta... se fura mult, dar finalitate nu exista.
xcss
Ba exista o finalitate foarte clara, dar nu pentru noi, populimea.
Dsign
Visul meu este sa lucrez la Compania de Autostrazi... Au aia acolo niste salarii si niste beneficii si sporuri de numa numa. Si vorbesc aici de aia mici, nu de bosi. Bosii primesc remuneratii halucinante.
radian
M-am dat zilele trecute pe cei 17 km de autostrada de la Sibiu. In vreo doua locuri reparau deja la ea...
Saint666
Curios, eu am fost acu 10 zile si era absolut perfecta, cea mai buna autostrada din .ro pe care am mers. ...nu ca am avea si multe
george_scala_2004
QUOTE
Anul trecut, in Romania s-au construit 11 kilometri de autostrada, lungimea totala a autostrazilor din tara noastra ajungand la inceputul acestui an la 332 kilometri, se arata intr-un comunicat al Institutului National de Statistica. De asemenea, au fost modernizati 132 de km de drumuri nationale si 950 de kilometri de drumuri judetene, mai precizeaza documentul.

blink.gif sad.gif huh.gif ohmy.gif

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_b...e-kilometri.htm
george_scala_2004
QUOTE
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a facut, joi, apel la constructorii straini care au contracte de infrastructura cu statul roman sa lucreze cu profesionalism, in caz contrar "sa se duca inapoi de unde au venit", relateaza Mediafax.

Anca Boagiu a participat, joi, la inaugurarea pasajului peste calea ferata de la Ciochiuta, judetul Mehedinti, a carui constructie a inceput in urma cu aproximativ 20 de ani. blink.gif

"Daca discutam despre pasaj exista cauze tehnice care justifica modifcari de proiecte, dar lipsa de interes a constructorilor care ne-au obligat sa reziliem contractele si sa le relicitam nu este o justificare", a spus Boagiu, referindu-se la intarzierea cu care s-au finalizat lucrarile la calea ferata.

Pentru ca situatia sa nu se repete in alte cazuri, ministrul Transporturilor le-a adresat un avertisment constructorilor straini, spunandu-le ca in Romania trebuie sa munceasca "la fel de profesionist" ca la ei acasa.

"Daca vrei sa muncesti in Romania trebuie sa muncesti la fel de profesionist cum o faci la tine acasa, daca nu, terminalul cel nou de la Otopeni ii asteapta sa se duca inapoi de unde au venit si poate isi reamintesc ce inseamna sa lucrezi profesionist", a afirmat Anca Boagiu.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-85630...ceti-inapoi.htm smile.gif
wanderer
off topic:
QUOTE(supremeon @ 23 Apr 2011, 19:41)
Mai presus de orice, OPRESCU CHIAR FACE CEVA. Deci, chiar va face amaratul ala de stadion (si chiar va arata frumos, demn de o capitala Europeana). Iata ca si pasajul este gata imediat...
*



asa este! Oprescu este un vizionar! cum le-a mai gandit el de la zero, cum s-a mai zbatut el cu proiectele, cum a mai pus el prima caramida si a infipt apoi ultimii senzori de cutremur...si dupa ce ii infige si pe astia, cum se mai gandeste el sa faca o spartura exact in mijloc pt o statie noua de tramvai...sau autobuz, ce o fi aia... smile.gif

in fine, putea sa se opreasca dupa "renegocierea la sange a contractelor fostilor" si "refacerea studiilor de fezabilitate" (stil Bechtel, de ex), deci, dupa vizionarismul sau, merita aplaudat macar pentru finalizare.

on topic: io tot mai sper ca acest vizionar va renunta la avioane gen autostrazi peste/pe sub parcul herastrau (sau pe unde or fi ele) si va realiza ca cea mai buna solutie pt momentul asta este sa termine (cerc complet) naibii odata centura ocolitoare pe 2 benzi...daca se poate, cu drumuri corecte de acces de pe artere principale pe centura, pe toate sensurile, nu cum e acum pe Pipera Tunari, de ex...

In rest, cum se circula acum pe zona de nord a centurii bucurestiului este chiar decent (ai uitat sa precizezi alt proiect al vizionarului, aproape proaspat finalizat acum, al podului peste calea ferata din zona DN1), si as prefera de 10 ori sa o iau pe centura de 2 benzi ca sa ocolesc centrul bucurestiului, decat sa ma bucur ca vezi doamne traversez orasul de-a dreptul pe deasupra parcurilor... ca bani pt studii de fezabilitate pt autostrada aia suspendata am dat de destule ori deja in astia 2-3 ani...suficient!
vijelie
Oprescu, in calitate de primar, nu are nicio treaba cu centura Bucurestiului, aia tine de guvern (min transporturilor).
george_scala_2004
QUOTE
Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) au initiat negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.

Noul termen va fi stabilit la finalul negocierilor dintre parti, au declarat agentiei Mediafax surse oficiale.

"In prezent, din cauza constrangerilor bugetare si intarzierilor inregistrate in plata lucrarilor efectuate in anul 2010, antreprenorul Bechtel a redus ritmul lucrarilor si efectivele desfasurate pe santier. Ministerul Transporturilor si CNADNR au demarat negocieri pentru esalonarea platii datoriilor, incadrarea in standardele de cost si refacerea programului de lucrari. In masura in care acestea vor fi rezolvate, se va putea stabili un nou grafic de lucrari si noi termene de finalizare", au aratat sursele.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.

Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii a fost prelungit cu un an, pana in decembrie 2012.
sad.gif

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...-nou-grafic.htm
george_scala_2004
QUOTE
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat o licitatie pentru realizarea variantei de ocolire a orasului Mihailesti. Potrivit CNADNR, proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire cu o lungime de 3,18 km, cu doua benzi pe sens, pentru drumul national DN 6 (Bucuresti-Alexandria). Valoarea estimata a contractului se ridica la 44.258.659 lei fara TVA.

CNADNR mai arata ca lucrarile vor dura 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantieblink.gif Proiectul este finantat de catre Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR)- 69,25% si de Guvernul Romaniei- 30,75%.

•CNADNR mai lanseaza si licitatia pentru executia lucrarilor la varianta de ocolire a municipiului Craiova-Sud.

Varianta de ocolire va avea o lungime de 6,28 km, cu o banda pe sens, si va face legatura intre DN 6 (Bucuresti-Craiova-Timisoara-Cenad) si DN 65 (Pitesti-Slatina-Craiova). Lucrarile vor dura 18 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantieblink.gif Valoarea estimata a contractului se ridica la 47.261.211 lei fara TVA. Proiectul este finantat de catre Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR)- 69,25% si de Guvernul Romaniei- 30,75%.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...ei-fara-tva.htm

daca la un banal televizor,care costa, sa zicem, 10000 de lei, garantia este de 24 de luni la soselele astea care costa imens, cit ar trebui sa fie perioada de garantie ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.