QUOTE
Contractul celor trei regi ai asfaltului a fost semnat în 2007 pentru suma de 702 milioane de lei. Anterior licitației, Ministerul Transporturilor a comandat firmei Search Corporation un studiu de fezabilitate pe traseul autostrăzii. Studiul firmei în cauză, plătit cu bani buni de stat, nu a arătat nici măcar faptul că pământul din zona autostrăzii nu era unul potrivit construcției acesteia și că ar trebui folosit balast.
Odată descoperită „scăparea" studiului, regii asfaltului se prezintă la companie și cer înlocuirea pământului cu balast. Constructorii cer pentru aceasta, în plus, nici mai mult, nici mai puțin de 181 milioane de lei, adică 25%. Negocierea a fost cam așa: prețul pe piață al balastului era de 60 de lei/metru cub (în prezent acesta, fără transport, costă 40 de lei/mc), constructorii cer 90 de lei/mc și în urma unor negocieri „la sânge" cu angajații companiei de stat se ajunge la 86 lei/mc.
Valoarea totală a contractului a ajuns astfel la 883 milioane lei, fără TVA, pentru o autostradă „la cheie", adică cu spații de parcare, noduri rutiere, comunicații, iluminare, instalații de scurgere a apelor pluviale, balustrade, marcaje rutiere.
Lucrări pe jumătate,
banii luați aproape toți
Potrivit Companiei de Autostrăzi, stadiul fizic al lucrărilor pe Moara Vlăsiei-Ploiești este doar de 53%. Cât privește banii, cei trei constructori au încasat până în prezent 671 milioane euro, adică aproape întreaga valoare inițială a contractului, și aproximativ 75% din suma majorată a acestuia. Diferența de aproximativ 25%, nejustificată prin lucrări, este o bagatelă de 50 milioane de euro încasată de constructori degeaba. Rezilierea unui contract în astfel de condiții nu poate fi pentru un constructor decât o bucurie, iar anunțurile războinice ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, privitoare la reziliere nu sunt decât apă de ploaie. Odată reziliat contractul, constructorii își vor recupera garanția blocată la companie, de 20 milioane de euro, și își vor putea muta utilajele către autostrada Nădlac-Sibiu, deoarece atunci când s-au prezentat la licitație nu au adus decât declarații pe proprie răspundere că au disponibile cele câteva zeci de utilaje necesare pe fiecare tronson. O dată ce au fost desemnați câștigători, vor avea nevoie fizic de ele.Ministerul Transporturilor nu explică cum acești constructori care nu au fost în stare să termine în termenul contractual autostrada Moara Vlăsiei-Ploiești vor fi în stare să definitiveze tronsoane din Nădlac-Sibiu (Timișoara-Lugoj, firma Spedition UMB-Carena și Orăștie-Sibiu, firma Euroconstruct Trading-Astaldi) și nici nu și-a manifestat intenția de a-i exclude de pe lista constructorilor care vor face lucrările la Nădlac-Sibiu.
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...nii-223102.htmlQUOTE
Ungaria a mai finalizat 30 de kilometri de autostradăTronsonul din autostrada M43 care leagă orașele Szeged și Mako, din Ungaria, a fost deschis ieri circulației.
Cei 30 de kilometri de autostradă fac parte din co ridorul IV Paneuropean, ce ar trebui să ajungă la Constanța.
"Sper că nu se va opri aici"
La inaugurarea de ieri a participat și Völner Pál, secretar de stat pentru infrastructură în cadrul Ministerului Dezvoltării Naționale al Ungariei.
"Sper că drumul nu se va opri la graniță pentru că știm acum că și în România s-a început deja lucrul la un tronson de autostradă (Arad - Timișoara - n.r.). Dorim să ajungem, cu acest drum până la București, Constanța și chiar Atena", a spus Völner Pál.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/ungaria-a-...ada-927569.htmlPoata ca daca CNADNR nu ar fi cheltuit un munte de bani pe proiecte si studii ramase in stadiu de...proiect am fi avut si noi macar reteaua de DN-uri pusa la punct !
Iar in combinatie cu jaful practicat in ultimii 20 de ani am fi fost la nivelul multor tari cu infrastructura dezvoltata...iar banii i-am fi vazut in lucrari nu in top 300, nu in vile, masini, bijuterii, vacante exotice...