Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
vijelie
Auzi... in conditiile in care:
- banii vin de la Guvern,
- proiectarea este facuta de o firma romaneasca,
- santierul este tinut de firma turca Enka (care de fapt da in sub-sub-contractare catre te miri cine de prin zona),
ma intreb: americanii aia fenomenali de la Bechtel ce aport au?
Care e meritul lor?
Pana si directorul de comunicare este tot roman, din Focsani...
madhorsefuzzy
1. Sunt americani si trebuiau sa prinda si americanii contracte in tara asta.

2. Sunt mari ca firma si cunoscuti prin ce au facut in alte parti.

Nu e de ajuns? biggrin.gif
hepea
@eloy Macar sa-i dam foc biggrin.gif

Macar mai repede de s-ar misca. Voua chiar vi se pare ca se misca repede?
voyageros
mersi si eu lui RZV (si nu numai) pentru informatii
Liviu-Razvan
QUOTE(hepea @ 4 Aug 2010, 14:52)
@eloy Macar sa-i dam foc biggrin.gif

Macar mai repede de s-ar misca. Voua chiar vi se pare ca se misca repede?
*



cred ca daca eram in america, pana acum era gata o autostrada cu 6-7 benzi...
IsNa
QUOTE(vijelie @ 4 Aug 2010, 15:32)
coffee_spitsk.gif
Ca sa ma explic: cf contractului, compania Bechtel tb platita chiar si cand nu munceste nimic.
*



Io inteleg "explicatia" ta, dar nu tine.

Pt. ca Bechtel pana in momentul de fata nu au fost platiti nici pt. ce au facut anul trecut. Mai deunazi se lauda Boc (sau era Berceanu?) ca a platit vreo jumate din datoria pe anul trecut pe care o aveau catre Bechtel.

Ce lucra acum, lucra pe promisiuni, pt. ca altfel ar trebui sa inchia complet pravalia. Nu poti tine o organizatie intreaga de dimensiunea celei necesare la constructia unei autostrazi, si sa lucrezi cate 2-3 luni pe an cand se intampla sa mai pice un ban de la beneficiar.

In plus de asta, mai si stai cu utilajele in camp 3 luni pt. ca administratia locala nu e capabila sa exproprieze jumatate din gradina lui badea Vasile, ca tocmai in coltul ala e buda si firma Ionut Construct SRL a contestat licitatia pt. reconstruirea latrinei, sau nu se elibereaza certificatul urbanistic pt. amplasarea noii latrine, sau directorul agentiei de mediu e in concediu in Barbados si nu-si poate pune semnatura pe avizul de mediu pt. aceeasi latrina, sau, sau, sau....

V-am mai invitat eu sa parcurgeti autostrada Zagreb - Makarska in Croatia, ca e aproape, si e construita tot de Bechtel, in mai putin de 3 ani, si la preturi bune (spun analistii). Si relieful e cam ca si cum ai construi o autostrada de-a lungul carpatilor de la Viseu la Brasov, sa zicem.
minny
@Liviu-Razvan Da dar americanii nu se c*c*u pe ei ca nu pot pot plati pensiile si salariile daca fac autostrada wink.gif Sa lasam asta insa si sa incepem cu niste vesti mai bune:

ARAD - S-a turnat primul strat de asfalt, pe un kilometru din viitoarea autostradă care leagă Aradul de Timișoara.

Aproape un kilometru de asfalt pe autostrada Arad-Timișoara, la ieșirea din Șagu spre Cruceni și câteva sute de metri de asfalt pe aceeași autostradă în apropiere de Timișoara. Tronsonul de autostradă prinde, ca atare, contur, iar faptul e în sfârșit vizibil.

Acum un an, în zona în care acum se vede cu ochiul liber conturul clar al autostrăzii și primul strat de asfalt, nu puteai vedea decât un teren netezit și câteva utilaje scoase parcă de paradă căci era locul unde președintele Traian Băsescu făcuse un popas. Acum se vede piciorul podului care va servi drumului județean ce se intersectează cu acest tronson și imediat după patru benzi de circulație, asfaltate în parte, cu spațiu între banda doi și trei. Poți deja să îți imaginezi cum vei circula pe autostradă până la Timișoara.

La primul strat

Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, este cel care ne-a oferit aceste vești. "Este turnat asfalt pe aproximativ un kilometru pe șantierul din zona Șagu, pe drumul spre Cruceni, dar și pe un alt tronson din apropiere de Timișoara. Muncitorii au pus deja pe acest kilometru balastul stabilizat și au turnat și asfaltul. E vorba, desigur, despre primul strat de asfalt", ne-a declarat Eusebiu Pistru.

Secretarul de stat ne-a asigurat și de faptul că, în acest moment, se lucrează la viaductul care se ridică pentru drumul județean cu care se intersectează autostrada aici la Șagu, la alte viaducte de pe traseu, la umplutură și la poduri. "Am avut și câteva probleme pentru că nu s-a putut lucra din cauza ploii, o perioadă, în luna trecută", a prezentat situația oficialul. Pistru a precizat și faptul că va veni să facă o inspecție pe traseul autostrăzii Arad-Timișoara, pe care îl va străbate cap-coadă în week-end, pentru a vedea care este calitatea lucrărilor.

Probleme și speranțe


La câțiva metri de primul strat de asfalt turnat, în birourile companiei italiene Astaldi, care realizează acest tronson împreună cu firma spaniolă FCC, l-am întâlnit și pe managerul de proiect, Marco Grinovero, care a ținut să ne precizeze faptul că e vorba de un prim strat de asfalt turnat pe acest tronson, strat care va fi urmat de alte două, la momentul la care acestea se impun a fi turnate, conform graficului de lucrări stabilite de specialiști. există și porțiuni în care este turnat doar bitumul premergător asfaltului. Managerul a recunoscut că au existat câteva probleme pe această lucrare, legate de exproprieri, de siturile arheologice descoperite pe traseul autostrăzii (unul situat chiar lângă porțiunea pe care s-a turnat asfalt), situri care nu au permis intervenția muncitorilor, etc. Ca atare, Marco Grinovero a punctat faptul că nu poate indica acum un termen final al lucrărilor la autostrada care va lega Aradul de Timișoara, termen stabilit inițial în contract la începutul anului 2011, dar care va suferi fără doar și poate modificări.

Imperiul de pe autostradă

Eusebiu Pistru a recunoscut faptul că nici unul din cele 14 situri arheologice nu a fost încă închis de arheologi (nu s-a făcut încă descărcarea) și, ca atare, în aceste zone încă nu se poate interveni. Totuși, arheologii susțin că în curând vor închide patru din cele șapte șantiere în care s-au descoperit relicve romane.

Sursa

Nu e autostrada dar e foarte importanta pentru circulatia pe coridorul IV mai ales ca autostrada pana acum are finantare doar pana la Lugoj:

Centura Lugojului, pregatita de inaugurare

Lucrarile sunt aproape finalizate la centura de ocolire a Lugojului. Au fost amplasate semnele rutiere, se lucreaza la marcaje si dupa data de 15 august va avea loc pre-receptia acesteia, ocazie cu care vor fi dati in circulatie cei 9,4 km ai centurii ocolitoare.

„Exista actualmente o singura problema la un bransament de gaz langa societatea Autolugojana, dar aceasta va fi rezolvata in scurt timp. Pentru aceasta pre-receptie s-a facut o solicitare Companiei Nationale de Drumuri, deoarece se doreste darea in functiune a variantei ocolitoare cat mai urgent pentru a decongestiona traficul din oras”, a precizat primarul Lugojului, Francisc Boldea.

Sursa
RZV
QUOTE(eloy @ 4 Aug 2010, 15:02)
e ultima la km 2+200 sau ultima de pe tronson? se mai lucreaza la vreun pod/viaduct pe bucata asta? eu inteleg ca la sol este peste tot ori piatra sparta ori asfalt (adica nu mai e nicaieri doar strat vegetal decopertat) iar poduri si podete tot asa, doar de suprabetonat, structurile ar fi gata.

thanks pt info, RZV!

*



A fost montat ultima grinda corespunzatoare ultimului pod (KM 2+200) de pe portiunea Turda-Campia Turzii (KM10+KM0 al sectiunii 2B). In momentul de fata mai este un viaduct in lucru la KM52 al sectiunii 2B (care nu afecteaza insa momentan sectiunea, fiind localizat dupa nodul de la Gilau, peste raul Somesul Mic si canalul hidroelectrica) ce ar mai necesita instalare de grinzi.

Intr-adevar aliniamentul e gata, la nivel de amestec optimal (piatra sparta), asfalt, sau diverse straturi de material de umplutura (balast, piatra, etc). Poduri mai sunt de suprabetonat doar la KM2+200 si la KM8+055 (relocarea drumului judetean Turda-Bogata). In rest pe unele structuri mai trebuie executat doar montaj lisa prefabricata, grinzi parapeti, hidroizolatie, asfat si montaj parapeti, plus rosturi de dilatatie.

@Vijelie

Asa blamata cum e asocierea asta inte Bechtel-Enka si cu subcontractori locali pentru lucrari minore (repet minore: santuri, drenaje, etc.), se pare ca e singura capabila sa mai si faca cate ceva cu toate contrele puse de la minister, subfinantari, intarzieri la plata, etc.
Esti de acord, nu? Arata-mi o alta companie in Romania capabila sa construiasca 10 KM de autostrada pe banii ei, cu plata peste 6-8 luni in conditii de criza.

Iar americanii aia putini care mai sunt aici si aia multi care conduc "Board of Directors" pentru acest proiect crede-ma ca stiu sa faca partea de project management mai bine ca 1,000 de romani. tongue.gif
Cam asta e meritul lor si e arhisuficient din punct de vedere al unui bussiness de succes (nu discut acum partea de obtinere a contractelor ci capacitatea lor de a le gestiona si a oferi solutii si cantitati executate la orice nivel).
Respecte.
IsNa
QUOTE(hepea @ 4 Aug 2010, 16:52)
Voua chiar vi se pare ca se misca repede?
*



Sigur ca nu, se misca incet. Se misca foarte incet, atat de incet ca daca ar mai incetini, ar trebui sa traga obloanele si sa mearga acasa. Functioneaza "la relanti".

Asa ai face si tu daca n-ai fi platit cu anii, si imediat ce pui lopata in pamant te-ai trezi ca lipseste un aviz (care nu e treaba constructorului), sau e o teava de canal ce n-a fost mutata, sau cineva a uitat sa cheme arheologii pt. o descarcare, sau dintr-un front de lucru de 5Km mai e de expropriat un colt de gradina, sau, sau, sau... (ma repet, stiu)
klaus
Eu nu inteleg asta cu avizele de mediu, de arheologie etc, care sunt eliberate de structuri guvernamentale. Sincer.
Cine e contractantul? Guvernul. Cine da avizele? Guvernul, prin structurile sale.
Pai si atunci ce dracu' mai incheie contracte guvernul daca nu e in stare nu sa urgenteze contractele, dar macar sa nu le intarzie?
Pur si simplu avizele alea nu trebuiau sa prezinte o problema.
vijelie
Ca sa obtii un aviz de mediu, tb sa il ceri.
Ca sa il ceri, tb sa ai o documentatie.
Ca sa ai respectiva documentatie, tb sa o faca cineva autorizat.
Ca sa o faca cineva autorizat, tb sa ai un contract.
Ca sa ai contract, tb il atribui cf legilor.
Ca sa il atribui, tb sa ai finantare.

Completare: dupa ce il ceri, aia de la mediu rumega situatia 2-3 saptamani si te anunta senin ca te baga in procedura extinsa. Un fleac, inca 5-6 luni de studiu.

Fireste, cu astia din zona "guvernamentala" o mai scoti la capat, mai pui un secretar de stat sa sune unde trebuie, mai apare vreun ministru dornic de actiune, in fine.
Dar ce te faci cu jmekeri gen Electrica, Gaz sau Petrom?
Aia vor BANI pentru orice.
Ca sa le dai bani, tb sa faci un proiectel facut de firmele LOR.
Ca sa ai contract, tb sa... am scris mai sus.
Squirrel
Halda de zgură a ArcelorMittal se mută pe autostradă
QUOTE
    Sursa de poluare numărul unu din sud-estul României va fi transformată, cu bani norvegieni, în materie primă pentru autostrăzi. Sterilul din halda de reziduri a combinatului siderurgic de la Galați va fi utilizat și în industria de construcții.
    Halda de zgură a ArcelorMittal, una dintre principalele surse de poluare pentru mediul înconjurător din Galați, poate deveni o adevărată mină de aur. În aceste zile, se fac ultimele teste pentru a se stabili dacă zgura din uriașul munte de lângă Șendreni are calitățile necesare pentru a fi folosită realizarea de șosele.

    Un munte de zgură
    În haldă au fost depozitate în ultimii 40 de ani deșeurile de balast, zgură, var, ciment și alte materii asemănătoarec provenite de la Uzina Cocso-Chimică (UCC), oțelării, furnale etc.
    „Munții de zgură" sunt un pericol pentru mediu din cauza particolelor de praf care sunt duse de vânt în atmosferă. Din acest motiv, până în anul 2014 locul unde cel mai mare combinat siderurgic din țară și-a depozitat rezidurile va trebui închis definitiv.
    Până atunci, însă, muntele de deșeuri - pe alocuri atinge și 100 de metri înălțime! - pot deveni materie primă ieftină pentru construirea de autostrăzi.
    „Din ce știu în legătură cu halda de zgură, sterilul extras de aici va fi folosit în industria de construcții, pentru realizarea de drumuri și autostrăzi. Sunt mai multe proiecte în acest sens", ne-a declarat Mihai Turcu, comisarul șef al Gărzii de Mediu Galați.
    De altfel, o echipă de specialiști din Norvegia vor ajunge în următoarea perioadă la Galați și unul dintre obiectivele vizitei lor va fi să analizeze și halda de zgură pentru a vedea dacă sterilul poate fi utilizat ca materie primă pentru drumuri.
    „Tot ce pot să confirm este că în acest moment se realizează studii pe această temă", ne-a declarat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal România.
    În acest moment, zgura din ArcelorMittal este folosită doar în realizarea unor drumuri comunale, unde pretențiile privind calitatea carosabilului nu sunt foarte ridicate.
    Potrivit autorităților de mediu halda ArcelorMittal Galați este un depozit de deșeuri nepericuloase - deșeuri denumite generic „steril" - cu o suprafață de peste 110 hectare, o înălțime medie de 60 metri și o capacitate de 59 milioane tone. Amplasamentul a intrat în funcțiune în anul 1968, iar pe 16 iulie 2014 va fi inchis definitiv.
    Depozitul cuprinde 47% zgură de furnal, 30% zgură de oțelărie și 23% deșeuri refractare și alte deșeuri.
george_scala_2004
Emil Boc: Guvernul va continua investitiile in 2010 si 2011. 10-11 kilometri din Autostrada Transilvania, gata pana la sfarsitul anului

QUOTE
Guvernul are in vedere, in acest an, finalizarea lucrarilor la soselele de centura ale Sibiului, Clujului, Lugojului, Drobetei-Turnu Severin, dar si la 10-11 kilometri din Autostrada Transilvania, a declarat, sambata, premierul Emil Boc, aflat in vizita la Iasi, potrivit Agerpres. Alte prioritati sunt, potrivit primului ministru, continuarea lucrarilor la Autostrada Cernavoda-Constanta si centura Bucurestiului, de la Chitila la Voluntari.

"Am facut o prioritate a investitiilor pentru 2010 si, acolo unde avem termen 2010-2011, sa finantam cu banii necesari. Lucrarile vor avea resurse financiare aferente", spune Emil Boc.


hotniuz
rombul
S-au mai inaugurat 10 km de autostradă
Șoferii care circulă în vestul țării vor putea utiliza centura orașului Lugoj, construită în regim de autostradă, în lungime de 9,6 kilometri. Constructorii portughezi MonteAdriano Engenharia e Construção și Soares da Costa au finalizat lucrările la centură, în baza unui contract de 20,8 milioane de euro.

"La nivelul costurilor, situația este similară altor lucrări din Europa, respectiv costul pentru un km de autostradă este de aproximativ 2,2 milioane euro", au precizat constructorii
Fiu
Care autostrada ?
Este pur si simplu o sosea de centura cu o banda pe sens si poate ca pe data de 15 August se inaugureaza.
IsNa
Hmm... presa spune peste tot ca are "profil de autostrada". Asta ar insemna 2 benzi + urgenta pe sens, despartite cu bariera fizica, intersectii denivelate, etc...

E asa sau nu-i asa?

Centura asta ar trebui sa devina parte a autostrazii coridor IV, prin legare nemijlocita, deci ar trebui sa fie profil de autostrada.

E sau nu e?
Fiu
Dupa cum am spus are doar o banda pe sens si cam atat.
Are doua pasaje: pasaj la Costeiu care trece peste drumul catre Timisoara
pasaj pe strada Fagetului
intersectie fara sens giratoriu cu strada Hezerisului
intersectie fara sens giratoriu cu soseaua care duce la Tapia
si un pod care traverseaza raul Timis
Uite aici un link unde se vede soseaua
http://www.redesteptarea.ro/stiri-administ...n-locuinte.html
bubu_salcie
"Fiu Posted Today, 08:37
Care autostrada ?
Este pur si simplu o sosea de centura cu o banda pe sens si poate ca pe data de 15 August se inaugureaza." (am uitat sa dau quote) dry.gif

bine zis!
Fiu
QUOTE(rombul @ 11 Aug 2010, 21:51)
S-au mai inaugurat 10 km de autostradă
Șoferii care circulă în vestul țării vor putea utiliza centura orașului Lugoj, construită în regim de autostradă, în lungime de 9,6 kilometri. Constructorii portughezi MonteAdriano Engenharia e Construção și Soares da Costa au finalizat lucrările la centură, în baza unui contract de 20,8 milioane de euro.

"La nivelul costurilor, situația este similară altor lucrări din Europa, respectiv costul pentru un km de autostradă este de aproximativ 2,2 milioane euro", au precizat constructorii
*


Ultimele noutati:
Inaugurarea centurii Lugojului se amana pe 28 August sau pe 5 Septembrie ( ca sa vina si Boc ).
Asa ca nu va mai luati dupa stirile pompoase aruncate prin ziare.
Ayden_CJ
azi 15 aug, nodul Turda cam în aceeași stare ca acu o sapt
pod peste DN1 mai are MULT pînă la terminare, un capăt e în vînt...
puțin off topicla centura Vîlcele Apahida... în zona viaductului slaba mișcarea, o sa spuna ca au depășit termenul din cauza vremii "nefavorabile"...
Garett
Viitorul "suna bine":
http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/do...eri-196591.html
korn
Eu vreau sa nu ne mai plangem. In 2007 existau bani de autostrazi, dar s-a luat decizia politica a maririi pensiilor. Acum trebuie sa platim acele pensii, nu stim pentru ce perioada, si nici nu avem autostrazi.
Garett
Atata vreme cat platesc taxe de drum de toate soiurile am tot dreptul sa ma plang ca nu avem autostrazi!
george_scala_2004
QUOTE
Autostrada Cernavoda-Constanta va fi finalizata pana la sfarsitul anului 2011, dar soferii vor putea circula pe acest tronson pe un singur fir, probabil din iunie 2011, cand vor fi incheiate si lucrarile la calea ferata Bucuresti-Constanta, a declarat duminica ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, citat de Mediafax.


link
Ayden_CJ
ăla aberează... ca deobicei!
AdrianMC
Oarecum off-topic legat de Bucuresti:
Are idee cineva ce se intampla pe soseaua Pipera - portiunea dintre noul pod si lukoil? Par niste lucrari de largire... poate sa confirme cineva?
eloy
supralagire pipera si pasaj peste Floreasca & Barbu Vacarescu. Daca nu e cu banat (si cu diacritice si fara) citez alt forum:
http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?...&t=754&start=56
Ayden_CJ
poze din zona A3 nod DN1/E60 Turda
al3x3
CONTINUA EXPROPIEREA IMOBILELOR SITUATE PE VIITOAREA AUTOSTRADA
(varianta de ocolire Deva-Orastie)

Compania Nationa de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. a anuntat ca au fost declansate procedurile de expropiere a imobilelor proprietate privata, ramase de exropriat, situate pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica, intitulata "Constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada". Incepand din data de 13 august 2010 au fost afisate la sediul consiliilor locale ale unitatilor administrative afectate listele cu imobilele supuse exproprierii si sumele propuse cu titlul de despagubire. In zilele 24 si 25 august 2010, ora 9,30, la Turdas au loc sedintele comisiei care verifica dreptul de proprietate ori alt drept real in termenul caruia cererile de acordare a despagubirilor au fost formulate iar in ziua de 25 august 2010 aceeasi comisie isi va tine sedinta la Geoagiu, la ora 9,30. De asemenea in municipiul Orastie, sedinta comisiei respective este programata pentru data de 27 august, ora 9,30.
Marcel Hategan


Preluare din Palia Express, Nr 30 (548) -> 19 august - 25 august 2010
Ake
Pana la urma, are cineva o poza clara cu centura asta a Lugojului ca sa vedem si noi cat de "autostrada" este?

In mod normal n-ar trebui sa faca parte din traseul Lugoj-Timisoara -Arad?
BTW, la TM- AR se lucreaza ceva sau astia de la teve mananca ciocalata?
ipiq
da, se lucreaza. cica au asfaltat deja 9 km (primul strat)
yoncv
QUOTE
Pana la urma, are cineva o poza clara cu centura asta a Lugojului ca sa vedem si noi cat de "autostrada" este?

N-am poze, dar am auzit de la cineva care a trecut pe acolo recent. Nici vorba de autostrada.
nitz
Am gasit un fimulet pe YouTube cu Centura Lugoj. Nu pare a fi deloc autostrada.
Ake
Si pentru asta s-a dus primul ministru si cu M.Tr. la inaugurare?
Cu ce ar fi mai breaza asta decat sa spunem centura Tecuciului sau a Buzaului?
bre, da ce inseamna pentru Berceanu "regim de autostrada"? Autostrada la regim de slabire?
ma rog.. sunt carcotas acum, e mai bine deact nimic...dar ma deranjeaza ca se face tam-tam la teve de parca ar fi terminat Autostrada Giurgiu - Satu Mare
LuluMOB
Sa fim seriosi, e un drumeag amarat facut pe camp, in majoritate fara parapeti, fara separatoare de sensuri, cu acces nerestrictionat si racordat prin intersectii la nivel, in cruce sau cu sens giratoriu.
Intr-o alta tara, daca ar fi ca ministrul sa inaugureze toate ulitele astea, n-ar face fata singur. Faptul ca Boc si cu Berceanu se duc la asa ceva arata rahatul in care ne zbatem ca economie si ca tara.
vijelie
10 km in 2 ani, 20M euro (5M Romania + 15M ISPA).
Atat putem, atat facem.
Oricum, e bine de stiut ca proiectul (plus cererea de finantare aprobata) a zacut prin sertare 5 ani (2003-2008).
maddan
Apropo de drumuri, A3 arata bestial (suntem noi obisnuiti sa carcotim la orice, dar macar bucata aia de autostrada intrece tot ce am vazut pana acum in Europa - si am traversat-o de 2 ori). Cand o sa-i puna si serviciile aferente unei autostrazi va fi de top.

In alta ordine de idei, Transalpina este asfaltata acum cam in proportie de 85-90%. Pe alocuri treaba e prost facuta insa deja poti face tot drumul Sebes-Novaci in max 3 ore, cu un SUV (eu am fost cu un Koleos) sau ceva mai mult cu o masina normala (zona alpina are inca portiuni de macadam). Si se lucreaza puternic pe ea. De asemenea, s-a largit drumul forestier care merge in dreapta spre Jina si Poiana Sibiului, astfel incat de acolo poti merge direct spre Sibiu fara sa mai treci prin Sebes. Asfaltul acolo vine insa abia anul viitor dar se poate merge cu orice masina cand nu ploua, iar cu un 4x4 pe orice vreme. Din Jina e asfalt bun.

Ar fi bine sa nu uitam ca Transalpina urca la 2154 m altitudine si ca totusi se mai fac drumuri in Romania. Incet, prea incet, pe bani prea multi, dar se fac. E mai spectaculoasa decat Transfagarasanul, btw.
testike
Nu stiu ce-i asa spectaculos la A3 (toti 40 si ceva km) , cred ca intrece si la marimea pantelor multe din autostrazile pe unde am umblat (prin munti), tinand cont mai ales ca trece prin niste dealuri numai. Cat e de lunga, are si niste limitari de 80, unde sta destul de des si radarul - bataie de joc..
Sa nu fiu carcotas totusi, daca se mentine asa vreo 10 ani, e bine. smile.gif
bion
Daca n-ati aflat anul asta dupa dom Bercovici sturionii sunt sabotorii transporturilor in Romania
Jack Daniel's
QUOTE(testike @ 26 Aug 2010, 14:22)
Nu stiu ce-i asa spectaculos la A3 (toti 40 si ceva km) , cred ca intrece si la marimea pantelor multe din autostrazile pe unde am umblat (prin munti), tinand cont mai ales ca trece prin niste dealuri numai. Cat e de lunga, are si niste limitari de 80, unde sta destul de des si radarul - bataie de joc..
Sa nu fiu carcotas totusi, daca se mentine asa vreo 10 ani, e bine.  smile.gif
*


E penibila, intrece in nr de curbe si pante/rampe, vestitul Brenero!
dl_dr25
hai ca aia cu sturioni arata cit de imbecili si incapabili sunt, incep sa intreaca ori ce limita
tribunul
A inaugurat Oprescu bulevardul Brancoveanu cu 3 benzi pe sens....Daca esti din Vaslui probabil il crezi, daca esti din Bucuresti stii ca jumate de bulevard avea 3 benzi pe sens de pe vremea lui Ceasca.

Iar largirea soselei Berceni e dureroasa, au pus pomi pe doua randuri, au bagat un sistem de udat automat gazonul, au pus gazon, au pus flori, apoi au mutat pomii pe mijoc in plina vara...desigur s-au uscat toti, s-au apucat sa sapte gazonul, l-au stricat pe tot, au facut bucati sistemul de irigare.
Desigur pun borduri noi, nu le recupereaza pe cele vechi.

Largesc absolut degeaba soseaua berceni, problema este intersesctia de la Big care nu poate prelua traficul.
Sa nu mai zic ca la Aparatori din 3 benzi de pe Iriceanu te trezesti in 1 banda pe Turnu Magurele.
Jack Daniel's
Votati-l inca o data! wink.gif
draculafly
doctorul ce taie in carne vie ! radmasa.gif Pana si eu l am votat ohmy.gif
maddan
Pentru un sofer pasionat, A3 este mai mult decat spectaculoasa. Pentru restul, normal ca o sa aiba probleme sa urce rampele si sa tina masina in curbe, mai ales in alea rasucite in panta. Sunt multi handicapati pe sosea, corect. A3 cere mult mai multe de la soferi decat o autostrada elvetiana care trece prin munti si dealuri ca prin branza, da. Tocmai de-aia imi si place!

Radar si limitari la 80? N-am vazut nimic din toate astea. Heh, sper din toata inima ca n-au stat cu vreun radar cand am trecut eu, caci am tinut viteza lui Koleos constanta pe toata portiunea autostrazii de la Gilau la Turda. Si nu zic cat a fost, ca-mi sar in cap puritanii cu 'viteza ucide'.

Cat despre Transalpina, carcoteli ar fi iarasi foarte multe. Da' se face. Incet, pe branci, dar inaintam.
Ayden_CJ
Despre A3 am mai spus, restricție de 80 km/h există în zona rampelor de ieșire spre mentenanță, care, acum sunt folosite de camioanele Bechtel. Și da, există restricție de 80 km/h pentru circulația în condiții meteo defavorabile.

Lipsa parcărilor/zonelor de servicii (care se vor face), a sistemului de comunicații SOS - care iarăși se va face, probabil cînd va fi gata o porțiune ceva mai lungă, precum și relativa incomoditate de a ajunde din Cluj la nodul Gilău, o fac destul de hulită de amatorii de viteză.

În schimb, faptul că e plină de camioane care merg spre Turda și dinspre Turda spre Oradea se cam uită. De asemenea se uită sau pare lipsit de relevanță pentru foarte mulți că oamenii din Cluj, respectiv cei din Mănăștur, Zorilor, Calea Turzii, precum și cei din Florești, Feleacu și celelate localități de pe DN1 respiră în condiții mai omenești. Mi-e milă de turdenii care stau cu sufletul la gură să se termine și porțiunea pînă la Cîmpia Turzii. Vă puteți cu greu imagina harababura cotidiană de camioane , dubițe și autoturisme de pe fosta Armata Roșie și de pe centura din Piața Romană spre nod sau traficul prin Poiana pe DN1.

Am cîrcotit și eu destul pînă s'a făcut ceea ce există acum, voi comenta mereu referitor la inutilitatea de a se apuca de viaductul de la Suplac, mă doare prețul enorm convenit de niște români imbecili pentru aceasta lucrare, voi susține mereu că era mai bine dacă s-ar fi legat Clujul cu Tg Mureș ca prioritate , în detrimentul lucrării de la Suplacul de Barcău, trebuie și aia dar cred că resursele erau mai necesare pe CJ- Tg. Mureș.

Cu stimă.
Jack Daniel's
QUOTE(maddan @ 27 Aug 2010, 16:55)
Pentru un sofer pasionat, A3 este mai mult decat spectaculoasa. Pentru restul, normal ca o sa aiba probleme sa urce rampele si sa tina masina in curbe, mai ales in alea rasucite in panta. Sunt multi handicapati pe sosea, corect. A3 cere mult mai multe de la soferi decat o autostrada elvetiana care trece prin munti si dealuri ca prin branza, da. Tocmai de-aia imi si place!

*


Nu e vorba de soferi "incapabili", cand faci o autostrada si o numesti, incadrezi astfel, nu o faci sa arate a Nürburgring. wink.gif
voyageros
Ca si o prelungire as ideii lui Ayden_CJ cred ca, castigul pentru cele doua orase va fi fantastic, degrevarea de transportul greu (macar de asta) va da sansa edililor de refacerea unei infrastructuri necomforma cu traficul din zilele astea si o intretinere mai usoara cu costuri mai mici. Turda a demarat proiecte de interes turistic si in ideea scaderii traficului prin centrul orasului si a eliberarii de sub povara unui trafic infernal (ca noxe si zgomot). Cat despre Campia Turzii orasul cred ca-si permite in momentul acesta chiar si interzicerea traficului greu in oras A3 asigurand directiile spre Alba , Mures si Cluj. Astept cu nerabdare sa pot sa ma duce in centrul orasului si sa nu mai astept minute in sir iesirea de un drum secundar in soseaua nationala sau invers. Daca va fi asa cum cred eu ramane de vazut dar continui sa cred ca finalizarea ei chiar si pana la Campia Turzii va "incarca" A3 si mai mult lasand cele doua municipii sa-si traga sufletul. Vom vedea.
nitz
Daca ai interzice traficul greu prin Campia Turzii, cum se va mai ajunge spre Dej? Intrand pe A3 pentru cativa kilometri si apoi traversand toata Turda? Mai ales ca centura de est a Clujului iese in DN1, nu in A3.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.