Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
vijelie
In ceea ce priveste centura Clujului, ultimele facturi achitate dateaza de prin toamna.
Deci rahatul e mai gros decat balmajeala asta a lui Boc.
RZV
Am inteles ca Pizzarotti (Tirrena, Pontello sau cum mama zmeilor se mai numeste aceasta firma ce se metamorfozeaza de la contract la contract) ar fi reluat deja lucrarile pe centura S-E a Clujului (Valcele-Apahida). Poate cineva cu drumuri mai dese prin zona sa ne edifice.

Respecte.
rombul
la ce dracu foloseste centura valcele apahida ?
r_vlad
Da, astazi se lucra pe santierul centurii Valcele-Apahida.
RZV
QUOTE(rombul @ 9 Feb 2009, 20:24)
la ce dracu foloseste centura valcele apahida ?
*



La ocolirea Clujului, si implicit dealul Feleacului pentru tot traficul greu pe relatia Turda (Bucuresti, Sibiu, Brasov, etc) - Bistrita, Baia Mare, Suceava, Moldova etc. Probabil nu stii cate autovehicule grele au ramas fara frane coborand Feleacul spre Cluj si cate accidente grave s-au produs in ultimii ani.

Respecte
vijelie
Franele ca franele, dar dealul o cam ia la vale si e mai ieftin sa fie ocolit decat sa fie stabilizat.
RZV
Si pe de alta parte chiar daca stabilizezi dealul e cam neplacut sa ai o mare parte din traficul greu prin oras chiar daca e directionat pe strazi marginase.
Are si centura asta rolul ei FOARTE BINE definit.
nitz
Pentru cine e cunoscator din Cluj, explicati-mi si mie cate centuri se construiesc in jurul orasului?

Intai e autostrada Transilvania, intre sud (DN1,Turda) si vest (tot DN1 Gilau-Oradea)

Apoi e centura Valcele-Apahida, intre sud (DN1 Turda) si est (DN1C, Dej). Se prelungeste cumva si in nord, sa faca cercul complet?

Si in fine, mai e "Autostrada Urbana Nokia", despre care n-am mai auzit nimic. Asta pe unde ar veni? nu e paralela cu Valcele-Apahida?
vijelie
Cate vor muschii lui Boc, ca el e acum la fileu si trimite banii. wink.gif
aphophis
am o vaga impresie ca acolo vor incepe lucrarile doar dupa ce se va confirma ca iese un pdl-ist la primaria clujului
Serje
Oricum iese, ca pe aici cam toti is portocalii ... mult mai multi decat ar fi normal.
vijelie
Cam toti politicienii de pe la voi au haine portocalii pe afara si rosii pe dinauntru.
Sau invers, depinde ce treaba au in ziua respectiva.
RZV
@Nitz

Din ce stiu eu, autostrada urbana Nokia ar fi trebuit sa fie intre Cluj-Dej, oarecum ca o extensie spre Jucu-Gherla-Dej a centurii Valcele-Apahida. (Deci pe directia N-E la iesirea din Cluj, intrucatva paralela cu DN1C).
Ayden_CJ
centura de nord e inca in discutii ca nu se stie ce va fi cu dealul Lomb, tunel sau sosea peste, tunelul ar trebui sa aiba vreo 3 km, iar peste ar trebui dupa cum am inteles taiata oarece padure. Centura de nord va scoate traficul care vine dinspre Zalau spre Estul si Sudul tatii, centura de sud va scoate traficul greu din Cluj (Manastur Zorilor)
rombul
daca este construita cu o singura banda pe sens o sa foloseasca pe dreacu
trebuia 2 benzi pe sens
cand o sa fie gata nu o sa mai faca fata traficului

10 Feb 2009, 18:29:
mai lasati autostrazile , sa avem intai bani sa refacem dn-urile si pe urma ce ramane facem autostradute ca autostrazi fac nemtii ,austriecii. francezii(in concesiune) nu ca noi din bani publici si acele proiecte amanate pana se faca 30000000 e /km , noi sa ne apucam de jucat table
ssilviu
Oooooo, rombu, îmi era dor de tine. Ia să-ți arăt o pățanie de a mea pe timp de noapte la doar 80 de kilometri pe oră pe centura aia a Ploieștiului lăudată de tine. Fii drăguț te rog și mai explică-ne odată de ce avem de a face cu o capodoperă inginerească pe acolo?
yoncv
Berceanu vrea sa renegocieze contractul cu Bechtel:

http://www.zf.ro/zf-24/berceanu-daca-nu-ne...acrimi-3904461/
vijelie
De retinut ca dl. Basescu l-a mai renegociat odata, prin 2005, cu rezultatele cunoscute.
RZV
Oare nu tot acest domn Berceanu declara mai deunazi (22-23 Ianuarie) dupa intalnirea la nivel inalt cu Mike Adams (Bechtel Civil GBU President) ca proiectul va beneficia de sprijin financiar pentru realizarea a 42 de kilometrii anul acesta? huh.gif
Românie, Românie... cu ai tai politicieni banditi.
sourie2004
Nu tin cu Bechtel, dar sunt ferm convins ca anularea acestui contract e o pierdere mai mare pt Romania. Atat financiar cat si la ani( cu cati suntem in urma vestului).

Bechtel o sa demonstreze cu hartii cu tot ca statul roman e vinovat in proportie de peste 90% de intarzieri, asa ca o sa ne-o luam peste bot de nu ne vedem.

Vina principala e ca nu s-a expropriat, degrevat de sarcina arheologica, dat avize si mutat utilitatile. Mai mult, constructia a pornit la cererea statului roman pe baza unui studiu de fezabilitate si nu a unui proiect tehnic.

Prostimea care nu intelege si nu vede ce e in spate se exalta cand pe la TV apare cate un justitiar din asta care taie si spanzura, dar realitatea e crunta si in defavoarea noastra.

pleosc
Hey, zice d-l Berceanu ca face Buc-Ploiesti in mai putin de 2 ani!!! Sa ne bucuram!!! Azi. Ca maine se amana iar.
ggombos
Poll: Câți reușiți să [nu] râdeți citind ultimul paragraf:

http://cotidianul.ro/autostrada_bucuresti_...tate-73303.html
vijelie
QUOTE(sourie2004 @ 13 Feb 2009, 09:32)
Nu tin cu Bechtel, dar sunt ferm convins ca anularea acestui contract e o pierdere mai mare pt Romania...
*

Depinde in ce moment se actioneaza. Timpul a dovedit ca cel mai bun moment (pentru statul roman) de anulare a contractului era a doua zi dupa semnare. Au trecut 5 ani, s-au cheltuit sume uriase iar rezultatele sunt practic invizibile.
sourie2004
Ok. Si crezi ca statul roman ar mai fi avansat cu ceva de la studiul ala de fezabilitate?

Vad eu cumva Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Brasov terminata?

Dar din coridorul IV vreo ceva? Si acolo cica ar fi si ceva fonduri europene sa ne ajute!

Ce pierdea Ro daca rezilia imediat contractu?

Probabil se spala de NATO si UE, si nu cred sa fi fost mari deferente intre ce e la noi si Ucraina.

Pana la urma ce vreau sa subliniez??

E ca NOI, ca stat roman, suntem niste incompetenti...si da....NU SUNTEM in stare sa genstionam nici un proiect.
Vb si peste 5 ani, despre aceleasi autostrazi pe hartie, indiferent daca vor rezilia sau nu contractul cu Bechtel.
vijelie
Nu pierdea decat sumele din contract + posibilitatea, timp de 2 ani, de a misca o roaba de pamant.
La ora actuala, gratie dlui Basescu si a echipei sale de negociatori, treburile s-au incurcat asa de tare incat cert e ca Bechtel reclama sume importante de bani pe lucrari despre care unii afirma ca sunt facute prost.
Ori, un astfel de litigiu SUPLIMENTAR, cu o firma cum e Bechtel, ne poate costa inca o autostrada. Repet: numai litigiul in sine, nu si daunele.
In treacat amintesc ca jumatate din autostrada are proiectul intarziat, deci inca un motiv pentru Bechtel fie sa ceara bani in plus pentru a se incadra in termen, fie de a cere prelungirea termenelor.
Colac peste pupaza, cu criza asta, la o ipotetica licitatie, m-as mira sa se prezinte vreo alta firma amatoare sa-si bage nasul intr-un contract in litigiu cu gigantul Bechtel.

Apropo de gestionare: citisem undeva ca functia de director general al Companiei de Drumuri & Autostrazi e singura functie de conducere care nu solicita, prin fisa postului, studii superioare.
kaspersky
hehe, vad ca nea berceanu mai coace ceva, cica se cauta o firma care sa faca centura bucurestiului, statul sa termine din resursele proprii bucuresti - constanta iar dupa aceea sa o concesioneze firmei care face centura bucurestiului wink.gif
voyageros
e tare de tot...pe site-ul Autostrazii Transilvania in imaginile aferente lunii ianuarie vedem doar utilaje, care mai de care ca de lucru...mai greu.
RZV
Pai nici nu e cum sa se vada altceva din moment ce pe sectiunea 2B inafara organizarii de santier de la Savadisla unde se afla si sediul administrativ, una din statiile de betoane si doua din statiile de grinzi, se mai lucreaza doar la alte DOUA puncte de lucru (Racos si Km13) din portiunea de 42 de km. (Si acolo se fac lucrari marunte, cu maxim 50 de oameni in total).
Pe sectiunea 3C inafara de stocarea agregatelor (realizarea stocurilor) nu exista nici o alta activitate.

Utilaje ar fi... sleep.gif insa ce sa se faca cu ele....
VladG
Pai titlurile pozelor sunt semnificative. "Echipament STATIONAT in santierul..." biggrin.gif
ROK
BERCEANU: „Anul acesta, guvernul nu are o prioritate la autostrăzi”

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif ....... oare cand a avut ???


Ce prioritate are guvernul?
Să reușească să traverseze acest an, care ar putea fi mai greu decât ne închipuim noi acum. Dacă ne uităm la autostrăzi, sunt alocați 500-600 de milioane de euro. Pentru a expropria terenul necesar construirii autostrăzii București-Ploiești pe primii 20 de kilometri costă 100 și ceva de milioane. Și atunci, despre ce vorbim? Dar cred cu tărie că există soluții ca noi să dăm drumul la construirea de autostrăzi și să avem câteva mii de kilometri în șapte-opt ani, dar din care o bună parte în următorii trei-patru ani, cu soluții alternative. Autostrada trebuie întâi făcută și după aia plătită de cei care o utilizează.


mai multe aici
RZV
Se lucreaza bine la AT.
http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=22176
VladG
Huo ptr Bechtel!
RZV
Si tot legat de proiectul AT, se pare ca s-a pus Berceanu de acord pana la urma cu cei de la Bechtel:

http://www.mediafax.ro/economic/mt-va-plat...ml?1686;3997071

Respecte.
vijelie
Bechtel reclama prin decembrie 2008 suma de 120 milioane euro pentru lucrari efectuate dar neacceptate de catre consultant (care reprezinta statul roman).
In februarie, statul roman urineaza pe opinia consultantului si plateste nu 120 ci 140 milioane de euro.
Eu ma intreb de ce mai dam banii pe consultanta.

Oricum, e o mare victorie. Inca una.
RZV
Probabil ca diferenta dintre cele doua sume sa reprezinte clauzele de stand-by (stationare a utilajelor si imobilizarea resurselor) impreuna cu virtualele penalitati la suma datorata?
Intreb doar, si nu dau cu parul.
Oricum suma aceasta de 140 milioane euro include si lucrarile NECERTIFICATE executate la viaductul de la Suplacu De Barcau (in decembrie se vorbea doar de o datorie in jurul a 70 de milioane certificata de consultant si implicit recunoscuta de statul roman), fapt care mi se pare mie ca este cel putin curios si suspect huh.gif

Respecte
vijelie
Deci parerea mea e ca cineva a gresit: fie cand a zis ca lucrarile sa nu se plateasca, fie cand s-au platit.
Dar nu conteaza, noi platim tot, in orice situatie.

LE Nu mi se pare normal sa platim DIN BUGET o firma de consultanta cu 85 milioane de euro pentru a avea o alta opinie, fie ea exprimata "implicit". wink.gif
RZV
Mie mi s-ar parea normal sa platim o firma de consultanta care sa stea cu pusca pe executant si care sa taie la sange si la lege, si sa nu fie influentata de catre cei pe care ii reprezinta.
La noi firmele de consultanta din pacate joaca dupa cum le canta cei care le angajeaza. Adica daca MT are interesul ca lucrarile sa mearga in orice conditii, consultantul mai inchide ochii iar daca exista interesul sa nu se faca nimic, consultantul se leaga inclusiv de pozitionarea virgulelor din protocoalele semnate. E cel putin absurd.

Si nici mie nu mi se pare normal ca un consultant platit sa fie operativ, cooperant si intai de toate profesionist sa poata fi "asmutit" intr-o directie sau alta a executarii proiectului.

Respecte.
emil_t
cine zicea ca autostrada asta a fost plata pentru intrarea in nato, si daca e adevarat prin asociere logica, america e in recesiune, deci trebuie sa stoarca de undeva bani, oricum astea-s numai opinii nimic adeverit
margelatu
Poze de pe santierul AT, doar in cele doua zone indicate pe harta. Deocamdata nu se misca nimic pe acolo, o sa vedem anul asta ce se va mai intampla, cel putin teoretic planurile sunt mari !
RZV
Se pare ca se va mai intarzia reinceperea lucrarilor la AT (sau cel putin relocarea depozitului de HCH de la Mihai Viteazu).

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=22414
os
Poza asta ce-i: piloni NOI, sau au gasit vre-o ruina daco-romana?
vijelie
Da, e beton pentru care Romania plateste 250 euro + tva per metru cub.
Conteaza mai putin ca pretul la statie nu sare de 100 euro + tva, important e ca ni-l vand americanii.
paul_damian
Nu stiu daca dacii si romanii comunicau, vorba bancului, wireless, dar cu siguranta inventasera betonul armat. Ca pilonii aia n-au cum sa arate, fie si numai in cativa ani, in halul asta. Deci e clar un sit arhelogic.

Cat da bechtel garantie la lucrare? Avand in vedere ca se prabuseste inainte sa fie terminata... cred ca deloc.

Nici nu stiu daca mai vreau sa se constuiasca vrei autostrada, daca asa e infrastructura...
vijelie
2 ani.
eugeniuz2004
cred ca si cand (daca) va fi gata o sa merg ca si acum pe drumurile nationale ca macar am incredere in podurile ridicate inainte de 89 cu tehnologie si forta de lucru romaneasca (materiale așișderea) fata de ce fac Americanii (asteptati de bunicul meu pana saracul a inchis ochii - mai bine nu mai veneau niciodata)..... ala trebuie sa fie un sit arheologic! nu poate fi fundatia maretei autostrazi Transilvania.
s3v3r
Cica au semnat pt A2 si pana la paste in 2011 o sa fie gata la centura Constantei. Oare care paste ? (cred ca al cailor)....
zodrac
QUOTE(Basescu)
"Va garantez ca peste 2 ani, Romania va avea 700 de kilometri de autostrada", a declarat, miercuri seara, presedintele Traian Basescu, la Antena 3. Seful statului a admis si faptul ca, in Romania, construirea kilometrului de autostrada ar trebui sa fie cu 30% mai ieftina si a criticat din nou faptul ca banii nerambursabili de la UE pentru construirea de autostrazi nu sunt utilizati.


link articol
RZV
QUOTE(os @ 10 Mar 2009, 07:35)
Poza asta ce-i: piloni NOI, sau au gasit vre-o ruina daco-romana?
*



Sunt asa numitele "pile heads" care vin sparte in momentul in care se incepe munca la fundatia propriuzisa. Acestea sunt continuarile coloanelor ("piles") care sunt forate in pamant la o anumita adancime (continand carcase de armatura si beton) si care asigura stabilitatea fundatiilor in momentul in care acestea nu sunt de tipul "fundatiilor directe" (sunt realizate asanumitele "radiere" din ce stiu eu).
Precum spuneam acest beton se sparge, ramanand doar armatura din interorul "pile head-urilor" care va fi "unita" cu armatura fundatiilor, ulterior realizandu-se cofrarea acestora si turnarea betonului de fundatie.

Sper ca nu am batut campii prea mult, iar daca cineva cunoaste procesul mai in amanutime m-ar putea corecta.

Respecte.

L.E.
Atasez si niste poze care sper sa fie sugestive.
vijelie
@RZV: Nu asa arata un beton de clasa C20/25. E o rusine. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.