Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
yoncv
Daca e corect ce scrie acolo, mie nu mi se pare mult. E cam 1 miliard de euro, platit in rate timp de 29 de ani pentru o autostrada prin munti. Comparativ, bucata din Autostrada Transilvania a costat mai mult, la o lungime ceva mai mica, si a fost platita intr-un interval mult mai scurt.
Squirrel
Buzău-Galați [pod/tunel] Tulcea

george_scala_2004
QUOTE
Primarul Neculai Onțanu a semnat avizul favorabil pentru emiterea autorizației de construire necesară începerii lucrărilor la autostrada București – Brașov, tronsonul aferent sectorului 2. Conform documentațiilor, traseul autostrăzii începe din sectorul 2 de la strada Petricani, în prelungirea străzii Fabrica de Glucoză, traversează Valea Saulei și ajunge la calea ferată București – Constanța de unde iese din Capitală și întră în județul Ilfov.


http://www.b365.ro/lucrarile-la-autostrada...l-2_207856.html
IsNa
Podul e necesar. E de rasul lumii vanzoleala aia cu bacurile de la Braila.

Dar Autostrada Buzau-Braila? radmasa.gif
Am parcurs saptamana trecuta drumul Braila-Buzau. Traficul e infim, drumul e liber, odata la 15 Km depasesti un camion. Autostrada? Seriosly? Chiar putem promite ORICE in campanie electorala? wacko.gif
supremeon
QUOTE(yoncv @ 14 May 2014, 11:22)
Daca e corect ce scrie acolo, mie nu mi se pare mult. E cam 1 miliard de euro, platit in rate timp de 29 de ani pentru o autostrada prin munti. Comparativ, bucata din Autostrada Transilvania a costat mai mult, la o lungime ceva mai mica, si a fost platita intr-un interval mult mai scurt.
*



Evident ca nu este mult. Sa fim cinstiti si sa recunoastem ca este cea mai necesara bucata de autostrada din tara asta, din toate punctele de vedere.
Eu as fi dispus sa platesc taxe pe autostrazi, numai sa stiu ca pot circula in siguranta si rapid. Si ca mine sunt si altii, inclusiv camionagii. Drept urmare, existand "clienti" platitori, contributia statului va fi mai mica decat calculele respective.
Nu inteleg toata agitatia asta cu surse de finantare etc. Cand s-a facut acel ciot de autostrada la Cluj, nimeni nu si-a pus astfel de probleme... pur si simplu au platit-o din banii statului si gata. Oare de ce nu ar face la fel si pentru Comarnic - Rasnov ?
Iszy
Con permezzo: plata ' ciotului ' s-a facut prin restructurarea cheltuielilor statului si renuntarea la deturnari de fonduri.
Lipsa resurselor de plata se poate datora negatiei celor doua actiuni.
george_scala_2004
QUOTE
UNUL DINTRE PROIECTELE DE SUFLET ALE LUI MAZĂRE, ÎN STANDBY ȘOSEAUA DE COASTĂ BATE PASUL PE LOC


http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/administ...loc-493952.html

QUOTE
"Am solicitat și constructorului Tirena Scavi (de pe lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj - n.r.) și constructorului Selina de pe Lugoj-Deva, lotul 2, să urgenteze lucrările în așa fel încât să nu se facă proiectul în 30 de luni, ci mai repede. Dacă nu vor reuși să termine până în decembrie 2015, în septembrie 2015 vom proceda la «fazare» (în funcție de stadiul lucrărilor la acea dată - n.r.). Avem un memorandum deja aprobat în Guvern, Comisia Europeană a aprobat «fazarea» geologică propusă de noi, a proiectelor, în așa fel încât să fie finanțate și din alocarea 2007-2013 și din alocarea 2014-2020, dar în același timp ne bazăm pe forța de lucru a companiilor", a declarat Dan Șova, duminică, la Recaș (Timiș).


http://www.mediafax.ro/economic/sova-am-so...j-deva-12633351
nasty
Povesti de campanie electorală!
Numai studiile vor fi facute, pe bani grei, dar iși vor pierde valabilitatea până la execuție.
Prioritar, după autostrazile in construcție, ar fi Sibiu-Pitești + niste centuri, cu profil autostradă pt:
Bucuresti, Craiova, Rm. Sărat, Adjud, Bacău, Roman, Suceava, Satu-Mare, etc. ( Suceava se lucrează de vreo 7 ani, dar nu mai are termen de finalizare)
Dacă VORBIM de poduri, ar fi bun unul si la Călărași.

Prioritațile lor sunt cu totul altele decât ale noastre, de ce sa asfaltăm când putem să ciupim altfel banii:
http://www.mediafax.ro/social/reportaj-mil...e-foto-12634508
george_scala_2004
QUOTE
Imagini aeriene: Se lucreaza la lotul 2 din autostrada Timisoara – Lugoj

Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a venit la sfârșitul săptămânii trecute în județul Timiș să vadă cum arată lotul 2 din autostrada Timișoara – Lugoj, s-a uitat la o hartă, s-a certat cu niște angajați de la Drumuri și cu reprezentantul constructorului, a întors un pic privirea spre modul cum arată, de fapt, lucrările și a plecat mai departe… Cum se prezintă de fapt acest tronson? Vedeți în acest film!

#t=94
nasty
se mai face Comarnic-Brașov?

http://m.romanialibera.ro/actualitate/proi...c-brasov-336208

cei care se hotăresc să facă autostrada, ar trebui sa puna incă 3 condiții: sa se faca intâi Ploiesti-Comarnic pe 3 benzi pe sens, Brașov-Tg Mures si Brașov-Sibiu.
Condiția sa nu se facă Pitești-Sibiu a cazut, se pare ( se pare, in sensul că acum nu se face nimic pe teren și nici nu sunt semne de accelerare)
Iszy
Tragicomica stare pe Timisoara - Lugoj. Daca il araru si semanau faceau mai multi bani decit au primit de la finantatorul lucrarii.
Se vorbeste de termene....ce termene cind peste jumate nici macar nu-i nivelat cu buldozerul. In ritmul asta ....
La noi e o vorba cu vinturi nu poti vopsi oua de pasti.
De acea probabil caracterul fulger al vizitei, fiindca se stie ca fonduri nu prea sunt nici macar pentru anul electoral.

Sau o fi stresul ca se gata un anumit anotimp si urmeaza a se implini previziunea cu doi ( oameni ) pardon politicieni, urcati pe buldozer de la Comarnic in sus?
nasty
tot nu sunt bani?
economia duduie, creșteri mai mari decât toată Europa. Invidia e cu ochii pe noi!
taxa pe stâlp a adus mai mulți bani decât se credea. Exporturile au crescut, plouă și va fi grâu și porumb.
Acciza pe benzină si motorină se incasează la greu și nu s-a returnat nimic la transportatori. Gazele, curentul electric, apa, toate utilitățile au crescut, ca preț, deci se incasează mai mult TVA, de pe urma lor.

Salariile nu au crescut, pensiile, numai cu 25 lei - unde sunt banii? Mai ales ca sunt o mulțime necheltuiți de la CE.
Vara a venit, deja toți sunt moleșiți de căldură, după o iarnă ușoară și o primăvară bune pentru munca de șantier, dar pierdute ca în fiecare an.

http://www.evz.ro/probleme-in-lumea-constr...uri-cu-70-.html

"Execuția bugetară pe primele patru luni din an a scos la iveală o statistică îngrijorătoare: investițiile publice au scăzut cu 2,3 miliarde de lei față de aceeași perioadă din 2013.
...La finalul lui 2013 și începutul lui 2014 multe lucrări au bătut pasul pe loc și aproape nicio nouă investiție nu a fost demarată. Din lipsa banilor, au fost amânate lucrări importante la Autostrada Transilvania. În toamna lui 2013 ar fi trebuit să înceapă construcția unui tronson de 8,7 kilometri al autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădășelu (județul Cluj), singurul pentru care mai erau contractate lucrări, scria Mediafax. Însă debutul a fost amânat pentru 2014.

Autostrada Lugoj- Deva este unul proiectele a căror demarare a întârziat mult. În prezent, pentru două tronsoane lucrările încă întârzie.

La Autostrada Sebeș - Turda două tronsoane sunt în stadiu de proiectare, în timp ce pentru lotul 2 al autostrăzii se așteaptă o decizie a instanței în privința contestațiilor.

Centura Bucureștiului este de asemenea un proiect care a fost îndelung amânat."

Dacă nu se grăbesc cu autostrazile, sigur noi nu vom mai conduce pe ele, pt că mașinile se vor conduce singure:
http://0-100.hotnews.ro/2014/05/22/bosch-s...aza-la-proiect/

corbex
N-auzi ca se face autostrada Buzau-Cilibia-Braila? Dumnezeu nu doarme!
nasty
se face si
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17373...a-americana.htm

"Finalizarea celor 60 de kilometri din autostrada Transilvania dintre Bors si Suplacu de Barcau, autostrada construita deja in proportie de circa 50% de catre americanii de la Bechtel, a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi pentru o valoare cuprinsa intre 219 si 263 de milioane de euro. Trebuie subliniat ca in urma cu un an, sub conducerea lui Dan Sova, Compania de Autostrazi a reziliat contractul cu firma americana Bechtel pentru tronsonul de autostrada in cauza pentru ca, oficial, suma necesara finalizarii era de 250 de milioane de euro, considerata neacceptabila...
Durata contractului ar urma sa fie de 54 de luni din care 24 de luni perioada de proiectare si executie si 30 de luni perioada de garantie. Termenul limita de depunere a ofertelor este 9 iulie 2014. "

nu e mult, ca se proiecteaza din nou... radmasa.gif
kxz
Începând de anul viitor circulația pe autostrăzile A1 și A2 va fi taxată după ce vor avea loc reabilitări și implementarea unui sistem de taxare cu ajutorul unui partener privat, a declarat Narcis Neaga, director general al CNADNR, invitat la ZF Construction & Infrastructure summit ’14.

“Din toamnă putem vorbi de un parteneriat privat la sistemul de taxare, și pe A1 și pe A2. Timpul de reabilitare a autostrâzilor este estimată la un an. Deci de la anul va fi taxă și pe A1 și pe A2”, a declarat Neaga.

”După finalizarea procesului de reabilitare, care durează cam 7-8 luni, vom avea taxare pe A1 și A2. Lucrările ar costa până în 250 mil. euro în total. Tradițional, lucrările de reabilitare încep în primăvară”, a completat șeful CNADNR.

http://www.zf.ro/zf-24/taxa-autostrazile-a...inieta-12656179

Uite asa se fac si bani de autostrazi, si locuri de munca, toata lumea fericita.
CGDBZ
Uite asa fac si eu economie, in loc sa merg cu 135km/h pe autostrada o sa merg cu 105km/h pe DN, deci economie la benzina.
Cu rovigneta cum ramane ?
corbex
A zis Ponta c-o desfiintraza.
akileon
cat a luat psd la europarlamentare? 40% ? nu e nimic, mai baga cateva taxe si o sa creasca la 60% ca romanu e darnic smile.gif
GIC
QUOTE(daniel28 @ 4 Jun 2006, 10:24)
Stimati colegi (de suferinta) conducatori auto,

Intr-un interviu acordat cotidianului Gandul, ministrul transporturilor Gheorghe Dobre a declarat ca in urmatorii 6 ani Romania va fi un imens santier, urmand a se construi 1200 km de autostrada.
Doresc sa facem un efort si sa monitorizam, pe termen lung, situatia acestor santiere. Astfel, as dori sa stim, cu ajutorul vostru, cat mai exact, stadiul lucrarilor in diverse puncte care se vor deschide. In programul intocmit de minister se prevede realizarea urmatoarelor autostrazi:
- Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti (coridorul IV)
- Bors-Oradea-Cluj-Tg.Mures-Sighisoara-Fagaras-Brasov (Autostrada Transilvania)
- Drajna-Fetesti-Cernavoda-Constanta (Autostrada Soarelui)
- Bucuresti-Ploiesti-Comarnic-Brasov
- Ploiesti-Buzau-Focsani-Marasesti-Albita

De asemenea, se construiesc centuri ocolitoare, cu profil de autostrada, pentru numeroase orase: Bucuresti, Sibiu, Timisoara, Pitesti, Ploiesti, Constanta, Arad, Brasov, Tg.Mures, Bacau, Iasi, Fagaras si altele.

Ministrul se lauda ca anul acesta va incepe lucrul la Bucuresti-Brasov si ca s-au alocat 100 mil euro pentru Autostrada Transilvania (cu posibila suplimentare de inca 100 mil daca Bechtel poate construi atat)

Poze la fata locului ar fi foarte utile.

Suntem tara cu cea mai slaba retea de autostrazi din Europa. Este inadmisibil sa faci 10-11 ore pana la granita de vest.
*


Mi-am permis sa citez primul post din acest topic, ca sa nu uitam de cand ne tot duc de nas parazitii din parlament (nu conteaza culoarea politica)
b76bgaarh
http://www.gds.ro/Politica%20si%20comunita...m+de+autostrada

merge si berceanu cu "900" pana in 2012....

corbex
Macar ala n-a zis ca face tronsonul Caracal-Rosiorii de Vede.
supremeon
6 victime! Da, astazi, la ora 16, accident cu 6 victime pe "drumul national" care ar fi trebuit inlocuit cu autostrada Transilvania: intre Brasov si TgMures. Drum stratetic, intens circulat, dar si cu multe curbe etc.
Autostrada Transilvania a fost un proiect foarte foarte foarte bun, daca statul roman s-ar fi tinut de el, lucru care nu era greu: ei trebuiau doar 2 lucruri sa faca: a) sa plateasca la timp; cool.gif sa puna la dispozitie terenul, adica exproprierile. Pentru ca nu au facut asta, s-a ajuns sa se plateasca sume uriase pentru un ciot.
OARE CATI OAMENI MAI TREBUIE SA MOARA, pentru a se intelege ca si noi, romanii, dorim sa circulam decent, chiar daca asta inseamna sa platim o amarata de taxa (as plati cu placere 7 lei / 100 km, daca as sti ca pot circula pe autostrada de la Bucuresti la Budapesta, prin Brasov, Mures, Cluj, Oradea, Debretin).
Of, ce tara si ce viata.
zanzie
QUOTE(supremeon @ 31 May 2014, 18:57)
(as plati cu placere 7 lei / 100 km,


Relax, o sa platesti cu placere de la anul, dar dublu.
george_scala_2004
QUOTE
Pentru început să mai aruncăm o privire pe harta traficului rutier din România. Observăm că un trafic mai ridicat de 16 000 mașini/zi se înregistrează doar pe câteva tronsoane de drum care converg spre București: DN 1 până la Brașov, autostrada A1 și segmentul București-Urziceni. În rest pe drumurile țării valorile de trafic variază foarte mult. Să luăm de pildă traseul Târgu Mureș – Târgu Neamț,  unde conform ministrului Dan Șova s-ar putea construi o autostradă cu banii din acciza la carburanți. Cu excepția unei scurte porțiuni lângă Târgu Mureș, traficul mediu pare a se situa în jurul cifrei de 3 500 de automobile/zi. Sau să ne uităm la segmentul Brașov – Bacău, o altă autostradă prioritară a guvernului actual: aici traficul mediu se apropie de 8 000 de mașini/zi.

Cum stau lucrurile în Cehia? Conform unei analize din 2005, adică cu 5 ani mai veche ca cea despre care vorbim în România, traficul pe D1 (tronsonul Brno – Praga) sare de 40 000 de mașini/zi. Pe segmentul D5 (Praga – Plzen) circulă peste 30 000 de automobile/zi.

Conform raportului Roads and motorways in the Czech Republic din 2011, traficul mediu înregistrat pe autostrăzile din Cehia este în jur de 30 000 de autovehicule/zi.

Concluzia? Politicienii români vor să construiască autostrăzi și acolo unde traficul este de 10 ori mai mic decât în Cehia. De fapt, lucrurile vor sta mai rău de atât, pentru că am comparat oarecum mere cu pere: traficul pe autostrăzi în Cehia cu traficul pe DN-uri în România. Însă viitoarele autostrăzi de la noi vor dubla în bună măsură drumurile naționale existente, ceea ce înseamnă că estimarea de trafic pe autostrăzi este serios exagerată. Dacă presupunem că doar jumătate din șoferi vor circula pe autostrăzi, restul preferând în continuare vechile drumuri, atunci ajungem la concluzia uluitoare că România ar putea investi în construcția unor șosele care vor înregistra un nivel de trafic chiar și de 20 de ori mai mic decât în Cehia.


http://logec.ro/merita-sa-construim-autost...mania-si-cehia/

QUOTE
Mulți români speră ca acest guvern și cele care vor urma să se țină de promisiune și să împânzească România cu autostrăzi. Jinduind la standardul de viață din Vest și săturată de minciunile electorale, populația a ajuns să considere autostrăzile drept dovada supremă a unei bune guvernări. Atât de mare este așteptarea unui semnal că guvernul face ceva și pentru cetățeni, nu doar pentru clientela politică, încât partidul care va reuși să își aroge măcar meritul construirii segmentului Comarnic-Brașov va beneficia de sincere aprecieri la următoarele alegeri.

Avem exemplul Bucureștiului, unde sentimentul că „primarii nu fac nimic” a fost până la un moment dat aproape unanim împărtășit. Adică până la construcția pasajului Basarab. Atunci s-a spus: „măcar Sorin Oprescu a făcut ceva”. Primarul a avut bineînțeles grijă să inoculeze memoria colectivă cu această realizare, atârnând pe pod tăblița cu inscripția „Început de Băsescu și finalizat de Oprescu”. Atunci, pe 18 iunie 2011, oamenii inteligenți și-au dat seama că s-a decis deja candidatul câștigător la alegerile din 2012. Istoria se repetă în aspectele ei neplăcute fiindcă oamenii sunt prea dezinteresați să învețe din ea. Pasajul Basarab își merită titlul de ultima minune financiară a lumii, pentru că așa cum v-am arătat la timpul respectiv, valoarea sa a crescut nejustificat de 10 ori în 11 ani. Economic vorbind, este un dezastru pentru buzunarul cetățenilor. Iar scopul său declarat – fluidizarea circulației – a fost ratat, așa cum poate vedea oricine se deplasează pe pasaj la orele de vârf (ceea ce era logic, dar logica e marfă rară zilele astea). Obiectivul său real – creșterea popularității primarului în funcție – a fost însă bifat.

Atât timp cât publicul își exprimă nemulțumirea prin “guvernanții nu fac nimic”, tot ce trebuie să facă politicienii este să… facă ceva. Orice. „Mircea, fă-te că lucrezi”.

Hitler s-a prins cum stă treaba. Povestea celebrelor autostrăzi nemțești și a legăturii dintre construcția lor și ascensiunea politică a unuia dintre cei mai nebuni tirani ai omenirii este spusă în articolul „Pleașca și popularitatea nazismului: cum a câștigat Hitler inimile și mințile nemților construind drumuri”


http://logec.ro/sa-invatam-din-istorie-cum...-cu-autostrazi/

QUOTE
În condițiile unor căderi masive de zăpadă, curățarea drumului se face cu freze, mașini capabile să culeagă omătul și să îl arunce la câțiva zeci de metri pe câmp. Frezele sunt, din păcate, aproape o necunoscută pentru drumarii din România, care folosesc în continuare la deszăpezire camioane (cu care vara asfaltează) cărora le montează un plug în față. În vreme ce pluguirea reușește doar să împingă zăpada la marginea drumului – ceea ce, în orașe, are drept consecință blocarea tuturor mașinilor parcate și a căilor de acces laterale, determinând astfel un ciclu copilăresc de mutat zăpada “Na-ți-o ție, dă-mi-o mie” în/de pe carosabil – freza ridică zăpada și o repoziționează la distanță sau într-un camion. Se pare că pe întreaga rețea de drumuri naționale funcționează doar 6 freze, ceea ce îmi amintește un banc vechi cu armata Albaniei.

Evident, o freză nouă costă destul de mult, dar la fel cum cetățeanul de rând obișnuiește să cumpere o mașină la mâna a doua din Germania, tot așa companiile de drumuri ar putea să se doteze cu freze second-hand. Dacă ne uităm pe un site din SUA vedem că o freză în bună stare costă aproximativ 50000 dolari, adică 37000 euro. Acesta este un utilaj foarte puternic, capabil să manevreze 4000 tone de zăpadă pe oră.


http://logec.ro/cate-freze-de-zapada-se-pu...de-deszapezire/

george_scala_2004
QUOTE
Pentru început să mai aruncăm o privire pe harta traficului rutier din România. Observăm că un trafic mai ridicat de 16 000 mașini/zi se înregistrează doar pe câteva tronsoane de drum care converg spre București: DN 1 până la Brașov, autostrada A1 și segmentul București-Urziceni. În rest pe drumurile țării valorile de trafic variază foarte mult. Să luăm de pildă traseul Târgu Mureș – Târgu Neamț,  unde conform ministrului Dan Șova s-ar putea construi o autostradă cu banii din acciza la carburanți. Cu excepția unei scurte porțiuni lângă Târgu Mureș, traficul mediu pare a se situa în jurul cifrei de 3 500 de automobile/zi. Sau să ne uităm la segmentul Brașov – Bacău, o altă autostradă prioritară a guvernului actual: aici traficul mediu se apropie de 8 000 de mașini/zi.

Cum stau lucrurile în Cehia? Conform unei analize din 2005, adică cu 5 ani mai veche ca cea despre care vorbim în România, traficul pe D1 (tronsonul Brno – Praga) sare de 40 000 de mașini/zi. Pe segmentul D5 (Praga – Plzen) circulă peste 30 000 de automobile/zi.

Conform raportului Roads and motorways in the Czech Republic din 2011, traficul mediu înregistrat pe autostrăzile din Cehia este în jur de 30 000 de autovehicule/zi.

Concluzia? Politicienii români vor să construiască autostrăzi și acolo unde traficul este de 10 ori mai mic decât în Cehia. De fapt, lucrurile vor sta mai rău de atât, pentru că am comparat oarecum mere cu pere: traficul pe autostrăzi în Cehia cu traficul pe DN-uri în România. Însă viitoarele autostrăzi de la noi vor dubla în bună măsură drumurile naționale existente, ceea ce înseamnă că estimarea de trafic pe autostrăzi este serios exagerată. Dacă presupunem că doar jumătate din șoferi vor circula pe autostrăzi, restul preferând în continuare vechile drumuri, atunci ajungem la concluzia uluitoare că România ar putea investi în construcția unor șosele care vor înregistra un nivel de trafic chiar și de 20 de ori mai mic decât în Cehia.


http://logec.ro/merita-sa-construim-autost...mania-si-cehia/

QUOTE
Mulți români speră ca acest guvern și cele care vor urma să se țină de promisiune și să împânzească România cu autostrăzi. Jinduind la standardul de viață din Vest și săturată de minciunile electorale, populația a ajuns să considere autostrăzile drept dovada supremă a unei bune guvernări. Atât de mare este așteptarea unui semnal că guvernul face ceva și pentru cetățeni, nu doar pentru clientela politică, încât partidul care va reuși să își aroge măcar meritul construirii segmentului Comarnic-Brașov va beneficia de sincere aprecieri la următoarele alegeri.

Avem exemplul Bucureștiului, unde sentimentul că „primarii nu fac nimic” a fost până la un moment dat aproape unanim împărtășit. Adică până la construcția pasajului Basarab. Atunci s-a spus: „măcar Sorin Oprescu a făcut ceva”. Primarul a avut bineînțeles grijă să inoculeze memoria colectivă cu această realizare, atârnând pe pod tăblița cu inscripția „Început de Băsescu și finalizat de Oprescu”. Atunci, pe 18 iunie 2011, oamenii inteligenți și-au dat seama că s-a decis deja candidatul câștigător la alegerile din 2012. Istoria se repetă în aspectele ei neplăcute fiindcă oamenii sunt prea dezinteresați să învețe din ea. Pasajul Basarab își merită titlul de ultima minune financiară a lumii, pentru că așa cum v-am arătat la timpul respectiv, valoarea sa a crescut nejustificat de 10 ori în 11 ani. Economic vorbind, este un dezastru pentru buzunarul cetățenilor. Iar scopul său declarat – fluidizarea circulației – a fost ratat, așa cum poate vedea oricine se deplasează pe pasaj la orele de vârf (ceea ce era logic, dar logica e marfă rară zilele astea). Obiectivul său real – creșterea popularității primarului în funcție – a fost însă bifat.

Atât timp cât publicul își exprimă nemulțumirea prin “guvernanții nu fac nimic”, tot ce trebuie să facă politicienii este să… facă ceva. Orice. „Mircea, fă-te că lucrezi”.

Hitler s-a prins cum stă treaba. Povestea celebrelor autostrăzi nemțești și a legăturii dintre construcția lor și ascensiunea politică a unuia dintre cei mai nebuni tirani ai omenirii este spusă în articolul „Pleașca și popularitatea nazismului: cum a câștigat Hitler inimile și mințile nemților construind drumuri”


http://logec.ro/sa-invatam-din-istorie-cum...-cu-autostrazi/

QUOTE
În condițiile unor căderi masive de zăpadă, curățarea drumului se face cu freze, mașini capabile să culeagă omătul și să îl arunce la câțiva zeci de metri pe câmp. Frezele sunt, din păcate, aproape o necunoscută pentru drumarii din România, care folosesc în continuare la deszăpezire camioane (cu care vara asfaltează) cărora le montează un plug în față. În vreme ce pluguirea reușește doar să împingă zăpada la marginea drumului – ceea ce, în orașe, are drept consecință blocarea tuturor mașinilor parcate și a căilor de acces laterale, determinând astfel un ciclu copilăresc de mutat zăpada “Na-ți-o ție, dă-mi-o mie” în/de pe carosabil – freza ridică zăpada și o repoziționează la distanță sau într-un camion. Se pare că pe întreaga rețea de drumuri naționale funcționează doar 6 freze, ceea ce îmi amintește un banc vechi cu armata Albaniei.

Evident, o freză nouă costă destul de mult, dar la fel cum cetățeanul de rând obișnuiește să cumpere o mașină la mâna a doua din Germania, tot așa companiile de drumuri ar putea să se doteze cu freze second-hand. Dacă ne uităm pe un site din SUA vedem că o freză în bună stare costă aproximativ 50000 dolari, adică 37000 euro. Acesta este un utilaj foarte puternic, capabil să manevreze 4000 tone de zăpadă pe oră.


http://logec.ro/cate-freze-de-zapada-se-pu...de-deszapezire/

george_scala_2004
QUOTE
Pentru început să mai aruncăm o privire pe harta traficului rutier din România. Observăm că un trafic mai ridicat de 16 000 mașini/zi se înregistrează doar pe câteva tronsoane de drum care converg spre București: DN 1 până la Brașov, autostrada A1 și segmentul București-Urziceni. În rest pe drumurile țării valorile de trafic variază foarte mult. Să luăm de pildă traseul Târgu Mureș – Târgu Neamț,  unde conform ministrului Dan Șova s-ar putea construi o autostradă cu banii din acciza la carburanți. Cu excepția unei scurte porțiuni lângă Târgu Mureș, traficul mediu pare a se situa în jurul cifrei de 3 500 de automobile/zi. Sau să ne uităm la segmentul Brașov – Bacău, o altă autostradă prioritară a guvernului actual: aici traficul mediu se apropie de 8 000 de mașini/zi.

Cum stau lucrurile în Cehia? Conform unei analize din 2005, adică cu 5 ani mai veche ca cea despre care vorbim în România, traficul pe D1 (tronsonul Brno – Praga) sare de 40 000 de mașini/zi. Pe segmentul D5 (Praga – Plzen) circulă peste 30 000 de automobile/zi.

Conform raportului Roads and motorways in the Czech Republic din 2011, traficul mediu înregistrat pe autostrăzile din Cehia este în jur de 30 000 de autovehicule/zi.

Concluzia? Politicienii români vor să construiască autostrăzi și acolo unde traficul este de 10 ori mai mic decât în Cehia. De fapt, lucrurile vor sta mai rău de atât, pentru că am comparat oarecum mere cu pere: traficul pe autostrăzi în Cehia cu traficul pe DN-uri în România. Însă viitoarele autostrăzi de la noi vor dubla în bună măsură drumurile naționale existente, ceea ce înseamnă că estimarea de trafic pe autostrăzi este serios exagerată. Dacă presupunem că doar jumătate din șoferi vor circula pe autostrăzi, restul preferând în continuare vechile drumuri, atunci ajungem la concluzia uluitoare că România ar putea investi în construcția unor șosele care vor înregistra un nivel de trafic chiar și de 20 de ori mai mic decât în Cehia.


http://logec.ro/merita-sa-construim-autost...mania-si-cehia/

QUOTE
Mulți români speră ca acest guvern și cele care vor urma să se țină de promisiune și să împânzească România cu autostrăzi. Jinduind la standardul de viață din Vest și săturată de minciunile electorale, populația a ajuns să considere autostrăzile drept dovada supremă a unei bune guvernări. Atât de mare este așteptarea unui semnal că guvernul face ceva și pentru cetățeni, nu doar pentru clientela politică, încât partidul care va reuși să își aroge măcar meritul construirii segmentului Comarnic-Brașov va beneficia de sincere aprecieri la următoarele alegeri.

Avem exemplul Bucureștiului, unde sentimentul că „primarii nu fac nimic” a fost până la un moment dat aproape unanim împărtășit. Adică până la construcția pasajului Basarab. Atunci s-a spus: „măcar Sorin Oprescu a făcut ceva”. Primarul a avut bineînțeles grijă să inoculeze memoria colectivă cu această realizare, atârnând pe pod tăblița cu inscripția „Început de Băsescu și finalizat de Oprescu”. Atunci, pe 18 iunie 2011, oamenii inteligenți și-au dat seama că s-a decis deja candidatul câștigător la alegerile din 2012. Istoria se repetă în aspectele ei neplăcute fiindcă oamenii sunt prea dezinteresați să învețe din ea. Pasajul Basarab își merită titlul de ultima minune financiară a lumii, pentru că așa cum v-am arătat la timpul respectiv, valoarea sa a crescut nejustificat de 10 ori în 11 ani. Economic vorbind, este un dezastru pentru buzunarul cetățenilor. Iar scopul său declarat – fluidizarea circulației – a fost ratat, așa cum poate vedea oricine se deplasează pe pasaj la orele de vârf (ceea ce era logic, dar logica e marfă rară zilele astea). Obiectivul său real – creșterea popularității primarului în funcție – a fost însă bifat.

Atât timp cât publicul își exprimă nemulțumirea prin “guvernanții nu fac nimic”, tot ce trebuie să facă politicienii este să… facă ceva. Orice. „Mircea, fă-te că lucrezi”.

Hitler s-a prins cum stă treaba. Povestea celebrelor autostrăzi nemțești și a legăturii dintre construcția lor și ascensiunea politică a unuia dintre cei mai nebuni tirani ai omenirii este spusă în articolul „Pleașca și popularitatea nazismului: cum a câștigat Hitler inimile și mințile nemților construind drumuri”


http://logec.ro/sa-invatam-din-istorie-cum...-cu-autostrazi/

QUOTE
În condițiile unor căderi masive de zăpadă, curățarea drumului se face cu freze, mașini capabile să culeagă omătul și să îl arunce la câțiva zeci de metri pe câmp. Frezele sunt, din păcate, aproape o necunoscută pentru drumarii din România, care folosesc în continuare la deszăpezire camioane (cu care vara asfaltează) cărora le montează un plug în față. În vreme ce pluguirea reușește doar să împingă zăpada la marginea drumului – ceea ce, în orașe, are drept consecință blocarea tuturor mașinilor parcate și a căilor de acces laterale, determinând astfel un ciclu copilăresc de mutat zăpada “Na-ți-o ție, dă-mi-o mie” în/de pe carosabil – freza ridică zăpada și o repoziționează la distanță sau într-un camion. Se pare că pe întreaga rețea de drumuri naționale funcționează doar 6 freze, ceea ce îmi amintește un banc vechi cu armata Albaniei.

Evident, o freză nouă costă destul de mult, dar la fel cum cetățeanul de rând obișnuiește să cumpere o mașină la mâna a doua din Germania, tot așa companiile de drumuri ar putea să se doteze cu freze second-hand. Dacă ne uităm pe un site din SUA vedem că o freză în bună stare costă aproximativ 50000 dolari, adică 37000 euro. Acesta este un utilaj foarte puternic, capabil să manevreze 4000 tone de zăpadă pe oră.


http://logec.ro/cate-freze-de-zapada-se-pu...de-deszapezire/
Squirrel
Adică o să beneficieze de o dublă plăcere? wink.gif
kog
In ultimele 3 zile 3 accidente grave pe DN7 intre Arad si Deva. Doua cu 2 morti si inca unul azi dimineata cu 3 morti. In 3 zile 7 morti pe o distanta de 120 km. Morti ce puteau fi evitate daca terminau hotii astia autostrazile.
Squirrel
Sau dacă participanții ar fi mai responsabili. E frustrant, poate, să parcurgi zeci/sute de localități, să ai doar o bandă pe sens, însă asta nu ar trebui să fie o scuză.
andreigosman
E cam greu sa nu te apuce toti dracii cand faci 200km in 4 ore si tarasti prin toate satele cu 60. Ieri am venit de la TM la Buc pe la Cazane, de la Drobeta la Buc am facut 4 ore si jumatate, aproape. Si inca era destul de liber drumul

1 Jun 2014, 23:25:
Sa mai enumar cate taxe platim pt drumuri?
IsNa
Apoi nici povestea asta cu "e greu sa nu te-apuce dracii" nu e o scuza. Daca nu-ti poti lasa dracii acasa, n-ai ce cauta la volan. E nevoie de adulti la covrig...

Cand eu plec la drum cu familia in masina ma doare in cot de nervii si de "graba" ta. Toti suntem pe acelasi drum in aceleasi conditii (bune sau proaste) si prioritatea mea e ca toti sa ajungem unde am pornit.
Mr_Devil83
Deci ne-am lamurit.

Judetul timis conduce la intarzieri, aia 15km nenorociti de autostrada facuta in banat sunt finisati in batjocura iar politia din timis sta cu radarul pe autostrada sau la ana lugojana pe drumul vechi sa te arda pentru orice rahat.

Intre deva si sibiu nici un semn ca s-ar putea circula complet pe autostrada in viitorul apropiat.

Autostrada intre turda si sebes e o gluma extraordinar de buna.

De autostrada intre bucuresti si brasov nu are rost sa mai discutam. E unu pe aici pe forum care chiar credea ca va credita o banca privata prostiile statului roman.

Totusi e an electoral. Astia chiar nu is capabili sa faca barem un 50 de km de autostrada anul asta sa aiba naibii ceva palpabil in campania electorala?

A scazut CAS-ul?
kog
QUOTE(IsNa @ 2 Jun 2014, 09:19)
Apoi nici povestea asta cu "e greu sa nu te-apuce dracii" nu e o scuza. Daca nu-ti poti lasa dracii acasa, n-ai ce cauta la volan. E nevoie de adulti la covrig...

Cand eu plec la drum cu familia in masina ma doare in cot de nervii si de "graba" ta. Toti suntem pe acelasi drum in aceleasi conditii (bune sau proaste) si prioritatea mea e ca toti sa ajungem unde am pornit.
*


Nu e vorba atat de masinile mici, cat de tiruri. Sa faci transport international pe asa o sosea... Majoritatea accidentelor sunt cauzate de tiruri. Pe portiuni foarte mari nu poti depasi in siguranta, multi forteaza, apoi si asfaltul a fost turnat in bataie de joc. S-au format fagase care cand ploua se umplu cu apa si ghici cine acvaplaneaza? Mai condu si noaptea cu o remorca de 20 de tone si esti pericol public. Pe soseaua asta trece peste 70% din traficul ce merge/vine din vest. Cand supra-aglomerezi o sosea periculoasa iti asumi niste riscuri. Obliga un sofer de tir sa conduca 150km cu 50 in localitate si cu 70 inafara sa vezi ce iti zice.

Nu e vorba de graba mea si de siguranta pe care mi-o asigur, e vorba de conditiile pe care mi le asigura statul pentru ca platesc la taxe auto de nu le mai stiu numarul si in benzina si in roviniete.

Mizeria mea de oras nu mai are centru de 3 ani. E doar un drum desfundat pe care daca depasesti 20km/h iti distrugi masina. Pentru siguranta mea si a masinii conduc cu 5km/h dar asta nu exclude primaria de a imi asigura un drum asfaltat.


Sa stiti ca peste tot in tara asta oamenii conduc la fel. Diferenta dintre multi morti si nici unul o face doar infrastructura.
nasty
are cineva date despre cat s-a cheltuit pana acum pentru studiile de fezabilitate?
Mai ales ca se fac de mai multe ori pe acelasi tronson, pentru ca isi pierd valabilitatea pana la intrarea in executie.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17407...biu-pitesti.htm

cred ca la studii de fezabilitate suntem pe primul loc in Europa!
george_scala_2004
QUOTE
CNADNR a lansat procedurile de achiziție pentru revizuirea studiilor de fezabilitate aferente autostrăzilor Sibiu - Pitești, Sibiu - Făgăraș și centura București Nord, cu o lungime totală de circa 242 de kilometri și o valoare cumulată estimată până la 119 milioane lei (27 milioane euro), cu TVA.

Procedurile vizează revizuirea studiilor pentru autostrada Sibiu - Făgăraș (72,5 km) și autostrada de centură București Nord (52,7 km), precum și revizuirea/actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitești (116,6 km).

Cele trei contracte au o valoare totală estimată cuprinsă între 81,2 și 96 milioane lei, fără TVA. În valoarea maximă este inclusă și achiziția unor servicii similare, potrivit anunțurilor CNADNR.

Proiectele vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile și cu bani de la bugetul de stat.

Contractele, cu termen de un an de la adjudecare, vor fi atribuite prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai mic.

Cererile de participare sau ofertele pot fi depuse în perioada 22 - 24 iulie.

CNADNR intenționează să liciteze în acest an proiecte pentru elaborarea sau refacerea unor studii de fezabilitate necesare construcției a aproape 1.800 de kilometri de autostradă.

Compania a lansat la începutul lunii mai procedurile pentru contractarea de studii necesare construcției a zece autostrăzi, însumând aproximativ 1.000 de kilometri, iar la finalul lunii a publicat anunțurile de participare pentru alte patru autostrăzi, de circa 430 kilometri.

România are în prezent 646 kilometri de autostradă.

Reprezentanții CNADNR au anunțat recent că au primit 50 de contestații pentru documentanția aferentă primelor zece licitații.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...a-sibiu-pitesti

Bugetul,saracul, si asa prapadit va fi si mai si jumulit...


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...dem-cu-dan-sova
george_scala_2004
QUOTE
Un proiect de Ordonanță de Guvern a declanșat o adevărată dihonie între vicepremierul Liviu Dragnea și Dan Șova, ministrul Transporturilor.

Proiectul de OG ar urma să se discute în ședința de Guvern de miercuri, 4 iunie 2014, dar neînțelegerile au început încă din faza în care documentul a fost trimis spre avizare la mai multe ministere.

Dan Șova a lansat proiectul de "Ordonanță de Urgență pentru înființarea Agenției pentru Managementul Investițiilor Publice în Infrastructura de Transport- AMIPIT", sub pretextul "eficientizării activității unor entități din portofoliul Ministerului Transporturilor, în acord cu prioritățile de reformă ale Guvernului în domeniul infrastructurii de transport".

Un alt pretext este cel legat de fondurile europene: "Deoarece Programul Operațional Sectorial Transport mai are de absorbit, în perioada anilor 2014-2015, suma de 2.919 milioane euro, din totalul bugetului alocat de 4.288 milioane euro, fiind în prezent o rată de absorție de 32,6%".

"Obiectivul AMIPIT îl constituie realizarea proiectelor de investiții publice din cadrul infrastructurii naționale de transport, prin preluarea pe bază de acord de delegare, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, a tuturor activităților din domeniul pregătirii, planificării, autorizării, achiziției, implementării și recepției obiectivelor de investiții finanțate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare ale următoarelor entități:

a)Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România CNADNR SA,

cool.gif Compania Națională de Căi Ferate "CRFR"-SA,

c) Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime"- SA Constanța,

d) Compania Națională "Administrația Canalelor Navigabile"- SA,

e) Regia Autonomă "Administrația Fluvială a Dunării de Jos",

f) Compania Națională "Administrația Porturilor Dunării Maritime" -SA,

g) Compania Națională "Administrația Porturilor Dunării Fluviale"- SA".

La o succintă analiză a proiectului de OG, se vede clar că Dan Șova vrea să pună mână pe decizia cheltuirii tuturor banilor instituțiilor de mai sus.

Până la o eventuală demonstrație a eficienței sistemului propus de actualul ministru al Transporturilor, avem o probă clară a intensificării luptei pentru putere în PSD, în perspectiva alegerilor prezidențiale din această toamnă.

În situația pe care o dorește PSD ca Victor Ponta să câștige alegerile pentru Cotroceni, doi lideri importanți ai momentului, Liviu Dragnea și Dan Șova, își pregătesc terenul pentru ocuparea funcției de premier, dacă aceasta va rămâne liberă.

Din postura de vicepremier, Liviu Dragnea a sugerat, în mai multe discursuri publice, că el este cel care duce de fapt în acest moment Guvernul și că lui i s-ar cuveni de fapt postul de premier, în cazul plecării lui Ponta.

Cu declarații mai reținute, făcute doar în cercuri restrânse, Dan Șova este și el un pretendent la funcția de prim-ministru.

Decalajul de forțe dintre cei doi este însă destul de mare în acest moment, în condițiile în care Dragnea este cel care ține în mână și organizațiile teritoriale ale PSD. Acesta este motivul pentru care Șova încearcă cu disperare să ia sub semnătura sa bugete cât mai mari din banul public.

"Prada" cea mai importantă este, pentru Șova, bugetul de miliarde de euro al CNADNR, companie care a fost scoasă din subordinea Ministerului Transporturilor și trecută la Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiții Străine, Parteneriat Public-Privat și Promovarea Exporturilor(DPIISPPPPE), fost DPIIS. Culmea este că această trecere a fost făcută tot pentru Dan Șova, care a fost numit șef al DPIIS, în condițiile în care MT era un minister al PNL, condus de Ramona Mănescu.

În acest moment, CNADNR este în subordinea Secretariatului General al Guvernului, adică a lui Liviu Dragnea, via DPIISPPPPE, Departament condus de Alexandru Năstase.

Descarca aici proiectul de OG pentru infiintarea AMIPIT in format .pdf

În loc de concluzie: Șova intenționează să supună proiectul de OG în dezbaterea Guvernului, chiar dacă două dintre ministerele fidele lui Liviu Dragnea au refuzat să își dea avizul favorabil.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...proiectul-de-og
IsNa
QUOTE(kog @ 2 Jun 2014, 21:50)
Majoritatea accidentelor sunt cauzate de tiruri.
*


Asta e complet fals! Daca ai vreo farama de date statistice care sa sustina afirmatia asta te rog imparte cu noi, pentru ca altfel contrazice toate observatiile mele dupa peste 300.000Km condusi pe drumurile noastre.

Vasta majoritate a accidentelor rutiere sunt cauzate de soferi de pe turisme sau utilitare mici, de multe ori pentru ca intra in depasiri (poate ale unor "tiruri") fara sa astepte ocazia potrivita. Adica graba si nervii de care aminteai tu.
Nu-ti mai spun de cate ori am vazut "tiruri" distruse dupa ce soferul a tras in afara carosabilului pentru a salva un habauc care a intrat in depasire fara sa aiba loc.
bucatzel
Ba, are el ceva dreptate...

Am mers pe valea muresului si incercand sa depasesc tot ce prind (dar in siguranta), si plantandu-ma la 50 de metri in spatele unui tir si mergand cu viteza lui.
Viteza medie mi-o iesit cam aceeasi. Cu masini de la care mai puteam avea ceva pretentii.

Cu cativa ani inainte, in prima zi de pasti, drum gol, mers legal cam tot drumul, Viteza medie sesibil mai mare. Cu Dacia.

Probabil ca daca n-ar fi tir-urile pe drumul ala, probabil media de accidente pe Arad-Deva ar scadea. Dar pe de alta parte, si eu as fi in stare sa pariez ca toate accidentele alea au fost provocate de imbecili care depasesc "la inspiratie", fara urma de vizibilitate.
kog
@IsNa. Nu ma pun sa caut toate link-urile, dar majoritatea accidentelor sunt asa: tir in depasire neregulamentara, tir imburdat si cel mai des din pacate remorci intrate in derapaj pe contrases.

Daca scoti trasportul international de acolo si il pui frumos pe autostrada o sa scada drastic numarul accidentelor, or sa ramana doar alea in care sunt implicati aia chiar sinucigasi.

La cum se misca totusi constructia autostrazii o sa mai punem multe cruci pe marginea DN7
Iszy
Sa nu ajungem la nivelul gradinitei, cu cine a pus magiun pe clanta?
Parerea mea: starea drumurilor de la noi influenteaza profund rata accidentelor si suntem lezati zilnic in dreptul nostru de a beneficia ( din taxele platite de noi ) de conditii decente si sigure de circulatie.
IsNa
QUOTE(Iszy @ 4 Jun 2014, 16:10)
Parerea mea: starea drumurilor de la noi influenteaza profund rata accidentelor
*


Asta-i indubitabil. Dar la nivel individual, nimeni n-ar trebui sa delege responsabilitatea sofatului catre administratorii drumurilor noastre.

Adica ca si sofer, daca vezi ca drumul e ingust, plin de curbe si aglomerat, asta ar trebui sa te determine sa conduci mai prudent, si nu dimpotriva sa te apuci sa depasesti cu orice pret tot ce vezi in fata pentru ca "te grabesti", si poti da vina pe guvern pentru infrastructura.
Asta vroiam sa zic...
diesel_power
Am vazut accidente urate pe sosele proaspat modernizate (ex DN73 intre Pitesti si Mioveni dupa modernizare). Unii sunt pur si simplu iresponsabili. Se trezesc pe sosea buna si ii dau talpa.
madhorsefuzzy
Dar la 6 luni dupa modernizare (cand lumea s-a obisnuit cu noua sosea) rata a revenit la sub cea anterioara?
Iszy
Fiindca pare hilar dar unii insista insist si eu.
Cind vorbesc de drumuri modernizate nu ma refer la o sosea nationala proaspat asfaltata unde pentru un sezon au disparut gropile.
Un drum modern presupune:
- suprafata neteda de rulare, fara denivelari
- doua benzi pe sens mai ales la urcari
- semnalizare corespunzatoare pe timp de zi si noapte
- acces in localitati prin centuri si bretele de ocolire
- eliminarea excesului de umniditate la ploi
- ocolirea satelor si localitatilor mici
- obligatoriu benzi de ocolire si insule de incetinire in intersectii
- permisibilitatea ridicarii vitezei medii dintre doua localitati de la 50-60 km/h cit este actualmente la minim 70-75 km/h
Asta inteleg prin drum modernizat si nu o sosea intre cacanari si cocalari care a fost proaspat asfaltata si s-au pus table cu ' La revedere va mai asteptam ".
In cazul in care am avea drumuri care ar respecta o parte din dezideratele descrise de mine, dupa parerea mea ar scadea numarul de accidente.

Exect aici este ascunsa problema.

Unii cred ca numarul accidentelor va scadea daca se posteaza in fiecare sat cite un MCV al Politiei ascuns prin sant sub nuc si da amenzi la ' iresponsabili' .
Altii cred in alte solutii, cu totul alte solutii.
kog
Unii nu vor sa inteleaga rolul infrastructurii. Cu cat o sosea/autostrada e proiectata mai bine, cu atat numarul de accidente este mai mic. Rolul unei bune infrastructuri este sa reduca cat mai mult posibilitatea situatiilor de accidente, sa nu lase oamenii sa se accidenteze. De exemplu daca sunt multe accidente frontale se separa sensurile cu bordura/gard de protectie ca boii sa nu mai intre unii in altii. Alt exemplu benzile vibratoare de pe marginea curbelor.

Pe scurt o sosea proiectata bine si intretinuta trebuie sa "ierte" si sa previna majoritatea greselilor pe care le fac soferii. Ca unii sunt chiar dobitoci si nu stiu ce e aia frana e alta treaba.

Pe de alta parte nu mi se pare deloc in regula sa sparg doua jante pe o distanta de 10 km, pentru ca dupa o ninsoare usoara soseaua pe care circulam cu 80 s-a transformat in drum comunal.

http://www.aradon.ro/exproprieri-cu-procese/1425839
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.