Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
VladG
Curba aia m-a socat si pe mine. Nu pare la locul ei acolo. Ce mama ei, nu puteau sa excaveze un pic din dealul ala ca s-o faca asa cum trebuie?
La cum arata o sa fie restrictie la 60 km/h, cum era inainte la capatul A1, spre Pitesti sad.gif
vijelie
Raza aia are 1000 metri si permite dezvoltarea unei viteze de 120 km/h care este oricum mai mare decat viteza de baza pentru relieful in cauza, adica 100 km/h. Viteze mai mici de 80 km/h nu sunt acceptate pe autostrazi.
Ordonanta 45/1998 permite administratorului drumului respectiv ca, in cazuri bine justificate, sa reduca tot felul de parametri ai drumului: viteza, latime etc.
Smiley
QUOTE(r_vlad @ 10 Nov 2008, 00:25)
........
Cel mai mult m-a uimit ritmul in care se lucreaza. Nu trecea nici macar un minut fara ca pe autostrada sa nu treaca un camion, excavator, buldozer si alte utilaje iar pe drumurile judetene si comunale din apropiere traficul era si mai intens. Intr-o zi de sambata dupa-masa.
*



pai utilajele merg chiar pe autostrada? nu ar fi trebuit sa aiba un drum tehnologic sau ceva asemanator?
VladG
QUOTE(vijelie @ 10 Nov 2008, 12:25)
Raza aia are 1000 metri si permite dezvoltarea unei viteze de 120 km/h care este oricum mai mare decat viteza de baza pentru relieful in cauza, adica 100 km/h. Viteze mai mici de 80 km/h nu sunt acceptate pe autostrazi.
Ordonanta 45/1998 permite administratorului drumului respectiv ca, in cazuri bine justificate, sa reduca tot felul de parametri ai drumului: viteza, latime etc.
*



Pai de ordonanta aia mi-e teama, ca va fi aplicata aici wink.gif
Din poza nu pare o curba de 120 (nici macar sensul exterior curbei), dar poate e o iluzie optica, sper.
vijelie
120 e in ax. Prin offset la ax, iese o raza mai mica spre interior si mai mare in exterior.
semit
autostrada p..ii.. asa si Cheia e autostrada.. aceleasi curbe
vijelie
O sa uitati de curbe dupa ce o sa "ratati" 2-3 carute nesemnalizate si oprite pe banda 1 a autostrazii fiindca nu va exista un sistem operational de monitorizare al traficului. De altfel, nici nu apare in poze.
Succesuri!
vladd1923
nu ma mira o asemenea curba... e Romania
voyageros
r_vlad cred ca sunt printre cele mai bune poze postate pe site (cel putin de cand trancanesc si eu pe aici)...am vazut o poza adusa de un prieten din Italia cu o curba de aprope 90 de grade asta a fost si motivul pentru care facuse poza, n-au avut cum sa faca autostrada altfel asa ca...se poate si la ei.
IsNa
Oameni buni, nu fiti berbeci!
E complet irelevant cate grade de cerc acopera o curba, poate sa fie si spirala de 1000grade daca asta se vrea.
Viteza sigura in curba depinde de raza curbei iar pentru asta exista norme la proiectarea unei autostrazi care nu pot fi ignorate.
De asemenea raza curbei e complet imposibil de determinat dintr-o fotografie luata de la nivel jos, fara a sti nici unghiul de vedere al obiectivului nici a avea vreun reper masurabil. Deci cel mai probabil curba aceea e mult mai larga decat "pare" in fotografie.
Daca are cineva o dovada ca raza curbei nu se incadreaza in norme, va rog postati, daca nu, chiar nu ne putem abtine de la comportamentul asta ovin de a behai in cor la orice nu intelegem? Zau asa!
Smiley
QUOTE(Smiley @ 10 Nov 2008, 11:36)
pai utilajele merg chiar pe autostrada? nu ar fi trebuit sa aiba un drum tehnologic sau ceva asemanator?
*



eu chiar sunt curios de treaba asta. stie cineva daca au inceput sa foloseasca "autostrada" pe post de drum tehnologic?
vijelie
In cele mai multe cazuri, dupa executia straturilor componente ale drumului, se poate circula. Fireste, nu cu orice viteza sau cu tancuri.
A nu se confunda traficul de santier cu traficul la care este proiectat si construit drumul.
marinul
poza e din italia. e o curba destul de urata dar nu prea cred ca e autostrada

totusi poate fi autostrada daca nu are banda de urgenta?
r_vlad
@Smiley
Da, pe autostraga circula si utilaje. Utilaje cu roti, nu cu senile. Asa se procedeaza peste tot in lume. Normal ca sunt si drumuri tehnologice.
RZV
Subscriu la cele afirmate anterior. In cazul autostrazii in discutie, transporturile speciale de grinzi "U" cu o masa depasind 160 de tone se realizeaza direct pe aliniamentul autostrazii. De asemena pe langa traficul usor (autovehicule si autoutilitare mici) este permisa si circulatia camioanelor cu material de umplutura (N.B. apartinand departamentelor de pavaje si asfaltari). Oricum limita de viteza nu depaseste in nici un caz 40km/h. Va dati seama ca ar fi cel putin aberant sa nu se poata folosi ce s-a construit ca si drum tehnologic (bineinteles cu anumite rezerve), pentru ca in acest mod nu s-ar putea avannsa constructia. Cum bine se mai spunea si anterior, doar autovehicolele si utilajele pe pneuri au acces pe "autostrada" actuala (pe portiunile unde s-a turnat unul sau mai multe straturi de asfalt, sau baza de balast si piatra sparta compactata). Unde s-a executat doar decopertare si/sau sapatura insa se poate circula cu orice tip de utilaj.

Respecte.
Smiley
ok, m-ati lamurit smile.gif

spuneau astia la stiri, acum 4-5 saptamani, ca cei de la Bechtel au cerut statului o gramada de chestii, printre care si permisiunea sa foloseasca ce au construit pana acum din autostrada pe post de drum tehnologic. ramasesem de acolo cu impresia ca n-au inca voie sa faca asta.
voyageros
QUOTE(marinul @ 12 Nov 2008, 23:34)
poza e din italia. e o curba destul de urata dar nu prea cred ca e autostrada

totusi poate fi autostrada daca nu are banda de urgenta?
*



nu cred ca e autostrada mai degraba un drum expres (asa le zice la noi nu?) nu stiu...
vijelie
In Romania:
- Drumurile expres nu au sensurile de deplasare despartite de parapeti, ci numai de marcaje.
- Autostrazile au obligatoriu, printre altele, benzi de stationare de urgenta.

In Italia: E OFF TOPIC smile.gif
frantic
Daca e adevarat ce se scrie in acest articol... atunci e jale. sleep.gif

Forumul Economic Mondial: România are drumuri mai proaste ca Zambia sau Burundi
adip
QUOTE(frantic @ 14 Nov 2008, 19:43)
Daca e adevarat ce se scrie in acest articol... atunci e jale.  sleep.gif

Forumul Economic Mondial: România are drumuri mai proaste ca Zambia sau Burundi
Un alt articol de c4cat scris de vreun microcefal cu c4cat in cap. Unde e sursa citata?
Nu zic ca Romania nu are drumuri proaste, dar cand citezi diverse surse e bine sa dai si url-ul, altfel iese ce-a iesit: inca un articol de c4cat
IsNa
Pai jale e oricum, indiferent ce-i in Burundi...
Si nici nu constientizam cat de mult pierdem din cauza asta, economic si social.
Cine se incumeta sa deschida o unitate de productie la 500Km de cea mai apropiata autostrada sau cale ferata buna? Mai cuseama cand pe acei 500km hurducai camionul si marfa timp de 10 ore!
vijelie
Unde putem citi pe indelete respectivul clasament?
Ca de stiri MADE BY FELIX sunt satul.
ggombos
Watch my mad Google skillz: http://www.weforum.org/pdf/GCR08/Section%2...rastructure.pdf

Cât despre acuratețea sau relevanța datelor din raport... hai să fim serioși.
vijelie
Nu pot decat sa ma bucur ca Botswana e mult inaintea Ungariei.
nasty
QUOTE(voyageros @ 13 Nov 2008, 13:43)
nu cred ca e autostrada mai degraba un drum expres (asa le zice la noi nu?) nu stiu...
*


e drum expres, de remarcat in poza de mai jos, pe autostrada de data asta, pe ploaie, masinile din fata nu fac perdele de apa, nu sare nici un pic de apa, cum se intampla pe la noi.
PE CAND SI LA NOI? O autostrada trebuie facuta corect, nu ca tot ce s-a facut in ultima vreme, cu baltiri dupa ploaie...
Apolodor
"Reporter: Este adevărat că, în Croația, Bechtel a terminat o autostradă înainte de termen, iar o altă autostradă din Albania, deși a început să fie construită după cea din România, este aproape gata?
Bogdan Sgârcitu: Da, lucrările la autostrada din Croația au fost finalizate cu câteva luni înainte de termenul contractual, iar lucrările la autostrada din Albania au început anul trecut și cel mai probabil vor fi finalizate la sfârșitul anului viitor.


– Care sunt motivele care provoacă întârzieri în România?
– Principala cauză a întârzierilor este lipsa terenului disponibil pentru lucrări. Nici până acum nu ni s-a pus la dispoziție întregul teren necesar efectuării lucrărilor, liber de sarcină arheologică și fără utilități. CNADNR ne-a pus la dispoziție 86% din terenul necesar lucrărilor pentru Secțiunea 2B și 62% pentru Secțiunea 3C, dar doar 44% din utilități au fost mutate de pe amplasamentul Secțiunii 2B și 25% de pe 3C. Asta face ca accesul nostru să nu se poată realiza decât pe 62% din terenul aferent secțiunii 2B și 35% din secțiunea 3C."

Stiti bancul cu utilitatile ? Acum cativa ani firmele care aveau utilitati pe traseul lucrarilor le mutau pe banii lor . Bine-nteles ca legea s-a schimbat si acum se muta pe banii statului - adica ai prostilor !
Uitati si link-ul cu interviul AICI

Vad ca site-ul se actualizeaza mereu . Este dedicat autostrazii Transilvania.
Sa cititi si articolul cu Orban care se umfla in pene .
vijelie
1. Croatii au fost asa de multumiti de Bechtel incat in august 2004 au renuntat la ei si au organizat licitatii pentru lucrarile pe care initial vroiau sa le incredinteze meseriasilor americani.
2. Utilitatile au fost INTOTDEAUNA treaba beneficiarului. Fie ca se ocupa direct el, fie ca platea alte firme sa faca asta, banul tot de la stat vine.
Fabu
QUOTE(vijelie @ 14 Nov 2008, 16:00)
Nu pot decat sa ma bucur ca Botswana e mult inaintea Ungariei.
*



Offtopic, dar apropo de Ungaria...am fost ieri pana la Szeged, la iesirea dintr-un sat, pe la ora 10:20 (ora noastra) se lucra la drum pe un sens de mers, pe o portiune de aproximativ 1 km (era deja turnat o parte din asfalt). Cand m-am intors, pe la ora 15:40 (ora noastra) era gata lucrarea pe acel sens si se lucra pe celalalt. smile.gif

Numai bine.
eugeniuz2004
si la noi pe o parte se ridica o vila si pe cealalta parte alta vila.
eloy
tzac-pac pe ultima suta de metrii, semna nea Shica neshte contractea ashea, (8 la numar) sa dea bine la CV. A, cu ce bani? Pai se descurca urmatoru guvern , deh
Asta in fericitul caz in care nu le anuleaza radmasa.gif

Potrivit CNADNR, licitatia internationala cu precalificare pentru tronsonul de autostrada Cernavoda- Medgidia a fost castigata de compania Colas. Contractul in valoare de 634 milioane lei (fara TVA) va fi finantat prin BEI si de la bugetul de stat.

Al doilea contract semnat la Ministerul Transporturilor este pentru lucrari si executie a tronsonului de autostrada Arad-Timisoara in valoare de peste 482 milioane lei (fara TVA). Castigator a fost desemnat consortiul FCC Construccion- Astaldi. Astaldi a castigat si executia DN 79 Arad-Oradea, cu pretul de 266 milioane lei (fara TVA).

http://www.wall-street.ro/articol/Economie...autostrada.html
margelatu
Poze de la pasajul denivelat al centurii Valcele Apahida, pasajul de la Apahida. Am trecut recent de mai multe ori prin zona si am vazut ca se lucreaza, vedeam tot mai multe grinzi puse sus.
mircea_aq
tari pozele, imi aduc aminte de atunci cand aveam 6-7 ani si mergeam la Bucuresti.
Se construia A2 si de fiecare data
QUOTE
vedeam tot mai multe grinzi puse sus
blush.gif

Din fericire a fost gata exact cand aveam nevoie de ea, adica la fac.

daca ma gandesc cat a durat sa construiasca 160km (din care 20 existau deja), pe un amplasament destul de plat, cand crezi ca o sa apuci sa mergi pe autostrada macar pana la bv ? icon_mrgreen.gif



margelatu
[
Din fericire a fost gata exact cand aveam nevoie de ea, adica la fac.

daca ma gandesc cat a durat sa construiasca 160km (din care 20 existau deja), pe un amplasament destul de plat, cand crezi ca o sa apuci sa mergi pe autostrada macar pana la bv ? icon_mrgreen.gif
[

Pasajul din poze este de la centura de est a Clujului, care din cate stiu eu nu e in regim de autostrada, dar va fi foarte utila atunci cand va fi terminata. Eu sper ca o sa apuc sa circul si pe autostrada pana la Brasov, cel putin sectiunea Campia Turzii- Gilau ar fi un mare castig pt traficul din zona (la ora actuala ca sa traversezi Turda si Campia Turzii iti trebuie aprox. 45 min). Studiaza postarile mele anterioare din topicul asta, vezi pozele cu lucrarile de acolo. Acum sa vedem ce se va intampla dupa ce noii nostri alesi vor intra "in paine" propriu zis.
marinul
http://cotidianul.ro/ce_vor_si_ce_pot_part...razi-66583.html

cam asta e planu

sa vedem cati km le iese
CataOlar
Off: azi mi-a cazut volanul din maini...in Oradea se lucra la drumuri ( DUMINICA!!!) ... turnau la asfalt de nu razbeau camioanele sa alimenteze magaoaia.
vijelie
E normal. In general, duratele contractuale in constructii sunt exprimate in zile calendaristice dar se tine seama de anumite restrictii tehnologice in legatura directa cu conditiile meteo. Altfel spus, daca vremea e favorabila, e firesc sa se lucreze si in zile nelucratoare pentru a finaliza la timp treaba.
CataOlar
de acord cu tine, dar pana acum ii durea in basca de clauze si termene contractuale. Nu lucrau nici in cursul saptamanii, daramite in week-end.Doi ani de zile au tot frecat bucata aia de drum, iar in ultimele 6 luni zici ca le-au bagat ardei in rozeta...
Nimic rau in asta, sa le tina obiceiul cat mai mult si la mai mare.
rombul
Daca vine iar Berceanu la transporturi o sa vedem noi autostrazi la p**i vara la sfantu asteapta mad.gif
adip
QUOTE(CataOlar @ 8 Dec 2008, 06:39)
[...] pana acum ii durea in basca de clauze si termene contractuale. Nu lucrau nici in cursul saptamanii, daramite in week-end.Doi ani de zile au tot frecat bucata aia de drum, iar in ultimele 6 luni zici ca le-au bagat ardei in rozeta...
Problema de management.
CataOlar
QUOTE(adip @ 9 Dec 2008, 19:12)
Problema de management.
*


Ain't that true? Problema insa merge mult mai sus...motiv pentru care noi ne plimbam pe autostrazile romanesti in gand...
RZV
http://www.gandul.info/economia/bechtel-re...ml?3936;3646738

Balul reincepe.
pleosc
Eu nu inteleg pana la urma care e faza cu Cernavoda-Constanta si centura Constanta: s-a semnat contractul de executie? Cand vor incepe lucrarile? Ce am cautat pe net, trebuia sa fie gata in 2008 wink.gif Si nu se mai aude nimic.
eloy
pt amatorii de SF si Fantasy :-)
http://www.cotidianul.ro/transporturi__sut...zate-67895.html

finalizarea Coridorului IV paneuropean Nădlac-Constanța (total 855 km) la nivel de autostradă până în anul 2012, cu excepția tronsonului Sibiu-Pitești (120 km) ce va fi realizat prin concesiune cu finalizare în 2013-2014, finalizarea porțiunii dintre Borș și Târgu-Mureș (254 km), din autostrada Transilvania (total 415 km), urmând ca porțiunea dintre Târgu-Mureș și Brașov (161 km) să fie încheiată în 2013-2014, finalizarea tronsonului de autostrada București-Comarnic (110 km), urmând ca tronsonul Comarnic-Brașov (56 km) să fie realizat prin concesiune cu finalizare în 2013-2014, realizarea conexiunilor dintre autostrăzile A1 și A2, prin realizarea la nivel de autostradă a centurii de tranzit a Bucureștiului, porțiunea de nord până în anul 2012 și a porțiunii de sud până în anul 2014, completarea și lărgirea la 4 benzi, până în anul 2011, a porțiunii de nord (A1-Otopeni-A2) din centura periurbană București (existentă) și finalizarea, până în anul 2013, a porțiunii de sud, începerea lucrărilor la autostrada Ploiești-Buzău-Focșani (108 km), parte a Coridorului IX paneuropean și la autostrada Focșani-Saboani (140 km), începerea lucrărilor la autostrada Târgu-Mureș-Iași (300 km) și la autostrada Sudului București-Alexandria-Craiova (170 km) , începerea lucrărilor la autostrada Lugoj-Caransebeș-Orșova-Drobeta-Turnu Severin-Craiova-Calafat, parte a Coridorului paneuropean IV B, realizarea studiilor de fezabilitate, proiectare, exproprieri la Coridorul paneuropean IX Focșani-Albița
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
@pleosc
ultimele 3 'update'-uri pe cernavoda-constanta
– "Avem ca obiectiv să semnăm contractele pe centura Constanța și pe Cernavodă-Constanța. Pe centura Constanței licitația s-a încheiat, a fost desemnat câștigătorul și vom veni la Constanța să semnăm contractul. În privința celor două tronsoane Cernavodă-Medgidia și Medgidia-Constanța suntem în fața de lansare, săptămâna viitoare a anunțului de participare, adică faza finală", a declarat Ludovic Orban.El a adăugat că, în cazul în care nu vor exista contestații care să provoace întârzieri la demararea proiectelor, după semnarea contractelor, în doi ani, se va realiza și execuția. "Semnarea contractului pentru centura Constanței e un obiectiv de o săptămână, cel mult zece zile, iar pentru Cernavodă-Constanța, cel puțin două luni", a precizat ministrul Transporturilor. (18.08.08, Realitatea.net)
– Șoferii vor putea circula de la București și până la Constanța pe Autostrada Soarelui de la jumătatea anului 2011, termen până la care se va finaliza și tronsonul Cernavodă - Constanța, a dat asigurări, joi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Potrivit acestuia, demersurile pentru organizarea licitațiilor pentru selectarea firmelor ce vor construi cele două tronsoane de autostradă sunt în etapa finală, în jurul datei de 20 octombrie urmând a fi semnate contractele de proiectare și construcție. Ministrul Transporturilor a spus că, referitor la pregătirea documentației pentru expropriere, autoritățile sunt pregătite în proporție de 70% din suprafața necesară pentru realizarea autostrăzii, prin adoptarea de hotărâri de Guvern sau prin inițierea de hotărâri de către Ministerul Transporturilor, care se află în curs de avizare la alte ministere. 'Pentru restul de 30% avem ca obiectiv finalizarea documentațiilor până la sfârșitul acestui an și adoptarea, apoi, a hotărârilor de Guvern, astfel încât pe 1 martie să înceapă efectiv lucrările', a menționat Orban. (agerpress 22.08.08)
– Potrivit CNADNR, licitatia internationala cu precalificare pentru tronsonul de autostrada Cernavoda- Medgidia a fost castigata de compania Colas. Contractul in valoare de 634 milioane lei (fara TVA) va fi finantat prin BEI si de la bugetul de stat. (27.11.08, wall-street)

si ultima pe centura:
– Contractul pentru Proiectarea și Execuția Variantei de Ocolire Constanța la profil de autostradă, în valoare de peste 437,84 milioane lei, fără TVA, va fi semnat joi, în prezența ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, informează MT.Durata contractului pentru execuția lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de garanție este de 24 de luni. Proiectul include construcția a 22 km de autostradă, 34 de lucrări de artă (poduri, podețe, pasaje), 5 noduri rutiere și un spațiu de servicii (agerpress, 21.08.08)
ggombos
Ăștia iarăși vor să treacă cu autostrada prin Cheile Bicazului... http://www.cotidianul.ro/harta_autostrazil...a_fi-68001.html
nitz
Nu m-as baza prea mult pe hartile aparute in ziare a doua zi dupa alegeri. E un articol mai mult orientativ, si singura concluzie e ca nu exista o strategie coerenta de dezvoltare - asta daca mai era cazul sa o mai spun.
voyageros
hmm vai de ei cu noi cu tot. Or fi astia de la Bechtel ticalosi dar nici cu statul roman nu mi-i rusine. Oare ne vom intoarce la situatia de acum 4 ani?
yoncv
Radu Berceanu face autostrazi in locul drumurilor expres radmasa.gif

Ce simplu e sa tragi o linie pe harta si sa te lauzi cu ce vei face!
kog
romania si autostrazile... doua sine de tren care rar se intalnesc...

sunt curios ce se intampla cand ajung ungurii la granita cu autostrada si tre sa o uneasca cu o sosea cu gropi
eugeniuz2004
nu ajung!
asteapta si ei sa vada daca si cand facem si noi o autostrada (cu gropi evident!)
CGB
cand s-or mai face 10 km de autostrada la noi, va pun pa toti de pe reno.ro si dacia.ro sa va ca..ti de-a lungul ei si io mananc tot rahatu' cu lingurita.

dorinta mea cea mare e sa repare in pi..a masii prapadu' asta de drum ...gaesti-targoviste-ploiesti. atat!!! nu vreau autostrazi suspendate sau alte sf-uri d-astea. doar drumu' asta reparat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.