Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
IsNa
QUOTE(argon @ 22 Oct 2013, 22:34)
Aia habar nu au sa conduca, de unde sa mai faca si autostrazi? blink.gif
*



blink.gif
Eu cred ca pana acum campion absolut la probleme in santierele de autostrazi e Timisul:
- Arad-Timisoara s-a intarziat cu 1 an constructia initiala si a mai durat inca 2 ani pana au terminat lucrarile incat sa poata face predarea (inclusiv o reasfaltare totala, cateva poduri refacute, rambleuri alunecate, etc...)
- Timisoara-Lugoj: licitatia treneaza de 3 ani (!) si nici pana in ziua de azi nu este un contract de executie semnat
- Lugoj-Deva lot 1: constructia cu intarzieri, alunecari de teren, si lipsa unui nod de acces al unul dintre capete.
- Lugoj-Deva lot 2 (celelalte sunt in HD), licitatia deschisa de 2 ani, fara un contract semnat pana in momentul de fata.

"Tot banatu-i fruncea"! blush.gif
george_scala_2004
QUOTE
CNADNR a semnat contractele pentru construcția loturilor 2 și 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva, atribuite în luna mai asocierii italiene Salini - Secol, respectiv unui consorțiu care reunește o firmă a omului de afaceri Theodor Berna, două companii din Spania și una din Olanda.

Unul dintre contracte a fost semnat vineri, iar celelalt luni.

Câștigătorii celor două proiecte au desemnați în luna mai, însă procedurile au fost contestate.

Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini - Secol, lotul 3 consorțiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda).


http://www.mediafax.ro/economic/cnadnr-a-s...j-deva-11548232

http://www.zf.ro/eveniment/inca-100-km-de-...-sibiu-11548935

george_scala_2004
QUOTE
România trebuie să aibă ca priorități imediate terminarea autostrăzii Transilvania și a coridorului IV pan-european pentru a se conecta la infrastructura Uniunii Europene, întrucât România și Bulgaria sunt singurele țări din UE fără astfel de conexiuni, altfel riscând să fie lăsate în urmă.

"În ceea ce privește procesul de integrare în Uniunea Europeană, suntem parte a Uniunii Europene, dar dacă ne uităm la infrastructură, suntem în afara ei. Noi și Bulgaria suntem singurele țări care nu suntem legate cu autostradă la Uniunea Europeană. De aceea, terminarea autostrăzii Transilvania, coridorul IV pan-european sunt prioritare", a declarat joi Marcel Heroiu, specialist în dezvoltarea socială în cadrul grupului Banca Mondială pentru Europa și Asia Centrală, la o conferință pe tema dezvoltării regionale organizat la Arenele BNR.

El a arătat că Bulgaria și-a construit deja autostrada, care se leagă de Serbia, iar România este ocolită.

"Dacă nu știm să dezvoltăm și să ne racordăm la infrastructura de transport majoră a Uniunii Europene, vom fi lăsați în urmă în anii viitori. Acum suntem parte a Uniunii Europene, dar suntem la periferie", a avertizat Heroiu.

Oficialul Băncii Mondiale apreciază că, dacă România va încuraja extinderea UE prin includerea Moldovei, Ucrainei, Turciei, Serbiei, va putea deveni un centru al fluxurilor comerciale și va trece de la o poziție periferică la una mai centrală în cadrul UE.


http://www.zf.ro/companii/ce-risca-romania...strazi-11554089

http://www.mediafax.ro/economic/romania-tr...n-urma-11554091


VladSoare
Cică nu le place românilor A3, că nu merge pe unde trebuie, că nu scurtează timpul, că n-are ieșiri, că nu știu ce-i mai lipsește... rolleyes.gif
Aiurea! Tot poporul se vărsase aseară pe A3. Era full, ambele benzi pline. Nu credeam că o să văd autostrada aia așa vreodată. huh.gif
Și cică n-are succes, că-i o autostradă inutilă... Yeah, right! rolleyes.gif
Garett
De care A3 vorbim?
Bucuresti - Ploiesti sau Nowhere - Middle of Nowhere?
VladSoare
București-Ploiești. Pe sensul invers, spre București.
george_scala_2004
QUOTE
După mai multe amânări, astăzi expiră termenul limită pentru depunerea ofertelor la tronsonul de autostradă Sebeș-Turda, singurul proiect de construcție de autostrăzi cu finanțare europeană scos la licitație de la începutul anului.

Pe 15 octombrie era termenul de depunere a ofertelor, după mai multe prelungiri. Cu doar câteva zile înainte de termenul-limită, CNADNR a anunțat, într-un comunicat de presă, că din cauza managementului defectuos din unele compartimente va prelungi din nou termenul.

Astfel, termenul de depunere a ofertelor pentru construcția tronsonului de autostradă Sebeș - Turda a fost prelungit până pe 29 octombrie 2013, la ora 16:00.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...-an-188148.html

QUOTE
Lucrările de infrastructură aflate în diferite faze de execuție trebuie finalizate cu maximă urgență, în caz contrar mediul de afaceri va fi descurajat și se va reduce volumul investițiilor, a afirmat, luni, Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).

'AOAR susține ferm soluția finalizării cu maximă urgență a lucrărilor aflate în execuție și își exprimă totalul dezacord față de schimbarea destinației fondurilor deja alocate pe aceste proiecte, la sfârșitul perioadei de programare bugetară, respectiv în luna noiembrie 2013. Realocarea fondurilor Uniunii Europene va descuraja mediul de afaceri, va reduce volumul investițiilor, iar starea proastă a infrastructurii rutiere și feroviare constituie un dezavantaj extrem de bine cunoscut, cu efecte directe în domeniul competitivității economice a companiilor ce acționează în România', se menționează într-un comunicat al AOAR.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ura-188146.html

QUOTE
După cinci ani de la lansarea ofensivei poloneze pentru modernizarea infrastructurii rutiere, mulți contractori sunt angajați în lupte juridice pentru a recupera miliardele de euro cu care, spun ei, Polonia le este datoare, iar zeci de companii poloneze sunt în faliment.

Ce a mers greșit? De vină nu este corupția specifică statelor foste comuniste, ci excesul de zel al guvernului pentru reducerea costurilor, concluzionează o analiză a agenției Thomson Reuters.

În urmă cu cinci ani, când Polonia a început să distribuie contracte de miliarde de euro pentru construirea de drumuri moderne, toată lumea ar fi trebuit să profite. Polonia și-ar fi adus sistemul de transport învechit la nivelul secolului XXI, firmele europene de construcții ar fi primit de lucru în vremuri de recesiune, iar UE, care a finanțat proiectul, ar fi demonstrat cum poate ajuta un stat ambițios. Polonia

și-a construit o mare parte din drumurile propuse, dar în multe alte privințe eforturile, unele dintre cele mai mari de acest gen din Europa, au luat-o pe căi greșite.

Mai mulți contractori s-au angajat în lupte juridice pentru a recupera miliardele de euro cu care, spun ei, Polonia le este datoare. Zeci de companii poloneze sunt în faliment, iar firmele multinaționale au pus pierderile pe seama contractelor poloneze devenite defavorabile. Șase guverne europene s-au plâns Poloniei despre modul în care companiile lor au fost tratate. Comisia Europeană investighează problema.


http://www.zf.ro/zf-24/povestea-modernizar...uctori-11577397
george_scala_2004
QUOTE
CNADNR a anunțat că începând de luni vor fi puse în funcțiune pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi încă 18 camere de monitorizare video, pentru a depista autovehiculele care circulă fără rovinietă.

"Până în acest moment în rețeaua rutieră națională se aflau în funcțiune 24 de puncte de control (10 fixe, 14 mobile). Prin adăugarea celor 18 vom spori cu 75% gradul de control al autovehiculelor din trafic. În perioada următoare, până în toamna anului 2014, vor mai fi instalate înca 45 de camere, ceea ce înseamnă creșterea și întărirea sistemului de supraveghere cu aproape 100%", se arată într-un comunicat al CNADNR.

Compania precizează că în urma amplasării primelor 24 de camere, în anul 2010, veniturile din taxa de rovinietă au crescut semnificativ.

"Numărul mai mare de puncte de control generează creșterea gradului de plăți voluntare a rovinietei cu un procent de minim 25%", potrivit sursei citate.

Camerele au fost amplasate strategic, în puncte care nu pot fi ocolite de șoferi, iar pe timpul nopții sistemele de supraveghere vor detecta plăcuțele mașinilor, în infraroșu.


http://www.zf.ro/auto/romania-la-un-pas-de...inieta-11573355
george_scala_2004
QUOTE
Cu faptul că până acum România nu a performat în ceea ce privește kilometrii de autostradă construiți, ne-am obișnuit deja. Luând însă în calcul planurile autorităților, viitorul pare și mai sumbru.

Pentru 2013, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) are programată inaugurarea a 120 km de autostradă, a declarat pentru cotidianul PUTEREA ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, Dan Șova. În ceea ce privește planurile pentru anul viitor, ministrul spune că vor fi date în folosință autostrăzile Nădlac-Arad, lotul 1 și 2 și autostrada Orăștie-Sibiu, lotul 3. Acestea au în total 60,8 km, adică exact jumătate din kilometri de autostradă planificați pentru acest an. „Anul ăsta se inaugurează în total 120 km de autostradă. Până acum s-a inaugurat numai Deva-Orăștie, iar în luna decembrie inaugurăm Lugoj-Deva, lotul 1 și Orăștie-Sibiu, loturile 1, 2 și 4. Anul viitor inaugurăm Nădlac-Arad, lotul 1 și 2 și Orăștie-Sibiu, lotul 3”, a declarat Dan Șova, pentru PUTEREA.


http://www.puterea.ro/economie/planul-de-a...0-km-80488.html
Markos
Gata, au gasit guvernantii solutia pentru finantarea autostrazilor mellow.gif
vijelie
Astept ziua in care taxele respective (momentan pentru constructia infrastructurii rutiere) vor trebui crescute pentru asigurarea finantarii intretinerii infrastructurii rutiere.
Cum cele 7 bucati de autostrada incepute de fosta guvernare (unele momentan in lucru, altele terminate) au garantie 4 ani, e limpede cine va fi vinovat pt respectivele supra-taxari.
Iszy
Pina ' se vorbeste ' se ' gindeste ' nu trebuie sa ne fie frica ca nu se va intimpla nimic!
Si nici nu se vrea sa se intimple nimic.
No offence dar pe linga gindul nostru privat de a ajunge cit mai repede la Poiana sau la Mamaia trebuie sa ne gindim ca acest sistem vascular al tarii ar trebui sa fie un contribuitor la PIB prin fluidizarea exporturilor si inlesnirea transporturilor spre principalul nostru partener de comert extern UE. Ori daca la iesirea din tara, azi am vazut, coada de TIR-uri in vama Bors a ajuns pina la Oradea, o stationare de 4-5 ore nu ajuta acest deziderat.
Si pina cind toata tevatura asta cu licitatiile si master plan si ginduri si Sova ce spuna si ce gindeste Ponta si interviuri si talk show-uri este utilizata doar pentru a obtine foloase; pierzindu-se citeodata totalmente din negocieri obiectul constructiei, pina atunci nu vom avea nimic. Sau vom avea asa pe portiuni, un fel de, in loc de...
As remarca scrisoarea presedintilor de consilii judetene din judetele implicate in Autostrada Transilvania...un fel de ultimatum dat guvernului, semnat de insasi membrii propriei coalitii, un memorandum pentru deblocarea acestei teme care se pare spre satisfactia multora a fost abandonat definitiv.
Scrisoarea de fapt arata mai voalat adevarul despre acest megaproiect ca de fapt unii nu l-au vrut wacko.gif de loc de la bun inceput dovedind pozitionarea descrisa mai sus, adica trebuiau banii. Restul: ca se va construi sau nu, cit se va construi si cind, asta nu a mai interesat pe nimeni. Nici atunci si nici acum.
Am gindit aceste rinduri azi 29 octombrie 2013 in cele aproape 2 ore cit am strabatut cei ( aprox ) 80 de km, in coloana intre Ciucea si Cluj. mad.gif
vijelie
Respectivele consilii judetene sunt implicate doar in partea de figuratie, banii si aprobarile pt autostrazi vin de la guvern. Dansii sa isi vada de drumurile judetene si comunale, au destule de facut. Sau sa isi faca autostrazi judetene, cum vor.
george_scala_2004
QUOTE
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat marti, la Bistrita, ca tronsonul Sebes-Bors din autostrada Transilvania va fi, cel mai probabil, concesionat in totalitate, potrivit Agerpres. Neaga a declarat ca in 2014 se vor continua lucrarile la tronsonul Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul la care a lucrat Bechtel) si ca, cel mai probabil, continuarea pana langa Cluj Napoca (tronsonul Suplacu de Barcau - Nadaselu) sa fie construit in concesiune, in timp ce pentru Sebes - Turda ofertele la licitatie se primesc marti. Potrivit lui Neaga intregul traseu de la granita de vest din Bihor si pana la Sebes va fi dat in concesiune, adica o companie va administra autostrada si va percepe taxa.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15913...pre-moldova.htm
nasty
ce ciudat suna niste vorbe din 2008:
"Legãtura dintre Autostrada Transilvania și autostrada M35 din Ungaria a fost stabilitã “la milimetru”, a declarat Tanczos Barna, secretar de stat în Ministerul Transporturilor (MT). El a spus cã de la Cluj la Budapesta se va putea circula pe autostradã cel mai probabil începând cu 2012. În același timp, guvernanții români încearcã sã-i convingã pe maghiari sã lege și Maramureșul de țara vecinã.
...prelungirea cu aproximativ 35 km a autostrãzii M35, de la Debrecen la Oradea, este într-un stadiu mult mai avansat."

http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...ada--40027.html

"O altã investiție sigurã a Guvernului maghiar este realizarea a douã tronsoane între Nãdlac (județul Arad) și Szeged, care va începe din 2009, susține reprezentantul MT. Si aici, spune Tanczos, punctul de legãturã a fost stabilit cu exactitate, magistrala din Ungaria urmând sã fie legatã de Coridorul IV din România."


2013: ungurii au zis si au facut, vor termina in 2014 Mako-granita cu Romania
tot ei lucreaza deja la M4 pe portiunea Abony-Albertisa 29 km( fonduri europene- normal)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...018071&page=190


noi? ce facem NOI? asteptam PPP?
Iszy
Neaga probabil deja se gindeste sa faca o licitatie pentru concesiune...ceva bani de steaguri...chiar pentru o autostrada inexistenta prapadita de politicieni de toate culorile posibile.
george_scala_2004
QUOTE
Licitația pentru construirea autostrăzii Sebeș-Turda (70 kilometri), singurul contract de autostradă finanțat din fonduri europene scos la licitație anul acesta, a suscitat interesul a 43 de consorții, formate preponderent din firme vest-europene.

Dacă în anii anteriori numărul de firme românești care participau la licitații era aproape egal cu cel al numărului de companii străine, de data aceasta preponderenți au fost jucătorii din alte țări.

„Au fost foarte puține licitații anul acesta, iar autostrada Sebeș-Turda este un proiect pe fonduri europene, foarte atrăgător. Dacă ne uităm pe structura tipologică a constructorilor ce au depus oferte, prezența companiilor vest-europene este foarte consistentă. Sunt și câteva companii românești, mai mult în consorții. Nu trebuie să ne surprindă creșterea interesului din partea constructorilor străini. În țările lor de origine, în continuare sunt probleme“, spune Laurențiu Plosceanu, președinte al Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții (ARACO).

Constructori vest-europeni, așa cum sunt Astaldi, Impregilo și Carena (Italia), Max Boegl (Germania), Strabag (Austria), FCC Cons­truccion (Spania), Lena Engenharia (Portugalia), au depus oferte pentru construirea celor patru tronsoane din Sebeș-Turda, ce vor costa 554 de milioane de euro.

La polul opus, puțini constructori români au mai depus oferte pentru această licitație, însă doar în consorțiu cu firme străine.


http://www.zf.ro/eveniment/foamea-din-cons...n-2013-11592495

31 Oct 2013, 15:27:
Autostrada Sibiu-Pitești, trasă pe dreapta
Autostrada Pitești-Brașov va fi drumul strănepoților. Nici măcar al nepoților, următoarea generație. Șansele sale de realizare într-un orizont de timp rezonabil nu că scad, se duc frumușel în zero.

http://www.digi24.ro/Media/Emisiuni/Digi24...rasa+pe+dreapta

banii pe studii s-au dat...probabil ca vor urma altele, si altele...fiecare guvern va dori sa aiba studiul sau...facut de o firma agreata...

sa ne amintim:

http://www.pitesteanul.ro/index.php?option...=3102&Itemid=36

http://www.ziare.com/anca-daniela-boagiu/m...in-2016-1118227


31 Oct 2013, 21:27:
Patru tronsoane de autostradă, pe traseele Lugoj-Deva și Orăștie-Sibiu, vor fi inaugurate în luna decembrie, a anunțat, joi, la Sibiu, ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, citat de corespondentul MEDIAFAX.

"După ce am inaugurat, în iunie, Deva-Orăștie, vom inaugura patru tronsoane de autostradă în luna decembrie și mă refer la Lugoj-Deva - lotul 1, la Orăștie-Sibiu, loturile 1, 2 și 4. Pe teritoriul județului Sibiu este Orăștie-Sibiu - lotul 4, urmând ca, în anul 2014, să inaugurăm Nădlac-Arad, lotul 1 și 2, și Orăștie-Sibiu lotul 3", a declarat Dan Șova, într-o conferință de presă susținută la Sibiu.

http://www.zf.ro/eveniment/sova-vom-inaugu...embrie-11599754

Ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Șova, a declarat joi, într-o conferință de presă susținută la Sibiu, că toți banii care se dau astăzi pe autostrăzi sunt numai în Transilvania, iar din acest motiv criticile formulate de unii politicieni ardeleni sunt nejustificate.
QUOTE
'Toți banii care se dau astăzi pe autostrăzi sunt numai în Transilvania. Dacă ar fi venit critica asta de la parlamentari din Moldova sau din Țara Românească cred că putea să fie justificată. Dar să vină din Transilvania, unde se bagă toți banii, mi se pare chiar caraghios. (...) Dacă-mi permiteți o glumă, sunt doar asfaltangiu, nu stabilesc și pe unde trece autostrada, deci alții au stabilit pe unde trece autostrada. E vorba de Coridorul IV pe care îl stabilește Comisia Europeană, iar pentru Autostrada Transilvania am făcut tot ce am putut și veți vedea că în perioada următoare facem și mai mult, în sensul că am băgat pe fonduri europene - și premierul Ponta s-a chinuit personal, în luna mai, să introducă acest coridor Sebeș-Turda, care să lege Clujul de Coridorul IV. Acum trebuie să rezolvăm și Turda-Suplacul de Barcău și apoi la Borș, dar nu eu sunt cel care trasează', a arătat Șova.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...nia-188295.html

Iszy
Si inca o promisiune ( n + 1 ):

http://bihorstiri.ro/presiune-cu-folos-pre...i-transilvania/


george_scala_2004
QUOTE
În următoarele săptămâni Serbia și România se pregătesc să reia documentația proiectului pentru construcția unei porțiuni a Coridorului 11, de la Belgrad, peste Panciova și Vârșeț, până la Timișoara, anunță Radioteleviziunea Voivodinei (RTV) Autostrada Belgrad – Panciova - Vârșeț - Timișoara face parte din planurile ambițioase de construcție a noilor șosele în Serbia. Conform societății naționale de drumuri din țara vecină, autostrada Belgrad-Vârșeț se află pe lista proiectelor care au intrat în adoptarea planului general pentru dezvoltarea circulației în Serbia. Terminarea acestei porțiuni este prevăzută până în anul 2015. Valoarea construcției a 92 de kilometri de autostradă, care leagă Belgrad-Panciova - Vârșeț, va fi de 570 de milioane de euro. “Ministrul dezvoltării regionale și autoconducerii locale Igor Miroviæ a declarat joi, după întrunirea cu reprezentanții comunei Vârșeț, că este necesar să se accelereze crearea condițiilor pentru pregătirea documentației proiectului la acest coridor important”, transmite RTV. Viitoarea autostradă va fi construită de la Vârșeț (granița cu România), peste Panciova până la „podul chinezesc”, Zemun-Borèa. România va avea de finalizat autostrada de la frontiera Moravița până la Timișoara, care este în lungime de doar 60 de kilometri. Noua autostradă Timișoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu, prin care Timișoara va fi legată de Italia, prin coridorul european XI. Finalizarea Coridorului XI prevede construcția autostrăzii Timișoara-Vârșeț-Panciova-Belgrad-Bar, iar cu feribotul s-ar putea ajunge la Bari, în Italia. Totul a început în urmă cu trei ani, când Ministrul sârb al Infrastructurii, Milutin Mrkonjic, și ministrul muntenegrean al Transporturilor, Andrija Lompar, au semnat un document ce a fost trimis la Uniunea Europenă pentru recunoașterea Coridorului 11 ca drum oficial european. Coridorul va lega patru țări: Italia, Muntenegru, Serbia și România. Sârbii speră ca Uniunea Europeană să proclame acest coridor drept unul European, în contextul în care țara lor a făcut pași importanți pentru integrare. În această vară, UE a deschis negocierile în vederea aderării Serbiei, perspectivă devenită posibilă datorită recentului acord de normalizare a relațiilor acesteia cu Kosovo. Negocierile urmează să înceapă cel mai târziu în ianuarie 2014.


http://adevarul.ro/locale/timisoara/title-...6766/index.html

QUOTE
Podul Calafat-Vidin, care face legatura între România și Bulgaria, va intra la începutul săptămânii viitoare în reparații. Oficialii bulgari au identificat peste 20 de probleme în urma unei inspecții. Oficialii bulgari au declarat că sunt afectați doar 4 cm din cei 10 câți are stratul asfaltic, așa că structura podului nu este comprimisă. Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezența autorităților române și bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât și în Bulgaria. Podul Calafat-Vidin va intra luni în reparații. Lucrările vor fi suportate în întregime de firma constructoare. Ministrul bulgar, Daniel Papazov, a precizat că există probleme și la canalizare, apa acumulându-se sub asfalt. Odată cu venirea iernii, problemele s-ar putea înrăutăți în condițiile în care apa scursă prin crăpăturile din asfalt ar urma să înghețe și, astfel, să se dilate. Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști. Toate taxele rutiere sunt încasate de statul român, iar bulgarii rămân doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, este percepută o taxă de 6 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii și cicliștii trec gratuit. Costul construcției podului a fost estimat la aproximativ 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească a plătit aproximativ 225 de milioane de euro, iar restul statului român.


http://adevarul.ro/locale/craiova/foto-pod...1848/index.html
george_scala_2004
QUOTE
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, a declarat în direct la Antena 3 că, până în anul 2016, autoritățile vor realiza aproximativ 300 de kilometri de autostradă.

"Inaugurăm anul acesta de la Orăștie până la Sibiu. (...) Pentru 2014, inaugurăm Deva-Nădlac-Arad loturile 1 și 2 și Orăștie-Sibiu, lotul 3. În anul 2015, avem Timișoara-Lugoj, lotul 1, și de la Lugoj la Deva, loturile 2, 3 și 4", a explicat ministrul în cadrul emisiunii Punctul de Întâlnire.


http://www.antena3.ro/romania/dan-sova-pan...ada-233515.html

QUOTE
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, a declarat în direct la Antena 3 că Traian Băsescu a negociat prost banii europeni pentru infrastructură.

„Domnul președinte Băsescu, când a stat cu mâna întinsă, în iulie 2012, la liderii europeni, ca să rămână pe scaun la Cotroceni, nu s-a mai putut duce la negocieri să spună „Eu nu accept așa ceva pentru țara mea!”, „Nu poate fi țara mea singura care are 1.000 de euro pe cap de locuitor când toată lumea din jurul nostru are 2.000”. Este rușinos, și Croația care de abia a intrat are 1.700 de euro pe cap de locuitor fonduri de coeziune. Numai noi avem 1.000 de euro pe cap de locuitor. De ce? Asta înseamnă mână întinsă în politică”, a declarat Dan Șova.

"Singurul lucru care mă doare este că, în loc să fi avut 3 miliarde pentru autostrăzi, dacă n-am fi avut un președinte care trebuia să-și cerșească scaunul, am fi avut 6 miliarde pentru autostrăzi și puteam să facem mult mai mult”, a adăugat ministrul.


http://www.antena3.ro/romania/dan-sova-dac...azi-233516.html

QUOTE
Concesionarii viitoarelor autostrăzi ce vor fi construite în România nu vor scoate nici un ban din buzunar dacă pe acestea nu va circula nici o mașină. Pentru a-i plăti, statul va cere automobiliștilor taxă și pe sectoarele construite din fonduri europene sau din bani publici și va introduce, totodată, și o taxă pe carburanți.

Concesionarii tronsoanelor de autostradă scoase la concesiune, anume Comarnic-Brașov, Centura Sud București și Pitești-Craiova nu vor risca nimic în cazul în care pe acestea nu va circula nici o mașină, după ce vor fi deschise traficului.

Statul se obligă să achite anual concesionarilor, prin plăți de disponibilitate, o sumă minimă din care aceștia vor plăti înapoi bancherilor banii împrumutați și vor obține profitul proiectat. ”În cazul nici unui proiect de autostradă în concesiune băncile nu mai dau bani decât dacă statul își asumă riscul de trafic”, spune Narcis Neaga directorul general interimar al CNADNR.

Concesionarul nu riscă nimic

Sistemul nu este unul fericit pentru automobiliști. În forma clasică, practicată in majoritatea țărilor mediteraneene, Italia, Franța, Spania, concesiunea presupune o libertate lăsată concesionarului de a stabili politica taxei de autos­tradă. Spre exemplu, dacă autos­trada e aglomerată, concesionarul crește taxa pentru a-ți majora profitul, dar și pentru a determina micșorarea traficului. Invers, concesionarul scade taxa pentru a atrage trafic. Deseori concesionarul schimbă nivelul taxei chiar de la zi la zi. El își asumă și riscul traficului. În țările menționate, nici o mașină pe autostradă semnifică nici un ban pentru el. Acest sistem e cel al taxei pure de autostradă. În România va fi altfel, sistem cunoscut sub numele de hibrid. Concesionarul va propune un tarif, statul i-l va aproba și va încasa banii. Concesionarul va primi plăți de disponibilitate, numite altfel deoarece nivelul acestora e condiționat de proporția în care autostrada e disponibilă. Neîntreținerea corespunzătoare a autostrăzii va micșora plățile primite. În afara acestei situații, partenerul privat nu va risca nimic. Această condiție face proiectul atractiv pentru finanțare din partea băncilor. Un al treilea sistem este practicat în Marea Britanie. Concesionarul încasează bani de la stat în funcție de traficul înregistrat, însă utilizatorii nu plătesc nici o taxă nici statului, nici concesionarului. Sistemul este cunoscut sub numele de ”shadow-toll”, taxă ascunsă. Sistemul românesc prezintă riscul achitării către concesionari, de la bugetul public, a unor plăți de disponibilitate mai mari decât sumele încasate de la șoferi din taxa de autostradă.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...azi-316881.html
nasty
tronsonul Borș – Suplacu de Barcău se va lega de M4, M35 si M47 la unguri, care deja au rezolvat problema cu Natura 2000 si cu fermierii din zona Derecske si se apuca de treaba:

http://www.derecske.hu/index.php?menu=hire...ikkek&cikk=3745

un studiu mai vechi:
http://apmbh.anpm.ro/upload/85726_EIS_RO_S...%20mediului.pdf

"Este esențial ca aceste dezvoltări să nu fie numai niște prelungiri ale infrastructurii existente în Europa de Vest, servind ca zone de tranzit de marfă între Est și Vest, ci să ia în considerare și cerințele interne ale țărilor din regiune și ale întregii regiuni, aceasta se poate[/U] realiza doar prin acțiunea concertată și conștientă a țărilor din regiune"[U]

ai nostri numai constienti nu sunt...

4 Nov 2013, 12:35:
QUOTE(Iszy @ 2 Nov 2013, 21:04)


"...aflat la Sibiu, șeful Guvernului României a declarat că vrea ca în bugetul pe 2014 să se regăsească bani pentru tronsonul Borș – Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania."

Nu cred in promisiuni lansate prin diferite zone, adica la Alexandria zice ca face Bucuresti-Alexandria, la Iasi, zice ca face Iasi-Tg Mures si chiar pana la Turda, la Craiova zice ca face Pitesti-Craiova. Vad ca nu are nici aia 15% sa continue ce e inceput...
george_scala_2004
QUOTE
O autostradă continuă între granița României cu Ungaria, la Nădlac, și orașul Sibiu, cu o lungime de aproape 360 de kilometri, va fi gata în 2015, sau cel puțin acestea sunt cele mai recente promisiuni ale lui Dan Șova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine.

Din cei 360 de kilometri care leagă Nădlac de Sibiu (inclusiv centuri la standard de autostradă) în prezent doar 104 kilometri sunt deschiși circulației, dar și aceștia sunt mai degrabă niște piese de puzzle, având în vedere că tronsoanele sunt scurte, de maximum 10-20-30 de kilometri, și aparent fără nicio legătură unul cu altul.


http://www.zf.ro/zf-24/care-sunt-sansele-c...n-2015-11615213
Markos
QUOTE(Markos @ 29 Oct 2013, 16:08)
Gata, au gasit guvernantii solutia pentru finantarea autostrazilor  mellow.gif
*


S-a aprobat, 7 eurocenți/litru sleep.gif
vijelie
Acciza ar putea fi calculata la cursul din oct 2012 (4.5223 lei/euro) + inflatia pe 2013 (estimata acum la 3.4%), adica la 4.6761 lei/euro.
La 1 oct 2013, cursul de referinta pt accizele pe 2014 a fost 4.4485 lei/euro.
Daca se aplica metodologia respectiva, vom avea accizele in lei mai mari cu 5.1% decat daca se mentinea situatia.
Sau, invers, guvernul ar fi incasat cu 5.1% mai putin fata de 2013.
Markos
Despre Nadlac-Sibiu
george_scala_2004
QUOTE
Deputatul UDMR Cseke Attila a înregistrat, luni, la Secretariatul General al Guvernului, o scrisoare către premierul Victor Ponta și ministrul Dan Șova, pentru finalizarea lucrărilor la tronsonul 3C, Borș-Suplacu de Barcău, semnată de primarii celor 11 localități bihorene prin care trece A3.

Cseke Attila a depus o petiție către Ponta și Șova pentru finalizarea tronsonului Borș-Gilău al A3

"Am inițiat o scrisoare, semnată de primarii tuturor celor 11 localități traversate de autostradă de la Borș la Suplacu de Barcău, membri ai PSD, PNL, PDL și UDMR, prin care arătăm avantajele finalizării lucrărilor la tronsonul 3C - locuri de muncă, taxe și impozite locale și centrale, posibilitatea dezvoltării locale și centrale, posibilitatea de investiții străine, posibilitatea dezvoltării turismului - și cerem alocarea a cel puțin 200 de milioane de euro pentru continuarea lucrărilor în bugetul anului viitor, pentru că este secțiunea cea mai avansată și este absolut logic să fie finalizată cu prioritate", a declarat deputatul Cseke Attila, luni, pentru corespondentul MEDIAFAX.


http://www.mediafax.ro/social/cseke-attila...-al-a3-11620905
vijelie
Pai sa scoata "primarii tuturor celor 11 localități traversate" banii pentru dezafectarea campului de sonde OMV de la Suplacu.
george_scala_2004
QUOTE
Informatiile privind valoarea celor peste 40 de oferte primite de Compania de Autostrazi pentru realizarea celor 4 loturi din autostrada Sebes - Turda au fost publicate luni si marti in serviciul electronic de achizitii publice. Cei 70 de kilometri dintre Sebes si Turda, tronson ce ar urma sa lege autostrada A1 de autostrada Transilvania,  au o valoare estimata de catre autoritati de peste 2,48 miliarde de lei (circa 550 milioane euro) si ar trebui sa fie gata in aproape doi ani din momentul inceperii lucrarilor.

In urma cu mai putin de o saptamana, Departamentul Marilor Proiecte condus de Dan Sova a anuntat ca la licitatia pentru realizarea celor 4 loturi din Autostrada A10 Sebes - Turda au fost depuse in total 43 de oferte.
Luni seara si marti dimineata, in sistemul electronic de achizitii publice (SEAP), au fost publicate informatii despre valoarea ofertelor depuse de fiecare asociere.

In cazul de fata, criteriul de atribuire este pretul cel mai scazut. Mai jos sunt aranjate ofertele depuse de constructori in functie de valoare.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15962...iitoarei-10.htm


<span class='edit'>6 Nov 2013, 11:42:</span>
QUOTE
Ovidiu Iane (PSD) a adresat ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, o întrebare privind intențiile ministerului în legătură cu construcția tronsonului de autostradă Ungheni - Iași - Târgu Mureș, susținând că pentru dezvoltarea zonei este nevoie de o infrastructură de conectare care să facă din Moldova o regiune perfect adaptată și legată de restul țării.

În răspunsul primit de Iane, cu număr de înregistrare din 21 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a precizat că, în urma negocierilor cu Comisia Europeană, sectorul Târgu Mureș - Iași a fost inclus în structura TEN-T centrală.

Ministrul a mai spus că tronsonul Câmpia Turzii - Târgu Mureș a fost cuprins ca și secțiune în cadrul Autostrăzii Transilvania, având o lungime de 55,2 kilometri cu un cost mediu de realizare de zece milioane de euro pe kilometru.

"Tronsonul Târgu Mureș - Iași vizează lucrări de o complexitate sporită cuprinzând aproximativ 300 de poduri și viaducte și 43 de tuneluri de diferite mărimi. Acest lucru a atras după sine (la nivelul studiului de fezabilitate) un cost de execuție substanțial fapt pentru care, la momentul actual, se are în vedere revizuirea acestuia atât din punct de vedere tehnic cât și valoric", se arată în răspunsul semnat de ministrul Ramona Mănescu.


http://www.mediafax.ro/economic/studiul-de...aloric-11625924

<span class='edit'>6 Nov 2013, 19:49:</span>
QUOTE
Compania Naționala de Autostrãzi și Drumuri Naționale (CNADNR), in calitate de beneficiar, anunțã finalizarea proiectului ,,Eliberarea amplasamentului de materiale periculoase (HCH) DN1, de pe secțiunea 2B, km 10+500, Autostrada Brașov-Cluj-Borș.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/f...ors-317205.html
Iszy
Cind impozitele de la sondele OMV amintite vor ramine la "primarii tuturor celor 11 localități traversate" atunci putem discuta de idea Dumneavoastra. Pina cind acei bani dispar in haul negru denumit Bucuresti.....
vijelie
Curios, cand le-a sapat Petrom era bine, mai ales ca pierderile se suportau de la bugetul de stat.
Sau gresesc si plateau acele primarii ?
corbex
Unele dintre impozite ramin in totalitate la primariile in cauza, altele in cota parte. Deci da!
george_scala_2004
QUOTE
Cinci din cele mai importante zece șantiere de autostrăzi nu au avansat nici măcar cu un centimetru în perioada 1 septembrie - 1 octombrie, singurele proiecte pe care s-a lucrat în prima lună de toamnă fiind tronsoanele dintre Orăștie și Sibiu, și o bucată din autostrada Lugoj-Deva.

Astfel, cumulat cele mai importante zece șantiere de autostrăzi din România, cu o lungime de circa 240 de kilometri și un cost de aproape 1,7 miliarde de euro, au înaintat în medie cu circa 3,3% în perioada 1 septembrie - 1 octombrie, arată calculele ZF pe baza datelor transmise de Com­pania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Șantierul care a înregistrat cel mai puternic ritm de con­strucție în luna septembrie este lotul al doilea al autostrăzii Orăștie-Sibiu, construit de firma românească Straco Grup, controlată de Alexandru și Traian Horpos, și de italienii de la Studio Corona. Șantierul a înaintat în prima lună de toamnă cu circa 11,5%, în prezent situându-se la un stadiu de execuție de 80,9%.


http://www.zf.ro/eveniment/din-zece-santie...creaza-11635521
Iszy
' Unele dintre impozite ramin ... ' - nu ramine nimic, firmele peste o anumita cifra de afacere ( OMV ) raporteaza si platesc direct la Bucuresti TOT. Poate din ianuarie cu impozitul pe stilpi si sonde cu toate ca nu cred.

De ' cand le-a sapat Petrom '; si-a scos investitia cu virf indesat nici bugetul centralizat istoric nu are motive de regrete datorita redeventelor.

Dar scopul prezentei, nu este discutarea , acestui motiv de insucces, eventual.

Nu se stie daca prin altfel de distributie am fi ajuns sa platim 1100 mil. euro centralizat cu rezultat, pentru beneficiari: 0 metri dati in folosinta.
george_scala_2004
QUOTE
Unul dintre cele mai așteptate tronsoane de autostradă din România are “rezervate” pentru anul viitor 400 de milioane de lei, însă fondurile nu vor putea fi utilizate decât după obținerea unei aviz din partea EUROSTAT.

Conform proiectului de lege pentru bugetul pe 2014, autoritățile au prevăzut în bugetul Secretariatului General al Guvernului, la capitolul Transporturi o sumă de 400 milioane de lei care nu va putea fi repartizată sau utilizată în alte scopuri.
“Repartizarea sumei poate fi efectuată numai după obținerea opiniei EUROSTAT cu privire la clasificarea în afara bilanțului/conturilor naționale a cheltuielilor efectuate în cadrul obiectivului "Construcția autostrăzii București - Brașov, tronsonul Comarnic - Brașov", se menționează în proiectul de lege


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...sov-188551.html
Squirrel
Nu mai plângeți Petrom…Au cu ce!
vijelie
Exact, pe langa sondele dezafectate de autostrada, statul roman ar trebui sa plateasca sonde noi (care sa le inlocuiasca pe cele vechi) si compensare de profit.
Asa e contractul din '99 cu OMV.
In aceste conditii, inseamna ca statul sa se imprumute de bani pentru a-si diminua veniturile din taxarea profitului OMV, pentru a construi noi sonde si o bucata de autostrada gandita prost.
cmandrei
Ramaneti la subiect ! Va rugam.
nasty
QUOTE(nasty @ 23 Sep 2013, 14:05)
e fff interesant, pt ca pe langa incompetenta, le vezi logica faptului ca intarzie sa faca master planul pt fondurile 2014-2020. Reconstruiesc trasee strategice pt ei (contracte noi, terenuri de vandut pt autostrada, PPP pt anumite portiuni mici, dar legate de altele facute pe bani CE,cum ar fi centura sud a Buc, cu taxa, etc)

" Cel mai important document, „o prioritate“ pentru Transporturi, întârzie să fie finalizat. În baza lui, România va primi fonduri europene pentru infrastructură începând de anul viitor...
În cifre, proiectele luate în calcul în acest nou document ar fi evaluate la peste 15 miliarde de euro pentru infrastructura rutieră și feroviară, sumă împărțită în mod egal pentru cele două segmente...pe segmentul feroviar se pare că sunt luate în calcul doar câteva proiecte mari... „De linia de mare viteză, un proiect considerat foarte important de către mai mulți miniștri care s-au perindat pe la Transporturi, nici nu se amintește. Nici de liniile care fac legătura cu principalele aeroporturi din țară nu se discută...
...Oficialul a dat termen chiar și pentru centura de sud a Capitalei, care va fi gata în 2016. Referindu-se la tronsonul Pitești-Sibiu, Șova a subliniat că „este foarte scump și va intra în programul de finanțare pentru perioada 2014-2020. Analiștii din domeniu sunt de părere că, în fapt, elaborarea Master Planului de Transport este cel mai important obiectiv pe care trebuie să îl ia în calcul noul ministru de la Transporturi, Ramona Mănescu, în contextul în care se apropie noul calendar financiar 2014-2020, iar fondurile europene nu pot fi atrase fără un astfel de document."
*




copiii spun lucruri traznite?

dupa o luna jumate s-a schimbat iar prioritatea si noi citim toate balivernele lor:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15985...a-dupa-2020.htm

"Mutam Coridorul IV pe Sibiu-Brasov. Autostrada Sibiu-Pitesti o facem abia dupa 2020"
Markos
N-am înțeles, o face tot el, dar după 2020?
vijelie
Intre Brasov si Fagaras se copy/paste din proiectul Autostrada Transilvaniei, ramane de studiat bucata dintre Fagaras si centura Sibiu.
Totul depinde insa de felul in care dl Sova a negociat rezilierea cu clientii mamei lui, contractul spune ca daca rezilierea se face la cererea sau din cauza statului roman, un numar de ani nu se va lucra nimic pe respectivul traseu.
Iszy
Fagaras - Rasnov!

Copy din dulapul ala misterios al lui Orban care ' am burdusit dulapurile cu proiectele autostrazilor din Romania pe urmatorii 50 de ani '

george_scala_2004
QUOTE
Inaugurată cu mare fast în iulie 2012, Autostrada București-Ploiești, ai cărei primi 56 de kilometri au fost deschiși fără a avea vreo ieșire, va fi finalizată, potrivit estimărilor oficiale, abia peste doi ani, cu cinci ani întârziere decât fusese programat inițial.  Mai exact, în aprilie 2015 ar urma să se încheie lucrările la cei 6,5 kilometri ai tronsonului București-Moara Vlăsiei, care face legătura între Capitală și centură, potrivit datelor furnizate gândul de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Întârzierea cu doi ani și jumătate față de termenul prevăzut inițial pentru finalizarea tronsonului a fost cauzată de sistarea finanțării pentru acest segment în octombrie anul trecut și apoi din nou la rectificarea bugetară din august anul acesta, după ce segmentul primise finanțare prin legea bugetului, potrivit datelor CNADNR. Compania ar mai avea nevoie de aproape 80 de milioane de euro, în care intră cheltuielile pentru cei 6,5 kilometri, precum și pentru bretele de ieșire de la Moara Vlăsiei și Gruiu.

În plus, constructorii au descoperit în zonă un număr mare de proiectile neexplodate, din perioada celui de-al Doilea Război Mondial, iar Compania de Națională de Autostrăzi a încheiat un contract cu o firmă specializată pentru a "curăța" de bombe o suprafață de 400.000 mp, potrivit unor informații obținute de gândul.  La sfârșitul lunii octombrie a.c., firma a încheiat lucrările de asanare a terenurilor de pe autostrada Bucuresti-Ploiești. "Securizarea" zonei a durat aproape un an și jumătate, contractul având acest obiect fiind atribuit în aprilie 2012.


http://www.gandul.info/financiar/cand-va-a...t-bani-11552062
Markos
Scandal Sova - Dacia
Iszy
Bun titlu: Guvernul discuta cum sa imparta saracia....

Io tin cu Dacia!

E prea mare tentatia pentru un 'sanius rapid' din capitala...dupa ce s-a realizat 'scaldatul cu secretara'.

Imaginile cu cirdurile de masini in week end spre Poiana sunt graitoare. Mai trist este ca nimeni nu filmeaza trenuletele de camoane pe Sibiu - Pitesti.

Prea multe discutii fara perspectiva. Cu munca e bai!
george_scala_2004
QUOTE
Compania turca Eko Insaat Ve Tic AS a fost desemnata de catre Compania Nationala de Autostrazi drept castigatoare a licitatiei pentru constructia variantei de ocolire a municipiului Bacau (30 km), practic primul tronson de autostrada din Moldova, anunta autoritatile locale. Compania turca a castigat licitatia, desi avea a treia oferta ca valoare si dupa ce, initial, fusese descalificata. Turcii au castigat competitia cu o oferta de circa 393 milioane de lei, cu 90 de milioane de lei mai mult decat oferta firmelor lui Umbrarescu si cu 40 de milioane de lei mai mult decat oferta companiei lui Costel Casuneanu, regi ai asfaltului care practic luptau pe "teren propriu". Informatiile privind desemnarea companiei Eko Insaat Ve Tic AS ca invingator la licitatie au aparut chiar in timpul celei de-a doua vizite a premierului Ponta in Turcia din aceasta toamna.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16025...u-casuneanu.htm

o firma bidon...miroase a teapa...in plus centura va fi doar cu un singur sens...despre autostrada in Moldova ce sa mai zicem...never!

QUOTE
Cu alte cuvinte, din banii de la buget s-au făcut doar 107 de kilometri de autostradă, deși- numai dacă se foloseau doar banii din taxa de drum- se puteau construi nu mai puțin de 215 kilometri de autostradă la munte, cu un cost mediu de 7 milioane de euro pe kilometru, sau nu mai puțin de 322 de kilometri de autostradă la câmpie, cu un cost mediu de 4 milioane de euro pe kilometru.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-le-au-...ti-1067252.html

QUOTE
Ministerul delegat, Dan Șova, cel care conduce Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, vrea să fie ordonator principal de credite pentru proiectele de infrastructură de importanțăa națională, în ceea ce privește investițiile publice, și ordonator secundar de credite, în ceea ce privește activitatea proprie. Ministrul delegat mai vrea să aibă doi secretari de stat și un secretar general, adică exact cum există la orice minister.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/sova-isi-c...er-1067502.html
lag_ph
Autostrada care va lega Bucurestiul de Suceva (Siret), dupa 2030 radmasa.gif

http://www.timpul.md/articol/planul-de-aut...dova-50970.html
george_scala_2004
QUOTE
În această lună se împlinește un an și jumătate de când domnul Dan Șova a preluat portofoliul denumit generic Ministerul Marilor Proiecte, cunoscut public mai ales prin faptul că din 2012a preluat de la Ministerul Transporturilor  construcția de autostrăzi din România. În toată această perioadă domnul Dan Șova a căutat pe numeroase căi să schimbe planul de construcții de autostrăzi finanțat de Uniunea Europeană și asumat de România de mai bine de zece ani.

Până în mai 2012 Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană conveniseră deja asupra construcției autostrăzii Sibiu - Pitești, cu finanțare nerambursabilă de 85% din partea UE în exercițiul bugetar european 2014 - 2020. Ba chiar în 2012 se purtau negocieri cu Comisia Europeană pentru demararea licitației de construcție încă din 2013, în așa fel încât A1 să fie complet construită până în 2016.

Însă de un an și jumătate autostrada A1 Sibiu - Pitești a devenit principalul "inamic" al CNADNR și al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS), așa cum se numește oficial "ministerul" condus de domnul Dan Șova. Anularea licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și nedepunerea actelor necesare pentru obținerea avizului de mediu, documente fără de care nu se poate demara licitația pentru construcție, au fost doar două dintre loviturile date acestui proiect cu finanțare europeană.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ret-188805.html

15 Nov 2013, 11:41:
QUOTE
Lucrările la autostrada Craiova-Pitești vor fi demarate anul viitor, după efectuarea exproprierilor. Lia Olguța Vasilescu, edilul orașului, a declarat că în luna martie se va semna contractul. Contractul de concesiune vizează proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea drumului expres sau autostrăzii Craiova - Pitești, cu o lungime de 121,18 kilometri, care va traversa județele Argeș, Dolj și Olt. „Construcția autostrăzii Craiova - Pitești va începe anul viitor. Nu apare pe lista prezentată ieri de guvern, dintr-un motiv simplu: nu se construiește din fonduri de la buget, ci se dă în concesiune. În martie se semnează contractul. Sursa mea e sigură și verificată!“, a spus Lia Olguța Vasilescu.


http://adevarul.ro/locale/craiova/craiova-...5261/index.html
nasty
s-ar putea face acum cu 85% fonduri CE, toate centurile in regim de autoastrada la orasele: Buzau, Rm Sarat, Focsani, Ajud, Sascut, Roman, Falticeni si sa termine si centura Sucevei, toate in contul A7.
Prin 2030-40 poate o sa fie numai masini electrice.
Iszy
VISE: ' Buzau, Rm Sarat, Focsani, Ajud, Sascut, Roman, Falticeni si sa termine si centura Sucevei, toate in contul A7' cu fonduri UE 85% cu tot.

Voi nu intelegeti: Nu cu 85% e bai ci cu restul de 15! Si pe urma chiar daca ar fi cumva aia 15% ' sa-i dam asa....pe gratis...la popor ', noua...la partid ....nimic?

nasty
Sibiu - Pitești ar costa 1,77 miliarde!


http://directproprietar.ro/Am-fcut-calculu...-jumtate-de-pre

" ...de un an și jumătate autostrada A1 Sibiu - Pitești a devenit principalul "inamic" al CNADNR și al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS). Anularea licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și nedepunerea actelor necesare pentru obținerea avizului de mediu, documente fără de care nu se poate demara licitația pentru construcție, au fost doar două dintre loviturile date acestui proiect cu finanțare europeană.

Mai mult, în ultimile luni asistăm din partea DPIIS și a CNADNR la o campanie susținută împotriva acestui proiect. Campanie care nu a fost întreruptă nici măcar de reconfirmarea planului Uniunii Europene la Reuniunea de la Tallinn, care a menținut A1 Sibiu - Pitești pe harta prioritară TEN-T.
Argumentele folosite pentru combaterea autostrăzii Sibiu - Pitești sunt total nefundamentate, de la cost, la dificultatea terenului și timpul foarte lung de construcție. De departe, principalul argument al DPIIS și al CNADNR împotriva tronsonului transcarpatic al A1 este costul foarte ridicat, de 3.2 miliarde EUR. Acest cost este repetat sistematic atunci când vine vorba despreautostrada Sibiu - Pitești

... conform propriilor standarde ale CNADNR, A1 Sibiu - Pitești ar costa 1,77 miliarde!Vorbim de un cost mediu de 14,54 milioane EUR / km, adică de aproape jumătate din cele "minim 28 de milioane EUR / km" vehiculate atunci când vine vorba de acest tronson.

Cifrele sunt într-atât de clare, încât se naște o întreagă avalanșă de întrebări: de ce nu doresc CNADNR și DPIIS să respecte planul european? De ce refuză CNADNR să actualizeze Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitești? De ce atâta insistență pentru concesiunile care ne costă de aproape zece ori mai mult? Să fie oare dorința de a mai realiza încă niște studii de fezabilitate inutile, pe lângă zecile de studii în valoare de sute de milioane de EUR expirate deja? "



This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.