Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
rombul
@eloy umb lucreaza pe ultima portiune de la gherghita rafov berceni barcanesti

deocamdata nu am ajuns pe acolo, deci nu stiu nimic

euroconstruct nu a lucrat decat 2 km pe la moara vlasiei -lipia
in rest ceata multa pe aceasta autostrada

si deja au trecut de jumatatea temporala a lucrarilor tinand cont ca au inceput pe 15.03.2007
marinul
QUOTE(anca gradinaru @ 8 Oct 2008, 12:52)
Da, despre toate marile proiecte de infrastructura rutiera din Romania, tot la Reporter Special, vineri, de la 23.05, pe Antena 3. Este al doilea documentar consecutiv, cu durata de o ora, dupa ce săptămâna trecuta firmul a fost despre Autosatrada Bechtel.
Mutumesc pentru comentarii și aprecieri. Anca Gradinaruhttp://blogdereporter.wordpress.com/
*



felicitari pt documentarele pe care le faci
rombul
Prețul autostrăzii Bechtel crește cu 150 de milioane de euro dacă moneda unică europeană se menține la cota de 4 lei noi pentru că în contract tranșele plătite de stat firmei Bechtel în euro nu au un curs valutar negociat. Așadar o creștere cu 10% a monedei europene mărește prețul autostrăzii. Dorin Debucean, directorul general al C ompaniei de Autostrăzi și Drumuri Naționale d in Româ ...
[citeste articol]





9 Oct 2008, 08:52:
Data: 09.10.2008 , Sursa: Gandul
eloy
Parca intreba cineva de centura Sibiu?

Șoseaua de centură a Sibiului este departe de a fi finalizată, deși contractul dintre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) și Consorțiul Boegl - Geigel - Comtram a fost semnat de câteva luni.

Ieri, centura era la fel de pustie ca și în august ori septembrie.

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...aua-de-centura/

10 Oct 2008, 11:01:
Excelent articol in RL

http://www.romanialibera.ro/a136297/o-born...autostrada.html

Doamna Anca, cred ca v-au luat-o inainte :-). Dar eu promit sa ma uit si la emisiunea dvs diseara!
rombul
articol excelent dar de pierdut si de platit noi platim

platim pe incompetenta unora numiti in functii pe criterii politice
AdrianMC
Autostrada suspendată, din Militari în Băneasa

QUOTE
Edilul-șef al Bucureștiului nu renunță la ideea unei autostrăzi suspendate care să decongestioneze traficul din Capitală.
În prezent, specialiștii din Primăria Generală analizează cele mai funcționale rute, după modelul berlinez pe care l-au consultat cu ocazia recentei vizite a primarului Oprescu în Germania.
....
Varianta cea mai viabilă din prezent este, în opinia directorului, ca strada suspendată să plece de la Drumul Național 1, intrarea din cartierul Băneasa, să treacă prin Roșu, Lacul Morii, cartierele Giulești și Pajura și să se oprească în Autostrada București-Ploiești.
VladG
Daca se vrea, se poate si la noi construi si rapid si bine. Vezi drumul prin defileul Jiului de Vest de la Campul lui Neag spre Herculane.
E facut ca la carte, pana si racordarile cu drumurile forestiere se fac prin poduri betonate, cu rigole, culee, consolidari de maluri ale raului, etc. Si dupa culoarea asfaltului cred ca 15 km sunt facuti in vara asta. Vezi poza cu intersectia cu un forestier.
vijelie
Prin "rapid si bine" intelegi un santier inceput prin '99 si abandonat dupa 2 ani si iar reluat si in fine finalizat...
eloy
QUOTE(VladG @ 13 Oct 2008, 13:11)
Daca se vrea, se poate si la noi construi si rapid si bine. Vezi drumul prin defileul Jiului de Vest de la Campul lui Neag spre Herculane.
E facut ca la carte, pana si racordarile cu drumurile forestiere se fac prin poduri betonate, cu rigole, culee, consolidari de maluri ale raului, etc. Si dupa culoarea asfaltului cred ca 15 km sunt facuti in vara asta. Vezi poza cu intersectia cu un forestier.
*


pe unde mai sunt cu drumu ala? au trecut de campusel?
e bun drumul, da. dea domnul sa ramana asa, drum de acces spre zone f faine. mi-e frica insa ca o sa se umple de grataristi, vile si vilute, statii de atv si alte cele. este un drum facut pe granita a 2 parcuri nationale, si riscurile sunt maricele.
(sorry de OT)
VladG
QUOTE(vijelie @ 13 Oct 2008, 15:22)
Prin "rapid si bine" intelegi un santier inceput prin '99 si abandonat dupa 2 ani si iar reluat si in fine finalizat...
*


Nu ma intereseaza in mod deosebit cand l-au inceput si abandonat. Vad doar cat au facut acum, anul asta, adica destul de mult, la asta ma refeream Si nu e terminat, planul e sa razbata pana la Herculane, se lucreaza inca, utilajele erau acolo.

QUOTE(eloy @ 13 Oct 2008, 15:56)
pe unde mai sunt cu drumu ala? au trecut de campusel?

*



Da, au trecut, sunt la cativa metri de intersectia in Y.
eloy
QUOTE(VladG @ 13 Oct 2008, 14:03)
Da, au trecut, sunt la cativa metri de intersectia in Y.
*


nu inteleg, ce intersectie? daca te referi la vreuna de pe langa campusel,erau acolo si anu trecut..... daca au ajuns spre pasul jiu-cerna, atunci da, au mai lucrat.
VladG
Pai nu stiu unde erau anul trecut, dar ultimii km ori sunt refacuti total, ori sunt de anul asta. Mergeti pe acolo, merita plimbarea!
eloy
Sunt din nou impresionat de RL, un articol f bine scris. Observ o adevarata inflatie, din septembrie incoace, despre autostrazi, dar 99% bat apa in piua cu aceleasi chestii (asta in cazul in care nu spun direct prostii mari cat casa). cel putin aia cu cei 5km construiti de tariceanu cred ca ma arunc de la balcon daca o mai vad undeva (adica a 2015a oara). Chiar nu intelege nimeni ca 1.termenul de predare e 2010 deci puteau sa fie asfaltati si -5km, tot aia era si 2. progresul la autostrada nu se citeste in km asflatati, ci in %exproprieri, %de lucru total (excavat, umplut, piloni , fundatii, astea care stiu ce inseamna, ca terasari si rambleieri habranam).
In fine, ce voiam sa zic e ca rar mai intalnesc ceva ce merita citit in ultima vreme, iar RL a avut 2 in f scurt timp ,lectura placuta
http://www.romanialibera.ro/a136514/ruleta...sti-brasov.html
maddan
Am citit si eu articolul din Adevarul, si am ramas ca la dentist.

Mi-am dat si eu cu parerea aici, si vreau sa va intreb si pe voi, bucurestenii, ce parere aveti. Mai ales cei care stati in Giulesti, Bucurestii Noi, Militari si alte zone aflate in perimetrul acestei fantasmagorii (in opinia mea, evident).
xcss
QUOTE
În acest an vor fi finalizați 15, maxim 16 km de autostradă, între kilometri 23 și 39 ai tronsonului 2B, respectiv Deleni - Vălișoara. Astfel, cei 25 de kilometri de autostradă solicitați inițial de Compania Națională pentru Autostrăzi pentru 2008 nu vor fi finalizați, iar traficul greu va ocoli municipiul Cluj-Napoca abia în 2010, când întregul tronson Cluj Vest - Turda va fi dat în folosință.

radmasa.gif Suntem mai rau ca Angola...
Smiley
QUOTE(maddan @ 14 Oct 2008, 15:40)
......... si vreau sa va intreb si pe voi, bucurestenii, ce parere aveti. .......
*


parerea mea e ca in primul rand trebuie rezolvata problema parcarilor, intrucat deseori traficul se desfasoara pe mai putine benzi decat are strada/bulevardul, pe primele benzi fiind parcate masini.

pana acum am tot auzit laude de genul "am facut 10.000 de locuri de parcare" de la toti primarii, dar realitatea e ca n-au facut nici macar 1% din ce spun. in marea majoritate a cazurilor, "facutul" locurilor de parcare inseamna desenarea pe asfalt/trotuar cu vopsea sau modificarea trotuarului astfel incat sa poti parca in locul creat. nu spune nimeni, insa, ca in acele locuri "nou create" parcau si inainte masini, deseori mai mutle decat dupa "amenajare". asa ca dupa ce tragi linie, mia de locuri de parcare e cu semnul minus in fata.
n-am auzit pana acum de nici o parcare supraterana/subterana construita de primarie in bucuresti. alea ar fi fost niste locuri de parcare noi reale.
eloy
QUOTE(Smiley @ 15 Oct 2008, 10:47)
n-am auzit pana acum de nici o parcare supraterana/subterana construita de primarie in bucuresti. alea ar fi fost niste locuri de parcare noi reale.
*


mda... e una langa mall eroii revolutiei. 7-8 etaje, 800mp pe etaj daca nu mai bine. si? evident, e 80% goala iar strazile din jur, nu mai zic de aleile dintre blocurile din spate sunt pline.
vijelie
Nimeni nu indrazneste sa construiasca asa ceva in Bucuresti fiindca, prin contract, Dalli isi poate exercita dreptul de preemptiune wink.gif
Smiley
QUOTE(eloy @ 15 Oct 2008, 11:55)
mda... e una langa mall eroii revolutiei. 7-8 etaje, 800mp pe etaj daca nu mai bine. si? evident, e 80% goala iar strazile din jur, nu mai zic de aleile dintre blocurile din spate sunt pline.
*



este o parcare privata sau e construita de primarie?

evident, ar trebui amendati cei din zona daca parcheaza aiurea si nu folosesc parcarea supraetajata.
alexxxxx
e privata, e construita de cei cu mall-ul, cred, fiindca este conectata printr-un pasaj cu mall-ul.
Costa 2 lei/ora si se pot face abonamente lunare. Nu cred ca si-a facut nimeni din zona, nu cred ca ar concepe cineva sa de 100 si ceva de lei pe luna pentru parcare. Evident, chiar in fata intrarii in parcare se parcheaza pe 2 randuri, toata Oltenitei e plina de masini parcate, OMV-ul iarasi e sufocat de masini parcate, aleile din jur nu mai vorbim. Romanii nu sunt pregatiti sa inteleaga ca detinut masina=platit parcare. Asa ca dupa experienta asta (chiar apreciez gestul firmei, pana la urma puteau sa faca birouri si se scoteau mai bine), si experienta cu parcarea de la Unirii (iarasi, 80% goala)nu vad care alt investitor ar mai face parcaje private. Aici trebuia sa ii sustina primaria, ori prin subventii, ori prin macar ridicarea masinilor pe o raza de 500 de metri in jur. Eu n-as investi in constructia unei parcari de uz public private, ar trebui sa am grija sa nu parcheze lumea in fata accesului....
AdrianMC
2 Ron/ ora ??
De exemplu la Viena o parcare acoperita (P+R) care nu este localizata in centrul orasului este 3 Euro/24 de ore ...
Smiley
si la Unirii e la fel, pe drumul spre parcarea supraetajata sunt numai masini, parcate pe ambele parti (drumul ala e acum cu sens unic).

daca e particulara, e alta mancare de peste. primaria, in schimb, n-am auzit sa fi facut pe undeva asa ceva. si cu banii cu care au schimbat bordurile, au desenat locuri deja existente si au taiat din trotuar, puteau sa faca vreo cateva parcari d'astea supraetajate.

rombul
http://stirileprotv.ro/bin/front.php?media...5§ion_id=18

15 Oct 2008, 20:27:
radmasa.gif
voyageros
am vorbit cu cineva de la AT si imi spunea ca lucrarile se concentreaza pe vreo 15-16 km de pe la Petresti inspre Savadisla si mai incolo. La Turda spunea ca va fi lucrare mare, pilonii care se vad pe drumul spre Alba se vor intinde pe vreo 2 km (lucrare mare) si va fi un pod mare peste Aries. Abia la anul vor incepe sa lucreze ceva mai cu spor pe tronsonul Petresti - Turda. Mai au, zicea individul, de pus traversele la acel viaduct care se vede la coborarea spre Petresti dinspre Turda, se pare ca e ultimul pe acel traseu dar mai este de lucru la aliniament. Vom vedea...
marinul
sa vedem dupa alegeri ce mai zice baiatu
eloy
QUOTE(rombul @ 15 Oct 2008, 16:44)

tragica mellow.gif

16 Oct 2008, 10:43:
QUOTE(AdrianMC @ 15 Oct 2008, 15:48)
2 Ron/ ora ??
De exemplu la Viena o parcare acoperita (P+R) care nu este localizata in centrul orasului este 3 Euro/24 de ore ...
*


da domnule, 2 ron. adica o paine, sau o cola de 0.5 (daca nu cumva aia e 2.5).e mult? cmon! o fi mai ieftin la viena, da aia au asa ceva la tot pasul.credeam ca chestia nasoala era lipsa parcarilor, acum ne plangem ca nu-s muieti posmagii?
Intr-adevar, nu-i facuta de primarie, deci e mai scumpa, dar e, si la lipsa cronica de parcari ar trebui sa fie plina, si oamenii din jur sa o tina tot intr-o hora de bucurie ca ei au scapat de aglomerarea de pe trotuare alei si strazi. si cand colo, ce sa vezi, vai, cum sa dau 2 lei pe ora? sau cei din zona, 200 pe luna??doamne fereste. da ca pierd 200 de ore din viata pe luna din cauza stresului in trafic nu se pune.
AdrianMC
@eloy: lasa-l pe Creanga in pace ca nu are nicio vina....In Munchen e 1.5 Euro/24h (P+R)
Vreau si eu o parcare unde sa imi las masina si sa iau metroul sa ajung la job. Dar nu sa dau 48 Ron/24h... Adica neamtul da 1.5 euro pe 24h iar eu cu salariu de Romania sa scot 12? de 8 ori?? hai sa zic ca o sa stea masina 9h in parcare dar tot inseamna 18Ron/zi.
Cred ca ai inteles ca eu aici discut de P+R si nu de parcarile stradale amenajate pe strazile principale. Acolo e alt pret si alte conditii.
eloy
@AdrianMC
man, nu te contrazic cu cifrele alea din munchen si viena ca nu cunosc, dar pun pariu ca se gasesc si mai scumpe, imi amintesc ca am citit odata ca in roma si barcelona sunt destul de scumpe, si la mom. respectiv erau cam la fel cu noi.Dar nu despre asta vorbeam, cred. Ne plangem de trafic dar nu vrem sa facem un efort. Repet, efort, nu sustin ca-s flori de mar. Eu am dat 9000 euro pe un loc de parcare, la demisol (in bloc nou, ma rog), si m-a usturat, crede-ma, dar ma simt bine cu mine insumi, eu mi-am facut datoria.
IRONICK
QUOTE(eloy @ 16 Oct 2008, 16:54)
Eu am dat 9000 euro pe un loc de parcare (in bloc nou, ma rog), si m-a usturat
Cred si eu, a costat mai mult decat masina ...
eloy
QUOTE(IRONICK @ 16 Oct 2008, 15:55)
Cred si eu, a costat mai mult decat masina ...
*


yup. si asta e situatia si in vest, in general parcarea costa. mult. niste prieteni se uitau de cazare in madrid pe la hostaluri si pt parcare era cam inca 70-80% din costul camerei. (duble, cu baie , tv, etc).
AdrianMC
P+R Viena
P Viena
Un mic detaliu: este si normal sa stiu parcarile acum dupa ce am luat o amenda de vreo 20Euro.
Parcarea nu costa peste tot in Vest atat de mult.
Si alta faza: intervalul 08-18 este gratis.

Eu astept cu nerabdare sa se faca parcari si la noi, astept automate pe strada ca sa imi pot plati parcarea in zona centrala, astept P+R la periferie astfel incat cei ce vin din suburbii sa lase masina in P+R si sa continue drumul cu metroul, astept metrou cu statii dese in Drumul Taberei , Colentina, Pantelimon, Baneasa ...
eugeniuz2004
asteapta... macar sa fie placuta asteptarea ta (noastra) ca lunga va fi cu certitudine!
burliu
ce bine ar fi ca sa fie strapunsa centura bucurestiului din calea giulesti
maddan
O, ce bine ar fi ca Centura Bucurestiului sa fie strapunsa de inca o gramada de strazi, si mai ales toate sa fie cu pasaj.

Din pacate asta nu se va intampla prea curand. Exista mult prea multa incompetenta crasa la varf, asa ca trebuie sa ne luam gandul.

Poate copiii nostri sa vada traficul rezolvat... Sau copiii copiilor lor.
fanu_WZI
A1 in reparatie 2 zile
eloy
<span class='edit'>17 Oct 2008, 10:29:</span>
http://www.romanialibera.ro/a136796/autost...de-de-euro.html

Drumul expres Craiova-Pitesti va costa 1,1 miliarde de euro fara TVA, iar cei 121,85 kilometri de traseu sunt programati sa fie construiti intr-un singur an, in perioada 2009-2010, a informat ieri Compania Nationara de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
bai nici nu mai stiu ce sa fac, sa rad, sa plang, sa ma enervez, sa pun mana pe o pusca si sal fugaresc pe debucean....
Ayden_CJ
eu cred ca cei de la CNADR au simptome de probleme la "mansarda" deci ar trebui sa se cam caute la cap dupa cat abereaza... si cei 25 km ai A3 promisi intra cu fiecare ploaie la apa...rusinica rusinica
Smiley
QUOTE(eloy @ 16 Oct 2008, 11:37)
tragica  mellow.gif

<span class='edit'>16 Oct 2008, 10:43:</span>

da domnule, 2 ron. adica o paine, sau o cola de 0.5 (daca nu cumva aia e 2.5).e mult? cmon! o fi mai ieftin la viena, da aia au asa ceva la tot pasul.credeam ca chestia nasoala era lipsa parcarilor, acum ne plangem ca nu-s muieti posmagii?
Intr-adevar, nu-i facuta de primarie, deci e mai scumpa, dar e, si la lipsa cronica de parcari ar trebui sa fie plina, si oamenii din jur sa o tina tot intr-o hora de bucurie ca ei au scapat de aglomerarea de pe trotuare alei si strazi. si cand colo, ce sa vezi, vai, cum sa dau 2 lei pe ora? sau cei din zona, 200 pe luna??doamne fereste. da ca pierd 200 de ore din viata pe luna din cauza stresului in trafic nu se pune.
*



eloy, problema e un pic diferita: noi platim taxe si impozite, care ajung la primarie. banii astia sunt cheltuiti si "alesii" vin la televizor si se justifica :: " pai da, am cheltuit fondurile, ca am facut 10.000 de locuri de parcare!" ei bine, asta ma derajeaza pe mine: ca acele "locuri" nu sunt "facute", sunt doar desenate pe locuri unde masinile erau deja parcate.

si da, 200 ron/luna e o suma mare. salariul mediu din romania e pe la 1200-1300 ron/luna. problema, in cazul unei parcari particulare, e ca proprietarul parcarii vrea atat banii inapoi, cat si sa scoata un profit de pe urma ei. daca acele parcari ar fi facute din fondurile primariei (eventual cu fonduri de la UE, ca se dau si tp asa ceva) si primaria ar fi interesata sa castige doar atati bani incat sa poata mentine in stare buna parcarile (asta insemanand ceva reparatii+un paznic), abonamentele ar fi acesibile tuturor si oamenii ar incepe sa parcheze acolo.
Cypher4laguna
Aici e problema noastra... noi credem ca oamenii respectivi de la conducerea diversor companii sau institutii de stat sau private au bunacredinta si vor sa faca ceva in interesul nostru.

Gresit! Interesele sunt doar ale lor sau ale companiilor pe care le reprezina, fac pe prostii, ignora orice norma de bun simt si isi bat joc de oameni.

Va puteti face o idee in Zeitgeist:Addendum smile.gif
CGB
dupa ce-au frecat cucu la centura ploiestiului, si-au dat seama ca nu prea e bine ce-au facut si trebuie largita. asadar mai trebuie inca fro 8 mil euro ptr asta. bani, care vor intra in buzunarele lui....casuneanu (ala cu bugatti veyron). ptr ca firma lui face lucrarea.

si tot "rasfoind" netul dadui si peste urmatoarea stire: "Un alt contract a fost adjudecat de Euro Construct Trading 98, firma patronilor de la Golden Blitz, Dan Beșciu și Sorin Vulpescu. Astfel, în următorii patru ani, Euro Construct va întreține, fie vară, fie iarnă, drumurile naționale din administrarea SND Târgoviște, pentru nu mai puțin de 7,4 milioane de euro pe an".
eu fiind targovistean, imi intelegeti ingrijorarea.
eloy
ca tot veni vorba despre buc-ploiesti

"Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a primit la ultima rectificare bugetară 320 milioane lei, din care 210 mil. lei vor fi repartizați pentru patru priorități necesare fluidizării traficului, a declarat pentru NewsIn directorul de comunicare, Ștefan Szobotka.

"Cei 320 milioane lei primiți la cea de a treia rectificare bugetară vor fi destinați în primul rând investițiilor, respectiv suma de 210 milioane lei. Fluidizarea traficului de tranzit pentru centura Bucureștiului este o prioritate de prim rang investițional pentru companie. Totodată, vor continua investițiile în autostrada București-Brașov pentru a putea da în folosință conform graficului, în anul 2010, cei 60 de kilometri, în prezent 30 de kilometri din acest tronson fiind în stadiu avansat de realizare", a spus directorul de comunicare al companiei, Ștefan Szobotka."

30 km in stadiu avansat??? unde-s aia frate? si nu era vorba sa o termine in 2009? ori m-am prostit io de tot...
minny
Ca s-a discutat putin despre parcari si costul ridicat al parcarii, as zice ca seamana a dracu cu momentul cand a crescut petrolul dar acum ca se ieftineste si lumea s-a obisnuit nu mai e nimeni revoltat. Diferenta e insa ca presiunea parcarilor creste incet incet si acolo nu mai merge treaba cu luat pusca si hacuit arabi. Motivul e simplu, se termina spatiu, iar comunismul nu a prevazut atata prosperitate. Marea majoritate a blocurilor nu au parcari si sint inghesuite rau. Solutii pertinente pe termen lung nu exista. In marile orase din afara edilii au incetat de mult sa considere parcarile o prioritate. Prioritatea a devenit un mijloc de transport in comun eficient ...
AdrianMC
In marile orase din Vest exista parcari! Terane, supraterane, subterane, etajate, supraetajate ... cum vrei tu sa le zici DAR exista. Ca-s preturile imense in Amsterdam si normale in Munchen asta-i alta poveste. Pe mine nu ma roade sa am parcare linga bloc dar macar sa am unde sa las masina seara cand vin. Problema e ca acum merg un km sa o las iar daca nu am bafta trebuie sa o sui pe borduri si coclauri. Nu mai apucam noi mijlioc de transport in comun eficient.
rombul
@eloy tronsonul moara vlasiei-ploiesti nu cred ca o sa fie gata in nici un caz in 2010
acum poate se va lucra in continuare pe sectorul rafov, balta doamnei ,berceni exact 30 km .


euroconstruct nu a facut nimic la vlasia doat 2 km la stadiu de terasament cred ca anul asta sa cam incheiat ptr constructori

21 Oct 2008, 19:13:
si oricum nu va putea fi folosita fara bucuresti moara vlasiei-0km

21 Oct 2008, 19:21:
@cristib ca tare bune drumuri aveti in zona mai ales iesirea spre sinaia
eloy
de la newsIN

Studiul de fezabilitate la Autostrada Pitești - Sibiu a fost aprobat, afirmă ministrul Ludovic Orban

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, miercuri, la Pitești, că a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Pitești - Sibiu, valaoarea estimată pentru cei 116 kilometri fiind de 3 miliarde de euro, informează corespondentul NewsIn.

Orban a precizat că, în termen de aproximativ un an, vor fi finalizate procedurile de licitație și ulterior vor fi demarate lucrările, dar că cel mai important este faptul că miercuri a fost aprobat studiul de fezabilitate.

"A fost aprobat în consiliul tehnico-economic al companiei studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Pitești - Sibiu. Valoarea estimată este de 3 miliarde de euro, sunt 116 kilometri. Intenția pe care o am este să fie realizată prin contract de concesiune de lucrări, ca și tronsonul Comarnic-Brașov. Imediat după aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern, în baza studiului de fezabilitate, o să demarăm procedurile de licitație, până la data de 1 decembrie", a declarat ministrul Orban

Ministrul Transporturilor a mai spus că tronsonul Sibiu-Pitești este fundamental pentru că este inclus pe coridorul IV pan-european și era singurul tronson care nu era pregătit și nu avea finanțare. "Fiind vorba de un contract de concesiune, în aproximativ un an de zile se pot finaliza procedurile de licitație, dar lucrul cel mai important este că am aprobat studiul de fezabilitate", a subliniat Orban.

Ludovic Orban speră ca lucrările să înceapă la 1 octombrie 2009 și toată construcția să dureze trei ani.
vijelie
Deci treaba sta asa:

A. Transilvania:
in 2004: 2.5 mld euro / 450 km = 5.6 mil euro / km
in 2008: 7.5 mld euro / 450 km = 16.7 mil euro / km

A. Pitesti - Sibiu:
in 2008: 3 mld euro / 116 km = 26 mil euro / km

Ati vazut ca se poate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.