Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
aphophis
ca toata lumea o trebuit sa ajunga cu elicopterul atunci, nevand alta cale mai buna sa ajunga pe acea bucata de autostrada? smile.gif
nasty
http://www.ziare.com/economie/infrastructu...telefon-1273988

"La doar o zi de la inaugurare, cei 60 de kilometri de autostrada ce leaga Orastie de Sibiu ii pun pe soferi in mare dificultate.
Pe multe portiuni ale autostrazii nu exista semnal la telefon, iar bornele SOS nu au fost inca desigilate si nici nu functioneaza, ceea ce ar fi catastrofal in cazul unui accident rutier.
Mai mult, conducatorii auto se plang de faptul ca animalele pot patrunde nestingherite pe soseaua de mare viteza, motiv pentru care au aparut deja si primele cadavre de caine pe carosabil.
Toalete publice si benzinarii nu exista de-a lungul autostrazii Sibiu - Orastie, iar soferii se plang ca au vazut chiar si carute patrunzand pe drumul de mare viteza."
vijelie
Poate ar fi bine de precizat ca din motive politice tronsoanele s-au receptionat cu lista de lucrari restante, nu s-a facut receptia finala.
Chiar si asa, semnalul gsm tine de furnizorii de telefonie nu de cei care au gestionat lucrarile de autostrada.
Personal, cred ca asta e o mica rautate deoarece zonele cu semnal gsm slab sunt de ordinul sutelor de metri lungime iar punctele SOS sunt amplasate la fiecare 2 km.
Cu animalele ar fi o problema dar din cate stim cainii sunt animale domestice deci rugam posesorii din zona sa ii tina in interiorul proprietatilor nu pe camp.
Statiile de carburanti nu au fost obiectul contractelor respective.
nasty
http://www.sebesinfo.ro/accident-rutier-in...cunta-2908.html

ok, ai dreptate cu telefonia si statiile de carburanti, dar cu dezapezirea ar fi trebuit sa aibe contract? Cine trebuia sa aplice materiale antiderapante? Ca doar e autostrada nu drum judetean!

"Un accident rutier în lanț în care au fost implicate circa 40 de mașini s-a petrecut în această dimineață pe A1 în zona Sebeș-Cunța din cauza poleiului acumulat pe carosabil și a ceții dense.

Potrivit IPJ Alba, din cauza poleiului format pe carosabil peste 40 de autovehicule care circulau pe sensul Sebeș – Cunța au intrat în coliziune. O victimă a rămas încarcerată între fiarele contorsionate ale unei mașini. La fața locului se află numeroase echipaje de descarcerare SMURD, poliție și ambulanță. Traficul a fost redirecționat prin municipiul Sebeș, pe DN1 și DN7 (pe vechea rută) din cauza coloanelor de mașini care s-au format pe A1."

vijelie
Cata vreme nu s-a facut receptia, nu se poate incheia niciun alt contract pe amplasament.
Nu m-as grabi sa trag concluzii, sa vedem cati din cei 40 de tamponati circulau regulamentar mai ales ca meteorologii au informat din timp situatia (ceata densa si depunere de chiciura).
yoncv
Intrebare de baraj: panouri electronice de avertizare exista pe segmentul unde s-a produs accidentul in lant? Este exact situatia in care un astfel de panou isi dovedeste utilitatea.
nasty
http://adevarul.ro/news/eveniment/autostra...bca7/index.html

"...important este că s-au deschis kilometri ăia de autostradă atâția cât sunt. Că un indicator lipsă e un detaliu. Că ne agățăm noi de lucruri mici și nu vedem ansamblul. Ce te faci însă când lucrurile astea așa mici, detaliile care lipsesc din ansamblu, produc dezastre. Când 40 de mașini se ciocnesc în lanț pe autostrada recent inaugurată te întrebi nu dacă șoferii au respectat regulile de circulație ci unde au mai greșit autoritățile. Ce semne au uitat să traseze, ce indicatoare au crezut că sunt inutile, ce detalii li s-au părut nesemnificative. Cum, din aroganță și dispreț, au inaugurat o autostradă fără să se gândească la siguranța oamenilor care circulă pe ea. Or fi dat cu antiderapant? Au pus avertizoare de ceață sau polei? Funcționează telefoanele SOS? Există patrule de poliție pe noul drum?"

IsNa
Pai soferul roman daca l-ai pus pa autostrada, merge cu 150 la ora indiferent daca e ceata si polei, ca doar e autostrada, nu? A auzit el ca pe autostrada nu se pot intampla accidente, si daca totusi se intampla, e vina proirctantului sau constructorului drmului, si daca nici asta, atunci a lui Basescu tongue.gif

Noroc ca n-a iesit mai rau, vom invata odata si odata si noi sa conducem...

P.S. "Avertizoare de ceata si polei"? Eu le stiu sub denumirea de "ochi", si dupa cate stiu nu poti primi permis de conducere daca nu esti echipat cu asa ceva...
vijelie
E nasol daca am ajuns in halul in care nu observam ceața densa decat daca ne-o semnaleaza un panou luminos.
yoncv
Si mai nasol e daca stim sa citim, dar nu intelegem ce citim. Pe un panou de avertizare putea sa scrie "ATENTIE, ACCIDENT PESTE 1 KM!" si asa, in loc sa fie accident cu 40 de masini, putea fi doar cu 3-4, ceilalti aveau timp sa opreasca.
vijelie
Asta ar fi interesant de stiut: daca panourile de informare isi faceau treaba.
corbex
Nu inteleg de ce e considerata deficienta majora absenta unei bude. Nu mai sintem in stare sa ne tinem nici macar 40 de kmp?. Chiar si in acest caz putem opri intr-una dintre numeroasele parcari si sa facem la tufa. Ne-am dat dracu' de boieri ce sintem!
VladSoare
QUOTE(IsNa @ 22 Dec 2013, 16:35)
P.S. "Avertizoare de ceata si polei"? Eu le stiu sub denumirea de "ochi", si dupa cate stiu nu poti primi permis de conducere daca nu esti echipat cu asa ceva...
*


Ceața da, dar poleiul nu-l vezi, iar cînd te lovește pe neașteptate poți să fii și mama lui Schumacher și s-o ai pe mama cauciucurilor, că tot degeaba.
Poleiul n-avea voie să fie acolo, iar combaterea lui era treaba autorităților.
vijelie
Nu-s tufe, totul e asfalt.
In plus, românii sunt pudici.
akileon
am intrat si noi in randul lumii, chiar ma ofticam cand vedeam la altii accidente in lant pe autostrazi cu zeci de masini implicate smile.gif
vijelie
La Alba Iulia tocmai s-a infiintat o UPU, deci avem toate conditiile.
Ceață si polei sa fie.
bucatzel
io-s curios cand o sa ajunga la concluzia ca poate e utila o benzinarie, ca inca n-am ochit vreuna pe segmentele de autostrada de pe la noi.

Nu pentru localnici, ca aia de bine de rau, stiu, ci pentru amaratii aia care nu stiu ce fac si vin pe la noi prin tara, cum le zice.... turisti.
vijelie
De la Deva pana la Cunta sunt 77 km, deci vor avea probleme cei cu mai putin de 10 litri in rezervor si carora le e lene sa alimenteze din zona nodurilor 04.gif
kato
lene ori fobia de ariciul din buzunar? rolleyes.gif ar fi interesant sa bagi si o statistica in care sa aflam de ce sume alimenteaza romanii! icon_mrgreen.gif
IsNa
QUOTE(VladSoare @ 22 Dec 2013, 19:14)
Ceața da, dar poleiul nu-l vezi, iar cînd te lovește pe neașteptate poți să fii și mama lui Schumacher și s-o ai pe mama cauciucurilor, că tot degeaba.
Poleiul n-avea voie să fie acolo, iar combaterea lui era treaba autorităților.
*


Aiurea, am mers eu destul pe gheata si pe zapada si in Austria si in Germania pe autostrazi, si ghici ce: traficul incetiste la 60-70 km/h si nu se suie toti calare unii peste altii. Nu vezi poleiul? E altfel decat pe DN? Nu zau...

Da, e mai bine daca ai toate minunile de semnalizare, dar daca nu, casti ochii in fata si mergi cu viteza pe care ti-o permite vizibilitatea.
vijelie
Comunicat CNADNR:
"Acțiunea de combatere a producerii poleiului a început la ora 3.00 prin acționarea cu trei utilaje care au răspândit o cantitate de 16 tone de material antiderapant. La ora 6.00, pe sectorul de autostradă Sebeș-Turda s-a efectuat o revizie pentru stabilirea măsurilor de acționare. La ora 8.40 pe sectorul de autostradă cuprins între km 293 - km 316, s-a acționat prin răspândirea a 32 tone de sare cu două autobasculante cu lamă si răspânditor pe sensul Pianu-Cunța și cu două Unimog-uri pe sensul Cunța-Pianu"

Cu precizarea ca autostrada "Sebeș-Turda" e in stadiu de oferta radmasa.gif
VladSoare
QUOTE(IsNa @ 22 Dec 2013, 21:17)
Aiurea, am mers eu destul pe gheata si pe zapada si in Austria si in Germania pe autostrazi, si ghici ce: traficul incetiste la 60-70 km/h si nu se suie toti calare unii peste altii. Nu vezi poleiul? E altfel decat pe DN? Nu zau...
*


Pe zăpadă cu un pic de gheață sub ea, da, e cum spui tu. Dar dacă mergi pe asfalt și brusc dai de o peliculă de gheață lucie, treaba se schimbă radical. Am pățit-o eu în București, și nu la 60 la oră, ci doar la 30.
Nu e altfel decît pe DN. Doar că pe DN-uri au dat cu soluție anti-îngheț (era chiar o discuție pe forumul de Fluence, un utilizator supărat că i s-a murdărit în ultimul hal mașina din cauza acestei soluții), pe cînd pe "autostrada" de față nu s-au obosit să facă nimic. De-aici vine diferența.
argon
Cand vezi pomii inghetati si ceata densa, ar trebuis a te duca capul ca e posibil sa fie polei, nu sa dai minim 130 la ora in curul celui din fata, mentalitate de roman..daca e autostrada trebuie sa-i dea in gura, ca de aia s-a facut. Exista indicatoare cu 80 la ora pe vreme rea, dar alea sunt pentru fraieri.
VladSoare
Dar de unde știi că aveau 130? Pentru că așa au spus la știri? radmasa.gif
Crezi că la 80 dacă dai brusc de polei mai poți să controlezi mașina în vreun fel? Înseamnă că n-ai pățit-o niciodată. Îți doresc să nici n-o pățești vreodată.

La noi întotdeauna șoferul e de vină, orice s-ar întîmpla. A căzut un asteroid pe mașină? Păi el e de vină, mama lui de țăran cu carnetul luat la Pitești, că ar fi trebuit să caște ochii. Și-a rupt roata și planetara într-o groapă? El e de vină, că ar fi trebuit să știe că sînt gropi și să le ocolească. A intrat o salvare pe roșu fără girofar și fără sirenă? El e de vină, că trebuia să dea prioritate la salvări, mama lui de idiot cu cine i-a dat carnetul. A dat cu roata într-o gură de canal fără capac? Dar unde naiba se uita tîmpitul, n-a văzut gaura?
Și așa mai departe.
Și cînd a fost accidentul ăla cu toanta lovită de tramvai, s-au ridicat zeci de voci împotriva vatmanului, cum că vezi doamne, ar fi mers prea repede, ar fi frînat prea tîrziu, etc. Nu contează că printre toți ăștia nu era probabil nici unul care să știe cum se conduce și cum se oprește un tramvai. Ei știau sigur că el era de vină, nu proasta care a traversat ca o vacă și s-a oprit fix în fața lui.
Asta-i mentalitatea la noi. Ăl' de conduce e vinovat, orice s-ar întîmpla.
argon
Pentru ca am fost pe sectorul respectiv, si de multe ori pe cel existent demult deva-orastie, si asa circula in conditiile meteo date, viteza excesiva, si fara a pastra distanta, civilizatia rutiera e zero.
VladSoare
Poate că civilizația rutieră e zero, dar nici autoritățile nu ajută deloc. Și nici legislația.
Dacă administratorul drumului și-ar fi făcut treaba, atunci accidentul nu s-ar fi întîmplat (sau ar fi fost mult mai puțin grav), nici chiar în condițiile unei civilizații zero.
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 23 Dec 2013, 10:19)
Dar de unde știi că aveau 130? Pentru că așa au spus la știri? radmasa.gif
*



Pen' ca erau romani intorsi de la 'etalea, cu televizoare, si dividi-uri, sa-si faca sarbatorile cu famelia, nedormiti de o zi juma'. Tot aia care se opresc cate 4 pe banda de urgenta, la 100 de metri dupa parcare, sa decida daca mai merg inainte sau nu, ca nush' ce alte decizii mai pot lua acolo unde se opresc. Frati cu aia care atunci cand e ceata de nu vezi la 10 metri in fata, trec cu minim 130 pe langa tine, de te gandesti ca nici sa mergi asa incet nu-i sanatos, ca cine stie cum apare urmatorul imbecil, si-ti face break-ul hatchback.

Nu ca asta ar fi scuza pentru aia pe care iaaaaara i-a surprins vremea, dar ar fi fost diferenta dintre 2-3-4 masini pleznite, si 40.
VladSoare
Diferența dintre două-trei-patru mașini plesnite și patruzeci ar fi făcut-o lipsa poleiului. Care lipsă era responsabilitatea integrală a autorităților. Care autorități s-au obișnuit să-și acopere incompetența, nepăsarea și corupția dînd vina pe restul lumii. Și mai grav nu este faptul că ele dau vina pe noi. Cel mai grav este că mulți dintre noi, și nu proști, ci chiar oameni de la care aș avea pretenții, au ajuns să creadă asta și s-o repete.
Poate că mulți șoferi sînt tîmpiți. Dar dacă acestori tîmpiți le mai pui și capcane în drum, asta nu te absolvă de vină, ci dimpotrivă.
După o astfel de ispravă, toată conducerea CNADNR ar trebui să intre în pușcărie și să plătească daunele din buzunarele personale. Dar nu, la noi nu vei vedea așa ceva. La noi fraierii sînt de vină întotdeauna.
bucatzel
Aaaa, io nu cred asta ca mi-o spune governul.

Io cred asta pentru ca vad prea mult, si prea multi tampiti cu un covrig intre degete.
Nu de alta, daca azi s-ar da un examen pe bune printre toti posesorii de cartonas roz, jumate ar ramane fara el.

Si acum sa te intreb serios (nu ca as fi glumit pana acum). Daca erai atunci, acolo, ii dadeai cu 130? Imi lasi impresia de om serios, care mai si casca ochii pe unde e si ce face, asa ca banui ca nu. Or daca aia n-au fost in stare sa caste ochii pentru ei, de ce mama naibii ne tot contram aici de mila lor?

Nu de alta, amu' cateva zile, la americani (pe care-i consider niste soferi si mai incapabili decat p-ai nostri), uite ce le-o trebuit ca sa plezneasca tot ~40 de masini

http://www.wisn.com/news/south-east-wiscon...ez/-/index.html
VladSoare
Nu, nu-i dădeam cu 130, dar tocmai asta încerc să spun, că nu era nevoie de 130 ca să se întîmple asta. La 50 la oră, dacă dai brusc de gheață, te duci ca sania, de nu știi ce te-a lovit.
Poate că sînt mulți tîmpiți, dar asta nu-i o scuză ca să le pui capcane în drum și pe urmă să-i arăți cu degetul, cum că din cauza tîmpeniei lor s-ar fi lovit.
Dacă autoritățile și-ar fi făcut treaba pentru care au fost plătite, accidentul nu s-ar fi produs. Nici chiar cu șoferi tîmpiți. Faptul că sînt tîmpiți nu justifică neglijența criminală a nemernicilor din CNADNR.
Markos
La noi au fost doar 31 de masini avariate. A început ciomageala aferenta.
argon
Acum se gaseste tap ispasitor, n'au dezapezit chiciura depusa pe drum, care poate apare pe sectoare de cateva sute de metri, si mai incolo curat. Dar vara, cine-si da demisia la tamponarile din cauza ca intram cu 130 la ora in norul de fum adus de vant? Taranul care a dat foc la miriste?
bucatzel
Ma repet. Nu neg nici pentru o secunda incompetenta astora. Doar am exemplul perfect la o aruncatura de bat. Arad - Timisoara o fost restrictionat un an jumate la 100, pentru ca erau destule zone fara parapeti intre sensuri, lipsea gardul de pe margini (chiar am vanat si eu un iepure multumita lui). Asta dupa ce a fost data in functiune cu mare tam-tam.

Dar unele din masinile alea busite pe acolo nu arata ca si cum ar fi luat-o la plimbare pe gheata la 50 la ora si buf. Arata mai degraba ca si cum atat o mai reusit sa incetineasca melteanul din spate care venea cu 130. Si ar fi aratat si mai rau, daca masina pe care o buseau nu era si ea tot pe polei.

Oricum, maine ma duc si eu p-acolo. Is curios cate semne o sa vad in curs de montare tongue.gif

P.S. Daca tot am pomenit de Ar-Tm. Am facut ieri o tura pana la Arad. La intoarcere, am numarat 6 masini oprite pe banda de urgenta. 6, in 30 de kilometri. Sau, in traducere libera, 6 sandibeli, care nu stiu daca ei si masina lor pot ajunge pana-n colt, dar ei pleaca cu ea pe autostrada.
VladSoare
QUOTE(argon @ 23 Dec 2013, 13:23)
Acum se gaseste tap ispasitor, n'au dezapezit chiciura depusa pe drum, care poate apare pe sectoare de cateva sute de metri, si mai incolo curat. Dar vara, cine-si da demisia la tamponarile din cauza ca intram cu 130 la ora in norul de fum adus de vant?  Taranul care a dat foc la miriste?
*


Fumul îl vezi și încetinești. Poleiul nu-l vezi, iar cînd îl simți e deja prea tîrziu.
Atîta timp cît există o autoritate a statului, plătită din banii mei, a cărei obligație este să stropească drumul cu o soluție anti-îngheț, mi se pare normal ca aceasta să răspundă cu capul în cazul în care nu-și face treaba și se produc accidente.
Și-apoi, cîte tamponări în lanț ai văzut tu vara la noi?

Accidentul a fost atît de grav nu numai din cauza tîmpeniei șoferilor, ci din cauza tîmpeniei șoferilor combinată cu nesimțirea criminală a autorităților. Chiar dacă pe drumul ăla ar fi circulat numai cretini oligofreni cu carnetul luat la Pitești, și toți cu 130 la oră, accidentul tot n-ar fi fost atît de grav dacă nemernicii din CNADNR și-ar fi făcut treaba pentru care fuseseră plătiți.
vijelie
Purtătorul de cuvânt al Poliției Județene Alba, Luminița Prodan, a declarat, duminică, pentru corespondentul MEDIAFAX, că tamponările în lanț produse pe autostrada Sibiu - Orăștie au fost declanșate de un șofer în vârstă de 26 de ani, din Vaslui, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum acoperit cu polei și nu a păstrat distanța de siguranță față de autoturismul care circula în fața sa, iar la o frână a acestuia l-a tamponat.

@Vlad
Nu uita de ceata densa, vizibilitate de 50-100m.
VladSoare
Tipic. Comunicatele standard, copy-paste. Toate-s la fel, întotdeauna.
Dacă-ți cade un asteroid pe mașină, purtătoarea de cuvînt va spune că a fost vina unui șofer care n-a adaptat viteza la condițiile atmosferice, recte o ploaie de asteroizi. rolleyes.gif
Dacă dintr-un camion cade nisip și tu derapezi pe el în curbă, se va spune că n-ai adaptat viteza la condițiile de drum.
Mă surprinde că nu le-au scos vinovate și pe victimele lui Huidu, că n-au adaptat viteza la condițiile de drum: bolizi pe contrasens. Ce naiba, cînd vine un bou pe contrasens trebuie să frînezi, să mergi încet, nu să intri ca berbecul în el, nu? smile.gif
vijelie
Nu e nevoie sa inventezi situatii absurde ca sa retinem ca si administratorul drumului public are partea lui de vina.
De altfel, a primit si o amenda de 8.000 lei.
VladSoare
Mda, dar opt mii de lei e un spanac. Nici nu se simte, mai ales că-i plătit din buget, care-s tot banii noștri. Deci tot noi plătim amenda.
Ar fi trebuit ca toți responsabilii să fie amendați personal, să plătească din buzunarul lor suma asta. Iar șeful ăl mare să dea și cu subsemnatul la Parchet. Dar asta nu se va întîmpla niciodată la noi, din păcate.
marinul
de parca panourile alea sunt updatate in fiecare minut si le gasesti la fiecare km



http://www.mediafax.ro/economic/cnadnr-a-f...n-2014-11797122

era mai util sa lege Clujul de granita cu ungaria, nu de coridorul pan

dar si asa mai e mult pana departe
Markos
Încă 27, nebunie.

QUOTE
Luni, premierul Victor Ponta a declarat că subtraversările pentru urși care vor fi construite pe tronsonul de autostradă Lugoj-Deva vor costa Guvernul între 30 și 32 de milioane de euro.

ohmy.gif
argon
Cu precizarea ca in zona Lugoj-Deva exista doar ursi imaginati in mintea lu' Ponta.
vijelie
La sesizarea din 2012 a ecologistilor www.panda.org, in 2013 s-a intocmit un "Raport privind permeabilitatea carnivorelor mari pentru proiectul Autostrada Lugoj-Deva km 0+000 - km 99+764 si drum de legătură de la autostrada la varianta de ocolire a Municipiului Lugoj de la km 0+000 - km 10+518".
E disponibil pe site la ANPM.
argon
Am studiat docomentul. Pe toata durata observatiei, cele 33 de camere au inregistrat 0 ursi, si 0 lupi, doar niste vulpi si capreturi. Astia ne cred idioti?
vijelie
Eu am verificat doar daca recomandarile studiului din 2013 coincid cu reclamatia din 2012. Suntem pe drumul cel bun. 04.gif
tony-s
Prosteli din astea cu facilitati pt. ursi calatori sunt impuse de m(UE).....sunt to gramada de tampenii din astea prin reglementarile m(ue).
argon
Nu e o tampenie, au si ei dreptate, dar conditia principala e sa EXISTE ursi. Sunt ursi in Romania, chiar mai multi decat trebuie, dar nici unul in zona autostrazii Deva-Lugoj.
tony-s
Nu cred ca o autostrada poate afecta evolutia populatiei de ursi din romanika...iar faptul ca o parte din ursi vor avea un areal mai restrans pt. plimbari ma lasa rece in conditiile in care pt. asta trebuia sa platim zeci de milioane de euro.

La cat de stupide-s multe din reglementarile m(ue) statul trebuie sa aloce mai multi bani pt. ursi, caini...decat pt. copii orfani, batrani fara venituri...
vijelie
Studiul a fost necesar fiindca traseul autostrazii intersecteaza o zona propusa a fi protejata in cadrul Natura 2000.
Astfel s-a gasit justificarea legala pt sumele respective.
Markos
QUOTE(argon @ 24 Dec 2013, 10:32)
Nu e o tampenie, au si ei dreptate, dar conditia principala e sa EXISTE ursi. Sunt ursi in Romania, chiar mai multi decat trebuie, dar nici unul in zona autostrazii Deva-Lugoj.
*


Irelevant. Important e ca cineva încaseaza 30 de milioane euro.
Ampt
Bravos Grecule, ai pus punctul pe "I" !

"Când spun o prostie, toată lumea mă tolerează, când spun un adevăr, toată lumea ma urăște."
Johann Wolfgang von Goethe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.