Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
RZV
Pai si domnii astia nu au buletine de incercari si de calitate pentru betoanele produse in statiile proprii? Mi-e greu sa cred ca se toarna beton neconform, mai ales prin prisma faptului ca fiecare statie de betoane are propriul laborator certificat, si nu se cumpara beton de la terti. wink.gif
De speculat am putea specula la nesfarsit.

Respecte.
vijelie
@RZV: Nu e nimic de speculat aici, ala e un beton slab, cu agregate canci, cu ciment furat, cu apa adaugata ca sa spele bena si turnat prost. Se vede din avion ca e rasoleala.
RZV
Pai si de a fi chiar asa, EGIS-SCETAROUTE ce pazeste? dry.gif

Sper ca ai si surse de incredere pentru a demonstra acel "Ciment furat" sau acele "Agregate canci" wink.gif

Nu de alta dar daca ar fi, prin absurd sa zicem. sa se demonstreze cu buletine de analiza pe lot, plus identificare in teren, aproape ca ti-as putea garanta ca acel beton corespunde dpdv calitativ.

Ce zici, te bagi la o mica prinsoare? smile.gif

Respecte.
vijelie
Nu cred ca ti-ai gasit persoana careia sa ii demonstrezi ca un beton prost e un beton bun. smile.gif

LE Despre turnarea betonului in gropi inundate ce parere ai? Au comis-o pe 2B anul trecut.
RZV
Pai aici e procesul invers. Trebuie demonstrat ca betonul e prost. Se pleaca de la premiza ca betonul e bun, corespunde calitativ si are buletin de analiza. Pot sa-ti spun ca nici o "cifa" nu paraseste oricare din statiile de betoane incarcata cu beton prost. Punct. dry.gif

Ca or mai exista erori la turnare, sau ca se executa turnari in gropi inundate sau mai stiu io ce, asta e de datoria consultantului si a beneficiarului sa ia atitudine, sa initieze/documenteze rapoarte de neconformitati si asa mai departe.

Dintr-o simpla poza publicata undeva, vezi cazul de mai sus, nu se pot face, zic io, judecati de genul "betonul e prost". smile.gif (Parerea mea).

Respecte.
vijelie
Discutia se poarte exclusiv pe ce era in poza, fara extrapolari sau generalizari.
Daca te deranjeaza, stop.
Insa data viitoare, sa postezi, te rog, certificatul de calitate al grinzii intermediare care s-a rupt acum 3 saptamani. Sunt convins ca nu avea nicio problema. smile.gif
RZV
Nu ma deranjeaza nici un fel de dscutie. smile.gif

Iar pentru grinda "T" cea de la km 24 al sectiunii 3C (daca la asta te referi), aceasta nu a fost grinda intermediara, ci grinda de capat, nu s-a rupt, ci a cazut de pe reazem nefiind montata/asigurata corespunzator, cel mai probabil fiind "agatata/dezechilibrata" de ceva/cineva. smile.gif

Cazand de la o inaltime de aproximativ 5m mi se pare oarecum normal sa apara fisuri (nu s-a rupt ca o grisina). smile.gif

Ceritifcatele de calitate ale grinzilor "T" si "U" exista, pentru fiecare tip de grinda fiind executat si un test distructiv, care a relevat faptul ca sunt potrivite pentru acest tip de lucrare. Documente si certificatele de calitate exista atat la Bechtel cat si la consultant/beneficiar insa acestea au un statut mai confidential.

Respecte.
vijelie
Aha. In pozele pe care le-am vazut eu lipsea si una intermediara.
RZV
@Vijelie
Din alte cauze lipsea grinda intermediara din acele poze. Insa pot sa te asigur ca nu s-a rupt. smile.gif.
fizzo
Mda, m-am linistit acum: Baselu ne asigura ca vom avea 700 km de autostrada in 2 ani asa ca dragi participanti "suferinzi" la traficul pe ulitele Patriei stati linistiti. Ce atatea intrebari privind platile dubioase, calitatea indoielnica etc? Vom avea 700 de km si basta!

Tovarasu' Berceanu baga mana in foc ca in 2011 de Paste mergem la mare pe autostrada, il crede cineva? radmasa.gif

Ministeru' zice a AT va fi gata in 2013.......de la Brasov la Bors. Mai crede careva gogoritele astea?

Eu zic ca suntem hopeless.
adip
QUOTE(fizzo @ 12 Mar 2009, 21:45)
Tovarasu' Berceanu baga mana in foc ca in 2011 de Paste mergem la mare pe autostrada, il crede cineva?
Se referea probabil la Pastele pe care el il va sarbatori impreuna cu familia in strainatate.
Eu zic ca lumea inca viseaza cu ochii deschisi. Daca pana acum, cand au avut bani sa se spele cu ei pe cap, nu au facut nimic, de acum incolo, cu criza care e de-abia la inceput, nu mai au chiar nici o sansa.
vijelie
Apropo de promsiuni, va mai aduceti aminte de drumurile expres?

"Noul șef al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADR), Mihai Grecu, a studiat în California, la Stanford, motiv pentru care vrea să revoluționeze sistemul de autostrăzi din România. „Am văzut cum sunt autostrăzile în California și vreau să fac astfel de autostrăzi și în România. Există soluții tehnice intermediare pentru infrastructura rutieră, așa-numitele «drumuri express». Pentru început, ne-am gândit la patru axe, în total de 380 de kilometri, proiectul urmând să fie finalizat într-un an și trei luni, iar execuția propriu-zisă va începe în termen de doi ani”, a declarat Mihai Grecu." (2007)

In perioada 2007-2008 au cheltuit peste 50 milioane de euro pe proiecte si cam atat.

Acum ne apucam tare de autostrazi.
RZV
Deja ne-am apucat si portiuni din una dintre ele se folosesc ca si poligon de teste pentru "Nave spatiale".
http://myconfidential.ro/2009/03/echipa-to...a-transilvania/

Atasez si o poza mai de "culise" pe langa cele din articol.

Respecte.
adilehanceanu
Zic ăia în articol:
QUOTE
Ieri, 11 martie 2009, echipa Top Gear Romania a inaugurat in premiera cei 11 kilometri ai autostrazii Transilvania care sunt in acest moment terminati, dar nedati in folosinta.

Cum sărăcie terminați, că eu nu văd nici o glisieră pe acolo... și n-ar trebui să fie și ceva garduri pe margine?
VladG
Au uitat de fapt ghilimelele. Sunt 11 km "terminati', dintr-o autostrada "terminata" biggrin.gif
marinul
gardurile se vor pune in timp ce se va circula pe ea smile.gif
Ayden_CJ
autostrada 42km garduri:) transversal pe benzi adica,... stai dom'le ca la autostrada trebuie nu doar parapetii de pe margine, betoanele sau parapetii dintre sensuri ci si GARDURI de protectie, paravane in dreptul localitatilor, sa nu dea iama vitele localnicilor precum am patit pe A2 sa vad un cal la 100 m pe carosabil pe sensul meu de mers,.. baga tata avaria si ocoleste-l incetut pe bietu animal, avea saracu picioarele din fata legate si daca se speria doar la galop o putea lua...deci, pina la notiunea de autostrada de la asfalt in cîmp mai e cale LUNGA!!! (ca de indicatoare rutiere nici nu are rost sa pomenim (macar kilometrajul), elemente reflectorizante pe parapeti, stiti, de'alea de indicat cît s'o lasi de incet in functie de cîtă vizibilitate ai).. daca vreau autostrada merg la unguri...ca in Ardeal... nu cred sa mai apuc a circula pe A3
RZV
A transpirat in final si spre presa modalitatea de alegere "profesionala" a subcontractorilor in cazul AT:

"Project-managerul companiei americane Bechtel, Michael Mix, este destinatarul unei scrisori deschise adresate de angajati anonimi. în scrisoare, deja a treia în mai putin de o sãptãmânã, Mix este “chestionat” dacã stie modul în care se atribuie contractele de servicii si materiale de constructie de cãtre partenerul turc Enka unor fime cu actionari exclusiv de origine turcã, dupã cum acuzã angajatii anonimi."

Mai multe la:

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=22761

Respecte.

L.E. Sa nu ne mai intrebam de ce costa atat aceasta iluzorie autostrada. Pe langa profitul declarat de Bechtel de 10-15-20% (sau cat o fi) trebuie sa mai manance si partenerii turci (direct ENKA, sau angajatii ei care nu sunt straini defel de practicile cu spaga si peschesul).
Ayden_CJ
nesimțire à la Bechtel: http://www.clujeanul.ro/cluj/bechtel-autos...-scumpa-4056293
RZV
Conform celor de la Gardianul, CNANDR va plati catre Bechtel o gramada de bani, multi dintre ei nefiind justificati.

"Ministrul Berceanu a fost ingenuncheat de Bechtel"

Mai multe la:

http://www.gardianul.ro/EXCLUSIVITATE.-Min...el-s131713.html

Respecte.
VladG
Statul roman se comporta ca un rob, cand vine boierul si-i cere birul. Da cat i se cere, desi nu prea are de unde. Da' n-o punem si noi de-o Rascoala?
yoncv
Berceanu viseaza iar autostrazi:
http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri...ta-pana-in-2014
Ayden_CJ
problema nu e ca le visează, problema este că se risipesc sute de milioane de lei pe nimic, a se citi studii de fezabilitate..ca acestea sa ramînă aiurea, mă întreb oare nemții, austriecii, ungurii și toți ceilalți au procedat la fel? am vaga impresie ca unii demnitari ar trebui să atîrne de capetele unor funii.. săpunul îl fac eu cadou.
yoncv
QUOTE(Ayden_CJ @ 23 Mar 2009, 07:38)
problema nu e ca le visează, problema este că se risipesc sute de milioane de lei pe nimic, a se citi studii de fezabilitate
*



Cita dreptate ai avut! Cititi aici:
Drumuri desenate pe hirtie
vijelie
Punem pariu ca Autostrada Sudului, noul proiect al dlui ministru Berceanu (form Craiova City), va incepe din zona Craiovei si nu se va finaliza prea curand?
yoncv
Adica tu crezi ca, totusi, va incepe si, mai mult, se va si finaliza (chiar daca mai tirziu)?

Cred ca esti prea optimist...
vijelie
Pai de ce sa nu inceapa?
Se face frumos un studiu de fezabilitate pe baza caruia se incep exproprierile si gata.
E an electoral, ai uitat?
Ayden_CJ
Salutare,
lînga Turda am văzut că se lucrează la rampele de conectare a DN1 cu autostrada (s-a decopertat terenul, ceva buldozere, niște ginzi) iar de pe centura Vîlcele Apahida aveti 2 poze (facute dinspre Turda la baza Feleacului)
eloy
QUOTE(Ayden_CJ @ 5 Apr 2009, 15:00)
lînga Turda am văzut că se lucrează la rampele de conectare a DN1 cu autostrada
*



phiew! chiar ma intrebam daca ajung si la acest aspect! ca cei 42 km ii termina anu asta, e deja destul de posibil, dar am auzit/citit la un moment dat ceva cu 'legaturi temporare' si credeam ca va fi acelasi lucru ca anul trecut, sau cum va fi pe buc-ploiesti, km facuti, dar ne-circulabili. Si faza faina e ca din mom in care sunt gata incepe numaratoarea inversa la garantie, nu din mom in care sunt predati :-). asa ca daca astia 42 erau gata anu asta si pasajele in iunie 2010, dupa un an zile deja expirase garantia wink.gif).

de legatura de la gilau stii ceva?
voyageros
nu are nimeni imagini cu viaductul terminat de cei de la Bechtel??
RZV
Sunt mai multe viaducte terminate pana in prezent pe sectiunea 2B (km29, km27, km26, km24), insa cred ca te referi la cel de la km 39+052 care e localizat in vecinatatea satului Valisoara (in spatele organizarii generale de santier a Bechtel). Acesta nu e insa terminat in totalitate. Mai e de turnat placa de suprabetonare pe un sens de mers. Practic odata cu finalizarea acestuia se va putea circula direct pe aliniamentul austostrazii intre km 20 si 42+800 fara a utiliza drumurile tehnologice adiacente. Poze voi posta in momentul in care va fi gata.

Respecte.

L.E. Poze, desi nu este gata (probabil va fi la inceputul saptamanii viitoare)
VladG
Cand vad cum se taraie lucrarile la autostrada asta parca-mi pare rau ca nu e un nea' Nicu la putere, sa o declare "de interes national" si "importanta vitala" si toti sa traga ca disperatii sa o termine la timp.
Cred ca acolo "sus" nu se realizeaza cat de necesara e ACUM, nu peste 10 ani, cand probabil va fi gata.
RZV
Lucrarile in momentul de fata abia au re-inceput. Nici vorba de "taraiala". Se face remobilizarea punctelor de lucru si mai mult de atat, pe unele segmente aflate in lucru se lucreaza in ritm normal. Conform ultimelor informatii, de saptamana viitoare s-ar putea trece la doua schimburi sustinute. Nu te poti astepta la mai multe avand in vedere faptul ca au trecut doar 7-10 zile de cand a inceput remobilizarea fortei de munca si a punctelor de lucru, proces ce inca nu e finalizat. In jurul datei de 1 Mai se estimeaza ca se va lucra din plin.

Respecte.
VladG
Tot e bine ca se intampla ceva. smile.gif
Insa eu ma refeream la un proiect in care s-ar lucra pe mai multe sectoare simultan, si la Brasov si la Sibiu, si la Deva, etc sa se termine in 2 ani TOATA autostrada. Vise...
vijelie
Vise, taica, vise...
Toata autostrada aia costa, potrivit ultimelor estimari (mai mult sau mai putin oficiale) in jur de 7.5 mld euro, adica cca 30 mld lei.
Ca sa-ti faci idee despre suma, bugetul alocat Ministerului Transportului pe 2009 este de 10 mld lei. In subordinea acestui minister intra cca 50 de entitati distincte, dintre care cea care are nevoie de banii pentru autostrazi e numai una: CNADNR.
In plus, Bechtel nu e obligat sa termine mai repede lucrarile, daca beneficiarul vrea asta trebuie sa plateasca ceea ce se numeste "accelerarea lucrarilor".
Nu mai zic ca, in realitatea, constructorul nu are capacitatea tehnica sa lucreze accelerat.
A, sa nu uit, nici macar proiectul nu e gata, termenele sunt date peste cap fiindca guvernul cam uita sa plateasca proiectarea. smile.gif
VladG
O parere personala, ca lucrezi in domeniu, cand crezi ca o sa fie gata Brasov-Bors, in ritmul actual? Ca de parerile lui berceanu m-am saturat. smile.gif
vijelie
Ritmul actual e irelevant fiindca proiectul nu s-a terminat.
Din 8 tronsoane, s-au proiectat numai 2, cu costuri duble fata de estimari.
Restul de 6 tronsoane (cu exceptia tronsonului Brasov-Fagaras) sunt mult mai grele, iar costul per kilometru va sari in aer.
Iar ca o parere strict personala: niciun factor de decizie aflat in functie in ziua de AZI nu doreste sa finalizeze ceva MAINE, cand el nu va mai fi acolo, sa taie panglica si sa dea interviuri.
Exemplu: incepand din 12 martie, director general la CNADNR este dna Tiron.
A mai ocupat aceasta functie prin 2006-2007, timp in care, cu referire stricta la autostrada asta, nu a facut ABSOLUT NIMIC, pur si simplu a asteptat ca Marele Base sa ordone plecarea de la guvernare a PD-ului ca sa se retraga la Iasi. Elegant si discret fiindca numai cine nu munceste nu greseste.
VladG
Deci treaba e chiar mai neagra decat pare la prima vedere. Pacat...
eloy
QUOTE(RZV @ 10 Apr 2009, 07:26)
Sunt mai multe viaducte terminate pana in prezent pe sectiunea 2B (L.E. Poze, desi nu este gata (probabil va fi la inceputul saptamanii viitoare)
*


Multzam man, avem mai multa informatie (realista si clara) de la tine decat de la bechtel si MT la un loc, vorbesc la modul cel mai serios
marinul
http://www.autostradatransilvania.ro/video...e-TOP-GEAR.html


e incredibil unde au putut sa localizeze cei de la antena 1 cei 11 km

intre codlea si brasov!

centura Vîlcele Apahida va fi pe doua benzi?
voyageros
QUOTE(RZV @ 10 Apr 2009, 07:26)
Sunt mai multe viaducte terminate pana in prezent pe sectiunea 2B (km29, km27, km26, km24), insa cred ca te referi la cel de la km 39+052 care e localizat in vecinatatea satului Valisoara (in spatele organizarii generale de santier a Bechtel). Acesta nu e insa terminat in totalitate. Mai e de turnat placa de suprabetonare pe un sens de mers. Practic odata cu finalizarea acestuia se va putea circula direct pe aliniamentul austostrazii intre km 20 si 42+800 fara a utiliza drumurile tehnologice adiacente. Poze voi posta in momentul in care va fi gata.

Respecte.

L.E. Poze, desi nu este gata (probabil va fi la inceputul saptamanii viitoare)
*



asa este RZV viaductul asta voiam sa-l vad, cat despte partea cu statul ar trebui sa vedeti (celor ce spun ca se sta) lucrarile de la Turda. Umbla camioanele si oamenii de te inspaimanta si n-au reinceput decat de cateva zile, sper sa o tina tot asa.
Ayden_CJ
alte poze: primele lucrarea la viaductul centurii Vîlcele-Apahida si celelalte de la iesirea din Turda spre Aiud (o parte spre Aiud, o parte spre Turda). Am discutat cu cineva din cadrul Bechtel-sursa credibila mi-e rudă și n'are de ce să mă fenteze, se lucrează intens, asa ca la sfîrșitul anului se vrea finalizarea lucrarile de la km 18 la nu mai stiu care dar NU vor putea fi dati in folosință (adică fără legăturile cu alte drumuri)

scuze a cazut conexiunea și abia acum i'am dat drumul pozele sunt de sîmbătă
voyageros
eu nu vad nimic adica poze...ceva probleme?
paul_damian
Ordonanța de urgență rectificarea bugetului de stat pe anul 2009, adoptata ieri, aia care, printre altele, a dat in cap si firmelor mici, a pus o frana si la centura de ocolire a Sibiului:

"redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la proiectul 17
ISPA2001/RO/P/PT/005 „Construcția variantei de ocolire a orașului Sibiu”
(CNADNR) la proiectul 16 ISPA2001/RO/P/PT/006 „Reabilitarea Secțiunii
Drobeta – Turnu Severin – Lugoj, km 332+150 –km 495+800 (CNADNR), pe
anul 2009 și pe total proiect prevăzute în anexa nr.3/24/21."
marinul
niste poze de la suplacu de barcau

nimic nou doar ca poza e facuta dintr-un unghi mai putin accesibil presei

se vede si conturu viitorului baraj

imi cer scuze pt calitatea pozelor smile.gif
voyageros
La Turda se lucreaza si inca bine de tot, nu stiu cum mai e pe traseu caci nu mai am drum dar la intersectia Turda comuna M. Viteazu se lucreaza. Pun ceva poze cu rugamintea de a scuza calitatile execrabile de fotograf
eloy
foarte multumim, voyageros. calitatea pozelor conteaza infinit mai putin decat faptul ca primim informatii reale. eu unul apreciez f mult ce faceti voi care mai faceti poze cand treceti pe-acolo.
de la gilau totusi nu poate sa puna cineva poze?
marinul
e mai veche

intre timp au mai aparut niste piloni


23 Apr 2009, 07:30:
http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=23799
Ayden_CJ
două poze de la Gilău de azi
voyageros
sa inteleg ca acolo lucrarile au ramas in urma? Doar acum se apuca de piloni??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.