Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
rombul
lucrez in industria textila ,de ce ma intrebi?
eloy
QUOTE(nasty @ 20 Aug 2008, 12:12)
"Câteva zeci de muncitori și sute de utilaje au început asfaltarea unui sector de 25 de kilometri ai Autostră zii Transilvania. Porțiunea respectivă face parte din sectorul 2B, Gilău-Câmpia Turzii și se află între localitățile Turda și Luna"
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...strada-Bechtel/
*


Alt exemplu de jurnalisti habarnisti. Tronsonul este Tureni-Valisoara, si cum poti sa zici ca sunt 25km, ca se asfalteaza 1 km pe zi, dar ca e gata in noiembrie? Asta e logica de ... nici nu stiu cum sa ii zic.
rombul
cine nu este cu noi este impotriva noastra

20 Aug 2008, 13:37:
centura Sibiului a inceput deja , lucreaza la ea Geiger-Bogl si Comtram
Sunt in curs de relocare retele electrice si conducte de toate felurile
klaus
QUOTE(rombul @ 20 Aug 2008, 12:42)
pe BRANCOVEANU se largeste bulevardul la 4 benzi il face Strabag , acum nu mai poate lucra din cauza lui APA NOVA , ca nu au mutat canlizarea la timp , asa si cu autostrazile

pe centura ploiestiului trebuiesc relocate o serie intreaga de utilitati si nu de constructor ci de firmele carora le apartin
*


Aici e vina autoritatii publice. Reconstruirea unui drum e de interes public, si autoritatea publica are obligatia sa depuna "toate eforturile" pentru a termina cat mai repede si bine respectiva lucrare. Trebuia sa le dea celor cu utilitati termen limita pentru mutarea lor, in caz contrar sa le aplice niste amenzi/penalitati pe zi de intarziere de sa le cada nasturii de la izmene. Sa vezi atunci ce se miscau "mai cu talent" detinatorii de utilitati.
rombul
prea multi jurnalisti cunosc constructia de drumuri , de aici si stiri f capabile si competente
eloy
QUOTE(rombul @ 20 Aug 2008, 12:30)
centura Sibiului a inceput deja , lucreaza la ea Geiger-Bogl si Comtram
Sunt in curs de relocare retele electrice si conducte de toate felurile
*



te contrazic, nu lucreaza nimeni nimic. trebuiau sa reia lucrarile pe 16 iulie, da, DAR:

http://www.sibiustandard.ro/16138/centura-...loc-pe-loc.html
rombul
ptr fiecare relocare trebuie intocmit proiect tehnic, exproprieri si licitatii ptr adj lucrarii
r_vlad
QUOTE(eloy @ 20 Aug 2008, 13:26)
Tronsonul este Tureni-Valisoara, si cum poti sa zici ca sunt 25km, ca se asfalteaza 1 km pe zi, dar ca e gata in noiembrie? Asta e logica de ... nici nu stiu cum sa ii zic.
*


Se asfalteaza 1 km pe o banda sau in cel mai bun caz pe un sens.Sunt 3 straturi de asfalt iar autostrada are 4 benzi si 2 sensuri. In plus mai sunt si alte lucruri de facut pe langa asfaltat.

Oricum reportajul de la RealitateaTV e tendentios (citat din stimabilul prezentator tv: "Acum, Horea, se poate folosi acest tronson de 5 km. Poti sa mergi cu masina pe acolo sau asfaltarea se face doar de ochii presei in mijlocul campului" mad.gif ), ca de obicei.
rombul
in primul rand la noi este legistlatia f greoaie, birocratie multa, f multe avize si autoritati ale statului care se dau cap in cap

in conditiile astea nu vom avansa cu constructia de autostrazi f curand
eloy
QUOTE(rombul @ 20 Aug 2008, 12:44)
ptr fiecare relocare trebuie intocmit proiect tehnic, exproprieri si licitatii ptr adj lucrarii
*


vrei sa zici "trebuia" nu trebuie. Alea trebuia sa fie gata de pe vremea lui Todini. Au zis ca incep pe 16 iulie, pai vreau sa vad excavatoru frate, nu consilii pt refacere de contracte de mutari de utilitati, ca de ce n-ati mai mutat, da voi de ce n-ati mai dat bani etc etc.
In concluzie, se STA

20 Aug 2008, 12:55:
QUOTE(r_vlad @ 20 Aug 2008, 12:47)
Se asfalteaza 1 km pe o banda sau in cel mai bun caz pe un sens.Sunt 3 straturi de asfalt iar autostrada are 4 benzi si 2 sensuri. In plus mai sunt si alte lucruri de facut pe langa asfaltat.
*


De asfaltat se asfalteza pe toate 4 benzile, vezi pe site la AT ca au poze. Eu radeam de ala de-a scris articolul, ca a zis Turda-Luna, care Luna e nodul dinspre Campia Turzii, deci fix in partea ailalta fata de directia Cluj, nu mai zic ca bucata aia (de 10 km nu 25) va fi gata in 2010, etc etc. E misto poza de-au pus-o, cu linia rosie continua pana undeva la savadisla si apoi punctata radmasa.gif spre Cluj, si el zice de Luna. Aia va fi punctata si spre Cluj si spre Turda, doar bucata de mijloc va fi continua.

20 Aug 2008, 12:58:
QUOTE(rombul @ 20 Aug 2008, 12:49)
in conditiile astea nu vom avansa cu constructia de autostrazi f curand
*


tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Bine ai venit in spiritul grupului, si spre sa o lasi mai moale cu "se termina in 2 luni pe bune am vazut io".
Si nu uita de poze!
rombul
eu am enumerat procedura ca trebuia o stiu f bine

20 Aug 2008, 14:19:
o sa incerc sa fac rost si de un grafic de lucrari de la buc-ploiesti.

20 Aug 2008, 14:25:
@eloy
articolul il stiam eu vreau sa spun ca deja organizarea santierului pe centura sibiului s-a facut deja , ultima oara se astepta autorizatia de constructie emisa de cj sibiu.
eloy
QUOTE(rombul @ 20 Aug 2008, 13:13)
articolul il stiam eu vreau sa spun ca deja organizarea santierului pe centura sibiului s-a facut deja , ultima oara se astepta autorizatia de constructie emisa de cj sibiu.
*


Poate asta ai vrut dar de zis ai zis ca au inceput si ca se lucreaza. Asta difera de a astepta(=a STA)
rombul
organizarea de santier face parte din lucrarea respectiva

20 Aug 2008, 17:02:
si oricum putem discuta noi in contradictoriu cat vrem ca ei tot ce stiu fac



20 Aug 2008, 17:05:
si mi se pare f normal sa stea din moment ce restul nu si-au facut treaba


20 Aug 2008, 17:17:
oricum sambata ma duc pe santierul autostrazii buc ploiesti la stefanestii de jos , cu un amic care lucreaza la italieni , el mi-a spus urmatoarele "ne da statul terenuri lucram nu ne da stam pe banii lor" ceea ce mi se pare f corect
adip
QUOTE(rombul @ 21 Aug 2008, 00:00)
"ne da statul terenuri lucram nu ne da stam pe banii lor" ceea ce mi se pare f corect
Duh, frecatul mentei pe bani publici e sport national, bineinteles sa ti se para f corect. In mod sigur ai fi dus-o ca in sanul lui Avram inainte de '89, pe vremea comunistilor.
Ce vrei mostra mai autentica de atitudine tipica pentru muncitorul roman care "munceste" pe bani publici romanesti?
Amedeus
Oricum autostrada asta are sanse sa ajunga in Guinness Book. Cica va fi cea mai scumpa autostrada din Europa icon_mrgreen.gif Un adevarat record !
St
QUOTE(adip @ 20 Aug 2008, 17:32)
Duh, frecatul mentei pe bani publici e sport national, bineinteles sa ti se para f corect.
*




Adip, nu sunt de acord cu multe din ideile prezentate de rombul pe aceast topic, dar...
Pune-te in urmatoarea situatie: Tu esti firma care a castigat contractul si trebuie sa incepi lucrarile. Lucrezi pe 5 km si te trezesti ca urmatrii 1000m nu sunt inca expropriati..ce faci? Stai, normal...pe banii statului, cum la fel de normal ar fi ca statul sa perceapa niste penalitati uriase pentru fiecare zi de intarziere, dar nu le paote percepe atat timp cat statul nu e in stare sa faca expoprierile la timpul potrivit, si asta pentru ca tereurile alea mai trebuie sa schimbe 2-3 proprietari pana sa ajunga (inapoi) la stat.

PS: Cine a facut centura Pitestiului?
J o h n n y


In jud Cj sunt doua localitati Luna, probabil reporterul relitatea se referea la comuna Luna de langa Gilau si nu la Luna de langa Cp Turzii - unde e si aeroportul militar.
rombul
buc -ploiesti tronsonul moara vlasiei -ploiesti se sta la greu din cauza exproprierilor ,constructorul nu are unde lucra

pe centura ploiestiului lucreaza PA&CO

nu ma supar deloc spre deosebire de altii din acest forum care jignesc
nasty
azi, 21.08, mare vizita oficiala la asfatarea Bechtel, zona Cluj. Acum vor constata cu uimire ca cei 25 km nu folosesc la nimic, daca nu se completeaza pana la Gilau. Se vor lua angajamente electorale si vor promite ca va fi gata ocolirea Clujului pana la Gilau in 2009 si nu in 2010.
rombul
@nasty au facut noduri rutiere pe portiunea asfaltata sau este o portiune fara nod rutier
eloy
Noduri sunt la Gilau, Turda si C turzii. Alea de la Tureni si Valisoara sau cum ii zice sunt niste simple bretele de legatura cu niste drumuri judetene.
klaus
Treburi gen: constructorul sta din cauza exproprierilor, constructorul stra din cauza Apa Nova ca nu si-a mutat reteaua etc. sunt dovezi clare de incompetenta si neglijenta in serviciu din partea autoritatilor.
O strada trebuie facuta dupa un grafic in care sa cuprinda toate aceste etape in mod clar. Iar etapele trebuie sa aiba in vedere inclusiv situatiile cele mai pesimiste, nu doar pe cele mai optimiste.
De asemenea tot incompetenta, delasare, neglijenta sau chiar lucruri mult mai penale sunt termenele si contractele incheiate de autoritati. Un exemplu e pasajul Marasesti unde era inchis de juma de an si nu lucra nimeni si a venit Murgeanu-luptatorul-cu-nametii sa ne spuna ca termenul e peste inca 6 luni si ca se va da la timp. Pai daca in 6 luni se facea, de ce s-a pus un termen de 1 an in contract? Incompetenta? Dar faptul ca acel contract nu prevedea penalitati (ca si cel cu Apa Nova de altfel) cum se poate clasifica Primaria si reprezentantii care l-au semnat?
La fel si al pasajul de la Baneasa, ala care tb facut in 6 luni, iar unul similar in turcia a fost facut in 2 luni, e acum "in intarziere" iar autoritatile fac ce? Penalitati, ceva? Interdictie la lucrul cu statul a firmelor care nu respecta termenele cumva? N-ai sa vezi.

In opinia mea administratia are vina cea mai mare. Administratie care poate, bine mersi, sa faca si niste OG-uri care sa reduca birocratia necesara pentru realizarea unui drum. Dar nu o face. De ce oare? Sa fie cumva cu cat mai multe aprobari cu atat mai multe spagi?
eloy
QUOTE(St @ 20 Aug 2008, 19:06)
Tu esti firma care a castigat contractul si trebuie sa incepi lucrarile. Lucrezi pe 5 km si te trezesti ca urmatrii 1000m nu sunt inca expropriati..ce faci? Stai, normal...pe banii statului, cum la fel de normal ar fi ca statul sa perceapa niste penalitati uriase pentru fiecare zi de intarziere, dar nu le paote percepe atat timp cat statul nu e in stare sa faca expoprierile la timpul potrivit, si asta pentru ca tereurile alea mai trebuie sa schimbe 2-3 proprietari pana sa ajunga (inapoi) la stat.
*



Eu nu cred ca oamenii de pe acest forum sunt impartiti in tabere, unii care cred ca e de vina constructoru, altii care cred ca MT, altii ca CNADR, si altii ca tariceanu. Pe noi ne doare ca nu-s autostrazi, ca nu se incep, ca nu se termina, etc etc. Pe mine ma enerveaza la fel de mult Debucean, Orban sau Casuneanu atata timp cat nu sunt respectate teremenele. Vina este mai mult a unora in anumite procente in anumite situatii, dar toti sunt o mare gasca din cauza carora fac 10 ore pana la Nadlac in loc de 3.5 si 6 pana la mare in loc de 2.
xcss
Pana la urma, totul se rezuma la spagi. It's all about the Benjamins.
rombul
legistlatie greoaie si prosteasca tot odata
pe buc -ploiesti cand sa dat avizul de mediu nu sa eliberat si autorizatii de defrisare (stam in loc de pasaricile din padure)daca se intra cu utilajele in padure constructorul risca un proces penal , deci in concluzie se sta
eloy
hmmmm
padurea aia are 1 km latime in zona unde trebuie taversata. Constructorul poate lucra bine mersi pe restu de 41 km
nasty
QUOTE(rombul @ 21 Aug 2008, 11:15)
legistlatie greoaie si prosteasca tot odata
pe buc -ploiesti cand sa dat avizul de mediu nu sa eliberat si autorizatii de defrisare (stam in loc de pasaricile din padure)daca se intra cu utilajele in padure constructorul risca un proces penal , deci in concluzie se sta
*



sta si TACE CHITIC, LE CONVINE SITUATIA, nu fac tambalau, nu cer nimic, VOR SA STEA= aici e necazul cel mare
rombul
si cui foloseste tambalaul, autoritatile tot ce stiu ele fac adica NIMIC

21 Aug 2008, 12:46:
ptr cei 1 km nu poate continua



21 Aug 2008, 12:48:
trebuie defrisata pe o portiune mai mare, amenajarea drumurilor tenhice nu o mai pui la socoteala?
eloy
QUOTE(rombul @ 21 Aug 2008, 11:42)
ptr cei 1 km nu poate continua
*


de ce ma rog sa nu poata continua?exista proiect pt restul de km, se stie f clar pe unde va veni restul de drum, sa sara peste padure si sa faca restul
SwatKat
QUOTE(eloy @ 21 Aug 2008, 11:34)
hmmmm
padurea aia are 1 km latime in zona unde trebuie taversata. Constructorul poate lucra bine mersi pe restu de 41 km
*



Voi chair credeti ca asa se face? Bun, sa zicem ca lasa padurea si se apuca dupa de sapat si alte alea.. Da cu organizarea de santier, cu utilajele, cu muntii de balast, pietris, nisip etc. cum se face? Le mai muta o data dupa padure?

Stiti zicala aia romaneasca: pestele de impute de la cap. Asa e si aici. MT/Guv/CNADNR decid ce si cum. Credeti ca nu se stiu toate treburile astea cu exproprieri etc de la inceput? Ba da. Da interesele sunt mult mai mari....
eloy
au semnat contractul pentru centura CT. Sa speram ca nu va fi C. Sibiu reloaded. teoretic, ar trebui sa inceapa cu santierul si alea in maxim 2-3 sapt si cu utilajele pe teren in maxim 2-3 luni..(?)Cine stie mai bine sa ma contrazica.

București, 21 aug /Agerpres/ - Contractul pentru Proiectarea și Execuția Variantei de Ocolire Constanța la profil de autostradă, în valoare de peste 437,84 milioane lei, fără TVA, va fi semnat joi, în prezența ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, informează MT.
Contractul este cofinanțat de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Guvernul României și a fost atribuit prin licitație internațională cu precalificare, asocierii FCC Construccion SA/Astaldi SpA, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut al ofertei care îndeplinește condițiile tehnice solicitate prin documentația de atribuire.
Durata contractului pentru execuția lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de garanție este de 24 de luni.
Proiectul include construcția a 22 km de autostradă, 34 de lucrări de artă (poduri, podețe, pasaje), 5 noduri rutiere și un spațiu de servicii.
Varianta de ocolire Constanța la profil de autostradă ocolește de la Nord la Sud Municipiul Constanța prin partea de vest. Traseul are ca punct de pornire nodul rutier ce asigură legătura cu DN 2A, în vecinătatea orașului Ovidiu și se dezvoltă prin Câmpia Dobrogei de Sud către DN 3 și DN 39, având ca punct final Poarta 9 a Portului Constanța.
Proiectul face parte din Coridorul Pan European IV și reprezintă trosonul final al autostrăzii A2 care leagă Municipiul București de Municipiul Constanța.
rombul
chiar nu stiu nimic de constanta

21 Aug 2008, 14:12:
o sa sape 2-3 luni si se opresc ca au dat de te miri ce oale si ulcele si trebuie sa vina arheologii sa faca investigatii etc

deci mai dureaza , iar termenele de finalizare a lucrarii cred ca sunt pur teoretice

21 Aug 2008, 14:54:
s-a semnat contractul un lucru bun dar s-a facut proiectul , hartile cu amplasamentul soselei,exproprieri , relocari de retele etc .
eloy
proiectul sigur e, ca altfel ce contratc s-a semnat ? :-D
exproprieri si descarcari, sa fim seriosi, unde ai mai vauzut sa fie terminate inainte de a incepe lucrarile?
am gasit o stire mai veche, se pare ca ceva ceva s-a expropriat

– BUCUREȘTI, 30 iul (MEDIAFAX) - Ministerul Transporturilor (MT) va aloca despăgubiri de 90,11 milioane de lei (25,5 milioane de euro) pentru exproprierea a 295 de terenuri, în vederea construcției variantei de ocolire a municipiului Constanța cu profil de autostradă. Cele 295 de terenuri, cu o suprafață totală de 1,6 milioane metri pătrați, aparțin unor persoane fizice și juridice și sunt amplasate în localitățile Ovidiu, Constanța, Cumpăna, și Agigea, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern elaborat de MT. Dacă documentul va fi aprobat de Executiv, banii vor fi plătiți din bugetul pe 2008 al Ministerului Transporturilor. Suma necesară despăgubirilor va fi virată de către Ministerul Transporturilor în 15 zile de la intrarea în vigoare a hotărârii, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Centura Constanța începe de la DN2A în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Alba și Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanța, prin partea vestică, și se întâlnește cu DN3. În continuare, traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi se intersectează cu DN39, la km 8, și linia de cale ferată Constanța Medgidia, după care ajunge la Constanța Sud-Portul Agigea, Poarta 9.

acum intrebararile ar fi, 1, alea-s toate terenurile? si doi, (cand) vor fi dati banii?Oare noi ca simpli cetateni putem monitoriza cumva HG-u asta?
rombul
la cam toate sunt proiecte, contracte semnate dar cu executia stam cam naspa, se zice ca sunt si din aia ca banii dar cand se incepe efectiv nu mai exista nimic , totul dispare

21 Aug 2008, 15:38:
sunt la HG-uri pe site-ul MT dar nu prea mai cred in ele sa faca dracului sosele astea ca ne-am saturat sa mergem pe dn-uri naspa

21 Aug 2008, 15:43:
am facut de la sibiu la brasov 5 ore o gramada de semafoare pe traseu largeste drumul , oare cine lucreaza la el
Ayden_CJ
apropos de A3... nu se zice nimic de cate benzinarii vor fi si nici cate parcari:) iar o sa fie (daca o sa fie) o strada pe care o sa mergi cu plinul facut de acasa...proiecte facute cu spatele
Amedeus
Sa vedem noi drumul ala terminat ca dupa aceea apar si benzinariile. biggrin.gif
nasty
Pana o sa fie gata , nu se stie daca o sa mai fie petrol, deci poate in loc de statii o sa fie prize de curent sau cai de schimb la postalion
Amedeus
Mai, eu ma refeream mai mult la un fel de Raststation (ca la nemti sau austrieci), un loc de odihna, cu restaurant, parcare, toalete. Nu trebuie neaparat sa vanda benzina radmasa.gif
Ayden_CJ
Amadeus, la asa ceva Raststation sau area di servizio m-am referit si eu, apoi,noa!, visez si eu ca tot omu care a vazut si altceva nu doar 2 benzi (una pe sens) pe drum european (vezi E60, E81). Norocul nostru ca UE nu impune ca drumurile europene sa aiba 2 benzi/sens, cred ca ne-am lua cu totii trotinete sau biciclete radmasa.gif
rombul
nici nu este drumul construit si visam cai verzi pe pereti benzinarii etc
Ayden_CJ
@rombul
prefer sa visez acum, cosmarul va fi cand va fi gata,... degeaba daca cineva nu ia in calcul si suprafetele pentru zonele acestea ulterior vor fi mai greu de facut.. da ce conteaza, iti place sa fii contra. n-ai decat. cu asta am incheiat.
marinul
la 30 km de oradea este un strand :)fix langa viitoarea autostrada cu hoteluri servicii si chiar benzinarie. cel mai apropriat nod rutier e la vreo 10 km

vb serios

Amedeus
Acum 5 minute am vazut pe Antena 3 un reportaj cu vizita lui Tariceanu pe A3.
Cica vinovatii pentru intarzierea lucrarilor sunt cei din ministerul transporturilor, intarzierea fiind datorata avizelor si expropierilor. 6 km sunt asfaltati dar nici constructorul nu mai crede ca e posibil ca lucrarea sa fie gata pana in 2013. mad.gif
rombul
baieti nu sunt impotriva nimanui dar prefer sa nu ma imbat cu apa rece

sa vad eu buc brasov gata si sa ramana de facut benzinariile

de aia nu o sa pot circula eu pe ea, dar tare mi-e teama ca la anul pe vremea asta discutiile or sa fie pe aceeasi tema
Ayden_CJ
sper ca proeictantii care mazgalesc acuma A3 pe hartie sa invete din acea mica problema (a zonelor de servicii-de care or fi ele) intalnita pe A2. ca din greseli se invata. dar tare mi-e teama ca noi vorbim aici intre noi, in punga...
eloy
inca 3 ani mai mergem la mare (daca tinem neaparat 022.gif ) in coloana plange.gif

Constanța, 22 aug /Agerpres/ - Șoferii vor putea circula de la București și până la Constanța pe Autostrada Soarelui de la jumătatea anului 2011, termen până la care se va finaliza și tronsonul Cernavodă - Constanța, a dat asigurări, joi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Potrivit acestuia, autostrada București-Constanța va fi una de tip occidental, până la sfârșitul anului 2010 - jumătatea anului 2011 toată autostrada dispunând de toalete funcționale, de benzinării prevăzute cu spații comerciale, firme specializate ocupându-se de lucrările de administrație și întreținere a autostrăzii.
'Practic, vor fi două sectoare de lucru: Cernavodă - Medgidia și Medgidia - Constanța. Primul tronson cuprinde 19 kilometri și va fi unul extrem de complex, cu multe viaducte și două pasaje. Al doilea tronson va fi până la intersecția cu centura Constanței, contract pentru centură pe care l-am semnat astăzi cu constructorul', a declarat Ludovic Orban, într-o conferință de presă.
Potrivit acestuia, demersurile pentru organizarea licitațiilor pentru selectarea firmelor ce vor construi cele două tronsoane de autostradă sunt în etapa finală, în jurul datei de 20 octombrie urmând a fi semnate contractele de proiectare și construcție.
De la Cernavodă la Constanța autostrada va avea 21,5 kilometri, costul investiției ridicându-se la aproximativ 120 de milioane de euro.
Ministrul Transporturilor a spus că, referitor la pregătirea documentației pentru expropriere, autoritățile sunt pregătite în proporție de 70% din suprafața necesară pentru realizarea autostrăzii, prin adoptarea de hotărâri de Guvern sau prin inițierea de hotărâri de către Ministerul Transporturilor, care se află în curs de avizare la alte ministere.
'Pentru restul de 30% avem ca obiectiv finalizarea documentațiilor până la sfârșitul acestui an și adoptarea, apoi, a hotărârilor de Guvern, astfel încât pe 1 martie să înceapă efectiv lucrările', a menționat Orban.

marinul
eu zic totusi ca ar fi buni si astia 20 sau 25 de km

se ocoleste clujul, castigi vreo 45 60 de min zic eu
Ayden_CJ
@marinul: sunt sceptic in legatura cu câstigatul timpului -oricum 40 min se făceau de la Cj la Turda, acuma nu se mai fac atata ci mai mult pentru că si Calea Turzii e făcută zob... daca ne gândim asa: iesirea de la Vest prin Floresti este făcută PRAF de noile marcaje ale politiei rutiere-in numele cresterii sigurantei rutiere viteza de deplasare e undeva pe la 15-30 km/h, deja cozile la vestul Clujului ajung pana la circa 1-1,5 km de la nodul N (de la extremitatea Manasturului, cartier de la vestul orasului) inspre oras pana la strada Câmpului, pierzi circa 30 min sa ajungi in Luna de sus... prin Luna de sus la Valisoara este restrictie de viteza de 30 (treizeci) km/h prin localitati ca drumul e prost si de la DN1 (Luna se sus) la Valisoara mai sunt circa 10-12 km (de la capatul Clujului sunt circa 17-18 km). Până nu se face nodul de la Gilău, nici o sansa de castigat de timp..Ce s-ar castiga? da! s-ar castiga asa: 1. scapi de urcat Feleacul spre Turda si dinspre Turda scapi si de Feleac si de dealul Dabagaului...si 2. foarte important smile.gif scapi de puzderia de radare. Credeti-ma ca abia astept sa scap de restrictiile alea de toata jena de 50 km/h prin Mărtinesti si Vâlcele.
(de data asta eu sunt Gică-contra smile.gif ). Eu imi doresc sa se faca cat mai repede si cat mai mult sa beneficiem cu totii nu doar ca sa se scoata traficul greu din CJ.. si daca s-ar face si racordarea cu strada de ocolire prin Vâlcele spre Jucu ar fi mai mult decât perfect. Dar parca toate in tara asta se misca cu incetinitorul... din nefericire.
Edit: vor castia timp cei care vor veni dinspre Oradea si vor merge spre Bucuresti, mie ca si clujean mi se pare cam departe accesul la autostrada din Cluj, daca nu se vor face niste drumuri care sa taie toate dealurile astea, clujenii o sa mearga pana la Turda pe DN1 apoi vor intra pe autostrada (opinia mea), ca prin Faget nu e drum bun, pana la Gilau e departe, de ce s-o iei spre vest cand ai treaba spre est? cam departe de oras.. deocamdata Clujul n-are nici o centura capabila de legatura scurta si rapida cu viitoarea autostrada se vorbeste de ani de zile de centura sudica... doar se vorbeste...
marinul
chiar saptmana viitoare am un drum oradea bucuresti, smile.gif

chiar nu ma refeream la cei din cluj
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.