Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
voyageros
ceva poze facute azi pe tronsonul A3 (acolo unde se lucreaza). Pozele sunt facute cu un tel de generatia 1 (acu 4 ani era generatia 1) si imaginea e asa cum e...sper sa va dati seama ce e acolo... smile.gif
rombul
@ssilviu:ce rost are sa gasesc explicatii
sau ai luat-o personal
eloy
QUOTE(voyageros @ 2 Sep 2008, 16:36)
ceva poze facute azi pe tronsonul A3 (acolo unde se lucreaza). Pozele sunt facute cu un tel de generatia 1 (acu 4 ani era generatia 1) si imaginea e asa cum e...sper sa va dati seama ce e acolo... smile.gif
*


multzam! asta da post folositor smile.gif . cam pe la ce km sunt?
pe de alta parte, poate e unghiul cam nasol, dar nu e cam ingusta?
Ayden_CJ
bravo lor ca lucreaza, pentru aia inghit euroii cu milioanele! dar pana cand asfaltul acela va putea purta denumirea de autostrada va curge muuuulta apa pe râurile patriei. Trebuie sa fim realisti... s-au miscat cu incetinitorul la toate capitolele, toti, cei de la CNADR , de la bechtel, administratiile locale... cum sa spun.., am lipsit din tara 2 luni in primavara, am iesit din HU spre SLO pe M7 si la intoarcere n-am mai recunoscut peisajul, sigur, erau niste km buni de drum facuti... se lucreaza, pe cand la noi... ici colo... intr-o poza dintr-un post anterior al unui coleg de forum se vad niste picioare si muncitori sau ce erau stateau/lucrau doar la unul... astia ar trebui sa se miste ca albinutele la ce nevoie de drumuri avem... si mai ales la cati bani inghit... UFFF!
voyageros
QUOTE(eloy @ 2 Sep 2008, 17:33)
multzam! asta da post folositor  smile.gif . cam pe la ce km sunt?
pe de alta parte, poate e unghiul cam nasol, dar nu e cam ingusta?
*



Cred ca am fost pe o idee caci acelasi lucru ma intrebam si eu, si mie mi se pare cam ingusta, ma gandesc ca o sa fie 2 benzi si una de urgenta...cum totul e negru e cam greu sa-ti faci o parare, te inseala. Oricum in realitate arata mai bine decat o spun amaratele alea de poze ce le-am facut.
Pozele sunt facute la iesire din Ciurila dupa intersectia care duce la Sutu (cei care stiu)...km 30-31 cam asa ceva
daniel28
Poate vor inaugura doar banda de urgenta in noiembrie !!! smile.gif
IsNa
Mie-mi pare ca sunt doua cai de rulare separate, pentru cele doua sensuri. Sunt si la nivele diferite.
eloy
QUOTE(IsNa @ 3 Sep 2008, 08:22)
Mie-mi pare ca sunt doua cai de rulare separate, pentru cele doua sensuri. Sunt si la nivele diferite.
*


asa speram si eu dar nu prea cred
voyageros
QUOTE(daniel28 @ 3 Sep 2008, 07:19)
Poate vor inaugura doar banda de urgenta in noiembrie !!! smile.gif
*



E tare poanta dar sper sa nu se intample asta. smile.gif
Cat despre pozele alea da! ce se vede este doar un sens, din pacate nu am un aparat foto performant care sa prinda detaliile mai bine. Exista si al doilea sens dar nu in pozele mele (de acuma!!) smile.gif
Ayden_CJ
@Johnny_Bravo> ai intrebat ce naiba fac astia pe Calea Turzii, iata raspunsul: muncesc de zor! gun3.gif http://citynews.ro/Asa-se-lucreaza-pe-Calea-Turzii+17257
ca sa nu uitam ca traim in Romania!
vijelie
Eu zic ca voi, cei din Cluj, sa va faceti un topic separat, macar pana cand se da in folosinta asfaltul ala promis de Tariceanu de pe Autostrada Transilvania.
Macar va mai racoriti.
voyageros
Zi si tu frate ca nu te opreste nimeni...sa inteleg ca nici pe la voi nu se face nimic??!!
Ma innebunesc americanii astia cu avioanele lor!!!
J o h n n y

Am inteles ca va mor mai trece cateva saptamani pana la terminarea lucrarilor pe calea turzii, oricum se circula infernal!! Faci 2-3 ore pe un traseu parcurs in 30-40 de min in mod obisnuit. Din pozele astea ii doare in papuci pe muncitori.... Dulcele stil romanesc!

Da, am vazut si io soldati americani prin campia, pe strada. Sper sa nu calce pe bec ca si in Constanta si sa si-o ia pe coaja..... smile.gif

Ayden_CJ
http://www.time4news.ro/citeste_articol/38...tostrada_Nokia/ ma apuc de tiparit bani.. ca tare fain arata poza aia:) (din ciclu informatii din jurul Clujului) smile.gif
eloy
au inceput sa faca scandal si satenii de pe langa santiere Buc-PLoiesti

Ploiești, 3 sep /Agerpres/ - Primarul comunei prahovene Balta Doamnei, Vasile Dascălu, a anunțat, miercuri, că localnicii vor să blocheze drumul județean pentru a nu mai permite mașinilor de mare tonaj să tranziteze comuna, deoarece au fost grav afectate atât drumurile, cât și casele.
'Dacă nu se va lua nicio măsură împotriva constructorului, localnicii vor bloca drumul județean pentru a nu mai permite camioanelor să treacă pe acolo, deoarece au apărut cratere și de o jumătate de metru adâncime pe drumurile din localitate', a precizat Dascălu.
Cei peste 12 kilometri de drum județean care traversează localitatea au fost deteriorați de camioanele de tonaj mare care nu respectă nici viteza în localitate, nici tonajul maxim aprobat pentru un transport, susține edilul din Balta Doamnei.
De asemenea, localnicii vor să cheme o comisie formată din reprezentanții proiectanților autostrăzii, constructorilor și autorităților județene pentru a constata crăpăturile produse la imobilele din zonă și, în acest sens, strâng semnături pentru a cere despăgubiri constructorului.
Lângă localitatea Balta Doamnei există o carieră de unde se extrage și se transportă pietrișul necesar construirii autostrăzii.
Președintele Consiliului Județean Prahova, Mircea Cosma, a declarat că firma PACO a fost deja amendată cu 10.000 de lei, săptămâna trecută, pentru că nu respectă prevederile contractuale legate de drumurile pe care le tranzitează.
Șeful administrației județene a dispus să fie aplicată o altă amendă de 10.000 de lei constructorului și a anunțat că astfel de sancțiuni vor fi aplicate săptămânal, până vor fi reparate drumurile distruse


nu zic ca nu e pe bune, dar mi-a placut aia cu crateru de juma de metru biggrin.gif. Se pare ca PACO utilizeaza tab-uri in loc de camioane, altfel alea cum trec de asa ceva?

vijelie
Cu viteza mare, asa cum sustine dl primar.
marinul
in romania sunt f putine drumuri judetene care au fundatie.s-a tras un strat de pietris si unul de asfalt si gata drumu. probabil constructorii ar trebui sa transporte pietris cu elicopteru!
marinul
acesta cred ca va vi cel mai mare viaduct din Romania care va trece peste barajul de acumulare de la Suplacu de Barcau.
mikeb
QUOTE(Johnny_Bravo @ 3 Sep 2008, 16:07)
Am inteles ca va mor mai trece cateva saptamani pana la terminarea lucrarilor pe calea turzii, oricum se circula infernal!! Faci 2-3 ore pe un traseu parcurs in 30-40 de min in mod obisnuit. Din pozele astea ii doare in papuci pe muncitori.... Dulcele stil romanesc!


Pfui, nebunie acolo, miroaseau la cei ce urcau ambreiajele si la cei ce coborau franele; nu le pasa, banu' intra, iar socoteala nu le cere nime'; c-asa-i la noi, hora buna pe bani publici, cu chiuituri... drumul ala e infernal. Trebuie multa rabdare.
Ayden_CJ
Duminica dimineata si la amiaz', Calea Turzii circulabila, nici o coada. dar drumul inca nu s-a terminat, si da, venind de la AB la intrarea in stanga pe deal se vede o fâșie de la viitoarea autostrada, deocamdata e doar decopertat terenul, dincolo de Aries, spre chei, dar mai e mult de munca... ritmul e deosebit de slab...
r_vlad
Poze facute astazi. Autostrada Transilvania.
In prima poza am marcat locul cu pricina pe harta cu o sageata de culoare neagra.
Ayden_CJ
http://www.time4news.ro/citeste_articol/2-...sa_pentru_2010/
mi-e teama ca sunt doar basme.
vijelie
Apropo de basme clujene: drumurile dintre Dej si Cluj, respectiv Dej si Bistrita, sunt gata?
Ayden_CJ
m-am uitat la poza aia in care se vede de sub grinzi, oameni buni! aia e bataie de joc, in Italia sunt sute de metri de poduri pe cate o grinda, de ce trebuie 4??? mi se pare ca proiectarea la astia lasa de dorit, astia fac poduri pentru diferenta de nivel de 10-15 metri??? pai sa faca unde-s vai si rape adanci... cine dracu le-a aprobat proiectul??? un calcul de rezistenta se putea face ca este FEA cat vrei acuma...uite pe ce se duc banii... mi se pare un proiect slabut. despre cj-dej si dej BN nu stiu nimic decat cj apahida, 2 benzi (una pe sens), santuri imense borduri imense si spatiu de la carosabil la portile localnicilor ultrasuficient pt inca 2 benzi (asta stiu ca am mers pana la iesirea spre mociu)
r_vlad
In primul rand nu e pod, e viaduct. Dece e mai bine sa fie o singura grinda de dimensiuni mult mai mari ? Nu sunt inginer constructor dar stiu si io "putina" RM insa nu imi permit sa critic solutia constructiva aleasa numai pentru ca italienii au facut cu o singura grinda.
eloy
QUOTE(Ayden_CJ @ 11 Sep 2008, 13:58)
mi se pare ca proiectarea la astia lasa de dorit, astia fac poduri pentru diferenta de nivel de 10-15 metri???
*


din cate stiu eu, nu poti sa o chemi 'autostrada' daca are curbe de mai mult de nustuce unghi si inclinare de numaistiuce alt unghi. Si cum zona aia e cu dealuri e clar ca acele unghiuri apar destul de des daca vrei sa urmezi linia pamantului. Asa ca mai trebuie si viaducte. Ca de ce sunt asa apropiati pilonii nu stiu, dar ca exista autostrada de 4 benzi ( plus alea de rezerva) pe o singura grinda mi se pare cam ciudat. Macar 2 ar trebui, daca nu au facut aia cine stie ce inginerie sa adune si presiunea de pe laterale.

11 Sep 2008, 14:25:
QUOTE(r_vlad @ 10 Sep 2008, 16:53)
Poze facute astazi. Autostrada Transilvania.
In prima poza am marcat locul cu pricina pe harta cu o sageata de culoare neagra.
*


Multzam de poze man! Ar fi bun un update din aceeasi zona din cand in cand, macar la 4-5 saptamani. Din ce mai citim pe la ei pe site vedem doar ca au turnat x stalpi sau excavat y tone de pamant. Asa, se vede clar cat se face.
Orcum, asta e post folositor, informativ. Mai stiu pe unu care se erijase in cel mai mare aparator al centurii ploiesti si autostrazii buc-ploiesti, da numai din gura, cand a venit vorba de adus poze a ramas ca 'nu le-a descarcat' biggrin.gif
r_vlad
Odata la cateva luni am drum prin zona respectiva. Am atasat inca o data harta. Intre sageata neagra si cea albastra e o zona deluroasa si a fost nevoie sa se construiasca viaducte. Pilonii sint aproape gata pe toata pe toata portiunea respectiva. Urmeaza sa fie montate traversele. Din cate am vazut traversele se monteaza destul de usor si repede. Intre sageata neagra si cea maro este turnat deja asfalt.
Ayden_CJ
@eloy daca mergi prin Austria, de la Viena spre Klagenfurt ai parte de curbe cat duce trenul si de viaducte dar nu pentru asa ceva. si nu e nici o mare scofala sa faci o grinda sanatoasa .. aaa, n-ai tehnologia sa o faci si sa o montezi si atunci faci grinzi cu nemiluita, asta e altceva. uite poze, niste curbe in Austria si in Italia, vezi ca n-au facut viaduct daca n-a trebuit ci au pus soseaua pe teren, in una din ele nu se vede partea inferioara a podului prea bine, si poate ca nu era doar o grinda dar cu siguranta NU erau 4 pe sens. Dar am vazut si poduri cu o singura grinda. Imi doresc si in tara asa ceva cat mai repede... si scuze ca am ocupat atata spatiu cu pozele mele.
edit> inca ceva: nu toata autostrada pe o singura grinda ci una pentru sens.
si presupun ca au facut atatia piloni pentru ca grinzile-s scurte de ce sunt scurte? pentru ca nu rezista la un moment incovoietor mare (la ce sectiune au..) oricum sa dea dumnezeu sa fie bine.
IsNa
Adevarul e ca daca tot romanul se pricepe chiar si la fizica cuantica (dupa cum s-a vazut in ultimele zile), era culmea sa nu se priceapa si la constructia de autostrazi... laugh.gif
vijelie
Grinzile sunt scurte fiindca Bechtel foloseste aceeasi tehnologie cu care a dat rasol in Croatia. Alte grinzi inseamna alte cofraje metalice, adica alti bani. Ori ei au venit aici sa munceasca mai putin si sa faca bani, nu sa ii cheltuie pe lucruri noi si mai moderne, cum se vede in pozele postate de Ayden_CJ.
Amedeus
QUOTE(r_vlad @ 10 Sep 2008, 17:53)
Poze facute astazi. Autostrada Transilvania.
In prima poza am marcat locul cu pricina pe harta cu o sageata de culoare neagra.
*



Multumim pentru poze! coolpics.gif
eloy
@Ayden_CJ

intai ca eu ma refeream la inclinarea/unghiul pe verticala in cazul asta, cea cu curba era doar complementar...
iar apoi ca din cate imi dau seama, si bucatile alea de autostrada sunt pe viaducte, nu sol. Cel putin cateva, adica diferenta de nivel fata de ce se vede in stg/dr e prea mare...

faptul ca sunt scurte grinzile mi se pare si mie cam aiurea si neproductiv... dar pe de alta parte sigur am vazut poze de la AT cu grinzi mai lungi, deci poate ca asa era solutia in zona aceea nedumerire.gif

si sorry ca nu am inteles: deci problema e ca astia folosesc 2 pe sens in loc de 1. E posibil sa fie doar pt umflarea bugetului, ce sa zic...
voyageros
Nici eu nu ma pricep la constructii dar din cate am povestit cu cativa indivizi de la autostrada se pare ca desi este un teren relativ muntos e cam instabil motiv pentru care au dus pilonii si pana la 40-50 metri adancime (am auzit chiar si de 60). E acuma ma gandesc ca o distributie a greutatii traverselor pe mai multi piloni o fi ceea mai indicata solutie...zic si eu
ssilviu
60 de metri. Hai sa fim seriosi. Asa se face fundatia pe piloni la zgarie nori. Nu la un amarat de pod.
vijelie
Constructorul e platit la cat munceste, deci e in interesul lui sa faca acei piloni pana in placile tectonice. wink.gif
zodrac
Acuma depinde si unde faci blocul ala. Ca daca vrei sa il faci in mlastina cred ca o sa faci gaura pana dai de stinca (substrat solid), chiar daca aia e la 100m.
eloy
Hey, se pare ca mr Sica Orban se facu vrednic rau acu pe fine de mandat. E prima oara cand aud de expropieri pe 3B!!

CNADNR va primi 119,49 milioane lei pentru exproprierile terenurilor de pe Autostrada Transilvania, iar suma estimată va fi virată de către Ministerul Transporturilor, se arată într-un proiect de hotărâre al ministerului.

Potrivit actului normativ inițiat de Ministerul Transporturilor, se are în vedere nevoia urgentă de a asigura constructorului terenul liber și front de lucru pentru execuția proiectului Autostrăzii Brașov- Cluj- Borș, deoarece orice întârziere care apare în programul de lucrări, generează costuri suplimentare.

Suma estimată de 119,49 milioane lei prevăzută ca despăgubire a fost stabilită în baza rapoartelor de expertiză întocmite, pe categorii de imobile de către persoane autorizate în evaluare și reprezentă despăgubirile ce vor fi acordate proprietarilor imobilelor proprietate privată situate pe Secțiunea 3B pe teritoriul localităților Ip, Crasna, Nușfalău și Boghiș din județul Sălaj care face parte din Autostrada Brașov-Cluj- Borș.

Suprafața de teren prevăzută în proiectul tehnic este de 1.631.798 metri pătrați, fiind supuse expropierii un număr de 1.310 imobile.

Pe secțiunea 2B (Câmpia Turzii- Cluj Vest) în lungime de 54 kilometri exproprierile au fost realizate în proporție de 94,2%, iar pentru secțiunea 3C (Suplacu de Barcău- Borș 64 km.) exproprierile s-au realizat în proporție de 50%. Valoarea lucărilor pentru secțiunea 2B este de 434 milioane euro, iar pentru secțiunea 3C valoarea lucrărilor este de 445 milioane euro.
Sursa: newsIN
Ayden_CJ
biggrin.gif tre sa schimba legea sa facem an electoral din jumate in jumate de an poate asa vor termina lucrarea asta la termenul decalat!
nu de alta dar orasul asta (CJ) e pe cale sa se blocheze de tot... planuri de centuri avem cu gramada (va dati seama ca si proiectele alea au inghitit bani) si stau bine mersi cu ele in sertare.
adip
QUOTE(Ayden_CJ @ 12 Sep 2008, 21:09)
biggrin.gif tre sa schimba legea sa facem an electoral din jumate in jumate de an poate asa vor termina lucrarea asta la termenul decalat!
Eu nu cred ca o sa fie vreo imbunatatire daca indesesc astia campaniile electorale, fiindca practic ei nu fac mare lucru, doar "se apuca", isi sufleca manecile si trimit pe ofiterul de presa sa dea telefoane pe la ziare ca sa se bage in seama. Singura diferenta va fi ca veti fi bombardati mai des cu stiri de genul asta. Ceea ce nu e chiar de colo, fiindca se ridica moralul natiunii dandu-se impresia ca se lucreaza smile.gif
daniel28
Ieri s-a inaugurat in Bacau noul pod peste canalul Bistrita, construit in locul celui afectat de inundatiile de acum 3 ani (parca). Calvarul soferilor care vroiau sa tranziteze Bacau pe E85 s-a sfarsit odata cu panglica taia de primar si de Tariceanu (deh, colegi de partid).

Primarul a anuntat cu mare bucurie care sunt proiectele viitoare ale Bacaului, intre care si centura cu rang de autostrada, care, spunea el, va incepe in aceasta toamna.
S-o mai vedem si pe asta
eloy
QUOTE(adip @ 12 Sep 2008, 14:15)
Eu nu cred ca o sa fie vreo imbunatatire daca indesesc astia campaniile electorale, fiindca practic ei nu fac mare lucru, doar "se apuca", isi sufleca manecile si trimit pe ofiterul de presa sa dea telefoane pe la ziare ca sa se bage in seama. Singura diferenta va fi ca veti fi bombardati mai des cu stiri de genul asta. Ceea ce nu e chiar de colo, fiindca se ridica moralul natiunii dandu-se impresia ca se lucreaza smile.gif
*



sunt de acord cu ofiterul de presa care se baga in seama, de ex Orban a anuntat de vreo 4 ori ca au inceput lucrarile la centura nord bucuresti si din cate stiu io nu s-a facut nimicuta. Sau Orastie-Deva, a carei finantare expira in ceva mai mult de un an, si tot 'incepe' din iunie 2k7. Dar 120 mil lei dati pe exproprieri e un pic mai mult decat suflecat manecile smile.gif
ssilviu
O schita in exclusivitate cu pasajul de la otopeni de la intersecția centura dn1
liviu2004
radmasa.gif never ever.
J o h n n y
QUOTE(vijelie @ 11 Sep 2008, 14:23)
Apropo de basme clujene: drumurile dintre Dej si Cluj, respectiv Dej si Bistrita, sunt gata?
*



Cluj - Gherla e aproape gata, se circula acceptabil, iar din Gherla pana in Dej se lucreaza la largirea drumului si la asfaltare.
Dej - Bistrita e cam tot asa, cel putin pe portiunea din jud Cj. In jud BN e asfaltat recent drumul si e mult mai bun. Se mai fac unele lucrari, mai ales prin interiorul localitatiilor.


QUOTE(ssilviu @ 12 Sep 2008, 08:58)
60 de metri. Hai sa fim seriosi. Asa se face fundatia pe piloni la zgarie nori. Nu la un amarat de pod.
*



Da, hai sa fim seriosi. Ne pricepem la toate, de la silvicultura la fizica atomica.

Intr-o zona instabila cu dealuri - cum e zona asta pe unde va trece autostrada, e normal sa fie dificila constructia acestor viaducte, sunt zone unde dealurile vin la vale.....


adip
http://www.cotidianul.ro/autostrada_transi...o_km-58035.html
Intre timp, vecinii de la vest mai comit una:
http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-433...ieftini-bei.htm

Banuiala mi se confirma: Romania nu are absolut nici o legatura cu lumea civilizata, organizata si cu un catusi de mic respect de sine.
Ayden_CJ
daca e zona instabila, si se stia asta de ce nu s-a ales alt traseu? pai dupa cum vad eu cam toata România e instabila...ca toate drumurile se distrug si se deformeaza...hai sa mergem cu elicopterul... M35/HU e la 180 km de mine si cred ca va ramane cea mai apropiata autostrada inca pentru 4 ani dupa cum se misca astia...
J o h n n y

Cand am zis eu ca Bechtel e aici doar pt a sotarce cat mai multi bani de la acest popor, lasandu-ne apoi ingropati in credite externe colosale (pe care le vor plati si copii nostrii) si fara autostrazi, s-au gasit cativa care sa sustina ca "sa nu dam vina pe Bechtel". In alte locuri vad ca se poate si se fac autostrazi pe banda rulanta. Fara Bechtel insa.
fanu_WZI
coborarea de la Balea Lac spre Curtea de Arges este la fel de proasta ca acum 1 an si ca acum 2 ani!

Brasov - Fagaras - Sibiu are o gramada de semafoare , mult mai multe ca acum 1 an ce-i drept dar carosabilul este mult deteriorat fata de cel de acum 12 luni.

sa mai continui cu pomelnicul soselelor proaste ... ?

Lugoj - Timisoara ? cel mai prost drum european ?!
Minel
QUOTE(fanu_WZI @ 15 Sep 2008, 11:53)

sa mai continui cu pomelnicul soselelor proaste ... ?

Lugoj - Timisoara ? cel mai prost drum european ?!
*



Caransebes- Herculane ( E-70 cica ), in constructie dar pana cand ... sad.gif
voyageros
QUOTE(Ayden_CJ @ 15 Sep 2008, 08:59)
daca e zona instabila, si se stia asta de ce nu s-a ales alt traseu? pai dupa cum vad eu cam toata România e instabila...ca toate drumurile se distrug si se deformeaza...hai sa mergem cu elicopterul... M35/HU e la 180 km de mine si cred ca va ramane cea mai apropiata autostrada inca pentru 4 ani dupa cum se misca astia...
*


De data asta nu-ti mai dau dreptate...eu vreau sa cred ca atunci cand se alege un traseu se fac studii aprofundate si nu vine unu si trage cu pixu pe harta traseul. Am putea sa ine ntrebam atunci de ce autostrada de pe Coasta de Azur e toata pe piloni si trece prin zeci de tuneluri...oare nu o puteau face prin alta parte??? Se poate (si zic si eu) ca asa cum se lucreaza acum sa fie o solutie mai ieftina decat daca traseul ar fi ajuns prin alta parte. Sa fie clar eu si cred ca si ceilalti ne exprimam aici pareri proprii si aici revin la mine fara sa sustin ca ma si pricep. Pur si simplu sunt pareri mai mult sau mai putin pertinente mai mult sau mai putin subiective.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.