Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
papa_mulo
QUOTE(Synyster @ 23 Jan 2014, 08:46)
Dar nu cred ca ar trebui sa fie principala prioritate acum. Si nu prea ne permitem, realist, sa ne apucam de trasee peste trasee, n-avem banii astia. 
La noi pretul pe km de autostrada costa mereu cel putin dublu, daca nu s-ar umfla conturile unor firme de partid cu banii cu care fac una si aia proasta, ar putea face minim 2-3 bune. Ti-am zis, deja am ajuns intr-un stadiu in care ne cam multumim cu nimic. 

Turistii straini sunt putini...extrem de putini de fapt. In afara de perioada sarbatorilor de iarna cand vin moldoveni si rusi, pe Valea Prahovei numarul de straini e neglijabil comparativ cu al romanilor. Asa ca nu sunt ei prioritate zero.
Din pacate turismul este una din ultimele ramuri care ne pot aduce bani, restul este distrus sau nu ne mai apartine. Numarul de turistii straini este in permanenta crestere, vin multi "masochisti" sa vada cum e in tara asta "de tigani" si pleaca in cele din urma incantati. Ai idee cate locuri de cazare sunt in zona Brasov-Valea Prahovei? Gandeste-te ce ar insemna sa ai si in timpul saptamanii locurile alea pline cu 20000 de straini care cheltuiesc pe zi minim 100 euro de om. De pe urma lor pot veni bani si se pot crea locuri suplimentare de munca in o gramada de domenii : hotelier, alimentatie, transport de toate felurile, ghizi turistci, muzee, recreational etc. Nu zic ca nu trebuie autostrada si unde zici tu dar mi se pare stupid sa gandesti unilateral si sa zici ca una e prioritate si alta nu.

*


al1n
daca dupa o ninsoare de o zi autostrostrazile sunt inchise de vreo 24 de ore si inca nu sunt deschise circulatiei, intrebare : daca ninge o saptamana continuu, cam cat o sa dureze deszapezirea? o luna???

revenind la Ploiesti-Brasov unde costurile de intretinere se estimeaza la 1 miliard de euro, pentru ca iarna nu e ca vara si la munte nu e ca la campie(fostul director IGSU, dupa accidentul aviatic) avem toate sansele sa stam cu autostrada inchisa in cazul in care ninge ...

autostrazile astea speciale Made In Romania ar trebui inchise cand:

- ploua abundent
- e ceata deasa
- ninge viscolit
- soare puternic;

lasand ironia la o parte, mai si platim sa construim ceva, sa intretinem si nu putem circula pe ele;

Mi se pare mie sau ne place sa irosim banii pe nimic util.

PS: sa nu intelegeti ca nu vreau autostrazi, da le vreau bune si sigure!!!
Brainie
În sfârșit, o veste bună de la capul [p...ii] cnadnr !
nasty
QUOTE(al1n @ 26 Jan 2014, 10:33)
daca dupa o ninsoare de o zi autostrostrazile sunt inchise de vreo 24 de ore si inca nu sunt deschise circulatiei, intrebare : daca ninge o saptamana continuu, cam cat o sa dureze deszapezirea?
*



uite chiar acum se actioneaza pe A2:

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=lUds1pWKMjs

cate pluguri ati numarat?
iulian_1976
QUOTE(iulian_1976 @ 22 Jan 2014, 14:59)
Acum poate ati iinteles de ce in momentul de fata se doreste concesionarea tuturor autostrazilor
alfel nu ar fi profitabila taxarea. doar unei autostrazi si eliminarea rovinietei   smile.gif

Singura solutie prin care statul se poate spala pe maini fara a avea probleme prin tribunalee etc este concesionarea asa cum se aude prin presa.

Statul(CNADR) nu poate gestiona situatia autorutelor pe viitor iin conditii extreme pentru ca nu sunt persoanele care trebuie pe posturi si nu exista logistica necesara.
Iszy
Foarte elocventa comaratia.

Cele intimplate dovedesc inca o data ca sistemul de autostrazi bazat pe capitala este cit se poate de gresit. Practic problemele din jurul capitalei au oprit traficul rutie si transportul de marfa in si din cele mai multe puncte ale tarii.
In acest sens trebuie scapat pe rute cit mai scurte de traficul de tranzit dintre Balcani si restul europei. Urcarea TIR-urilor pe la Bucuresti si Brasov le expune blocajelor si pericliteaza circulatia celorlalte autovehicole.

In privinta celor intimplate cred ca nu a fost vorba - vorbesc despre soselele principale si de autostrazi - de nici un ' iad alb '. Pur si simplu inca nici in ziua de azi nu sunt planuri de munca bine organizate. Se asteapta ultimul moment si numai dupa ce s-au ciocnit N masini se trece la tancuri, blocaje, interventii, comitete de criza. Vesnic suntem luati rin surprindere si vesnic neregatiti.
nasty
QUOTE(iulian_1976 @ 27 Jan 2014, 22:15)
... pentru ca nu sunt persoanele care trebuie pe posturi si nu exista logistica necesara.
*



este in primul rand prea multa prostie, cu logistica care este se pot face coloane de transport, cu cateva pluguri in fata,de 2-3 ori pe zi, Bucuresti-Constanta si retur, plus celelalte rute principale blocate (DN2, A1). Chiar daca se merge cu 30-40 km/h, dar nu se blocheaza circulatia cu zilele, cu mii de soferi care-si pazesc marfa, dormind in masina. Ori ce s-a facut pana acum? S-a actionat haotic pe diferite portiuni si circulatia a fost inchisa. Daca nu se facea nimic 3 zile si incepeau acum era cu acelasi efect.

Deci chiar cand ninge tare, pui 4 pluguri in fata, apoi 2 sararite si in imediat coloanele de masini.

Putem sa invatam si noi de la altii care au conditii mult mai grele:
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...e&v=lUds1pWKMjs
Markos
QUOTE
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, laudă intervenția autorităților: „Au fost închise doar trei autostrăzi”
mircea_aq
Manescu pare la fel de competenta ca Ridzi Pitzi, mi-e sa nu combine vreuna groasa. Deocamdata are sustinere, dar in cativa ani lucrurile se mai schimba.
Iszy
Se stie la numarat vagoane lipsa.
nasty
iarna asta a nins 3 (trei) zile in total si deja cica nu se mai gaseste de mancare: fructe, legume, carne

de aproape o saptamana nu se circula pe 2 directii principale A2 si DN2.
Ar fi trebuit sa faca convoaie organizate de luni, 27 ianuarie:
http://realitatea.mobi/1368788
zodrac
Aseara in Cora Pantelimon erau de toate.
Singurul lucru care lipeas erau clientii smile.gif carora probabil le era lene sa urce in autobuz si asteptau ca primaria sa le deszapezeasca masina.

@nasty nu poti pune intr-un convoi masini fara tractiune integrala, el este la fel de bun ca si cea mai slaba masina. Pe viscol puternic este deajuns sa se opreasca 10 min si alcolo ramine "pana la primavara".

Filmuletul ala cu lamele e superflue daca ai portiuni unde se fac suluri de zapada de 50cm, pentru alea iti trebuie freza, dar freza nu poate inainta cu destula viteaza ca sa fie eficienta pentru un convoi.

Cea mai buna solutie sunt parazapezile, pentru a limita cantitatea de zapada transportata spre sosea. Dar alea trebuiesc puse cu cap si in primul rind trebuie sa supravietuasca culegatorilor.

Later:

Am fost pe A2 acum doi sau 3 ani imiediat ce a fost redeschisa dupa un viscol, erau portiuni intinse unde zapada depasea 1m la fel si pe DN2, dar erau puncte unde ajungea si pana la 3-4m.
al1n
dar...de ce nu se uita cum se face si deszapezirea acolo?

o sa fie uimit ca ei reusesc !!!
UXE
Pai ideea nu e sa isi faca treaba, ci sa ia cat mai multi bani de la prosti
Markos
QUOTE(al1n @ 30 Jan 2014, 16:20)
dar...de ce nu se uita cum se face si deszapezirea acolo?
*


nimic spectaculos.
al1n
am vazut de curand ca la noi se arunca zapada de pe un sens pe celalalt sens de mers...probabil cuvantul EFICIENTA nu exista in Romania.
tara asta continua sa ne uimeasca dry.gif
dantes
Mai studiaza un pic asta cu aruncatul de pe un sens pe altul...vezi la cafenea + directia vantului si o sa vezi minune...ca zapada aia era aruncata si peste sensul celalalt...dar e mai usor sa se dea dingl gura si sa se caute senzationalul in H2O in stare solida...
nasty
ar trebui urgent in primavara asta sa planteze perdelele de paduri cu prioritate in zonele cele mai blocate de acum pe A2 si DN2

http://www.money.ro/incepe-marea-impadurir...la_1256613.html

"Autostrăzile și drumurile naționale vor fi mărginite de perdele forestiere în baza unui program național ce va începe în primăvara acestui an și care prevede, într-o primă etapă, plantări de arbori pe o lungime de 870 de kilometri.
...La nivel național sunt necesari 1.700 de kilometri de perdele forestiere de-a lungul drumurilor naționale și județene. În prima etapă a fost aprobat Programul național de realizare a perdelelor forestiere a autostrăzilor și drumurilor naționale pentru 870 de kilometri.
Sumele alocate pentru acest an se ridică la 30 de milioane de lei, urmând ca finanțările să continue pe parcursul derulării programului.

...în etapa a doua plantarea de perdele forestiere și de-a lungul drumurilor județene.

inca din martie 2013 se tot vorbea de acelasi lucru, dar a mai trecut 1 an si nu s-a facut nimic:

http://www.agerpres.ro/media/index.php/soc...avara-2014.html
vijelie
Vise taica...
Daca sunt terenuri private, trebuie exproprieri in interes public, achizitie servicii juridice, hotarari de guvern, excludere teren din circuitul agricol, includere in circuitul forestier etc.
Daca mai sunt si subventii APIA, devine si mai complicat.
IsNa
Corect. Sa nu mai facem nimic.
Cand ninge, privim la teve.
vijelie
Se pot face demersuri, dar nu intra in sfera notiunii de "urgent", cum zicea colegu mai sus.
corbex
Trebuie copaci de plastic, sa nu-i fure piganii. Palmieri, de preferinta.
nasty
QUOTE(zodrac @ 30 Jan 2014, 13:25)
Am fost pe A2 acum doi sau 3 ani imiediat ce a fost redeschisa dupa un viscol, erau portiuni intinse unde zapada depasea 1m la fel si pe DN2, dar erau puncte unde ajungea si pana la 3-4m.
*



exact, acele portiuni si puncte se cunosc de ani de zile si sunt aceleasi - s-a facut ceva in acele locuri? Deja padurea trebuia sa fie BATRANA acolo...
Si atentie sunt terenuri agricole cu porumb, grau, deci venituri fff mici. Prin impadurire, prin proiect EU, se castiga mai multi bani, deci nu e singura solutie expropierea. Tot in aceleasi zone se pot face campuri de eoliene. Stiti efectul care se produce dupa un camp de eoliene? Sunt comune care incaseaza chirii bune de pe campurile de eoliene.
vijelie
Vezi ca tunurile de eoliene se amplaseaza la distante de 4 x diametrul rotorului (4x50m=200m), era vorba de perdele anti-zapada sau s-a schimbat subiectul ?
nasty
e vorba de o portiune intre Lehliu si Fetesti; intre A2 si DN3, care variaza intre 1km si vreo 5 Km, in care se poate face "ferma de eoliene" si spre autostrada, RADURE, nu un sir de copaci. Exista o padure de model in zona - Bazarghideanu.
Pe A2 viscolul e puternic, nu e suficient un sir de copaci sau niste simple parazapezi.
Subiectul este: avem o autostrada-ce facem cu ea? O tinem inchisa iarna? Cred ca A2 este inchisa si acum.
Stie cineva cate utilaje actioneaza in zona, ce tip, ce an de fabricatie au?

31 Jan 2014, 11:44:
erata
nu e radure e PADURE
si e DN3A
Smiley
QUOTE(nasty @ 31 Jan 2014, 12:40)
.......... Stie cineva cate utilaje actioneaza in zona, ce tip, ce an de fabricatie au?.......


daca stie cineva, sa spuna si cum o cheama pe mama soferului...
IRONICK
QUOTE(nasty @ 31 Jan 2014, 09:08)
ar trebui urgent in primavara asta sa planteze perdelele de paduri cu prioritate in zonele cele mai blocate de acum pe A2 si DN2

*



Stiu eu drumuri nationale unde s-au taiat toti copacii pe zeci de km. Si nu este vorba de copaci batrani si uscati. S-au taiat in toamna, ca sa planteze in primavara!
IsNa
QUOTE(nasty @ 31 Jan 2014, 13:40)
Subiectul este: avem o autostrada-ce facem cu ea? O tinem inchisa iarna?
*


Asa. Transfagarasanul si A2. Ca solutiile sunt complicate, grele si dificile...
nasty
si totusi cine face si cu ce face dezapezirile? In sfarsit, am cauta ieri si am gasit azi si e interesant precum banuiam, ca e mai tunate decat freza de pe A2 din 1953:

http://www.gandul.info/stiri/miss-deszapez...partid-11994171

Markos
QUOTE
Procurorii DNA s-au sesizat după ce Compania de Drumuri și Autostrăzi a încheiat contracte de deszăpezire pentru autostrada Dumbrava - Pecica, deși aceasta nu este construită.

Primul contract, de trei milioane de euro, ar fi fost semnat în decembrie cu firmele Inteco Holding și Romprest Service. Ulterior, pentru același tronson s-au alocat alte șase milioane de euro, după semnarea unui acord de întreținere pe timp de iarnă.
corbex
link?
nasty
in zona Arad, anul asta nu a fost iarna, chiar si azi vor fi vreo 20 grade, banuiesc ca s-a lucrat toata iarna si au terminat autostrada si normal ca au dezapezit-o, nu?
are logica - n-a fost iarna, dar au dezapezit-o...
Iszy
Azi Cluj - Oradea tur retur. In zori am mers bine incolo dupamasa-seara insa m-am intors foarte greu. Am venit in coloana fara sa pot depasi de la Oradea pina aproape de Piatra Craiului.
Numai ginduri ' bune ' mi-au trecut prin cap pentru toti cei care au trecut prin ministerul transporturilor!

Mentiune speciala pentru Dobre, cel care a spus ca nu se justifica autostrada Cluj Oradea....
supremeon
Autostrada Transilvania ar fi fost cel mai bun proiect! Oradea - Cluj - TgMures - Brasov - Bucuresti. Ar fi rezolvat foarte elegant accesul spre Vest pentru aproape tot Ardealul (mai putin zona Sibiu-Alba care oricum deja are autostrada).
Practic, oriunde locuiai, aveati sub 100 km de mers pentru a ajunge la ea.
 
Mare pacat si mare rusine ca statul roman nu s-a putut tine de acel contract cu Bechtel, care, daca era dus la bun sfarsit, era foarte bun si avantajos, cu cost foarte bun!
Dar, la noi e greu sa expropriezi terenurile. Dupa peste 10 ani de la semnarea actelor acestui maret proiect, am ramas numai cu regretele si cu o "centura" pentru Clujnapoca (care e buna, dar nu e destul).

O dovada mai buna despre utilitatea acestei autostrazi "Transilvania" nici nu imi pot imagina: accident acum 5 zile: 2 camioane izbite frontal in Bihor, ambii soferi morti! De ce? Pentru ca un camion a incercat sa evite o caruta, in loc sa o spulbere nabii de pe DN unde prin lege nu are voie sa circule !!!
 
DACA ERAM EU CEL CARE CIRCULA PE SENSUL OPUS, ma omora, impreuna cu toti cei din masina! IATA DE CE AVEM NEVOIE DE AUTOSTRAZI! IATA DE CE SUNT DISPUS SA PLATESC CHIAR TAXE MAI MARI DECAT IN ITALIA, NUMAI SA STIU CA AICI, IN RO, POT CIRCULA PE AUTOSTRAZI! Toate sa fie cu taxa, tocmai pentru a intra mai putina lume pe ele: sa fie drumul liber si in siguranta!
 
 Consider ca toti cei care se opun constructiei Ploiesti-Brasov sau Bacau-Sibiu sau Fagaras - Mures sau Iasi-Bacau sau Craiova - Severin -Lugoj sau Suceava- Bistrita etc etc sunt rau-voitori !
hepea
Cei care au decizia in pix sunt rau voitori, nu restul.
Iszy
Poate atita pot.

Azi 5 masini s-au ciocnit pe linga Cluj ....intrarea in oras dinspre Vest este catastrofala, au gresit toti cei care raspund de arhitectura acestei zone de la 1848 incoace...hi hi hi. Rea vointa? N-as crede. Mai degraba nepricepere, dezinteres...potem acuza un avocat ca accepta sa supervizeze proiecte de constructii? Se poate acuza cineva ca doreste un salar ( venit ) mai bun? Fie si 18 mii pe luna?
De fapt un sofer raspunde de integritatea tuturor cu care se intilneste pe drum...de acea e bine sa se intilneasca cu citi mai putini...un ministru nu are nici o raspundere, raspunde in fata cuiva daca nu a realizat nimic?

Poate nu s-au dus acolo spre binele comun.

supremeon
Este bine ca o fac; dar nu inteleg de ce are atat de multi km si de ce se vorbeste despre doua centuri.
Dupa parerea mea, o singura centura, prin sudul orasului ar rezolva problema! Cum vii dinspre Horezu, sa poti sa mergi inspre Motru, fara sa intri in TgJiu. Ar fi arhi-suficient.
Daca ar putea "aranja ceva" astfel incat sa nu mai fie ceata, ar prinde foarte bine. Mi se pare incredibil ca aproape la fiecare drum prind ceata pe undeva prin Oltenia smile.gif
Squirrel
user posted image
alx
Oameni buni, Pitesti Sibiu nu se poate finanta, iese prea scumpa si nici-un calcul cost-beneficiu nu se va inscrie in normele europene.

Singura varianta este sa se lege BV de SB!!!
nasty
si pe calea ferata au inceput cu bucatele, dar cu preturi de 2 ori mai mari pe km ca autostrazile noastre si de 2,5 ori mai mari ca in Polonia:

http://m.romanialibera.ro/stire-327306.html

"După ce am devenit țara cu unele din cele mai mari prețuri de construire a unui kilometru de autostradă, riscăm să ajungem și cea în care modernizarea unui kilometru de cale ferată costă cât construirea a doi kilometri de autostradă.
...Riscurile sunt altele, nu cele ca bugetul să plătească sume umflate pe astfel de modernizări, spune directorul firmei de construcții feroviare. La licitațiile curente, CFR SA a decis să acorde participanților 20% din punctaj pentru mărimea cifrei de afaceri a acestora, indiferent de zona din care provine această cifră de afaceri, spre exemplu, căi ferate sau șosele. Apare astfel riscul ca licitația să fie câștigată de asfaltatori, cum s-a întâmplat la contractul de modernizare a căii ferate Vințu de jos-Simeria. Astfel de firme nu au priceperea și experiența necesară derulării și organizării lucrărilor. Acestea câștigă contractele cu prețuri de dumping, după care, împreună cu CFR SA, măresc prin acte adiționale valoarea finală a lucrărilor. În final, ajung să încaseze tot atâți bani cât au cerut firmele de căi ferate, ce au pierdut însă licitația"
VladSoare
Căile ferate nu înțeleg de ce vor să le mai "modernizeze", avînd în vedere că pe alea "modernizate" se circulă exact la fel ca și înainte de "modernizare". Mai bine să le lase așa, că tot aia e. rolleyes.gif
IsNa
QUOTE(alx @ 26 Feb 2014, 17:08)
Oameni buni, Pitesti Sibiu nu se poate finanta, iese prea scumpa si nici-un calcul cost-beneficiu nu se va inscrie in normele europene.

Singura varianta este sa se lege BV de SB!!!
*


Omule bun, Sibiu-Pitesti ARE deja finantare. UE acopera 85% din cost. Ceea ce nu poate fi spus nici despre Sibiu-Brasov, nici despre Brasov-Ploiesti.

In plus, nici nu stim cat ar costa de fapt Sibiu-Pitesti. SF-ul din 2007 nu mai e demult valabil, dupa reasezarea preturilor la materiale din perioada crizei. Si exista suspiciuni (putin spus) ca costul a fost din start umflat in chiar si fata de nivelul din 2007.
Cele mai multe estimari vehicluate azi vad costul sub 2mld. Euro. Din care, reamintesc, statul Roman trebuie sa acopere 15% (in linii mari). Mai mult (sau putin), daca se pot intruni anumite conditii, UE poate extinde finantarea pana la 95%.

Deci povestea ca e prea scump si nu se poate nu sta in picioare. E doar perdea de fum pt. acoperirea unor interese speciale si pentru evitarea proiectelor pe fonduri UE unde se fura mult mai greu.
vijelie
Memorandumul de finantare nu e totuna cu finantarea propriu-zisa.
Problema SF-ului din 2007 nu sunt preturile ci faptul ca ulterior, in 2008, a fost armonizata legislatia prin aparitia HG28/2008 care modifica structura documentatiei.
UE discuta numai cu proiecte intocmite cf acelei HG.
Si da, este foarte scumpa lucrarea.
Garett
QUOTE(VladSoare @ 27 Feb 2014, 11:32)
Căile ferate nu înțeleg de ce vor să le mai "modernizeze", avînd în vedere că pe alea "modernizate" se circulă exact la fel ca și înainte de "modernizare". Mai bine să le lase așa, că tot aia e. rolleyes.gif
*


Gresit, se circula mai lent!
Galati-Sinaia dura 4h inca de pe vremea lui Ceasca, acum dureaza 5!
IsNa
QUOTE(vijelie @ 27 Feb 2014, 13:08)
Memorandumul de finantare nu e totuna cu finantarea propriu-zisa.
*



Ei bine, finantarea poate deveni "propriu-zisa" doar cand exista lucrari "propriu-zise" de rambursat.

Cata vreme noi nu avem nici un SF valabil, si nici intentia de a face unul, ce putem cere mai mult decat acel memorandum? Doar nu ne asteptam sa vireze UE in conturile guvernului in avans cele 4 miliarde vehiculate (delirate) de Ponta?
b76bgaarh
Isna, numești asfaltatorul ăla?
ag02cws
Constructia unui km de autostrada sub forma unui tunel sapat in munte costa vreo 35 de milioane. Daca s-ar face un tunel d-asta de la Pitesti la Sibiu, ar fi necesare vreo 4 miliarde...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.