Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
VladSoare
QUOTE(AdrianMC @ 18 Jun 2012, 14:42)
- Calea Floreasca si Barbu Vacarescu vor avea sens unic.
*


What? ohmy.gif

Dar cum naiba să le facă pe alea cu sens unic? Deci dacă vrei din Barbu Văcărescu să ajungi în Lacul Tei te obligă să ocolești pe la mama naibii, pe la Urgență, Ștefan cel Mare și pe urmă înapoi? blink.gif
Sau de la circ, ca să ajungi la Dinamo va trebui să ocolești pe Glinka, Floreasca și înapoi pe Ștefan cel Mare? blink.gif
Sper că e doar o glumă. unsure.gif
VladSoare
ohmy.gif
Ăștia nu-s sănătoși. huh.gif
diesel_power
E bine, va fi mai fluenta circulatia.
VladSoare
Păi va fi mai fluentă, dar numai într-un sens. În celălalt va fi jale.
De fapt, dacă mă gîndesc bine, nici nu sînt convins că va fi mai fluentă. Floreasca va avea lățime dublă, dar va avea și un volum de mașini dublu (pentru că-i va prelua și pe cei care pînă acum veneau pe Barbu Văcărescu). Iar acest volum dublu se va bloca în semaforul de la Spitalul de Urgență. Deci de unde atîta fluență? huh.gif
Pe Lacul Tei va fi mai fluent într-un sens, dar la întoarcere se va dubla volumul pe Ștefan cel Mare (care și acum e gîtuit seara) sau pe străduțele din spatele blocurilor.
Ar fi un dezastru.
dizzy
QUOTE
Astfel, pe Calea Floreasca se va introduce sens unic pe direcția intersecția cu Stefan cel Mare – zona de Nord a Capitalei, până la intersecția cu strada Glinka. Pe porțiunea cuprinsă între strada Glinka și intersecția cu Șos. Pipera va fi de asemenea sens unic, numai că pe cealaltă direcție, adică Nord-Sud. Strada Glinka va deveni și ea arteră cu sens unic, pe direcția Calea Floreasca – Barbu Văcărescu.

Pe Calea Floreasca va fi permisă circulația în ambele sensuri doar pentru mijloacele de transport în comun, taxiuri și mașinile de intervenție 112. “Vor fi trei benzi cu sens unic destinate tuturor autovehiculelor și o bandă pe sens invers destinată strict autobuzelor, taxiurilor și mijloacelor de intervenție”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.


Ideea sa bagi sens unic pe Floreasca mi se pare buna, numai ca ar trebui sa fie toata pe un singur sens, nu inainte-inapoi. Si daca permiti o banda de aftabuz, iti dai seama ca navalesc jmecherii cu W pe acolo. Daca ai sensuri unice mai scoti din timpii de la semafor deci ai o circulatie mai fluenta. Intrarea in Spitalul de Urgenta poti sa o faci daramand magazinele alea de tabla.
Bd. Lacul Tei oricum are o banda pe sens deci ar fi ok sa il faci cu sens unic.
Barbu Vacarescu e destul de lat si ar fi ok cu sens unic dar trebuie rezolvata si intersectia de la Glucoza. Acolo se gatuie rau traficul.
VladSoare
QUOTE(dizzy @ 19 Jun 2012, 10:09)
Bd. Lacul Tei oricum are o banda pe sens deci ar fi ok sa il faci cu sens unic.

E OK doar dacă treci pe-acolo în drum spre serviciu (și chiar și atunci, e OK numai o singură dată pe zi, fie dimineața, fie seara).
Dar dacă stai acolo, nu mai e deloc OK. Dacă stai la Maica Domnului și vrei să ajungi pe Petricani, ce faci? O iei pe Lizeanu, ocolești tot cartierul și vii înapoi pe Colentina? radmasa.gif
Sensurile unice trebuie făcute cu cap, să fie unul înainte și unul înapoi, să se compenseze cumva. Degeaba faci traficul fluent într-o parte dacă-l distrugi în cealaltă. Dacă Lacul Tei e cu sens unic, atunci care stradă îi corespunde în sens contrar? Sau ei se gîndesc că de-acuma toată lumea va merge numai într-un singur sens, nu se mai întoarce nimeni? huh.gif
Markos
Lacul Tei are și două benzi pe sens, unde nu-i tramvai.

Da' chiar, faci bulevard cu sens unic, da' cu tramvaiele ce faci? Le scoți? Asta după ce-au muncit în draci la șinele alea de pe pod?
dizzy
Planul se refera la Bd Lacul Tei cu sens unic pe portiunea Intersectia Maica Domnului -> Barbu Vacarescu. Adica aia fara tramvai. O avea el desenate 2 benzi pe sens dar ziua e una singura in realitate.
Te poti intoarce pe Bd Ghica Tei sau Ramuri Tei.
VladSoare
Ramuri Tei te duce în bălării și trebuie să te întorci, plus că trebuie întîi să ajungi pînă la ea. Deci dacă ești la ISPE, ocolește pe Barbu Văcărescu pînă la Kaufland, pe urmă ia-o pe Ramuri Tei și întoarce-te pe Grigore Moisil, care nici azi nu e un model de fluență, darămite cînd va devia pe acolo tot traficul actual din Lacul Tei.
Ghica Tei te scoate în Maica Domnului, care la ora de vîrf e sufocată, deci probabil coada de la ieșirea din Ghica Tei în Maica Domnului se va întinde mult înapoi. Iar dacă ești la ISPE, Ghica Tei nu te ajută pentru că nu poți ajunge la ea.

În fine, o să vedem. Presupun că o să se rezolve pînă la urmă într-un fel sau altul. Eu sînt mai pesimist de felul meu cînd e vorba de promisiuni din astea bombastice din partea autorităților, n-am încredere în ele nici să mă bați. Dar cine știe, de data asta poate că n-am dreptate. O să vedem...
Markos
Ok, dar cu tramvaiu' 5 de pe Văcărescu ce facem? rolleyes.gif
corbex
Il mutam pe unde a fost. Pe Dorobanti.
Markos
Costă mellow.gif
AdrianMC
Pe Barbu Vacarescu tramvaiul se va muta pe laterale (pe unde este acum spatiul verde). Insa nu stiu in zona de blocuri cum vor rezolva.
dizzy
Mai taiem din ele, da-le dreaqu!!!
Floreasca toata cu sens unic catre nord mi se pare o idee buna.
Barbu Vacarescu se incarliga la intersectia cu Glucoza altfel traficul e decent. Acolo ar trebui un pasaj dar pe lungul bulevardului, nu de-a latul. Pasajul Pipera are sens numai daca reusesc sa bage o sosea pe sub Herastrau, altfel l-au facut cam degeaba.
Cand or da in folosinta si turnul Raiffeisen si monstrii de acolo se buleste iar traficul.
In opinia mea de nespecialist Bucurestiul are nevoie de o a doua centura ocolitoare cam la 20-30 km in exteriorul primei centuri. La ora actuala centura existenta este mai mult decat sufocata.
cmandrei
Va rugam ramaneti la subiect.
RobertRO
O noua amanare pentru A2.
Tronsonul Cernavoda - Medgidia al autostrazii A2 nu va putea fi inaugurat la 30 iunie 2012 nici macar in regim de o banda pe sens.
Noile termene anuntate sunt:
- mijlocul lunii iulie 2012 pentru regim de drum national (o banda pe sens);
- mijlocul lunii august 2012 pentru doua benzi pe sens;
- definitivare: 2013.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/lo...nie-268304.html
PetruDez
Cum bah au venit astia de au nevoie de un faringosept ceva pentru rosu in gat si au amanat autostrada? Da cum dracu ca au promis marea cu sarea . Vreti sa spuneti ca nu se tin de cuvant ?

Sunt socat va spun sincer sunt profund socat . Nu pot sa cred ca au mintit cu nerusinare.

Acuma serios....mie sila scarba si tot ce vreti voi. La dracu cu tara asta ca nici 20 de km de autostrada nus in stare sa faca.
dizzy
Probabil ca va fi gata de Craciun!
george_scala_2004
QUOTE
Deschiderea autostrăzii A3, București-Ploiești, va putea avea loc, la mustață, la 30 iunie. Șoferii nu vor beneficia de servicii elementare, precum parcări, alimentare cu carburanți, iluminat și semnalizări luminoase pe autostradă.

Șoferii români vor putea folosi cu începere din 30 iunie autostrada A3, potrivit ultimelor promisiuni făcute de Ministerul Transporturilor. Din cei 62 de kilometri ai autosrăzii vor lipsi însă primii șase situați între șoseaua Petricani din sectorul 2 al Capitalei și centura București.

Ca urmare, intrarea pe autostradă se va face prin benzi de încadrare pe sensul de parcurgere a autostrăzii dinspre DN2 spre DN1. Cei care vor veni dinspre DN1 vor fi obligați să traverseze celelalte două benzi ale centurii. La aproximativ 200 de metri de centură se va găsi un giratoriu care va permite fie intrarea în București prin traversarea un pod peste centură, fie continuarea călătoriei către Ploiești. Podul este deocamdată realizat doar pe jumătate, în absența exproprierilor de terenuri necesare.

Lucrările la autostradă au început în 2008, iar această definitivare parțială a celor 56 de kilometri dintre centurile celor două orașe a luat Ministerului Transporturilor nu mai puțin de cinci ani.

Încă se mută stâlpii de înaltă tensiune

Tronsonul dintre centura București și Moara Vlăsiei, executat de firma italiană Pizzarotti, este cel mai avansat. Au fost efectuate marcajele de circulații provizorii, de culoare galbenă. Se lucrează însă la mutarea unuia din cei 5-6 stâlpi situați de-o parte și de alta a autostrăzii, folosiți pentru traversarea acesteia cu liniile de înaltă tensiune.

De la Moara Vlăsiei lucrările sunt rămase mai în urmă. Pe sectorul realizat de firma Euroconstruct Trading 98 (Dan Beșciu) se găsesc încă materiale de construcție, iar muncitorii lucrează de zor. Marcajele rutiere nu sunt terminate și de abia se montează separatorii metalici dintre sensuri. Surse din cadrul proiectului afirmă că totuși constructorul va reuși să termine sectorul său săptămâna aceasta deoarece este programată recepția tronsonului de către Compania Națională de Autotrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Următorul segment spre Ploiești, executat de firma Pa&Co, deținută de Costel Cășuneanu,  a fost terminat săptămâna trecută, când a avut loc și recepția sa. Ultimul tronson, realizat de firma Spedition UMB, a fost terminat anul trecut. Acesta se sfârșește într-un sens giratoriu apărut ad-hoc pe centura Ploiești Vest, la 1-2 kilometri vest de cel de intrare, situat pe DN1.

Fără parcări și iluminare

În acest moment, parcările autostrăzii sunt la stadiul de pământ bătătorit, șoferii neavând la dispoziție spații ale ali­mentație publică, alimentare cu carburanți etc. Dacă primul tronson, cel dintre centura București și Moara Vlăsiei este iluminat în punctele de acces, pe cei 40 de kilometri dintre Moara Vlăsiei și Ploiești nu există indicatoare luminoase de circulație, iluminat în punctele de acces. Potrivit standardelor românești, o autostradă trebuie iluminată în zonele pe unde se face intrarea și ieșirea de pe aceasta, dar și în parcări.

Lipsurile sunt  explicate prin faptul că proiectul scos la licitație în 2007 nu prevedea, inex­plicabil, aceste dotări minime și ca urmare regii asfaltului nu le-au făcut. Rețeaua de alimentare cu energie electrică există însă, urmând să fie trase și cablurile necesare în viitor. Contractul de construire a autostrăzii a fost atribuit unei asocieri ale regilor asfaltului în 2007. Deși au primit contractul pe criteriul prețului minim, valoarea acestuia a fost majorată semnificativ, sub pretextul înlocuirii pământului din fundația autostrăzii cu balast. De majorări motivate identic au beneficiat și firmele italiene Pizzarotti-Tirrena Scavi ce au lucrat primul segment.

Primele termene de deschidere a autostrăzii au fost anunțate de către Ministerul Transporturilor pentru 2009 și apoi 2010. îA urmat un șir de amânări succesive, termenul de 30 iunie 2012 fiind ultimul anunțat de minister. 
sad.gif

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...ari-268505.html

Autostrada dintre capitala Bulgariei si Grecia intarzie din cauza descoperirilor arheologice.

http://www.novinite.com/view_news.php?id=140613

george_scala_2004
O nouă autostradă în plan: Pitești-Craiova-Calafat

http://economica.rtv.net/o-noua-autostrada...afat_27646.html

Ponta cere amenzi aplicate "fără milă" pentru întârzierile la autostrada București-Ploiești și A2

http://economica.rtv.net/ponta-cere-amenzi...i-a2_27666.html

Autostrada dintre România și Grecia, încă un pas înainte

http://economica.rtv.net/autostrada-dintre...inte_27643.html
george_scala_2004
HARTA AUTOSTRĂZILOR spre Europa: Când vom merge și la nemți, și la italieni, și la turci

QUOTE
În momentul de față, România nu are nicio autostradă până la graniță, motiv pentru care o ieșire cu mașina într-o excursie în Europa de Vest sau la o plajă turcească în condițiile unui drum mai scurt este imposibilă acum.

Vestea bună este că autostrăzile cu impact internațional apar tot mai mult în prim plan, se fac proiecte și se trasează hărți cu ceea ce vom putea în viitor.

Vestea și mai bună este că de aceste proiecte se ocupă în special vecinii de lângă noi, ceea ce ne dă șansa de a spera că vor deveni realizabile într-un număr de ani mai mic decât dacă ne-am fi ocupat noi.

Cel mai recent exemplu este autostrada spre Turcia la care bulgarii mișcă deja serios paleții și care nouă, românilor, în special bucureștenilor și celor din sudul României, ne dă șansa să ajungem la Kusadasi mai repede cu mașina, fără să depunem prea mare efort.

În 2013-2014, România ar trebui să aibă prima ieșire la graniță spre autostradă, cea de la Nădlac. Noi ne-am propus să ajungem cu autostrada la graniță în 2013, iar ungurii vor ajunge cu bucățica de 20 km până la noi în 2014.

Conform hărții proiectelor cu impact internațional de pe site-ul CNADNR, România va mai avea o ieșire spre unguri pe la Borș, care va fi terminată la finalul anului 2013.

Un alt proiect care va deschide drumul românilor spre Occident este autostrada Timișoara-Belgrad, despre care ministrul Alexandru Nazare a declarat, în exclusivitate pentru Capital, că vor începe în 2014. Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timișoara, prin Vârșeț, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica și Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legătură către Bari, în Italia.

La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ  50 de kilometri din noul drum se vor găsi pe teritoriul României, urmând să asigure legătura între granița cu Serbia și Timișoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include și autostrada Arad – Timișoara.

Tot în 2014, vor începe lucrările și pentru Mureș-Iași-Ungheni.

O altă ieșire spre Sudul Europei va fi Autostrada Pitești-Craiova-Calafat, proiect ce a început să intre pe agenda de lucru a guvernanților.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...rci-168394.html

Planuri noi, la a treia varianta: autostrada pe ruta Pitesti - Craiova - Calafat, in parteneriat public-privat

QUOTE
Planuri noi, la a treia varianta: autostrada pe ruta Pitesti - Craiova - Calafat, in parteneriat public-privat
Zona de Sud-Vest a Romaniei, considerata un pol al industriei auto, ar urma sa fie conectata la reteaua nationala de autostrazi printr-o autostrada noua, care va lega Pitesti de Craiova si care va continua pana la Calafat, in contextul in care podul peste Dunare Calafat – Vidin va fi finalizat in luna noiembrie a acestui an, a anuntat Ministerul Transporturilor.

Acest proiect reprezinta o prioritate pe termen scurt a Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat secretarul general adjunct al institutiei, Horatiu Buzatu, la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

In sud-vestul Romaniei sunt amplasate atat cele doua uzine auto din Romania - Dacia Pitesti si Ford Craiova, dar si alti producatori din industria auto.

"Investitiile in industria auto s-au intamplat si se intampla. Romania are potential de crestere foarte important, media de masini la mia de locuitori este foarte departe de media europeana, suntem in coada clasamentului in Europa. Avand in vedere acest lucru, infrastructura actuala nu rezista, nu poate absorbi, satisface necesitatile producatorilor si nici necesitatile cetatenilor detinatori de automobile", a afirmat Buzatu la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

"Infrastructura in aceasta zona este subdezvoltata, iar planurile nu includ pe termen scurt racordarea acestei zone la reteaua nationala de autostrazi. De aceea gandim ca o prioritatea pe termen scurt racordarea acestei zone la reteaua nationala de autostrazi, pentru ca se produce mult in aceasta zona. Finantarea s-ar putea rezolva prin investitii in parteneriat public privat, poate vom vedea aparitia primei autostrazi private in zona. Eu sprijin intens aceasta idee", a adaugat Buzatu.

O autostrada prin zona de Sud-Vest a tarii nu este chiar o noutate. Aceasta este cea de-a treia varianta de conectare a zonei la un sistem de drumuri rapide, fiecare dintre ultimele trei guvernari venind cu o idee proprie.

In 2007, in momentul privatizarii Automobile Craiova, guvernul de atunci, condus de Calin Popescu Tariceanu, promitea companiei americane Ford un drum expres intre Pitesti si Craiova. Ministrul Transporturilor de atunci, Ludovic Orban, spunea chiar ca drumul expres era o conditie a privatizarii Automobile Craiova. Singurul lucru concret la acea vreme in privinta drumului expres a fost insa realizarea unui studiu de fezabilitate.

Dupa schimbarea guvernului si preluarea guvernarii de catre Cabinetul Boc, in 2008, noul ministru al Transporturilor de la acea veme, Radu Berceanu, venea cu un alt plan: Autostrada Sudului, care urma sa lege Capitala de Craiova prin Alexandria si care sa se continue spre Calafat, iar intr-o a doua faza, spre Drobeta Turnu Severin si mai departe pana la Lugoj, unde sa se conecteze cu Coridorul IV paneuropean. Autostrada Sudului a ramas doar la nivel declarativ, de atunci conducerea Ford reclamand continuu lipsa infrastructurii rutiere in zona.

Culmea, Cabinetul Ungureanu renuntase atat la drumul expres, cat si la Autostrada Sudului, oficiali ai CNADNR declarand, in martie 2012, pentru Finantistii, ca o asemenea investitie "nu se justifica" date fiind valorile de trafic scazute de pe ruta Pitesti - Sibiu, singurele lucrari necesare fiind reabilitarea drumurilor nationale dintre Alexandria si Craiova, Craiova si calafat (cu orizont de finalizare 2013) si, in viitor, reabilitarea DN65 Craiova - Pitesti (dupa 2014).

Pe de alta parte, Horatiu Buzatu a precizat miercuri ca podul Calafat – Vidin (pe care il construieste Bulgaria) va fi finalizat in noiembrie, in paralel lucrandu-se la modernizarea a 40 de kilometri ai soselei care face legatura intre Calafat si Craiova, de circa 80 km.

"Pe cealalta jumatate nu se lucreaza, desi intentia era sa inceapa anul trecut. Castigatorul licitatiei s-a «incaierat» cu alti licitanti si nu s-a ajuns la o concluzie. Podul va fi finalizat in luna noiembrie, va duce la o sporire a traficului, sunt teribil de ingrijorat de ce se va intampla si sunt mirat de modul inconstient in care a tratat ministerul pana acum aceasta problema. Eu sunt secterat general adjunct de astazi si functionez in minister de o luna. Dorm doar cateva ore pe noapte, citesc foarte mult sa ma pun la punct cu informatiile. Nu sunt adeptul teoriei ca avem o mosternire grea, dar acum suntem in plina desfasurare a procedeului de punere a diagnosticului si sa aflam care este cel mai bun tratament", a spus Buzatu.

El a mai aratat ca in prezent se lucreaza la modificarea legii Parteneriatului Public Privat, care ridica probleme nu doar in constructia unei autostrazi in PPP, ci si la amplasarea unei benzinarii pe autostrada in acest sistem.


http://www.finantistii.ro/transporturi-inf...ic-privat-73522
george_scala_2004
Deschiderea traficului pe autostrada București-Ploiești se amână. Ministrul Transporturilor a spus, astăzi, că pe 30 iunie, termen avansat inițial, nu se va inaugura autostrada.

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, verifică astăzi stadiul lucrărilor pe șantierul Autostrăzii A3.

Întrebat dacă tronsonul București-Ploiești va fi deschis circulației sâmbătă, 30 iunie, ministrul Silaghi a răspuns: "Nu. Sigur nu. Siguranța circulației nu ne permie să-i dăm drumul".


http://www.evz.ro/detalii/stiri/se-amana-d...rma-989252.html
george_scala_2004
TÂLHARI LA DRUMUL MARE

Noul șef al CNADNR, Mihail Bașulescu, apare pe ștatul de plată al firmei Romstrade, societatea condusă de omul de afaceri Nelu Iordache.

Deși Romstrade și Jaypart au contracte în derulare cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), directorul Mihail Bașulescu susține că nu are nicio legătură cu faptul că a lucrat la ambele, spunândcă a fost un "simplu angajat". Pe de altă parte, soția acestuia, Gabriela Bașulescu, precizează în declarația sa de avere că șeful CNADNR a încasat, în calitate de ditamai directorul, salarii de la amândouă societățile. Întrebat dacă este o coincidență sau nu faptul că ultimul contract semnat de CNADNR este tocmai cu Romstrade, Mihail Bașulescu spune că nu a semnat el personal, dar că va verifica!

Cert este că instituția pe care o conduce a parafat un act adițional pentru lucrări suplimentare cu societatea Romstrade, firmă de la care Bașulescu, în calitatea de director, a încasat, potrivit declarației de avere a soției acestuia, depusă pe 7 iunie , nu mai puțin de 57.432 de lei. Mai mult, angajații Companiei au fost puși, de aproximativ o săptămână, să analizeze contractele aflate în derulare cu Romstrade.

Notă de plată de 500.000 de lei

Totodată, acum câteva zile, exact când, prin publicarea în Monitorul Oficial a numirii sale în funcția de director, i s-a conferit lui Bașulescu dreptul de a semna acte oficiale, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) București a emis un ordin de plată pentru firma omului de afaceri Nelu Iordache în valoare de 500.000 de lei. Banii au plecat din conturile DRDP București în cele ale Romstrade, pentru achitarea unor datorii legate de deszăpezirea făcută pe autostrada A2, denumită și Autostrada Soarelui. Activitate la care, potrivit unor surse din cadrul CNADNR, firma de construcții nu a excelat în iarna trecută, motiv pentru care Guvernul Boc nici nu a plătit integral și la timp. Bașulescu a încasat 7.401 de lei și de la firma Jaypart SRL, tot în calitate de director. Concidență, societatea își are sediul, potrivit Ministerului de Finanțe, în București, pe strada Buzești nr. 71. Adică, exact acolo unde are un sediu și firma omului de afaceri Nelui Iordache- Romstrade.

Jaypart SRL este deținută de o firmă înregistrată în Londra, Jaypart Ltd, și este administrată de Dragoș Niia, omul de încredere al lui Nelu Iordache, ambii fiind asociați în firma Blue Smart Travel.

Bașulescu a mai încasat 92.924 de lei de la firma SC Gelmar Construct SRL, tot în calitate de director. Tot el este cel care, în 2004, a semnat contractul cu Bechtel, considerat și acum cel mai pagubos contract pentru realizarea de autostrazi în Romania.

Act adițional la reabilitarea DN 67 C

Romstrade, firma omului de afaceri Nelu Iordache, a semnat cu CNADNR un act adițional la contractul de lucrări privind modernizarea DN67 C Bengești-Sebeș, în valoare de 110.254.529 de lei. Potrivit contractului, care stă la baza acestui act adițional încheiat în 2008, societatea va încasa aproape 305 milioane de euro. Întrebat de ce a fost nevoie de acest act adițional și cum comentează faptul că a fost director la Romstrade, Bașulescu a spus că nu știe de contract. Ulterior, a adăugat: "Nu am semnat nimic. Dacă a semnat așa ceva, a semnat Compania de Autostrăzi". Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, care se afla lângă director, l-a întrebat: "Ce este cu ăsta?". Bașulescu l-a luat pe "nu" în brațe și a răspuns: "Nu știu nimic". Actul adițional este publicat pe site-ul CNADNR-ului.

Lucrări întârziate de Romstrade

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au precizat, pentru EVZ, că firma Romstrade are probleme și cu lucrarea "Proiectare și execuție Autostrada Nădlac-Arad", societatea fiind în mare întârziere.

Nelu Iordache a vorbit pe tema aceasta cu noul director al CNADNR, punându-se în discuție semnarea unor acte adiționale care să-i permită să întârzie lucrarea. Potrivit unui raport întocmit de Compania Națională pe 31 mai 2012, lucrarea, începută pe 20.05.2011 și care trebuie terminată până în aprilie 2013, este făcută doar în proporție de 4,53%!

Alte companii care au primit contracte în aceeași perioadă, tot pentru construirea unor tronsoane de autostradă, au realizat 15-25% din lucrări.

În prezent, specialiștii Companiei fac cal­cule pentru a stabili noul buget pentru întreținerea Autostrăzii A2, întreținere pe care o face, evident, tot compania Romstrade, și se negociază încheierea unor acte adiționale pentru lucrarea de pe DN 6 și centura Caracalului.

Mihail Bașulescu a fost numit, pe 20 iunie 2012, director general interimar (cu preluare de atribuțiuni) al CNADNR. El și-a făcut actele de angajare în companie și a stat la discuții cu fostul director Ionuț Masala și cu Nelu Iordache, patronul Romstrade, firma la care a lucrat până de curând.

Întrebat dacă consideră în regulă faptul că a fost directorul a două firme care au contracte cu CNADNR, Bașulescu a oferit un răspuns năucitor reporterilor EVZ : "Dacă dvs. v-ați muta la un alt ziar, ar fi vreo problemă? Urmăriți-mi activitatea și veți vedea. Sunt transparent".

http://www.evz.ro/detalii/stiri/talhari-la...are-989410.html
george_scala_2004
Revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Pitesti, amanata. Situatie identica si la Comarnic - Brasov

Revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Pitesti, amanata. Situatie identica si la Comarnic - Brasov
Licitatia pentru alegerea unei firme de proiectare/consultanta care sa reactualizeze studiul de fezabilitate al Autostrazii Sibiu – Pitesti a fost amanata din nou, in urma aparitiei unei noi contestatii, cu doar o zi inainte de termenul limita pentru depunerea ofertelor.

Miercuri, 27 iunie, ora 13.00 era termenul limita de depunere a ofertelor, acestea fiind programate pentru deschidere la ora 14.30. In loc sa anunte cate firme s-au inscris la lictatie, CNADNR a precizat, miercuri, ca pe 26 iunie firma Bring Consult SRL Arad a depus o contestatie la Consiliul national de Solutionare a Contestatiilor, solicitand suspendarea procedurii de licitatie.

Este cea de-a doua amanare a acestei licitatii, termenul initial fiind stabilit pentru 6 iunie. CNADNR a scos la licitatie contractul de revizuire a studiului de fezabilitate al Autostrazii Sibiu – Pitesti pe 31 martie 2012, valoarea estimativa a contractului fiind de 61,930 milioane de lei, fara TVA, echivalentul a peste 14 milioane de euro – de 6 ori mai scump comparativ cu studiul original.

Lucrurile stau la fel si in cazul contractului de consultanta pentru actualizarea studiului de fezabilitate al tronsonului Comarnic – Brasov, termenul limita de depunere a ofertelor fiind marti, 26 iunie. Cum si in acest caz exista o contestatie depusa inca din luna mai, nesolutionata, procedura este suspendata pana la un termen ce va fi anuntat ulterior. Valoarea contractului era de 23,665 milioane de lei, fara TVA.

http://www.finantistii.ro/transporturi-inf...ic-brasov-73528
P-A-C-O
QUOTE(george_scala_2004 @ 28 Jun 2012, 09:39)
Planuri noi, la a treia varianta: autostrada pe ruta Pitesti - Craiova - Calafat, in parteneriat public-privat
http://www.finantistii.ro/transporturi-inf...ic-privat-73522

QUOTE

Acest proiect reprezinta o prioritate pe termen scurt a Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat secretarul general adjunct al institutiei, Horatiu Buzatu, la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).




probabil ca nu toata lumea stie cine este si cu se ocupa dl. Horatiu Buzatu, pentru a justifica interesul deosebit la autostrada respectiva wink.gif

apropo de Podul de la Calafat, lucrurile arata destul de bine la ora actuala, zici ca cine stie pe ce autostrada urmeaza sa intrii dupa care urmeaza un drum ingust unde doua TIR-uri trec milimetric unul pe langa celalalt laugh.gif
Markos
QUOTE
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a verificat astăzi stadiul lucrărilor la tronsoanele Cernavodă - Medgidia și Medgidia - Constanța ale Autostrăzii București - Constanța, care ar fi trebuit să fie inaugurate pe 30 iunie.

Ministrul tocmai a anunțat că inaugurarea porțiunilor va avea loc pe 20 iulie, această dată de inauguare fiind cea existentă în graficul constructorilor și nu cea de 30 iunie.

Doar pe tronsonul Medgidia - Cernavodă se va circula pe câte o bandă pe sens deoarece acest segment este cel mai întârziat. Asta după ce contractul inițial, încheiat cu societatea constructoare Colas, a fost reziliat la începutul anului trecut. MTI a organizat o nouă licitație în 2011, câștigată de consorțiul Astaldi SPA - Max Boegl.

Tot pe 20 iulie va fi deschisă și centura ocolitoare a Constanței, care are o lungime de 21,8 km. Până atunci urmează să fie finalizată și mutarea conductei Transgaz care crează probleme în acest moment. Valoarea contractului pentru varianta ocolitoare este de 438 milioane lei fără TVA.


Să-l credem? frustrat.gif
Smiley
a mintit vreunul vreodata despre data de inaugurare?
george_scala_2004
QUOTE
„În 2012 vor fi gata 200 de kilometri de autostradă, inclusiv Autostrada București - Ploiești și Autostrada București - Constanța, fără tronsonul Cernavodă - Medgidia, vor fi în lucru 263 kilometri de centuri ocolitoare și vor fi reabilitați 1.800 km de drumuri naționale".

A trecut jumătate de an și nu s-a inaugurat nici măcar un singur kilometru de autostradă. Există două tronsoane care trebuiau deschise și o serie de licitații care trebuiau deja atribuite.

Cea mai așteptată inaugurare, a autostrăzii București-Ploiești nu a avut loc nici pe 15 mai, nici pe 1 iunie nici pe 30 iunie.

Ministerul Transporturilor nu a reușit să dea drumul la circulație nici pe cei 20 de km ai tronsonul Cernavodă-Medgidia din A2.

Tot pentru prima jumătate de an era programată și finalizarea autostrăzii Arad-Timișoara.

Mai mult, șansele ca în acest an să mai fie demarate lucrari la noi tronsoane de autostradă sunt aproape de zero, dupa ce licitațiile pentru ultimele 4 secțiuni necontractate din sectorul de autostrada dintre Sibiu și Nădlac și pentru o secțiune din A3 au fost din nou amânate.

CNADNR a anunțat marți că termenele de depunere a ofertelor pentru loturile 2, 3 și 4 (72 de km) din Autostrada Lugoj – Deva, pentru lotul 2 (25,6 km) din Timișoara – Lugoj și pentru lotul Gilau – Nadaselu (8,7 km) din Autostrada Transilvania (A3) s-a prelungit cu înca 40 de zile, de pe 10 iulie, pe 20 august. Cele 5 licitații au mai fost amânate de cel puțin două ori până acum.

Singura inaugurare care a vut loc a fost varianta de ocolire a municipiului Arad, în lungime de 12,25 km, care a fost deschisă, la începutul lunii trecute, pe ambele căi de circulație.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ada-168624.html sad.gif ohmy.gif mad.gif
Ake
http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...i-cu-3-ben.html

Sa trecem peste tampenia din titlul articolului. Aici nu e vorba despre o defectiune. Ce ma mira pe mine e ca absolut toate situatiile de acest gen sunt reglementate intr-un banal regulament. Nu pot a cred ca cineva de la firma care-a facut proiectul respectiv, (sau constructorul daca cumva a facut de capul lui) a fost atat de idiot incat sa nu citeasca (sau sa gandeasca putin) o regula atat de simpla cum e convergenta benzilor.
Apropo de articol, pe skyscrapercity e o gasca de baieti care dau lectii la orice ora alora din CNADR.D ece mama naibii nu se gandeste cineva sa ia macar pe unul de-acolo drept consultant tehnic?
VladSoare
Nu mi se pare o problemă atît de mare cum o prezintă ei. La urma urmei, acest model de convergență există la toate intrările pe audostradă. Cei care vor să intre merg mai încet și dau prioritate înainte de a intra. În cazul de față, cei care merg încet pe banda întîi vor da prioritate înainte de a intra pe a doua. Pot să-și imagineze că autostrada constă doar din benzile doi și trei, iar ei momentan se află pe o bretea lentă de intrare. Care-i problema?

M-ar deranja mult mai rău să merg cu viteză mare pe banda a treia și să mi se termine drumul în față. Ar fi o porcărie. Tot ar trebui să le dau prioritate celor de pe banda a doua, numai că de data asta aș fi nevoit să frînez de la o viteză mai mare, să reacționez mai rapid, iar manevra m-ar încurca mult mai tare decît pe cei de pe banda întîi. Articolul insinuează că cei de pe banda a treia, mergînd mai repede, și-ar permite să intre pe a doua fără probleme, ceea ce e o mare tîmpenie.

Să ne uităm și la porțiunile de munte de pe DN-uri, unde se fac două benzi la urcare. În vîrf, aia lentă dispare. Și e normal să fie așa. Cum ar fi să dispară banda a doua și să aibă prioritate camioanele care urcă încet pe banda întîi? wacko.gif
Pe scurt, articolul mi se pare o tîmpenie, scrisă de unul care se crede ziarist pentru că știe să dea copy/paste de pe forumuri.
vijelie
Ne-am umplut de jurnalisti specialisti in marcaje rutiere.
VladSoare
Da, exact. Ziariștii noștri sînt specialiști în orice. biggrin.gif
Bwwlan
Daca vreti sa vedeti un exemplu despre felul in care se reduc corect 3 benzi la 2, introduceti coordonatele astea in Google Maps/Earth:
50°56'52.27" N, 7°05'56.76" E
(este vorba despre banda din josul imaginii, pe care deplasarea se face de la stanga (vest) spre dreapta (est)).
E la 10 minute de mine si trec zilnic pe acolo cand merg acasa.
Markos
N-ar fi mai simplu să pună un semafor acolo?


La convergență adică.
papa_mulo
Marcajul e facut cu kurul, portiunea hasurata trebuia prelungita inclusiv pe zona cu sageti, iar pe banda 1 semnalizat din timp ca e banda doar de dreapta(de iesire) si nu si de mers inainte, astfel incat cei ce merg inainte sa aiba timp sa treaca pe 2 cu 1km inainte. Portiunea aia de banda cu sageti pe ea de 50-100m nu isi are rostul si mai rau incurca...practic in 50m ei transforma 3 benzi in 4 si imediat la loc in 3. Se rezolva in 1 ora prin remarcare...dar asa realizezi cat de meseriasi sunt constructorii romani la facut autostrazi, ca din cate stiu portiunea asta e facuta de regii asfaltului astia autohtoni.
Tragedie nu e ca au gresit...tragedie e daca nu o remediaza pana la deschidere.
vijelie
Domnu' forumist, permiteti-mi sa incerc sa va explic: scopul acestui marcaj este sa imbine intr-un nod rutier o autostrada cu 3 benzi de circulatie + 1 de stationare de urgenta cu o autostrada cu 2 benzi de circulatie + 1 de stationare de urgenta.
Situatia era mai simpla daca ambele tronsoane ar fi avut acelasi numar de benzi.
Metoda uzuala este de a transforma banda de stationare in banda de viraj la dreapta (ceea ce vede si in cazul nostru), in timp ce benzile curente isi continua directia spre inainte.
Particularitatea consta in disparitia primei benzi de circulatie in vederea racordarii la tronsonul urmator, in care banda 2 devine banda 1, iar banda 3 devina banda 2.
papa_mulo
Domnu specialist, metoda uzuala de care zici tu am zis si eu... cu specificatia ca banda de urgenta + banda 1 impreuna trebuie sa se transforme in bretea...nu sa mai mearga banda 1 inainte 50 m si sa se termine brusc...ca 50m nu inseamna mare lucru in general, daramite pe autostrada.
Prima explicatie pe care o incerci e la fel de stupida precum marcajul(nu se pot da explicatii destepte pentru lucruri stupide). Adica ce e acolo e cu kuru facut...daca e flux mare de masini una dupa alta pe toate benzile se ajunge la un moment dat sa existe 4 masini in paralel din care 3 care merg inainte trebuie sa se descurce subit cu 2 benzi. De ce? Nu neaparat din vina lor ci pentru ca marcajul le-a permis sa ajunga in situatia asta....
vijelie
Daca din banda 1 + bsu faci banda de viraj, tot ai un conflict, numai ca il muti din cale curenta in viraj. Cu astfel de propuneri nu treci de Siguranta Circulatiei.

LE Te pot asigura ca viteza de circulatie in astfel de situatii se limiteaza din considerente de siguranta. Tot de la SG citire.
papa_mulo
Pai eu am renuntat acolo la bsu pe bretea? Ei au facut harcea parcea...era simplu ca buna ziua sa faca frumos dreapta bsu+banda1 iar 2 si 3 sa mearga inainte. Chiar nu vad de ce ne contram pe subiect si ce incerci sa imi explici...

LE: cu ce ma asiguri, asa din gura? Constructorii trebuie sa faca lucrurile ca la carte ca sa nu puna in dificultate soferii nu sa faca lucrurile aiurea si sa mearga pe presupuneri cum ca o sa mearga lumea incet ca sa iasa cu bine din situatia dificila in care i-au pus constructorii... mai ales in RO unde se merge haotic.
Markos
Nu era mai simplu s-o lase cu 3 benzi pana la Ploiesti?
vijelie
@papa_mulo
Nu ma contrez deloc, iti explic cum se judeca si se aproba o astfel de situatie. Intotdeauna se alege conflict in cale curenta, nu in viraj.
Obligativitatea soferilor este sa circule corect, statul nu e obligat sa considere ca participantii la trafic sunt cretini sau indolenti.

@markos
Probabil ca nu au reusit sa demonstreze si mai departe necesitatea a 3 benzi (studii, aprecieri, evolutii PIB etc).
papa_mulo
QUOTE(papa_mulo @ 5 Jul 2012, 14:03)
...era simplu ca buna ziua sa faca frumos dreapta bsu+banda1 iar 2 si 3 sa mearga inainte.



Mai era vreun conflict in cazul asta?
Statul trebuie sa nu puna in pericol siguranta cetateanului...daca esti prost si faci accident din vina ta e treaba ta, dar daca esti prost/destept(fara importanta) si faci accident din cauza drumului nu mai e treaba ta.
esti cam gica-contra si cum tam mai zis nu inteleg ce vrei sa imi explici, daca mergi cu masina pe autostrazi nu ai cum sa nu realizezi ca asta este o situatie periculoasa.
vijelie
Te referi cumva la un viraj cu 2 benzi paralele?
E o solutie, doar ca muti conflictul in celalalt capat.
papa_mulo
bsu + banda 1 merg la dreapta ca asa se face la o autostrada civilizata(si pe bretea se poate strica masina si daca s-a oprit si n-ai bsu ai blocat breteaua). In acelasi timp cu 3000 m inainte incep panourile de semnalizare cum ca banda 1 este pentru iesire la dreapta iar cu cateva sute metri inainte(nu mai stiu cate scrie la lege) faci si marcaje pe carosabil sa vada lumea.

banda 2 si banda 3 merg inainte...intre banda 1 care face dreapta si banda 2 pe masura ce se despart apare o zona hasurata care in 20-30 m dispare si se transforma in noul bsu pentru drumul de mers inainte...

Unde e conflictul? mai simplu nu exista...ce naiba, tu n-ai circulat pe autostrazi in alte tari?
vijelie
Am inteles.
Dar... nu se admite bsu pe bretele (alea de viraj).

LE Prin "conflict" se intelege intersectarea fluxurilor de circulatie. Dupa cum vezi tu problema, ar trebui sa se circule in paralel permanent. Chiar ai mers numai pe astfel de drumuri ?
papa_mulo
Uite in coltul din stanga sus al pozei cum trebuia sa arate iesirea asta:
http://www.flickr.com/photos/leidorf/46778...in/photostream/

Daca nu ai parapeti la bretea nu e cazul de bsu dar daca ai parapeti ce faci, admiti bsu?
vijelie
Poza ta este pentru o autostrada cu 2 benzi, cazul clasic in care bsu devine bretea, nu vad legatura cu 3 benzi.
Parapetii de siguranta se pun pe alte criterii, fara nicio legatura cu bsu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.