TÂLHARI LA DRUMUL MARE
Noul șef al CNADNR, Mihail Bașulescu, apare pe ștatul de plată al firmei Romstrade, societatea condusă de omul de afaceri Nelu Iordache.
Deși Romstrade și Jaypart au contracte în derulare cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), directorul Mihail Bașulescu susține că nu are nicio legătură cu faptul că a lucrat la ambele, spunândcă a fost un "simplu angajat". Pe de altă parte, soția acestuia, Gabriela Bașulescu, precizează în declarația sa de avere că șeful CNADNR a încasat, în calitate de ditamai directorul, salarii de la amândouă societățile. Întrebat dacă este o coincidență sau nu faptul că ultimul contract semnat de CNADNR este tocmai cu Romstrade, Mihail Bașulescu spune că nu a semnat el personal, dar că va verifica!
Cert este că instituția pe care o conduce a parafat un act adițional pentru lucrări suplimentare cu societatea Romstrade, firmă de la care Bașulescu, în calitatea de director, a încasat, potrivit declarației de avere a soției acestuia, depusă pe 7 iunie , nu mai puțin de 57.432 de lei. Mai mult, angajații Companiei au fost puși, de aproximativ o săptămână, să analizeze contractele aflate în derulare cu Romstrade.
Notă de plată de 500.000 de lei
Totodată, acum câteva zile, exact când, prin publicarea în Monitorul Oficial a numirii sale în funcția de director, i s-a conferit lui Bașulescu dreptul de a semna acte oficiale, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) București a emis un ordin de plată pentru firma omului de afaceri Nelu Iordache în valoare de 500.000 de lei. Banii au plecat din conturile DRDP București în cele ale Romstrade, pentru achitarea unor datorii legate de deszăpezirea făcută pe autostrada A2, denumită și Autostrada Soarelui. Activitate la care, potrivit unor surse din cadrul CNADNR, firma de construcții nu a excelat în iarna trecută, motiv pentru care Guvernul Boc nici nu a plătit integral și la timp. Bașulescu a încasat 7.401 de lei și de la firma Jaypart SRL, tot în calitate de director. Concidență, societatea își are sediul, potrivit Ministerului de Finanțe, în București, pe strada Buzești nr. 71. Adică, exact acolo unde are un sediu și firma omului de afaceri Nelui Iordache- Romstrade.
Jaypart SRL este deținută de o firmă înregistrată în Londra, Jaypart Ltd, și este administrată de Dragoș Niia, omul de încredere al lui Nelu Iordache, ambii fiind asociați în firma Blue Smart Travel.
Bașulescu a mai încasat 92.924 de lei de la firma SC Gelmar Construct SRL, tot în calitate de director. Tot el este cel care, în 2004, a semnat contractul cu Bechtel, considerat și acum cel mai pagubos contract pentru realizarea de autostrazi în Romania.
Act adițional la reabilitarea DN 67 C
Romstrade, firma omului de afaceri Nelu Iordache, a semnat cu CNADNR un act adițional la contractul de lucrări privind modernizarea DN67 C Bengești-Sebeș, în valoare de 110.254.529 de lei. Potrivit contractului, care stă la baza acestui act adițional încheiat în 2008, societatea va încasa aproape 305 milioane de euro. Întrebat de ce a fost nevoie de acest act adițional și cum comentează faptul că a fost director la Romstrade, Bașulescu a spus că nu știe de contract. Ulterior, a adăugat: "Nu am semnat nimic. Dacă a semnat așa ceva, a semnat Compania de Autostrăzi". Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, care se afla lângă director, l-a întrebat: "Ce este cu ăsta?". Bașulescu l-a luat pe "nu" în brațe și a răspuns: "Nu știu nimic". Actul adițional este publicat pe site-ul CNADNR-ului.
Lucrări întârziate de Romstrade
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au precizat, pentru EVZ, că firma Romstrade are probleme și cu lucrarea "Proiectare și execuție Autostrada Nădlac-Arad", societatea fiind în mare întârziere.
Nelu Iordache a vorbit pe tema aceasta cu noul director al CNADNR, punându-se în discuție semnarea unor acte adiționale care să-i permită să întârzie lucrarea. Potrivit unui raport întocmit de Compania Națională pe 31 mai 2012, lucrarea, începută pe 20.05.2011 și care trebuie terminată până în aprilie 2013, este făcută doar în proporție de 4,53%!
Alte companii care au primit contracte în aceeași perioadă, tot pentru construirea unor tronsoane de autostradă, au realizat 15-25% din lucrări.
În prezent, specialiștii Companiei fac calcule pentru a stabili noul buget pentru întreținerea Autostrăzii A2, întreținere pe care o face, evident, tot compania Romstrade, și se negociază încheierea unor acte adiționale pentru lucrarea de pe DN 6 și centura Caracalului.
Mihail Bașulescu a fost numit, pe 20 iunie 2012, director general interimar (cu preluare de atribuțiuni) al CNADNR. El și-a făcut actele de angajare în companie și a stat la discuții cu fostul director Ionuț Masala și cu Nelu Iordache, patronul Romstrade, firma la care a lucrat până de curând.
Întrebat dacă consideră în regulă faptul că a fost directorul a două firme care au contracte cu CNADNR, Bașulescu a oferit un răspuns năucitor reporterilor EVZ : "Dacă dvs. v-ați muta la un alt ziar, ar fi vreo problemă? Urmăriți-mi activitatea și veți vedea. Sunt transparent".
http://www.evz.ro/detalii/stiri/talhari-la...are-989410.html