Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
IsNa
Dup'aia iara se gaseste vreunul sa se planga ca autostrada "leaga nimic de nimic", daca el n-a auzit de Soimus si Gelmar...
Garett
QUOTE(RZV @ 4 Jun 2013, 15:42)
...
*


Pai am stabilit deja ca toate clauzele au fost facute strict in interesul Bechtel si in defavoarea statului deci nu vad care-i problema!
Au tras un "tun" cu acordul tacit al autoritatilor romane. End of story!
In rest, e doar o "albire": ca au vrut , au avut bunavointa da' ce sa vezi ca statul nu vroia de fapt...
vijelie
"aia 52 de km ar fi trebuit sa coste 340 mil"
Lumineaza-ne cum ai ajuns la concluzia asta.
Esti sigur ca sumele platite (total 1.6 mld) au fost DOAR pt "aia 52 de km"?

Hint:

[attachmentid=1627890970]
RZV
QUOTE(Garett @ 5 Jun 2013, 13:21)
Pai am stabilit deja ca toate clauzele au fost facute strict in interesul Bechtel si in defavoarea statului deci nu vad care-i problema!
Au tras un "tun" cu acordul tacit al autoritatilor romane. End of story!
In rest, e doar o "albire": ca au vrut , au avut bunavointa da' ce sa vezi ca statul nu vroia de fapt...
*



Nu e o albire de nici un fel. E o proastă gestionare a unui contract asumat de statul român. Punct.

Cum îți explici că Albania, Croația, Kosovo (+ se pare Macedonia, Muntenegru) au putut/pot gestiona un astfel de contract și au finalizat proiecte cu Bechtel? Crezi că ei au avut clauze "mai speciale"? Îți pot spune că același tip de contract s-a aplicat și în Croația spre exemplu.
Dar noi (CNANDR-ul și restul factorilor politici) ne-am crezut mai deștepteți, că îi facem pe "americani" după ce semnăm, mai luăm niște șpăgi ca să le plătim facturile, să le aprobăm lucrările, mai schimbăm regulile jocului pe parcurs, că doar e la noi acasă și facem cum vrem.
Ei uite, că ne-au băgat contractul sub nas și ne-au ars din cauza lenii, indolenței, lipsei de voință politică și de asumare, și a proastei gestiuni. Și în loc de 415 km de autostradă în 2012, ne-am ales cu 52 de km finalizați plus încă 64 km (secțiunea 3C) în diverse stadii de execuție.

Doar pentru informarea ta, una din noțiunile de bază pentru gestionarea unui proiect de infrastructură e cea conform căreia, orice perioadă de întrupere aduce costuri suplimentare exponențiale în raport cu durata prelungirii (preț expropieri, utilități, forță de muncă, etc.).

Și precum a menționat și Vijelie, în suma avansată de tine intră absolut toate costurile Bechtel (lucrări efectuate/nefinalizate pe secțiunea 3C, staționări 2005-2006, cheltuieli fixe, întârzieri la plată, etc.) din perioada 2004-2012, nu numai cei 52 de km finalizați.

Dacă mai ai nelămuriri în a înțelege mecanismul prin care s-a ajuns la acest cost total, nu ezita.

Respecte.
nasty
QUOTE(vijelie @ 5 Jun 2013, 12:32)

Hint:

[attachmentid=1627890970]
*



nu e viaductul la care s-a constatat acum vreo cativa ani ca trebuie picioarele de pe care cadea betonul si ramanea fierul beton ruginit?
Stiau ei de pe atunci ca nu-l vor termina ei.
La pariu ca la viaduct se vor face lucrari suplimentare de ranforsare ( in 2020-30)
Garett
QUOTE(vijelie @ 5 Jun 2013, 13:32)
"aia 52 de km ar fi trebuit sa coste 340 mil"
Lumineaza-ne cum ai ajuns la concluzia asta.
Esti sigur ca sumele platite (total 1.6 mld) au fost DOAR pt "aia 52 de km"?

Hint:

[attachmentid=1627890970]
*


Hint: Ala e viaductul facut doar ca sa fie?
Ala de care nu era de fapt nevoie?

QUOTE(RZV @ 5 Jun 2013, 14:00)
E o proastă gestionare a unui contract asumat de statul român. Punct.
*


Nu, e o gestionare "interesata" a contractului, ceea ce e altceva!

In nici un contract, incheiat pe bune nu "la praduiala" nu se acopera cresterea costurilor materiei prime!
In domeniul naval se merge pe un anumit procent de crestere pe care si-l asuma proprietarul navei. Ce e peste e ghinionul santierului!

Daca tu comanzi niste geamuri, inchei contractul la o suma si peste noapte creste pretul sticlei cu 300% platesti?

In momentul in care s-a discutat contractul cu o suma, cine l-a discutat trebuia sa puna clauze clare: asta e pretul per km. Punct! Fara renegocieri, fara lucrari suplimentare inutile sau alte "vrajeli"! Am semnat pentru 6.5 mil/km, nu ma intereseaza ca ti-au crescut costurile, aduci mana de lucru din US sau mai stiu eu ce!

Nu cred sa fi fost vreun contract incheiat de CNADNR la care sa nu se fi acceptat suplimetari de costuri, deci ar trebui luati la puricat cei care le-au acceptat. Punct!

vijelie
QUOTE(Garett @ 5 Jun 2013, 13:19)
In nici un contract, incheiat pe bune nu "la praduiala" nu se acopera cresterea costurilor materiei prime!
...
Nu cred sa fi fost vreun contract incheiat de CNADNR la care sa nu se fi acceptat suplimetari de costuri, deci ar trebui luati la puricat cei care le-au acceptat. Punct!
*


Contractele din ultimii 20 ani te contrazic, se numeste "formula de indexare" si o gasesti in conditiile de contract (generale sau speciale), indiferent ca e pe tip FIDIC (rosu sau galben) sau pe buget.
console.gif
LE Uite-asa: Pn = a + b x Ln + c x En + d x Mn x Lo x Eo x Mo + …
RZV
@Garett

Păi și ce discutăm noi aici?

Că a fost un contract "unit-price based" și nu unul "lump-sum".
Că nu suntem în stare să negociem/semnăm/gestionăm contracte din punct de vedere instuțional.
Că în companiile naționale, sau mai nou în ministerul rezilierii marilor contracte de infrastructură, NU există oameni de anvergură, dezineresați politic/fianciar(de șpăgi, terți. etc.) capabili.

Și nu a fost o gestionare "interesată" a contractului. Proiectul a fost negestionat (și aici știu foarte bine ce vorbesc), sau gestionat în cel mai prost posibil fel de către tot felul de incapabili, care au mutat responsabilitățiile decizionale dintr-o parte în alta.
Dacă vrei, asta a fost cireașa de pe tortul contractului prost negociat, care a dus la costurile ălea halucinante.

Respecte.
vijelie
In Romania nu s-a incheiat niciun contract cu pret ferm si fix, exprimat in moneda/km.
Cine isi doreste asta, e liber sa ajunga in pozitia care ii permite sa faca asta si sa vada daca vine cineva la licitatie.
Idem si pentru "incapabilii" din administratie: de ce nu vin oamenii capabili care critica? Ce, nu le ajung 2000 lei/luna salariu?
Cypher4laguna
Eu plusez asa:

In Romania nu a fost semnat vreun contract de infrastructura fara ca fiecare sa-si ia partea leului din banii publici.
Garett
QUOTE(vijelie @ 5 Jun 2013, 14:23)
Contractele din ultimii 20 ani ...
*



QUOTE(Garett @ 5 Jun 2013, 14:19)
...incheiat pe bune nu "la praduiala"...
*



QUOTE(vijelie @ 5 Jun 2013, 14:40)
Cine isi doreste asta, e liber sa ajunga in pozitia care ii permite sa faca asta si sa vada daca vine cineva la licitatie.
*


Pariem ca ar veni?
Sau daca nu, ce te-ar impiedica pe tine CNADNR sa-ti faci propria firma de constructii si sa le faci in regie proprie?

@RZV: Discutam faptul ca tu o consideri "proasta gestionare" in timp ce eu o consider o actiune deliberata. Atat.

5 Jun 2013, 14:50:
QUOTE(Cypher4laguna @ 5 Jun 2013, 14:46)
Eu plusez asa:

In Romania nu a fost semnat vreun contract de infrastructura fara ca fiecare sa-si ia partea leului din banii publici.
*


Corect!
Dar asta nu inseamna "proasta gestionare" ci doar hotie...
RZV
QUOTE(Garett @ 5 Jun 2013, 14:49)
@RZV: Discutam faptul ca tu o consideri "proasta gestionare" in timp ce eu o consider o actiune deliberata. Atat.


Aici greșești. smile.gif
Și să vrut să gestionăm un contract major nu am fi fost în stare. Nu suntem în stare (insituțional) să facem nimic deliberat (nici bun, nici prost), suntem doar în stare să fim campioni la lene, delăsare, nepăsare, timpul trece-leafa merge.
Nu a fost nimic deliberat, așa ne-a ieșit. smile.gif

@Vijelie
Problema cu "incompetenții" din administrație care lucreaz pe 2,000 lei/lună se rezolvă simplu. Aduci o firmă privată / manager de proiect, căreia îi dai mână liberă, plătită evident la prețul pieței, îi asiguri resursele (finanțări, front de lucru, etc.). Să vezi ce treabă faci tu cu ăia la un cost total mult redus față de orice gestionare de proiect făcută de cei din "administrație".
Dacă vrei, vin și cu exemple de firme de genul ăsta (și de la noi, și de afară, ca să nu se supere nimeni).

Respecte.
vijelie
Tu vrei management "privat", Garett vrea Ministerul Constructiilor de Autostrazi Cinstite etc. wacko.gif
RZV
Păi ceva trebuie întreprins în sensul ăsta. Altfel vom avea aceleași povești și peste 10 ani de aici.

Managementul/Gestionarea privată a tuturor contractelor majore de infrastructură e singura soluție viabilă prin care poți reduce (ar fi absurd să speri în eliminare totală) pierderile.

Respecte.
vijelie
In fapt, statul are ceva servicii cheie externalizate, ma refer la asistenta juridica, contract management, training etc.
Si nu de ieri, de azi.
Garett
QUOTE(RZV @ 5 Jun 2013, 15:03)
Aici greșești.  smile.gif
Și să vrut să gestionăm un contract major nu am fi fost în stare. Nu suntem în stare (insituțional) să facem nimic deliberat (nici bun, nici prost), suntem doar în stare să fim campioni la lene, delăsare, nepăsare, timpul trece-leafa merge.
Nu a fost nimic deliberat, așa ne-a ieșit.  smile.gif
*


Ba s-avem pardon! Cam tot ce s-a făcut în țara asta în materie de infrastructură "reală" s-a făcut cu "management" de stat. Că dacă ar fi fost Vidraru făcut de vreun "rege al asfaltului" acum aveați branhii la București!
Suntem la fel de "în stare" ca și alții, singura problemă este "managementul responsabilizat", gen "dacă se strică raspunzi cu capul". Literally!
RZV
Păi s-au făcut acum mai bine de 25 de ani, în cu totul și cu totul alte condiții.
Mă repet, actualmente, în insituțiile de stat nu există oameni capabili să gestioneze proiecte. Deci, NU, NU suntem în stare la ora actuală să gestionăm nimic.

De aceea strategiile/negocierea/gestionarea ar trebui făcută 100% privat de către profesioniști adevărați și nu de către "profesioniști făcuți la apelul bocancilor" prin ministere - politic, etc.)

Și ca să nu existe confuzii, că tot dai exemplu cu Vidraru, branhiile ălora pe la București și regii asfaltului, nu prea conteză cine face execuția, atâta vreme cât cel ce acceptă/refuză lucrările are "cojones" mai mari și e mai priceput. Zboară ăia care nu fac ce trebuie și mai vin și cu bani de acasă. smile.gif

@Vijelie
Spune-mi te rog cine a făcut partea de "Project Management" din partea beneficiarului (CNANDR) în relația cu Bechtel?
Cine a luat decizii, cine a strâns cu ușa constructorul, cine a fost interesat în minimizarea costurilor? sleep.gif
IsNa
QUOTE(vijelie @ 5 Jun 2013, 15:40)
de ce nu vin oamenii capabili care critica? Ce, nu le ajung 2000 lei/luna salariu?
*


biggrin.gif
Si sa vorbim de Euro... ai nevoie de ceva project manageri cand cheltui sute de milioane de Euro...

QUOTE(RZV @ 5 Jun 2013, 16:03)
Aduci o firmă privată / manager de proiect, căreia îi dai mână liberă, plătită evident la prețul pieței...
*



Ce vorbesti, mah? Nu ne invata chiar zilele astea bunul nostru conducator Ponta ca managerii platiti cu mii de euro pe luna sug sangele natiunii? N-ai fost atent, nota 4! tongue.gif
vijelie
Am zis sa nu o dam in politica, dar uite ce s-a intamplat cu managerul CFR care a propus un plan, ministru (om politic) a zis NU, managerul a plecat iar statul (adica tot noi) se imprumuta cu dobanzi mai mari pentru cheltuieli curente (cheltuieli care permit pierderi, sa fie clar).
RZV
Păi da...că Tontel se așteaptă să gestioneze/realizeze proiecte în valoare de sute de milioane sau chiar miliarde de Euro, cu niște "plimbă-hârtii" prin instituții și ministere ce au salarii de 2,000 lei/lună.

FMCC. mad.gif

Respecte.
marksman
QUOTE(argon @ 4 Jun 2013, 18:31)
De fapt nu-i Deva-Orastie, ci Deva-Halta Geoagiu, care e dupa Orastie cu cativa km.
*




QUOTE(vijelie @ 4 Jun 2013, 19:04)
Autostrada Soimus-Gelmar suna rau.
De fapt, numele vine din functiunea de centura ocolitoare pt respectivele municipii/orase.
*



Nici macar la Halta nu urci pe autostrada, ci mai bagi vreun kilometru bun inspre Aurel Vlaicu. Mai bine pe la Turdas din punctul meu de vedere.
b76bgaarh
QUOTE(IsNa @ 5 Jun 2013, 15:33)
Ce vorbesti, mah? Nu ne invata chiar zilele astea bunul nostru conducator Ponta ca managerii platiti cu mii de euro pe luna sug sangele natiunii? N-ai fost atent, nota 4! tongue.gif
*



si nu e asa?

vrei exemple de manageri, din mediul privat, care si-au luat zborul voit sau fortat dupa ce au semnat ce trebuie?
vijelie
Prin Romania inca mai circula legenda conform careia managerul privat e competent si n-are somn de grija firmei.
RZV
Dacă îi pui managerului ăluia privat niște co-interesări financiare "babane" pe reduceri de costuri și minimizare pierderi de orice fel, fii sigur că nu pune pleoapă pe pleoapă. Faci un contract solid bătut în cuie cu indicatori de performanță și evaluări clare și aia e.
Dar nu are cine să propună asta din/în instituțiile de stat datorită ignoranței și "căldurii" scaunului ocupat.

Respecte.

P.S. Încă aștept numele "project manager-ului" CNANDR în relația cu Bechtel. dry.gif
b76bgaarh
o daaaa. RZV, au fost manageri care aveau tot ce zici tu acolo plus dividende si tot au ales subcontractori pe motiv de spaga.
RZV
Avem exemple clare, sau o dăm în diverse?

Respecte.
vijelie
In treaba cu Bechtel, statul era reprezentat de o entitate comerciala privata, pe 80 mil euro. N-au incasat tot dar nici nu au speriat pe nimeni.
RZV
Ai și un nume pentru entitatea asta privată? sleep.gif

(Nu de alta dar eu nu am cunoștiințe ca CNANDR-ul să fi delegat cuiva gestionarea proiectului Autostrada Transilvania. Pesemne gemea la ora respectivă tot sediul lor de "project manager-i" calificați. Dacă ai de gând să-mi dai numele de EGIS-SCETAROUTE, ei aveau cu totul și cu totul alte responsabilități, nu cele de management proiect din partea beneficiarului).

Respecte.
Garett
QUOTE(RZV @ 5 Jun 2013, 15:39)
De aceea strategiile/negocierea/gestionarea ar trebui făcută 100% privat de către profesioniști adevărați
*



"Profesionistii adevarati" din privat au fix aceeasi problema ca si cei de la stat: sunt coruptibili!
Iar nefiind direct raspunzatori in vreun fel cam ce crezi ca s-ar intampla?
RZV
"Profesioniștii adevărați" nu lucrează pe bani mărunți și sunt mult, dar mult mai greu, coruptibili (nu imposibil) decât cei de la stat. Prefer să-mi asum un risc de 10% decât să plec cu un risc de 90% din start. sleep.gif

Cu atât mai puțin firmele de project management serioase, nu-și permit să-și strice reputația de dragul unui tun, mai ales când se gestionează proiecte de sute de milioane.

Apropos: Cât de "direct răspunzători"de rezultate sunt la ora actuală managerii din sistemul public? Pe cei privați/firme externe îi poți co-interesa financiar mult mai ușor printr-un contract de performanță. Nu fac treaba, îi prinzi cu mâța în sac, nu iau banu', și îi pui să vină și cu bani de acasă. Crede-mă că există destule "entități comerciale private" vorba lui Vijelie, disponibile pentru o colaboare de genul ăsteia, atât în România cât și pe afară. Totul e ca "statul" să dorească să miște lucrurile în vre-un fel.

Eu ca privat, dacă nu știu să administrez sau să prestez anumite activități mă duc la unul care știe, nu? Numai la noi "statul" le știe pe toate, exact ca pe vremea cealaltă când toți îsi reparau Dacia 1300, cu o "cheie de 13", un patent, și niște "colier de Câmpia". biggrin.gif

Respecte.
b76bgaarh
absolut, iau ei bani in contracte private dapai la alea cu statu unde beneficiarul e mai flamand.

RZV
Vii și tu cu exemplele alea de manageri privați pe care le-am cerut, sau vorbești doar așa, din inerție?

Respecte.
Garett
@RZV: Ai o viziune idilică despre mediul privat! smile.gif
Am văzut și oameni competenți lucrând la stat și "amețiți" lucrând la privat, culmea, la firme străine renumite. Diferențierea o face controlul, pur și simplu ăia de la privat sunt mai bine "ținuți în hățuri", nu sunt neapărat cu stea în frunte! Dar într-un contract cu statul, invariabil, acesta din urmă va fi "jumulit", tocmai din lipsa acestui control.
Dacă după primul contract cu probleme încheiat de CNADNR responsabilii erau tratați China style pe câte drumuri crezi că mai sărea asfaltul după aia? wink.gif
RZV
Viziunea asta o am ca urmare a experienței acumulate și a confruntării cu diferite situații și nu e idilică defel.
Crede-mă că lucrez de peste 10 ani de zile doar în mediul privat, și am destulă experiență în diferite domenii.
Când nu mi-am făcut treaba am fost "ars", când am adus plus valoare am fost "recompensat". Simplu ca "bună-ziua".

Cam care crezi tu că e proporția "amețiți"/competenți în privat și care e la stat? Sincer!

Ceea ce e clar e că șansele de reușită a unui proiect gestionat privat sunt mult mai substanțiale decât în cazul celor getionate la "stat", tocmai din cauza controlului și sistemului de gestiune intern din privat.
Aici ar trebui să ne gândim cu toții, și nu la excepții sau la "drobul de sare". Sunt de acord că nu există perfecțiune în nici unul din domnenii, atât doar că nu are sens să pornești cu un handicap de la început.

Cei doi cenți ai mei.

Respecte.
Garett
Proportional vorbind da, probabil ca sunt mai multi ametiti la stat decat la privat, in genere in privat se cam cern persoanele.
Dar intreaba-te: firmele de constructii, private NB, nu au oare control intern? Evident ca au dar ce te faci daca "politica oficiala" a firmei este "teapa pentru stat"? Degeaba ai control de calitate intern daca acesta a primit consemnul sa nu vada niste chestii!
Controlul la sange, cu "represaliile" de rigoare ar trebui sa fie la beneficiar, adica la CNADNR.
Daca il faci pe functionarul respectiv sa raspunda cu capul nu va receptiona o lucrare necorespunzatoare. wink.gif
RZV
Cred că aici încurci borcanele puțin. tongue.gif

Eu vorbesc de gestionarea(managementul) proiectelor și nu de partea de execuție, pe care o aduci tu în discuție. E irelevant cu cine lucrezi efectiv (contractor) dacă tu ai în spate un contract bun și niște "unii" care să stea cu bicul pe ei.

Și da, și pentru CNANDR ar fi mult mai simplu să aibă pe fiecare contract o firmă/manager privat care să se asigure de respectarea tuturor condițiilor impuse și implicit de calitate lucrărilor, ba mai mult să aducă și reduceri de costuri. Și da, ăștia vor putea răspunde "cu capul" adică cu bani pentru orice decizie proastă iau. Și da, ăștia nu au nici în clin nici în mânecă cu executanți lucrărilor.

Iar ca să discutăm real proporțiile de "amețiți", în poziții de management privat/stat, că despre asta e vorba, raportul e poate undeva 1/100 sau chiar mai redus. smile.gif

Respecte.
Garett
"Quis custodiet ipso custodes?"

O firma, privata, de management de proiect va fi la fel de "disponibila" la a accepta mici (sau mari) atentii din partea unei alte firme, tot privata, de constructii!

RZV
Perfect. Atunci să nu mai facem nimic. dry.gif

În opinia ta se pare că singurul lăsat de Dumnezeu pe pământ, incoruptibil până la ultima farâmă este/poate fi "funcționarul" de stat care să răspundă "cu capul" pentru munca sa. smile.gif
În felul ăsta o să avem mii de km de autostrăzi construite în 5 ani de zile, transport feroviar reabilitat la standarde europene, locuințe pentru tineret, iar în România va curge "decât" lapte și miere.

Mă opresc aici cu susținerea punctului meu de vedere (și a evidențelor totodată), pentru că se pare că ai găsit cheia adevărului absolut. Mă înclin în fața lui. sleep.gif


Respecte.
Garett
In China pare sa functioneze! wink.gif
RZV
Drum bun atunci! wink.gif
vijelie
Numai cine nu munceste nu greseste:

[attachmentid=1627891128]

[attachmentid=1627891129]

[attachmentid=1627891130]

[attachmentid=1627891131]

A se observa din poze faptul ca parapetul de siguranta este o parodie prin comparatie cu cele impuse de normele europene si SUA in materie de traffic safety.
Garett
Pai sunt 1.5 mld, la ce le-ar trebui protectie? biggrin.gif
george_scala_2004
QUOTE
2014 ar putea fi anul in care Timisoara ar fi legata, fara intreruperi, la reteaua europeana de autostrazi. Asta daca previziunile optimiste ale constructorilor se vor adeveri. Cert este ca vecinii maghiari au dat unda verde lucrarilor la ultimul tronson din autostrada M43 care va lega localitatea Mako de granita cu Romania.

Conform declaratiilor oficialilor din tara vecina, lucrarile la acest tronson ar trebui finalizate pana in luna septembrie a anului 2014. Tronsonul de 23 km va costa 46,49 de miliarde de forinti (146,5 milioane de euro), precizeaza MTI.

Lucrarile la cei 23 de km lipsa s-au blocat in ultimii ani datorita lipsei de fonduri, dar si pentru ca acesta ar fi fost inutil atata timp cat partea romana nu a inaintat cu segmentul catre granita.

Sectiunea de autostrada din Romania nu va fi gata, probabil, pana in septembrie anul viitor si nu exista nicio decizie privind construirea unui punct de trecere a frontierei atata timp cat Romania nu face parte inca din Spatiul Schengen, a declarat Daniel Loppert, un responsabil din partea companiei nationale de dezvoltare a infrastructurii.

Ungaria ar urma sa aloce cel putin 1.000 de miliade de forinti (3,36 mld. euro) pentru dezvoltarea infrastructurii sale in perioada exercitiului bugetar UE 2014-2020.

In ceea ce priveste autostrada dintre Arad si Nadlac, aceasta este impartita in doua tronsoane: unul de la Centura Arad pana la Pecica si al doilea de la Pecica la Nadlac. Tronsonul de la Arad la Pecica este construit de austriecii de la Alpin si se afla intr-un stadiu avansat. Desi a inregsitrat o intarziere fata de termenul initial, lucrarile urmeaza sa fie finalizate anul acesta.

Problemele mari sunt pe tronsonul care leaga Pecica de Nadlac si granita maghiara. Contractul cu Romstrade, compania lui Nelu Iordache, a fost reziliat in urma depistarii unei imense fraude cu fonduri europene, care a dus la arestarea sefului companiei. In 9 aprilie CNADNR a scos din nou contractul la licitatie, iar oficialii promit ca totul va decurge mult mai rapid, perioada estimata pentru finalizarea lucrarilor fiind de un an.


http://www.opiniatimisoarei.ro/ungurii-inc...mana/11/04/2013

QUOTE
Ungurii mai trebuie să termine ultimul tronson al autostrăzii M43, care va lega orașul Mako de granița cu România, și anume cu orașul Nădlac. Cei 23 de kilometri au fost inițial anunțați că se vor finaliza în 2013. Acest tronson este echivalentul autostrăzii Arad-Nădlac, ale cărei lucrări au fost inaugurate și la noi.

Conform unui articol publicat ulterior de portfoliu.hu, tronsonul mult așteptat și de noi va fi gata în 2014 și nu în 2013, așa cum era anunțat inițial.

Lucrarile la cei 23 de km lipsa s-au blocat în ultimii ani din cauza lipsei de fonduri, dar și pentru că acesta ar fi fost inutil atât timp cât partea românp nu a înaintat cu segmentul către granița, mai scrie Opinia Timișoarei.

În cazul României, autostrada care se va duce până la graniță este împărțită în două loturi: cel făcut de austrieci este în stadiu avansat, însă cel de-al doilea a fost obiectul unui amplus scandal legat de fraudarea fondurilor europene, lotul fiind atribuit firmei Romstrade, deținută de omul de afaceri Nelu Iordache.

Deși au trecut mai bine de șase luni de la data rezilierii contractului cu Romstrade, firma deținută de omul de afaceri Nelu Iordache, arestat la finele anului trecut, CNADNR nu a desemnat nici până în prezent un alt constructor pentru continuarea lucrărilor.

Abia la 4 luni de la reziliere, mai exact pe 8 aprilie, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) anunțul de licitație pentru continuarea lucrărilor.

Termenul inițial pentru depunerea ofertelor expira ieri, însă reprezentanții CNADNR au decis să prelungească termenul cu o săptămână. Astfel, constructorii interesați de acest proiect, a cărei valoarea a fost estimată între 304 milioane de lei și 364,8 milioane de lei fără TVA, pot depune ofertele până cel mai târziu pe 10 iunie 2013.

Deschiderea ofertelor va avea loc, conform noului anunț, pe data de 11 iunie, la ora 11:00.

Contractul încheiat cu Romstrade a avut o valoare de aproape 383 milioane de lei fără TVA, din care CNADNR a efectuat plăți în avans de 57,44 milioane de lei.

Compania a înregistrat cele mai mari întârzieri la efectuarea lucrărilor, astfel că la 1 septembrie 2012 stadiul lucrărilor era de numai 6,13%, în timp ce compania Alpine, constructorul lotului 2 al tronsonului Nădlac-Arad, ajunsese cu lucrările, la aceeași dată, la aproape 50%, așa cum se poate observa din informările CNADNR remise Capital în toamna anului trecut.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ent-182941.html

11 Jun 2013, 12:59:
QUOTE
Asocierea dintre firmele romanesti SC Tehnostrade SRL-SC Spedition UMB SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, a pierdut contractul de realizare a autostrazii Lugoj-Deva, lot 4, in urma unei contestatii depuse de grupul austriac Strabag si admisa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Consiliul a decis ca procedura de atribuire si evaluare a ofertelor pentru lotul de 22 de kilometri si cu o valoare estimativa de 1 miliard de lei sa fie reluata. Contractul atribuit in luna mai catre UMB a facut parte dintr-o serie de 3 contracte atribuite pentru trei loturi de autostrada dintre Lugoj si Deva, decizie luata cu mare intarziere de autoritati, la noua luni de la inchiderea licitatiilor.

Asocierea UMB-Tehnostrade a pierdut contractul de realizare a 22,14 km din autostrada Lugoj - Deva, lot 4, dupa ce CNSC a decis sa admita in parte contestatia formulata de SC Strabag AG, in calitate de lider al Asocierii SC Strabag AG/SC Straco Grup SRL.

Strabag a formulat contestatia in cauza dupa ce pe 23 mai,  Departamentul pentru Infrastructura (DPIIS) condus de Dan Sova a anuntat castigatorii a loturilor 2,3,4 din autostrada Lugoj - Deva, iar compania Strabag nu s-a aflat printre castigatori, desi a depus oferte pentru fiecare lot. Astfel, Strabag a formulat o contestatie la CNSC privind atribuirea contractului pe lotul 4.

CNSC a decis sa anuleze raportul procedurii de atribuire a contractului de "Proiectare si executie autostrada Lugoj-Deva, lotul 4" si a dispus reevaluarea ofertelor admisibile pentru acest contract, in 10 zile de la comunicarea deciziei CNSC.

Decizia CNSC ca urmare a evaluarilor CNADNR pentru licitatia lotului 4 intarzie si mai mult o procedura ce s-a lungit interminabil.

Noua luni de intarziere pentru desemnearea castigatorilor

Anuntul de desemnare a castigatorilor de pe 23 mai a fost facut la exact noua luni de la momentul in care licitatia a fost inchisa si ofertele finale au fost depuse (23 august 2012). De atunci si pana in luna mai s-a schimbat guvernul, iar autostrazile care la acel moment erau in subordinea Ministerului Transporturilor condus de liberalul Ovidiu Silaghi, au trecut in guvernul Ponta 2 in subordinea lui Dan Sova, ministru delegat pentru proiectele de infrastructura.

Oficialii, in frunte cu premierul Ponta sau ministrul Dan Sova, dar si sefii CNADNR au motivat mereu intarzierea prin complexitatea ofertelor, dar au si dat vina pe alte structuri ale statului sau pe diverse contestatii. Un alt motiv, insa, pentru intarzierea acumulata il reprezinta si finantarile extrem de mici alocate proiectelor de infrastructura.

Costurile estimative pentru fiecare tronson de autostrada

Desi au trebuit 9 luni ca Guvernul sa atribuie contractele de autostrada finantate 85% nerambursabil de catre Uniunea Europeana, Departamentul condus de Dan Sova nu a precizat, in comunicatul privind atribuirile de contracte, care sunt si sumele pentru lucrari pe care le-au propus si cu care au castigat firmele mai sus prezentate.

Singurele sume disponibile public in acest moment, sunt estimarile Companiei de Autostrazi din licitatiile incheiate in august 2012.

Astfel, Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru.

Finantarea tronsoanelor in cauza se va face din fonduri europene nerambursabile in proportie de 85%, restul de 15% fiind asigurat de la bugetul de stat.

Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia.

Cu ce autostrazi se leaga cele trei loturi: Lugoj - Deva lot 1, in executie si finalizat in august 2013 / Deva-Orastie, deschisa

Potrivit CNADNR, prin realizarea autostrazii Lugoj - Deva se doreste deducerea numarului de accidente prin crearea unui sistem de transport rutier mai  sigur si reducerea timpului de deplasare intre cele 2 localitati, prin crearea unui sistem care permite o crestere a vitezei medii de deplasare de la 60 km/ora la 120 km/ora.

Totodata, CNADNR sustine ca realizarea autostrazii va duce la reducerea impactului asupra mediului, in special prin reducerea poluarii in localitatile care sunt in prezent traversate de infrastructura rutiera existenta.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva este deja in constructie cu termen de finalizare in august 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie s-au inaugurat deja 32 de kilometri de autostrada.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva are o lungime de 27,620 km, insa presupune si realizarea unui drum de legatura in lungime de 11,4 km (drumul de legatura are termen de finalizare actualizat pentru luna decembrie 2013).

Constructorul este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA -  Cossi Construzioni SpA.


http://www.cnsc.ro/images/stories/decizii2...ecizie_1990.pdf
IsNa
Inca un pas la autostrada A1 Lugoj-Deva:
http://www.cnsc.ro/images/stories/decizii2...ecizie_1990.pdf
QUOTE(CNSC)
CONSILIUL NAȚIONAL DE SOLUȚIONARE A CONTESTAȚIILOR:
Admite, în parte, contestația formulată de SC STRABAG AG în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE DIN  ROMÂNIA S.A. – CNADNR,
...
obligă autoritatea contractantă la anularea raportului procedurii de atribuire nr. 18A/ 552/29.04.2013 și a actelor subsecvente acestuia, inclusiv a comunicării rezultatului procedurii nr. 92/28387/29.04.2013 și la reevaluarea ofertelor admisibile,
...
Dispune reluarea procedurii de atribuire în cauză prin aplicarea măsurilor anterior dispuse în termen de 10 (zece) zile de la comunicare.



Aaa, ati crezut ca e pas inainte! laugh.gif radmasa.gif
USL rulez! Dupa ce au scremut 9 luni sa dea o decizie de atribuire, au si facut-o prost! Cu Sova, inainte!
Garett
Hm... adica au avut de ales intre Strabag si Spedition UMB si au ales UMB, cea cunoscuta pentru "seriozitatea" ei?
RZV
Clar n-avem nevoie de profesioniști în CNADNR ori în noul "minister al rezilierilor" care să fie capabili să gestioneze proiecte. Ajung angajații ăia cu 2,000 de lei/lună. sleep.gif

Respecte.

L.E.
Un reportaj destul de realist despre "Autostrada Bechtel". Recomand!
george_scala_2004
QUOTE
Termenul de finalizare pentru "ciotul" de 6,5 km de autostrada din autostrada Bucuresti - Ploiest, tronsonul care uneste Capitala de Soseaua de Centura, a fost prelungit cu doi ani, pana in 2015, insa Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a confirmat pentru HotNews.ro ca intentioneaza sa deschida circulatiei in acest an portiunea intre Soseaua de Centura si strada Popasului. Lucrurile bune se opresc, insa, aici pentru ca potrivit autoritatilor, nodul rutier de la Moara Vlasiei, un punct nevralgic si important care ar spori utilitatea autostrazii ce leaga Capitala de Ploiesti, va fi gata abia in 2015, desi o mare parte din lucrari sunt deja realizate. In prezent, pe cei 55 de kilometri ai autostrazii exista un singur nod rutier.

    O alta problema o presupune descarcarea traficului de pe autostrada in strada Popasului, o zona care sufera deja din cauza blocajelor rutiere. Practic, chiar daca traficul greu va fi redirectionat pe Soseaua de Centura, o autostrada cu trei benzi pe sens se va opri intr-o intersectie cu un drum cu cate o banda pe sens.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14981...a-abia-2015.htm

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g21559#msg21559

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...postcount=12912

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...postcount=12914

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...postcount=12900

http://www.revistaconstructiilor.eu/index....-pe-constiinta/ blink.gif

http://www.revistaconstructiilor.eu/wp-con...92_mai_2013.pdf
Garett
"173 poduri 84 pasaje, 19 noduri rutiere, cam asta isi propusese sa construiasca Bechtel in schimbul a 2.2 miliarde de dolari"
Deci in contractul initial erau prevazute si podurile!
Cine minte atunci cand spune ca nu erau incluse?

"Contractul se putea rezilia in 2008. Dupa care a venit Berceanu la minister si demersul s-a oprit."
No comment!
RZV
În contract nu există suma de 2.2 miliarde de dolari. Nici măcar cea de 2.2 miliarde de euro. Exisă doar prețurile unitare, precum ți-am mai explicat anterior. wink.gif

Că unii sau alții (Bechtel sau CNADNR), au dat în 2003-2004 o "estimare de 2.2 miliarde dolari/euro/forinți/lei noi/lei vechi, etc." făcută "din pix" extrapolând natura reliefului pentru întreg proiectul cu relieful din zona Brașov-Cheia (unde s-a făcut un studiu geo inițial), e altă mâncare de pește. Nu schimbă cu nimic contractul.

În contract nu a fost trecută nici o sumă fixă pentru execuția întregului proiect. Nici nu avea cum să fie altfel, de vreme ce nici azi nu există studii geo complete și nici proiect de execuție pentru 6 din cele 8 secțiuni. wink.gif
Și evident că erau trecute și podurile, viaducturile și toate lucrările de artă necesare. Calculul prețului acestora se baza tot pe prețuri unitare la excavații, betoane, armături, grinzi, parapeți, astfalt, rosturi, etc., prețul total fiind facturat după execuție, sau în diverse stadii intermediare, la fel ca și în cazul lucrărilor de terasamente.

Respecte.
george_scala_2004
A fost gafa inceputului de secol XXI a aliantei DA

A urmat o a doua gafa la fel de monumentala: verificari timp de un an de zile ale contractului cu Bechtel pentru autostrada Transilvania, verificare inche­iata cu preluarea proiectarii din sarcina constructorului, sub naiva multumire ca a redus costurile cu suma de 115 milioane euro. Pagu­boasa aceasta facatura care a dat apa la moara lui Bechtel sa judece el solutiile tehnice, sa puna el conditia a tot felul de reglementari internationale in fata alor nostri, fapt care a condus la circa 2 ani intarziere, timp in care pretul exproprierilor a explodat, iar Bechtel a incasat multi bani prin avocati: preaviz pentru plata intarziata, pentru nepredarea terenului liber de orice sarcini s.a.m.d.

http://www.revistaconstructiilor.eu/index....-pe-constiinta/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.