Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
eloy
Thanks, Ayden_CJ. Se pare ca se lucreaza si pe-colo destul de tare dupa noru de praf biggrin.gif:D:D. Pe de alta parte, ok, e mai mult decat pana acum, dar ma cam indoiesc sa termine pana in noiembrie toata jucaria acolo.
Ayden_CJ
după informațiile pe care le'am primit de la vărul meu va fi doar un asfalt în cîmp fără legături (am mai spus) poate va fi gata cel de la Turda însă un nod rutier e o treabă cred eu mai serioasă decît un km de autostradă, plus că vor trebui plantate indicatoare, si cred ca DN1 oricum nu mai e treaba Bechtel deci racordările cred ca mai durează. Eu totuși sper să nu mai văd în Mănăștur, Zorilor atîtea TIR-uri - offtopic: era sa ma zdrobească unu cred ca avea 90 km la oră la intrarea in Mănăștur dinspre Zorilor... cam toti circulă așa nu le pasă că e sens giratoriu acolo iar premarele Boc n'a vrut să'i devieze prin Făget că cică e rezervație da e plin de vile si totul e stricat. scuze de offtopic
Serje
Numa asta ar mai fi lipsit, sa bage tirurile prin Faget ... radmasa.gif
draculafly
aveti idee au inceput lucrarile la autostrada soarelui ,tronsonul de la cernavoda medgidia? ca berceanu se batea cu pumnii in piept ca din aprilie incep! sau iar vechea fanfaronada a gloatei boc ??
daniel28
QUOTE(draculafly @ 1 May 2009, 12:57)
aveti idee au inceput lucrarile la autostrada soarelui ,tronsonul de la cernavoda  medgidia? ca berceanu se batea cu pumnii in piept ca din aprilie incep! sau iar vechea fanfaronada  a gloatei boc ??
*



Nu au inceput.
vijelie
Nu au inceput fiindca atribuirea contractului de supervizare a lucrarilor de consultanta (fara de care nu incepe NIMIC) s-a facut intr-un mod "superprofesionist". Mai multe detalii aici: http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=99
De remarcat tendinta tot mai accentuata a autoritatii contractante de a impune (cu motivatia "asa vrea bicepsu' meu, e banii mei, deci fac ce vreau") a unor criterii aiuristice, usor de contestat, cu implicatii directe asupra datei de inceput a lucrarilor.
aphophis
asta e un fel de " ma fac ca am bani si vreau sa fac strazi, cand de fapt bani nu sunt", sau e o metoda prin care se umfla spaga, aratandu-se pisica celor ce castiga licitatiile?
Ayden_CJ
alte poze:
prima: lucrari la viaductul de la Vîlcele (au mai pus 2 grinzi in stînga)
a doua: rampa de la Copaceni (înainte de Turda) - se vede putin, o curba la dreapta care urcă, DN1 o ia spre stînga
a treia: rampa de la Copăceni - scuze pt calitate s'a reflectat bluza fotografei
a patra: rampa de la iesirea din Turda pe platoul de deasupra la circa 200 m se face joncțiuneacu DN1 - in dreapta este comuna M. Viteazu-orientativ la circa 3-4 km, lîngă DN1 au aparut portiuni asfaltate din bretele plus pe dreapta o groapa patrata cu latura cam de 8 m probabil se face ceva picior de pod?
voyageros
Drumul care se vede in foto 2 exista cred (nu sunt sigur) inainte de inceperea constructiei la autostrada. Din cauza carierei de la Sandulesti si al traficului pe langa casele oamenilor s-a ajuns la achizitionarea acelei bucati de drum (privat de altfel) care sa lege cele doua segmente drumul spre Sandulesti si DN1. Firma care are in exploatare acest drum ( cei de la Rigips Turda daca nu ma insel) si-au mai construit un drum privat si pe langa comuna Cheia dupa un scandal monstru. Nu cred ca acel drum are o legatura anume cu viitoare A2. Pe de alta parte la Turda se lucreaza in draci si asta se vede. Ms Ayden_Cj pentru efortul tau.
Ayden_CJ
ok, poate că asa e , eu acuma l-am remarcat pentru ca mi s-a părut asfaltat proaspăt, îmi cer scuze dacă am introdus erori.
VladG
Ayden_CJ, vrei sa spui ca rampa aia in curba, din poza a treia e viitoarea autostrada?!? Mie imi pare a curba deosebit de periculoasa...
Daca asta e traseu de autostrada intr-o zona cu vagi delulete, atunci fac ceva pe proiectul lor!
margelatu
Poze de azi pe AT
- am circulat pe aliniamentul autostrazii (spre satul Valisoara), pe o portiune destul de mare drumul comunal deocamdata nu mai exista, pe margine se observa canalul colector Racos
- cel mai inalt viaduct terminat de Bechtel (aprox. 35 m)
- azi 3 mai nu se lucra in acea zona
voyageros
VladG....Nu e frate , nu e, doar ca n-a stiut omu'...asta e frumos aici ca ne putem da cu parerea.
VladG
Am inteles.
Daca tot asteptam atat dupa ea, macar sa nu iasa chiar o bataie de joc, asta e problema mea smile.gif
voyageros
Tot Turda...imi pare rau ca nu se vede mai bine dar va spun ca pe portiunea care se vede din viaduct erau in jur de 100 de persoane care lucrau , camioane care te afundau intr-un nor de praf care circula non stop...se lucreaza.
padual
E ceva special ce vad pe aici...Doamne ajuta! Macar copiii mei sa o vada terminata toata:D Cu toate astea nu simpatizez mai mult guvernul Boc. Apropo....nu se vor sa termine cumva un tronson inainte de alegerile prezidentiale...? ph34r.gif
diaconuliviu
La autostrada se lucreaza dar, drumul ala catre Baisoara, "demolat" de camioanele constructorului autostrazii, il repara tot acel constructor? Sau intra la "victime colaterale"?
Ayden_CJ
ala e drum judetean si cade in sarcina statului român, la fel orice alt drum, chiar si DN1 daca se face praf tot statul român îl are în sarcină
Mulțumim Voyageros! sa traiesti!
diaconuliviu
Buna negociere. O fi ala drum judetean dar mi se povestea ca era drum foarte bun inainte sa apara cei cu autostrada. Scuze, dar, cum celor ce sapa in asfalt pentru interventii apa-canal-gaze, etc, li se impune "aducerea la starea initiala a drumului", la fel puteau face si aici.
vijelie
Comparatia este fortata: unii fac trafic rutier (intens, dar trafic legal cata vreme nu se constata depasirea sarcinii maxime admise pe osie), in timp ce altii distrug drumul ca sa isi ingroape retelele.
dvs
daca stie cineva.
pasajul subteran de la baneasa va avea doua benzi pe sens sau una?
dupa cum se construieste pare doar una.
roty
Doua. Momentan lucreaza la un singur sens.
Dependentza_Terente
Salutare. Stie careva cand vor incepe si cand se vor termina lucrarile la A2 intre Cernavoda si Constanta? Si daca se poate o harta mai precisa? Multumesc anticipat.
daniel28
QUOTE(Dependentza_Terente @ 11 May 2009, 15:55)
Salutare. Stie careva cand vor incepe si cand se vor termina lucrarile la A2 intre Cernavoda si Constanta?
*



Nu se stie cand incep efectiv. Cand se vor termina ... ministrul Berceanu a spus ca la inceputul sezonului estival din 2011. Dar, cine ii mai crede pe astia !!!
Amedeus
Despre autostrada Arad-Timisoara:

"Autostrada începe cu giratorii
ARAD - Constructorul a decis realizarea unui pod de pontoane peste Mureș pentru trasportul materiilor prime.

Primele lucrări care vor fi realizate pe autostrada Arad-Timișoara sunt două sensuri giratorii care vor asigura, la finalul lucrării, intrarea și ieșirea de pe acest tronson spre Timișoara și pe DN7.

Primarul Gheorghe Falcă a precizat astăzi faptul că a stabilit, alături de constructorul lucrării, organizarea de întruniri din două în două săptămâni, pentru a stabilit pașii următori. În acest moment, sunt în pregătire documentațiile pentru obținerea autorizațiilor de acces pe anumite drumuri din jurul traseului autostrăzii și se discută încă despre amplasarea zonelor cu organizări de șantier.

Un lucru propus de oficiali, și acceptat de constructor, va fi vizibil și el în scurt timp: firma va realiza un pod de pontoane peste Mureș (în dreptul locației unde va fi ridicat podul în regim de autostradă), care va servi pentru transportul materialelor, astel încât aceste încărcături să nu treacă prin oraș.
Pe mai multe fronturi

Gheorghe Falcă a mai susținut astăzi faptul că lucrarea va începe din mai multe puncte: din zona podului, a pasajelor peste calea ferată, a pasajelor peste autostradă în Zona Zădăreni, a pasajelor de la aeroport etc.

Cea mai dificilă lucrare de pe traseul autostrăzii este, desigur, cea de ridicare a podului peste Mures."

Sursa: Arad Online

Sa vedem cum evolueaza si lucrarea asta dry.gif
nitz
QUOTE(Dependentza_Terente @ 11 May 2009, 14:55)
Salutare. Stie careva cand vor incepe si cand se vor termina lucrarile la A2 intre Cernavoda si Constanta? Si daca se poate o harta mai precisa? Multumesc anticipat.
*



Pe site-ul CNADNR era o harta:

user posted image

si una mai schitata pentru centura

user posted image
Ake
QUOTE
"Autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi gata in iulie 2010, mai putin sapte kilometri, insa se va putea circula intre centura Bucuresti si cea a Ploiestiului. Problema este ca nu exista posibilitatea preluarii traficului de pe autostrada la intrarea in Bucuresti", a spus Berceanu.

N-am inteles mare lucru
....e gata. dar de fapt nu e chiar gata.... wacko.gif
....se poate merge de la Bucuresti la Ploiesti, si probabil si invers... dar nu se poate intra in Bucuresti. huh.gif ne intoarcem (ca ) la Ploiesti si venim pe DN1...

Cu alte cuvinte... Facem ceva, dar asa, mai de mantuiala sa luam mau la electorat.
eloy
@Ake
mhh... nu e chiar asa. ce vrea sa zica e ca de la centura pana in petricani nu o sa se faca asa curand. odata ca e f scump terenu, doi ca e f greu cu exproprierile pe acolo ca-s numa bashtani , trei ca sunt si vreo 4-5 pasaje si poduri numa in aia 7 km (cale ferata, lac, draci).
pe de alta parte, io am stat azi vreo 30 min pe petricani, inspre pipera e o draguta de bariera, spre dna ghica seara e coada de 1 km, dimitrie pompeiu tot asa e full la orele de varf, si fabrica de glucoza nu mai zic. ce-o sa fie cand o sa se verse autostrada in astea dumnezeu cu mila.
sa-i vad io terminati pe aia 36 km de la centura la ploiesti la anu in iulie si mai vorbim.
vijelie
Cu exproprierile nu mai e o asa mare problema, s-a modificat legislatia in iarna asta (mai exact legea 184/2008).
Problema se reduce la bani. icon_mrgreen.gif
IsNa
Ceea ce nu inteleg eu, este de ce eu (contribuabilul roman, netraitor in Bucuresti, neinteresat de atrai vreodata in Bucuresti) trebuie sa platesc ace bucata de teren la pretul exorbitant la care niste smecheri de acolo au umflat "valoarea de piata".

Terenul ar trebui expropriat la un pret in linie cu valoarea lui practica. Domii smecheri: terenul ala nu valoreaza atat, pt. ca acolo niciodata nu se va construi veun mall mare aducator de venituri, ci se va construi o autostrada.
vijelie
Cam asa ma gandesc si eu la faptul ca dl Flaca (primarul Aradului) a impus traseul autostrazii Timisoara - Arad printr-o groapa de gunoi si prin cimitirul Aradului, in ciuda recomandarilor specialistilor de mediu.
daniel28
@IsNa

Astea sunt regulile evaluarii in toata lumea asta. Normele de evaluare (recuniscute la nivel mondial sub numele de GN-uri) se respecta si in Romania. Valoarea de piata nu se da de catre mall-ul care s-ar putea construi in locul acela, ci de suma de bani pe care un cumparator si un vanzator, aflati in cunostinta de cauza si care actioneaza liberi sunt dispusi sa o plateasca pt transferul deplin al proprietatii acelei valori imobiliare. Ma rog, definitia din GN-uri e mai ampla. Valoarea de piata se poate stabili prin metoda comparatiei veniturilor, comparatiei vanzarilor si metoda costurilor (nu e aplicabila in cazul nostru). Dat fiind ca acolo se expropriaza terenuri ci cladiri cu destinatie de locuinta, valoarea tranzactiilor cu proprietati comparabile e un etalon a valorii de piata. Dar si faptul ca un proprietar de imobil poate obtine venituri din inchirieri (destul de grase in Bucuresti) pe o perioada mare de timp in viitor e un alt indiciu in stabilirea valorii de piata. In ceea ce priveste valoarea terenului, poate chiar sa se inteleaga niste vecini sa isi darame casele, sa faca un mall si sa traiasca din chirii.
Pana la urma, cu totii platim (prin exproprierile care se fac la valori de piata mari) iuresul imobiliar din ultimii 9 ani. Daca cei din Bucuresti nu dadeau de ceasul mortii atatia ani sa aiba casa in Pipera si Baneasa nu existau valori de piata atat de mari si nici latifundiari ca Becali si Popoviciu.
Amedeus
Daca sunteti interesati sa vedeti un tur virtual pe autostrada M43 (Nadlac-Szeged), autostrada ce va fi gata anul viitor si se va cupla cu autostrada Arad-Nadlac, o puteti face aici

14 May 2009, 12:21:
Articol de ieri din Renasterea Banateana:

"Demarararea lucrărilor la tronsonul de autostradă care ar urma să lege cele două municipii ale județului Timiș de capitală și de centrul Europei rămâne, totuși, doar o problemă de timp - iar acest lucru este bine perceput de investitorii serioși, care, ignorând criza financiar-economică a momentului, se poziționează pe block-starturile viitoarelor șantiere. Nu altfel pare să fi procedat grupul german Raedlinger GmbH, prezent de altfel pe piața bănățeană din 2005, care și-a inaugurat, ieri, la cariera de piatră din apropierea satului timișean Șanovița, un complex de excavare de mare capacitate, întreaga investiție cifrându-se la aproape 10 milioane de euro. De natură să impresioneze pe orice pasionat al tehnicii, dar și pe bătrânii de astăzi, mulți dintre ei lucrători manuali pe șantierele de mai tristă sau mai nostalgică amintire, utilajele puse ieri în funcțiune - ne-a asigurat ing. Eugen Curea, administratorul trustului de construcții Raedlinger România (reprezentanța locală a concernului german) - sunt de ultimă generație, adecvate exploatării de bazalt din cariera Șanovița (capacitatea maximă de extracție fiind de 220 de tone pe oră) și, mai ales, certificate european sub aspectul impactului asupra mediului și al protecției muncii. Exploatarea carierei nu va fi singura activitate pe care grupul Raedlinger GmbH și-a propus-o la Șanovița: aici urmează să mai fie amenajată o stație de asfalt (la al cărei PUZ se lucrează în aceste zile), ceea ce va face din cocheta, dar săraca localitate-gazdă un punct de referință al șantierelor viitoarei autostrăzi. Alte prezențe Raedlinger în Banat pot fi consemnate la Păuliș (printr-o balastieră), Bața și Căvăran (prin cariere de piatră, la cea de-a doua, situată pe traseul viitorului drum expres Lugoj - Orșova, urmând să se deschidă o capacitate de extracție similară celei de la Șanovița), asigurând primele 60 de locuri de muncă ale viitoarei magistrale.

Încep exproprierile
Veștile bune legate de autostradă nu vin numai pentru investitori, ci și pentru timișenii pe ale căror terenuri va fi trasat obiectivul. Directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, Ioan Malița, a anunțat astăzi că guvernul a aprobat sumele de bani care urmează să fie acordate pentru exproprierea terenurilor. Pentru tronsonul de autostradă Arad - Timișoara suma aprobată este de 6.246.426 de euro, pentru 262 de parcele cu o suprafață totală de 1.023.387 metri pătrați. În ceea ce privește tronsonul Timișoara - Lugoj, suma se ridică la 5.593.000 de euro pentru 247 de parcele, respectiv 681.923 de metri pătrați. De asemenea, astăzi, la sediul primăriilor din Giarmata, Remetea Mare și Ghizela au fost afișate listele cu terenurile care vor deservi viitoarea autostradă. Proprietarii trebuie să își cedeze terenurile în favoarea autostrăzii, urmând ca apoi să depună cererile pentru plata despăgubirilor. Dosarele trebuie să mai conțină titlul de proprietate în copie legalizată ori un extras de carte funciară, însă nu mai vechi de 30 de zile. Dosarele se depun până la 22 mai la primăria pe raza căreia se află proprietatea ce urmează să fie expropiată, iar pentru informații suplimentare cei interesați pot merge, de luni până vineri, între orele 7,30 - 15,30 la sediul DRDP Timișoara - Serviciul Terenuri Cadastru de pe strada Coriolan Băran, sau pot suna la numărul de telefon 0256/246.627."
RZV
AT, Sectiunea 2B, km27 in imagini la sfarsitul saptamanii trecute.

Respecte.
Adielec
Incap acolo 2 benzi pe sens plus banda de urgenta si separarea mediana a sensurilor?
roty
sincer din ce vad, este aproape sigur doar un sens, celalalt fiind doar la stadiul de pamant batatorit...trist
zodrac
Eu cred ca nu va uitati unde trebuie: calea de rulare se afla intr-o depresiune, iar sensul spre dreapta e partial obturat de mal.

Priviti atent a 2-a fotografie, unde picioarele personalului din plan apropiat nu se vad.

Tot in aceeasi fotografie, a 2-a sunt 4 vehicule, 2 asfaltatoare, jeep-ul si camionul, daca va uitati la umbra camionului si a jeepului veti observa ca intre cele doua este cam 1m app sau mai mult ca e mai inalt camionul, iar intre camion si sant cam 2, raportat la innaltimea unui personaj privitor, daca mai adaugam si bucata ascunsa sub mal iote toata autostrada.

Parerea mea.
Amedeus
Si eu sunt de parere ca sunt toate benzile. M-am jucat putin cu una din pozele lui RZV si cam asta a iesit:

[attachmentid=1627523642]
RZV
E toata autostrada, sensul din partea dreapta asfaltat cu primul strat de baza, iar sensul opus fiind acoperit doar cu "baza de piatra sparta".
In momentul fotgrafierii, camioanele intrau incarcate cu asfalt la finisoare pentru sensul de mers dinspre Turda spre Gilau, in dreptul km27 precum spuneam.
IsNa
Acele utilaje de asfaltat acopera latimea a doua benzi de DJ. Ele merg 2 in paralel si acopera cam jumatate din intraga latime, judecand dupa poze.
Ar iesi in total latimea a 8 benzi de DJ, cred ca e suficient pt 4 benzi de autostrada + 2 benzi de oprire de urgenta + vreo 1m intre ele pt. despartire...
Highwayman
Mie mi se pare ca e cam asa:

[attachmentid=1627523828]
RZV
Nu ti se pare bine defel. wink.gif
Este exact cum am spus eu anterior. Traseul autosrtazii e acoperit cu asfalt pe sensul de mers in partea dreapta (jos in poza), iar pe celelalt sens este baza de piatra sparta (unde e localizata acea cisterna de apa).

Respecte.
marinul
QUOTE(roty @ 14 May 2009, 17:19)
sincer din ce vad, este aproape sigur doar un sens, celalalt fiind doar la stadiul de pamant batatorit...trist
*




QUOTE(Highwayman @ 15 May 2009, 13:35)
Mie mi se pare ca e cam asa:

[attachmentid=1627523828]
*




super tare am aflat si eu azi ca de fapt autostrada va fi cu 4 benzi pe sens

radmasa.gif
Highwayman
Faci haz de necaz? smile.gif)
Cred ca doar atunci s-ar putea numi cu adevarat autostrada si nu un amarat de drum cu parapeti pe mijloc (care sincer mi se par la fel de periculosi ca si padurile de pe marginea A1).
roty
QUOTE(marinul @ 15 May 2009, 14:04)
super tare am aflat si eu azi ca de fapt autostrada va fi cu 4 benzi pe sens

radmasa.gif
*



Highwayman a desenat exact ce am incercat eu sa exprim.

Zona asfaltata nu poate tine 2 sensuri, mai ales la latimea unei benzi de autostrada.


Chiar, de ce nu s-o face si la noi ca la greci, intai un sens, dat in folosinta, dupa aia al doilea, in timp ce primul se foloseste deja...
Highwayman
Roty, din pacate pentru visurile noastre, pe siteul "oficial"la date tehnic zice: Parte Carosabila 2 x 7,5 m., adica cam asa:
[attachmentid=1627523903]

Din poze se vede ca cam incap 3 camioane unul langa celelalt pe partea asfaltata. Insa portiunea aia de pamant mai "albicioasa" imi dadea sperante.
Dar speranta moare ultima, poate vom avea si noi candva o autostrada cu mai mult de 2 benzi pe sens...
Amedeus
Portiunea marcata in imaginea de mai jos e plasata mult mai sus fata de autostrada de aceea pare mai lata. In realitate are probabil doar un metru. Priviti smocul de iarba sau piatra incercuite.
ohmy.gif Ma mir ca nu-l credeti pe RZV care este chiar autorul pozelor, deci presupunem ca a fost acolo.

[attachmentid=1627523898]
Highwayman
Cu una, doua... fara numar benzi pe sens dar sa o termine odata...
voyageros
cam ce ecartament are o masina, una de "zi cu zi"...daca drumul va avea 7.5 m latime ne putem face o parere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.