QUOTE(Ghidioneanu @ 23 Mar 2013, 16:19)
Dar de la Poiesti la Comarnic e ceva de mers, cand se va face? Sau vor fi segmente de autostrada, apoi drum national, iar autostrada pe vreo 15-20 km, iar DN, ca pe Sibiu-Nadlac?
se transforma portiunea aceasta de DN in autostrada ( mai corect drum expres), prin montarea unui separator de sensuri, nod cu centura Ploiesti, pasaje de supratraversare pt drumurile secundare, garduri, dar cred ca va fi limitata viteza la 100 km/h.
Macar sa-l faca pe 3 benzi pe sens.
Dar totul se poate schimba, ca se termina petrolul pana avem noi autostrazi care sa traverseze Carpatii.
26 Mar 2013, 12:12:"Cu datorii colosale la furnizori, executantul lucrărilor la autostrada Orăștie – Sibiu riscă să nu rămână în curând singur pe șantier sau, mai grav, să stopeze lucrările. Ceea ce este mai interesant este că 85% din banii folosiți de Grupul Straco pentru executarea tronsonului de autostradă Vințu de Jos – Cut provin de la Uniunea Europeană. În condițiile în care cu aceste sume Straco nu și-a plătit furnizorii, există suspiciuni că acești bani au căpătat alte destinații.
Termenul de finalizare al autostrăzii Orăștie – Sibiu ar fi fost aprilie 2013, dar, în prezent, lucrările nu sunt făcute nici măcar pe jumătate. Deși CNADNR a avansat un nou termen de finalizare pentru luna septembrie 2013, în condițiile de mai sus, este posibil ca lucrările la autostradă să nu se mai termine niciodată.
Trosonului Sebeș-Cut pe care îl execută de STRACO Grup este de 19 km și costă 377.780.208 lei ( aprox 87,8 milioane de euro)."
ar trebui presati cu vizite zilnice pe santier de ministri si televiziuni - ca altfel nu se face nimic
george_scala_2004
26 Mar 2013, 12:46
QUOTE(nasty @ 26 Mar 2013, 11:54)
...
ar trebui presati cu vizite zilnice pe santier de ministri si televiziuni - ca altfel nu se face nimic
PREFECTURA, PE URMELE CONSTRUCTORILOR AUTOSTRĂZIIhttp://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=Flm5Lsh9joo27 Mar 2013, 10:56:QUOTE
Potecția mediului în România este doar o poveste frumoasă. Lipsa unei rețele de comunicare eficientă între factorii responsabili cu protecția mediului îi fac pe „băieții deștepți” să zburde pe sub nasul organelor de control. De asemenea legislația veche, care nu mai răspunde realităților, împiedică statul român să se apere împotriva agenților economici care acționează cu rea-credință. În spatele autostrăzilor rămân gropi imense. Foarte interesant este faptul că autoritățile publice nu sunt capabile decât să le observe. Căci soluții pentru astuparea lor, sau pentru redarea terenului în circuitul agricol nu are nimeni. Constructorii autostrăzii își iau pământul pe care-l folosesc la terasament, termină lucrarea, apoi pleacă. În mod normal ar trebui să rezolve deranjul pentru mediu pe care-l fac cu gropile imense din care își iau pământul. Dacă nu o fac, nimeni nu poate să-i oblige. Ca să obțină autorizările legale pentru extracția pământului sau a pietrișului, aceștia depun o garanție pentru refacerea suprafeței afectate. Garanția prevăzută de lege nu acoperă nicio treime din costurile ecologizării zonei. În aceste condiții gropile rămân căscate pe marginea autostrăzii, ca niște cratere imense, în cel mai fericit caz umplute cu apă, din care coloniile de broaște vor închina concerte de orăcăieli în cinstea autorităților care ar trebui să actualizeze legislația de mediu. În același timp, munți de zgură de furnal și cenușă de termocentrală se înalță lângă Deva, Hunedoara, Copșa Mică și alte localități care au avut neșansa industrializării de tip ceaușist, fără să existe soluții pentru folosirea acestora în construcția de căi de comunicații.
http://sareinochi.com/2013/03/27/autostrad...-gropile-raman/la felsi pentru calea ferata bucuresti - constanta...
george_scala_2004
27 Mar 2013, 13:38
QUOTE
Ministrul delegat Dan Sova a vorbit, marti seara, despre viitoarea autostrada Comarnic, asigurand oamenii ca pana in 2016 aceasta va fi finalizata, chiar daca inca nu se stie cine o va construi. "O incepem si o terminam pana in 2016 chit ca ma mut pe ea. Ma mut cu cortul pe autostrada Comarnic si tot o termin", a declarat Sova la Digi 24.
In privinta companiei care va executa lucrarile, ministrul delegat sustine ca in octombrie va fi aleasa castigatoarea.
"In aprilie va incepe dialogul competitiv cu toti cei patru (candidati - n.red.) si in luna octombrie vom desemna castigatorul. (...) Dialogul competitiv e o procedura care include tot ceea ce inseamna licitatia deschisa, plus cateva etape si conditii suplimentare. E mai grea decat licitatia deschisa", a explicat Sova.
Acesta a adaugat ca nu procedura este problema, ci finantarea. "Proiectul e greu, reamintesc ca in 2004 procedura a esuat, la fel in 2011, pentru ca proiectul nu a fost bancabil. Bancile nu au vrut sa il finanteze", a continuat ministrul delegat, adaugand ca el considera aceasta autostrada o proba de foc pentru a-si demonstra daca poate sa faca ceea ce nu au reusit Guvernele anterioare.
"E o demonstratie nu ca poate Sova, ci ca in Romania se poate, pentru ca am obosit ca atunci cand deschid o usa inainte sa spun 'Buna ziua' mi se spune 'Nu se poate'", a precizat Sova.
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...-tot-termin.htm
VladSoare
28 Mar 2013, 12:32
george_scala_2004
28 Mar 2013, 22:43
QUOTE
După nouă ani de la momentul tăierii panglici proiectului Autostrada Transilvania, de către Adrian Năstase, ministrul Dan Șova a anunțat la Cluj că proiectul nu va mai fi construit cu bani de la buget.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, a făcut un anunț șoc la Cluj: Autostrada Transilvania nu va mai fi finanțată de la bugetul de stat.
“Având în vedere care este nivelul PIB-ului și care sunt estimările pe anii viitori eu vă spun că Statul Român nu va avea bani, cel puțin în următorii 4-5 ani, ca să finanțeze din resurse bugetare, Autostrada Transilvania. De aceea, am luat această decizie radicală de a întrerupe contractul cu Bechtel pentru a putea găsi o soluție ca să facem Autostrada Transilvania”, a declarat Dan Șova, în cadrul unei conferințe de presă la Cluj.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/autostrada...-n-1030231.html
E un an de cand au venit astia la putere, in domeniu de autostrazi nu doar ca nu s-a mai semnat niciun contract nou, dar rand pe rand se anuleaza si din cele existente.
Au ramas fara executant tronsoanele:
- Nadlac-Pecica (justificat, frauda la Romstrade),
- Timisoara Lugoj (licitatie blocata dupa depunerea ofertelor),
- Bors-Suplacu (discutabil),
- Gilau-Nadaselu (nejustificat).
Licitatiile pentru Lugoj-Deva nu s-au mai derulat.
S-a pornit licitatia pt. Comarnic-Brasov, dar "mai e mult pana departe"
Auzim, in schimb, vise despre Tg. Mures - Iasi, va intreb eu: cat sunt de realiste cata vreme nu putem avansa pe tronsoane scurte si simple, ca si Timisoara-Lugoj sau Lugoj (Dumbrava) - Cosava??
Buna guvernare ne-am votat!
vijelie
29 Mar 2013, 13:06
QUOTE(IsNa @ 29 Mar 2013, 12:21)
Licitatiile pentru Lugoj-Deva nu s-au mai derulat.
Ba da, data limita pt depunerea ofertelor a fost 20 august 2012, au participat 50 ofertanti, s-au citit ofertele financiare, s-au "scurs" cifrele in presa si atat.
In 15 feb 2013, dl Dan Sova declara la misto cam asa:
"Sper ca în săptămânile viitoare, nu știu exact, nu am acces la actele comisiei, aceste licitații vor trebui să stabilească un câștigător. După care vom trece, probabil, prin faza contestațiilor, a rezolvării acestora de către Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor și finalmente semnarea contractelor."
In realitate, comisiile nu mai exista.
Asa-i, am uitat de alea... Trec deci in lista licitatiilor pornite de odioasa guvernare PDL-ista si blocate apoi spre binele poporului de cel mai cinstit guvern.
Noroc ca ne-au scapat si de astea!
vijelie
29 Mar 2013, 13:17
85% finantare UE, 15% de la buget.
Ca sa fie clar ce si cum.
b76bgaarh
29 Mar 2013, 13:27
dupa 4 ani de pdl va laudati doar cu aranajarea unor licitatii? oauuu ma asteptam sa ne explicati unde sunt aia 800km ai lui berceanu, portocale mecanice ce sunteti.
vijelie
29 Mar 2013, 13:30
1300 km, ca sa fim exacti.
Dar macar au terminat unele lucruri (Cernavoda-Constanta), au inceput altele (Sibiu-Nadlac partial), nu au stat.
Pana si la ce freaca menta actualul guven (cu cel mai mare aparat guvernamental din istoria Romaniei) sunt incepute tot de odiosi.
Sigur ca intr-un fel sau altul se vor termina anumite contracte, dar aportul celor de azi va fi cam nul.
vijelie
3 Apr 2013, 20:44
Cadrul legislativ pt exproprierea in interes public a fost simplificat de guvernul Boc.
Actualii au emis o hotarare de guvern dupa 6 (sase) luni de la finalizarea documentatiilor.
george_scala_2004
10 Apr 2013, 08:39
QUOTE
Beneficiari ai unui contract avantajos în care dacă stau câștigă mai bine decât dacă muncesc, americanii de la Bechtel se înduplecă greu să renegocieze contractul după cum vrea ministrul Infrastructurii, Dan Șova.
Românii ar putea să mai audă ani buni de acum încolo de firma Bechtel în calitate de așa zis constructor al autostrăzii Transilvania, după ce credeau în septembrie 2011 că au scăpat definitiv de contractul care, până acum, le-a golit buzunarele de 1,6 miliarde de euro și le-a adus doar 50 de kilometri de autostradă.
În mare, înțelegerea convenită de Guvernul Boc cu americanii în toamna 2011 prevedea că acestora li se va plăti suma de 115 milioane euro (pretențiile inițiale anterioare negocierii depășind 300 milioane euro), în trei tranșe la finele lunilor decembrie 2011, martie și mai 2012. În termen de doi ani, adică cel târziu în 2013, aceștia urmau să definitiveze tronsonul 3C Suplacu de Barcău-Borș la un preț mediu de 6,9 milioane euro pe kilometru, fără a mai avea pretenții pe celelalte șase tronsoane neîncepute (aproximativ 300 de kilometri din totalul de 400 de kilometri). Înțelegerea însă nu a fost respectată de către partea română. Astfel, cel puțin până la finele lunii iunie, Guvernul plătise doar prima tranșă din cele trei angajate și deloc din lucrările aferente tronsonului 3C. „Nu știu când le pot da banii, asta-mi este marea problemă. Pot să le cer să lucreze în momentul în care le dau și banii. Acum, v-am spus, am un minus. Nu pot să mă duc să bat cu pumnul în masă atâta vreme cât eu sunt în culpă", spunea în iunie fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
Înțelegerea din 2011, consfințită prin HG 943/2011 a Guvernului Emil Boc, a fost încălcată, anul trecut guvernarea Victor Ponta nereușind să găsească banii necesari după ce a majorat doar în iunie salariile bugetarilor cu 8% și a început restituirea contribuțiilor reținute abuziv pensionarilor. Respectarea promisiunilor ar fi costat bugetul de stat aproximativ 350 milioane euro (115 milioane euro sumele convenite cu Bechtel, 240 milioane euro încheierea lucrărilor executate deja pe 3C 'n proporție de 40%), dar ne-ar fi adus în situația în care acum ar fi fost gata tronsonul 3C, iar contractul cu Bechtel ar fi fost încheiat.
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...tii-298701.htmlQUOTE
Compania China Gezhouba, care a fost principalul contractor al hidrocentralei „Trei defilee“, cea mai mare hidrocentrală din lume, vrea să construiască hidrocentrala de acumulare de la Tarnița-Lăpuștești, județul Cluj, și să investească în construcția Autostrăzii Transilvania și a Spitalului Regional de Urgență Cluj, potrivit reprezentanților Prefecturii.
O delegație a companiei chineze se află la Cluj în aceste zile. "Vizita este legată de intenția părții chineze de a se implica în realizarea hidrocentralei de acumulare de la Tarnița - Lăpuștești, precum și de posibilitatea de a investi în lucrările de construcție a Autostrăzii Transilvania și în construcția Spitalului Regional de Urgență", se arată într-un comunicat al Prefecturii Cluj, citat de Mediafax.
http://adevarul.ro/economie/afaceri/hidroc...9774/index.html
Daca ati crezut ca Amerricanii sunt tapari, abia astept sa vad prima lucrare cu Chinezi.
Bwwlan
10 Apr 2013, 16:21
La astia treaba functioneaza unpic altfel: e o chestiune de bani, desigur, insa pana la urma, e si o chestie de supraputere comunista, care pe langa ca vrea sa demonstreze capitalistilor ca pentru un comunist chinez, nimic nu e imposibil, ii intereseaza si sa se infiltreze cumva pe piata europeana cu diverse treburi.
De aia au deschis, de pilda, fabrica de Liao Ping-uri (sau cum dreq sa le pieptene se numesc masinile lor) in Bulgaria. Daca fac o autostrada acilishea in Mioritzenland si iau bani la bariera, ce-i rau in asta? Pentru ei, nimic.
Nu e despre autostrazi, dar merita citita:
Protest inedit al soferilor: Au plantat panselute pentru a semnaliza gropile QUOTE
Sute de soferi au ales o forma inedita de protest fata de starea jalnica in care se afla Drumul National 76, care leaga Oradea de Deva, amplasand ghivece cu panselute in gropile de pe carosabil, in timpul unui mars desfasurat miercuri pe artera avariata.
Ar fi comic, daca n-ar fi trist
george_scala_2004
11 Apr 2013, 09:30
QUOTE
Lotul 1 al Autostrazii Nadlac – Arad, cu o lungime de 22,2 kilometri, a fost scos din nou la licitatie, dupa ce CNADNR a reziliat, in toamna anului trecut, contractul incheiat cu o asociere al carei lider era Romstrade, firma lui Nelu Iordache, acuzat de deturnare de fonduri europene pentru constructia autostrazii.
Proiectul include si realizarea unui drum de legatura, in lungime de 6,62 kilometri, intre DN7 Nadlac si autostrada. Nadlac – Arad face parte din Coridorul IV pan-european si este finantata in proportie de 85% din fonduri UE nerambursabile.
Potrivit anuntului publicat de CNADNR, firmele interesate de continuarea lucrarilor incepute de Romstrade trebuie sa depuna ofertele pana pe data de 3 iunie, ora 15.59. Ofertele vor fi deschide pe 4 iunie, la ora 11.00, la sediul companiei.
Valoarea minima estimativa a contractului este de 304 milioane de lei, fara TVA, care include si suma de 30,4 milioane de lei, reprezentand cheltuieli diverse neprevazute reprezentand 10% din valoarea estimata. Valoarea maxima estimata este de 364,8 milioane de lei.
Curios este ca, anterior, contractul fusese adjudecat pentru 383 de milioane de lei fara TVA, iar in documentatia de licitatie se sustine ca Romstrade a realizat aproape 40% din lucrari, ceea ce ar fi insemnat lucrari in valoare de 153 de milioane de lei, astfel ca pentru diferenta de executat ar fi trebuit sa ajunga 230 de milioane de lei.
Aproape un an timp pierdut
Contractul va avea o durata de 5 ani de la data atribuirii, din care 4 ani va fi perioada de garantie a lucrarilor si un an cea de executie. Prin urmare, lotul 1 din Autostrada Nadlac – Arad va fi finalizat, in cel mai optimist caz, in vara anului viitor, daca la aceasta licitatie nu vor exista contestatii, iar atribuirea contractului se va face in cursul acestei veri. Intr-o estimare mai realista, contractul va fi atribuit in toamna, iar autostrada va fi finalizata spre finele anului 2014.
In cazul altor 4 loturi din Coridorul IV, pentru care licitatiile au fost organizate in august, desemnarea castigatorilor este asteptata de aproape 8 luni de zile!
Nadlac - Arad va trebui sa faca legatura cu Autostrada M43 Mako – Nagylak, al carei termen de finalizare este septembrie 2014.
Contractul cu Romstrade, pentru executia primului lot, a fost reziliat in noembrie anul trecut, motivatia oficiala fiind intarzierea lucrarilor. Nelu Iordache a fost insa acuzat de deturnarea a circa 6 milioane de euro din banii alocati autostrazii, pentru cumpararea unui avion pentru compania Blue Air, detinunta de acelasi om de afaceri, si pentru achizitia unor terenuri destinate construirii unui aeroport in Adunatii Copaceni.
Autostrada Nadlac – Arad ar fi trebuit finalizata luna aceasta, insa si lucrarile la lotul 2, executate de firma austriaca Alpine, sunt in intarziere.
Guvernul a promis de nenumarate ori, dupa rezilierea cointractului initial, ca autostrada va fi gata in acest an. Mai mult, la momentul rezilierii, CNADNR anunta ca licitatia va fi reluata in ianuarie 2013.
Ironia face ca, daca vechiul contract nu ar fi fost reziliat, autostrada sa fi fost finalizata mult mai mai devreme decat in noile conditii.
http://www.finantistii.ro/transporturi-inf...finalizat-77920
george_scala_2004
23 Apr 2013, 06:02
vijelie
23 Apr 2013, 09:53
Daca nu are "pârghii legale pentru a interveni în cazul comisiei care atribuie contractele", putem interpreta declaratiile anterioare (prin care comenta stadiul atribuirii si sugera termene) ca fiind trafic de influenta ?
Sau pur si simplu nu cunoaste regulile procesului de atribuire.
george_scala_2004
23 Apr 2013, 10:20
Mai grav: amestecul polit(ru)icului in chestiuni strict tehnice...
Ca sa comentez putin: EU chiar nu stiu in ce masura el ar avea sau nu parghii legale pt. a urgenta sau a frana procesul asta, dar constat o incompatibilitate totala intre:
- afirmatiile de neputinta legate de un proces relativ simplu (un tronson scurt de autostrada la ses, a carei traseu e stabilit clar,prins in TEN-T, eligibil pt. finantare UE, cu oferte ferme existente de la constructori de vreo 9 luni deja ( vorba aia "faci u copil in timpul asta" ) si
- afirmatiile ferme si dintr-o aparenta pozitie de siguranta pe care le facea mai dunazi legat de autostrada Tg. Mures - Iasi, care e un proiect infinit mai complex si cu incertitudini imense legate de solutii tehnice, fezabilitate, surse de finantare, visat pe baza unui PPP care nu are vreun precedent de succes in Romania.
Adicalea, stimabile Sova, daca ministertul dumitale e neputincios sa avanseze un proiect atat de simplu ca si Timisoara-Lugoj (de fapt vreo 25 Km doar), si dus deja pana la faza semnarii contractului de administratia premergatoare, cum ai obraz sa vii la televizor si sa promiti oamenilor un proiect de anvergura autostrazii Tg.Mures - Iasi?
vijelie
23 Apr 2013, 12:40
Daca era vorba de vreun sef de autobaza devenit ministru peste noapte mai intelegeam, dar avem de-a face cu un avocet care a prestat servicii de asistenta juridica entitatilor de stat.
nokia_6260
23 Apr 2013, 15:02
ii doare-n koor de popor.fraierii sa moara-n chinuri pe sosele!la cat trafic de influenta a facut putea sa o faca si-n folosul tarii,adica sa se bage-n comisia aia a lui peste care taraganeaza inceperea constructiei loturilor respective.adica sa ne arate noua romanilor,ca isi pierde functia sau ce mai pierde el pe acolo si asta pt cauze nobile,pt popor.
Mi-e sila de infumurati de-alde Sova care spun ca dorm pe autostrada si tot o construiesc!
Nu mai avem scapare!Indiferent cine vine la putere!!!
george_scala_2004
23 Apr 2013, 15:25
Niste chestii absolut fabuloase:
Dupa Ungaria, care ne leaga cu restul Europei a venit rindul...Bulgariei sa ne lege cu Turcia prin...autostrazi!!!
Bulgaria și Qatarul vor discuta din nou proiectul pentru construire a unei autostrăzi care să traverseze Bulgaria de la nord la sud, făcând legătura între granițele acestei țări cu România și cu Turcia, informează luni cotidianul sofiot Capital.
În această săptămână, ministrul interimar bulgar al dezvoltării regionale, Ekaterina Zaharieva, va efectua o vizită de lucru în Qatar unde va discuta o serie de proiecte, printre care cel mai important este cel pentru autostrada Ruse-Svilengrad.24 Apr 2013, 12:01:Inaugurată anul trecut, autostrada București-Ploiești nu este nici în prezent finalizată. Compania de Autostrăzi a semnat însă recepția lucrărilor pentru ca firmele constructoare, aparținând „regilor asfaltului”, să poată primi alte contracte. Si uite asa Umbrarescu devine...bancher!
george_scala_2004
25 Apr 2013, 11:48
„Voi de ce nu aveți autostradă, dacă nu a fost niciun război? A fost cumva vreun război pe aici, prin România?“ 25 Apr 2013, 21:36:QUOTE
Asocierea UMB - Tehnostrade, detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, a castigat contractul de proiectare si executie a 8,7 km din autostrada Transilvania. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Contractul prevede proiectarea si executia autostrazii in maxim doi ani si s-a semnat la aproximativ 6 luni de cand UMB si Tehnostrade au castigat licitatia, intarziere cauzata de o contestatie.
Nici 10 km in 2 ani...la ce o fi nevoie de inca o proiectare? Nu mai e buna aia de au cistigat bechtelienii "licitatia" lu' bonbonel?
vijelie
25 Apr 2013, 20:40
Nu a existat niciun proiect la vremea aia.
george_scala_2004
25 Apr 2013, 20:45
vijelie
25 Apr 2013, 20:50
La vremea aia insemnand 2003, cand s-a atribuit contractul.
Ulterior s-a facut, normal.
george_scala_2004
25 Apr 2013, 21:05
adica la inceput a fost ilegal dupa care la presiuni a devenit legal...
Squirrel
26 Apr 2013, 08:09
Și ei de unde știau ce nivel de lucrări licitează făr'de proiect?
Pai ei au "licitat" ceva din burta, dar contractul l-au facut in asa fel incat sa poata factura ce vor si cand vor. Rezultatul s-a vazut. Caz tipic de "noi ne facem ca muncim, voi va faceti ca platiti"
Apropos de Nadaselu: zicea presa cu ceva timp in urma ca a fost abandonata atribuirea, ca "nu mai e prioritate"...
S-au inteles cu UMB intre timp
Oricum, e de bine, oferta arata bine, si UMB a lucrat bine si repede ultima data la Timisoara.
O alta observatie pozitiva: in sfarsit primul contract de autostrada semnat de guvernul USL - dupa un an la putere!
corbex
26 Apr 2013, 08:38
...
vijelie
26 Apr 2013, 08:43
QUOTE(Squirrel @ 26 Apr 2013, 08:09)
Și ei de unde știau ce nivel de lucrări licitează făr'de proiect?
Contractul s-a incheiat prin atribuire directa (negociere cu o singura sursa), pe baza unui studiu de prefezabilitate antic, cam facut din birou.
Suma contractului vine din preturi unitare babane si din cantitati orientative, adica faimoasa suma de 2.2 mld euro era la misto.
Ca in orice vis urat, pe masura ce Bechtel dezvolta proiectul, cantitatile cresteau.
Astfel ca dupa 10 ani s-au bagat cam 1.3 mld euro in 52 km de autostrada functionala + un minunat viaduct fara capete prin Bihor:
[attachmentid=1627884165]
george_scala_2004
26 Apr 2013, 11:08
La 31.XII.2012, drumurile publice totalizau 84185 km, din care 16887 km (20,1%) drumuri naționale, 35380 km (42,0%) drumuri județene și 31918 km (37,9%), drumuri comunale.O analiza
in completare...
Sintem in urma tuturor...Pina si Moldova de dincolo e inaintea noastra...
QUOTE
Referitor la solicitarea guvernamentală ca finanțarea națională, în cadrul proiectelor în parteneriat cu Banca Europeană de Investiții (BEI), să fie acoperită prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat că acest lucru este posibil. Condiția esențială este ca aceste proiecte să fi respectat întru-totul prevederile de calificare pentru cofinanțare europeană precum și procedurile de atribuire. În continuare, Comisia a indicat că fondurile BEI astfel eliberate, trebuie să se regăsească în alte proiecte ale statului român.
Comisia Europeană a acceptat cu titlu preliminar, funcție de stadiul tehnic de pregătire al acestor două proiecte, includerea a două tronsoane suplimentare de autostradă în POS-T, respectiv Sebeș-Turda și Dumbrava-Deva, pentru a reduce astfel riscul pierderii finanțării europene până la finalul exercițiului bugetar.
A fost prezentată problema aeroporturilor din România și s-a pus în discuție lista aeroporturilor care vor fi prioritizate prin JASPERS în actuala perspectivă financiară – 2007-2013.
În ceea ce privește dezvoltarea proiectelor de autostrăzi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca România să aibă o abordare foarte precaută în identificarea partenerilor privați și modelelor de parteneriat. Datorită faptului că perioada de rambursare depășește 10 ani, în opinia Comisiei evaluările privind posibilitatea recuperării investiției au o acuratețe redusă, în special pentru proiectele de infrastructură rutieră. A fost amintită situația Portugaliei, ca exemplu al nereușitei acestui gen de proiecte.
Comisia a luat notă de solicitarea Guvernului României de realocare a fondurilor între axele prioritare 2 și 3 ale POS-T. Un răspuns definitiv al Comisiei este așteptat în perioada imediat următoare.
george_scala_2004
28 Apr 2013, 22:54
România deține cea mai mică rețea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puțin decât bulgarii și de opt ori mai puțin decât germanii. Datele reies din calculele gândul pe baza celor mai recente informații Eurostat.
Cea mai mare densitate de autostrăzi pe cap de locuitor se înregistrează în Slovenia, cu 37,3 cm pe locuitor, urmată de Spania, cu 31 cm și Cipru - 29,8 cm.
Amedeus
5 May 2013, 10:31
QUOTE(george_scala_2004 @ 25 Apr 2013, 11:48)
„Voi de ce nu aveți autostradă, dacă nu a fost niciun război? A fost cumva vreun război pe aici, prin România?“
Pai, tocmai de aia! Daca aveam un razboi, poate mai mureau din hoti si ramaneau mai multi bani pentru autostrada.
betamax
5 May 2013, 11:41
Nu cred. In razboi tot puletii mor, smecherii se descurca.
VladSoare
5 May 2013, 17:46
Mda, așa e, iar asta-i veche de cînd lumea, nu-i doar de ieri, de azi... În primul război mondial, dezertorii erau împușcați rapid, după un proces sumar și de fațadă, în care soarta lor era determinată din prima clipă. Or cînd a dezertat Carol al doilea, în loc de glonț a primit o mustrare prietenească și cam atît. Deh, persoană importantă, nu se putea lipsi țara de ea...
george_scala_2004
8 May 2013, 09:50
george_scala_2004
8 May 2013, 14:32
george_scala_2004
8 May 2013, 14:43
Ceva stiri (?):
http://www.tion.ro/ministrul-dan-sova-in-c...oj-deva/1288030Ma rog, nimic conret de fapt, dar "monitorizam" si noi presa, daca santiere nu prea sunt...
george_scala_2004
14 May 2013, 15:25
QUOTE
...care sunt adevăratele probleme pentru care lucrările pe drumuri și autostrăzi durează la nesfârșit.
Costuri pentru drum expres estimate initial la valoare de autostrada cu tuneluri intr-o tara civilizata
Licitatii castigate mereu de aceiasi, ca nu-s multi, putini se califica, iar pe strainii rataciti stim cum sa-i fugarim daca se baga unde nu trebuie
Contractele semnate repede, ca neavând strategie, n-ai cum altfel sa bati în cuie soseaua pe harta si sa faci plati, iar ulterior esti obligat sa le dai buget pe anii urmatori, ca scrie la contract
Constructii in 15 ani, ca n-avem inca toate terenurile;
Terenurile nu se pot cumpara inca fiindca proiectul e prost;
Proiectul e prost deoarece nu-i verificat de CNADNR: nu e timp, toti trebuie sa zica OK in maxim 7 zile, e urgenta de la ministru si premier, deci nimeni n-are timp sa verifice pe teren;
Constructorul vine si vede ca terenul nu se potriveste cu ce zice proiectul, face modificari si evident creste costul prin contracte aditionale;
Cum se stie ca se vor face oricum modificari de constructor, CNADNR n-are voie sa cumpere terenul pana nu s-a contractat constructorul si s-a apucat de treaba, pana atunci nestiind nimeni exact pe unde va trece in final drumul, dupa modificarile proiectului, deci nu putem risca sa luam din greseala alt teren decat ne trebuie, ca mai vine si DNA peste noi.
Apoi, lupta de uzura: fiecare metru patrat de teren din tara asta are o poveste, un proprietar absent, o retrocedare cu cantec, un conflict cu vreo autoritate locala cu primar de la alt partid decat ministrul, sau nu se poate trece din proprietatea publica a autoritatii locale in proprietatea publica a statului ca s-a dat prin lege si doar prin lege se poate modifica, sau se descopera vestigii arheologice inestimabile si iar trebuie schimbat proiectul cu dublarea costurilor, etc.
In fine, cand in sfarsit se apuca toata lumea de treaba, MT n-are bani si amana platile, ca sumele totale contractate la un moment dat depasesc de 9 ori bugetul MT (fiecare guvern isi face contractele lui, toti trebuie sa le continue pe cele anterioare ca sa n-aiba procese, dar le dau mai putini bani intinsi pe mai mult timp). Deci fiecare contract primeste in medie 1/9 din cat are nevoie – in medie, altminteri de fapt fiecare primeste cat negociaza; prin 2009 Bechtel consuma 90% din bugetul CNADNR;
Constructorul amana constructia si eventual muta utilajele la alt proiect pe care si-a primit niste bani.
Presupunand ca la un moment dat se ajunge la sfarsit cu constructia, CNADNR n-are bani de intretinere ca da de 17 ori mai multi bani pe deszapezire decat Finlanda, in contracte incheiate de fiecare ministru la sfarsit-de-mandat-inceput-de-campanie electorala pe urmatorii 5 ani, ca sa n-aiba cel de dupa el ce sa mai dea la ai lui. CNADNR nu e in stare oricum sa prioritizeze intretinerea dupa criterii rationale de trafic (cerere), fiind conditionat de normative rigide si vechi: “fiecare sosea trebuie carpita la trei ani si reasfaltata la cinci″. Evident, cum banii sunt limitati, oricum nu se ajung pentru respectarea normativelor, asa ca se dau pe negocieri informale ca sa ajunga macar un pic la fiecare.
http://www.contributors.ro/administratie/t...u-autostrazile/
Numai zvonuri.
T4 cica UMB, cum scrie si in articol
T3 o "ruda" de-a lui Tehnologica Radion, cu niste spanioli,
T2 niste italieni care par la prima lucrare mare in Ro.
Problema e ca pare ca le-au dat fix pe dos decat ar fi fost eficient. Adica:
UMB, care n-are prea multa forta dar s-a descurcat excelent pe segmente de complexitate redusa (vezi T1 TM-Lugoj terminat cu 6 luni mai devreme) ar fi fot excelent sa ia T2, de la Dumbrava la Marginea, care este ca-n palma si de o lungime destul de mica. In plus, ar fi fost mai aproape de zona facute de ei anterior si intr-un relief similar.
Italienii in pricipiu sunt experti (cel putin ls ei in tara) in trasee grele de munte cu tuneluri si viaducte, si ar fi fost mai potriviti pentru T3, de la Marginea la Ilia, traseu foarte lung si horror ca relief
De spaniolii asociati cu firma romaneasca nu stiu nimic dar nu-i vad bine pe tronsonul ala.
T4 de la Ilia la Soimus e scurt si pe teren drept, dar e plin de poduri, noduri si viaducte. Asta si T3, oricine l-ar face, nu cred sa dureze mai putin de 3 ani.
In alta ordine de idei, cu putina bunavointa s-ar putea ca in vara sa se circule macar pe vreo 45 de km de la Soimus la Sibot, si mai spre toamna pana la Sebes. De la Sebes la Sibiu, poate vara viitoare.
QUOTE(Ake @ 14 May 2013, 19:12)
T3, de la Marginea la Ilia, traseu foarte lung si horror ca relief
Nu-i chiar asa "horror". Nu uita ca traseul autostrazii nu urca coama dealului de la Cosava ca si DN-ul. Continua pe valea Begai in paralel cu calea ferata si probabil va trece cumpana de ape printr-un tunel (tot ca si calea ferata). Apoi coboara tot de-a lungul vaii (nu mai stiu cum se cheama rausorul ala) pana in valea Muresului.
tunel = horrrrrror
Din cate am simulat eu pe Google Earth un traseu ideal ar pleca de la Marginea, se aseaza in Vestul localitatii paralel catre sud cu calea ferata. Prima problema ar fi ca datorita apropierii de CF, rambleul autostrazii nu cred ca va fi standard in doua ape pentru ca ar risca ca la o ploaie mai zdravana sa se creeze un raulet intre cele doua ramblee. Solutii sunt, dar vor sigur mai scume decat standardul de capie.
Apoi in sudul satului Nemesesti va fi prima lucrare, un pod peste CF, pentru ca traseul trebuie sa se mute la nord de CF, aceasta fiind chiar la baza dealului. Daca ar ramane tot catre sud, ar fi prea mult de taiat din deal. Dupa asta inca vreo cativa km deoarece CF vad ca merge in zigzag ma gandesc ca e un teren destul de problematic si ca sa faci un traseu drept, trebuie stabilizat zdravan.
Tunelul de care spui, dintre Colteiu si Holdea nu e nici asta simplu, ar trebui sa se incadreze in 1000m si e la limita, plus ca pe una din parti ar trebui sa iasa intr-un viaduct, ca e diferenta de nivel prea mare altfel. Dupa tunel inca vreo zece km sunt pe dealuri, pupa aia incepe zona de poduri pentru trversari si tot asa...nu e simplu de loc
Markos
15 May 2013, 11:25
QUOTE(Ake @ 15 May 2013, 12:07)
De-aia vrea Oprescu autostrada suspendata. Nu te doare capu'.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.