Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
Highwayman
QUOTE(Markos @ 10 Jul 2011, 16:06)
Eu am retinut doar ca mai dureaza înca doi ani pana e gata nenorocirea asta de A2. Asta fiind estimarea guvernamentala, deci cea optimista.
*




Pai daca de fiecare data cand se schimba ministrul sau directorii se modifica si traseul centurii ocolitoare a Constantei ca sa treaca pe pamanturile cui trebuie...
george_scala_2004
QUOTE
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat sambata ca lucrarile de constructie la autostrada A2, intre Murfatlar si Constanta, sunt in grafic, transmite Agerpres. Boagiu, care a  verificat lucrarile in zona, a spus ca pana la sfarsitul acestei luni se va putea circula pe tronsonul respectiv, pe cate o singura banda, conform termenelor asumate de constructor, iar autostrada A2 va fi finalizata integral in anul 2013. Ministrul Transporturilor a declarat ca intentioneaza sa gaseasca o varianta pentru recompensarea constructorilor care finalizeaza lucrarile inainte de termen.

Ministrul Transporturilor a afirmat ca, pana in septembrie vor fi finalizate si alte portiuni, ''o cale a tronsonului de la Medgidia la Constanta si sectiunea intre intersectia de la Valea Dacilor si DN3''. In acest fel, in 2012, pe ruta Bucuresti - Constanta, se va putea circula pe intreaga autostrada finalizata, cu exceptia tronsonului Cernavoda-Medgidia pe care se va circula pe o singura banda.

Boagiu a afirmat ca tronsonul Cernavoda-Medgidia este ''abandonat din cauza constructorului care vrea sa faca autostrazi la preturi triple''.

Potrivit oficialului, autostrada A2 va fi finalizata integral in anul 2013.

Anca Boagiu a spus, de asemenea, ca incepand cu iulie, trenurile vor parcurge ruta Bucuresti-Constanta in doua ore si jumatate: ''Si aici suntem in grafic, deci pot sa spun ca incepand cu mijlocul acestei luni vom face cu inca o jumatate de ora mai putin pana la Constanta''.

Boagiu a declarat ca, in paralel cu constructiile la calea ferata se reabiliteaza si podul rutier de la ecluza de la Cernavoda si, in urma verificarilor pe care le-a facut a reiesit ca lucrarile la acest pod sunt in avans.

Ministrul Transporturilor a declarat ca intentioneaza sa gaseasca o varianta pentru recompensarea constructorilor care finalizeaza lucrarile inainte de termen: ''asa cum exista penalitati, sa existe si o forma de recompensare''.


QUOTE
Aflat la o distanță de 17 kilometri de Constanța, orașul Murfatlar, fost Basarabi, va fi legat de acesta printr-o autostradă, cel mai probabil până la sfârșitul lunii în curs. Promisiunea a fost făcută de ministrul Transporturilor,  Anca Boagiu, care a inspectat, sâmbătă, modul în care decurg lucrările.

„Nu e mare bucurie că, după doi ani și ceva de când se vorbește de această autostradă, abia acum începem să-i vedem rezultatele, dar după vizita de astăzi este clar că lucrările sunt în grafic și ceea ce ne-am asumat pentru anul acesta se va întâmpla", a afirmat Anca Boagiu. Ministrul Transporturilor nu a declarat însă explicit dacă pe tronsonul respectiv se va circula pe patru benzi sau numai pe două, așa cum afirmase lunile trecute. „Termenul de finalizare asumat de constructor este sfârșitul acestei luni. Cred că îl vor respecta. Dacă nu, își vor primi penalitățile de rigoare", a mai spus ministrul.

Toată autostrada, gata în 2013

După posibila inaugurare a tronsonului Constanța - Murfatlar, în iulie, vom mai avea parte de o tăiere de panglică pentru încă o bucată din Autostrada Soarelui, dar mai spre toamnă. „Ei (constructorii - n.r.) și-au asumat că în septembrie vom mai deschide la o cale tronsonul de la Medgidia la Constanța pe secțiunea între intersecția de la Valea Dacilor și DN3, urmând să fie finalizate în 2012. Lucrurile merg din ce în ce mai bine din punctul meu de vedere, iar în 2012 vom circula pe autostrada Cernavodă - Constanța cu excepția tronsonului abandonat, acolo unde vom circula pe o singură bandă, urmând ca în 2013 să fie finalizat și acest sector", a afirmat ministrul Transporturilor. Tronsonul abandonat este cel dintre Cernavodă - Constanța, pentru care ministerul a reziliat contractul inițial, semnat cu francezii de la Colas.  
dizzy
nea gicalinka, pe voi maronii ce va tine sa anulati contractul Bechtel?
george_scala_2004
blink.gif 173.gif nedumerire.gif
supremeon
Dar de ce sa anuleze contracul cu Bechtel, in loc sa il duca la bun sfarsit, si sa termine de construit nenoricita aia de autostrada? Cei ~50 km cati exista sunt f. frumosi... Dar, este o mare rusine faptul ca nu avem un amarat de drum care sa lege Bucurestiul de Budapesta, prin Brasov, Tg Mures, Cluj, Oradea, etc...
Asa fain se circula pe M3-ul hunilor, iar cand intri la noi in tara, zici ca dai de dracu: dupa ce reusesti sa treci de Oradea, E60 trece prin toate satele amarate, prin munti, cu serpentine, etc. Nu ar fi fost misto ca M3 sa se continue la noi cu A3?
Iar pe Valea Prahovei a fost prapad inclusiv duminica asta... muream de caldura in masina, caci mai mult stateam pe loc, nu circulam...
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 11 Jul 2011, 10:38)
QUOTE
Ministrul Transporturilor a declarat ca intentioneaza sa gaseasca o varianta pentru recompensarea constructorilor care finalizeaza lucrarile inainte de termen: ''asa cum exista penalitati, sa existe si o forma de recompensare'

*


Exceptional aplauze.gif
Asta e cum sa dai legal bani mai multi constructorului!
Pai cum? Pai pui un termen nesimtit gen de 5 ani pentru o lucrare care se poate face intr-un an, ala o face in 3 si primeste si bonus. aplauze.gif

Da'madam boagiu, dimpreuna cu toti ministrii transporturilor de au precedat-o, de orice culoare politica, au incasat ceva penalitati de intarziere de la vreun constructor?
Ca nu stiu cum dracu se faca ca la noi contractele de constructie cu statul au lipsa exact la articolul asta cu penalitatile.
Iar cand nu au lipsa, au niste termene de finalizare in secolul viitor.
Squirrel
Ia cere penalități de la stat și ai să constați că devii subit persona non-grata…Nu mai prinzi contracte în acel mandat, cel puțin…
klaus
Io ziceam ca statul sa ceara penalitatile de la cei care nu isi indeplinesc obligatiile contractuale...
Squirrel
Nu poate pentru că, la rândul său, este în majoritatea cazurilor rău-platnic. Să mai zic de licitații organizate fără a avea aprobate alocarea bugetară aferentă și tergiversarea ulterioară (este drept că sunt cazuri rare)?
Marian66
majoritatea intarzierilor sunt din cauza statului, ca nu asigura front de lucru. se c..a pe ei la exproprieri, sa si le imparta cum trebuie, cu firme de consultanta ,etc. si intarzie
george_scala_2004
Anca Boagiu: "În 2015, vom avea 845 km de autostradă"
QUOTE
Dublarea sau chiar triplarea numărului kilometrilor de autostradă le va aduce românilor și o taxă. Deocamdată nu se știe care va fi valoarea taxei, dar ea va fi introdusă pe toate autostrăzile.

Capital: Zilele trecute ați efectuat o vizită la Budapesta pentru semnarea acordurilor interguvernamentale româno-ungare privind conexiunea autostrăzilor de pe Coridorul IV și Autostrada Transilvania. Când estimați că vom putea circula pe cele două „autostrăzi legate“?

Anca Boagiu: În ceea ce privește Nădlac-Arad, care este situată pe coridorul IV paneuropean, termenul comun româno-ungar pentru finalizarea lucrărilor este sfârșitul anului 2013. În cazul autostrăzii Borș (Autostrada Transilvania, n.r.), cea care face legătura la Săntaul Mare cu M4, vom putea spune termenul de îndată ce va fi finalizată procedura de rediscutare a clauzelor contractului cu Bechtel.

Capital: Ați reușit ca în lunile mai și iunie să semnați o parte din contractele de pe coridorul IV. Cu toate acestea, gradul de absorbție al fondurilor UE pe POS-T este cel mai mic. La cât credeți că va ajunge la finele anului?

AB: În momentul în care am intrat în acest minister, aveam o rată de absorbție de 1,7%. Și nu trebuie uitat faptul că, din nefericire, unii, care astăzi comentează voluptuos, au stat pe 5,7 miliarde de euro alocate infrastructurii de transport fără să facă nimic timp de doi ani. Programul operațional practic a fost acreditat numai în 2009 și, din nefericire, abia la sfârșitul lui 2010 am lansat și am încheiat o parte dintre licitații, iar, așa cum bine ați menționat puțin mai devreme, în mai și în iunie, am semnat contractele pentru autostrăzi. Am putea spune că, în momentul în care am făcut noi analiză, din cele 5,7 miliarde de euro care existau doar pe hârtie în septembrie, erau semnate contracte de achiziție de 664 de milioane de euro, iar în ultimele zece luni, doar pe programul de autostrăzi am semnat contracte de 1,28 de miliarde de euro. Practic, am reușit în zece luni să dublăm suma contractată în ultimii trei ani. În ceea ce privește rambursările de la Uniunea Europeană, la sfârșitul lui 2010, erau 47 de milioane de euro. Astăzi sunt 133 de milioane de euro, iar noi previzionăm ca până la finalul anului să avem rambursări de circa 500 milioane de euro, ceea ce ar însemna ca rata (de absorbție a fondurilor europene, n.r) să urce la 20% în raport cu programarea 2007-2011. Noi suntem optimiști că dacă vom menține ritmul pe care l-am impus până în prezent vom reuși ca, până în 2015, data-limită de cheltuire a fondurilor nerambursabile, să cheltuim toată această sumă.

Capital: Vă citesc o declarație: „Va trebui, după 30 iunie, când se trage linia și vedem cum am realizat investițiile pe semestrul I, să vă gândiți dacă mai puteți face parte din Cabinet“. V-ați gândit sau nu la această variantă?

AB: M-am gândit foarte tare la ce avem de făcut. A fost preocuparea principală din momentul în care am intrat în acest minister. Execuția bugetară pe semestrul I este foarte bună pentru că noi, în construcții, în primele trei luni din an nu lucrăm, sunt lunile din iarnă - început de primăvară, când nu avem o activitate foarte puternică în șantier. Dar și în aceste condiții, în ceea ce privește execuția bugetară în primele șase luni, avem un grad de realizare de 87%. Același procentaj a fost realizat și în ceea ce privește finanțarea din fonduri externe. Sunt două cifre care arată că aici s-a lucrat cu motoarele turate și lucrurile se pot vedea clar și în șantiere, pentru că deja șantierele sunt în plină efervescență în toată țara.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ada-149851.html



12 Jul 2011, 09:20:
QUOTE
Autostrada Transilvania – O solutie pentru iesirea din impas
Constructia autostrazii Transilvania s-a transformat de ceva vreme intr-un joc de ping-pong trist intre Bechtel – compania responsabila pentru aceasta constructie – si Guvernul Romaniei. Fiecare parte se acuza reciproc de nerespectarea contractului si in concluzie, la sapte ani de la semnarea contractului, s-a construit undeva in jur de 10% din totalul autostrazii. Daca relatia dintre Bechtel si Guvern continua in felul acesta, sunt toate sansele ca pana in 2030 sa fie gata si autostrada.

Premierul Emil Boc afirma recent la Cluj ca “Autostrada Transilvania nu se poate face la orice pret, sunt bani publici” (1) . Mai mult, domnia sa sustinea ca “Bechtel trebuie sa cada de acord cu compania CNADNR si Ministerul Transporturilor in ceea ce priveste preturile pentru ca, sunt convins, lucrarile trebuie sa continue, pentru ca, de departe, autostrada este un obiectiv al Guvernului si al coalitiei, dar cu respectarea legii, caci nimeni nu poate fi mai presus de lege, inclusiv Bechtelul” (2) . Din punct de vedere al unui om politic, afirmatiile sale sunt cat se poate de pertinente, cu un mesaj foarte clar: banii publici trebuie foarte bine gestionati, spiritul legii trebuie respectat in Romania , nu se fac exceptii pentru nimeni s.a.m.d.

Pe de alta parte, cat de mult sunt aceste afirmatii ale Premierului in ton cu realitatea si cat sunt ele de pragmatice pentru rezolvarea acestui impas in care ne aflam vis-à-vis de constructia Autostrazii Transilvania?

Contractul

In primul rand, sa ne reamintim ca acest contract a fost controversat inca de la inceput: acordarea contractului pentru constructia autostrazii fara o licitatie publica, care sa ofere mai multor concernuri oportunitatea de a concura si a-si prezenta oferta cea mai buna a fost o greseala enorma. Motivul invocat la momentul respectiv – de intarziere a inceperii lucrarilor cu sase luni daca s-ar fi realizat licitatia – este unul pueril si faptul ca la sapte ani de la acordarea contractului doar 60 de kilometri de autostrada sunt construiti confirma ca poate sase luni in plus in schimbul unui contract bine intocmit si la un pret mai mic nu ar fi fost tocmai o tragedie.

Lasand la o parte acest aspect care tine de trecut si care nu mai poate fi schimbat oricat ne-am dori, cred ca este momentul sa re-evaluam oportunitatea finantarii constructiei autostrazii din bani publici, cea de-a doua mare greseala a acestui contract cu Bechtelul.

Bechtel

Dar inainte, sa ne punem putin in situatia companiei Bechtel, in care multa lume arunca acum cu noroi cum ca nu vrea sa construiasca autostrada mai ieftin si ca practic prefera sa intarzie lucrarile si sa incaseze penalitatile agreate in contract, pagubind astfel bugetul de stat al Romaniei. Pentru cei care nu cunosc acest aspect si oricat de cinic ar parea, Bechtel este o corporatie privata, a carei scop este sa-si maximizeze profitul in schimbul serviciilor pe care le presteaza. Este o companie care raspunde doar in fata actionarilor sai, nu in fata poporului roman, american sau altui popor.

In 2004, Bechtel a incheiat un contract de 2,2 miliarde de euro pentru constructia Autostrazii Transilvania nu cu Guvernul Nastase, nu cu Guvernul Tariceanu, nu cu Guvernul Boc, ci cu Guvernul Romaniei! Si, in consecinta, se asteapta ca aceasta institutie – Guvernul Romaniei, reprezentat prin Ministerul Transporturilor – sa-si respecte obligatile contractuale agreate, indiferent de culoarea politica. Ca prevederile contractuale – mai ales cand vine vorba de intarzieri si penalizari – par a fi prin excelenta in favoarea Bechtelului se datoreaza numai si numai incompetentei si lipsei de experienta (3) a partii romane in elaborarea acestor contracte de miliarde si miliarde de dolari care evident ar trebui analizate si reanalizate pana sa fie convinse autoritatile ca un asemenea contract nu este defavorabil Romaniei.


http://www.contributors.ro/dezbatere/autos...irea-din-impas/
clr
QUOTE(klaus @ 11 Jul 2011, 22:57)

Exceptional  aplauze.gif
Asta e cum sa dai  legal  bani mai multi constructorului!
Pai cum? Pai pui un termen nesimtit gen de 5 ani pentru o lucrare care se poate face intr-un an, ala o face in 3 si primeste si bonus. aplauze.gif
.....
*



Stai tu linistit, ca si dac-ar fi asa tot s-ar intarzia si termenul ala de 5 sad.gif
george_scala_2004
of, piatra de gitul Romaniei...dedicatia nastaselului catre sua doar, doar o va auzi Doamne, Doamne pe prima doamna a Americii si o sa fie el uns Presedinte al Romaniei...brr,
klaus
QUOTE(Marian66 @ 12 Jul 2011, 00:41)
majoritatea intarzierilor sunt din cauza statului, ca nu asigura front de lucru. se c..a pe ei la exproprieri, sa si le imparta cum trebuie, cu firme de consultanta ,etc. si intarzie
*


Eu mi-aduc destul de bine aminte cum s-a facut pasajul de la baneasa, de a durat 2 ani sa sape 30 de metri si sa puna o placa de beton deasupra, cum s-au facut pasajele alea de pe DN1, cum s-a reparat pasajul Marasesti in 2 ani desi in contract erau 6 luni si ne asigura Videanu ca se termina inainte de termen dupa care ce sa vezi, nu era articol cu penalitati de intarziere in contract, cum pasajul ala de pe Mihai Bravu inainteaza cu o viteza ametitoare, de pot melcii sa doarma linistiti pe fierul beton pana incep aia lucrarile etc.
george_scala_2004
QUOTE
Prezentă, luni, la Ploiești, unde a semnat două contracte derulate de Primărie și finanțate din fonduri nerambursabile prin Programul Operațional Regional, Elena Udrea a afirmat că "mare parte din autoritățile contractante își fac în așa fel caietele de sarcini încât direcționează licitațiile către firme pe care le vizează".

Udrea a făcut această afirmație în contextul în carea fost întrebată cât de mare este rata contestațiilor, explicând că această rată a scăzut în ultimii ani și că acum reacția multora dintre firmele care
contestă licitații este justificată.

Elena Udrea a spus că, în prezent, există cazuri în care contestațiile sunt întemeiate tocmai din cauza autorităților contractante, care fac caiete de sarcini pentru anumite firme.

"Să sperăm că procedurile de soluționare a contestațiilor, care acum sunt mai rapide, dar și controalele pe care le vom înteți, vor determina atât autoritățile contractante, cât și participanții la licitații să nu mai practice sportul contestațiilor", a adăugat Elena Udrea.
aleksanders
gata gata autostrada biggrin.gif
&feature=player_embedded


12 Jul 2011, 18:00:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=502536

peste 150 de pagini de autostrada blush.gif
dizzy
Mai gicalinka, daca nu face grasa de la drumuri macar 200 km de aftastrada pana in 2015, promiti ca iti stergi contul de pe daciaclub? Iar daca nu face 845 km, promiti ca nu mai dai link-uri niciodata?
Sa-ti aduc aminte ca la anul avem alegeri si voi maronii veti fi o pagina maro a istoriei?
Traiasca PCR-ul!

george_scala_2004
blink.gif rolleyes.gif
Squirrel
Un pas înainte, doi înapoi: Încă un tronson de 18 km din autostrada spre mare intră „la apă“
george_scala_2004
QUOTE
Compania de Autostrăzi a fost reclamată de către constructorul francez COLAS că aceasta ar fi scos la licitație lucrări deja făcute de francezi și că i-ar fi folosit ilegal proiectul autostrăzii, neplătit de stat.Șansele ca lucrările la autostrada Cernavodă-Medgidia să fie reîncepute în toamna acestui an, după cum a promis ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, sunt minime. Firma franceză COLAS, deținătoarea contractului semnat în 2009 și reziliat în martie 2011, s-a adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) solicitând stoparea licitației în curs pentru desemnarea unui nou constructor.
Potrivit calendarului inițial prezentat de minister, depunerea ofertelor pentru desemnarea câștigătorului care trebuie să construiască cei 20 de km de autostradă dintre cele două localități urma să aibă loc la 29 iulie. Calendarul mai prevedea reînceperea lucrărilor în septembrie, urmând ca autostrada să devină funcțională la începutul lui 2013.

Ce contestă COLAS

In contestația depusă la CNSC, în care cere anularea procedurii de licitație, COLAS afirmă că la finele anului trecut, la solicitarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), a realizat un nou proiect tehnic pentru autostradă, după ce s-a dovedit că cel vechi nu putea fi respectat, ca urmare a existenței vestigiilor arheologice. Proiectul pe care îl scoate acum la licitație compania de stat este "virtual identic" cu al doilea proiect realizat de COLAS, pentru care însă francezii nu și-au primit banii.

In al doilea rând nu s-a făcut un inventar al lucrărilor pe care COLAS le-a efectuat până la rezilierea contractului, inventar ce ar constitui dovada că firma franceză mai are bani de primit. COLAS susține că a cerut realizarea inventarului firmei Search Corporation (consultantul ales de CNADNR), dar că aceasta nici măcar nu i-a dat vreun răspuns. "Din analiza documentației de atribuire reies cu ușurință două aspecte esențiale: soluția tehnică din caietul de sarcini este virtual identică cu cea propusă de COLAS, avizată de CNADNR și care face obiectul drepturilor exclusive de proprietate intelectuală și lucrări deja efectuate de către subscrisa au fost incluse în lucrările ce fac obiectul contractului de achiziție supus licitației publice".

Plătește statul de două ori aceleași lucrări?

Analiza valorilor pentru contractul inițial, pentru plățile deja făcute și pentru valoarea estimativă a noului contract, ridică într-adevăr semne de intrebare. În loc ca noua valoare a contractului, chiar și estimativă cum este, să fie mai mică decât vechea valoare, deoarece s-au făcut între timp unele lucrări, noua sumă este superioară vechii valori. Contractul inițial prevedea o valoare de realizare de 634 milioane lei, iar noul contract are o valoare estimativă de 726 milioane lei, deși au fost efectuate lucrări de 90 de milioane lei. Toate aceste aspecte au făcut obiectul mai multor întrebări adresate de România Liberă CNADNR însă compania de stat a refuzat să răspundă pe motiv că disputa este în analiza CNSC.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/c...ual-231259.html blink.gif
dizzy
Nea Gicalinka a devenit personaj specializat. Da numai linkuri si figurine.
Saracu, nu mai are si el o idee proprie, nici macar o exprimare proprie.
Pai nu-i normal sa reziliezi un contract ca cica-i prea scump, dupa care sa licitezi aceeasi bucata pe o suma mai mare desi s-au facut lucrari si proiecte intre timp? La anul sunt alegeri deci oamenii au nevoie de masline, portocale, galeti.
Beah!
Traiasca PLM-ul!
Ce tare, vor sa puna taxa pe autostrazi. De parca noi avem autostrazi.
Iar calculeaza astia pielea ursului din padure.
Pai daca pun taxa pe autostrada, jumate din masini vor reveni pe DN.
supremeon
Auzi, daca ar fi autostrada CA LUMEA de la Brasov la Bucuresti, pe bune ca as plati 10 Lei amarati, ca sa pot sa circul cat de cat civilizat... NU AM PRETENTII MARI, sa fie precum sunt cele din Ungaria, sau macar precum A3-ul nostru...

Dar, bataia de joc "care este" in fiecare week-end pe dn1 ESTE DE NESUPORTAT! Azi, de la iesirea din Comarnic (spre Bucuresti), pana in Predeal inclusiv, era o coloana continua de masini, care STATEAU. Din cand in cand mai avansau un pic, in rest, stateau.

Iti garantez eu ca peste 3 sferturi din acesti soferi, daca ar avea o autostrada, ar plati pentru a merge pe ea; PENTRU A AJUNGE IN SIGURANTA SI LA TIMP ACASA.

Nu inteleg de ce nu prioritizeaza acest tronson; de ce mama naibii s-au apucat in alte parti (ex: A3 e frumoasa, dar e necirculata, comparativ cu dn1; tronsonul Tm-Arad mi se pare prea putin folositor, etc)...
Marian66
e foarte normal sa se plateasca autostrada, nu trebuie toti soferii sa circule pe autostrada! am fost zilele trecute la pitesti, cred ca am vazut vreo 10 speriati (nu conteaza ce masini aveau, dar erau autoturisme)), nu cred ca aveau mai multe de 80 km/h. sa se supere cine vrea, dar la viteza aia nu ai ce cauta pe autostrada! du-te frumos pe DN si lasa-ne. la fel si spre constanta, mai vezi din cand in cand unii cate 6 in masina de merg la fel, cu 80-90. mergeti bai nene pe drumul national daca va e frica de viteza. eu unul stiu ca daca mergi cu 30 km/h sub limita maxima de viteza, nejustificat (si mi-e frica de tiruri nu e o justificare), e contraventie.
asa, daca termina autostrazile astea ”de sezon”, Brasov si Constanta, sa le taxeze (dupa mine, la cat e vigneta, cred ca mai mult de 0,10-0,15lei/km nu ar trebui sa fie taxa). si atunci o sa se mai imparta traficul pe cele doua rute, si cei care ies la plimbare n-or s-o mai ia pe autostrada. si abia atunci o sa zici ca daca mergi pe autostrada poti sa scoti o medie de 100km/h.

de ce se apuca prin alte parti? pentru ca sunt pe campie si se pot termina si inaugura pana in alegeri (buc-ploiesti, arad-timisoara, cernavoda-constanta).
ploiesti-brasov in schimb va fi plina de tunele si viaducte
dizzy
Si daca ai treaba direct la Brasov e te tine sa o iei pe Cheia?
Tocmai am fost sambata pe acolo, drum bun, trafic mult mai slab decat pe valea Prahovei.

CGDBZ
La noi limita minima de viteza pe autostrada este de 50km/h plus ca sunt autovehiculele din subcategoriile A1, B1, C1 si C1E care au limita maxima pe autostrazi de 90km/h. Asa ca, fara suparare, celor ce nu le convine pe autostrada nu au decat sa foloseasca alte drumuri sau pot sa-si cumpere elicoptere. Din pacate nu avem autostrazi, asta e problema din punctul meu de vedere.
george_scala_2004
QUOTE
Veste bună pentru cei care vor să ajungă în Germania pe autostradă: mai au de așteptat doar 2 ani. Cel puțin, așa spun autoritățile române.

Astfel, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, la un seminar dedicat transporturilor, a precizat că până în 2013 va fi gata aproape întreg Coridorul IV paneuropean, cu finanțare de la Uniunea Europeană, cu excepția unei părți a tronsonului Lugoj-Deva, ce va fi gata în 2016.

La sfârșitul acestui an se vor finaliza Arad-Timișoara și centura Arad (sfârșitul lui 2011), în timp ce Nădlac - Arad, Timișoara - Lugoj, primii 27 km de pe Lugoj - Deva, Deva - Orăștie, Orăștie - Sibiu vor fi gata în 2013. Tronsoanele Cernavodă - Constanța și Centura Constanța vor fi finalizate în 2012.

Coridorul IV paneuropean (Germania - Turcia) are următorul traseu:

Dresda/Nuremberg - Praga - Viena - Bratislava - Győr - Budapesta - Arad - București - Constanța / Craiova - Sofia - Tesalonic / Plovdiv - Istanbul.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ada-150246.html 124.gif

QUOTE
Lucrarile la autostrazile de pe Coridorul IV intre Nadlac si Sibiu vor incepe in aceasta toamna si vor fi finalizate in 2013 si 2016, a declarat marti Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, potrivit Mediafax.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-94684...ncep-toamna.htm
VladG
Asa e..., va fi gata cu exceptia doar a unei bucatele mici, dar mici de tot, intre Lugoj si Deva, caci intre Pitesti si Sibiu se va folosi Teleportorul cu 6 benzi pe sens! group_pointing.gif
PaulT
QUOTE(Marian66 @ 18 Jul 2011, 02:41)
e foarte normal sa se plateasca autostrada, nu trebuie toti soferii sa circule pe autostrada! am fost zilele trecute la pitesti, cred ca am vazut vreo 10 speriati (nu conteaza ce masini aveau, dar erau autoturisme)), nu cred ca aveau mai multe de 80 km/h. sa se supere cine vrea, dar la viteza aia nu ai ce cauta pe autostrada! du-te frumos pe DN si lasa-ne. la fel si spre constanta, mai vezi din cand in cand unii cate 6 in masina de merg la fel, cu 80-90. mergeti bai nene pe drumul national daca va e frica de viteza. eu unul stiu ca daca mergi cu 30 km/h sub limita maxima de viteza, nejustificat (si mi-e frica de tiruri nu e o justificare), e contraventie.
asa, daca termina autostrazile astea ”de sezon”, Brasov si Constanta, sa le taxeze (dupa mine, la cat e vigneta, cred ca mai mult de 0,10-0,15lei/km nu ar trebui sa fie taxa). si atunci o sa se mai imparta traficul pe cele doua rute, si cei care ies la plimbare n-or s-o mai ia pe autostrada. si abia atunci o sa zici ca daca mergi pe autostrada poti sa scoti o medie de 100km/h.

de ce se apuca prin alte parti? pentru ca sunt pe campie si se pot termina si inaugura pana in alegeri (buc-ploiesti, arad-timisoara, cernavoda-constanta).
ploiesti-brasov in schimb va fi plina de tunele si viaducte
*



Este foarte normal sa se plateasca autostrada DACA se renunta la obligativitatea vignetei... In, rest, referitor la modul in care unii ruleaza pe autostrazi sunt 100% de acord, dar nu taxarea suplimentara vignetei ar rezolva asta. In nici o tara nu exista sistemul dual de taxare vigneta pentru DN + taxa autostrada. Peste tot exista doar una dintre taxe.
rombul
iar se bat campii la greu
george_scala_2004
daca astia construiesc ca aici mai bine cu doreii nostri...
Markos
Tu ai citit articolul sau doar ne-ai servit linkul la norma?

Camionul ala despasea de trei ori greutatea maxima permisa pe pod.
george_scala_2004
markos, nu fi rautacios...cum naiba sarcina pe un pod ca ala sa fie numai 55 tone ??? ai vazut si tu la basarab cite camioane s-au plimbat pe el...
Markos
Uite asa bine, sunt poduri si poduri. Iar greutatea maxima permisa nu-i tot una cu sarcina maxima a podului.
klaus
sa te duc eu pe niste poduri de pe drumri judetene, cred ca nici 35 tone nu au sarcina...
aleksanders
articol de 2 lei- cum sa fie 160 de tone greutatea incarcata in camion, astia nu mai au notiunea de tona?!!
Markos
Exista basculante gigantice, care cantaresc goale suta de tone, iar cu incarcatura maxima ajung pe la 250 de tone.

Oricum, sunt convins ca n-a vazut Georgica camion de 160 de tone la testele de la Basarab. Nu de alta, dar riscam sa ramanem fara podul hobanat, si era pacat.
aleksanders
Max. payload capacity: 254 metric tons (280 short tons)
Engine: Komatsu SSDA16V160
Gross power output: 2014 kW (2700HP) / 1900 rpm
Highest speed: 64.5 km/h
Turning radius SAE: 31 m
Total length: 15.02 m
Total width: 8.37 m
Total height: 7.27 m


este o confuzie in acel reportaj, dar nu ma mira nimic cand e vorba de hotnews

Markos
Pai articolul a fost preluat ca atare de pe Sky News. Posibil sa bata aia campii, desi bena camionului din filmulet are o lungime cam cat doua containere de TIR. Si e plin ochi cu nisip.
aleksanders
pai un container de tir duce undeva la maxim 25 tone - sa zicem ca avea 50 de tone dar nu 160 - plus ca cei de pe sky news sa spuna de acele "metric tons"
Markos
Daca bena aia din film are 20 de metri lungime, 2m latime si 2m inaltime, obtinem un volum de 80 de metri cubi. Inmultit cu densitatea nisipului (1,6 tone/mc), ajungem la 128 tone. Mai punem si greutatea camionului si ajungem pe la 160.
aleksanders
am gasit si explicatia tonei scurte biggrin.gif

The short ton is a unit of weight equal to 2,000 pounds (907.18474 kg).[1] In the United States it is often called simply ton[1] without distinguishing it from the metric ton (tonne, 1,000 kilograms / 2,204.62262 pounds) or the long ton (2,240 pounds / 1,016.0469088 kilograms); rather, the other two are specifically noted. There are, however, some U.S. applications for which unspecified tons normally means long tons (for example, Navy ships)[2] or metric tons (world grain production figures).
deci cu putin sub tona noastra biggrin.gif

si daca podul avea interdictie peste 55 tone trebuia sa reziste la 70, oricum la noi camionul ala nu ajungea pana la un pod ca se ingropa in asfalt radmasa.gif
Markos
QUOTE(aleksanders @ 21 Jul 2011, 13:30)
pai un container de tir duce undeva la maxim 25 tone
*


Tirurile nu prea cara nisip, la noi.

Iar diferenta dintre short ton si metric ton e destul de mica.
dizzy
Exista si poduri de 20 tone si de 40 si de 60 de tone.
160 de tone pe 6 axe da ~ 27 de tone pe axa, valoare de 2.5-3 ori mai mare decat sarcina maxima admisa pe axa in .ro
Mie valoarea aia de 160 tone mi se pare exagerata, asa ochiometric nu poate cantari mai mult de 100 tone o sa din aia.
Dar nah, gigi link de un' sa stie.
Modus
Daca tirul nu avea cum sa aiba 160 de tone, ci mai putin, cu atat mai rau...
Vrem investitii chineze in Romania!
Highwayman
Incepe lucrarea la tronsonul de autostrada spre Nadlac cu termen de finalizare aprilie 2013:
http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...nia-150393.html
AndreiMR
Portocalii astia se tot lauda cu nimic. Pai e mare lucru sa faci autostrada intre Arad si Nadlac? E campie, e distanta mica...Despre Sibiu-Pitesti de ce nu se aude nimic? Aia e cea mai importanta si mai dificila bucata din tot traseul asta
Highwayman
Macar sa termine la timp bucatica asta.
AndreiMR
Da, adevarul e ca dupa ce fac 8-10 ore de la Bucuresti la Arad, o sa fiu in culmea extazului cand economisesc 10 minute mergand pe bucatica aia pana la granita...Cum a ramas cu aia 800 de km de autostrada, sau cat mai promiteau inainte de alegeri, si PDL, si PSD, si toti astia care se vor conducatorii tarii? E trist ca intr-o tara care ar putea face drumuri cu bani ieftini din afara, noi ne bucuram si ne minunam la cate 10-20 de km de autostrada sau cate un pasaj...
Highwayman
Pai o sa simti o asa usurare, incat o sa uiti ca ai plecat din Bucuresti cu o zi inainte. radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.