Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
vijelie
http://www.oradesibiu.ro/2012/04/01/cnadr-...-sibiu-pitesti/

01.04.2012

CNADR a lansat licitatia pentru revizuirea studiului SF la autostrada Sibiu – Pitesti

Valorea estimată a contractului este de 61.390.486,8 lei fără TVA, iar durata preconizată este de 10 luni. Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Pitești este finanțată din fonduri europene nerambursabile (Fondul de Coeziune – 85%) și de la Bugetul de stat.

Adica am facut economie la 9 mil lei RO_flag.gif
IsNa
QUOTE(b76bgaarh @ 27 Feb 2014, 14:58)
Isna, numești asfaltatorul ăla?
*


Care? Nu inteleg intrebarea...

QUOTE(vijelie @ 27 Feb 2014, 15:19)
01.04.2012

CNADR a lansat licitatia pentru revizuirea studiului SF la autostrada Sibiu – Pitesti
*


Si in ziua de azi, la aproape 2 ani dupa "lansarea licitatiei", exista acest contract? E in derulare? Se lucra la SF?
vijelie
Nu, procedura s-a anulat, nu comentam aci motivele, important e ca am economisit de la buget 9 mil lei, dupa cum ziceam.
Restul sunt pure speculatii.
b76bgaarh
Isna te-am confundat cu nasty, scuze.

reformulez

nasty, numesti asfaltatorul ala?
IsNa
QUOTE(vijelie @ 27 Feb 2014, 16:55)
Nu, procedura s-a anulat, nu comentam aci motivele, important e ca am economisit de la buget 9 mil lei, dupa cum ziceam.
Restul sunt pure speculatii.
*


Economisit pe naiba, s-au transferat la alte cheltuieli (deh, an electoral). Cand vom avea un an cu excedent bugetar si scadere a datoriei publice, am sa spun ca "s-au economisit bani". Si nici atunci nu e sigur ca ar fi bine.
nasty
QUOTE(b76bgaarh @ 27 Feb 2014, 15:04)

nasty, numesti asfaltatorul ala?
*



Strabag:

http://www.business24.ro/companii/stiri-co...simeria-1539103

Doru Cireasa (RL) l-a numit asfaltator...
vijelie
Contractul e semnat cu asocierea Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup.
b76bgaarh
nasty,

ciudat ca acelasi asfaltator construieste momentan in romania: catedrala mantuirii neamului, laserul de magurele, o cladire de birouri in pipera, un cartier rezidential in arad, autostrada comarnic-brasov si cateva obiective speciale pt omv.

toti astia sunt loviti in freza si utilizeaza un biet asfaltator, voi, basistii, stiti mai bine ca nu e bine domnule chestor, nu e bine.

bafta.
george_scala_2004
QUOTE
Vă informez încă o dată, public, și sper cu ocazia aceasta să ajungă la urechile cât mai multor oameni: Sibiu – Pitești se face. Nu este în concurență în niciun caz cu tronsonul Sibiu – Brașov pentru bunul și simplul motiv că Sibiu – Pitești este finanțat din fonduri de coeziune și Sibiu – Brașov este finanțat din fonduri de dezvoltare regională. Au surse de finanțare diferite, nu se află în competiție, așa cum în mod greșit s-a reținut în spațiul public.

În data de 3 martie s-au declanșat la CNADNR procedurile pentru selecția consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmând să dureze maximum 6 luni, cu tot cu eventuale contestații.

Pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Pitești există o sumă de 28 de milioane de euro pusă la dispoziție de Comisia Europeană în alocarea 2007 – 2013.

După ce se termină studiul de fezabilitate în 12 luni, urmează procedurile de aprobare a lui, se va începe licitația pentru atribuirea de lucrări care va dura 6 luni. Dacă punem 6 luni acum, 12 și cu 6, în cel mai bun caz, în 24 de luni se pot începe lucrările pe Sibiu – Pitești.

Vreau să precizez că sunt primul dintre miniștri care a început munca la tronsonul de autostradă Sibiu – Pitești. Miniștrii PDL, fie că a fost vorba despre Traian Băsescu, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, nu fost în stare să realizeze nici măcar un studiu de fezabilitate serios. Aceasta ar fi fost prima condiție pentru a se începe lucrările. Miniștrii PD-L au propus doar un studiu de fezabilitate în 2008, făcut de mântuială și ca atare respins de către Comisia Europeană.


http://www.dansova.ro/?p=3017
Markos
Nu stiu de ce, dar nu prea am încredere în blogul personal al lui Dan Șova.
vijelie
Nu minte, insa e vorba de proceduri interne nicidecum de cele legate de atribuire.
Adica se face o hartie, zace la imprimanta cateva zile, o ia o tanti si o duce la un nene sa o inregistreze etc.
Pe site e liniste:
http://www.cnadnr.ro/proceduri_derulare.php
george_scala_2004
QUOTE
Ambasadorul Ungariei la Bucuresti, Zakonyi Botond, a discutat joi cu autoritatile din Satu Mare despre situatia drumului expres Nyiregyhaza - Satu Mare - Baia Mare, ocazie cu care le-a transmis ca partea ungara a ajuns aproape de frontiera cu construirea tronsonului care ii revine astfel incat partea romana ar trebui sa inceapa si ea lucrarile, informeaza Agerpres.

"Partea maghiara este mai avansata, autostrada a ajuns aproape de granita, Romania ar trebui sa demareze lucrarile in Baia Mare si Satu Mare", a afirmat ambasadorul ungar, intr-o conferinta de presa.

Potrivit acestuia, statul ungar ar putea oferi romanilor sprijin in ce priveste know-how-ul.

Presedintele Consiliului Judetean Satu Mare, Adrian Stef, a precizat ca exista promisiuni de la Ministerul Dezvoltarii cu privire la finantarea lucrarii.

"Ministerul Dezvoltarii si-a aratat interesul pentru a sprijini drumul expres. Eu cred ca din aceasta privinta am facut pasi importanti cu toate ca nu era o perspectiva in viitorul apropiat ca se va intampla aceasta lucrare. Avem aceasta promisiune, tocmai de aceea consider ca pentru cele doua judete, Szabolcs Szatmar Bereg, care este un judet sarac in Ungaria, si noi aici, acest drum expres este un proiect important pentru zona aceasta", a spus Stef.

Realizarea proiectului drumului expres Nyiregyhaza - Satu Mare - Baia Mare a inceput in 2005, acesta fiind o continuare a autostrazii M49.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16745...ape-granita.htm
IsNa
QUOTE(Sova)
Miniștrii PD-L au propus doar un studiu de fezabilitate în 2008, făcut de mântuială...

In privinta asta am impresia ca are dreptate. De unde si mitul celor jdemiidemilliarde de Euro car ar costa autostrada.
Din pacate nici el n-a facut mai multe pana acum...
george_scala_2004
QUOTE
Reprezentanții constructorului primului lot din autostrada Nădlac-Arad au declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX că în acest moment se face organizarea de șantier, iar cel mai probabil în luna aprilie vor începe efectiv lucrările.

Potrivit lui Dănuț Dascălu, director adjunct al șantierului, în acest moment are loc și o evaluare a lucrărilor realizate de Romstrade și a eventualelor degradări apărute în perioada în care șantierul a fost abandonat, după rezilierea contractului cu fostul constructor.

"Facem unele inspecții pe teren, pentru a stabili metoda de continuare a lucrărilor și pentru a evalua degradările care ar putea exista. Estimăm că în aprilie începem efectiv lucrul, urmând să aducem pe șantier până la 400 de oameni", a declarat sursa citată.

Tototodată, noul constructor va reproiecta șase pasaje de legătură cu drumuri județene și agricole, fără să schimbe locurile de amplasare a acestora. Reproiectarea acestor obiective este programată să dureze până în luna iunie.

Întrebat dacă va putea fi respectat termenul de încheiere a lucrărilor, respectiv decembrie 2014, Dănuț Dascălu a declarat că nu au fost luate în calcul întârzieri în execuția primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad.

Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorțiul româno - portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane lei.

CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat și contractul de proiectare și execuție a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo - germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac - Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.

Contractul de proiectare și execuție al autostrăzii Nădlac - Arad și drum de legătură, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit la 19 decembrie, în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut.


http://www.mediafax.ro/economic/noul-const...prilie-12211445

http://www.aradon.ro/munca-pe-autostrada-din-aprilie/1391495

http://www.aradon.ro/pasajele-ar-putea-fi-...cest-an/1391456

QUOTE
Bucata de 6,5 km din Autostrada A3 care face legatura intre Soseaua de Centura si Bucuresti va primi anul acesta 280 de milioane de lei, potrivit datelor privind primele 20 de proiecte de investitii publice in 2014, prezentate joi de Liviu Voinea, ministrul delegat pentru buget. Acesti bani vin dupa ce in 2012 si 2013, aceasta lucrare a primit fonduri insuficiente. "Ciotul" de 6,5 km este in constructie, iar nodurile rutiere importante nu sunt finalizate. In conditiile in care s-au alocat acesti bani, lucrarea ar putea fi gata in acest an.
In anul 2013, pentru Autostrada A3, bucata dintre Soseaua de Centura si Bucuresti, s-au alocat circa 60 de milioane lei, platindu-se de fapt sumele restante pentru lucrarile din 2012. Termenul contractual de finalizare a lucrarii este 2015.

Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti (55 km) a fost deschisa circulatiei in 19 iulie 2012, insa fara o componenta esentiala: portiunea dintre reteaua stradala a Bucurestiului si Centura Capitalei, locul unde momentan se dascarca traficul de pe autostrada.

Din acest motiv, autostrada spre Ploiesti nu a prea fost aleasa de soferi in detrimentul DN1, iar traficul pe noul drum a fost de doar 25% (sursa) din estimarile autoritatilor.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16746...ilioane-lei.htm
george_scala_2004
QUOTE
Cu doar două luni înainte ca primul utilaj să fie pus în funcțiune pe coridorul viitoarei autostrăzi Comarnic-Brașov, la Departamentul Marilor Proiecte și la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu există nici un indiciu legat de începerea acestui proiect. A treia încercare  de construcție a acestei autostrăzi pare să aibă soarta primelor două din lipsă de bani.

„Mâine, avem întâlnirea cu câștigătorii procedurii privind autostrada Comarnic-Brașov și sper ca, în aprilie 2014, să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnul Dan Șova (ministrul peste Marile Proiecte de Infrastructură), nu știu, numai să-i dăm drumul odată, dar e important să finalizăm acest proiect“, declara premierul Victor Ponta la mijlocul lunii ianuarie. Asocierea Vinci-Strabag-Aktor a câștigat licitația pentru realizarea în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic–Brașov, la mijlocul lunii decembrie, pentru prețul de 1,8 miliarde de euro.

Costul acestei bucăți de autostradă, care va măsura 58 de kilometri, va fi -după cum vom arăta în continuare- unul cu mult mai mare, putând ajunge la de patru ori prețul de licitație.

Lipsa de transparență a autorităților

În același timp cu discursul mobilizator al premierului, ieșea la rampă președintele Consiliului Județean Prahova, Mircea Cosma -care între timp a fost reținut pentru trafic de influență. Acesta declara, tot la început de an, că “până la finalul lui ianuarie primim planșele modificate, așa cum au fost în ofertă, cu tunelele și cu poziționarea lor exactă și cu ultimele corecții ale traseului. Le vom afișa la Cazinoul Sinaia și în principiu s-a stabilit că, în jurul datei de 15 februarie, să se prezinte, la Cazinoul Sinaia, tuturor autorităților locale, traseul, graficul de execuție și punctele de organizare de șantier”.
La ora când scriem acest articol, 11 februarie, nu avem cunoștiință ca grupul Vinci- Aktor-Strabag să fi prezentat vreun grafic de execuție, iar la București coaliția de la putere se află în mijocul unei crize guvernamentale și nu pare preocupată de infrastructura României.
Ceea ce dă fiori și aruncă asupra acestei autostrăzi spectrul eșecului este tăcerea, chiar secretomania din jurul acestui proiect. Pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), documentele arată că autostrada Comarnic-Brașov urma să coste 928 de milioane de euro, la nivel anului 2009, să fie terminată în 2013, să aibă 53 de poduri și cinci pasaje. Am scris despre această aberație și despre lipsa de actualitate a documentelor CNADNR într-una din edițiile trecute ale revistei. Pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de infrastructură și investiții străine condus de Dan Șova și care a organizat licitația pentru autostradă -liniște deplină. Tot ceea ce găsim sunt niște "compuneri" despre necesitatea investițiilor străine în România, câteva rapoarte de activitate vechi de peste un an și jumătate. De asemenea, mai există fix 12 contracte de parteneriat public-privat cu primării și consilii județene. Despre parteneriatul public-privat privind construcția Autostrăzii Brașov-Comarnic nu se suflă nici o vorbă. Centrul de presă al Departamentului Marilor Proiecte de Infrastructură s-a învrednicit să emită fix nouă comunicate de presă în ultimele două luni. Niciunul nu face referire la modul în care se derulează contractul (există un mic comunicat despre anunțul de atribuire).

Cine (nu) va finanța proiectul

Marea problemă a consorțiului de firme câștigătoare și motivul pentru care este puțin probabil să vedem buldozerele lucrând pe această porțiune de autostradă în aprilie, așa cum își dorește premierul, o reprezintă imposibilitatea companiilor constructoare de a face rost de bani. Trebuie spus că același motiv a stat la baza renunțării aceleiași asocieri (mai puțin Strabag), în 2009, la construcția aceluiași tronson de autostradă. Potrivit contractului, constructorii sunt cei care vor trebui să găsească finanțare, urmând ca, ulterior, statul să plătească eșalonat, timp de 30 de ani, costul autostrăzii.
De unde vor face aceste companii rost de banii necesari demarării acestui proiect? Prea multe soluții nu sunt. Cel mai probabil printr-un împrumut acordat de cele mai puternice bănci din România. Lucru foarte dificil.
Din moment ce același consorțiu nu a reușit să strângă bani în 2009, cum ar putea-o face cinci ani mai târziu, când lucrurile arată mult mai rău în finanțe și economie.
Spre exemplu, în 2009, BCR a făcut un profit de 60 de milioane de euro, în timp ce ultimul bilanț depus de banca austriacă la Ministerul de Finanțe a arătat o pierdere de 200 de milioane de euro. A doua mare bancă din România, BRD, a raportat în 2009 un profit de 200 de milioane de euro, pentru ca patru ani mai târziu să înregistreze o pierdere de 75 milioane de euro.

Europa cu spatele la proiect

Altfel zis, consorțiu Vinci-Aktor vrea să obțină un credit de miliarde de euro de la două bănci care înregistrează pierderi de sute de milioane de euro. Asta, deși în urmă cu patru ani, cele două  instituții bancare -care aveau profituri de sute de milioane de euro- au refuzat să finanțeze exact același proiect. Mai mult, cifrele oficiale (care nu includ obișnuitele ajustări în sus ale prețului) arată că același proiect costă astăzi cu 33% mai mult decât în 2009 (1,8 miliarde euro față de 1,2 miliarde euro).
Foarte greu de crezut este și că Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare ori Banca Europeană de Investiții ar avea intenția de a credita BCR sau BRD astfel încât aceste bănci să poată finanța autostrada. Economia României este foarte fragilă, băncile sunt mult pe minus, iar proiectul are un istoric nefericit (alte două încercări nereușite).
Pentru a vedea cât de strânse la pungă sunt instituțiile financiare europene, trebuie menționat că, anul trecut,  BERD cu greu a oferit un credit de 80 milioane de euro către BCR pentru susținerea Întreprinderilor Mici și Mijlocii. Această știre a fost prezentată -la acea vreme- ca o mare victorie a sistemului bancar de la noi și a fost preluată de mass-media sub denumirea “un credit uriaș”.

Cât costă autostrada

Potrivit lui Dan Sova, constructia propriu-zisă a autostrăzii a fost evaluată la aproximativ 1,5 miliarde euro. La această sumă se adaugă și cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, project management, consultanți sau sisteme inteligente de transport, realizarea întregului proiect urmând să coste în total 1,8 miliarde euro, fără TVA. Este treaba constructorilor să facă rost de bani, deoarece statul roman va plăti autostrada de-a lungul celor 30 de ani de concesiune. Problema este că statul ar trebui sa acopere și rambursările și dobânzile creditelor pe care le va contracta constructorul pentru realizarea autostrăzii. În aceste condiții, cheltuielile cu autostrada ar scoate de la buget suma de 4,5 miliarde de euro, fără TVA, potrivit calculelor specialiștilor. Cu TVA am ajunge la suma de 5,6 miliarde de euro.
O parte din costurile autostrăzii vor fi suportate prin taxa de drum pe care o vor plăti șoferii care vor utiliza această porțiune de autostradă. Taxa de autostradă va fi integral încasată la trezorerie și va fi de 1,5 euro cu tot cu TVA. Publicația noastră a calculat ce sume de bani va încasa statul pe baza taxei de autostradă în următorii 30 de ani. Pe București-Comarnic se estimează că vor circula zilnic 19.000 de vehicule, între 2016 și 2030, și 47.000, din anul 2031 până în 2046. Ar rezulta suma de 3,7 miliarde de euro colectată la buget până în 2046, dată la care vom termina de plătit ratele către constructori (admițând că autostrada va fi finalizată în 2016). În aceste condiții, tot ar mai rămâne un rest de două miliarde diferență (de plătit direct de la bugetul de stat) între costul final -5,7 miliarde euro- și suma încasată din taxa de autostradă -3,7 miliarde euro.

Istoricul negru al proiectului

Prima încercare de construire a autostrăzii Comarnic-Brașov a avut loc în 2004, în mandatul de ministru al Transportutilor a lui Miron Mitrea. În octombrie, acesta a semnat cu Vinci (cei care apar și în combinația de azi) contractul de parteneriat public-privat pentru realizarea a 36 de km de autostradă între Comarnic și Predeal. Costul: 480 milioane de euro. Aflat în plină campanie electorală pentru președinția României, Traian Băsescu a declanșat un scandal de proporții acuzând faptul că licitația a fost una doar de fațadă. Băsescu a susținut că s-a oferit mită la nivelul Ambasadei Franței pentru încheierea afacerii. Băsescu a triumfat în alegeri, iar schimbarea guvernului a însemnat și îngroparea acestui contract. Secțiunea dintre Comarnic și Predeal urma să aibă 37 de kilometri, trei puncte de acces, patru tuneluri, din care unul de 2,7 kilometri, și 39 de poduri, pasaje și viaducte.
O a doua încercare a fost făcută în 2009 și a fost la fel de ciudată. Atunci, asocierea Vinci-Aktor (Franța-Grecia) era desemnată câștigătoare în urma unei licitații. Autostrada de la Comarnic până la Brașov ar fi trebuit să aibă 58 de kilometri, iar ministrul Transporturilor de atunci, Radu Berceanu, estima că va costa între 1,2 și 1,5 miliarde de euro. În aprilie 2010, însă, același consorțiul Vinci-Aktor, care va câștiga licitația pentru construirea aceluiași tronson în decembrie 2013, a denunțat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentanții consorțiului au arătat că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a condus la imposibilitatea de a obține finanțare pentru proiect.

Un film văzut în reluare

Semnele nu sunt încurajatoare nici pentru această încercare. Ultimul proiect de autostradă este mai scump decât celelalte două, nefinalizate. Marile bănci din România nu mai acordă credite deoarece au încheiat ultimii ani financiari cu pierderi uriașe. BERD nu a fost foarte generoasă cu instituțiile bancare din România. Și atunci de unde va lua Aktor, Vinci și Strabag împrumutul de peste un miliard de euro necesar pentru lucrările la autostradă?
Până acum nu s-a anunțat calendarul lucrărilor și nici nu s-a organizat vreun șantier necesar demarării lucrărilor la mijlocul lunii aprilie, așa cum a "poruncit" premierul. În schimb, Victor Ponta și-a asumat o promisiune care i-ar putea fi fatală: "dacă autostrada Comarnic-Brașov nu e gata până în 2016, nu mai candidez la următoarele parlamentare. Am un fix cu Comarnic-Brașov și cu Pitești-Craiova",  a declarat Victor Ponta. Noroc că în România nerespectarea promisiunilor electorale este o chestiune de normalitate.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...sa-se-realizeze
IsNa
Sanovita, Topolovat, oare se intampla o minune si dau in folosinta anul asta bucata de 6Km de la capatul autostrazii existente (si inutilizabile azi) si pana la nodul de descarcare de la Topolovat?
rugaciune.gif
Markos
Ultima vrăjeala
nasty
nu e vrajeala, deja e gata statia de taxare:
[attachmentid=1627938431]
Iszy
A mai trecut o vara...si o toamna. Si iarna a trecut. Au fost aparitii televizate, controverse, FORUMURI ( smile.gif ). S-au dat la glezne, sub centura, ba Brasov, ba Sibiu, unii au iesit vineti, ...ce sa spun a fost o munca titanica de un an. S-au schimbat scaune, ministrii, unii au fost avansati, altii reorganizati, unii cintau la chitara, unele numarau legal vagoane, unii chiar au dorit sa urce pe buldozere!
Apropos...ministrii dau test psihologic?
Au fost pro si contra, controverse politice, economice, geografice, financiare; a fost o uzura imensa de litere si sunete, s-au fluturat steaguri si s-au intonat imnuri, s-a trecut la plansee, master planuri si harti. S-au schitat variante posibile, unele au devenit imposibile.
Au fost discutii in camere, in fata camerelor, in parlament, pe holuri, pe la primarii, pe ' balcon ', la Pitesti, pe Valea prahovei si la Berlin.
Din sute de plamini a rasunat ' hei - rup '.
Acum e primavara, inverzesc ...cozile de lopeti in depozite.
Io mi-am schimbat permisul.
Nimic nu s-a schimbat. Din nou....
RASPUNDE CINEVA?
Romanie te iubesc!
Markos
QUOTE(Iszy @ 22 Mar 2014, 20:24)
Io mi-am schimbat permisul.
Nimic nu s-a schimbat.
*


Te contrazici singur.
Iszy
smile.gif

Pina si carnetul -am schimbat...dar la autostrazi nu s-a schimbat nimic.
La Cluj a venit primavara.
Cineva promitea ca " la primavara " se urca pe buldozer...ce-i drept nu a precizat daca la primavara din 2014.
kog
Las ca de la 1 aprilie mai baga o taxa de drum si se rezolva problemele.
nasty
QUOTE(Iszy @ 23 Mar 2014, 22:06)
smile.gif

... la autostrazi nu s-a schimbat nimic.
La Cluj a venit primavara.
*



si mie mi-e sila ca nu se face nimic, decat proiecte si studii, de alfel platite cu zeci de milioane de euro si care au valabilitate redusa, ca sa mai fie facute o data.
In fiecare iarna s-a zis ca sunt necesare cordoane de paduri pe langa autostrazile si drumurile afectate de zapada - acum e momentul plantarilor. Se face pe undeva ceva? Poate tot studii si proiecte... o sa-si aminteasca la iarna viitoare, cand vor fi aceleasi probleme.
De la o ferma de puieti de pomi, au venit anul trecut in Bucuresti, pe un fond de marire a spatiului verde, sa planteze pe niste strazi nominalizate de primarie sau ADP, cateva sute de arbori. Conform intelegerii trebuiau sa gaseasca gaurile facute pe trotuare, iar ei sa planteze. Au gasit cateva zeci de gauri. s-au mai invartit si pe alte strazi invecinate si pana la urma au aruncat puietii la marginea Bucurestiului -"isi facusera datoria" si banii erau incasati...
Bwwlan
Ponta, Prim-Ministru
"Premierul Victor Ponta a afirmat că guvernul intenționează în continuare să aplice acciza de 7 eurocenți la combustibil afirmând că toți banii colectați vor fi direcționați că către construcția de drumuri. “În trei ani facem trei-patru autostrăzi importante”, a dat asigurări premierul."
SURSA

vs.

Petrescu, Ministru de Finante
"Aceasta acciza este necesară la buget pentru a acoperi cheltuielile. Deja avem o lipsă de 670 milioane de lei, iar eu când fac acel calcul dacă se poate face neimpozitarea profitului reinvestit sau reducerea CAS, eu mai trebuie să pun undeva, acolo, că mai trebuie să scot 670 de milioane."
SURSA

Deci unu' zice ca pentru drumuri, altu' zice ca pentru gaurile din buget.
Pai, e bine...
Iszy
Ministrul de finante abia a intrat in birou si deja se plinge. De ce a intrat? Daca cunostea problemele cu care urma sa se confrunte si mai ales daca nu are solutii pentru ele fata de predecesorul lui?
Daca vrei sa te angajezi si te plingi sigur nu primesti postul.
' Gauri '? Basca ca declara acest lucru ca amenintare catre alegatori care nu au nici o vina ca ei, si predecesorii lor si predecesorii predecesorilor nu si-au pus nod la cheltuieli.
Amenintarea cu CAS-ul este o minciuna grosolana. Jumate din aceasta suma ( ori dupa marimea salariului mediu, mai nou, chiar peste jumate ) provine din CAS-ul aferent angajatilor bugetari, care la fel ar fi redus; care ar reduce cheltuielile cu salariatii bugetari. Daca, si aici este ascunsa bibilica, statul ar palti CAS-ul ( si celelalte taxe printre care fondul de pensii ) pentru imensele salarii ale angajatilor proprii.
Intr-un cuvint stai calm ministre si multumestete cu cit i-ti dam ca si asa i-ti dam prea mult!
Si fiindca am deviat de la autostrazi la finante, si sa continuam cu ' nimic nu s-a schimbat ', nici prezentii guvernanti nu au gasit alta solutie pentru petecirea bugetului national violat in repetate rinduri, decit: impozitarea consumului. Ceilalti au marit TVA-ul acestia au pus taxa pe combustibil. Ca de vindut nu mai au ce vinde, s-a vindut cu 3-4 guverne mai linainte.
Relansare economica, investitii productive, creare de locuri de munca, sprijinirea familiei, impulsionarea cresterii salariilor in mediul privat...nu auzim aceste surse financiare. Cu acestea este ' bai ', e mult de ' munca ' si ei nu s-au dus acolo pentru a munci.
Limbajul lor de lemn contine expresii de genul ' gropi ' si ' astupat ', un drum judetean vesnic plin cu GROPI care, pe cind se tremina ASTUPATUL intr-o parte deja s-a facut praf si pulbere in cealalta parte.
boeru_laurentiu
QUOTE
Limbajul lor de lemn contine expresii de genul ' gropi ' si ' astupat ', un drum judetean vesnic plin cu GROPI care, pe cind se tremina ASTUPATUL intr-o parte deja s-a facut praf si pulbere in cealalta parte.


Undeva in tara asta draga noua , e o portiune de drum , cca 2 km , de care ma " lovesc " zilnic si care imi consuma toata portia de nervi pe ziua respectiva ! Nu mai ai ce ocoli , mergi cu 10 km/h si cu o senzatie de rau de mare in stomac .
In fiecare an il plombeaza , insa parca o fac cu intentie ... plombeaza cand ploua ... dar o fac profesional ... cu lopata ! Tin exact cat te tine gripa , 7 zile . De cand tot baga la plombe , turnau un covor asfaltic cred ca de juma' de metru .

La promisiuni si proiecte nu ne bate nimeni ( ca doar nu-i doare gura sa vorbeasca ) , dar concret nu se face nimic . Autostrazi ... visuri monsieur !
IsNa
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16897...ermina-2015.htm

gun3.gif

Bai da' stiu ca la rezilieri se pricepi astia, 243.gif sa-i ia!
Fireste ca decat sa gasesti o solutie, mai bine reziliezi contractul semnat de "ceilalti", ca la relicitare poate mai "pica" ceva....
b76bgaarh
si ce voiai sa faca?

vijelie o info din interior?
IsNa
Sa se inteleaga asupra unei solutii si sa termine treaba. Duh!
b76bgaarh
pe banii cui?

ca ue nu da bani in plus pt greseli de proiectare si executie.

IsNa
Si pentru re-licitare va da?

Barfi, habar n-am care-i solutia, nu-s implicat in interior. Dar oamenii din CNADNR si de la minister pentru asta sunt platiti: sa gaseasca solutii impreuna cu executantul si sa avanseze priectele!
george_scala_2004
QUOTE
Amânarea cu două luni a termenului de semnare a contractului pentru autostrada Comarnic- Brașov este un lucru pozitiv, spune ministrul Transporturilor, Dan Șova. Prezent la Digi24, în emisiunea „Imparțial”, el a explicat că amânarea se datorează faptului că premierul Victor Ponta a reușit să obțină un angajament din partea partenerilor internaționali pentru susținerea proiectului. Întârzierea, spune demnitarul, se datorează tocmai procedurilor interne ale acestora.

„Jurnaliștii au prezentat (amânarea semnării contractului) ca pe o întârziere, deci ca pe un fapt negativ... Eu vreau să dau vestea bună: întârzierea are la bază o realizare extrem de importantă. (...) Trebuie să o pun în dreptul premierului Ponta. Domnia sa a reușit să obțină sprijinul clar, angajant, definitiv, al instituțiilor financiare internaționale”, a spus Dan Șova la „Imparțial”.

„Ei fac o analiză a contractului final, după aceea supun comitetului creditorilor, și aceste operațiuni durează la ei un an de zile. Am reușit să-i convingem să le facă în patru-cinci luni”, susține ministrul Transporturilor.


http://ro.stiri.yahoo.com/dan-%C5%9Fova-de...-023451931.html

...si marmota, saraca...
Iszy
E he he hei...cum se spune pe malul Somesului:

' CURVE SUNT, BANI NU SUNT! '

27 Mar 2014, 00:45:
Corectati-ma daca gresesc: In cadrul acordului de parteneriat pubic privat in care s-ar construi mult discutata autostrada Comarnic - Brasov ( Risnov ) cine trebuia sa GASEASCA FINANTARE, statul sau contractantul privat?

La fel ma intreb daca traficul justifica investitia, oare ii trebuie unei surse bancare 4 luni - un an pentru evaluare?

Sau Sova minte si trage mita de coada!

Sau se repeta piesa de teatru cu licitatia n-1 cind, ' operatia a reusit dar bolnavul a decedat ', la fel, din lipsa de resurse.
george_scala_2004
Ieri, in sedinta de guvern s-au discutat

QUOTE
Strategia de absorbție a fondurilor europene nerambursabile aferente construcțiilor de autostrăzi în România având ca sursă de finanțare Fondul de Coeziune Post 2007-2013 (extindere 2015) și Fondul de Coeziune 2014-2020 în vederea evitării decomiterii
În Memorandumul aprobat de Guvern se evidențiază că în cadrul Fondului de Coeziune 2007-2013, pentru anii 2014-2015, România va trebui să atragă sume prin Programul operațional POST, în cuantum de 1.281.872.523 euro.
Din această sumă CNADNR propune finanțarea unor tronsoane de autostrăzi.


si

QUOTE
Strategia de absorbție a fondurilor europene nerambursabile aferente construcțiilor de autostrăzi în România având ca sursă de
finanțare Fondul European de Dezvoltare Regională din cadrul POIM 2014-2020
În Memorandumul aprobat de Guvern se evidențiază că în cadrul Fondului European de Dezvoltare Regională 2014-2020, prin noul Program Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, România dispune de fonduri europene nerambursabile pentru construcția de autostrăzi în sumă de 1,6 miliarde euro fără TVA. Din această sumă CNADNR propune finanțarea autostrăzilor Sibiu-Brașov și Brașov-Bacău.


http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/i...artie-ora-14-00
IsNa
QUOTE(Iszy @ 27 Mar 2014, 02:36)
Corectati-ma daca gresesc: In cadrul acordului de parteneriat pubic privat in care s-ar construi mult discutata autostrada Comarnic - Brasov ( Risnov ) cine trebuia sa GASEASCA FINANTARE, statul sau contractantul privat?
*



Contractorul, desigur. Dar recuperarea banilor nu e sub risc, statul s-a obligat sa plateasca contractorlui prima de disponibilitate suficienta pentru a achita costurile de constructie. Contractorul isi primeste banii chiar daca nicio masina nu va circula pe autostrada (cata vereme drumul e deschis).

Acum, contractorul trebuie sa convinga bancile ca va reusi intr-adevar sa realizeze autostrada din banii estimati.
Singurul risc pentru finantator e daca autostrada nu se deschide circulatiei (la timp), si astfel statul Roman nu face platile de disponibilitate.
Evaluarea dureaza intr-adevar, pentru ca finantatorul va vrea sa revizuiasca in detaliu estimarile de costuri ale constructorului si planurile de management ale proiectului.
Iszy
OK
Daca a incheiat contractul ce se mai agita Sova si spala intirzierile contractorului de a gasi si/sau aproba etc. etc. finantarea?

El, Sova, are un buldozer sa se suie pe el sa coboare si tot asa!

Contractorul prin contract si-a asumat niste termene si implicit penalitati de neindeplinire. Compania sau cine e din partea statului nu are decit sa urmareasca indeplinirea celor asumate si cum il prinde cum il executa pe contractor.

Contractorul incearca si daca nu reuseste face cum au facut predecesorii lui, se lasa pagubas. Achita penalitatile si pleaca.

In bussines ca in Texas!

Pe cai ostenilor! Nu mai avem cai Maria-ta! Atunci pe curind!

Tot legat de cai:

Sedinta de guvern se pare iarasi vineaza cai verzi pe pereti!
Nici nu au gatat autostrada spre Alexandria si iarasi vise marete, studii interminabile, care in doi ani i-si pierd valabilitatea...se apasa on/of la imprimanta se fabrica dosare ( pentru dulapul burdusit al lui Orban )....

BTT = Banii Trebuie Terminati
george_scala_2004
QUOTE
Oficialii Consiliului județean Ilfov (CJ Ilfov) au pus pe hârtie un proiect „București-Ilfov Multimodal Hub (BIMH)” pentru dezvoltarea unui nod de transport intermodal în nordul Capitalei, investiție estimată la 100 de milioane de euro, ce ar putea crește traficul de mărfuri cu un milion de tone anual. CJ Ilfov a depus luna aceasta o cerere pentru obținerea de bani europeni în vederea realizării studiilor de fezabilitate.

Termenul limită pentru finalizarea studiilor de fezabilitate este septembrie 2015, perioada de dezvoltare și construcție fiind 2016-2018. Proiectul se va realiza prin intermediul Programului TEN-T, dezvoltat de Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele (INEA), potrivit CJ Ilfov.

Nodul intermodal ar urma să includă două terminale cargo, la aeroport și CFR,  o stație de pasageri CFR la aeroportul Henri Coandă (Otopeni), conexiuni rutiere între aceste platforme și autostrada A3 București - Ploiești, centura Capitalei și drumuri județene, dar și modernizarea linei feroviare existente până în apropiere de aeroport.

„CJ Ilfov va fi cofinanțator și coordonator al proiectului, pentru care s-a semnat un acord de cooperare cu CFR SA, Compania Națională «Aeroporturi Bu­curești», Com­pania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Consiliul Local Dascălu, Consiliul Local Moara Vlăsiei, Consiliul Local Otopeni și Consiliul Local Tunari“, potrivit reprezentanților CJ Ilfov.

Potrivit proiectului, platforma de cargo de la Otopeni va avea o capacitate de stocare de 400 de tone de zi. Va fi dezvoltat un sistem de rampe pentru mai multe avioane și este în plan și dezvoltarea unei linii electrificate de cale ferată de 750 de metri pentru transportul de marfă care să conecteze aeroportul la rețeaua națională de cale ferată. Mai mult, în proiect este menționată dezvoltarea unei linii de cale ferată  de 5 kilometri între aeroport și stația de cale ferată Căciulați și un kilometru de cale ferată între Căciulați (Moara Vlăsiei) și terminalul cargo.

„Volumul de cargo pe Otopeni nu este mare, însă  în câțiva ani va crește. Avantajul centrelor intermodale este că asigură transferul mult mai eficient, de la Otopeni nu avem cale ferată directă pentru transportul containerelor,  iar accesul pe DN1 nu este facil“, a spus Radu Merica, președintele Companiei Naționale de Aeroporturi București, ce are în administrare aeroportul Henri Coandă (Otopeni). În plan sunt și investiții în electrificarea linei de cale ferată ce ajunge în apropiere de Otopeni.

Pe de altă parte, terminalul de cargo CFR și parcul logistic vor fi dezvoltate în zona Balotești-Moara Vlăsiei și vor avea o capacitate de 800.000 de tone de marfă anual.

„Din păcate până acum nu s-a finalizat niciun proiect de interconectare transport, doar la nivel declarativ au existat. O astfel de investiție ar ajuta la fluidizarea tra­ficului de marfă, ar reduce congestia“, a spus Constantin Isac, vicepreședinte al Uniunii Naționale a Trans­porta­torilor Rutieri din România.

Potrivit datelor consiliului, studiile pentru proiectul dezvoltat vor costa 1,9 milioane euro. Proiectul presupune investiții în zona Otopeni-Tunari-Moara Vlăsiei-Regiunea de Dez­voltare București-Ilfov.


http://www.zf.ro/zf-24/consiliul-judetean-...italei-12347075
nasty
QUOTE(Iszy @ 27 Mar 2014, 20:57)


Sedinta de guvern se pare iarasi vineaza cai verzi pe pereti!
Nici nu au gatat autostrada spre Alexandria si iarasi vise marete, studii interminabile, care in doi ani i-si pierd valabilitatea...se apasa on/of la imprimanta se fabrica dosare ( pentru dulapul burdusit al lui Orban )....

BTT = Banii Trebuie Terminati
*



ce a mai aparut nou?
iulian_1976
QUOTE(IsNa @ 25 Mar 2014, 12:15)
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16897...ermina-2015.htm

gun3.gif

Bai da' stiu ca la rezilieri se pricepi astia,  243.gif  sa-i ia!
Fireste ca decat sa gasesti o solutie, mai bine reziliezi contractul semnat de "ceilalti", ca la relicitare poate mai "pica" ceva....
*




QUOTE(b76bgaarh @ 25 Mar 2014, 12:24)
si ce voiai sa faca?



"Contractul este deja intarziat peste 18 luni", a declarat Sova. "Pana in toamana rezolvam licitatia".

Ce fel de licitatii se realizeaza la CNADR ?
Penalitati impotriva firmei Impregilo care a castigat licitatia,exista un carnet de sarcini,obligatii?
Ca au licitat sub pretul normal este treaba lor.

O firma ca Impregilo ar trebui exclusa de la urmatoarele licitatii ?! blink.gif
Iszy
Parca era cineva pe aici care vorbea de peste un an ca nu le ajung banii licitati.
Si/sau poate proiectul era de nerespectat sau irealizabil si atunci nu este raspunederea lor ci a proiectantului. Insa ei ca executatnti trerbuiau sa sesizeze asta din timp iar statul ca contractor general sa ia masuri din timp. Insa statul statul ' se dadea ' la televizor.
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

30 Mar 2014, 17:04:
Noutati, cai verzi, intrebari la care nu se va raspunde niciodata, hai sa discutam vorbe, teme bune pentru talk show, cum am cheltuit banii Dvs., la vremuri noi proiecte noi, ...

1) tot ce este legat de autostrada Brasov - Bors blink.gif
2) tot ce este legat de centura capitalei blush.gif
3) utilitati si lucrari adiacente autostrazii spre Litoral excl.gif
4) utilitati si lucrari adiacente - autostrada Bucuresti - Ploiesti cool.gif
5) autostrada Tg Mures - Iasi radmasa.gif
6) autostrada Sebes - Turda happy.gif
7) autostrada Bucuresti - Alexandria wub.gif
8) autostrada Cimpia Turzii - Tg Mures icon_mrgreen.gif
9) autostrada Sibiu - Pitesti cool.gif
10) autostrada Timisoara - Caracal happy.gif
11) autostrada Buzau si inca ceva rolleyes.gif
12) si noutatea autostrada Sibiu - Brasov sad.gif
13) idem Brasov - Bacau mad.gif
IsNa
QUOTE(Iszy @ 30 Mar 2014, 18:37)
10) autostrada Timisoara - Caracal  happy.gif
*


Noooooo! ohmy.gif
Hell NO!
Iszy
Timisoara - Drobeta - Calafat ?????
yoncv
Trece pe la mine pe la tara radmasa.gif
Si se poate prelungi pana la Caracal! tongue.gif
IsNa
QUOTE(Iszy @ 31 Mar 2014, 15:46)
Timisoara - Drobeta - Calafat ?????
*


Pai asta ar avea sens, sa se lege la pod si mai departe e autostrada bulgarilor de la Vidin. Despre asta am mai auzit in trecut...

In alta ordine de idei: primul proces nou de achizitie de autostrazi pornit de guvernul USL, dupa un blocaj de 2 ani, se dovedeste viciat, si e blocat din nou, mergand in instante:
http://dosareachizitii.hotnews.ro/stiri-ac...lei-incerta.htm
QUOTE(CNADNR)
Întrucât decizia emisă de CNSC a dus la formularea unor plângeri din partea ofertanților adresată Curții de Apel București – Secția a VIII-a Contencios Administrativ și Fiscal, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA prin Comisia de evaluare așteaptă soluționarea dosarelor în instanța de judecată a Curții de Apel București. În urma deciziei instanței de judecată se va avea în vedere continuarea sau nu a procesului de reevaluare a ofertelor
IsNa
Ia te uita, totusi nu eram eu beat cand ziceam ca se poate gasi o solutie:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16950...uplimentare.htm
QUOTE(Sova)
Pana ieri, [n.r. 31 martie 2014] la ora 12:00, si-au dat acceptul pentru cererile formulate de CNADNR  si si-au asumat ca vor termina cei 16 kilometri din cei 22 km neafectati de alunecarile de teren, pana la 15 iulie 2014. De asemenea, si-au asumat finalizarea lucrarilor pe zona afectata de alunecari pana in 15 noiembrie 2014, fara costuri suplimentare asa cum s-a dorit initial

a scapat.gif
Iszy
Paradigma?

Contract al autoritatilor publice care nu este public?

Contract intirziat cu 2 ani...fara penalitati? ( probabil )

Aici s-au jucat Lei multi.

nasty
Intrebatea de baza e:
La ce se lucreaza efectiv cu adevarat? Pe ce sector de autostrada?

Ca de idiotenii ne-am saturat:
http://www.directproprietar.ro/ova-pune-au...a-n-faa-tuturor

Pe Tg Mures-Brasov nu sunt masini, in schimb sunt pe Bucuresti-Alexandria, chiar pe primul loc...

Aici nu se monitorizeaza autostrazi ci " perle"!

De ex iar se vorbeste de un tronson Pitesti-Curtea de Arges-Rm Valcea(?!) si ca se lucreaza la master plan ( altul?)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.