Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
hepea
Este ca n-a zis care Iunie? biggrin.gif
nasty
Vești foarte proaste

"Anul 2017 va fi ratat pentru autostrazi pentru ca ministrul Cuc si directorul Ionita nu s-au ocupat de rezolvarea blocajelor. Anticipam asta acum 2 luni cand le ceream sa rezolve autorizatiile, avizele si exproprierile necesare.

L-am vazut pe dl. Cuc mai mult la televizor si prin poze de PR pe santiere. Duminica declara ca va inaugura 90km de autostrada anul acesta. De fapt, nu vor fi nici jumatate (si pe aceia i-a gasit aproape gata cand a venit la minister).

Anul acesta nu vor fi inaugurati 90km de autostrada asa cum afirma domnul Cuc, ci 44km. Mai precis, 15km pe lotul 2 din Lugoj-Deva deja deschisi in februarie (pe care i-a gasit gata dl. Cuc cand a venit) si 29km din Sebes-Turda (lot 3 si 4) care erau aproape trei sferturi gata deja la inceptul anului.

In rest, nimic.

Ar fi putut fi gata si Lugoj-Deva lot 3, dar domnul ministru n-a rezolvat problema descarcarii de la Holdea (sta hotararea de guvern de expropriere pe circuitul de avizare de 5 luni) si nici autorizatia de construire pentru zonele suplimentar expropriate, deci s-a pierdut oportunitatea pentru anul acesta.

Cat despre Lugoj-Deva lot 4 pe care dl. Cuc il anunta pentru sfarsitul anului acesta, deja intra in categoria „baliverne de la minister” – tehnologic vorbind la sfarsitul lui 2018 ar fi cel mai curand cand ar putea fi finalizat.

La autostrada Bucuresti-Ploiesti (intrarea in Bucuresti) tot nu a scos autorizatie de construire pe sectorul din Voluntari si n-a rezolvat problema de la Balta Saulei. Deci ne luam gandul de la 2017.

As putea continua:
– Sebes-Turda lot 1: nu sunt rezolvate capetele, nu exista autorizatie de construire (cei 3km de la Alba-Iulia Nord si nodul Sebes)
– Cimpia Turzii-Tg. Mures: nu a rezolvat acordul de mediu, deci nu se poate lucra decat pe niste bucatele – licitatia pentru lotul de langa Tg. Mures e blocata
– autostrada Transilvania, viaductul de la Gilau peste Somes, fara de care lotul Gilau-Nadaselu va fi muzeu: de luni de zile sunt in evaluare ofertele pentru constructie si nu se intrevede sfarsitul
– Nadaselu-Mihaiesti: blocat
– Suplacu de Barcau-Bors: blocat, nu s-a mai relicitat
– tunelul Meses: blocat
UPDATE2: si tunelele de pe Lugoj-Deva lot 2 sunt blocate. Nu a fost receptionat proiectul tehnic astfel incat sa fie scoase la licitatie. Asta inseamna ca suntem in continuare la 4-5 ani de finalizarea Sibiu-Nadlac care va avea ani de zile o intrerupere de vreo 15km.

Poate cel mai trist, proiectul autostrazii Sibiu-Pitesti cel mai asteptat de romani. Nicio sansa sa fie gata studiul de fezabilitate – nici macar nu s-au inceput forajele pe sectiunea cu adevarat grea dintre Boita si Racovita (loturile 2 si 3). Nu se spune adevarul – contractul este blocat in aceasta privinta. Acolo e de munca un an-un an si jumatate la studiu si costurile sunt de multe milioane de euro. Slabe sanse sa se mai faca in contractul actual si stie toata lumea asta, dar se sta pe loc. Deci pierdem si 2017 si 2018…

UPDATE: si Tg. Mures-Iasi este blocat. Studiul de fezabilitate pentru Tg. Mures-Ditrau (primii 100km) desi are contract semnat, este suspendat si nu a inceput inca. Pentru ceilalti 200km Ditrau-Tg. Neamt-Iasi-Ungheni trebuie facut proiectul si este blocata lansarea licitatiei pentru contractarea unui prestator. Am cerut lamuriri pe aceasta tema printr-o scrisoare adresata saptamana trecuta ministerului.

Colac peste pupaza, asa cum am mai explicat, si acolo unde n-ar avea de facut decat sa lase lucrurile sa progreseze, ministrul intervine si deraiaza un proiect: Pitesti-Craiova. A blocat proiectarea tehnica pentru autostrada si vrea sa faca drum expres pe un studiu sumar din 2007.

Imi pare rau sa aduc atatea vesti proaste, dar asta este realitatea din infrastructura, e bine sa o stim: afirmatii nerealiste, nepriceputi pusi sa se ocupe de proiecte, blocaje generale”
VladSoare
Segmentul surpat de după Sibiu, redeschis cu mare pompă și surpat iarăși, în ce stare mai e? E încă practicabil, sau l-au închis din nou? Luna viitoare merg în vacanță cu mașina. Să-l iau în calcul?
St
Este deschis daca te referi la zona viaductului de la Aciliu. Pe dealul Bucium se vad in continuare semne de alunecare de teren.
george_scala_2004
Iszy
' Vești foarte proaste '

Vestea buna e ca suntem la putere, vine vacanta ne auzim prin octombrie!

' Cu munca, e bai! '
Highwayman
Pitesti-Sibiu
http://m.cotidianul.ro/incepe-constructia-...romania-302914/
Iszy
Cluj spre Zalau:

http://actualdecluj.ro/au-atribuit-in-sfar...ta-26-milioane/
Iszy
Aiud - Gilau din toamna

https://vocea.biz/social/2017/jul/05/cel-ma...e-cluj-si-aiud/
Iszy
Drumuri si drumuri:

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/p...autostrada.html

Iszy
Ieri 12.09.2017 CNADR a comunicat semnarea contractului cu Tirrena Scavi pentru exeutia nodului GILAU si a podului peste Somesul Mic si conexiunea cu sectiunea de dincolo de Somes Gilau Nadasel8,7 km.
Pret: 25,67 mil euro + TVA
Perioada de contract 18 luni, executie propriuzisa 10 luni, perioada de garantie 108 luni .
Cf. planului lucrarille se vor termina in aprilie 2018.
argon
Primul pas spre dezvoltare e infrastructura, autostrazile au importanta economica imensa peste tot in lume, dar noi votam PSD.
diesel_power
http://www.capital.ro/sunt-sanse-mari-sa-s...a-demolata.html

Poate a3a sa fie cu noroc ?
argon
Sigura chestie legata de noroc e cat tine carpeala, nu daca. Bucata respectiva trebuie demolata si reconstruit totul de la zero, cum trebuie.
VladSoare
Evident, era doar o chestiune de timp. Oricît ar cîrpi-o, nu va ține niciodată.
bucatzel
pai stati ca daca inteleg bine, nu-i chiar acelasi loc, e umpic mai incolo.
argon
Toată porțiunea ce străbate dealurile mișcătoare e făcută greșit de la început. Italienii au venit cu un proiect bun la început, dar s-au schimbat pe parcurs din diverse motive.
bucatzel
Au venit pe dracu, ca nici nu stiau in ce se baga. Basca mea, si cobanii de prin zona cred ca aveau mai multa idee decat ei. Cred ca am mai mentionat faza pe aci. Prin 70-80, in zona aia statu' o incercat sa construiasca o ferma, ocazie cu care o ajuns la concluzia ca mai bine o face mai incolo, fix pe acelasi motiv pentru care se tot cracaneaza benzile acum.

Singurul lucru de l-au facut o fost sa propuna tunel in loc de ce au sapat din deal, da' daca au lasat dupa CNADR, soarta. Oricum, propusesera un tunel de vreo 300 de metri, si daca am inteles bine e cam 1 km intre bucata de-o fost refacuta de CNADR, si cea care "danseaza" acum, deci oricum tot un rahat era. Nu m-ar mira ca tunelul sa fi fost refuzat pentru ca pe portiunea aia nu s-ar mai fi facut despagubiri.

De la Slimnic incepand au ales cel mai idiot traseu posibil. Daca mergeau un pic mai prin nord, nu trebuia sa faca nici ditai viaductul ala de dragul de a-l face, si nici nu se incurcau cu dealul ala miscator. Da' no, sigur s-a expropriat de la cine trebuie pe traseul curent.
nasty
Se vântură iar ideea de A0, în fond cea mai urgentă autostradă din România.
Proiectul e din...2007, deci timp de 10 ani, băieții deștepți au avut timp de achiziții pe tot traseul, și mai ales prin părțile (noduri) esențiale.

O listă cu despăgubiții ar fi interesantă.
mircea_aq
O sa mai astepte vreo 10-15 ani sa fie despagubiti, pana atunci poate finalizeaza modernizarea DNCB-ului actual.
ionut_spanu
Nu mai e combinatie sa cumperi teren in zona exproprierilor. Legea 198 a fost abrogata si odata cu ea si posibilitatea de a negocia pretul. Conform L255, valoarea e data de grila notarilor. Cum grila e la valori minime (pentru ca toti care fac succesiuni/tranzactii declara cel mai mic pret pentru a nu plati impozite mari) despagubirile sunt la un minim istoric. Chiar si dupa un proces in instanta care dureaza aproximativ 2 ani, despagubirile nu cresc mai mult de doua ori.
klaus
E, nu e grila notarilor chiar la valoarea minima, ca d-aia si-au bagat grila, ca de scade pretul la terenuri ei sa ia onorariu la pretul din grila, care a fost stabilit cand erau preturile sus, evident...
Acum e un lucru comun ca preturile de vanzare sa fie sub grila notarilor. Numai ca onorariile sunt la pretul din grila.
ionut_spanu
Grila notarilor se actualizeaza anual. Sau cel putin asa ar trebui. Mai grav e ca desi sunt bani putini, din cauza procedurii de deblocare a despagubirilor, sunt multi cei care nu isi pot lua banii. Vid legislativ.
Iszy
Din categoria: ' Olguta ....':

"Ce am mai constatat în momentul în care ne-am uitat pe datele statistice: sunt județe cu zero la sută șomaj, în special cele care se află pe granița de vest a României, din cauza faptului că cele mai multe firme care au venit în România, multinaționale, multe dintre ele având parte și de un ajutor de stat, s-au așezat acolo unde era mai simplu să-și transporte marfa în UE, adică mai aproape de rețeaua de autostrăzi a UE. În schimb, sunt foarte multe județe din Romania, unde șomajul este peste 5%, mă refer la partea de est, zona Moldovei și câteva județe din sudul Romaniei", a spus, citată de economica.net, Lia Olguța Vasilescu, în cadrul unui forum pe tema crizei forței de muncă organizat de Intact Media.

http://adevarul.ro/economie/stiri-economic...bc50/index.html

Puteau sa faca fabrici in Vaslui de exemplu! Intr-o saptamina ar ajunge marfa pina la Focsani! ( Daca nu ploua! )
argon
Cam mult, sper să-i dea cu suspendare după recurs, PSD lucrează .
Highwayman
Vorbe...Vorbe...
http://m.adevarul.ro/economie/investitii/c...c21f/index.html
Iszy
Nasty:

Vești foarte proaste

"Anul 2017 va fi ratat pentru autostrazi pentru ca ministrul Cuc si directorul Ionita nu s-au ocupat de rezolvarea blocajelor. Anticipam asta acum 2 luni cand le ceream sa rezolve autorizatiile, avizele si exproprierile necesare.


Nu au fost surprize. De loc.

5 Jan 2018, 00:01:
http://www.mediafax.ro/economic/felix-stro...mpului-16780508

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat, ....i, în județul Hunedoara, că în anul 2018 vor fi dați în folosință cel puțin 150 de kilometri de autostradă, dar și că nu va mai fi permis ca firmele să obțină contracte mai multe decât „pot să ducă”, transmite corespondentul MEDIAFAX.

.......

În ultimii 25 de ani, miniștrii Transporturilor s-au lăudat cu construcția a cel puțin 10.000 km de autostrăzi. La momentul actual, avem mai puțin de 750 km

România are în prezent mai puțin de 750 de kilometri de autostrăzi, dar dacă s-ar fi împlinit promisiunile politicienilor din ultimii 25 de ani infrastructura de mare viteză ar fi avut cel puțin 10.000 de kilometri, reiese din declarațiile politice din perioada postdecembristă analizate de MEDIAFAX.

În topul promisiunilor referitoare la autostrăzi, primul este Relu Fenechiu (ministru al Transporturilor în perioada decembrie 2012 – iulie 2013), cu ai săi 4.000 de kilometri. Relu Fenechiu este urmat de Dan Șova (ministru în perioada martie-iunie 2014), cu 2.020 de kilometri, și de o serie de alți miniștri și oficiali care au oscilat în jurul cifrei de 1.000 de kilometri.

Estimările oficiale privind construcția de autostrăzi au început cu „indicațiile prețioase” lansate, la vremea lui, de Nicolae Ceaușescu, în „lumina” cărora IPTANA (Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale și Aeriene) a realizat un studiu pentru 3.600 de kilometri. Aceștia urmau să fie construiți în trei etape: I cu 20 de kilometri (până în anul 2006), apoi II cu 636 de kilometri (anii 2006-2015) și III cu 2.600 de kilometri (după anul 2015).

5 Jan 2018, 00:04:
https://www.youtube.com/watch?v=Biz5exHjrhA
argon
Ce ma arde e sa uneasca Sibiul cu Europa, adica sa dea odata in folosinta Soimus-Margina, 60 de km, oare se finalizeaza anul asta? sleep.gif
marksman
Pentru aia 60 km lipsa o sa mai induram inca 3-4 ani de circulatie bara la bara si de accidente intre Margina si Soimus.
Tin minte ca prin 2006-2008 mergeam Timisoara - Lipova - Deva sau chiar Timisoara - Arad - Deva pentru ca prin Buzias si Lugoj ori era drumul praf, ori erau lucrari, ori ambuteiaje.
Iszy
Doar sa fim la zi cu nerealizarile:

http://www.130km.ro/calendar.html

Nu ajuta cu nimic.
RDK
Nu face nimeni doar in 3-4 ani cei 3 km de tuneluri din bucata Holdea-Margina.
argon
De ce? In Bosnia cum s-a putut face tunel cu autostrada in munte pe bucata intre Sarajevo și Zenica? Munte adevărat nu dealuri ca la Holdea. O tara cu rata șomajului de 40% și pib de 30 de ori mai mic decât România...
RDK
Pentru că nu există nimic altceva decât decizia celor de la mediu de a face tunelurile respective.
Nu există investigații de teren specifice, nu există proiect, nu există contract, nimic.
Iszy
Daca privim problema de ieri si azi asa este.
Daca privim problema de cind s-a lansat lucrarea 1900 toamna nemultumirile sunt justificate mad.gif

6 Jan 2018, 22:38:



nici podul peste Somes:

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ru-executie.htm

Nu va fi terminat la termen. Si asta s-a stiut inca inainte de semnare.
Constructorul trebuie sa bage piciorul podului in mijlocul albiei Somesului, pentru asta trebuie oprita productia de energie electrica la hidrocentrala apropiata care cere despagubiri cu care nu sunt de accord...si uite asa trece anul.

Cine e de vina? Cu ochii nostrii de cetateni de linga volan? Noi sa oprim Somesul? Noi sa gaurim muntii? Democratia noastra functioneaza prin delegare de autoritate prin vot si asigurare materiala prin impozite si taxe. Mai mult noi nu putem! Ne ramine sa ne amagim prin forumuri si sa ne spunem pasurile la pereti si ziduri.

argon
QUOTE(RDK @ 6 Jan 2018, 22:31)
Pentru că nu există nimic altceva decât decizia celor de la mediu de a face tunelurile respective.
Nu există investigații de teren specifice, nu există proiect, nu există contract, nimic.
*



Pentru obiectivele de interes strategic nici nu ar trebui sa existe altceva ...
Iszy
Ocolitoarea Debretin

M35 - national 481 Mikepercs data in functiune.

Pe 481 atentie la radare!
argon
Topicul e cu Romania, dar totusi e utila informatia pentru romanii care se trateaza acolo, pentru ca nu avem nici spitale, de cum autostrazi.
cj98czh
O sa imi fac drum pe acolo joia viitoare ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.