QUOTE
A studiat careva harta asta? Ori am fost eu plecat prea mult timp "pe Marte" ori cei care au facut harta asta erau sub influenta substantelor.
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?...art=434#p220359 QUOTE
O sumă de 9,3 milioane de euro a fost aprobată pentru realizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii care va lega Timișoara de Pancevo, în Serbia. De asemenea, suma de 11,7 milioane de euro va fi folosită pentru realizarea de lucrări de consolidare și reamenajare a malurilor Begăi. Ambele proiecte vor fi derulate prin Programul Interreg IPA.
http://www.tion.ro/s-a-aprobat-finantarea-...pancevo/1709895QUOTE
"Exista doua dosare penale aflate in curs de instrumentare, avand ca obiect contractul de realizare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors. Un dosar care are ca obiect negocierea, aprobarea si semnarea contractului de proiectare, construire si finantare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, in cursul anului 2003. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu sub forma calificata. Un alt dosar care are ca obiect modificarile succesive la contractul initial, adoptate in perioada 2003-2013. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul", a declarat purtarorul de cuvant al DNA, Livia Saplacan.
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-antic...3-pana-2013.htmQUOTE
Ordonanța de urgență nr. 120, din 18 noiembrie 2003, prevedea demararea de către CNADNR a procedurii de negociere cu o singură sursă: firma americană Bechtel International Inc. Încredințarea contractului de proiectare și construire a autostrăzii s-a făcut prin derogare de la prevederi privind achizițiile publice, care priveau exclusiv procedura de încredințare a contractului. Uniunea Europeană, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Fondul Monetar Internațional (FMI), dar și mass-media și opinia publică din România au exprimat o serie de obiecții și observații în legătură cu acesta, referindu-se în special la modalitatea de atribuire.
La 5 martie 2004, Parlamentul României aprobă OUG 120 prin Legea nr.32/2004, iar la 16 iunie 2004 are loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor pentru Autostrada Transilvania, la Săvădisla — Cluj, sat Vălișoara, campusul Bechtel.
FMI a solicitat Guvernului într-un memorandum, încheiat pe 7 iulie 2004, un audit independent asupra prețurilor negociate pentru construirea autostrăzii, pentru a evalua în ce măsură acest proiect, finanțat integral prin fonduri bugetare, poate fi susținut fiscal.
Prețul de 5,4 milioane de euro pe kilometru de autostradă a fost considerat prea mare, dar avocații angajați de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului pentru negocierile cu Bechtel declarau că este un preț bun pentru că Bechtel ceruse inițial 6 milioane de euro pe kilometru. Până în martie 2005 s-a realizat o analiză a clauzelor contractuale, care au fost renegociate de către Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT), lucru care a determinat întreruperea lucrărilor la jumătatea anului 2005.
http://www.agerpres.ro/economie/2013/12/06...olutie-11-14-10QUOTE
Dacă, totuși, ne-a rămas ceva valoros de la Bechtel, atunci acesta este tronsonul 2B, Câmpia Turzii – Gilău, care străbate peste 52 de km, în zona județului Cluj. Atât de valoros, încât un kilometru de autostradă a ajuns să coste, până la final, peste 20 de milioane de euro. Scurt, dar frumos, 2B a depășit pragul psihologic al miliardului de euro și, chiar dacă reprezintă, ca lungime, doar a opta parte din Autostrada Transilvania (415 km), a atras jumătate din costul total al numitei autobenzi, prețul estimat al acesteia fiind de 2,2 miliarde de euro.
QUOTE
Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăștie (22 km) a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale, de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, și de fostul premier Victor Ponta, care visa să-i ia locul lui Traian Băsescu la Palatul Cotroceni. Contractul pentru acest tronson fusese semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro. În noiembrie 2015, Ministerul Transporturilor a anunțat că la CNADNR corpul de control al ministrului a identificat o serie de nereguli privind inclusiv proiectul autostrăzii Orăștie-Sibiu, unde o porțiune de 200 metri trebuia demolată și reconstruită, și a sesizat organele statului, suspectând fapte penale. Și s-a trecut la treabă – porțiunea de 200 m a fost demolată și apoi refăcută în regie proprie de CNADNR, o premieră pentru compania de drumuri.
http://www.romanialibera.ro/economie/compa...-orastie-430203