Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
AIX
"palpatorul" asta ce-i? smile.gif
depecharu
Lucrarile la drumuri si poduri se sisteaza din data de 15.10 , asta nu din cauza de temperatura, ci din cauza STAS-ului, care interzice turnarea de mixturi asfaltice dupa aceasta data.
Reluam topicul din primavara?
Slider
Aaa??? ce face? ce sisteaza? ....poate prin alte parti ca pe la noi toarna astia asfalt in draci. (Cernavoda - Constanta)
vijelie
Toarna-i ca au incalcat directiva "depecharu"...
Unele activitati in constructii sunt conditionate de factori climatici (in special temperatura), nu de o data anume din calendar.
Metoda calendarului se foloseste in alte scopuri...
depecharu
Betoane e voie sa torni, mixturi asfaltice nu! Daca sunt care inca toarna nu fac decat sa incalce legea. Poate amenzile sunt mai mici decat penalizarile in caz de nerespectare a contractului. Revin cu numarul STAS-ului mentionat mai sus.
vijelie
Nu mai cauta ca nu exista.
Cauta STAS 175-87, cap. 3 Prescriptii generale de executie, punctul 3.3.
depecharu
Mea culpa Nu e litera de lege. STASul nu recomanda turnarea in perioada respectiva. Temperatura mixturii la care se face compactarea scade prea repede neputandu-se asigura profilul si planietatea.
vijelie
Stai molcom, ca am turnat si pe ploaie, altfel...
padual
Scriu si eu aici ca sa mai tin viu topicul:

Autostrada A2 am parcurs-o de foarte multe ori in calitate de pasager si ma bucura mult existenta ei. Consider ca cea mai buna portiune este cea Cernavod-Fetesti data in folosinta in iulie parca. Ti-e mai mare dragul sa mergi pe ea.

Pot sa va spun cu bucurie si un pic de mandrie ca drumul european de pe portiunea Mangalia-Constanta este de cand il stiu in stare ireprosabila. Nu stiu ce are atat de special (am auzit basme cum ca fundatia e de mai demult si e f. buna) dar e ceva de vis comparativ cu multe drumuri. Ultima asfaltare fusese acu vreo 6-7 ani, iar anul acesta o mare parte din el a fost acoperit cu un nou strat, cu toate ca nu erau gropi deloc. E drept ca asfaltul la o inspectie mai atenta avea mici fisuri si nu cred ca ar fi rezistat foarte bine iernii (care insa se lasa asteptata). Partea neplacuta e ca noul strat are un fel de pietris (driblura -sper ca am scris corect) care il face mult mai galagios. Oricum nota10 pentru acest drum pe care e o placere sa conduci - mai ceva ca pe autostrada.
nasty
Autostrada Drajna - Fetesti - Cernavoda e gata

Anul viitor ar trebui sa fie gata varianta de ocolire a municipiului Sibiu. Lucrarile, cofinantate de guvern si ISPA, au inceput in urma cu trei ani, 23,5 km costand aproximativ 90,5 milioane de euro.
Tot anul viitor va fi gata si Centura municipiului Pitesti (15,2 km), o lucrare de peste 113 milioane euro, finantata dintr-un credit BERD. Restul de 733 km din Coridorul IV de transport rutier urmeaza sa fie construiti cel mai tarziu pana in 2011. Din 2008, se anunta drum deschis pe autostrada Arad - Timisoara, iar incepand cu anul 2009 si pe tronsoanele Nadlac - Arad, Timisoara - Lugoj si Cernavoda - Constanta. Pentru anul 2010, autoritatile indica finalizarea autostrazii Deva - Orastie si Orastie - Sibiu, Centura Bucuresti - Nord si varianta de ocolire a municipiului Constanta. Mai raman tronsoanele Lugoj - Deva si Sibiu - Pitesti, pentru 2011.

mircea_aq
esti sigur nasty?

eu am auzit ca e vorba doar despre Fetesti-Cernavoda (care fie vb intre noi era deschisa de asta vara)

oricum sper ca ai dreptate ca azi plec la CT si ar grozav sa ajung la Cernavoda intr-o ora.
nasty
scuze!!!
maretili realizari pe 2006 sunt cei 17 km Fetesti-Cernavoda, dati in folosinta ieri, 14.12.2006.
madhorsefuzzy
Dar cu pagube colaterale: eu a trebuit sa indrep o usa la masina dupa ce mi-a sarit o piatra cat pumnul in ea. Saracuta a venit de pe contrasens, ridicata de un camion de pe marginea unei bucati de drum de abia terminata, pe portiunea cu pricina. A fost un sir de 3-4 masini cu portiere, aripi infundate atunci ... lucru facut de romani ... gun3.gif
mircea_aq
da asa cum ma asteptam dl berceanu a inaugurat ceea ce de fapt era tronsonul Fetesti- cernavoda pe care se circula de asta vara.
"autostrada" arata asa:
Bucuresti- Drajna -chiar autostrada smile.gif ma rog primii Km aia din beton sunt chiar infecti dar sa nu fiu rau.
Drajna -Fetesti drum national
Fetesti- Cernavoda -autostrada -17 km -asfaltul de buna calitate practic am mers cu 150 si masina se simtea mai bine decat pe b-drajna la 130.
Cernavoda-Ct drum national -slava domnului nu se mai lucreaza wink.gif

Drum bun!
radian
Romania doreste sa ajunga la o retea de 1500 kilometri de autostrada
05-01-2007
www.smartfinancial. ro

Autoritatile romane isi propun ca Romania sa ajunga la o retea de
aproximativ 1500 de kilometri de autostrada pana în 2014, avand în
vedere cresterea importantei retelei de transporturi si faptul ca tara
este strabatuta de trei coridoare importante de transport pan-european,
precum Coridorul IV rutier si feroviar, Coridorul VII naval si Coridorul
IX rutier si feroviar.

"Pentru construirea a circa 1.230 de kilometri în perioada 2007-2013 se
vor cheltui circa noua miliarde de euro, aproximativ 5,2 miliarde euro
fiind asigurate de la bugetul de stat", a declarat, pentru Rompres,
directorul Directiei de Infrastructura rutiera din Ministerul
Transporturilor, Sorin Sirbu, citat de ziarul financiar electronic
www.SMARTfinancial. ro.

Cei circa 1.200 de kilometri se vor adauga celor 230 de kilometri pe
care Romania a reusit sa îi construiasca în 30 de ani. Ministrul
Transporturilor, Radu Berceanu, si-a propus ca dupa 2008, sa fie
construiti anual circa 200 km de autostrada.

"In afara celor 1.200 de kilometri construiti cu fonduri europene, noi
putem sa construim pana în 2018 înca pe atât în special prin parteneriat
public - privat, dar pentru asta trebuie sa pregatim proiecte care sa
demareze în 2008", a explicat Radu Berceanu.

Peste opt ani, în Romania vor fi finalizate lucrarile de constructie a
autostrazilor Constanta-Nadlac, Bucuresti-Brasov si Autostrada
Transilvania (Brasov-Bors) . De asemenea, este în pregatire un proiect
care sa uneasca coridorul IX rutier pan-european cu autostrada
Bucuresti-Brasov astfel incat, în 2014, sa fie în lucru coridorul IX
rutier pan-european care începe de la Giurgiu spre Bucuresti, Focsani si
se termina la vama Albita.

In ultimii 16 ani, au fost construiti abia 110 kilometri de autostrada,
în 2003 si 2004 fiind dati în folosinta aproximativ 100 de kilometri de
autostrada de la Bucuresti spre Constanta. Anul trecut nu a fost dat în
folosinta nici un kilometru de autostrada, iar în acest an a fost
deschis circulatiei numai un tronson de 17,5 kilometri între Fetesti si
Cernavoda.

In acest an sunt în executie 193 de kilometri de autostrada|: doua
tronsoane din autostrada Brasov-Bors, respectiv, Bors-Suplacu de Barcau
(63 de kilometri, judetul Bihor) si Câmpia Turzii - Gilau (54 de
kilometri, judetul Cluj) si tronsonul Drajna - Fetesti. Tot in acest an
sunt în constructie centurile la nivel de autostrada Sibiu si Pitesti.

In 2007 va fi în executie tronsonul de autostrada Cernavoda-Constanta ,
autostrada Bucuresti-Brasov, variantele de ocolire Deva, Orastie si
Cernavoda. Pana în 2014, vor fi în curs de finalizare lucrarile la cea
mai mare parte a Coridorului IV, Coridorul IX va fi în constructie, iar
pe Autostrada Transilvania si Autostrada Bucuresti - Brasov se va putea
circula fara probleme.

In afara proiectelor europene prioritare, Romania a demarat constructia
autostrazii Transilvania (Bors - Brasov), iar în 2007 vor începe
lucrarile si la centurile de la Arad, Timisoara si lucrarile pe
tronsonul Cernavoda - Constanta de pe Coridorul IV Pan-European.

In 2006, au început demersurile pentru începerea lucrarilor la
autostrada Bucuresti - Brasov, în valoare de 1,6 miliarde de euro, cu
finantare din surse bugetare. A fost deja licitata o prima portiune
între Bucuresti si Ploiesti, urmând sa demareze procedurile de licitatie
si pentru celelalte patru tronsoane.

De asemenea, în 2007 vor continua lucrarile la autostrada Brasov - Bors,
de peste 415 kilometri, la care se adauga Autostrada Bucuresti -
Pitesti, de peste 100 de kilometri, si Coridorul IV pe sectorul dintre
Bucuresti si Constanta, cu o lungime de aproximativ 230 de kilometri. De
asemenea, se vor afla în executie alte tronsoane de pe traseul
Coridorului IV (Pitesti - Sibiu - Deva - Orastie - Arad - Nadlac
-Timisoara).

Pe acest coridor, pana în 2011 ar trebui finalizate urmatoarele
tronsoane: Nadlac - Arad, Arad - Timisoara, Timisoara-Lugoj, Lugoj -
Deva si Deva - Orastie. Potrivit proiectiilor Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), în 2006, au fost
finalizati peste 17,5 kilometri de autostrada pe tronsonul Fetesti -
Cernavoda, 3.451 kilometri de drumuri nationale au fost modernizate, la
care se adauga 26,7 de kilometri de varianta ocolitoare - Timisoara Nord
si Craiova Nord.

In 2006 au fost în executie 382,6 kilometri de autostrada pe tronsoanele
Drajna - Fetesti - Cernavoda, varianta de ocolire Sibiu, autostrada
Transilvania pe tronsoanele Câmpia Turzii - Gilau, Suplacu de Barcau -
Bors, varianta de ocolire Pitesti si autostrada Bucuresti - Brasov. Se
vor afla în executie circa 1.773 de kilometri de drum national si 83,3
kilometri de variante ocolitoare - Timisoara Nord, Craiova Nord, Cluj
Napoca, Ploiesti Vest si centura de Nord a Bucurestiului.

In 2007 se vor finaliza 78 de kilometri de autostrada - Drajna -
Fetesti, centurile Sibiu si Pitesti, respectiv 293,2 kilometri de
drumuri nationale. Vor fi modernizati 2.435 de kilometri de drumuri
nationale si se vor afla în constructie circa 585 kilometri de autostrazi.

In 2008 se vor finaliza circa 170 de kilometri de autostrada pe ruta
Bucuresti - Brasov si vor fi în constructie circa 838 de kilometri de
autostrada pe Coridorul IV - autostrada Cernavoda - Constanta,
autostrada Brasov - Bors si autostrada Bucuresti - Brasov. Peste 474 de
kilometri de centuri se vor afla în executie în 2008, circa 71 de
kilometri urmând sa fie finalizati în acelasi an.

Sursa: Rompres & SMART financial - www.SMARTfinancial. ro ©
vijelie
Ca individ implicat in aceasta arie de activitate, VA GARANTEZ ca nu va fi asa. O zi buna!
Kunt
Dar banii o sa se cheltuiasca sigur...

AIX
vijelie, atitudinea creeaza viitorul! Fii si tu mai optimist! icon_mrgreen.gif
vijelie
Gata, AIX, ma conformez: Da, asa e, Partidul are dreptate, vom avea cel mai lung kilometru de autostrada din lume...
daciafan
un pic(sau mai mult) off topic
am si eu o ndumerire: in UE se intra prin Constanta?
Ov
DA, e port;)
cris71
QUOTE(radian @ 11 Jan 2007, 10:55)
Autoritatile romane isi propun ca Romania sa ajunga la o retea de
aproximativ 1500 de kilometri de autostrada pana în 2014,
*



E o greseala, poate 2041... biggrin.gif
bendix
Nu va ingrijorati ! Autostrada care au terminat-o ungurii pana la Szeged se continua deja spre sud estul Europei. ....

Dar nu pe la noi, pe la sirbi. tongue.gif
IsNa
Mie mi se face rau cand ii aud ce minuni de autostrazi o sa avem peste 10 ani (!! pai io mai schimb 2 masini pana atunci, daca ajuta al-de-sus), si cate minuni de autostrazi o sa INCEAPA EI in 2008 (cat optimism domnilor, sunt ALEGERI in 2008, daca nu ma-nsel! )...

nasty
Pana acum, iarna a fost f usoara, din nefericire nu avem info ca s-ar lucra cu toata viteza pe santierele autostrazilor, numai la Bechtel se misca ceva, dar poate vor ramane fara muncitori:

"Compania Bechtel a negociat cu Executivul Romaniei un pret european pentru constructia autostrazii, respectiv 5,3 milioane euro pentru km de autostrada, dar salarizarile sunt la nivelul Romaniei. Un muncitor necalificat primeste 370 de lei la program de 8 ore. Un maistru castiga circa 1400 de lei, iar un inginer, intre 1800 si 2500, in functie de vechime si responsabilitati. La aceste grile de salarizare se adauga orele suplimentare si alte beneficii."

"Forta de munca necalificata de la Bechtel este dispusa sa plece in Italia, unde se castiga de cel putin 10 ori mai bine decat la Bechtel. O companie din Italia ofera muncitorilor necalificati 900 de euro pentu constructia de drumuri si cazare asigurata"
vijelie
Da, asa e, si e doar inceputul...
IsNa
Si chestia asta e o tampenie criminala, pt. ca costurile cu salarizarea muncitorilor sunt o parte infima din costurile totale de constructie! Deci crescand costul total nesemnificativ (crescand salariile), s-ar putea asigura forta de munca suficienta sa accelereze lucrarile.
Acum, utilaje inchiriate cu bani multi pe zi, stau neutilizate pt. ca lipsesc niste oameni care ar putea fi asigurati pt. bani relativ putini.
cri123
Legat de Bechtel - nu se misca nimic in zona Clujului (adica Savadisla, unde au inceput cu mare tam-tam). Au sapat cate ceva, mai cara cate un camion de pamant, insa sunt vise frumoase ca o sa avem o bucata de autostrada pana in 2009. Cand un singur escavator din 20 face ceva.... nici nu e de mirare.
depecharu
Bechtel a inceput ieri o super campanie de recrutare in transilvania pe sate si orase. Sunt pusi pe fapte mari.
pharaoh_c
QUOTE(nasty @ 15 Dec 2006, 12:01)
Autostrada Drajna - Fetesti - Cernavoda e gata

....... Din 2008, se anunta drum deschis pe autostrada Arad - Timisoara, iar incepand cu anul 2009 si pe tronsoanele Nadlac - Arad, Timisoara - Lugoj si Cernavoda - Constanta. Pentru anul 2010, autoritatile indica finalizarea autostrazii Deva - Orastie si Orastie - Sibiu, Centura Bucuresti - Nord si varianta de ocolire a municipiului Constanta. Mai raman tronsoanele Lugoj - Deva si Sibiu - Pitesti, pentru 2011.
*





Salut,
Eu sunt din Arad si locuiesc in Timisoara iar daca cineva imi spune mie ca intr-un an de zile (2007-2008), se va da in folosinta atostrada Arad-Timisoara, care ca veni vorba nici macar nu e inceputa.... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Or fi doar 55 de km insa sincer sa fiu mai repede cred ca ne invadeaza extraterestrii anul viitor decat ca voi vedea autostrada aici biggrin.gif
O zi buna.

Ps. noroc ca drumul e ok intre cele doua orase... motiv in plus ca sa nu cred ca se va apuca cineva de costruit sad.gif
vijelie
QUOTE(depecharu @ 19 Jan 2007, 08:47)
Bechtel a inceput ieri o super campanie de recrutare in transilvania pe sate si orase. Sunt pusi pe fapte mari.
*

S-ar putea sa aiba supriza sa nu gaseasca personal corespunator pt ce nevoi au ei. Findca la sapat cu cazmaua sau la carat cu carca e bun orice taran sau boschetar, dar sudorii autorizati, fierarii cu experienta sau dulgherii meseriasi nu-i gasesti dand anunt la ziar sau mergand prin sate. Astia stiu meserie si vor bani, altfel ne suna ei din Germania, Italia, Israel, Spania...
De maistri si de ingineri, nici pomeneala, la ce salarii ofera, ma mir ca mai au si soferi pe alea 5-6 camioane care mai misca...
depecharu
Acum daca toti meseriasii is in UE ne resemnam, nu mai construim nimic, sau specializam alti oameni?
Totusi e de apreciat o campanie pe un numar atat de mare de judete. Daca stai in Cj si dai anunturi in ziar nu rezolvi nimic. Nu stiu cum sta treaba in restul tarii dar in transilvania din 10 tarani doi stiu sigur sa sudeze. Cat de greu poate fii sa-i pui sa sudeze niste piese si sa le scoti autorizatii. Cati mineri nu au ramas fara locuri de munca? Cati oameni nu au fost dati afara de ex din siderurgie? Poti zice de oamenii astia ca-s boschetari?
Nu cred ca suporta comparatie salariile de tesa din Bucuresti cu salariile taranilor din provincie.
In prima zii de campanie s-au completat destul de multe CV-uri si asta inainte de difuzarea reclamelor in presa.
anpop
QUOTE(cri123 @ 18 Jan 2007, 17:56)
Legat de Bechtel - nu se misca nimic in zona Clujului .
*


Ai fost pe teren sa vezi cat, cum si in ce ritm se lucreaza?!
De miscat se misca repede......sunt kilometrii intregi de terasamente terminati, sunt structuri executate.... icon_mrgreen.gif
cosmin19871
[quote=ovidiusoft,4 Jun 2006, 16:40]
Nu e naucitor, o medie de 1 km pe zi (chiar daca se lucreaza paralel) mi se pare cam mult.

Sa zicem...mult pt Romania. Acum 4 ani de zile, in Ungaria, langa Budapesta, am trecut pe la ora 10 pe langa un sat (drumul era deviat pt ca se refacea drumul). Nu stiu daca erau mai mult de 2km, cert este, ca la ora 15, era gata, si se deschisese traficul. Intradevar, terasamentele erau facute.
Si totusi...asfaltarea (numai asfaltarea!!!) pe Calea Grivitei din Bucuresti (intre Titulescu si podul Grand) a durat in jur de 3 - 4 zile. Putem compara?! Eu zic ca nu. Nu este mai mult de 1km - 1km juma. Asta fara sa adaug saptamanile la rand in care se REspargea pt ca uitasera nu stiu ce.
Alt exemplu? Serban Voda...2 luni de zile...pt ce? Iar sunt "jaloane" acum (gardulete din acelea cu cadru albastru)! mad.gif

Greu...asta si carnea de porc!

daniel28
@pharaoh_c


Termenul de dare in folosinta a autostrazii Arad - Timisoara este 30.11.2009
daniel28
@bendix

Autostrada M5 (Szeged-Budapesta) se termina intr-adevar la granita Ungariei cu Serbia.
Insa, in prezent, ungurii lucreaza la sectiunea M43 (Szeged-Mako) care va fi dat in folosinta la sfarsitul lunii iunie 2007. Este absolut normal ca ungurii sa nu continuie M43 pana la Nadlac pana nu semneaza cu romanii protocolul de interconectare a autostrazilor, pentru ca nu legi doar asfaltul, mai trebuie si alte facilitati de frontiera. Dar, la momentul asta, nu se stie unde va iesi din tara autostrada romaneasca, deci acest protocol nu se poate incheia.
nasty
Ungurii mai trebuie sa astepte vreo 20 de ani sa vada la ce autostrazi se racordeaza.
Autostrada Bechtel:
"In iunie 2004 lucrarile au fost demarate simultan pe doua dintre acestea - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau - Bors."

Suntem in 2007 si in 3 ani, din 2004 si pana acum nu s-a dat nimic in folosinta, ce sa mai asteptam de la Bucuresti-Brasov sau Pitesti-Sibiu-Nadlac, ca aici nici n-au inceput.
Greul va fi cu traversarea Capatilor, vedeti si voi ca "gaina si cocosul" se baga la ses nu la munte. Urgenta ar fi partea de la Campina la Brasov, ca aici sunt probleme de aglomeratie, daca se face Bucuresti-Ploiesti inainte e inutil , vom ajunge la Ploiesti si pe DN1 si pe autostrada si se ne vom bloca de acolo pana la Predeal ( dar sincer, credeti ca astia chiar gandesc? ).
Peste 10 ani pesemne ca vom avea bucatele de autostrazi , dar nimic terminat cap-coada, in loc sa termine macar una pana la granita.
cri123
@anpop: din intamplare am fost prin zona Savadisla, si daca ce s-a realizat e un ritm "rapid", ma intreb cum se numeste ritmul in care construiesc ungurii, ca sa nu mai vorbim de nemti, italieni, etc.

Nu vedem noi nimic autostrada pe la Cluj in 2008. Decat daca poate o fac nemtii pentru noi sad.gif
Ghidioneanu
Pai ungurii nu construiesc in asa un ritm de mare , conform site-ului lor oficial , www.nart.hu , ar fi trebuit ca M35 Gorbehaza-Debrecen , ca si continuarea M3 Gorbehaza-Nyiregyhaza sa fie date in folosinta in martie 2006 , ulterior termenul a fost marit la decembrie 2006 cand intradevar s-a reusit sa se dea in folodinta M25 , dar M3 nu a fost completata nici acum.
lightspeed
Ca sa va delectati:
Traseul "foarte" detaliat al Autostrazii Bucuresti - Brasov, inclusiv viaducte, tunele etc...

http://www.anpm.ro/doc/raport_autostrada/piese_desen.pdf
(atentie tot documentul are cam 250 MB!)
(incepeti de la pagina 13 direct pentru varianta detaliata)

Cel mai lung pod va avea cam 1700 m, la nord de Sinaia (cu putin mai scurt decat viitorul pod de la Calafat - Vidindar mai lung decat podul peste Dunare de la Giurgeni-Vadu Oii, care are 1456 m).

Cel mai lung viaduct, de cca. 1500 m va fi in zona Paraul Rece, viaductul fiind in curba si avand trei benzi pe sens pe directia Brasov - Bucuresti (banda de urcare pentru vehicule lente va avea de fapt 8 km pe acest sens).
Vezi pentru comparatie viaductul Köröshegy de pe autostrada M7 din Ungaria (1872m), a carui constructie a inceput in 2004 si se va termina in acest an:

http://img54.imageshack.us/img54/1113/151827101ix7.jpg

sau aici http://en.structurae.de/photos/index.cfm?JS=52020

sau alta poza de saptamana trecuta http://img.geocaching.com/cache/log/5ff067...e5e2d3f2699.jpg

Din pacate pe tronsonul Rasnov - Comarnic vor fi multe curbe cu raza "mica" (250 - 500 m) care vor fi de luat cam cu 90-100 km (excluzand posibilitatea de derapaj controlat, luarea curbei cu toata calea etc.) sad.gif

Si traseul autostrazii Brasov - Bors (nu asa detaliat...)
http://autopalya.adatbank.transindex.ro/?s=4&o=13&k=55
Liliana
Coridorul IV este calea de legatura SUD-NORD. Acolo trebuia lucrat mai intai.

CA SA NU TREACA PE LA SARBI.

Legatura Turcia - Austria.
lightspeed
Bullshit.
Trenul este oricum pierdut, pe ruta Budapesta - Belgrad - Sofia este deja 80% autostrada. Putem sa facem noi zece Coridoare IV si zece poduri la Calafat - Vidin ca este cam tarziu.
Oricum, Coridorul IV "adevarat" la noi in tara trece Nadlac - Lugoj - Calafat. Bucata Lugoj - Pitesti - Constanta este doar o ramura ce nu duce nicaieri.
...Poate sunt cam harsh cu bietul CIV, insa nu mi-am baut cafeaua inca tongue.gif
Then again, asta este adevarul.
Si chiar dac-ai avea dreptate Liliano, nu mai suntem sub jugul nimanui si n-am chef sa construim autostrazi nici pentru turcaleti, nici pentru austrieci, ci pentru NOI trebuie sa le construim.
Peace out.
bendix
daniel28
QUOTE
Autostrada M5 (Szeged-Budapesta) se termina intr-adevar la granita Ungariei cu Serbia.
Insa, in prezent, ungurii lucreaza la sectiunea M43 (Szeged-Mako) care va fi dat in folosinta la sfarsitul lunii iunie 2007. Este absolut normal ca ungurii sa nu continuie M43 pana la Nadlac pana nu semneaza cu romanii protocolul de interconectare a autostrazilor, pentru ca nu legi doar asfaltul, mai trebuie si alte facilitati de frontiera. Dar, la momentul asta, nu se stie unde va iesi din tara autostrada romaneasca, deci acest protocol nu se poate incheia.


Multumesc pentru stire. Este extraordinar ! Asta inseamna ca de la Timisoara la Viena voi circula doar pe autostrada pe 2 din 3 tari (Ungaria si Austria). In plus, pe teritoriul Romaniei drumul Timisoara Cenad este de buna calitate.
IsNa
Pai asta asa e deja... De la Szeged ai autostrada pana la Viena. Iar pana la Szeged e f. bun drumul, si nici aglomerat nu e.
Timisoara -> Viena e mai scurt in timp ca si Timisoara -> Bucuresti.
Cypher4laguna
Mai demult ma dadeam in vant dupa autostrazi... stiti voi viteza etc. Dar mai nou, decat sa dau 3 euro/100km (+ un consum cu 2l/100 mai mare) mai bine merg pe drumurile astea care is... Nu pot sa ma plang in momentul de fata de drumul Bucuresti-Targu Mures. Si pana vad autostrada Bucuresti-Targu Mures gata, copii mei vor avea copii (p.s. nu sunt casatorit). Singura mea doleanta ar fi sa faca sectorul Brasov-Comarnic. In rest nu ma prea intereseaza. Ce-i drept riscul accidentelor stupide datorate depasirilor ar scadea daca ar fi 2 benzi pe sens in loc de una pe TOATE drumurile nationale de tip E, adica in traducere "Drum European".

Om trai si om vedea!
lightspeed
QUOTE(Cypher4laguna @ 26 Jan 2007, 20:29)
Mai demult ma dadeam in vant dupa autostrazi... stiti voi viteza etc. Dar mai nou, decat sa dau 3 euro/100km (+ un consum cu 2l/100 mai mare) mai bine merg pe drumurile astea care is...


Nu prea-nteleg, cum consum mai mare? Asta daca mergi cu viteza mare. Dar sunt convins ca mergand cu 100 km/h consumul va fi mai redus decat pe drum. Despre toll... cand valoarea timpului tau va fi suficient de mare decat costul toll'ului, vei plati cu drag toll'ul sa mergi pe autostrada.

On a completely unrelated note... Pe tema asta filozofam eu nu de mult... Este un paradox "time value - mode of action" pe care l-am remarcat... Cum se face ca in vest oameni care castiga 20-40-50$/h stau cuminiti la semafor la trecerea de pietoni, in schimb in Bucuresti alti oameni care castiga 2-5-10$/ora se-mbulzesc ca bivolii pe trecere, umbla sa treaca pe rosu cu orice pret?? Si cred ca daca coboara pe carosabil 1 m o sa se faca rosu mai devreme sau o sa se elibereze strada mai devreme sau (daca o fac in statia RATB) o sa vina autobuzul mai devreme? As, autobuzul tot atunci o sa vina, dar deoarece sunt coborati ca gastele-n drum, autobuzul nu va putea trage ca lumea in statie, si o sa-ncurce si circulatia restului vehiculelor, inclusiv al urmatorului autobuz (de pe alta linie) pe care-l asteapta cu atata nerabdare-n drum. Si btw unde naiba se grabesc asa? La blocul in care vecinul de sus asculta manele, vecinul de jos isi bate sotia si cainii vagabonzi latra sub geam? Damn I hate this shitty city...
radian
QUOTE(lightspeed @ 27 Jan 2007, 13:27)
Nu prea-nteleg, cum consum mai mare? Asta daca mergi cu viteza mare. Dar sunt convins ca mergand cu 100 km/h ...
*



Tu chiar mergi pe autostrada cu 100 km/h??? Nu te cred...
Cypher4laguna
Ideea e ca daca tot as avea o autostrada as merge cu 140 km/h... iar la Laguna inseamna in plus 1 l/100km si la Logan cel putin 2 litri /100 km (fata de consumul la 100-110 km/h). Oare merita alea 1-2 ore castigate (la o distanta de 350 km) fata de max 5 ore cat fac acum (exceptie blocari trafic Posada-Brasov)?
lightspeed
QUOTE(radian @ 27 Jan 2007, 14:01)
Tu chiar mergi pe autostrada cu 100 km/h??? Nu te cred...


Evident ca nu, dar daca benzina ar fi o constrangere as merge.
Cine merge pe A1/A2 vede destule semiepave Dacii antice ce merg in tihna cu 100 sau mai putin smile.gif

Edit: Nu cred ca asa ar trebui comparate consumurile. Asta presupune ca pe drumul national ai putea merge constant cu 90 km/h, ceea ce pur si simplu nu se intampla (ma refer pe drumurile aglomerate, pe langa care in fond se face autostrada) - trebuie franari la localitati, rabe, betivi etc., trebuie accelerat la iesiri localitati, depasiri etc.
AlexC
Gandeste-te la siguranta oferita de autostrada. Cate accidente nu se intampla din cauza depasirilor sau a intrarii unui vehicol pe celalalt sens de mers? Pe autostrada nu se va intampla asta niciodata...

Ca in loc de autostrada in 10 ani ai prefera drumuri nationale pe 2 benzi in 3 ani, ai dreptate, si eu sunt de aceeasi parere. Insa progresul vine cu un efort...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.