Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
george_scala_2004
QUOTE
Autostrada A1 Lugoj - Deva, Loturile 2,3 si 4 este probabil unul din proiectele cele mai macinate de probleme si intamplari nefericite, desi abia a trecut de faza incipienta a constructiei. Incompetenta administrativa, tergiversari birocratice, modificari de proiect abia dupa contractare sau descoperiri neprevazute pe traseu, au facut din autostrada Lugoj - Deva unul din marile proiecte pe care Romania nu va putea sa-l deconteze in totalitate din banii europeni nerambursabili pe ultimul exercitiu financiar.

Un cimitir ilegal pe traseu, o pestera cu lilieci protejati de lege, o halda de steril instabil pe aliniament, ecoductele pentru ursi si o oferta de la un constructor roman de circa 40% din valoarea estimata la licitatie - sunt doar cateva din elementele care contureaza profilul problematic al acestui proiect.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...alda-steril.htm

QUOTE
CNADNR "aruncă la coș" studiul de fezabilitate de 2,5 mil. euro al autostrăzii Sibiu-Pitești, realizat acum 7 ani, și mai comandă unul de peste două ori mai scump


http://www.zf.ro/zf-24/cnadnr-arunca-la-co...-scump-13814734

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/179...iu-pitesti.html

QUOTE
Dezvoltatorul imobiliar belgian Liebrecht & wooD a inaugurat, marți, un nou drum de acces către Autostrada Soarelui. Drumul asigură accesul către Autostrada A2 București - Constanța de la viitorul centru comercial Cernica Park, care va fi inaugurat în 2017, dar și localitățile Cernica și Fundeni.

Drumul de acces către Autostrada Soarelui are o lungime de 4 km și a fost realizat în urma unei investiții de 4,8 milioane de euro, finanțată integral de dezvoltator, a declarat, marți, Patrick Van Den Bossche, managing director al Liebrecht & wooD. "4,8 milioane de euro sunt bani mulți, dar acesta este prețul corect", a declarat Patrick Van Den Bossche la inaugurarea drumului de acces către A2.

Construcția drumului a început în urmă cu un an și jumătate. "Au fost mai multe soluții tehnice cu privire la realizarea drumului. Asta a încetinit procesul. Altfel ar fi fost construit în șase luni", a explicat Patrick Van Den Bossche.

Drumul oferă locuitorilor din Cernica, Fundeni și întreaga zonă Călărași acces rapid către autostradă, precum și posibilitatea de extindere și dezvoltare a zonei. Prin finalizarea acestui drum de acces către A2, locuitorii din zonă vor beneficia de o reducere cu 30 de minute din timpul călătoriei spre centrul orașului. În viitor, drumul va asigura și acces direct către Cernica Park, un proiect de retail în valoare de circa 110 milioane de euro.


http://www.b365.ro/un-nou-drum-de-acces-ca...rti_224774.html
george_scala_2004
QUOTE
Ministerul Transporturilor ar putea anunta in zilele urmatoare ce se va intampla cu autostrada Comarnic - Brasov, daca va continua sau va renunta la realizarea proiectului in sistem de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor. Premierul Ponta ceruse ca pana pe 15 februarie sa fie luata o decizie in cazul acestui proiect care presupune un cost foarte mare: 325 de milioane de euro platiti in fiecare an de catre statul roman timp de 26 de ani. In total, pentru constructia celor 53 de km de autostrada, intretinerea si operarea lor, Romania ar urma sa plateasca circa 8,5 miliarde de euro blink.gif  pana la finalul perioadei de concesiune.

In urma cu o luna, aflat la Ministerul Transporturilor unde ministrul Ioan Rus a prezentat strategia autostrazilor din varianta finala a Master Planului General de Transport, premierul Ponta a vorbit de Comarnic - Brasov si a cerut luarea unei decizii pana in 15 februarie. Totodata, Ponta a cerut sa fie facute publice toate detaliile legate de concesiunea in cauza.

Secretul financiar al autostrazii Comarnic - Brasov, facut public la peste un an de cand s-a semnat intelegerea: Statul roman ar urma sa plateasca firmelor ce vor construi si intretine autostrada 325,2 milioane de euro pe an

Documentul publicat de MT expune in mare parte informatiile prezentate in urma cu un an cand a fost semnat memorandumul intre guvern si concesionarul Vinci-Aktor-Strabag precum lungimea de 53 de km, costul de 1,8 miliarde de euro pentru constructie si poiectare sau valoarea taxei de 7 lei pe autoturism.

Ce apare nou este cuantumul sumei pe care statul roman ar urma sa o plateasca firmei concesionare in fiecare an.  Documentul cu detaliile privind proiectul de concesiune al autostrazii Comarnic - Brasov a fost publicat de Ministerul Transporturilor


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...tor-strabag.htm

QUOTE
O comisie a Companiei Nationale de Autostrazi a efectuat joi o inspectie a lucrarilor pe Lotul 1 al autostrazii A1 Arad - Nadlac, insa nu a facut receptia lucrarilor pentru ca a constatat o serie de lucrari nefinalizate. Traficul pe tronsonul in cauza a fost deschis in luna decembrie si va ramane in continuare deschis pentru ca lucrarile ramase de executat sunt in afara partii carosabile.

Potrivit unui comunicat al CNADNR remis HotNews.ro, Comisia de Receptie la Terminarea Lucrarilor pentru Autostrada Nadlac - Arad, Lot 1 a constatat o serie de lucrari nefinalizate:

- 40 de bucati bazine colectoare pentru asigurarea deversarii apelor

- montarea de panouri antiorbire pe 8,3 km conform proiectului de executie

- realizarea drumului tehnologic pe lungime de 50 km in lungul autostrazii

- curatarea santurilor de material care obstructioneaza scurgerea apelor

"De asemenea, pe intreg sectorul inspectat sunt necesare lucrari de reprofilare acostamente, taluze, completare cu pamant vegetal si refacerea cadrului natural", mai noteaza CNADNR care precizeaza ca receptia va fi facuta cand toate lucrarile de remediere for fi finalizate.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...efinalizate.htm
george_scala_2004
QUOTE
Demararea lucrărilor la autostrada Comarnic – Brașov vor fi amânate cu cel puțin două luni, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, anunțând că are nevoie de mai mult timp pentru a găsi finanțare.

Rus vrea să atragă în acest proiect instituții financiare externe și cere amânarea luării unei decizii până în luna aprilie.

„Am discutat cu consorțiul și, în varianta în care vom reuși să restructurăm proiectul și să găsim un model financiar mai eficient în raport cu bugetul țării, pe care să-l aducem într-o zonă în care pot participa și alte instituții financiare internaționale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discuții pe această temă) si dacă vom avea și o poziție favorabilă și din partea Eurostat, deci dacă găsim o astfel de variantă, care să fie acceptată de toată lumea, mergem mai departe. Daca nu, și se mențin datele actuale, va trebui să găsim o altă construcție a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurării proiectului continuăm până în luna aprilie discuțiile cu partenerii din consorțiul Vinci-Strabag-Aktor”, a transmis ministrul.

Cei 53 de kilometri ai autostrăzii ar urma să fie construiți în patru ani.


http://activenews.ro/autostrada-comarnic-b...ou_1885678.html
klaus
Deci s-a dus naibii pentru ceva timp autostrada comarnic-brasov. Din nou.
Eu as observa ca acel consortiu Vinci-Strabag-Aktor este cel care a castigat "dialogul competitiv"!!?? ( blink.gif ) sursa.
george_scala_2004
QUOTE
Traseul autostrazii Comarnic - Brasov a fost revizuit, iar costurile proiectului au fost estimate la "doar" 1 miliard de euro in ultima varianta din Master Planul de Transport, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate situatiei. In plus, tronsonul este unul eligibil pentru fonduri europene nerambursabile si ar putea fi realizat printr-un mix fonduri europene + buget de stat + imprumuturi de la institutii precum BEI sau BERD, iar costurile finale ale proiectului ar putea fi si mai mici daca s-ar licita intr-o procedura transparenta si care sa asigure o adevarata competitie intre constructori. Desi informatiile se regasesc in Master Plan, autoritatile au decis, sambata, sa mai prelungeasca inca doua luni discutiile cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor pe marginea concesiunii Comarnic-Brasov, care presupune un cost de constructie de 1,8 miliarde de euro. Pentru aceasta, statul roman va plati anual cate 325 milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pentru constructia, operarea si intretinerea celor 53 de km de autostrada.

In varianta finala a Master Planului General de Transport (MPGT), doscument care inca nu a fost finalizat in intregime si din care Ministerul Transporturilor a prezentat doar o sinteza, traseul autostrazii Comarnic - Brasov a fost revizuit si intreg proiectul regandit, astfel incat costurile estimative ajung la aproape 1 miliard de euro, o suma substantial mai mica decat cele 1,8 miliarde de euro pentru proiectul in varianta concesiunii cu Vinci-Aktor-Strabag.

Practic, traseul autostrazii a fost in detaliu analizat si a fost regandit intr-o varianta in care e nevoie de tuneluri doar pe o lungime de 13 km. Astfel, noul cost estimat pentru constructia Comarnic - Brasov ar fi de aproape 1 miliard de euro, iar de la Comarnic la Ploiesti costul ar fi de aproape 300 de milioane de euro, potrivit unor surse apropiate situatiei consultate de HotNews.ro.

Daca autostrada Comarnic - Brasov ar fi scoasa la licitatie in modul clasic, s-ar putea obtine chiar si un pret mai mic decat cel estimat

In plus, realizarea proiectului intr-un sistem clasic de achizitie publica precum lictatiile ar putea duce ca intr-un final costul intregului proiect sa fie si mai mic. Din experientele de pana acum, proiectele de autostrada scoase la licitatie - majoritatea pe fonduri europene - au fost atribuite si contractate cu oferte care ajung in medie la 70-80% din costul estimat.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...oncesiunii-.htm

Sa rasara Soarele? Bine ar fi...
george_scala_2004
Din ciclul Mircea, fa-te ca lucrezi astazi gargaragiii sefi peste drumurile noastre:

QUOTE
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, s-a intalnit marti cu reprezentantii conducerii Companiei Nationale de Autostrazi si a discutat pe marginea problemelor si stadiul proiectelor in derulare. Rus a sustinut ca CNADNR "trebuie sa devina un jucator activ pe piata infrastructurii rutiere din Romania" si ca e nevoie de o schimbare de fond a activitatii companiei. "Vreau mai multa atentie si determinare in ceea ce faceti", a declarat Rus, cerand o prirotizare a proiectelor strategice.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ceea-faceti.htm

Parca era o lege data tot de psd prin 2002, aia de intericea fumatul...ca io vad pe masa niste scrumiere si cel putin un pachet de tigari...

QUOTE
România a pierdut zeci de milioane de euro, dați de Uniunea Europeană pentru infrastructura de transport, din cauza gestionării proaste a investițiilor. Unul dintre șefii care au decis modalitatea proastă de cheltuire a banilor este funcționar public la Guvern și consilier pe probleme de transport.

Ultimele trei contracte derulate de România prin programul ex- ISPA arată cum și-au bătut joc șefii de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), dar și cei de la Ministerul Transporturilor de fondurile europene: au organizat licitații de mântuială și au plătit lucrări care nu erau prevăzute în proiect, potrivit ultimului raport public al Curții de Conturi. Cert este că România suportă acum corecții financiare de aproape 24 de milioane de euro in programul ex-ISPA.


http://www.evz.ro/24-de-milioane-de-euro-d...t-risipite.html

QUOTE
Autostrada A3 Comarnic - Brasov poate fi facuta si din bani europeni in noul exercitiu financiar european 2014 - 2020. Desi scumpa, autostrada ar putea fi realizata printr-un mix intre fondurile europene nerambursabile, fonduri de la buget si fonduri din imprumuturi. In exercitiul financiar trecut, autostrada nu a putut beneficia de finantare europeana pentru ca autoritatile romane nu au inclus-o in programul convenit cu Comisia Europeana, ci au sperat la solutia - minune: concesiunea. In 2004 si in 2009, tentativele de concesionare au picat. Acum, Guvernul mai "discuta" inca doua luni pana sa ia o decizie finala cu a treia tentativa: continua sau nu concesiunea care presupune constructia, operarea si intretinerea a 53 de km contra unei plati anuale de 325 de milioane de euro de la buget timp de 26 de ani. Adica 8,45 de miliarde de euro in total.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ucru-trecut.htm
george_scala_2004
QUOTE
Strategia de Implementare a proiectelor din versiunea finala a Master Planului General de Transport (MPGT) trebuie sa fie dezbatuta public, avand in vedere ca acest document va stabili prioritatea, termenele de implementare si sursele de finantare pentru fiecare proiect din Master Plan, sustin utilizatorii comunitatii PeUndeMerg.ro, intr-o scrisoare deschisa catre Ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Forumistii amintesc ca dezbaterea publica organizata anul trecut pe marginea primei variante a MPGT-ului a fost una care a avut efecte si a dus la schimbarile importante regasite acum in varianta finala a documentului strategic.


http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g68417#msg68417
Iszy
"Vreau mai multa atentie si determinare in ceea ce faceti",

Cu munca; e bai! Cred ca putea sa ceara orice...altceva.
george_scala_2004
QUOTE
De mai bine de trei ani s-au contractat primele lucrari de modernizare a Soselei de Centura Nord a Municipiului Bucuresti, iar de peste un an si patru luni se lucreaza la cele doua capete DN2-A2 si DN7-A1. Acum insa, unul dintre contracte a fost reziliat, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro, iar al doilea contract abia a ajuns la 30%. In tot acest timp, pe sectorul de 20 de km modernizat la patru benzi si deschis in 2010 raman numeroase zone problema, dar autoritatile promit masuri: sens giratoriu la intersectia cu drumul spre Tunari, finalizarea bretelei de coborare a pasajului de la Chitila inaugurat tot in 2010 si pasarele pietonale peste tot unde trecerile de pietoni au fost facute pe carosabil.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...rat-deja-pa.htm
george_scala_2004
QUOTE
Negocierile cu reprezentantii Comisiei Europene asupra Master Planului de Transport vor incepe in martie, primele discutii fiind programate pentru 9-13 martie, a anuntat ministrul transporturilor, Ioan Rus, la sedinta de guvern de miercuri.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...9-13-martie.htm

QUOTE
Contractul pentru constructia lotului de autostrada de langa Targu Mures, de la Ungheni la Ogra a fost semnat cu asocierea Strabag - Straco pentru 252 de milioane de lei, a anuntat miercuri Compania de Autostrazi. Lotul de autostrada in lungime de 10 kilometri face parte din autostrada Campia Turzii - Ogra - Targu Mures (52 km) si are termen de realizare 12 luni.

"Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România anunță că în data de 24.02.2015, a fost semnat contractul „Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Lot 2: Ungheni - Ogra, km 4+500 - km 14+605”. Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziție publică (licitație deschisă), Asocierii  JV SC STRABAG SRL – SC STRACO GRUP SRL (Lider de Asociere - SC STRABAG SRL) și are o valoare totală de 251.349.460,28 lei fără TVA", a anuntat CNADNR


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...en-executie.htm

25 Feb 2015, 18:01:
QUOTE
Guvernul a aprobat azi, printr-un memorandum, Master Planul General de Transport (MPGT) precum si o parte din strategia de implementare a proiectelor, impreuna cu un plafon de 7 miliarde de euro din imprumuturi publice si accize pentru perioada 2014 - 2020 in special pentru constructia de autostrazi. Totusi, Ministerul Transporturilor inca nu a publicat documentele integrale, astfel incat continutul final al Master Planului si prioritizarea proiectelor inca nu sunt publice.

"Guvernul României a aprobat astăzi, 25 februarie 2015, Master Planul General de Transport al României în vederea transmiterii acestuia la Comisia Europeană pentru îndeplinirea de către România a condiționalității ex-ante necesare pentru accesarea de fonduri structurale în cadrul Programului Operațional Sectorial Infrastructură Mare", anunta Guvernul intr-un comunicat de presa.

Potrivit Executivului, "valoarea totală a proiectelor identificate în cadrul Master Planului General de Transport este de 45,451 mld de euro, care include proiecte de investiții în infrastructura de transport a României pentru sectorul de transport rutier, feroviar, aerian, naval și multimodal".


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...-autostrazi.htm


26 Feb 2015, 09:52:
http://www.businessmagazin.ro/actualitate/...pezire-13895348

si contractele cu regii asfaltului??? ce se va intimpla cu aceste utilaje: vor fi folosite de cndadnr su vor fi inchiriate firmelor?

26 Feb 2015, 09:55:
QUOTE
CNADNR a anunțat că va demara lucrări de reabilitare pe tronsonul București-Fundulea, cunoscut șoferilor din România că era plin de gropi.

Astfel, din această primăvară, CNADNR va scoate un strat de beton de 8 centimetri de pe București-Fundulea și îl va înlocui cu un strat de asfalt.

Asfaltarea segmentului betonat, în lungime de aproximativ 25 de kilometri, ar urma să rezolve problema gropilor care apar în fiecare iarnă, iar lucrările vor costa aproximativ 20 de milioane de euro. Anunțul a fost făcut astăzi, de către directorul Direcției de Întreținere a DN și Autostrăzilor, Florea Dascălu.
Potrivit acestuia, traficul în sezonul estival se va desfășura cu restricții, pe o singură bandă pe sens. "Soluția care este deja aprobată este frezarea a 8 centimetri a betonului de ciment și înlocuire cu asfalt. Va fi un șantier și lucrările se vor face sub circulație. Se va lucra pe jumătate de cale. Încercăm să rezolvăm până la sfârșitul anului", spune Florin Dascălu.


http://www.capital.ro/dispare-singura-auto...in-romania.html
george_scala_2004
QUOTE
Ministerul Transporturilor a facut publice joi cele doua documente cheie ale strategiei Romaniei privind investitiile publice in transporturi pentru urmatorii 15 ani: Memorandumul care aproba Master Planul General de Transport (MPGT) si Strategia de Implementare, documentul care stabileste prioritizarea proiectelor. In ceea ce priveste componenta rutiera, in Memorandum este prezentat scenariul reiesit in urma analizelor, cu o ierarhizare pe baza de punctaj pentru cele 12 proiecte de autostrazi si 18 proiecte de drum expres. In Strategia de Implementare, insa, oridinea de prioritizare este alta, iar punctajele proiectelor au fost modificate pentru a ajusta scenariul pentru implementare.

Guvernul a adoptat miercuri un Memorandum privind Master Planul General de Transport, impreuna cu Strategia de Implementare care stabileste prioritizarea proiectelor de infrastructura pe fiecare sector. In sedinta de miercuri, prin memorandum, s-a aprobat componenta Strategiei de Implementare care stabileste prioritizarea proiectelor pe baza unui punctaj (detalii aici). Trebuie precizat insa ca partea de Strategia de Implementare care stabileste modelul financiar pentru fiecare proiect inca este in elaborare si va fi finalizat in perioada ce urmeaza.

Documentele integrale au fost facute publice abia joi de catre Ministerul Transporturilor.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...re-document.htm blink.gif wacko.gif

QUOTE
Memorandumul privind Master Planul General de Transport (MPGT) impreuna cu Strategia de Implementare, documentul cheie care stabileste prioritizarea prioiectelor din MPGT, a fost adoptat miercuri de Guvern, iar joi Ministerul Transporturilor a publicat documentele pe site-ul sau. Vezi in articol care sunt si cum sunt prioritizate proiectele feroviare, navale si aeriene in Strategia de Implementare a Master Planului de Transport.

Topul investitiilor prioritare in aeroporturi: 1. Tulcea; 2. Craiova; 3. Baia Mare; 4. Timisoara; 5. Otopeni

Guvernul a adoptat miercuri un Memorandum privind Master Planul General de Transport, impreuna cu Strategia de Implementare care stabileste prioritizarea proiectelor de infrastructura pe fiecare sector. In sedinta de miercuri, prin memorandum, s-a aprobat componenta Strategiei de Implementare care stabileste prioritizarea proiectelor pe baza unui punctaj (detalii aici). Trebuie precizat insa ca partea de Strategia de Implementare care stabileste modelul financiar pentru fiecare proiect inca este in elaborare si va fi finalizat in perioada ce urmeaza.

Documentele integrale au fost facute publice abia joi de catre Ministerul Transporturilor.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ndum-guvern.htm
QUOTE
Soferii din vestul tarii au toate motivele sa fie optimisti: lucrarile la autostrada ce leaga Timisoara de Lugoj au avansat substantial si, daca vor continua in acelasi ritm, pana la sfarsitul anului se va putea circula pe acest tronson.

Mai mult, constructorul a lucrat si pe timp de iarna, chiar daca intr-un ritm mai putin vioi, fiind atacate lucrarile mai mici, dar si procedurile birocratice. Un reprezentant al constructorilor a explicat in exclusivitate pentru opiniatimisoarei.ro ca birocratia este unul din motivele pentru care lucrarile nu au avansat pe cat de repede s-ar fi dorit.

Acesta ne-a explicat ca proiectul initial nu a prevazut toate exproprierile necesare si ca abia la sfarsitul anului trecut Guvernul a dat o hotarare prin care a expropriat restul spatiilor necesare.

„Va dau un exemplu. In zona Topolovat trebuie mutati niste stalpi de inalta tensiune, dar in proiect nu era prevazut terenul pe care vor fi mutati, asa ca a trebuit expropriat separat, iar asta a durat foarte mult si ne-a incurcat. Abia acum se obtin autorizatiile de constructie, iar compania de electricitate nu se grabeste catusi de putin”, ne-a spus inginerul care lucreaza la acest proiect.

Cu toate acestea, italienii care construiesc autostrada sunt destul de optimisti si sper sa dea in folosinta intreg lotul pana la sfarsitul anului, chiar daca, potrivit contractului, ar avea timp sa o faca pana in iulie 2016.


http://www.opiniatimisoarei.ro/fotoreporta...onul/26/02/2015




Iszy

"Vreau ca pana la urmatoarea sedinta sa identificam si sa prioritizam proiectele strategice, vreau solutii clare si fapte concrete la problemele discutate. Vreau mai multa atentie si determinare in ceea ce faceti, a subliniat Ioan Rus la finalul intalnirii.

Na pac pac pac militareste....tare as dori sa cunosc primele 5 prioritati din Planul de management al directorului Neaga. Cinci prioritati pentru 2015.
george_scala_2004
QUOTE
Licitatia pentru reactualizarea Stduiului de Fezabilitate (SF) pentru autostrada Sibiu - Pitesti a fost relansata in iunie 2014 dupa mai bine de 18 luni de la momentul cand in noiembrie 2012 o licitatie asemanatoare a fost anulata pentru ca expertii europeni au facut o serie de observatii si recomandari. Cu toate acestea, desi au relansat cu mari intarzieri licitatia - cam cat e nevoie sa construiesti de la zero o autostrada - autoritatile de la drumuri au ignorat una din recomandarile europene. Expertii europeni au indicat ca, pentru un asemenea proiect complex, ar fi bine sa fie numit un supervizor independent, de preferinta cu experienta internationala. Compania de Autostrazi spune ca nu a considerat necesar un asemenea lucru si ca de supervizarea realizarii SF-ului se va ocupa o echipa proprie, inclusiv cu personal de la Drumuri si Poduri Bucuresti si Brasov.

---

Miza: Desi vorbim numai de o recomandare, aplicarea acesteia ar fi aratat o maxima seriozitate din partea autoritatilor romane pentru realizarea proiectului


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...tatia-tocma.htm
george_scala_2004
[quote]Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a răspuns solicitării Instituției Prefectului de a comunica stadiul în care se află execuția lucrărilor la loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva.
Astfel, lucrările la Lotul 3 de autostradă au un stadiu de realizare de 3,92 la data de 15.02.2015. Până acum au fost executate terasamente, lucrări la infrastructură – fundații podețe, infrastructură ITS.
La Lotul 4, lucrările au un stadiu de realizare de 23%. Pe această porțiune au fost realizate terasamente, a fost turnat stratul de formă, stratul de findație pe o distanță de 5,3 km. A fost turnat și un strat de bază pe o distanță de 4,9 km.[/quote]

http://hunedoaralibera.ro/care-este-stadiu...zii-lugoj-deva/

http://adevarul.ro/locale/hunedoara/autost...f19d/index.html

https://www.youtube.com/watch?v=OkPFtGl_pnU
[quote]ARAD. Ieri a plouat în Arad, la un moment dat precipitațiile fiind importante cantitativ. Însă pentru muncitorii care s-au gândit să repare autostrada Arad-Timișoara vremea nu a părut a fi o problemă. Trebuie menționat faptul că șoseaua de mare viteză a cedat iar. Gropile și-au făcut apariția pe partea carosabilă imediat după trecerea sezonului rece. Pentru ca traficul să fie unul în regim de siguranță, a fost nevoie de intervenția muncitorilor. Aceștia s-au conformat și s-au deplasat pe teren. Au închis circulația pe o bandă, pe sensul de mers Arad-Timișoara, au început să decoperteze asfaltul cu probleme, dar între timp a venit ploaia. Acest lucru nu i-a oprit, însă, pe muncitori. Au turnat straturi uriașe de asfalt (din punct de vedere al suprafeței) chiar în gropile pline cu apă, în timp ce ploaia torențială cădea peste asfaltul încins, proaspăt turnat. Specialiștii în domeniu nu dau nicio șansă ca reparația să reziste. „Dacă asfaltul a fost turnat pe ploaie, acesta nu face priză cu stratul de bază pe care a fost turnat. Este o chestiune de timp până în momentul în care bitumul va ceda, va crăpa, iar gropile vor reapărea”, a spus un drumar cu experiență.[/quote]

http://www.aradon.ro/au-asfaltat-autostrad...-ploaie/1510722

[quote]Cum va fi legată centura Vâlcele-Apahida de A3. Costurile estimative pe kilometru sunt uriașe
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), în parteneriat cu firma Maxi Design Construct, cea care a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate, a prezentat două variante de legare a centurii Vâlcele-Apahidă de Autostrada Transilvania. Una dintre variante prevede construirea unui viaduct. [/quote]

http://citynews.ro/eveniment/foto-cum-va-f...-kilometru-sunt

[quote]Proiectele deceniului la Cluj: drum expres dinspre Gilău și legătură directă între Mănăștur și Apahida
Primarul Clujului, Emil Boc, a prezentat câteva proiecte importante de infrastructură care sunt cuprinse în noul PUG, valabil pentru următorii 10 ani. Astfel, șoferii vor putea ajunge, prin legături directe, de la Gilău la Cluj-Napoca, din Mănăștur la nodul Apahida-Vâlcele, dar și din Baciu, prin Tăietura Turcului, spre Bulevardul Muncii.[/quote]

http://bistrita.citynews.ro/eveniment/proi...-intre-manastur

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r5925A.pdf blink.gif wacko.gif

http://www.cdep.ro/interpel/2014/r1718B.pdf icon_mrgreen.gif unsure.gif

[quote]Nicio autostradă nu va străbate județul Suceava, nici în zona munici-piului reședință de județ și nici pe alte trasee care sunt intens circulate. Nu este doar o proiecție pentru patru – cinci ani ori pe un deceniu, ci una care se referă la cum va trebui să arate țara noastră în 2030 sub aspectul infrastructurii rutiere. Din acest punct de vedere, perspectivele județului Suceava de a fi legat prin autostrăzi de vestul țării sau de sudul acesteia ori să poată ajunge prin Ucraina până la Marea Baltică sunt zero.

Așa au decis mințile luminate din Ministerul Transporturilor că nu ne trebuie nouă să avem autostrăzi pentru că avem drumuri și ni se vor mai face câteva. Ca să ne închidă gura nouă și Botoșaniului ni s-a oferit un fel de surogat și anume drumuri expres care să facă legătura cu autostrăzi.

Se reia o mai veche poveste: Suceava este un județ care merită a fi ocolit de modernizare, nu și de promisiuni în ani electorali. Cu ani în urmă, când E 85 a fost transformat în drum expres, lucrările nu au mers cum era firesc până la Siret prin Suceava, ci au fost deviate de la Roman spre Iași. Acum, când o autostradă – altminteri prevăzută în Planul Național de Amenajare a Teritoriului – era necesară până la Siret, din nou județul Suceava este ocolit de așa ceva, prin inovația birocratică numită “Varianta actua-lizată a Master Planului de Transport”. In sfârșit, drumul expres care trebuia să fie făcut cu mai bine de zece ani în urmă, este prevăzut a fi făcut în următorii 15 ani până la Siret.[/quote]

http://www.obiectivdesuceava.ro/local/suce...zile-pe-hartie/

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/poli...ri--201909.html

[quote]Denumirea A10 – ”Autostrada Sebeș-Turda” nu se mai regăsește în draftul final al MasterPlanului General de Transport prezentat marți, 10 februarie a.c., de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat.

Noua autostradă, la care în unele puncte a demarat deja construcția se va numi ”Autostrada Mureș-Arieș”, așa cum rezultă din documentația prezentată parlamentarilor.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, marți, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al MasterPlanului General de Transport (MPGT). După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuși 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului și legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă.[/quote]

http://www.ziarulunirea.ro/autostrada-sebe...lba-310327.html

[quote]Pe lotul 1, zona Sebeș – Pârâul Iovului, în această perioadă se organizează șantierul și se execută lucrări de sondare și decopertare, iar pe lotul 2, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, se fac sondări de teren. În câteva imagini realizate sâmbătă, 21 februarie, se poate vedea că lucrările au avansat,în privința organizării de șantier, dar și la decopertări, pe cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș Turda.

Autostrtada Sebeș-Turda (A10) va face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3. CNADNR a împărțit tronsonul de 70,0 km în patru loturi de 17 kilometri, 24,2 km, 12,4 km și 16,3 km: Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeș până la Pârâul Iovului; Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda.[/quote]

http://www.ziarulunirea.ro/foto-autostrada...ari-311812.html

[quote]Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, este de părere că începerea lucrărilor din Master Planul pentru construcția de autostrăzi ar putea determina români care lucrează în străinătate ca fierar-betonist sau dulgher să revină în țară

Tronsonul 2 al autostrazii Orastie - Sibiu„La discuțiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducătorii acelei companii, după ce i-am arătat Master Planul, mi-a explicat următorul lucru: «Domnule ministru, în urmă cu 12-13 ani, lucram în Portugalia. Și portughezii erau, vreun milion jumate-două milioane, la căpșuni sau ca fierar-betoniști în toată Europa. În momentul în care au început (lucrările – n.r.), s-au întors acasă un milion de portughezi din forța activă de muncă»”, a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

El a apreciat astfel că, dacă România va începe lucrările de construcție prevăzute în Master Plan-ul de transport, foarte mulți dintre românii care în prezent lucrează ca fierar-betonit sau dulgher în alte state europene vor reveni în țară, pentru un salariu mai mare sau în „condiții rezonabile”.[/quote]

http://www.ziarulunirea.ro/demararea-lucra...ara-312415.html
[quote]La Prefectura Cluj a avut loc miercuri prezentarea variantelor de legare a centurii Valcele - Apahida, prin Drumul Național 1 Cluj-Turda, cu Autostrada Transilvania. Au fost prezenți directorul general al Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), Narcis Neaga, prefectul județului Cluj, Gheorghe Vușcan, directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan și reprezentanții firmei care realizează studiul de fezabilitate.

Reprezentanții firmei Maxi Design din București, care lucrează în acest moment la studiul de fezabilitate (SF) al bretelei de legătură Mărținești, au spus că au în lucru două variante principale de traseu, una mai scurtă de 5 kilometri, dar care ar cuprinde și unele lucrări de artă mai complexe (cum ar fi un viaduct de circa 400 de metri lungime), și una mai lungă de circa 6 kilometri, ambele având o porțiune comună de 2 kilometri, și mai există o variantă secundară, pentru care se poartă discuții cu DRDP Cluj.[/quote]

http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...ce--135746.html

[QUOTE]Procurorii investighează o posibilă fraudă de proporții, în care s-ar fi spălat 100 de milioane de euro.
Cei vizați sunt acuzați că au creat circuite fictive pentru a nu plăti taxele și impozitele datorate statului.

Banii au ajuns la ei prin diferite acte false. Polițiștii au ridicat documente de la mai multe firme cu afaceri importante, care au încheiat mai multe contracte cu statul.
Firma austriacă Strabag este una dintre companiile care a câștigat contracte de peste un miliard de lei pentru construcția autostrăzii Câmpia Turzii – Târgu-Mureș. Strabag a fost de asemenea unul dintre constructorii Autostrăzii Orăștie-Sibiu și unul dintre concesionarii autostrăzii Comarnic-Brașov, conform hunedoaralibera.ro. Strabag Austria susține că filiala sa din România nu este vizată de acuzații.[/QUOTE]

http://www.oradesibiu.ro/2015/03/04/una-di...rauda-colosala/

[QUOTE]Oficialii din Ministerul Transporturilor se bâlbâie când vine vorba despre autostrăzi. În Master Planul General de Transport, autostrada Sibiu-Pitești, intens cerută atât de oficialii de la Bruxelles și de exportatori, apare ca fiind prioritară, însă, în realitate, autostrada Bacău-Pașcani este mai importantă. Evident, în alt document.

Ministerul Transporturilor a făcut publice cele două documente cheie ale strategiei României privind investițiile publice în transporturi pentru următorii 15 ani: Memorandumul care aprobă Master Planul General de Transport (MPGT) și Strategia de Implementare, documentul care stabilește prioritizarea proiectelor, informează Realitatea.net.
În ceea ce privește componenta rutieră, în Memorandum este prezentat scenariul reieșit în urma analizelor, cu o ierarhizare pe baza de punctaj pentru cele 12 proiecte de autostrăzi și 18 proiecte de drum expres. În Strategia de Implementare, însă, oridinea de prioritizare este alta, iar punctajele proiectelor au fost modificate pentru a ajusta scenariul pentru implementare. În ceea ce privește Strategia de Implementare aprobata, aceasta stabilește o prioritizare a proiectelor destul de diferită față de scenariul recomandat în Master Plan.[/QUOTE]

http://www.oradesibiu.ro/2015/02/28/gafa-a...te-monumentala/

[QUOTE]Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a răspuns solicitării Instituției Prefectului de a comunica stadiul în care se află execuția lucrărilor la loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva.
Astfel, lucrările la Lotul 3 de autostradă au un stadiu de realizare de 3,92 la data de 15.02.2015. Până acum au fost executate terasamente, lucrări la infrastructură – fundații podețe, infrastructură ITS.
La Lotul 4, lucrările au un stadiu de realizare de 23%. Pe această porțiune au fost realizate terasamente, a fost turnat stratul de formă, stratul de findație pe o distanță de 5,3 km. A fost turnat și un strat de bază pe o distanță de 4,9 km.[/QUOTE]

http://hunedoaralibera.ro/care-este-stadiu...zii-lugoj-deva/

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat...i%20lot%201.pdf

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat...i%20lot%203.pdf
[QUOTE]
„CNADNR a semnat în data de 20 februarie contractul de lucrări Achiziționare noi lucrări aferente soluției de amenajare punct de control la trecerea frontierei la km 0+500 și a parcării de scurtă durată de la km 0+930”, au anunțat drumarii. Aceștia mai spun că lucrările sunt necesare pentru finalizarea contractului care se referă la realizarea autostrăzii Nădlac-Arad.

Deoarece asocierea Astaldi-Max Boegl se află deja cu toate utilajele pe șantier, CNADNR a negociat direct realizarea lucrărilor mai sus-menționate. Iar suma care va fi încasată de constructor nu este una deloc mică. 26.050.000 de lei vor încasa cei de la Astaldi și Max Boegl pentru a realiza punctul de trecere a frontierei și parcarea în care camioanele își vor aștepta rândul la control. 85 la sută din totalul fondurilor vor fi decontate de Uniunea Europeană, restul urmând să fie suportat de statul român.
CNADNR a explicat și motivul pentru care va plăti direct, fără licitație, 6 milioane de euro. Potrivit legii achizițiilor publice, „autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare atunci când, ulterior atribuirii unui contract de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă își propune să achiziționeze noi lucrări, respectiv noi servicii, care sunt similare lucrărilor ori serviciilor achiziționate prin atribuirea contractului inițial”.
Compania de autostrăzi a stabilit și termenele de construcție pentru punctul de trecere a frontierei. Constructorul va trebui să finalizeze lucrările în 125 de zile, adică patru luni de la demararea lor.[/QUOTE]

http://www.aradon.ro/fac-granita-pe-autostrada/1510300

[QUOTE]Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a informat că în prezent, la aproape un an de la începerea lucrărilor pe tronsonul IV al viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, constructorii au finalizat un sfert din proiect. Pe tronsonul al treilea, gradul de finalizare este sub cinci la sută. Loturile III și IV ale viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj se află în lucru de aproape un an, iar estimările optimiste privind terminarea proiectului mai devreme de luna mai a anului 2016, când a fost prevăzută potrivit contractului, nu mai au susținere. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a informat Prefectura Hunedoarei că până în prezent, pe tronsonul IV al viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, cel cuprins între Șoimuș (Deva) și Gurasada, gradul de finalizare al proiectului este de sub 25 la sută.[/QUOTE]

http://adevarul.ro/locale/hunedoara/autost...f19d/index.html

[QUOTE]Bătaie mare pentru proiectul șoselei de centură a municipiului Satu Mare, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România anunțând că au fost depuse 14 oferte pentru construcția drumului de ocolire. Firme din Italia, Spania, Bulgaria, Austria și România vor să construiască cei 19,5 km km ai centurii de ocolire a municipiului Satu Mare.

Supriza de proporții a oferit-o o firmă din Zalău, care împreună cu firme din Spania și Franța, a depus cea mai bună ofertă din punct de vedere financiar. Consinit Zalău, în asociere cu spaniolii de la Corsan Corvian SA și francezii de la Egris România SA, s-a angajat să construiască centura municipiului Satu Mare pentru 336.183.382 lei. Cele trei firme au și doi subcontractanți, Iptana București și Good Prod Zalău.

„Pe holurile Ministerului Transporturilor se vorbea numai italiană și spaniolă în ziua în care a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitație. De parcă nu eram în România”, a declarat unul din participanții la licitație.

Din Satu Mare, doar firmele Samcif SA și Viakon Drum SRL au avut ”îndrăzneala” să participe la licitație, în asociere cu firme din Cluj, București și Bulgaria.[/QUOTE]

http://www.voceatransilvaniei.ro/exclusiv-...lioane-de-euro/
[QUOTE]
Trei dintre cei patru parlamentari de Bistrița-Năsăud ai PNL – deputații Ioan Oltean și Stelian Dolha, co-președinți ai acestei filiale, și senatorul Cristian Florian – au susținut, sâmbătă, o conferință de presă în care au pledat pentru necesitatea introducerii în Master Planul de transport a unei autostrăzi a Nordului, care să lege Satu Mare de Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava.

Deputatul PNL Ioan Oltean a reamintit faptul că acest proiect a fost prins în prioritățile guvernamentale încă din anul 2006, însă, în prezent, Autostrada Nordului a fost scoasă din Master Planul de transport iar în locul ei a fost prevăzut un drum expres pe relația Cluj – Dej – Bistrița.

Având în vedere acest aspect, parlamentarii PNL de Bistrița-Năsăud au decis să demareze o acțiune publică, prin care să determine Guvernul să își regândească poziția față de Autostrada Nordului.

Încercăm să demarăm noi o acțiune și parlamentară, și politică, și civică, prin care să antrenăm forțele parlamentare din cele cinci județe (Satu Mare, Maramureș, Cluj, Bistrița-Năsăud și Suceava – n.r.). Am vorbit cu o parte din colegii mei pentru a subscrie și a susține această inițiativă”, a anunțat Oltean, citat de Agerpres. [/QUOTE]

http://www.voceatransilvaniei.ro/autostrad...rii-bistriteni/

[QUOTE]
autostrada Brasov-Bacau este la un pret similar cu drumul expres Tg. Mures-Tg. Neamt! O spune Master Planul General de Trasnport (MPGT)!

Autostrada Bacau-Brasov - 160 km
Estimare oct. 2014: 13 mil Euro/km
Estimare feb. 2015: 11,5 mil Euro/km

Autostrada fazata Tg. Mures-Tg. Neamt - 184 km
Estimare oct. 2014: 13 mil Euro/km (drum expres)
Estimare feb. 2015: 12 mil Euro/km (75% din 16 mil Euro/km autostrada)

Per final, beneficiile aduse de Tg. Mures-Tg. Neamt vor fi mult mai mari.[/QUOTE]

http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/mpgt2015.pdf

http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/anexempgt.pdf

[QUOTE]
Exclusiv: Imagini A10 Sebes - Turda Loturi 1 si 2
[/QUOTE]
http://www.130km.ro/articol27.html

[QUOTE]O firmă din conglomeratul coreean ce fabrică televizoarele Daewoo a blocat licitația pentru autostrada Sibiu-Pitești

O firmă din conglomeratul coreean ce fabrică televizoarele Daewoo a blocat licitația pentru autostrada Sibiu-Pitești

Două firme, din care prima deținută de un controversat om de afaceri, cealaltă core­eană, au blocat licitația pentru studiul de fezabilitate al celei mai dificile autostrăzi a României, anume Sibiu-Pitești.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) se străduie de aproape un an de zile să selecteze o firmă care să realizeze studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești, una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România. Studiul de fezabilitate este esențial pentru implementarea proiectului căci, fără el, nu se știe cât poate costa autostrada, care este traseul recomandat, ce probleme pot apărea în cons­truirea acesteia.

În vara anului trecut nu mai puțin de patru firme au depus contestații privind caietul de sarcini. Contestațiile au fost soluționate însă, luna trecută, a apărut o nouă problemă. Asocierea firmelor Romair Consulting și Dongbu Engineering au reclamat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) desemnarea unei alte asocieri, anume Spea Ingineria Europea Italia – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL drept câștigătoare. Nemulțumirea asocierii Romair-Dongbu pare a fi faptul că a avut un preț de 23,4 milioane lei, fără TVA, cu aproape 6 milioane de lei mai mic decât cel al asocierii româno-italiene.

Surse din cadrul CNADNR afirmă că motivul excluderii Romair Consulting-Dongbu Engineering este lipsa de experiență în elaborarea documentației specifice autostrăzilor și prețul neobișnuit de mic solicitat.
[/QUOTE]

http://www.romanialibera.ro/actualitate/pr...-pitesti-369489

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/cont...sti-104413.html

[QUOTE]
În 2015, am intrat în al șaselea an de la demararea lucrărilor pe autostrada A1 în centrul și vestul României, timp în care au fost finalizate lucrările pe 220 km, din totalul celor circa 338 km, de la Nădlăc la Sibiu.

În conformitate cu termenele contractuale asumate de către constructorii celor 5 loturi de autostradă aflate în prezent în diferite faze de execuție (circa 118 km) toate lucrările ar trebui terminate până în vara anului 2016.

În ceea ce privește lotul Arad-Nădlac, constructorul autostrăzii, asocierea Bogl-Astaldi, se concentrează la început de martie 2015 pe trei tronsoane:

A. În zona km 0-2 la intrarea în România se execută și finalizarea fundației viitoarei parcări de scurtă durată (stânga și dreapta) și platforma, viitorului PCTF, care va fi prevăzut, provizoriu, cu containere metalice, până la aderarea României la spațiul Schengen;

B. În zona km 28.494 până la km 29.651 de la DN7 până la pasajul de cale ferată, se finalizează fundația autostrăzii până la cota finală, urmează balastul stabilizat, două straturi de asfalt binder și stratul de asfalt de uzură (circa 1,1 km);

C. În zona km 38.682 la viitorul nod rutier Arad, la intrare pe lotul spre Nădlac, constructorul a reluat lucrările de finalizare a acestui nod, la aproape doi ani de la oprirea lucrărilor pe acest lot.[/QUOTE]

http://www.puterea.ro/economie/fotoreporta...015-109716.html
Iszy
' autostrada lui Boc ' va fi legata de ' centura lui Boc '

http://citynews.ro/eveniment/foto-cum-va-f...-kilometru-sunt
Iszy
Cite articole atitea...baliverne. Inventii ziaristice, avint tineresc, prostie vruta si ne vruta, mascarea spagilor, propaganda de scos ochii si asa mai departe. Filmul seamana cu cel regizat de Sova cel mic and co. in urma cu citva timp.
Tara plina de santiere, un milion de capsunari intorsi din drum, Clujeni nebuni care urca prin Taietura Turcului sa ajunga din Baciu tot in Baciu la ordinul primarului, Suceveni suparati, Bistriteni revoltati, parlamentari care construiesc 600 si ceva km de autostrada din pix fara sa se gindeasca la bani, rasuna valea...
CANDR care nu stia in proiectul initial ca dupa Arad vine granita, firma de amenajari spatii verzi prin Bucuresti expert in drumuri de legatura prin Transilvania, asistat de sefii CNADR, drumuri care costa dublu fata de estimarile din anul trecut, ...
Tromboane, tromboane si iar tromboane.
Cum legam Moldova? Din Brasov, ba nu din Tirgu Mures, intram pe Mures - Aries si joi o facem la dreapta....daca nu mai dam o tura.
Peste tot se foloseste cuvintul ' soferii vor putea ' sa trezeasca incredere in cititor nici pe departe ' ar putea '...daca ar fi bani.
Hopa o contestatie, tot planul diabolic se naruie si se sta cu un proiect minim 2 ani pina se decide contestatia sau cotizatia.
Nici nu ma mai mir ca din toate astea nu poate sa iasa decit un fis mare. Nu are cum sa iasa altceva.
Pe urma vom trece la planuri pe urmatorii 50 de ani.
Asta pentru cei care vor mai trai atunci.
nasty
up.gif

george_scala_2004
QUOTE
Florin Dascalu, directorul Directiei Intretinere Autostrazi din CNADNR a avut o reactie nervoasa la adresa unui reporter Digi 24 cand, in timpul unui interviu, a fost intrebat de ce Compania de Autostrazi a atribuit direct, fara licitatie, un contract pentru material antiderapant catre o firma a carui patron a fost condamnat definitiv tocmai pentru ca a dat mita ca sa musamalizeze lucrari de mantuiala facute la drumuri. Directorul din CNADNR a refuzat sa raspunda la intrebare sau sa mai continue interviul, i-a reprosat purtatorului de cuvant al institutiei sa nu mai vina la el cu astfel de jurnalisti. "Bai, eu stiam de la Sova ca voua nu trebuie sa va dea nimeni niciun interviu", a mai spus oficialul.

blink.gif wacko.gif ohmy.gif

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...-niciun-int.htm

QUOTE
Autostrada care sa lege Moldova de reteaua autostrazilor care duc spre Vest e in atentia autoritatilor deja de mai bine de opt ani, insa pentru ea s-au facut doar studii, iar toata atentia din partea politicului a ramas doar pe hartie. Acum autoritatile se pregatesc sa contracteze un nou Studiu de Fezabilitate.

Desi trecuta pe reteaua centrala TEN-T - deci finantabila in mare parte prin fonduri europene - autostrada a fost pasata de la un minister la altul in perioada cuplului Dan Sova - Relu Fenechiu, iar amanarile s-au tinut lant ulterior.

Acum, in ultima varianta a Master Planului, autostrada de la Targu Mures la Iasi apare cu un cost de circa 4,1 miliarde de euro si e singura autostrada "fazata", adica in doi pasi: intai drum expres, apoi transformata in autostrada. HotNews.ro va prezinta istoria zbuciumata a unui proiect necesar pentru Moldova, dar care s-a zbatut intre politicieni, tergiversari administrative, studii si preturi prohibitive.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...dova-vestul.htm

QUOTE
Ministerul Transporturilor va purta discutii miercuri si joi la Comisia Europeana pe marginea variantei finale a Master Planului de Transport si a Strategiei de Implementare a proiectelor, documentul cheie care stabileste prioritizarea proiectelor, etapizarea in timp si structura surselor de finantare pentru fiecare proiect in parte. Cu toate acestea, acest ultim document foarte important nu a fost facut public de catre autoritatile de la Transporturi, iar comunitatea pasionatilor de infrastructura sanctioneaza lipsa de transparenta a autoritatilor. In schimb, forumistii pun pe masa propria lor versiune despre cum ar trebui sa arate Strategia de Implementare pentru proiectele de autostrazi in urmatorii ani, explicand in detaliu perioadele de realizare si structura de finantare pentru fiecare proiect.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ta-propria-.htm

http://i.imgur.com/WqwTyZ8.png

https://www.facebook.com/peundemerg/photos/...2046535/?type=1

http://forum.peundemerg.ro/docs/prezentare..._peundemerg.pdf

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/actu...an--204743.html radmasa.gif

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...postcount=12008

QUOTE
Dezvoltatorii imobiliari au investit zeci de milioane de euro în infrastructura rutieră necesară proiectelor construite până acum. În multe cazuri, drumurile ajung în administrarea primăriilor sub formă de donație.

Cele mai lungi rețele de drumuri apar în cazul ansamblurilor rezidențiale mari, parcurilor logistice și  parcurilor de retail, care se construiesc la periferia orașelor. Puse cap la cap, acestea ajung la zeci de kilometri lungime, potrivit estimărilor Capital. Pentru proiectele imobiliare din această categorie, dar nu numai, dezvoltatorii își alocă bugete speciale în vederea realizării infrastructurii rutiere încă dinainte de achiziția terenului. Cei care apelează la autorități pentru împărțirea acestor costuri de construcție află destul de repede că majoritatea primăriilor nu dispun de fonduri, asta și pentru că aceste dezvoltări au loc pe raza unor comune limitrofe marilor centre urbane.


http://www.capital.ro/primariile-au-primit...de-drumuri.html
george_scala_2004
QUOTE
Constructia si proiectarea Pasajului rutier usprateran pe DJ 602 - Centura Bucuresti - Domnesti a fost scos la licitatie, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Pasajul ar urma sa aiba o lungime de circa 258 de metri si are ca obiectiv descongestionarea circulatiei la intersectia centurii rutiere si a liniei de cale ferata de centura cu strada Prelungirea Ghencea si drumul judetean DJ 602. Valoarea estimata a proiectului este de circa 42 de milioane de euro, iar perioada de constructie va fi de doi ani.

Valoarea estimata a contractului: 185.322.034 lei fara TVA (circa 42 milioane euro)

blink.gif
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...nia-drumuri.htm

54 de milioane de euro pentru 250 de metri...trai neneaca...si km de autostrada cit mai costa atunci ??? wacko.gif
Iszy
Treziți la realitate la Bruxelles: Master Plan-ul de transport, respins de specialiștii Comisiei Europene!

Master Plan-ul General de Transport al României a fost respins de Comisia Europeană, care a retrimis documentul la București pentru a fi revizuit.


Comisia Europeană a considerat că proiectul prezentat de delegația din România, condusă de secretarul de stat Iulian Matache, are în continuare probleme nerezolvate, “fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document.

Potrivit site-ului cursdeguvernare.ro, purtătoarea de cuvânt a DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr, a explicat că domeniile care trebuie revizuite de Guvernul român sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructură propuse spre realizare în perioada 2014-2020.

Astfel, din rularea criteriilor de evaluare, Ministerului Transporturilor i-a rezultat că autostrada Bacău-Pașcani este pe locul I al listei de priorități, urmată, în ordinea punctajului obținut, de Sibiu-Pitești, Comarnic – Brașov, Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Brașov-Bacău, Sibiu-Brașov, Suplacu de Barcău-Borș, Craiova-Pitești, inelul Bucureștiului, Târgu-Mureș – Târgu Neamț, Ploiești – Comarnic și Nădășelu – Suplacu de Barcău.

De asemenea, membrii Comisiei Europene au mai solicitat autorităților române să dea asigurări că împrumutul public de 7 miliarde de euro, aprobat recent de Guvern, nu va pune în pericol ținta de deficit bugetar.

Pentru a putea accesa finanțarea europeană alocată României pentru proiecte de infrastructură în actualul exercițiu financiar, Executivul va trebui să modifice Master Plan-ul și să trimită varianta finală Comisiei Europene până pe data de 9 aprilie


http://citynews.ro/eveniment/treziti-la-re...de-specialistii


Dedicatie pt d-ul Matache & co.

https://www.youtube.com/watch?v=CUYN7zBF_Eo
george_scala_2004
UE alocă un milion de euro pentru dezvoltarea unor legături de transport în apropierea Bucureștiului

Nu e prea putin??? Studiile de fezabilitate la noi costa cam mult...

QUOTE
Una dintre companiile care lucrează la autostrada Lugoj – Deva a anunțat că va termina lotul la care se lucrează în acest moment, în lungime de 17 kilometri, în acest an. Tot în 2015 va fi gata în totalitate și lotul 2 din autostrada Timișoara – Lugoj, deși termenul de livrare era 2016, spune directorul Companiei de Drumuri, Narcis Neaga.



http://www.tion.ro/trei-noi-loturi-de-auto...cest-an/1513856

http://www.tion.ro/tiontv-lotul-doi-al-aut...-acesta/1516079

http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24...are+Constructii

http://www.bursa.ro/eugen-teodorovici-cnad...col=264638.html
george_scala_2004
QUOTE
Inca un tronson din autostrada Transilvania a fost scos la licitatie, anunta marti Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR). Este vorba de tronsonul A3 dintre Nadaselu, localitate situata imediat la nord-vest de Cluj - Napoca, si Mihaiesti (la intersectia cu DN1F spre Zalau). Tronsonul are o lungime de 16,8 km si vine in continuarea tronsonului de 8,7 km aflat in constructie in prezent intre Gilau si Nadaselu. Licitatia porneste de la valoarea estimata de circa 154 de milioane de euro, iar finantarea ar urma sa fie asigurata exclusiv de la bugetul de stat.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta initierea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului care are ca obiect: "Proiectarea si Constructia Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500", au anuntat autoritatile intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Este vorba despre tronsonul Nadaselu - Maihaiesti (16,8 km), aflat in continuarea lotului aflat in constructie intre Cluj Napoca Vest (Gilau) si Nadaselu.

Potrivit CNADNR, valoarea estimata a contractului este de 687.513.425 fara TVA, adica circa 154 milioane de euro.

Potrivit autoritatilor de la drumuri, "contractul va avea o durata de implementare de 66 luni din care 6 luni perioada de proiectare, 12 luni perioada de  executie si 48 luni perioada de garantie a lucrarilor".

Potrivit CNADNR, termenul limita de depunere al ofertelor este 6 mai ora 10, iar data deschiderii  ofertelor este in aceeasi zi la ora 12. Proiectul este unul ce urmeaza a fi finantat integral de la bugetul de stat.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...lioane-euro.htm

24 Mar 2015, 17:52:
QUOTE
'Am avut săptămâna trecută discuții cu autoritățile locale din Galați și Brăila. Începem podul peste Dunăre — probabil testăm și varianta în care se face și trecere pe sub Dunăre în Galați. Probabil că se canibalizează, iar un punct de vedere economic va fi complicat de susținut, dar noi nu respingem ideea. Podul este licitat, câștigat și, în acest an, să zicem iarna viitoare, va fi dedicată studiilor de fezabilitate, proiect tehnic etc, astfel încât în primăvara viitoare va începe și această lucrare care tot începe de vreo 20 de ani', a explicat Rus.
radmasa.gif

http://www.agerpres.ro/economie/2015/03/20...de-ani-12-04-35
george_scala_2004
QUOTE
Reprezentantii Comisia Europene au transmis in scris in urma cu trei zile ce observatii au fata de varianta finala a Master Planului General de Transport adoptata de Romania si fata de Strategia de Implementare, documentul insotitor care stabileste prioritizarea proiectelor. Comisia cere, printre altele, ca strategia de implementare sa ia in considerare ciclul de implementare a proiectelor si standardele de cost fundamentate pe criteriul "lipsa coridor" (missing links) si recomanda ca prioritizarea sa tina cont de scenariul bazat pe performanta economica si apartenenta la reteaua TEN-T. In plus, oficialii europeni considera ca imprumuturile pentru proiectele de infrastructura - aprobate la un plafon de 7 miliarde printr-un memorandum al Guvernului - trebuie sa se incadreze in angajamentele pe care Romania le are in privinta deficitului bugetar, ca stat membru al UE.


QUOTE
Pe langa aspectele prezentate mai jos in tabel, reprezentantii de la Transporturi mai precizeaza ca oficialii europeni "solicita, de asemenea, ca Master Planul General de Transport sa fie agreat la nivel politic, chiar si la nivelul Parlamentului si recomanda conlucrarea indeaproape a MT cu expertii JASPERS in ceea ce priveste aspectele tehnice si corectiile necesare la nivelul MPGT".

"Varianta finala a Master Planului General de Transport, care va include si ultimele corectii pe care MT le va face in urma observatiilor Comisiei Europene, va fi prezentata la Bruxelles pana la 9 aprilie 2015, conform programului convenit", potrivit MT.

Ministerul Transporturilor a prezentat joi observatiile primite acum si in scris de la Comisia Europeana, alaturi de masurile propuse de catre oficialii din Minister.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...sporturilor.htm

http://alba24.ro/foto-autostrada-sebes-tur...l-i-397513.html


QUOTE
Când încep lucrările la autostrada Sibiu-Pitești?

În prezent, rezultatul licitației pentru revizuirea studiului de fezabilitate este contestat de firma care a fost declarată necâștigătoare. Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor, în data de 25 martie, se va pronunța în privința acestei licitații. Dacă CNSC dă câștig de cauză Companiei de Autostrăzi și nu se depune contestație la Curtea de Apel, vom semna contractul undeva în luna aprilie. Dacă firma care a contestat licitația se duce la Curtea de Apel și se menține decizia CNSC, semnăm contractul cel târziu în luna iunie.

După semnarea contractului, firma câștigătoare are termen 17 luni pentru prezentarea studiului de fezabilitate, este un traseu foarte complex. Este foarte important să semnăm contractul până la începutul verii pentru realizarea studiilor geotehnice. Licitația pentru desemnarea constructorului demarează la sfârșitul anului viitor. Dacă nu vor exista alte contestații, în vara anului 2017 începe proiectarea și construcția autostrăzii Sibiu-Pitești. Lucrările sunt finanțate prin programul de infrastructură 2014-2020.


http://www.sursazilei.ro/exclusiv-narcis-n...conteste-orice/
george_scala_2004
QUOTE
Autostrăzile moldovenești înscrise în Master Planul pe ransporturi transmis la CE nu sunt pe placul celor care dau cei mai mulți bani pentru construcția drumurilor. Specialiștii europeni i-au anunțat pe români că prioritățile sunt altele, nu autostrăzile din zona de nord a României, ci coridoarele europene.

Conform informațiilor oficiale aflate pe pagina CE, pentru comisie există o listă clară, în 30 de puncte, care spune clar ce priorități continentale există. Iar România este pomenită în două. Una dintre acestea este prevăzută la punctul șapte: Axa de autostrăzi Igoumenitsa/Patra-Atena-Sofia-Budapesta. În spatele acestei denumiri complicate se află în România o autostradă extrem de importantă pentru Banat, A6, cea care leagă Lugojul de Calafat, pe la Caransebeș, Turnu Severin și Craiova.
blink.gif

http://www.tion.ro/comisia-europeana-impun...n-banat/1518691

[attachmentid=1627988365]

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/com%2...2%20si%20A1.pdf
george_scala_2004
QUOTE
Doar 50 de kilometri de autostradă deschiși de România în anul 2014, și alți câteva zeci de kilometri plănuiți pentru anul 2015. Acest record de ineficiență al unei țări care are nevoie ca de aer de infrastructură impune, însă, o întrebare : cum stau celelalte foste țări comuniste la construcția de autostrăzi cu bani europeni, în exercițiul financiar 2007-2013 ?

cursdeguvernare.ro prezintă azi o analiză comparativă a infrastructurii construite de România cu banii europeni ai exercițiului financiar trecut, comparativ cu Polonia, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Letonia și Estonia – pe baza datelor pe care le-am primit de la instituțiile și guvernele acestor țări.

Demn de menționat este și faptul că, în timp ce guvernele celorlalte state au răspuns la întrebările cursdeguvernare.ro,  de la București răspunsurile au venit doar de la CNADR; Nu și de la Autoritatea de Management a Programului Operațional de Transport, de la Ministerul Transporturilor.

Fondurile europene alocate perioadei 2007-2013 pot fi cheltuite până la finalul acestui an, însă mare parte a acestor bani ar fi trebuit deja folosită până acum. Nu este cazul României, care mizează pe anul 2015 să ia banii rămași.

Articolul își propune o fotografie la zi a modului în care autoritățile de la București, dar și cele din statele baltice și ale Europei Centrale au folosit perioada de alocare bugetară 2007-2013.
Analiza comparativă a dus la câteva concluzii:

    Statele Europei Centrale au o rețea de autostrăzi mai mare decât a României, însă sumele alocate în perioada 2007-2013 sunt, pentru multe din aceste state, comparabile cu cele a României, 1,7 miliarde de euro.  Faptul că țări cu autostrăzi și drumuri expres, dar și cu o suprafață mai mică decât a României au alocat aceleași sume de bani indică fie un interes mare pentru acest domeniu, fie incapacitatea României de a evalua exact nevoia dezvoltării infrastructurii rutiere.
    Ca număr de kilometri de autostradă construiți de România, în comparație cu alte state, țara noastră pare că a realizat sau urmează să realizeze o extindere semnificativă a rețelei de autostrăzi. Pare: extinderea devine, însă, nesemnificativă având în vedere teritoriul mare al țării și numărul mic de kilometri de autostradă existenți înainte de posibilitatea accesării fondurilor europene.
    Majoritatea statelor comparate cu România au reușit să contracteze întreaga sumă de bani alocată, unele au reușit să obțină rambursări semnificative de la Comisia Europeană, iar perspectiva pierderii banilor – reală și foarte probabilă în cazul nostru – nu există.


http://cursdeguvernare.ro/cum-si-au-cheltu...cu-romania.html
george_scala_2004
QUOTE
Contractul pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Bacau a fost semnat cu firma turceasca EKO INSAAT VE TIC A.S., la peste un an si patru luni de la finalizarea initiala a licitatiei publice, a anuntat miercuri Compania de Drumuri si autostrazi (CNADNR). Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...-licitatiei.htm

QUOTE
O noua filmare din avion cu tronsonul de 8,7 km din Autostrada Transilvania de langa Cluj Napoca aflat in constructie a fost publicata de utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. Noile imagini surprind avansul lucrarilor in zona, lucrarile de arta - poduri si viaducte - incepand sa prinda contur. Termenul de finalizare pentru acest tronson este aprilie 2016.

    Filmarile aeriene au fost realizate prin contributiile financiare ale utilizatorilor forumului forum.peundemerg.ro


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...cluj-napoca.htm

https://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=lKPO_zyPGMI

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g71990#msg71990

...guvernul nu are bani...e sarac...

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g71990#msg71990
hepea
S-a pronuntat Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor in privinta studiului de fezabilitate pt Sibiu - Pitesti? Trebuiau s-o faca pe 25.03
george_scala_2004
deocamdata NU! mad.gif

3 Apr 2015, 11:34:
QUOTE
La cum arată master planul de transporturi, până în 2020 vom avea trei “rețele” de autostrăzi, câte una în fiecare regiune istorică, neconectate între ele.

Ministerul Transporturilor a ieșit cu o listă de priorități în construcția tronsoanelor de autostradă (aici) exact în ziua prezentării raportului Societății Academice din România, care cerea clarificarea listei respective, ierarhizarea în funcție de banii europeni și asumarea prin larg consens politic. Felicitări pentru sincronizare sau pentru promptitudine, după caz!


http://www.romaniacurata.ro/treceti-batali...atori-carpatii/
george_scala_2004
QUOTE
O asociere de cinci firme a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 64 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau, la peste opt luni de cand Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a deschis ofertele. Oferta declarata castigatoare dupa atata timp valoreaza 701 milioane de lei (cca. 157 milioane euro). Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul. Americanii mai cereau inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ei-plus-tva.htm

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comun...0SA%2006.04.pdf

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-...hor-120052.html

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie...da+Transilvania

QUOTE
CAMPANIA #7 - primavara 2015:
Buget total: 1760 RON (480 RON campanie precedenta, 400 RON contributii noi, 880 RON sponsorizari)

Filmare #1 - 17 martie 2015 - 1360 RON (filmare HD Eurocopter avion, sponsorizare Expert Forum):
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g70968#msg70968
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g70970#msg70970
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g70972#msg70972
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g70973#msg70973

Filmare #2 - 31 martie 2015 - 250 RON (filmare HD Eurocopter avion):
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g71990#msg71990

Buget disponibil campanie #7: 150 RON


http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g72518#msg72518

Nu imi vine sa cred: oamenii astia fac ceea ce trebuia sa faca guvernul, cu 2000 de lei? adica mai putin de 500 de euro??? Chiar atit de saraci sunt guvernul sau ministerul transporturilor, ca nu gasesc 500 de euro???

QUOTE
Pentru fiecare conducător auto, român sau străin, care parcurge în prezent cei peste 600 km noi de autostradă din România, în condiții de deplină siguranță, reprezintă un uriaș pas spre modernitate, pe calea europeană de succes a României.

Această realizare remarcabilă a drumarilor care au construit aceste loturi de autostradă este și rezultanta unei bune colaborări între beneficiar, finanțator și constructor, cu un imens efort uman.

Față de relatarea de acum circa o lună, pe lotul A1 Arad-Nădlac, lucrările au avansat foarte mult, în special în zona viitorului PCTF Nădlac, unde constructorul se concentrează pe finalizarea parcărilor pentru tiruri și punctul de control, se execută ultimele fundații pentru parcările de peste 6.0000 mp (cumulate stânga și dreapta), apoi lucrările de drenaj și canalizare, canale pentru cabluri, dar și primele fundații ale viitoarelor clădiri administrative. Pe unele porțiuni de parcare (pentru circa 150 de tiruri) s-a executat deja stratul de balast stabilizat, s-a turnat deja și asfalt binder pe unele suprafețe (parcarea din dreapta în sensul de intrare în țară).


http://www.puterea.ro/economie/autostrazil...strada-111423.h

QUOTE
Voi relata astăzi despre stadiul la zi a lotului 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj, km 54,000- 79,600 în total 25,6 km de la nodul actual Izvin și până la DJ 609 A localitatea Sanovița, unde începe lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva, finalizată la finele lui 2013, dar nefolosită până la nodul Balint (circa 10 km) din lipsa unei bretele de acces și de coborâre.

Acest lot de autostradă este prevăzut a fi finalizat la finele lui 2015, dar conform unor  surse neoficiale ar fi posibilă finalizarea unui tronson de circa 6,1 km, km 73,500-79,600 de la viitorul nod rutier de la Topolovățul Mare până la DJ 609 A, undeva în iunie a.c. Despre deschiderea acestui tronson s-a discutat și în lunile octombrie-decembrie 2014. Pe acest tronson, de 6,1 km, constructorul se concentrează în aceste zile  pe cele patru supratraversări (overpasuri) care sunt în fază avansată de execuție, pe 3 overpasuri sunt montate deja grinzile principale, se pregătește pozarea armăturii de rezistență, suprabetonarea, hidroizolația și stratul rutier. În ceea ce privește stratul rutier, pe acest tronson de 6,1 km, constructorul a pozat deja stratul de asfalt binder cu excepția zonelor celor 4 overpasuri (total circa 800m).

În ceea ce privește tronsonul de la km 54,000-73,500 (nodul Topolovăț), aici constructorul execută ultimele lucrări aferente fundației autostrăzii, iar lucrările de artă (poduri, podețe, overpasuri) sunt în diferite faze de execuție (fundații, culei) pe unele tronsoane se pozează stratul de balast stabilizat, urmează sistemul rutier, din trei staturi de asfalt.

În totalitatea sa pe acest lot de 25,6 km, vor fi în total 10 poduri și  podețe, 15 pasaje, 2 spații de servicii (la km 66,500 și 76,400), cât și nodul rutier de la Topolovățul Mare (pe DJ 572 la circa 2 km de  la Topolovăț).

În contextul finalizării acestui lot de autostradă, tranzitul se va muta de pe actualul DN 6 extrem de circulat (uneori se înregistrează peste 10.000 autovehicule pe zi) în paralel cu scoaterea tranzitului din șase comune și un oraș, Recaș.


http://www.puterea.ro/economie/autostrazil...ape-110473.html

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comun...cau%2001.04.pdf

Nu e glumă! Pe 1 aprilie se semnează contractul pentru șoseaua de centură a Bacăului

http://zdbc.ro/nu-e-gluma-pe-1-aprilie-se-...ura-a-bacaului/

http://www.ziare.com/bacau/stiri-business/...centura-4534075

http://www.desteptarea.ro/s-a-semnat-contr...aua-de-centura/

QUOTE


http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic...g72040#msg72040

QUOTE
Comisia Europeană a transmis oficialilor de la București să revizuiască planul în ceea ce privește autostrăzile. C.E. a respins planul prezentat de Ministerul Transporturilor cu autostrăzile din Moldova și cere urgentarea realizării Autostrăzii A6.

Europenii consideră că nu drumurile moldovenești sunt importante, ci Autostrada A6, de la Lugoj la Calafat, care va face parte din coridorul care leagă Grecia și Bulgaria de Ungaria, prin orașele Igoumenitsa/Patra-Atena-Sofia-Budapesta.


http://redesteptarea.ro/ue-cere-romaniei-u...oj_1834038.html

QUOTE
Pe autostrada A6 se lasă din nou ”malurile”. După ce în primele două luni ale acestui an, societatea care s-a ocupat de construcția primei bucăți din viitoarea autostradă A6, ce face legătura între centura de ocolire a Lugojului și autostrada A1, a mai reparat o dată pereții ridicați din pământ pe marginea autostrăzii, iată că ploile din ultimele zile au afectat din nou această structură.


http://www.tion.ro/din-nou-probleme-cu-mar...a-lugoj/1520658

7 Apr 2015, 10:56:
QUOTE
Vlad Barza: Ati vorbit de mai multe ori despre necesitatea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu si ati vazut ca planurile romanilor sunt inconsecvente. Intr-un masterplan era autostrada, in altul era drum expres, apoi din nou autostrada. Cum le puteti explica executivilor de la varful Renault ca Romania e pur si simplu incapabila sa construiasca autostrazi, in timp ce alte tari au reusit?

Nicolas Maure: In primul rand sunt bani la dispozitie pentru autostrazi, atat la bugetul de stat, cat si fondurile europene. Intrebarea e cum sa va concetrati pe proiecte si cum sa le puteti pune in practica intr-un interval de timp rezonabil. Am revenit in Romania in ianuarie 2014, am dezbatut cu autoritatile, cu Ioan Rus si credem ca decizia de a face autostrada, si nu drum expres, intre Sibiu si Pitesti este cea buna fiindca e vorba de Coridorul IV catre Ungaria.

Vlad Barza: Va intrebam fiindca imi imaginez cum Carlos Ghosn (CEO Renault-Nissan n. r.) este deja suparat ca romanii tot n-au facut acea autostrada pe care o promiteau inca de acum cinci ani. Si ar avea toate motivele sa fie contrariat…

Nicolas Maure: Cum am spus si anul trecut, costurile noastre suplimentare sunt de 30 euro/masina din cauza infrastructurii, dar e un cost pe care inca il putem gestiona. Pentru noi e si o chestiune de ecologie fiindca 2.000 de camioane fac in fiecare saptamana drumul Pitesti-Arad si din cauza deselor accelerari si franari eficienta e mica si consumul mediu de combustibil e mare. E un dezastru, mai sunt si accidente din cauza unor oameni care vor sa depaseasca. Cand vom putea economisi cei 30 de euro vom castiga in lupta competitivitatii cu Maroc si Turcia. Mi-ar placea sa vad autostrada gata pana in 2020 sau cu cat mai mult timp inainte.

Vlad Barza: Da, dar sa fim realisti, ar fi o minune sa fie gata inainte de 2020. Un basm.

Nicolas Maure: Da, insa daca vrem sa fie gata pana atunci, trebuie sa insistam in prezent.

Vlad Barza: Veti avea rabdarea sa nu reduceti capacitatea de productie la Mioveni pana va fi gata autostrada, adica inca 5-6 ani?

Nicolas Maure: E o chestiune care va fi legata de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea intampla inainte de 2020, dar si dupa. Cred ca pana in 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa 2020 nu e gata sectiunea, cred ca trebuie sa luam unele decizii. Nimeni la Renault-Nissan nu va intelege dupa 2020 cum de nu exista un sistem minim de autostrazi in Romania.


http://0-100.hotnews.ro/2015/04/07/intervi...tunci-va-trebu/
george_scala_2004
QUOTE
Una din licitatiile pentru studii de fezabilitate lansate inca de pe vremea lui Dan Sova cand era sef la Transporturi a fost finalizata si contractul semnat. Compania de autostrazi a anuntat marti ca a semnat un contract de 16 milioane de lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate in cazul celor 72 de km de autostrada intre Sibiu si Fagaras, parte a autostrazii planificate intre Sibiu si Brasov.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca astazi, 07.04.2015 a fost semnat contractul care are ca obiect: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Fagaras". Valoarea estimata a contractului este de 16.313.855,49 fara TVA" (circa 3,7 milioane euro)


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...-contractul.htm

hmmm...tocmai ce presedintele dacia le trase una peste ochi guvernantilor ca daca nu pun mina sa faca sibiu - pitesti isi ia catrafusele si pleaca...

QUOTE
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat luni, din bugetul Primariei Capitalei pe anul 2015, circa 55 milioane lei pentru largirea strazii Fabrica de Glucoza. In plus, la inceputul acestui an, CGMB a aprobat culoarul de exproprieri pentru acest proiect, dupa aproape doi ani de scandal intre consilierii generali si primarul general, acestia fiiind nemultumiti de costurile foarte mari ce urma sa le plateasca municipalitatea pentru a intra in posesia terenurilor. In final costurile aferente exproprierilor au scazut de la 120 milioane lei la 48 milioane lei, iar proiectul a primit unda verde. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat luni ca lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza vor incepe in acest an, existand bani in buget pentru lucrare.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...ani-scandal.htm
george_scala_2004
QUOTE
Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu - Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau - Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca - Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate.

Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.


QUOTE
Astfel, dupa aplicarea recomandarilor Comisiei, pe primul loc apare de data aceasta autostrada Sibiu - Pitesti, drept prioritatea maxima, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacau - Pascani (97,85 puncte), tronson ce inainte ocupa prima pozitie.

Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de "missing link" (legatura lipsa). Astfel, Sibiu - Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti - Bucuresti la un capat si A1 Sibiu - Deva la celalalt), in timp ce Bacau - Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...-ministerul.htm
george_scala_2004
QUOTE(hepea @ 2 Apr 2015, 16:27)
S-a pronuntat Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor in privinta studiului de fezabilitate pt Sibiu - Pitesti? Trebuiau s-o faca pe 25.03
*



QUOTE
Compania Nationala de Autostrazi va trebui sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a stabilit Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Decizia CNSC vine dupa ce Compania de Autostrazi a anuntat pe 11 februarie castigatorul licitatiei, dar rezultatul a fost contestat de un alt participant la procedura publica. Reevaluarea ofertelor practic intarzie realizarea Studiului de fezabilitate si, implicit, amana si momentul cand constructia efectiva a autostrazii va putea incepe.

Intr-o decizie publicata pe 7 aprilie, CNSC stabileste ca CNADNR va trebui sa reevalueze ofertele dupa ce contestatia depusa de una din firmele pierzatoare a fost admisa.

"Admite contestația formulată de către S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L., în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAȚIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE DIN ROMÂNIA S.A. Pe cale de consecință, obligă autoritatea contractantă la anularea raportului procedurii nr. 16/1471/11.02.2015 și, a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a comunicării rezultatului procedurii nr.92/9250/11.02.2015 și reevaluarea ofertelor, conform celor menționate în cadrul motivării aferente"


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...ezabilitate.htm
Iszy
Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de "missing link" (legatura lipsa). Astfel, Sibiu - Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti - Bucuresti la un capat si A1 Sibiu - Deva la celalalt), in timp ce Bacau - Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.

De cind tot cintam melodia cu angajatii care nu se pricep...sau oricum au ' legaturi lipsa'. Na acum as dori sa stiu cine a facut greseala si ce pedeapsa ia, pentru ca a trimis la CE ' traista cu povesti ' ? Cit % recupereaza statul din costul Master kits-ului care nu a fost bun? Ar fi cazul ca cineva sa plateasca macar 2 bilete de avion pina la Bruxelles....

Pina la urma au facut o cacialma cu planul asta. Exact reteta Sova. La tembelizor si in media au tot vorbit de una ca in realitate sa se duca la CE cu un plan care nici nu a fost supus dezbaterii publice si care nici nu a fost facut public. Pina la urma nici nu se cunoaste continutul lui ca altfel de unde a aparut ...Bacau - Pascani care nici macar nu era in meniu?
titicostel
E cineva pe forum care stie motivul pentru care politicienii romani nu vor autostrada Pitesti-Sibiu ?
De ce atatea guverne (Tariceanu, Boc, Ponta) s-au straduit din rasputeri sa nu faca autostrada asta ? Atentie cu bani europeni ! Numai si numai presiunea UE a facut posibila teoretic realizarea autostarzii. Probabil si presiunea Renault...
kog
Pentru ca pe mai-marii de la Bucuresti ii intereseaza doar legatura Buc-litoral, Buc-Brasov. pentru restul este... elicopter.
argon
QUOTE(titicostel @ 10 Apr 2015, 23:22)
E cineva pe forum care stie motivul pentru care politicienii romani nu vor autostrada Pitesti-Sibiu ?
*



PEntru ca e dificil de facut, deci scumpa. Nu ar fi o problema, s-ar face, bani europeeni, samd, dar daca e scumpa, nu mai e loc de furat, deci interes zero. La noi s-a cheltui pe km de autostrada la campie, mai mult decat au platit croatii pe km de autostrada prin munti, tunele, viaducte, samd.
Ampt
QUOTE(argon @ 11 Apr 2015, 11:11)
..., mai mult decat au platit croatii pe km de autostrada prin munti, tunele, viaducte, samd.
*


Până și albanezii au construit mai ieftin prin munți și culmea, chiar cu Bechtel. smile.gif
În rest, perfect de acord cu @argon, cam toată lumea știe lucrurile acestea .
aphophis
QUOTE(george_scala_2004 @ 7 Apr 2015, 20:42)
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...-contractul.htm

hmmm...tocmai ce presedintele dacia le trase una peste ochi guvernantilor ca daca nu pun mina sa faca sibiu - pitesti isi ia catrafusele si pleaca...
http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...ani-scandal.htm
*


astia de la psd inafara de studii de fezabilitate mai stiu sa faca si altceva?
IRONICK
Sau inchis fabrici in alte tari, probabil tot pentru ca nu aveau autostrada.Si fabrici de renume, nu ciurucuri. Sa plece o data si gata, ca sa nu mai planga postacii.
Iszy
' E cineva pe forum care stie motivul ...'

S-a discutat aici pe forum, despre ' concurenta ' cu Valea Prahovei. Aceasta din urma, este proiectata ca o mina de aur pentru spagi pe 20 de ani. O parte din taxe de utilizare; ( bani cash in mina nu zerouri din evidente financiare ) si cea mai mare parte din ( bunavointa de ) cotizatie a statului in fiecare din acesti 20 de ani. Daca se face Valea Oltului nu mai merg camioanele pe Valea Prahovei si ' fifty - fifty " din turismul Bucurestean de week end nu ajunge.
Modus
QUOTE(kog @ 11 Apr 2015, 00:34)
Pentru ca pe mai-marii de la Bucuresti ii intereseaza doar legatura Buc-litoral, Buc-Brasov. pentru restul este... elicopter.
*



De aia centura Bucurestiului e o mizerie jalnica? De aia orase precum Lugoj sau Arad au o centura minunata fata de capitala?

Mai marii de la Bucuresti (care nu sunt toti din Bucuresti), ba chiar dl Rus e ardelean de la Cluj, nu sunt interesati de fapt de nimic bun si nu defavorizeaza Banatul sau Transilvania in favoarea restului tarii asa cum gresit cred unii.
kog
Aradul si Lugojul au niste centuri cel mult decente. Ca par minunate fata de ce are Bucurestiul e alta treaba. Centura Aradului are treceri la nivel cu calea ferata. De multi ani se tot screm sa construiasca doua pasaje. Se construiesc cam cum se construiesc alea de pe centura Bucurestiului.
Pe langa asta centura se termina intr-un sens giratoriu care se blocheaza la ore de varf sau cand trece cate un tren spre Timisoara.
Centura Bucurestiului nu dovedeste altceva decat prostie crunta si hotie. Probabil ca cei de mai sus au dreptate si alte proiecte sunt mai bune de muls bani.
george_scala_2004
QUOTE
Corpul de control al premierului face sesizare penala la DNA pentru un presupus prejudiciu de 388 milioane de lei cauzat de Ludovic Orban si Varujan Vosganian in procesul de realizare a proiectului Transalpina, potrivit unui comunicat remis redactiei. Raportul Corpului de control al premierului Victor Ponta arata ca Orban si Vosganian au incalcat legea prin deciziile luate in calitate de ministri ai Transporturilor, respectiv Economiei in Guvernul Tariceanu.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19921...n-vosganian.htm

QUOTE
Partidul National Liberal ii solicita premierului Ponta sa "isi asume responsabilitatea" pentru "neinceperea lucrarilor la autostrada Sibiu-Pitesti si sabotarea, astfel, a economiei nationale" si sa isi prezinte demisia. "Premierul incearca in mod ipocrit sa paseze responsabilitatea intarzierii inceperii acestui important proiect de autostrada catre cei care au contestat licitatia la studiul de fezabilitate si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), o institutie independenta", acuza liberalii, intr-un comunicat.


http://www.hotnews.ro/stiri-politic-199207...biu-pitesti.htm

QUOTE
Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban sustine ca decizia Corpului de control al prim-ministrului de a sesiza DNA in cazul modernizarii "Transalpina" este absurda, adaugand ca premierul Victor Ponta se foloseste de functie pentru a se rafui cu adversarii politici.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19923...ste-absurda.htm

QUOTE
...luați de aici câteva pasaje suculente privind oportunitatea investiției Transalpina, unde Curtea de Conturi doar că nu spune explicit, “băi, acest proiect poartă toate semnele de corupție la nivel înalt”, dar o sugerează transparent ici colo.

2.5.1 Referitor la prioritatea obiectivului

Nu au existat suficiente elemente credibile, reale și fundamentate care să justifice demararea obiectivului de investiii, iar după ce opțiunea a fost făcută, derularea investiției a cumulat in practică, in mod inexplicabil, aproape toate tipurile de vulnerabilități, disfuncționalități și deficiențe constate de audit in activitatea specifică a companiei.

„Transalpina” nu se regăsește printre obiectivele naționale prioritare, reglementate prin Legislația primară (OG 16/1999/ LG nr.1/2002, LG 203/2003 și LG 363/2006), fiind o inițiativă a conducerii MTI și a celei a CNADNR, din anul 2008.

Inițierea și aprobarea proiectului au fost făcute in condițiile in care, așa cum a fost prezentat anterior, numeroase obiective cuprinse in programele și proiectele prioritare și de interes public național și in programele anuale de investiiți ale companiei nu fuseseră demarate sau inregistrau restanțe semnificative – in majoritatea cazurilor motivația fiind aceeași, adică insuficiența surselor de finanare.

Necesitatea proiectului de investiții nu a fost in mod real fundamentată, din punctul de vedere al importanței, al economicității, eficienței și eficacității activității și a utilizării fondurilor publice, avand in vedere că CNADNR nu a efectuat și nu deține o fundamentare formalizată, bazată pe date, analize comparative și studii de impact credibile.

Principalele argumente prin care s-a incercat justificarea demarării proiectului sunt cele inserate, la modul general, in studiul de fezabilitate, referitoare la:

- imbunătățirea condițiilor de trafic și creșterea vitezei de deplasare.

- amplificarea turismului montan și de agrement in zonele de interes turistic aflate in dezvoltare (stațiunea Ranca, Lacul Oașa, lacurile glaciale Galbenul și Petriman, localitatea Șugag din județul Alba).

- facilitarea unor viitoare proiecte cu impact major asupra dezvoltării locale, atragerea investitorilor, sprijinirea creării de microintreprinderi ș.a.

Argumentele invocate nu s-au bazat pe date, analize și studii comparative cu privire la:

- costurile semnificative ale investiției, de cca. 400 mil € – printre cele mai mari de pană atunci, cu excepția autostrăzii „Transilvania”.

- existența unor variante alternative pentru traversarea Carpaților Meridionali relativ apropiate și viabile in timpul iernii (Valea Jiului și Valea Oltului).

- perioada anuală limitată, aprox. 6-7 luni, in care poate fi utilizat intregul traseu, ca urmare a căderilor de zăpadă și a condițiilor meteorologice aspre.

- parcurgerea unor arii protejate și a unor rezervații naturale aflate in zona traseului.

- numărul semnificativ, la nivel național, al obiectivelor de investiții, DN și autostrăzi, neincepute sau incepute și nefinalizate din cauza finanțării insuficiente.

- exemplul oferit de DN 7C „Transfăgărășan”: traseu care nu poate fi utilizat in intregime iarna, fiind inchis anual in perioada 1 noiembrie – 30 iunie, in zona de creastă (cca. 30 Km, intre Piscu Negru / Cabana Capra și Cabana Balea Cascadă), ca urmare a căderilor masive de zăpadă și a producerii avalanșelor; cheltuieli semnificative pentru intreținere și reparații; traseu utilizat in special pentru traficul ușor, relativ redus ș.a.



Managementul CNADNR nu s-a preocupat și nici nu s-a implicat indeajuns pentru atribuirea și pentru gestionarea performantă a contractului de proiectare și execuție lucrări, a avut o conduită neclară, uneori duplicitară, concretizată in decizii ineficiente pentru companie și cel puțin discutabile prin inconsecvență, incoerență și dezinteres.

….

Auditul nu poate exclude posibilitatea ca, la baza disfuncționalităților și deficiențelor constatate, a inacțiunii in realizarea unor obligații și atribuții legale privind protecția mediului, să se fi situat o anumită presiune, extrinsecă entităților respective, generată ascendent de anumite interese regionale, locale și/sau de grup și exercitată descendent prin parghii administrativ-ierarhice de la nivel central.


http://www.contributors.ro/fara-categorie/...na-se-intoarce/
titicostel
Hai ca asta e antologica. "Ea susține că, în ultimii trei ani, Guvernul Ponta a realizat cea mai mare creștere a numărului de kilometri de autostradă."
http://www.gandul.info/politica/dupa-trei-...asescu-14121667
george_scala_2004
QUOTE
Lucrarile la autostrada Transilvania, "din Brasov si pana in Bors", ar putea fi realizate in urmatorii ani, in perioada 2017-2018, este de parere Ministrul Transporturilor Ioan Rus, aflat miercuri intr-o vizita pe santierul autostrazii A10 Sebes - Turda, desi in prezent pe traseul "clasic" al autostrazii Transilvania se lucreaza doar pe cateva loturi, in timp ce tronsonul Tg Mures - Brasov nici macar nu apare in Master Plan sau in lista de prioritati. In acelasi timp, Rus se asteapta la o demarare rapida a lucrarilor si in cazul autostrazilor Sibiu - Pitesti si Comarnic - Brasov.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infra...v-pana-bors.htm

QUOTE
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat miercuri, pe Facebook, stadiul lucrarilor la pasajul rutier subteran de la Piata Sudului, realizat in proportie de circa 70% din fonduri europene. Astfel, potrivit edilului s-au realizat in proportie de 90% peretii mulati pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 40 % cei de pe rampa de iesire. De asemenea, s-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile. Pasajul are termen de finalizare 31 decembrie 2015, iar investitia se ridica la 127.140.761  lei.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...ata-sudului.htm
yoncv
Ponta a gasit vinovatii din cauza carora nu se fac autostrazi in Romania: ati ghicit, PNL!
Si, ca bonus, muncitorii de la Dacia, care "o tin in mitinguri".
Asta ne ia de prosti? mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.