[quote]Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a răspuns solicitării Instituției Prefectului de a comunica stadiul în care se află execuția lucrărilor la loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva.
Astfel, lucrările la Lotul 3 de autostradă au un stadiu de realizare de 3,92 la data de 15.02.2015. Până acum au fost executate terasamente, lucrări la infrastructură – fundații podețe, infrastructură ITS.
La Lotul 4, lucrările au un stadiu de realizare de 23%. Pe această porțiune au fost realizate terasamente, a fost turnat stratul de formă, stratul de findație pe o distanță de 5,3 km. A fost turnat și un strat de bază pe o distanță de 4,9 km.[/quote]
http://hunedoaralibera.ro/care-este-stadiu...zii-lugoj-deva/http://adevarul.ro/locale/hunedoara/autost...f19d/index.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=OkPFtGl_pnU[quote]ARAD. Ieri a plouat în Arad, la un moment dat precipitațiile fiind importante cantitativ. Însă pentru muncitorii care s-au gândit să repare autostrada Arad-Timișoara vremea nu a părut a fi o problemă. Trebuie menționat faptul că șoseaua de mare viteză a cedat iar. Gropile și-au făcut apariția pe partea carosabilă imediat după trecerea sezonului rece. Pentru ca traficul să fie unul în regim de siguranță, a fost nevoie de intervenția muncitorilor. Aceștia s-au conformat și s-au deplasat pe teren. Au închis circulația pe o bandă, pe sensul de mers Arad-Timișoara, au început să decoperteze asfaltul cu probleme, dar între timp a venit ploaia. Acest lucru nu i-a oprit, însă, pe muncitori. Au turnat straturi uriașe de asfalt (din punct de vedere al suprafeței) chiar în gropile pline cu apă, în timp ce ploaia torențială cădea peste asfaltul încins, proaspăt turnat. Specialiștii în domeniu nu dau nicio șansă ca reparația să reziste. „Dacă asfaltul a fost turnat pe ploaie, acesta nu face priză cu stratul de bază pe care a fost turnat. Este o chestiune de timp până în momentul în care bitumul va ceda, va crăpa, iar gropile vor reapărea”, a spus un drumar cu experiență.[/quote]
http://www.aradon.ro/au-asfaltat-autostrad...-ploaie/1510722[quote]Cum va fi legată centura Vâlcele-Apahida de A3. Costurile estimative pe kilometru sunt uriașe
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), în parteneriat cu firma Maxi Design Construct, cea care a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate, a prezentat două variante de legare a centurii Vâlcele-Apahidă de Autostrada Transilvania. Una dintre variante prevede construirea unui viaduct. [/quote]
http://citynews.ro/eveniment/foto-cum-va-f...-kilometru-sunt[quote]Proiectele deceniului la Cluj: drum expres dinspre Gilău și legătură directă între Mănăștur și Apahida
Primarul Clujului, Emil Boc, a prezentat câteva proiecte importante de infrastructură care sunt cuprinse în noul PUG, valabil pentru următorii 10 ani. Astfel, șoferii vor putea ajunge, prin legături directe, de la Gilău la Cluj-Napoca, din Mănăștur la nodul Apahida-Vâlcele, dar și din Baciu, prin Tăietura Turcului, spre Bulevardul Muncii.[/quote]
http://bistrita.citynews.ro/eveniment/proi...-intre-manasturhttp://www.cdep.ro/interpel/2015/r5925A.pdf http://www.cdep.ro/interpel/2014/r1718B.pdf [quote]Nicio autostradă nu va străbate județul Suceava, nici în zona munici-piului reședință de județ și nici pe alte trasee care sunt intens circulate. Nu este doar o proiecție pentru patru – cinci ani ori pe un deceniu, ci una care se referă la cum va trebui să arate țara noastră în 2030 sub aspectul infrastructurii rutiere. Din acest punct de vedere, perspectivele județului Suceava de a fi legat prin autostrăzi de vestul țării sau de sudul acesteia ori să poată ajunge prin Ucraina până la Marea Baltică sunt zero.
Așa au decis mințile luminate din Ministerul Transporturilor că nu ne trebuie nouă să avem autostrăzi pentru că avem drumuri și ni se vor mai face câteva. Ca să ne închidă gura nouă și Botoșaniului ni s-a oferit un fel de surogat și anume drumuri expres care să facă legătura cu autostrăzi.
Se reia o mai veche poveste: Suceava este un județ care merită a fi ocolit de modernizare, nu și de promisiuni în ani electorali. Cu ani în urmă, când E 85 a fost transformat în drum expres, lucrările nu au mers cum era firesc până la Siret prin Suceava, ci au fost deviate de la Roman spre Iași. Acum, când o autostradă – altminteri prevăzută în Planul Național de Amenajare a Teritoriului – era necesară până la Siret, din nou județul Suceava este ocolit de așa ceva, prin inovația birocratică numită “Varianta actua-lizată a Master Planului de Transport”. In sfârșit, drumul expres care trebuia să fie făcut cu mai bine de zece ani în urmă, este prevăzut a fi făcut în următorii 15 ani până la Siret.[/quote]
http://www.obiectivdesuceava.ro/local/suce...zile-pe-hartie/http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/poli...ri--201909.html[quote]Denumirea A10 – ”Autostrada Sebeș-Turda” nu se mai regăsește în draftul final al MasterPlanului General de Transport prezentat marți, 10 februarie a.c., de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat.
Noua autostradă, la care în unele puncte a demarat deja construcția se va numi ”Autostrada Mureș-Arieș”, așa cum rezultă din documentația prezentată parlamentarilor.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, marți, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al MasterPlanului General de Transport (MPGT). După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuși 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului și legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă.[/quote]
http://www.ziarulunirea.ro/autostrada-sebe...lba-310327.html[quote]Pe lotul 1, zona Sebeș – Pârâul Iovului, în această perioadă se organizează șantierul și se execută lucrări de sondare și decopertare, iar pe lotul 2, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, se fac sondări de teren. În câteva imagini realizate sâmbătă, 21 februarie, se poate vedea că lucrările au avansat,în privința organizării de șantier, dar și la decopertări, pe cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș Turda.
Autostrtada Sebeș-Turda (A10) va face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3. CNADNR a împărțit tronsonul de 70,0 km în patru loturi de 17 kilometri, 24,2 km, 12,4 km și 16,3 km: Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeș până la Pârâul Iovului; Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda.[/quote]
http://www.ziarulunirea.ro/foto-autostrada...ari-311812.html[quote]Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, este de părere că începerea lucrărilor din Master Planul pentru construcția de autostrăzi ar putea determina români care lucrează în străinătate ca fierar-betonist sau dulgher să revină în țară
Tronsonul 2 al autostrazii Orastie - Sibiu„La discuțiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducătorii acelei companii, după ce i-am arătat Master Planul, mi-a explicat următorul lucru: «Domnule ministru, în urmă cu 12-13 ani, lucram în Portugalia. Și portughezii erau, vreun milion jumate-două milioane, la căpșuni sau ca fierar-betoniști în toată Europa. În momentul în care au început (lucrările – n.r.), s-au întors acasă un milion de portughezi din forța activă de muncă»”, a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
El a apreciat astfel că, dacă România va începe lucrările de construcție prevăzute în Master Plan-ul de transport, foarte mulți dintre românii care în prezent lucrează ca fierar-betonit sau dulgher în alte state europene vor reveni în țară, pentru un salariu mai mare sau în „condiții rezonabile”.[/quote]
http://www.ziarulunirea.ro/demararea-lucra...ara-312415.html[quote]La Prefectura Cluj a avut loc miercuri prezentarea variantelor de legare a centurii Valcele - Apahida, prin Drumul Național 1 Cluj-Turda, cu Autostrada Transilvania. Au fost prezenți directorul general al Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), Narcis Neaga, prefectul județului Cluj, Gheorghe Vușcan, directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan și reprezentanții firmei care realizează studiul de fezabilitate.
Reprezentanții firmei Maxi Design din București, care lucrează în acest moment la studiul de fezabilitate (SF) al bretelei de legătură Mărținești, au spus că au în lucru două variante principale de traseu, una mai scurtă de 5 kilometri, dar care ar cuprinde și unele lucrări de artă mai complexe (cum ar fi un viaduct de circa 400 de metri lungime), și una mai lungă de circa 6 kilometri, ambele având o porțiune comună de 2 kilometri, și mai există o variantă secundară, pentru care se poartă discuții cu DRDP Cluj.[/quote]
http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...ce--135746.html[QUOTE]Procurorii investighează o posibilă fraudă de proporții, în care s-ar fi spălat 100 de milioane de euro.
Cei vizați sunt acuzați că au creat circuite fictive pentru a nu plăti taxele și impozitele datorate statului.
Banii au ajuns la ei prin diferite acte false. Polițiștii au ridicat documente de la mai multe firme cu afaceri importante, care au încheiat mai multe contracte cu statul.
Firma austriacă Strabag este una dintre companiile care a câștigat contracte de peste un miliard de lei pentru construcția autostrăzii Câmpia Turzii – Târgu-Mureș. Strabag a fost de asemenea unul dintre constructorii Autostrăzii Orăștie-Sibiu și unul dintre concesionarii autostrăzii Comarnic-Brașov, conform hunedoaralibera.ro. Strabag Austria susține că filiala sa din România nu este vizată de acuzații.[/QUOTE]
http://www.oradesibiu.ro/2015/03/04/una-di...rauda-colosala/[QUOTE]Oficialii din Ministerul Transporturilor se bâlbâie când vine vorba despre autostrăzi. În Master Planul General de Transport, autostrada Sibiu-Pitești, intens cerută atât de oficialii de la Bruxelles și de exportatori, apare ca fiind prioritară, însă, în realitate, autostrada Bacău-Pașcani este mai importantă. Evident, în alt document.
Ministerul Transporturilor a făcut publice cele două documente cheie ale strategiei României privind investițiile publice în transporturi pentru următorii 15 ani: Memorandumul care aprobă Master Planul General de Transport (MPGT) și Strategia de Implementare, documentul care stabilește prioritizarea proiectelor, informează Realitatea.net.
În ceea ce privește componenta rutieră, în Memorandum este prezentat scenariul reieșit în urma analizelor, cu o ierarhizare pe baza de punctaj pentru cele 12 proiecte de autostrăzi și 18 proiecte de drum expres. În Strategia de Implementare, însă, oridinea de prioritizare este alta, iar punctajele proiectelor au fost modificate pentru a ajusta scenariul pentru implementare. În ceea ce privește Strategia de Implementare aprobata, aceasta stabilește o prioritizare a proiectelor destul de diferită față de scenariul recomandat în Master Plan.[/QUOTE]
http://www.oradesibiu.ro/2015/02/28/gafa-a...te-monumentala/[QUOTE]Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a răspuns solicitării Instituției Prefectului de a comunica stadiul în care se află execuția lucrărilor la loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva.
Astfel, lucrările la Lotul 3 de autostradă au un stadiu de realizare de 3,92 la data de 15.02.2015. Până acum au fost executate terasamente, lucrări la infrastructură – fundații podețe, infrastructură ITS.
La Lotul 4, lucrările au un stadiu de realizare de 23%. Pe această porțiune au fost realizate terasamente, a fost turnat stratul de formă, stratul de findație pe o distanță de 5,3 km. A fost turnat și un strat de bază pe o distanță de 4,9 km.[/QUOTE]
http://hunedoaralibera.ro/care-este-stadiu...zii-lugoj-deva/http://cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat...i%20lot%201.pdfhttp://cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat...i%20lot%203.pdf[QUOTE]
„CNADNR a semnat în data de 20 februarie contractul de lucrări Achiziționare noi lucrări aferente soluției de amenajare punct de control la trecerea frontierei la km 0+500 și a parcării de scurtă durată de la km 0+930”, au anunțat drumarii. Aceștia mai spun că lucrările sunt necesare pentru finalizarea contractului care se referă la realizarea autostrăzii Nădlac-Arad.
Deoarece asocierea Astaldi-Max Boegl se află deja cu toate utilajele pe șantier, CNADNR a negociat direct realizarea lucrărilor mai sus-menționate. Iar suma care va fi încasată de constructor nu este una deloc mică. 26.050.000 de lei vor încasa cei de la Astaldi și Max Boegl pentru a realiza punctul de trecere a frontierei și parcarea în care camioanele își vor aștepta rândul la control. 85 la sută din totalul fondurilor vor fi decontate de Uniunea Europeană, restul urmând să fie suportat de statul român.
CNADNR a explicat și motivul pentru care va plăti direct, fără licitație, 6 milioane de euro. Potrivit legii achizițiilor publice, „autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare atunci când, ulterior atribuirii unui contract de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă își propune să achiziționeze noi lucrări, respectiv noi servicii, care sunt similare lucrărilor ori serviciilor achiziționate prin atribuirea contractului inițial”.
Compania de autostrăzi a stabilit și termenele de construcție pentru punctul de trecere a frontierei. Constructorul va trebui să finalizeze lucrările în 125 de zile, adică patru luni de la demararea lor.[/QUOTE]
http://www.aradon.ro/fac-granita-pe-autostrada/1510300[QUOTE]Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a informat că în prezent, la aproape un an de la începerea lucrărilor pe tronsonul IV al viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, constructorii au finalizat un sfert din proiect. Pe tronsonul al treilea, gradul de finalizare este sub cinci la sută. Loturile III și IV ale viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj se află în lucru de aproape un an, iar estimările optimiste privind terminarea proiectului mai devreme de luna mai a anului 2016, când a fost prevăzută potrivit contractului, nu mai au susținere. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a informat Prefectura Hunedoarei că până în prezent, pe tronsonul IV al viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, cel cuprins între Șoimuș (Deva) și Gurasada, gradul de finalizare al proiectului este de sub 25 la sută.[/QUOTE]
http://adevarul.ro/locale/hunedoara/autost...f19d/index.html[QUOTE]Bătaie mare pentru proiectul șoselei de centură a municipiului Satu Mare, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România anunțând că au fost depuse 14 oferte pentru construcția drumului de ocolire. Firme din Italia, Spania, Bulgaria, Austria și România vor să construiască cei 19,5 km km ai centurii de ocolire a municipiului Satu Mare.
Supriza de proporții a oferit-o o firmă din Zalău, care împreună cu firme din Spania și Franța, a depus cea mai bună ofertă din punct de vedere financiar. Consinit Zalău, în asociere cu spaniolii de la Corsan Corvian SA și francezii de la Egris România SA, s-a angajat să construiască centura municipiului Satu Mare pentru 336.183.382 lei. Cele trei firme au și doi subcontractanți, Iptana București și Good Prod Zalău.
„Pe holurile Ministerului Transporturilor se vorbea numai italiană și spaniolă în ziua în care a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitație. De parcă nu eram în România”, a declarat unul din participanții la licitație.
Din Satu Mare, doar firmele Samcif SA și Viakon Drum SRL au avut ”îndrăzneala” să participe la licitație, în asociere cu firme din Cluj, București și Bulgaria.[/QUOTE]
http://www.voceatransilvaniei.ro/exclusiv-...lioane-de-euro/[QUOTE]
Trei dintre cei patru parlamentari de Bistrița-Năsăud ai PNL – deputații Ioan Oltean și Stelian Dolha, co-președinți ai acestei filiale, și senatorul Cristian Florian – au susținut, sâmbătă, o conferință de presă în care au pledat pentru necesitatea introducerii în Master Planul de transport a unei autostrăzi a Nordului, care să lege Satu Mare de Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava.
Deputatul PNL Ioan Oltean a reamintit faptul că acest proiect a fost prins în prioritățile guvernamentale încă din anul 2006, însă, în prezent, Autostrada Nordului a fost scoasă din Master Planul de transport iar în locul ei a fost prevăzut un drum expres pe relația Cluj – Dej – Bistrița.
Având în vedere acest aspect, parlamentarii PNL de Bistrița-Năsăud au decis să demareze o acțiune publică, prin care să determine Guvernul să își regândească poziția față de Autostrada Nordului.
Încercăm să demarăm noi o acțiune și parlamentară, și politică, și civică, prin care să antrenăm forțele parlamentare din cele cinci județe (Satu Mare, Maramureș, Cluj, Bistrița-Năsăud și Suceava – n.r.). Am vorbit cu o parte din colegii mei pentru a subscrie și a susține această inițiativă”, a anunțat Oltean, citat de Agerpres. [/QUOTE]
http://www.voceatransilvaniei.ro/autostrad...rii-bistriteni/[QUOTE]
autostrada Brasov-Bacau este la un pret similar cu drumul expres Tg. Mures-Tg. Neamt! O spune Master Planul General de Trasnport (MPGT)!
Autostrada Bacau-Brasov - 160 km
Estimare oct. 2014: 13 mil Euro/km
Estimare feb. 2015: 11,5 mil Euro/km
Autostrada fazata Tg. Mures-Tg. Neamt - 184 km
Estimare oct. 2014: 13 mil Euro/km (drum expres)
Estimare feb. 2015: 12 mil Euro/km (75% din 16 mil Euro/km autostrada)
Per final, beneficiile aduse de Tg. Mures-Tg. Neamt vor fi mult mai mari.[/QUOTE]
http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/mpgt2015.pdfhttp://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/anexempgt.pdf[QUOTE]
Exclusiv: Imagini A10 Sebes - Turda Loturi 1 si 2
[/QUOTE]
http://www.130km.ro/articol27.html[QUOTE]O firmă din conglomeratul coreean ce fabrică televizoarele Daewoo a blocat licitația pentru autostrada Sibiu-Pitești
O firmă din conglomeratul coreean ce fabrică televizoarele Daewoo a blocat licitația pentru autostrada Sibiu-Pitești
Două firme, din care prima deținută de un controversat om de afaceri, cealaltă coreeană, au blocat licitația pentru studiul de fezabilitate al celei mai dificile autostrăzi a României, anume Sibiu-Pitești.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) se străduie de aproape un an de zile să selecteze o firmă care să realizeze studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești, una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România. Studiul de fezabilitate este esențial pentru implementarea proiectului căci, fără el, nu se știe cât poate costa autostrada, care este traseul recomandat, ce probleme pot apărea în construirea acesteia.
În vara anului trecut nu mai puțin de patru firme au depus contestații privind caietul de sarcini. Contestațiile au fost soluționate însă, luna trecută, a apărut o nouă problemă. Asocierea firmelor Romair Consulting și Dongbu Engineering au reclamat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) desemnarea unei alte asocieri, anume Spea Ingineria Europea Italia – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL drept câștigătoare. Nemulțumirea asocierii Romair-Dongbu pare a fi faptul că a avut un preț de 23,4 milioane lei, fără TVA, cu aproape 6 milioane de lei mai mic decât cel al asocierii româno-italiene.
Surse din cadrul CNADNR afirmă că motivul excluderii Romair Consulting-Dongbu Engineering este lipsa de experiență în elaborarea documentației specifice autostrăzilor și prețul neobișnuit de mic solicitat.
[/QUOTE]
http://www.romanialibera.ro/actualitate/pr...-pitesti-369489http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/cont...sti-104413.html[QUOTE]
În 2015, am intrat în al șaselea an de la demararea lucrărilor pe autostrada A1 în centrul și vestul României, timp în care au fost finalizate lucrările pe 220 km, din totalul celor circa 338 km, de la Nădlăc la Sibiu.
În conformitate cu termenele contractuale asumate de către constructorii celor 5 loturi de autostradă aflate în prezent în diferite faze de execuție (circa 118 km) toate lucrările ar trebui terminate până în vara anului 2016.
În ceea ce privește lotul Arad-Nădlac, constructorul autostrăzii, asocierea Bogl-Astaldi, se concentrează la început de martie 2015 pe trei tronsoane:
A. În zona km 0-2 la intrarea în România se execută și finalizarea fundației viitoarei parcări de scurtă durată (stânga și dreapta) și platforma, viitorului PCTF, care va fi prevăzut, provizoriu, cu containere metalice, până la aderarea României la spațiul Schengen;
B. În zona km 28.494 până la km 29.651 de la DN7 până la pasajul de cale ferată, se finalizează fundația autostrăzii până la cota finală, urmează balastul stabilizat, două straturi de asfalt binder și stratul de asfalt de uzură (circa 1,1 km);
C. În zona km 38.682 la viitorul nod rutier Arad, la intrare pe lotul spre Nădlac, constructorul a reluat lucrările de finalizare a acestui nod, la aproape doi ani de la oprirea lucrărilor pe acest lot.[/QUOTE]
http://www.puterea.ro/economie/fotoreporta...015-109716.html