Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
rombul
@semit sper sa nu te superi ca te-am corectat
rombul
azi u demolat primaria din barcanesti si cele 11 case

29 Sep 2008, 21:22:
@MAERSK avem elicoptere la munca daca o sa fac zboruri o fotografiez si din aer
vijelie
Dom' director rombul, cum se numeste firma aia care ia bani de la CNADNR ca sa dea un asemenea rasol?
rombul
o stii si tu

29 Sep 2008, 21:52:
nu sunt director fratioare sunt sofer pe un camion
sadi
cred ca ne intereseaza starea drumurilor, nu jobul fiecaruia
voyageros
asa e aici drumurile ne intereseaza si nu joburile...Nu cred ca este cineva pe aici (sau sunt foarte putini) care sa tina partea constructorului care are categoric bubele lui dar nici cu statul roman nu mi-i jena. Am un prieten care a avut ceva bucatele de pamant pe aliniament, el ca el ca rudele mai in varsta au tinut la un parte pe care pana la urma tot nu l-au primit dar a durat destul de mult pana s-au finalizat discutiile care cum va spuneam au fost efectiv de pomana. Zic de stat pentru ca legile sunt permisibile sau neclare in ceea ce priveste suprafetele pe care statul va desfasura investitii de interes national. Am inteles ca acum se discuta prin parlament ca statul sa-ti poata lua pamantul pentru asemenea investitii si tu sa poti da in judecata statul doar pentru valoarea despagubirii. In Spania de ex am inteles ca vin baietii iti infig o tablita la marginea parcelei cu investitia ce-ti va traversa terenul si tu te duci sa-i cauti. In principiu legea asta ar fi buna dar daca as avea o bucatica de pamant intr-un astfel de litigiu nu stiu cum as mai judeca.
nasty
atentie ca bulgarii baga viteza:
"ei bine, bulgarii vor sa mai construiasca inca doua autostrazi, Marita si Struma, pentru care au alocat 208 milioane euro, respectiv 600 milioane euro. Si cand te gandesti ca noi am platit vreo 400 milioane euro unei firme americane( Bechtel) doar ca sa ne lase in pace, pentru ca de construit n-a construit niciun kilometru de autostrada"

http://www.cronicaromana.ro/jurnal-de-marm...ia-egnatia.html
voyageros
Gata!! S-a votat acea lege a exproprierilor pentru constructii de interes national. Teoretic statul si-a facut treaba acum constructorii nu mai au motive sa se planga ca nu au pamant pe unde sa construiasca.
ssilviu
S-a votat in camera decizionala? Si-a pus base semnatura? A aparut in MO?
rombul
camera deputatilor este for legistlativ decizional

saptamana viitoare intra in vigoare aceasta lege

1 Oct 2008, 17:43:
problema mare este cu cautatul dupa oale si ulcele de catre arheologi si cu padurile si pasaricile din paduri au inceput sa-i doara buricul de paduri
adip
rombul, mie imi place ca pui suflet, iti aperi afacerea/patronul/etc, deci ai o atitudine buna. Atat ca, omiti un singur lucru: peste tot in lumea asta mare conteaza rezultatele raportate la costuri, finalitatea unui proiect. Fiindca de-aia te apuci de un lucru, fiindca aveai nevoie de el, si daca ai nevoie de el e bine sa-l termini ca sa-l poti vinde. E foarte simplu, mai simplu de atat chiar nu se poate.
Intelege si tu ca toti cei care scriu aici si te mai iau la misto nu o fac fiindca asta-i felul lor, ci fiindca s-au saturat sa arunce cu banii in niste proiecte fara rezultate, asta e tot. Ia pune-te si tu in situatia in care il platesti pe un meserias din buzunarul tau ca sa iti puna gresie si faianta iar ala, dupa 2 ani de zile de tocat banul, e tot la tine in baie mutand in continuare cutiile cu bucati de faianta dintr-o parte in alta? Vezi, cand e vorba de banul tau parca nu-ti mai arde sa-ti furi singur caciula, ce zici?
Sfatul meu pentru tine e sa faci ciocul mai mic pe forum si sa incercati, tu si cei din jurul tau, sa faceti ce puteti ca sa mearga treaba. Fara prostii de-astea de PR, ca faceti si dregeti acum inainte de alegeri. Fiindca mai rau "iti cauzeaza". Parerea mea ™
rombul
@adip in primul rand nu lucrez la patron, ptr tine ca o curiozitate lucrez in armata, in al doilea rand forumul nu este al tau deci nu-mi spui tu mie ciocu mic si in al treilea rand pot sa-mi spun parerea chiar daca nu coincide cu a ta

asta este imi pare rau ca nu suntem in consens

1 Oct 2008, 18:28:
de aia ne ia si constructorii la misto ca ne luam noi intre noi iar unii altceva nu stiu decat sa ia la misto
probabil si facultatile le-au facut la misto

1 Oct 2008, 20:54:
@adip esti obsedat de alegeri fratioare
in fiecare post ai pomenit de alegeri
ai o problema
adip
QUOTE(rombul @ 2 Oct 2008, 01:26)
@adip esti obsedat de alegeri fratioare
in fiecare post ai pomenit de alegeri
ai o problema
Fratioare™, intr-adevar am o problema cu felul in care romanii inteleg sa isi construiasca si sa isi intretina infrastructura. Se fura ca in codru in tara aia, dar lumea, in afara de a fura (unii) sau de a se plange (ceilalti) nu mai face altceva sa imbunatateasca situatia.
Ti-am zis, daca incepi sa gandesti in termeni de rezultate obtinute si o sa realizezi cam pe unde se afla tara in momentul asta. Sa stii si tu ca nu se dau medalii fiindca termini o lucrare cu intarziere fata de planificarea initiala.
E bine ca te agiti sa imi arati contrariul, inseamna ca esti optimist si asta conteaza mult. Dar hai sa vedem la anul pe vremea asta cam ce rezultate aveti in constructia de sosele si autostrazi, ce zici?
rombul
@adip de acord cu tine la anul pe vremea asta

2 Oct 2008, 10:35:
si inca o chestie nu lucrez in constructii lucrez in armata ca inginer si asa cum imi fac eu treaba la locul meu de munca asa inteleg si sper sa-si faca si constructorii treaba la locul lor de munca .ok?
vijelie
QUOTE(rombul @ 20 Aug 2008, 12:25)
lucrez in industria textila
*

QUOTE(rombul @ 29 Sep 2008, 20:47)
nu sunt director fratioare sunt sofer pe un camion
*

QUOTE(rombul @ 2 Oct 2008, 09:30)
nu lucrez in constructii lucrez in armata ca inginer
*

cool.gif
GIC
Da' ce ! Nu poate omu' sa-mi schimbe saptaminal jobu'?
Referitor la durata constructiei autostazilor, va rog sa va amintiti ce scria in primul post din acest topic! ph34r.gif
eloy
QUOTE(rombul @ 29 Sep 2008, 20:19)
azi u demolat primaria din barcanesti si cele 11 case

<span class='edit'>29 Sep 2008, 21:22:</span>
@MAERSK avem elicoptere la munca daca o sa fac zboruri o fotografiez si din aer
*



hmmm. Primaria da, casele nu. Mai mult :
"In cazul celorlalte 11 case care trebuie demolate pentru a face loc autostrazii, lucrarile vor incepe abia dupa ce proprietarii se vor muta in casa noua."
http://www.frontnews.ro/social-si-economic...-ploiesti-15434

Tehnica asta, de a amesteca adevar cu propaganda falsa suna cunoscut.... SRI? cool.gif
AdrianMC
QUOTE
Un documentar despre Autostrada Transilvania. Care ar putea foarte bine, să fie numită la fel și Autostrada Bechtel. Unora nu le-ar plăcea asta. Eu am numit-o “Autostrada tuturor minciunilor”. Două concluzii: pe de o parte, este un proiect parafat din motive politice, dar pe de altă parte, este un unul dintre cele mai ambițioase șantiere din Europa. Sunt lucruri pe care nu am apucat să le spun în documentar, și așa mare. Poate le știți: DNA-ul infirmă că ar cerceta ceva în legătură cu acest contract, firma română de avocatură care a negociat angajamentul cu Bechtel ar fi încasat o taxă de 4 milioane de euro de la statul român, etc. Așadar, vineri, 3 octombrie, de la 23.05, pe Antena 3.


Vineri, la Reporter Special
dmc
Cata nesimtire. Intrebare: De ce nu s-a organizat licitatie pt autostrada? Raspuns: din cauza de timp. Hello, Romania nici dupa atatia ani nu are autostrada in Transilvania. Omul ala ar trebui spanzurat la cat de inocent si cu cata nesimtire a raspuns. Ai luat spaga multa bai nesimtitule din cauza asta nu a fost facuta licitatie. Toata lumea stie acest lucru dar din pacate nimeni nu face nimic.
vijelie
Incredintarea contractului fara licitatie a fost o metoda legala in acele vremuri. De fapt, majoritatea contractelor s-au incredintat asa, inclusiv de catre dl Basescu, in calitate de primar general: contorizari, reabilitari de bulevarde etc.
Si in legea 34/2006 a achizitiilor publice se pot incredinta contracte si altfel decat prin licitatie. O anume metoda are o denumire misto: "dialog competitiv".
Dar nimeni nu e revoltat de restul contractelor, de parca alea merg brici.
Hai sa fim realisti: treaba ar fi mers la fel de prost si cu licitatie, statul tot incapabil sa administreze un asa contract.
daniel28
Ce se mai aude despre licitatia la centura mun. Bacau ???
mikeb
QUOTE(J o h n n y @ 15 Sep 2008, 10:24)
Cand am zis eu ca Bechtel e aici doar pt a sotarce cat mai multi bani de la acest popor, lasandu-ne apoi ingropati in credite externe colosale (pe care le vor plati si copii nostrii) si fara autostrazi, s-au gasit cativa care sa sustina ca "sa nu dam vina pe Bechtel".  In alte locuri vad ca se poate si se fac autostrazi pe banda rulanta. Fara Bechtel insa.
*



Si eu tot asa am zis...

QUOTE(dmc @ 18 Sep 2008, 14:55)
@vijelie pe mine ma doare ca nu avem autostrazi. ... Eu as desfiinta clasa politica cu totul, este doar o masa de oameni care suge seva de la populatie si cam atat.
*



Corect

QUOTE(J o h n n y @ 20 Sep 2008, 10:59)
Am impresia ca in contractul ala cu Bechtel negociat si si renegocial partea romana nu are nici un drept, doar obligatii iar partea americana are toate drepturile! Altfel nu inteleg cum se poate majora atat de mult pretul unei autostrazi, de aproape 4 ori...
*



Normal, suntem tratati ca o tara de handicapati, nu?

QUOTE(CataOlar @ 25 Sep 2008, 10:51)

tovarasul orban e calare pe situatie, are totul sub control. E un simpatic, iti vine sa il mananci
*



...Mai ales daca esti vreun alien, o sa-ti cada bine, asa n-o sa te otravesti... radmasa.gif

Poate cineva sa spuna ca nu se stia cum e terenul in Ardeal? Tre' sa fii prost gramada cand vezi dealurile alea sa nu-ti dai seama ca o pot lua la vale la orice ploaie; fiti siguri ca se stia dificultatea proiectului; dar daca se mai poate saraci tara asta in vreun mod, de ce nu? Bechtelu', Haliburtonu', etc., vi se par societati de caritate?
yoncv
Sa va dau doua exemple care n-au legatura directa cu autostrazile:
- tocmai m-am intors din Poiana Brasov. Acolo se lucra la extinderea unui hotel. Si chiar se lucra! Erau cel putin 40-50 de muncitori care lucrau zi-lumina, intr-un ritm incredibil. Beneficiar: un privat care isi cunoaste interesul.
- pe drum, intre Bran si Rucar se lucra la consolidarea drumului. E un fel de-a spune ca se lucra. Erau niste utilaje parcate pe margine (da, parcate, ca nu miscau) si vreo 15 muncitori, dintre care unul impingea o roaba, restul STATEAU! (unii sprijineau cite o lopata, altii erau pur si simplu intinsi la umbra etc.) Ziua la ora 15, deci nu se terminase programul de lucru. Beneficiar: statul, o oaie buna de muls.

Concluzie: nu e adevarat ca nu sint oameni in constructii care sa fie in stare sa faca o treaba ca lumea si repede, dar trebuie sa stii si sa vrei sa-i pui la munca.

Dar la noi se fura prea mult si se lucreaza prea putin.

Am zis! Howgh!
margelatu
QUOTE(AdrianMC @ 3 Oct 2008, 11:24)


Am vazut si eu reportajul de pe Antena 3. Reportajul e interesant... pt cine are timp si rabdare sa l vada pana la sfarsit, e facut zic eu in stil mai profesionist, cum ar trebui sa fie toata presa din Romania(nu e un titlu gen x ani x milioane euro, o km de autostrada), intoarce problema pe toate fetele, concluzia mea e ca tot eternul stil romanesc, incapacitatea noastra organizatorica, lipsa unei viziuni pe termen lung etc. astea sunt problemele Romaniei, de asta inaintam sa zic asa ....cu frana de mana trasa.
eloy
tot despre AT, pe site-ul MT raportul de activitate este inca cel din aprilie! Adica e vechi de aproape juma de an. Eu tot mai verific din cand, doar-doar, dar nimic. Nu stiu daca Bechtel nu a trimis sau MT nu a actualizat, dar este un exemplu fffff clar despre cum merg treburile in romanica in aceasta priviinta. Cica transparenta decizionala, accesul publicului la informatie, un mare vax.

http://www.mt.ro/bechtel/contract_bechtel-stadiu.pdf

mi-e sila sad.gif
Ayden_CJ
http://www.autostrada-transilvania.ro/arti...varul/art50.htm
fara alte comentarii
EDIT:
ok, scuze
marinul
a fost pus mai sus

7 Oct 2008, 08:59:
http://www.adevarul.ro/articole/autostrazi...ra-pilonii.html

daca este adevarat s-a cam dus pe cenzurat autostrada asta

oricum urat ce se intampla
dmc
Romanica nu a fost in stare sa-si construiasca autostrada in perioada de crestere economica. Acum ca vine o perioada mai grea ...
Ayden_CJ
ati vrut autostrada no na-va autostrada! cam asta e. m-am lecuit, nici daca va fi gata maine nu merg pe acolo. ma duc pe unde stiu ca se poate circula frumos si bine. Multumesc statului roman ca a facut un contract cu fundu. Intr-un stat NORMAL i-ar fi impuscat pe tradatorii care au semnat asa ceva!
cj98czh
Ayden_CJ -vad ca esti suparat rau...
dmc
Eu cred ca are de ce mad.gif
rombul








Autostrazii Bechtel ii tremura pilonii


„Adevărul“ a intrat în posesia unui document prin care Bechtel face presiuni pentru a primi bani pe lucrări de proastă calitate. Pe tronsonul 3C-Bihor al autostrăzii Transilvania, reporterii „Adevărul“ au depistat lucrări care pun în pericol siguranța traficului rutier. Consultanții refuză să avizeze lucrările.
(+) Click pentru a mari
Pilonii din zona Suplacu de Barcău au fost ridicați fără respectarea proiectului, fapt pentru care le-a fost afectată rezistența Foto: Adrian Horincar
Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a primit multe rapoarte despre calitatea proastă a lucrărilor, din mai multe surse, dar, până de curând, nu a luat nicio măsură

. Surse din CNADNR au declarat că astfle de rapoarte au apărut la scurt timp după ce acestea au început.

Un proiect numit dorință

Reporterii „Adevărul“ au fost însoțiți pe șantiere de specialiști care au semnalat lucrările de mântuială făcute la autostradă. Astfel, s-a observat că, în foarte multe sectoare, constructorul nu a respectat adâncimea săpăturilor impusă de proiect. Nu a fost și nu este respectat proiectul nici în ceea ce privește straturile de balastru – nu se respectă grosimea straturilor și sorturile (diametrele pietrelor folosite), iar în unele locuri a fost folosit moloz pe post de balastru.

Acest lucru va afecta în mod direct portanța autostrăzii (capacitatea de a rezista la greutatea vehiculelor) și va duce, în scurt timp, la apariția unor denivelări și rupturi în asfalt. În mai multe cazuri s-a lucrat “după ureche”, fără să se respecte unghiul de forfecare al terenului (unghiul la care terenul începe să alunece).

Urmarea imediată a fost necesitatea unor lucrări de consolidare ale căror costuri au fost suportate tot de CNADNR. Firma constructoare nu a fost mai profesionistă nici când a venit vorba de fixarea suprafețelor în pantă, situate de o parte și de alta a autostrăzii, astfel că, datorită minitorentelor create de ploaie, acestea sunt brăzdate de zeci de șanțuri.

Atentat la siguranța traficului

Situația este mult mai gravă când vine vorba de betoane. Foarte multe dintre lucrările din beton armat observate în zona Marghita – Chiribiș – Suplacu de Barcău erau “vopsite” cu dungi groase de material izolant.

Atât muncitorii, cât și sursele din CNADNR ne-au confirmat că respectivele dungi acopereau fisuri în beton, apărute din cauza neglijenței constructorului.

Defectele de acest tip micșorează mult durata de viață a lucrărilor. Cel mai mare pericol este creat, de departe, de nepăsarea constructorilor care ridică viaductul de la Suplacu de Barcău.

La o primă vedere, uriașii piloni ai viitorului viaduct impun respect și siguranță. După ce discuți cu unii dintre cei care au asistat la turnarea lor și cu cei care au citit rapoartele din CNADNR, respectul se risipește.

Forajele pentru pilele de sprijin au fost făcute, în multe cazuri, neglijent, iar alte pile au fost turnate aiurea. Platforme pentru “talpa” pilonilor au fost făcute cu beton de proastă calitate sau insuficient. În plus, spun betoniștii români, fierul adus din Turcia de către asociații Bechtel, firma Enka, este de foarte slabă calitate.

Viaductul de la Suplacu, pericol public

Ca și cum toate acestea nu ar fi fost de-ajuns, valea inundabilă pe care o traversează viaductul are pânza freatică aproape de suprafață, iarapa are un pronunțat caracter acid.

Proiectul prevedea măsuri de protecție pentru a asigura rezistența pilonilor în fața coroziunii intense provocată de acest tip de apă. Constructorii au neglijat acest aspect.

În ziua în care reporterii „Adevărul“ au ajuns la șantierul Suplacu de Barcău, muncitorii nu construiau, ci demolau. Gropi foarte adnci fuseseră săpate în jurul a doi dintre pilonii viaductului, deja dărâmați pe jumătate. Muncitorii se chinuiau să dărâme stâlpii pe care îi turnaseră fără să respecte proiectul.

Nici cu grinzile gigantice, de 140-160 de tone, executate după o tehnologie proprietate Bechtel, lucrurile nu sunt roz. Aceste grinzi, lungi de cel puțin 40 de metri, vor fi așezate pe piloni și vor susține calea de rulare. Mai mulți muncitori români din Bihor au relatat pentru un cotidian local că au fost martori la o aberație: pentru că muncitorii turci nu au turnat bine betonul la o grindă, parte din fierul armăturii a rămas descoperit, așa că turcii l-au acoperit cu tencuială.

O asemenea structură nu mai îndeplinește în niciun fel standardele de rezistență, de siguranță și de calitate. Din aceste motive, CNADNR a interzis, pentru moment, montarea grinzilor pe piloni, fapt ce i-a supărat rău pe cei de la Bechtel.

Noi nu putem să acceptăm lucrări care au fost abandonate, reluate și pline de fisuri.
Dorin Debucean
director general CNADNR

Bechtel lucrează politic

“Adevărul” a intrat în posesia unui document incendiar prin care Bechtel invocă o negociere la nivel înalt cu statul român. Americanii cer într-o scrisoare (vezi facsimil) făcută pe un ton ultimativ către CNADNR să renunțe la pretențiile de calitate.

“RB (Reprezentantul Beneficiarului - firmele de consultanță JV Scetauroute și BCEOM, n. red.) trebuie să certifice sumele datorate în mod legitim către antreprenor pentru lucrările executate; Hotărârea RB trebuie să vizeze doar verificarea cantităților de lucrări (nu și a calității, n. red.) realizate în conformitate cu Contractul”, cer reprezentanții Bechtel.

“Pentru a respecta solicitarea de a avansa lucrările pe întregul aliniament al autostrăzii, beneficiarul va anula imediat restricția privind plasarea de grinzi pe secțiunea 3C (onorând astfel practica din România privind respectarea opiniei unui expert în probleme tehnice, respectiv fisurile în beton)”, se mai spune în document.

CNADNR pune piciorul în prag

Constatările jurnaliștilor au fost confirmate și de directorul Companiei Naționale pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Dorin Debucean. “Cei de la Bechtel s-au plâns că firmele de consultanță nu le-au aprobat lucrări de zeci de milioane și au amenințat că merg la instanțe”, a spus șeful CNADNR.

“Ce s-a întâmplat la Suplacu de Barcău este simplu de explicat. Trebuia folosit un beton special, hidrologic, care este produs numai la Medgidia. Ei au preferat să cumpere de la Holcim, așa că lucrarea nu respectă normele. Noi nu putem să acceptăm lucrări care au fost făcute, abandonate și reluate și care sunt pline de fisuri”, afirmă Debucean


frantic
Doamne fereste!!! ohmy.gif Daca ceea ce s-a scris in articol este adevarat viitoarea autostrada va fi un real pericol pt. siguranta circulatiei.
adip
Nu e de mirare, cam asta e stilul in care se construieste in Romania de ani buni in constructiile civile. Nu doar drumuri, ci si cladiri (birouri & locuinte).
vijelie
De mult nu am mai râs asa bine.
Oare chiar toata lumea se pricepe la constructii?
marinul
totusi cred ca e cam exagerat articolul

am auzit si eu ca se mai greseste dar se si repara cei adevarat tot pe banii nostri

"Astfel, s-a observat că, în foarte multe sectoare, constructorul nu a respectat adâncimea săpăturilor impusă de proiect."

chiar nu-mi dau seama de unde au aflat astia la ce adancime a sapat constructorul
rombul
nici o stire despre bucuresti-ploiesti?

8 Oct 2008, 08:57:
sau despre centura sibiului
burliu
sau despre Pitesti - Arad ?
vijelie
O sursa "de origine" mi-a povestit ca, din cauza unor greseli grosolane facute in documentele de licitatie, licitatia tronsonului Arad - Timisoara se tot amana.
Greseli hard-core, in care participantii la licitatie erau indemnati sa evite Canalul Dunare - Marea Neagra... laugh.gif
eloy
QUOTE(rombul @ 8 Oct 2008, 07:16)
nici o stire despre bucuresti-ploiesti?
*


052.gif pai bine maestre, nu erai tu cel cu stirile din zona aia? fiind sofer sau inginer sau whatever...

8 Oct 2008, 10:21:
QUOTE(burliu @ 8 Oct 2008, 08:29)
sau despre Pitesti - Arad ?
*



asta e ultima stire culeasa de mine

– "Estimăm că în 20 septembrie vom semna contractul cu constructorul pentru autostrada Arad-Timișoara. În 18 august au fost deschise ofertele depuse de cele șapte societăți interesate de acest proiect. Am analizat deja câteva dintre ele și credem că vom respecta termenul anunțat?, a spus Orban. Potrivit acestuia, nu se poate spune încă la ce dată ar putea începe lucrările. "Nu aș vrea să mă hazardez cu o dată pentru începerea lucrărilor. Cert e că spre sfârșitul lunii vom avea constructorul, finanțarea e asigurată, dar mai sunt unele etape care trebuie parcurse după semnarea contractului?, a spus Orban. Autostrada Arad-Timișoara are aproape 50 de kilometri, iar investiția este de 270 de milioane de euro. Termenul prevăzut pentru finalizarea lucrărilor este de 30 de luni de la începerea lor. (mediafax, 08.09.08)

evident 20 sept a trecut de multisor, deci .. sa merem sa ii dam in cap lu don Shica cu aceasta declaratie
rombul
nu prea am ajuns pe la Gherghita sau Balta doamnei,ca pe acolo s-ar lucra
eloy
QUOTE(rombul @ 8 Oct 2008, 11:29)
nu prea am ajuns pe la Gherghita sau Balta doamnei,ca pe acolo s-ar lucra
*


doar atat? sad.gif
stiam ca sunt 3 tronsoane, 3 companii, si ca ar trebui sa lucreze simultan. pa%co, euroconstruct si inca unii. aia de la balta d care sunt?
anca gradinaru
QUOTE(burliu @ 8 Oct 2008, 08:29)
sau despre Pitesti - Arad ?
*


Da, despre toate marile proiecte de infrastructura rutiera din Romania, tot la Reporter Special, vineri, de la 23.05, pe Antena 3. Este al doilea documentar consecutiv, cu durata de o ora, dupa ce săptămâna trecuta firmul a fost despre Autosatrada Bechtel.
Mutumesc pentru comentarii și aprecieri. Anca Gradinaruhttp://blogdereporter.wordpress.com/
eloy
Eu nu am tv, unde pot vedea reportajul de vinerea trecuta?
linkul
http://85.9.12.243/a3/watch.php?year=2008&...eporter_special
imi da eroare: stream not found
ggombos
Mie îmi merge, așa că mersi pentru link, mă voi uita și eu la reportaj mai pe seară smile.gif
anca gradinaru
QUOTE(ggombos @ 8 Oct 2008, 13:44)
Mie îmi merge, așa că mersi pentru link, mă voi uita și eu la reportaj mai pe seară smile.gif
*


merge, mai bine ]n format flash
rombul
@anca gradinaru felicitari ptr reportaj
pe cand un reportaj cu italienii de la pizzaroti ei care lucreaza bucuresti-ploiesti tronsonul buc -moara vlasiei ca in afara de organizarea santierului nu au faut nimic, euroconstructul nu a lucrat mai nimic de la moara vlasiei spre ploiesti
asteptam cu interes un reportaj despre bucuresti ploiesti



8 Oct 2008, 16:31:
@eloy mai lucreaza si umb spedition

8 Oct 2008, 16:33:
2 tronsoane cu 4 firme , mai sunt si jv pizzaroti tirena scavi pe portiunea bucuresti moara vlasiei

8 Oct 2008, 17:08:
Ultimatum Bechtel
“Adevărul” a intrat în posesia unui document prin care Bechtel cere, practic, subordonarea statului român pentru a finaliza Autostrada Transilvania. În urma unei discuții, care ar fi fost purtată cu reprezentanți ai statului, Bechtel anunță oficial Compania de Autostrăzi că trebuie să primească bani oricând, oricât și pentru orice.

(+) Click pentru a mari
Fragmente din documentul trimis de Bechtel la 30 septembrie 2008 către Compania Națională de Autostrăzi , ca urmare a unei convenții pe care compania americană ar fi făcut-o cu un reprezentant al statului român la 30 august1 /2Imaginea anterioara
Bechtel a trimis în urmă cu 8 zile un document Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), prin care anunța că în baza unei așa-zise negocieri la nivel înalt cu reprezentanți ai statului român ar fi obținut facilități nelimitate. Conform acestui document (“Înștiințare privind ședința-obiectivul pe 2008 al Primului-Ministru”),
CNADNR ar fi obligată să accepte aceste pretenții.

În prima parte a documentului, Bechtel se spală pe mâini­ pentru banii încasați pentru lucrări neexe­cutate.”În acest moment, Antre­pre­norul (Bechtel și subcontractorul turc ENKA - n.r.) consideră că incapacitatea permanentă a Beneficiarului /Reprezentantului Beneficiarului de a progresa în ceea ce privește acțiunile periclitează capacitatea Antreprenorului de a îndeplini solicitările declarate ale Primului-Ministru legate de obiectivul pe 2008”, se spune în documentul semnat de Michael John Mix, managerul de proiect al Bechtel. După această introducere dură, urmează și “oferta”.

Banii sau autostrada!

Prima cerere: bani. Să fie plătite toate facturile emise de Bechtel, deși o mare parte dintre lucrările pentru care s-au emis facturi nu au primit aviz din partea consultanților și a Inspecției în Construcții. Motivul invocat de partea română: calitatea execrabilă a execuției, materiale fără certificate de proveniență, imposibilitatea verificării executării unor lucrări la standarde acceptate, și altele.

Ca să elimine această problemă, americanii au pus pe listă a doua cerere: consultanții și inspectorii să nu mai verifice calitatea lucrărilor, ci doar cantitatea: „Hotărârea RB (reprezentantul beneficiarului - nota redacției) trebuie să vizeze doar verificarea cantităților de lucrări realizate în conformitate cu Contractul“.

Tot la bani se referă și când vorbesc de restituirea avansului consistent primit de la CNADNR la începutul anului, în contul căruia ar fi trebuit să execute o serie de lucrări pe care nu le-au finalizat. “Beneficiarul (...) nu va avea pretenții legate de dobânzi ori penalități; bugetele sunt controlate de Minister, nu de către Antreprenor.

De asemenea, Beneficiarul își va retrage pretențiile legate de dobânzi și de orice alte penalități cu privire la avansul pe 2006”, se pretinde în documentul emis de Bechtel.

Să vină turcii!

Următoarea serie de pretenții se referă la altă problemă cu care s-au confruntat, cea a personalului. Bechtel și Enka au primit amenzi pentru că au adus muncitori turci la negru și pentru că nu au respectat prevederile din Codul Muncii, privind zilele de odihnă și orele de lucru. De asemenea, americanii au fost acuzați că îi concediază pe români în mod discriminatoriu, ca să aducă turci etc.

Soluțiile găsite de ei: “Guvernul și Beneficiarul își vor transmite în scris suportul privind efectuarea de către Antreprenor a lucrărilor în două ture, 7 zile pe săptămână și va obține confirmarea de la Beneficiar, RB (reprezentantul beneficiarului - nota redacției) și Inspectoratul de Stat”; “Guvernul va declara că Autostrada este un proiect de interes național și va relaxa restricțiile privind orele de lucru”; “Conform contractului, Antreprenorului i se va permite să aducă resurse (muncitori - n.red.) din afara țării atunci când consideră necesar și să solicite asistența Beneficiarului în ceea ce privește urgentarea procedurilor de obținere a vizelor și permiselor, astfel încât acestea să fie finalizate în maximum 5 zile”, se cere în document. În fine, condiția pusă pentru a finaliza lucrările este șocantă: “Beneficiarul (CNADNR - n.red.) va emite un Certificat de predare-primire și își va asuma responsabilitatea privind toate aspectele (inclusiv securitate, întreținere și siguranță în operare pentru toate Lucrările finalizate)”.

Noi distrugem, voi plătiți!

În contractul Bechtel este prevăzută expres obligația americanilor de a construi drumuri tehnologice, pe care să transporte materialele la șantiere. Astfel de drumuri există pe o bună parte a traseului autostrăzii, dar au fost făcute în așa fel că șoferii camioanelor preferă să folosească drumurile județene și naționale, distrugându-le din cauza supratonajului.

În acest context, Bech­tel anunță CNADNR în documentul prezentat că “Guvernul și Beneficiarul se vor asigura că drumurile care asigură accesul în Șantier sunt întreținute corespunzător și vor pune la dispoziția autorităților locale relevante fondurile în acest sens”, condiționează Bechtel continuarea lucrărilor.

Mai mult, compania americană cere să se permită folosirea celor șapte kilometri de autostradă construiți ca drum tehnologic: „Antreprenorului i se va permite să folosească secțiunea finalizată a Autostrăzii ca acces în vederea finalizării părților rămase a fi finalizate din secțiunea 2b“.

Evident, după ce vor fi distruși, statul român va trebui să plătească refacerea lor. Adică, românii să plătească oricât, oricum și oricând.

Guvernul și Beneficiarul se vor asigura că drumurile care asigură accesul în Șantier sunt întreținute corespunzător și vor pune la dispoziția autorităților locale relevante fondurile în acest sens (...)
„Informare“ trimisă de Bechtel CNADNR

Oficial, Bechtel ar vrea muncitori români


În urma a 11 întrebări adresate punctual către Bechtel, răspunsul companiei americane s-a referit doar la problema discriminărilor invocate de muncitorii români în raport cu cei turci. “În cadrul Proiectului lucrează o echipă multinațională și multiculturală, ponderea forței de muncă românești angajate direct de Proiect fiind în mod constant în jurul procentului de 90%. (…)

În acest moment, numărul total de angajați direct de către Proiect este de 2.813 de persoane, dintre care 2.531 sunt cetățeni români (90% din totalul angajaților), iar 282 de angajați de diverse naționalități (10% din totalul angajaților): americană, britanică, australiană, croată, turcă, indiană, egipteană, nepaleză etc.”, susține Bogdan Sgârcitu, director de comunicare la Bechtel.
eloy
@rombul
da, si umb, uitasem de ei, mersi. dar tot nu mi-ai zis care din ei lucreaza la balta doamnei unde ai zis ca se mai face ceva. eventual poze ai?
de italieni stiam ca nu fac nimica.. si cica in 2009 tre sa termine deja. speram ca macar pe m.vlasiei -ploiesti sa se mai faca ceva, auzisem la un moment dat de un scandal cum ca si pe-acolo sunt niste drumuri distruse de constructori, ceea ce insemna ca e trafic deci se face ceva cat de cat.
ps. next time, da direct link-ul la articolul din adevarul, nu mai da paste ca umpli spatiul aici inutil
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.