As vrea sa cred ca era defect matizu ala
sobolan
26 Jan 2011, 22:31
QUOTE(Neagu Ionut @ 26 Jan 2011, 22:24)
...cred ca era defect matizu ala
sigur nu era....am avut si eu "o bicicleta" de asta pe mana cateva zile....la 800cc si 3 cilindri e prea bun dar fara aer,oricum prin oras calculai eu din plin in plin cam 7-8% ...putin,nu ?
...am luat-o plina si am dat-o inapoi tot plina !
Tipul zicea ca ii ia cam 6 si pe GPL si pe benzina.
sobolan
26 Jan 2011, 22:35
Asa credeam si eu odata.....poate era stricat ?
QUOTE(Neagu Ionut @ 26 Jan 2011, 23:14)
Coane Argoane ce-ti mai face soarecu? Am avut ocazia sa merg cu un matiz pana in Poiana Brasov si mi-am blestemat zilele. E din 2007 si 55000 km, cu GPL din fabrica, dar trage jalnic. Deabia a urcat cu a 2 si a 3 si asta pe benzina si cu 4 persoane. Aveam impresia ca sunt mai sprintene ganganiile dar am ramas cu o impresie proasta.
-Pa' astia de mai sus vi se zice argon?
-nelodaniel are o punga de pufuleti pentru atingerea postului 10.000
-@Neagu Ionut-face foarte bine, tu ai fost cu euro 3 sau 4, care e cel mai lesinat Matiz pe benzina, pe GPL nu comentez. Euro 2 are mai multi cai, cuplu mai mare, nu se pune problema de GPL, si nici sa bag 4 persoane in el, deci trage bine.
Si consumul actualizat, majoritar in oras iarna si drumuri scurte, la primavara mai scade un litru:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/430757.html
Probabil, dar asta era lesinat rau...zicea ca nu simte diferenta dintre GPL si benzina. De caldura nu mai vorbesc ca in 10 km de urcat baga tot aer rece.
Am mai mers cu al unui var, prin bucuresti, dar ala era mai vioi.
Laurentziu83
28 Jan 2011, 01:05
Posibil sa se fi infundat filtrul de benzina de la mersul pe gaz sau sa se fi strans supapele din acelasi motiv si de aceea sa nu mai traga calumea. Am patit-o atat eu, la Clio, cat si un prieten la un Matiz GPL din fabrica. De atunci am zis sa nu mai aud de gpl.
Eu pe serpentinele de la Ranca, cu 3 persoane intr-adevar urcam cu a 2-a cu 50-60, deoarece nu ducea cu a 3-a. Nu stiu cum e la Poiana, insa.
Cu caldura nu stiu ce sa zic, al meu baga si baga in continuare foarte bine, doar cand e foarte frig afara (-15 -20 de grade), motorul e la relanti, caldura la maxim si ventilatia la fel, vezi in bord cum se raceste lichidul de racire. Dar e motorul mic, n-ai ce-i face.
SorinCT
28 Jan 2011, 01:36
Matizul si monoposturile de F1 au nevoie de incalzire aditionala
Laurentziu83
28 Jan 2011, 09:12
Eu n-am avut probleme, caldura baga de spargea. La -24 de grade afara, dupa 20 de minute stateam doar cu bluza pe mine. As fi stat eu si mai repede, dar dupa o saptamana in care a stat masina asa in parcare, toate erau bocna in jurul meu in masina. Altfel, iarna la drum lung nu tineam caldura chiar la maxim, Clio facea caldura cam la fel, desi ar fi putut mai mult.
Pentru ce motoras are, eu zic ca baga caldura foarte bine.
La Megane sunt intr-adevar foarte multumit de cat de repede baga caldura. Dupa 4-5 minute la relanti cu dezaburirea la maxim la -10 grade, deja incepe sa bage cald.
Nu stiu ce sa zic dar sincer m-as fi plictisit groaznic sa-l conduc. Si instalatia aia de GPL mi se pare cam naspa, nu poti comuta manual de pe GPL pe benzina sau invers, trecerea se face automat, deci daca ai butelia de GPL plina si ai ramas fara benzina iar motorul nu e incalzit suficient te uiti la ea. Si dacia pe care am facut scoala, o dacie din '89 cu GPL tragea mult mult mai bine.
Cam cate turatii ar trebui sa aiba in treapta a doua la 60km/h ca saracu motor ragea ca o vaca in calduri.
C@talin
28 Jan 2011, 11:03
c-am acolo elimita treptei a 2 la matiz cutiile sunt scurte la matiz/tico
gasisem un manual dadea acolo a doua la 30 a 4 la 50 a 5 la 70.
oricumla tico intra singura in viteze fara ambreiAJ cam asa
a2 pe la 20 ,a 3 pela 25-30, a 4 intrase pe la 40 si la 60 a 5 .cadea singura maneta in viteze.
turatie de relantii.
AR-18-MOS
28 Jan 2011, 11:17
QUOTE(Neagu Ionut @ 28 Jan 2011, 10:59)
nu poti comuta manual de pe GPL pe benzina sau invers
Cum sa nu? Exista un mic buton pentru aceasta pe langa indicatorul de nivel al buteliei;
QUOTE
trecerea se face automat
Mult mai bine decat la cele pe carburator, unde trecerea de pe benzina pe GPL, se facea manual.
QUOTE
deci daca ai butelia de GPL plina si ai ramas fara benzina iar motorul nu e incalzit suficient te uiti la ea
Evident, prostii. Daca nu poate porni pe benzina din orice motiv, instalatia trece automat la pornirea pe GPL.
Nu vreau sa vorbesc prostii, dar daca e asa cum zice proprietarul ca trecerea se face automat in functie de temperatura motorului, nu e chiar bine. Eu nu am vazut niciun buton langa indicatorul de nivel al buteliei care era ascuns pe sub bord in dreptul schimbatorului de viteze. Tot drumul ledul ala a fost rosu iar proprietarul se tot ruga sa treaca odata pe GPL, deci banuiesc ca daca putea sa o faca trecea manual, o facea.
QUOTE(AR-18-MOS @ 28 Jan 2011, 12:17)
Mult mai bine decat la cele pe carburator, unde trecerea de pe benzina pe GPL, se facea manual.
La tine Matizu are carburator?
AR-18-MOS
28 Jan 2011, 11:34
QUOTE
trecerea se face automat in functie de temperatura motorului, nu e chiar bine
De ce nu e bine? Stii ce rol are vaporizatorul si de ce trecerea pe GPL este preferabila la o temperatura de minim 40gr Celsius?
QUOTE
Eu nu am vazut niciun buton langa indicatorul de nivel al buteliei care era ascuns pe sub bord in dreptul schimbatorului de viteze
Daca nu ai vazut tu, nu inseamna ca nu exista!
QUOTE
Tot drumul ledul ala a fost rosu iar proprietarul se tot ruga sa treaca odata pe GPL
Citeste prima intrebare!
QUOTE
banuiesc ca daca putea sa o faca trecea manual, o facea.
O facea degeaba. Fiind regim normal de functionare, instalatia comuta automat inapoi pe benzina daca temperatura e mai mica de 40Gr Celsius.
Trecerea pe GPL, inainte de temperatura si turatia ideala, se face automat in diferite regiumuri de avarie. (Sistem de alimenatre cu benzina defect, lipsa benzinei, etc).
Laurentziu83
28 Jan 2011, 11:34
Inseamna ca avea o problema. Matizul cu gaz din fabrica (ca orice alta masina cu instalatie GPL secventiala instalata si reglata corect), trece pe gaz automat cand antigelul ajunge la 40 de grade. Din ce imi amintesc eu, la Matiz GPL ai doua pozitii la buton, una pentru mers numai pe benzina, si a doua pentru mers pe gaz. Cand e pe pozitia de mers pe benzina, sta numai ledul rosu aprins. Cand e pe pozitia de mers pe gaz, se aprinde cel verde si nivelul de gaz din butelie.
Buton au Daciile 1300 cu gpl, Matizul e automat, dar eu nu mi-as pune gaz pe el la 5% consum mediu benzina, mai ales alea euro 4 care au 48 de cai pe benzina raman cu 40 pe gaz.
Am intrebat pentru ca nu stiu si v-am spus ce mi-a zis proprietarul.
Am mers cu 2 masini pe GPL ( ambele carburatie) si trecerea o faceam manual tinand motorul turat pe la 3000. Le porneam pe benzina, turam motorul in 3000, schimbam pe gaz si gata. Ramaneam fara gaz, comutam pe benzina din buton si aia era.
Si ti-a zis bine, inafara de AR-18-MOS care credea ca matizul are carburator nu te-a contrazis nimeni.
cj98czh
28 Jan 2011, 12:21
QUOTE(argon @ 28 Jan 2011, 11:37)
eu nu mi-as pune gaz pe el la 5% consum mediu benzina, mai ales alea euro 4 care au 48 de cai pe benzina raman cu 40 pe gaz.
Al dracu soarecul tau ... curios este ca consumul dat de producator este de 5% inafara si 7,4% urban .... cum scoti tu 5% mixt ... nu stiu ... adica stiu dar nu vreau sa spun
Mai jos datele .. cica oficiale .. pt. Soarec si limuzina ... nu prea pusca nici una cu ce ne spune propritarul ...
La buzunar ma afecteaza faptele, nu povestile, consumul actual de iarna e 6,28, majoritar in oras(desi am bifat la unele si country roads)
http://www.spritmonitor.de/en/detail/430757.htmlApropos, vezi ca limo de 1.5 are consumul declarat de producator 5,2 la 90 km/h, si e real, verificat, nu ti se pare suspect ca Matizul are 5 pe hartie? Eu l-am calculat asta vara pe 200 km si mi-a iesit 3.8 la Matiz, mers legal 100%, fara sa depasesc 90 la ora si fara AC.
cj98czh
28 Jan 2011, 12:30
Cu alte cuvinte datele declarate de producator sunt eronate, da?
Difera politica , mai bine sa dai prea mult si sa fie proprietarul multumit dupa ca scoate mai putin, decat prea putin, si sa se ia de cap ca a cumparat o Dacie sau Renault, vezi cazul Logan 1.5 dci cu consum urban 5%.
cj98czh
28 Jan 2011, 12:36
Ma lasi .... inafara de tine nu am auzit pe nimeni sa scoate consumurile alea ... am avut la firma Cielo si coreene si romanesc ... aca Executive ... am prieteni care au avut Espero, Nubira ... cu motor de 1,5 sau 1.8 ... manual sau automat ... toti au fost de acord ca la vremea lor au fost niste masini bune ... dat absolut toti se plangeau de consumul "micut" care il avea indiferent de motorizare ..
Socrul meu a lucrat 10 ani in reprezentanta Daewoo ... si de acolo stiu si de fiabilitatea motoarelor trecute de 200.000 km ... adica nu treceau fara segmentare ... asa ca las-o asa ...
Daewoo nu a stat niciodata bine la capitolul consum ....
C@talin
28 Jan 2011, 12:38
facem chet si-i luam lu argon un CB ,sunt si gur ca si ala osa indice eronat da asta e
Bai asta, tico cat consuma?
C@talin
28 Jan 2011, 12:43
iarna asta muult 8 .simisepare normal in bucuresti.
cand e la vale incepe sa mearga pe 0
Fugi ma, cu ce te-a mituit alalalt sa-i ti partea?
C@talin
28 Jan 2011, 12:45
serios de 50 ron dabia fac 120 km prin oras pacolo .
SUfla in jicler ca-i dereglat.
C@talin
28 Jan 2011, 12:51
care ,ca e mai multe
AR-18-MOS
28 Jan 2011, 15:06
QUOTE(argon @ 28 Jan 2011, 12:12)
Si ti-a zis bine, inafara de AR-18-MOS care credea ca matizul are carburator nu te-a contrazis nimeni.
E greu cu sensul cuvintelor in limba romana?
300 de pagini pentru o masina ?
damn..i-ati descris fiecare surub si saiba ?
Sunt 3 masini ... si nu orice masini !
ionutctn
28 Jan 2011, 15:31
QUOTE(Shush @ 28 Jan 2011, 15:28)
Sunt 3 masini ... si nu orice masini !
ie toate limuzine>?
Uite asta cu TDI-ul consuma mai putin
http://www.spritmonitor.de/en/detail/103314.html?cdetail=1
AR-18-MOS
28 Jan 2011, 15:35
Si toate trei fac la un loc 2000 de euro?
bmwh548
28 Jan 2011, 16:32
QUOTE(C@talin @ 28 Jan 2011, 12:38)
facem chet si-i luam lu argon un CB ,sunt si gur ca si ala osa indice eronat da asta e
I-l trimitem pe Nelu, la cum intelege el principiile mecanicii si calculele matematice scoate un consum de Guinness Book.
AmunDei
28 Jan 2011, 18:15
La matiz consumurile de combustibil date de fabricant pt euro 2 sunt eronate (valorile reale sunt mai mici, mai exact consuma doar cu putin mai mult ca un tico); si nu o doar spun eu, ci si utilizatorii de pe forumul gm care le detin. Cu euro 3 s-au mai apropiat putin de realitate, iar la euro 4 sunt chiar corecte.
Asta ca sa dezlegam 'misterul'.
C@talin
29 Jan 2011, 00:47
QUOTE(argon @ 28 Jan 2011, 12:46)
SUfla in jicler ca-i dereglat.
bre cred ca am rezolvat nu necesita suflatu in jiglere la tico.problema era din amestec
amstat pana sa incalzit sa porneasca ELV si sa se opreasca si unitatea lavado tot galben-rosu indica.=amestec bogat .l-am saracit din surubel pana sau aprins ledurile verde-galben si gata
nustu de ce da mereu din an in paste mai trebuie gadilat surubu ala.posibil sa se miste de la vibratii.
Trage-i un semn cu un marcar, vezi daca e asa.
C@talin
29 Jan 2011, 01:03
nusutu daca merge, ca surubu ala e un fel de prelungire cu o tija pus intr-o camasa .
Da o sa incerc sa fac rost de un pix dala alb ca surubu e negru
si defapt el impinge un cui
oricum ideea e ca nu e prima oara cand sesizez un consum mare,reglez amestecu si din nou am consum de tico original
.
Si nici nu mai scoate abur ca la balamuc la rece acuma
Maskatu
29 Jan 2011, 09:11
QUOTE(AR-18-MOS @ 28 Jan 2011, 15:35)
Si toate trei fac la un loc 2000 de euro?
Eu i-am zis de cand a luat-o pe a doua sa modifice titlul in "Limuzinele mele de 2000 de euro bucata" dar el a preferat sa puna doar plural.
Ce culoare de jante ar merge la Matizul sky blue? Parca argintii clasic e cam sec, ma gandeam la ceva galben aprins, ar merge oare?
vallyyy
29 Jan 2011, 12:46
Imi pare ca ii sta bine pe matizel albastru ca al tau
http://www.alfaromtrans.ro/index.php?targe...&product_id=688 ,eu votez sa le lasi pe clasic adica pe gri
QUOTE(argon @ 29 Jan 2011, 12:37)
Ce culoare de jante ar merge la Matizul sky blue? Parca argintii clasic e cam sec, ma gandeam la ceva galben aprins, ar merge oare?
Violet !
Merced
29 Jan 2011, 13:26
Verde aprins, perlat!
cj98czh
29 Jan 2011, 13:26
Roz ... cred ca este cel mai potrivit ...
De fapt, cred ca wenge ar fi cea mai potrivita culoare
cosmin_2300
29 Jan 2011, 14:13
QUOTE(argon @ 29 Jan 2011, 12:37)
Ce culoare de jante ar merge la Matizul sky blue?
Dacă mașina seamănă la culoare cu cea a lui Dsign, atunci eu "votez" pentru jante albe
QUOTE(cj98czh @ 29 Jan 2011, 13:26)
Roz ... cred ca este cel mai potrivit ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.