Maskatu
22 Mar 2010, 12:52
Deci daca imi pun capacele verzi, sau vopsesc cu verde capacelele din dotare, o sa pacalesc lumea cum ca as avea azot in anvelope.
marian-j
22 Mar 2010, 13:56
Daca nu-ti pui si niste abtibilde d-alea cu NoS nu pacalesti pe nimeni!
C@talin
22 Mar 2010, 14:03
si placuta cu ""prindema daca poti in luneta"
vis-a-vis
22 Mar 2010, 14:08
Te-as prinde de oglinda sau de antena, nu in luneta...
dr_mKe
22 Mar 2010, 14:30
Pana nu-mi fura kinderii capacelele verzi, am si io Pirelli umflate cu azot
Daca se fura capacelele nu mai are valoare azotu' din ele
Maskatu
22 Mar 2010, 14:49
Pai nu se poate domne sa ai azot de jermania in ele si sa umbli cu capacele stock.
cum le-am dat jos in secunda doi, sistau degeaba, [VAND] 4 bucati capace ventil culoare verde.
Maskatu
22 Mar 2010, 15:03
ha?
se vede si in ultima
poza pusa de mine, am cumparat capece negre, si le vand pe cele verzi sa mai recuperez din investitie.
Maskatu
22 Mar 2010, 15:07
Eu zic sa organizezi o licitatie publica. Nu de alta dar "au stat" pe limuzina, si poti sa scoti bani frumosi.
dr_mKe
22 Mar 2010, 15:08
Plus ca este din jermania
Maskatu
22 Mar 2010, 15:08
Masina sau azotul?
dr_mKe
22 Mar 2010, 15:18
Io cred ca argon
einstein1984
22 Mar 2010, 16:08
Azoate, da vezi ca rotile in afara de faptul ca au suruburile stranse la cuplu, e bine sa le aiba stranse si in ordine. Adica intai apropiate cele diametral opuse si la sfarsit stranse toate la cuplu, nu luate pe circumferinta si stranse de la inceput la cuplu.
Maskatu
22 Mar 2010, 16:11
Acuma a si fugit in garaj sa le dea jos si sa le stranga iar in ordinea corecta, numai sa nu zica ca le stransese "aiurea" de la inceput.
marian-j
22 Mar 2010, 17:11
Radeti voi radeti da' trage omu' de fiare?Trage!
Va vad io daca va mai da mana sa ranjiti peste cateva luni cand dupa atata strans si destrans la suruburi o sa scoata colegu' argon de sub tricou niste pectorali de Hulk,niste deltoizi de Rambo si o sa aiba brandu' cat parizeru'!
QUOTE(einstein1984 @ 22 Mar 2010, 16:08)
Azoate, da vezi ca rotile in afara de faptul ca au suruburile stranse la cuplu, e bine sa le aiba stranse si in ordine. Adica intai apropiate cele diametral opuse si la sfarsit stranse toate la cuplu, nu luate pe circumferinta si stranse de la inceput la cuplu.
inchipuie-ti ca stiu, se strang pe diagolana, dar tu nu stii ca manualul de service BMW zice ca se restrang la cuplu dupa 30 de km.
einstein1984
22 Mar 2010, 20:20
Eh lasa, eu nu stiu asta, tu nu stii in ce pozitie se da jos roata de pe masina si cum se pune la loc. Fiecare cu lipsurile lui.
Si manualul de ARO zice ca suruburile de chiulasa se restrang dupa 500 km.
QUOTE(einstein1984 @ 22 Mar 2010, 20:20)
Eh lasa, eu nu siu asta, tu nu stii in ce pozitie se da jos roata de pe masina si cum se pune la loc.
de unde deductia?stiam asta cand tu nu stiai pe unde se face plinul la scuter.
einstein1984
22 Mar 2010, 20:58
Mea culpa, asta stiai. Insa un renault dti tot nu e un F8Q
QUOTE(argon @ 22 Mar 2010, 20:36)
de unde deductia?stiam asta cand tu nu stiai pe unde se face plinul la scuter.
Luminati-ma si pe mine. Ce drac de pozitie? Sa nu-mi ziceti de pozitia prezonului, in partea de jos.
C@talin
22 Mar 2010, 21:04
se masoara si cu subleru ceva pe la roata cand se strang prezoanele ?
Maskatu
22 Mar 2010, 21:36
Ca tot se discuta despre azot...
QUOTE
Aerul contine 1/5 (dupa volum) , oxigen (21%), azot („azot” inseamna in limba greaca „fara viata”) - 78% si gaze inerte: argon (Ar), neon (Ne), cripton (Kr), xenon (Xe), heliu (He) care impreuna constitue 0.94%, dioxid de carbon – 0.03%, alte gaze si vapori de apa 0.03%.
cam stintific, mie imi ajunge sa stiu ca nu-si modifica presiunea funtie de temperatura si nu are pierderi cu timpul ca in cazul aerului chior, moleculele fiind mai mari sau asa ceva.
ArtVandelay
22 Mar 2010, 21:46
eu inca am aerul din germania in ele, ma mandesc cu asta. voi aveti aer romanesc, haha!
eu am in rezerva aerul corean.
Si totusi, cu "pozitia" cum ramane?
dr_mKe
22 Mar 2010, 21:48
Argon este inert, nu prea face sport
Maskatu
22 Mar 2010, 21:56
Compari un cauciuc de avion unde chiar conteaza presiunea cu azot, cu un cauciuc de autoturism?
Efectele benefice pe care le confera o presiune cu azot unui autoturism cu care se circula in regim "normal" sunt aceleasi cu lubrifiantii care prelungesc viata motorului si cresc performantele cu 50%.
Metoda cu azot in pneuri e imprumutata din formula 1 unde orice mic amanunt si diferenta de temperatura, presiune in pneuri, etc...conteaza...
ma indoiesc tare de tot ca un utilizator obisnuit poate spune...da, de cind am azot ... e alta masina, alt consum, etc.
Si nu imi spune ca stateai in aia 0,5 bani / cauciuc, adica cat costa o presiune la vulcanizare, presiune care o faci hai sa zicem la 1-2 luni. Si aerul nu este chior, are 78% azot...
Daca citesti parerile celor ce au avut azot in pneuri, de pe toate forumurile, 90% spun ca nu a existat nici o diferenta NOTABILA.
cu o presiune reglata la rece la 2 atmosfere, dupa 1 ora de mers pe autostrada cu 140 la ora vara pe canicula ai 2,6.
Da, vad ca-i mult zgomot pentru nimic. Cum ramane cu pozitia rotii? Ca-n tren...
mai stai ca nu mai stie in ce manual scria.
b76bgaarh
22 Mar 2010, 22:08
argoane senzori mei nu detecteaza astfel de presiune dupa mers pe hautosrada... poate un 2,4 cand eu am bagat 2,3.... in schimb fac scandal cand e peste 2,5 sau sub 2....
C@talin
22 Mar 2010, 23:24
e defecti senzorii
dr_mKe
22 Mar 2010, 23:52
Gume umflate la 2.1 fata si 2.3 spate. Rulat constant pe autostrada cu minim 140 kmh, masina incarcata, oprit in benzinarie si verificat presiunea. Crestea a fost de 0.3 bari, in conditiile in care afara era canicula.
Acum imi pusera astia aer imbogatit cu azot si voi proba cand vine caldura.
vezi cum verifici ca benzinarie difera pana la o atmosfera, le-am umflat odata la Petromu' din Viile noi la 2.2 si nestiind de ce nu mai am suspensii am verificat si la Mol unde aveam 3.1.
sorin1983
23 Mar 2010, 07:51
Aparatele de la benz Mol mi s-au parut cele mai exacte.
Maskatu
23 Mar 2010, 09:20
Depinde de cum le-au "ingrijit" cei ce le-au folosit... cand erau noi toate erau "exacte", dar cum multi isi umfla rotile si arunca manometrele pe jos, cam greu sa isi pastreze "exactitatea". Am fost si eu mai demult intr-un agip dar nu am putut sub nici o forma sa fac presiunea. Gemuletul de la manometru era foarte zgariat si nici acul nu mai functiona corect. Pe langa asta m-am zgariat pe mana, in sarmele cu care era innadit furtunul ce intra in manometru, si m-am si umplut de praf. O experienta placuta ce sa mai.
einstein1984
23 Mar 2010, 09:36
QUOTE(BZN @ 22 Mar 2010, 22:02)
Luminati-ma si pe mine. Ce drac de pozitie? Sa nu-mi ziceti de pozitia prezonului, in partea de jos.
E vorba de pozitia valvei. Da te lamureste argon cum se face la BMW.
intradevar se pune cu valva in sus, dar dupa trebuie sa pleci cu ea tractata pe sus ca se schimba pozitia si se duce dracu' sandramaua.
ArtVandelay
23 Mar 2010, 18:08
o vinzi ?
Sigur nu se pune cu ea culcata, ? Cu valva mai... sa o poti umfla.
Daca-i sus n-ajunge furtunu'.
QUOTE(ArtVandelay @ 23 Mar 2010, 18:08)
o vinzi ?
cred ca la sto anuntul ala
si da, o sa o vand la un moment dat, daca gasesc o Leganza buna...deocamdata prin targ doar de Dolj cu pirande si puradei prin ele.
dr_mKe
23 Mar 2010, 19:21
Argoane, era vorba de hautostrada ! Boierule ! Nu de Petromu' din Viile Noi
si pe hautostrada nu e benzinarii? era un exemplu.
dr_mKe
23 Mar 2010, 19:24
Ba cum sa nu fie
Spre deosebire de modul in care incerci tu lucrurile eu ma asigur ca am repetabilitate si conditii comparabile in care sa masor
sorin1983
23 Mar 2010, 23:11
Merced
24 Mar 2010, 00:36
Eu ma bag primul la Espero cand o vinde. Pentru ca a folosit-o asa intens cred ca si-a pierdut ceva din valoare. 1800 de euro mi se pare un pret ok.
C@talin
24 Mar 2010, 00:48
in bani astia intra si toate inbunatatirile deja existente pe ea ?
Merced
24 Mar 2010, 00:58
Nu, mi-o da cu amortizoarele vechi, rotile de tabla, arunca un sac de praf pe ea, si incercam cumva sa punem la loc consumabilele vechi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.