Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
Filip
Ce s-a intamplat cu Laguna? Mazda asta mi se pare un downgrade. sleep.gif
wolfin
de martiz n ai fi zis happy.gif
einstein1984
fata de matiz si twingo e upgrade, adica mavcar e din secolul curent
marksman
QUOTE(Filip @ 24 May 2023, 12:38)
Ce s-a intamplat cu Laguna? Mazda asta mi se pare un downgrade.  sleep.gif
*


O fi renunțat la tractor. Motor de 2.2, impozit mai mare, asigurare mai scumpă. Cu Mazda intră în categoria până la 1600 cmc.
cj98czh
QUOTE(marksman @ 24 May 2023, 15:00)
O fi renunțat la tractor. Motor de 2.2, impozit mai mare,
*



ultima data zicea ca are un L3 cu 1.5 dci .. sau ma inseala memoria .. ?
marksman
QUOTE(argon @ 24 May 2023, 12:18)
Are clima automata , senzori fata și spate, scaune încălzite , printre altele. Cutia e hidramata in 4 trepte + overdrive , deci 5 practic , fabricata in Japonia și împărțită cu Ford ,  nu porcarii robotizate , ziceați de reparatii , suport hidroelastic motor 199 lei, capete de bara 30 lei bucata , bielete antiruliu spate 30 lei bucata , in rest e ok tehnic . Am mai schimbat uleiul la cutie , nu tot , cat iese vreo 4 litri din 7, de 2 ori , ar trebui sa fie ok .

Consum 10 oraș și 7 afara, pe cb și verificat la pompa , nu mi se pare mare .
*


Interiorul e cam murdar. Cutia nu știam că e AT4, mai veche, dar merge, chit că e comună cu Ford.
einstein1984
va inseala pe amndoi, era L3 cu M9R de 2 litri, nu cu G97 sau K9K. dar avea si masina pt sotie de oras, nu doar aia de excursii
Filip
Io recunosc deschis ca sunt invidios! tongue.gif
marksman
De ce? Că doar nu are parc auto.
tomageorgian
Dupa cati ani? 2? In Franta primul itp la masina noua e dupa 4 ani.
wolfin
Bun...l ati speriat din nou.
argon
QUOTE(einstein1984 @ 24 May 2023, 13:25)
https://club.auto-doc.fr/magazin/transmissi...tres-techniques e buna rau cutia aia...
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_4F27E_transmission dar vad ca e doar in 4 trepte. abaia a 2a generatie, dupa 2008 a trecut la 5 trepte
*



E ciudat, zice că 4 trepte dar la drum întins mai schimba una și scade turația binișor , overdrive cică.


QUOTE(wolfin @ 24 May 2023, 13:37)
m am uitat putin pe mobile.de

100k-150k km facuti..de la 6k euro-8k euro

wtf
*



A costat fabuloasa suma de 900 euro , 200.000km .


QUOTE(Filip @ 24 May 2023, 13:38)
Ce s-a intamplat cu Laguna? Mazda asta mi se pare un downgrade.  sleep.gif
*



E in garaj , diesel cu dpf nu e pentru oraș.

QUOTE(cj98czh @ 24 May 2023, 15:02)
ultima data zicea ca are un L3 cu 1.5 dci .. sau ma inseala memoria .. ?
*



L3 2.0dci bose 2015 , care produce motorina, evident , Deva Timișoara și retur după cum urmează.
mars
QUOTE(argon @ 24 May 2023, 13:18)
Cutia e hidramata in 4 trepte + overdrive , deci 5 practic.

Chiar 6, daca are cumva si R.
Raduchu
QUOTE(argon @ 24 May 2023, 21:55)
L3 2.0dci bose 2015 , care produce motorina, evident , Deva Timișoara și retur după cum urmează.
*



Daca nu mergi repejor cu ea, normal ca produce. smile.gif
argon
E varianta cea mai slabă 2.0 dci 130 de cai energy eco 2, cu recuperarea energiei la frânare, stop start , android auto , bose cu 11 boxe + subwoofer de fabrica , keyless ..etc .
einstein1984
dupa wikipedia, fix a 4a e overdrive.
argon
Se înșală, fiind în D treapta 4 , că arată pe bord treapta curenta , mai schimba una , dar pe bord tot 4 scrie . Daca pun pe manual , și las in 4 e mai turata la aceași viteza decât pe auto .
einstein1984
Intra lockup clutchul si de aia scade turatia. Daca aveai 5, era disponibil a 5a si in manual totusi. Consuma bine totusi pt ce este.
hepea
Pt cat a costat daca se strica iei alta
einstein1984
daca o dezmembreaza isi dubleaza banii si cu o cutie stricata.
argon
Nu am de unde lua alta , Una singura am văzut de vânzare în țară și s-a dat cu 4500 euro neînmatriculată aceași km dar mai îngrijită estetic . A mai apărut una pe la aceași bani . In rest de manuale și diesel cu mizeria aia de Ford injecție deplhi e plin de ele, asta e rara tare benzina automata și top dotări . Are rugina la uși in partea de jos , praguri aripi și pe dedesubt nu e afectata. Caut pe culoare sa iau cel puțin o ușă , restul merg făcute (fara spuma )
einstein1984
uitasem, multi kmp fara probleme!
argon
Mersi. Ce am mai investit ...avea o singura cheie , am comandat cu 55 lei completa cu placa și cip pe AliExpress , 30 lei copiat lama, iar învățatul la Mazda merge in 2 minute cu orice tester universal, am făcut eu , la copiat chei au cerut 500 lei .
einstein1984
mai bine comandai 2 la banii aia sa arate frumos. Mutai lama de pe aia veche pe cea noua si aia era
mircea_aq
Daca vrei sa arate frumos, incerci altceva:

user posted image
marksman
QUOTE(argon @ 25 May 2023, 10:56)
[...] asta e rara tare benzina automata și top dotări .  Are rugina la uși in partea de jos ,  praguri aripi și pe dedesubt nu e afectata. Caut pe culoare sa iau cel puțin o ușă , restul merg făcute (fara spuma )
*


Normal că e rară, la noi se caută manuală (să simți că ai controlul) și diesel (să consume puțin). Masochiști care caută benzinar automat sunt puțini.
einstein1984
cutii gasesti destule pe focusuri si fieste.
wolfin
Acu ceva ani am condus un focus 2005 sau 2006 ghia at. Chiar ma batea gandul sa il iau pt 1/2. Dar era lovit peste tot...

Sub 15..16%..nu am vazut....si .puturoasa

marksman
QUOTE(einstein1984 @ 25 May 2023, 15:15)
cutii gasesti destule pe focusuri si fieste.
*


Eventual diesel, că benzinare automate am văzut fie mașini din anii '90, fie importuri americane, de exemplu un Passat 2.0 TFSI, cred, și cutie automată.
einstein1984
cutia asta tine max 200Nm deci e posibil sa fie pe vreun 1.8 din ala non commonrail
argon
QUOTE(einstein1984 @ 25 May 2023, 16:15)
cutii gasesti destule pe focusuri si fieste.
*




Fum fact , cutia asta pe Mazda are bușon de golire , Mazda zice că se schimba cantitatea service din 60.000 in 60.000, adică jumătate cat iese pe bușon . La Ford nu are bușon de golire și zice că e pe viață ...care cutie tine mai mult ?


QUOTE(wolfin @ 25 May 2023, 19:46)
Acu ceva ani am condus un focus 2005 sau 2006 ghia at. Chiar ma batea gandul sa il iau pt 1/2. Dar era lovit peste tot...

Sub 15..16%..nu am vazut....si .puturoasa
*



7 afara și 10 in oraș , de când e cu clima tot timpul, a ajuns la 11 , doar oraș. Cutia o fi aceași dar nu poți să compari benzinarul de Mazda cu cel de Ford, japonezii știu să facă motoare pe benzină și francezii diesel.
wolfin
Toamna in Bucuresti dupa deschidere scoala plus ploaie..cam asa era consumul tongue.gif
einstein1984
deh, tu nu mergi in oras de 5 km pe 2....
cj98czh
QUOTE(argon @ 26 May 2023, 12:54)
Cutia o fi aceași dar nu poți să compari benzinarul de Mazda cu cel de Ford, japonezii știu să facă motoare pe benzină și francezii diesel.
*



mare dreptate ai ... a ta este cu 0.1 sec. mai rapida ... wow radmasa.gif

https://www.auto-data.net/en/mazda-3-i-hatc...automatic-31318

https://www.automobile-catalog.com/car/2006....html#gsc.tab=0

deci lenese ambele ...
einstein1984
Nush ce sa zic, focusu 2 1.6 era o masina ok.
Filip
Era mai bun un logan prima generatie, din ala Prestige 1.6 16v. Aveai si cutie manuala, tragea si mai bine. Si era Logan. biggrin.gif
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 26 May 2023, 13:42)
Nush ce sa zic, focusu 2 1.6 era o masina ok.
*



era o masina ok,tinuta de drum buna, scaune ok ... dar mogorul ala de 1.6 aspirat .. era dezastru la drum lung .... cum tragea ... din nefericire am experimentat nevoit vreo 35k km cu unul din ala .. era manual ...
Bicicleta galbena
QUOTE(einstein1984 @ 26 May 2023, 13:42)
Nush ce sa zic, focusu 2 1.6 era o masina ok.
*



Pentru cineva de 1.70, probabil. Eu la 1.85 am dat cu genunchii direct in bord. Foarte neplacut.
QUOTE(Filip @ 26 May 2023, 13:43)
Era mai bun un logan prima generatie, din ala Prestige 1.6 16v. Aveai si cutie manuala, tragea si mai bine. Si era Logan.  biggrin.gif
*


Unul d'asta pedalez zilnic si da, nu l-as da pe Focus 2.

einstein1984
puteai sa reglezi scaunul totusi, eu la 1,82 incapeam ok.
Si prindea aprox 200 pe autostrada functie de vant
cj98czh
QUOTE(Bicicleta galbena @ 26 May 2023, 13:48)
Pentru cineva de 1.70, probabil. Eu la 1.85 am dat cu genunchii direct in bord. Foarte neplacut.

Unul d'asta pedalez zilnic si da, nu l-as da pe Focus 2.
*


1.83 si eu .. nici o problema nu am avut .. aveai loc .. cand despre comparatia cu loganul ... tinand cont de tinuta de drum, confort scaune, sconfort interior ... nu pot decat sa radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif nu ai ce compara ... decat ca ambele au 4 roti si volan ... si ne cam oprim ..
Bicicleta galbena
In afara orasului cu siguranta e alta mancare de peste - in plus, are independenta wub.gif
Pe asta o frec doar in oras 95% din timp. Si imi mentin parerea smile.gif



tatabobu
Pai zi tot 04.gif Ca nici eu când pedalam accentul X3 nu l-aș fi dat în oraș pe Focus II, dar cum treceam de Jilava sau de Otopeni se schimba complet clasamentul.
einstein1984
QUOTE(argon @ 26 May 2023, 11:54)
Fum fact , cutia asta pe Mazda are bușon de golire , Mazda zice că se schimba cantitatea service din 60.000 in 60.000, adică jumătate cat iese pe bușon . La Ford nu are bușon de golire și zice că e pe viață ...care cutie tine mai mult ?
7 afara și 10 in oraș , de când e cu clima tot timpul, a ajuns la 11 , doar oraș. Cutia o fi aceași dar nu poți să compari benzinarul de Mazda cu cel de Ford, japonezii știu să facă motoare pe benzină și francezii diesel.
*


o automata din asta poti sa o faci pilaf in 3000km, mai ales in orase de munte cu rampe abrupte la intersectii daca nu stii sa o conduci.
Filip
Deci pana la urma tot Loganu e baza si la deal si la munte. biggrin.gif
marksman
QUOTE(Filip @ 26 May 2023, 12:43)
Era mai bun un logan prima generatie, din ala Prestige 1.6 16v. Aveai si cutie manuala, tragea si mai bine. Si era Logan.  biggrin.gif
*


1.6 16v a fost cea mai bună motorizare.

QUOTE(einstein1984 @ 26 May 2023, 13:44)
o automata din asta poti sa o faci pilaf in 3000km, mai ales in orase de munte cu rampe abrupte la intersectii daca nu stii sa o conduci.
*


Detaliază, te rog. Am avut o Kia Optima 2011 pe care am luat-o la 3000 de mile și am dat-o înapoi la 8000, condusă mult în Seattle, unde erau destule străzi în rampă. N-am sesizat nimic în neregulă. Văru-meu avea pe atunci un Audi 3.0 cu Steptronic, avea peste 100.000 mile în același trafic de Seattle și într-adevăr, cutia începuse să smucească.
einstein1984
Aveau colegii care lucrau pe Reunion si Polinezia franceza ceva povesti cu niste cutii dp0 supraincalzite. Daca esti putin empatic si ai grija de ea nu se intampla des, dar daca dai ca surdu in tobe o prajesti urgent.
Gil26
QUOTE(einstein1984 @ 26 May 2023, 13:44)
o automata din asta poti sa o faci pilaf in 3000km, mai ales in orase de munte cu rampe abrupte la intersectii daca nu stii sa o conduci.
*


In 33 de ani am avut masini doar cu transmisie automata diferite tipuri marci si motorizari (benzinare de la 4.5 la 1.2), majoritatea hidramate si NU am facut niciuna "pilaf" chiar daca am facut\avut destule rampe abrupte destul de des, ex cu Cielo automat am facut toate Trans-urile (TransAlpina cand era drum forestier pe atunci) si am circulat mult pe drumuri de munte (iar cu tractorasu' robotizat actual ies foarte des pe coclauri de munte). Deci nu cred ca este bine sa generalizam.

LE: la nicio cutie nu am schimbat uleiul, e adevarat insa ca am si schimbat destul de des masinile.
axabrt
Mazda aiq avea același motor cu ford...o familie de motoare sigma dezvoltata cu Yamaha cred
Doar că fordul era mai greu și de aia vi se pare că merge mai prost
argon
Nu are legătură motorul z de la Mazda cu zetecul de la ford. Ce a luat bun de la Ford e suspensia spate , nu visează Renault așa ceva nici pe mașini recente .

<span class='edit'>26 May 2023, 18:23:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 26 May 2023, 16:24)
Aveau colegii care lucrau pe Reunion si Polinezia franceza ceva povesti cu niste cutii dp0 supraincalzite. Daca esti putin empatic si ai grija de ea nu se intampla des, dar daca dai ca surdu in tobe o prajesti urgent.
*



Dp0 e un caz izolat, nu toate hidramatele sunt așa...proiectare proasta . Hidramata de pe laguna 3 japoneza de altfel e foarte fiabila.
offspring
Am avut si eu mazda 3 BK non-facelift, 1.6 benzina, manuala, toate elementele erau ruginite smile.gif. La non-facelift pragurile nu erau tratate, era vopsea chioara.
La facelift cum ai tu au rezolvat unele belele, pragurile sunt tratate si rugineste in general mai greu, aripile spate cred ca sunt primele.
Tot la facelift au renuntat la acceleratia pe cablu si parca au trecut la directia asistata electric.

De altfel mi s-a parut o masina foarte solida pe articulatii, suspecia independenta de pe spate facea toti banii.

Motorul consuma ulei si am mai auzit pe altii problema asta, la mine banuiesc ca a fost prost intretinuta.

Nu mai stiu daca la facelift au schimbat modul in care schimbai filtru de polen, la non-facelift era cu cantec, deconectai bateria, scoteai torpedoul, mai scoteai ceva elemente, umblai la cutia mare cu sigurante din interior (alea maricele cam cat palma care trebuiau declipsate) si ajungeai la filtru. Apoi te rugai sa le pui bine la loc pentru ca altfel nu se mai inchideau usile, nu mai pornea clima, vis.

edit: usile sunt ruginite la baza pentru ca balteste apa in interior
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.