in cazul Tico& Matiz motorul e 'imprumutat' de la Suzuky,
Adica copiat.....
QUOTE(argon @ 3 Jun 2010, 22:52)
e vorba de cele 16v, care mai halesc pe la tachetii actionati cu ulei.
Vrei sa spui tacheti hidraulici?!?
argon
3 Jun 2010, 22:01
da, singurul avantaj care-l vad eu este ca umbli niciodata la reglaj.
BZN
3 Jun 2010, 22:35
QUOTE(argon @ 3 Jun 2010, 22:52)
... in cazul Tico& Matiz motorul e 'imprumutat' de la Suzuky, nu exista sa pape ulei daca e ok motorul,...
Exact. Nu vorbim de motor GM pe Tico si Matiz, vorbim de motor DAEWOO. Copiat sau nu, e bun dom'le. Daca folosesti piese/consumabile scumpe, nu inseamna ca si faci bine. Sunt o gramada care cheltuiesc sume mari pe asa ceva dar nu o sa ajunga (neaparat) la satisfactia lucrului bine/optim facut. Sincer, daca eu aveam in ocol (pe hat ), un Daewoo care sa-mi consume in asa hal ulei, taceam din gura si nu dadeam sfaturi...
argon
4 Jun 2010, 07:22
Am mai aflat o chestie despre uleiul la MATiz, cica uleiurile astea noi SM contin putin zinc si fosfor si nu sunt chiar potrivite la motoarele mai vechi, cu culbutori prin alunecare(patina), fiind pentru motoarele moderne cu tacheti autoreglabili (hidraulici sau cu role), nustiu daca e si adevarat.
tribunul
4 Jun 2010, 07:57
QUOTE(tribunul @ 3 Jun 2010, 10:50)
Eu nu am nicio legatura cu uleiurile auto, dar nu vad legatura intre proprietatea unui ulei de asi pastra o anumita vascozitate la cald, si consumul de ulei.
QUOTE(Laurentziu83 @ 3 Jun 2010, 20:45)
Argoane, ca ulei iti recomand 5w30 pentru Matiz si 5w40 pentru Espero. Nu baga 10w, daca mai vrei sa-ti porneasca Matizul la -25 de grade. Iar treaba cu "pun ulei gros sa nu consume", e o carpaceala tipic romaneasca.
Deci cum e?
Eu la tico, dupa ce a iesit din garantie am mers ceva timp cu castrol 5W40 si un schimb cu mobil 1, 0w40. Il schimbam fix la 10.000 km, si nu-mi papa deloc, intre schimburi nu am compleat niciodata niciun gram. Am dat masina cand avea 70.000 km.
argon
4 Jun 2010, 13:26
si celalalt..before [attachmentid=1627628661] si after [attachmentid=1627628662] [attachmentid=1627628663]
Maskatu
4 Jun 2010, 13:55
Moama argoane, farul de pe dreapta era pilaf rau. A iesit super, bravo.
C@talin
4 Jun 2010, 14:15
s-au ascutit cutite pe el.
Markos
4 Jun 2010, 14:31
good job, acum e din nou un matiz adevarat, care-i orbeste ca la balamuc pe toti aia de pe sensul opus
C@talin
4 Jun 2010, 14:33
la matiz poti sapui farurilesa bata la 2 m in fata ca tot te omora la retina
Maskatu
4 Jun 2010, 14:45
Am observat de multe ori atunci cand trece cate un matiz printre blocuri, ajunge fluxul de lumina pana la etajul 8... are becul ala prea belit in fata.
Andy_ACS
4 Jun 2010, 14:48
Foarte buna treaba a iesit cu polishul asta la faruri. Dar de ce aratau in halul asta? Nici la masinile de 15 ani si sute de mii de km nu sunt asa matuite.
Bafta!
R19/16v
4 Jun 2010, 14:50
Asa se intampla la limuzine! E un feature!
Maskatu
4 Jun 2010, 14:51
De prost ce este plasticul ala...
Steel Tormentor
4 Jun 2010, 14:54
N-avea cum sa arate asa prost. E photoshop.
argon
4 Jun 2010, 15:12
nu arata chiar asa, dadusem cu smirghel de 1000, 1500 si apoi 2000, apoi cu polish, sa nu frec asa mult.
asa arata initial fara sa-i fac nimic[attachmentid=1627628679]
cj98czh
4 Jun 2010, 15:16
Pai Argoane... daca tot prezinti situatia.... prezint-o real.... acuma spui si tu... oricum a iesit bine....
argon
4 Jun 2010, 15:18
scuze, deci asa arata initial [attachmentid=1627628680] , apoi dupa un tratament progresiv cu hartie abraziva de 1000-1500 si 2000 sa iasa toate asperitatile ce se simteau la degete [attachmentid=1627628681] , si in final dupa polish[attachmentid=1627628683] (ala de 14 ron din Real, nu xerapol)
Andy_ACS
4 Jun 2010, 15:22
La hartia abraziva care e mai fina, cea cu indice mai mic sau mai mare? Adica ce e mai fin - ala de 2000 sau ala de 1000?
Bafta!
argon
4 Jun 2010, 15:23
cu cat e mai mare e mai fina. Care va apucati, nu uitati, trebuie tinuta cufundata in apa 15 minute inainte, si udat periodic in timpul operatiunii.
cj98czh
4 Jun 2010, 15:24
QUOTE(argon @ 3 Jun 2010, 14:52)
scratch remover chior cu 10 ron la Real.
QUOTE(argon @ 4 Jun 2010, 16:18)
(ala de 14 ron din Real, nu xerapol)
?!?!?
argon
4 Jun 2010, 15:25
10-14, mai conteaza? chiar nu mai stiu exact, ca l-am luat mai demult si nu pentru faruri.
am incercat sa respect indicatiile de aici
&feature=related
sorin1983
4 Jun 2010, 15:30
I-ai adus in asa hal ca nu mai stiu cum sa gaseasca orice ciudatenie in ce spui ...
driverx
4 Jun 2010, 15:39
OMFG!!! Sa ma anunti cand mai mergi prin CJ. Ca nu mai imi trebuie inca un reflector pentru nori in ochii mei....
dr_mKe
4 Jun 2010, 16:03
Tocmai mi-am adus aminte ca am cateva mici zgarieturi pe plasticul de la cadranele de bord
Laurentziu83
4 Jun 2010, 17:55
QUOTE(BZN @ 3 Jun 2010, 22:21)
Fara suparare, de unde le scoti? Cel putin afirmatia legata de pornirea la rece e de-a dreptul hilara. Daca Matizul tau consuma atat sa stii ca e din cauza expoatarii necorespunzatoare si a folosirii de uleiuri inferioare( cele pe care le recomanzi tu ). Care motoare GM?
Am patit-o la -20 de grade sa invarta destul de greu demarorul la prima pornire, dupa ce ii pusesem 10w40 in baie. Cat despre uleiuri inferioare, da-o dreaku, i-am pus Elf Evolution SXR 5w30 de la mama lui, am dat vreo 40 de lei pe litru, prin uleiuri inferioare inteleg ulei Ro3, inteleg ulei Lukoil, Taxi Gaz sau mai stiu eu ce balarii de 5 litri la 35 de lei, etc. Mi-a consumat ulei si cu Castrol, si cu Valvoline. Cel putin Elf Tranself NFJ s-a dovedit mai bun pentru cutia de viteze decat uleiul Total de il recomanda lumea pe gmclub, am scapat de problema agatarii in treapta a doua, asa ca am incredere ca fac uleiuri bune. Cat despre exploatarea necorespunzatoare...numai subturat nu merge masina asta, rareori se schimba vitezele sub 3500 de ture, bujiile sunt albe, fara urme de funingine pe ele. Asadar ma indoiesc ca uleiul din care nu mi-a consumat nici un gram niciodata la Clio ar fi prost la Matiz.
BZN
4 Jun 2010, 18:18
Undeva e o greseala, n-are cum sa-ti "haleasca vreo 3 litri de ulei in 2-3 mii de km" si sa ai bujiile curate. E greu de crezut ca iti dispar 3 litri chiar in conditiile in care ar avea si toate garniturile duse... Prin exploatare necorespunzatoare nu inteleg numai mersul subturat. Un motor de Matiz nu poate consuma 4 litri de ulei in 4000km!
De ce crezi ca ce-i bun pt Clio e obligatoriu la fel pentru Matiz?
dr_mKe
4 Jun 2010, 21:51
Daca mi-l dai mie pe mana s-ar putea sa poata consuma 4 litri in 4000 km
BZN
4 Jun 2010, 22:16
Asa, eu iti consum si antigelu' in 4000. Ba chiar intreaga masina.
Laurentziu83
4 Jun 2010, 22:32
Cei 2-3 mii de km au fost facuti din august, anul trecut, si pana acum. Matizul e folosit preponderent de tatal meu in urban, pe distante scurte sau foarte scurte, unde motorul nici nu apuca sa se incalzeasca. Pentru extraurban foloseste Mercedesul, total nepotrivit pentru regimul in care e folosit Matizul. Acuma, o fi, n-o fi potrivit uleiul pentru Matiz, stiu sigur ca a consumat ulei intre schimburi inca de cand avea 20 de mii de km in bord. Si daca tot il consuma, de ce sa nu consume ulei ieftin de Logan, adica Dacia Oil 5w30? Da-o in spanac, ca nu-i pun rumegus amestecat cu Floriol in baia de ulei, ca sa-i dauneze.
Merced
6 Jun 2010, 09:52
Up!
maryus_83
6 Jun 2010, 10:06
Argoane, cum stai cu temperatura la apa la ecspero? Unde iti sta indicatorul, in oras, afara?
Merced
6 Jun 2010, 10:28
Ce intrebari pui si tu... Evident ca doar la jumate, inca de la pornire, ca in garaj se pastreaza temperatura optima mereu, indiferent de ce vreme e afara. Doar e LIMUZINA, nu Espero...
C@talin
6 Jun 2010, 10:31
da da si vara pastreaza22degrade in interior chiar si cumotoruoprit si lasata in soare 8 ore
Merced
6 Jun 2010, 10:32
Evident!
maryus_83
6 Jun 2010, 10:34
Eu am un espero normal, nu ma pot compara cu Limuzina. Cred ca mi s-a blocat termostatul pe deschis. Cand ies din oras scade temperatura. Nu exagerat, dar scade.
C@talin
6 Jun 2010, 10:46
io zic ca asa fac toate
de ex la tico e normala chestia asta sa se miste acu de la temperatura mereu. in oras sta mai ridicat deh aglomeratie.inbulzeala.porneste elv Pe afara scade mai jos decat in oras,nu porneste elv .Termostatu e nou.
maryus_83
6 Jun 2010, 10:49
Da, dar in afara scade sub 90 de grade, undeva la 70 estimez.
Merced
6 Jun 2010, 10:57
N-are nimic, nefiind "limuzina" e normal sa schimbi termostatul din cand in cand. Bucura-te ca nu s-a blocat pe inchis.
C@talin
6 Jun 2010, 10:59
nustu cum o fi la sexpero,da la ticosenie e perfect normal comportmentu ala al acului de apa.
Merced
6 Jun 2010, 11:04
Si ca sa fie gama Woo completa, eu iti zic cum e le Cielo, ajunge acu' la jumate si nu se misca de acolo. Pentru ca pierde foarte putin lichid de racire(completez juma' de litru pe an, in general toamna) mi-a zis mecanicu' sa ma uit sa nu raman vreodata fara, pentru ca acul ala cica mai sus de jumate urca d-abia cand prajesti garnitura de chiulasa.
C@talin
6 Jun 2010, 11:05
calaorice masina,cand deja se aprinde becu de apa ,atunci stii ca sa stricat motoru.
R19/16v
6 Jun 2010, 11:18
Nu. In carte francezul spune ca daca ti se aprinde motorul, tragi pe dreapta, lasi motorul la ralanti 1 minut, apoi il opresti si il lasi sa se raceasca.
Daca nu ignori becul masina nu sufera.
La deu probabil ca nici n-au pus martor pentru ca e imposibil sa se ajunga intr-o situatie in care motorul s-ar supraincalzi.
C@talin
6 Jun 2010, 11:27
la tico era io sal omor odata,vara trecuta,stateam in coloana blocaj total pe prelungirea ghencea.Si stateam io asa acolo oprit cu Ac pornit ca lesinai pe afara. Cand incepe sa se auda ciudat motoru tare,cand ma uit in bord acu de temperatura trecuse de jumate,Am oprit imediat AC si in 3-4 min a scazut la loc ,apa. nu a apucat sa se aprinda becu de temperatura motor
kog
6 Jun 2010, 14:49
probabil e ars
argon
6 Jun 2010, 15:33
QUOTE(maryus_83 @ 6 Jun 2010, 10:06)
Argoane, cum stai cu temperatura la apa la ecspero? Unde iti sta indicatorul, in oras, afara?
am desenat pe o poza mai veche, in mod normal sta la sageata rosie afara din oras sau oricand e cand e aerul pornit, iar in trafic aglomerat sau pe loc(cu aerul oprit), ajunge pana la sageata galbena, unde porneste electroventilatorul de pe interior, si aunge inapoi pe sageata rosie, dar nu se prea intampla asta din cauza ca las aerul pornit tot timpul perioada asta cand e predispus electroventilatorul la a porni. In situatia asta am observat ca merg ambele ventilatoare, adica si cel din fata. Martor are, dar nu e cazul, nu e predispusa masina la supraincalzire in general, daca nu e sistemul infundat sau termostatul defect, binenteles.
[attachmentid=1627629295]
tie unde iti ajunge?
Merced
6 Jun 2010, 15:35
E prea jos la sageata rosie. Nu e bine.
argon
6 Jun 2010, 15:36
atunci as avea consum mare, acolo e vreo 90 de grade, am cercetat la inca cateva ca tot acolo sta. LA urmatoarea e 105, iar sus 120. Prima de jos e 60-70, acul nu incepe sa se miste de cum pornesc masina la rece, ci doar de la 60-70, sub sta cum il vezi in poza.
Merced
6 Jun 2010, 15:40
C@talin
6 Jun 2010, 15:56
QUOTE(kog @ 6 Jun 2010, 15:49)
probabil e ars
odata ce se aprind mereu toti martorii cand pun contactu nu e ars. totu functioneaza in parametri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.