Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
argon
La 140 km/h am 3800-4000 rpm, mai mult nu prea am mers decat de proba prea putin pentru a calcula, consumul e vreo 7 la mers constant asa, de la plin la plin.
para06
e ok turatia ,

Da in treptele inferiare ii dai pana in 6500 sau 7000 sau cat ai turatia maxima?
Andy_ACS
5000 rpm chiar e forje. Mai ales ca masina obtine puterea maxima la 4800 rpm daca nu ma insel.
Ce ziceti voi cu mersul in limitare e altceva - e bataie de joc. La fel si scarturile, si intoarcerile cu frana de mana.
Nu obtii mult mai mult in limitare decat la 4500-5000rpm, nu are rost sa ii dai in gura pur si simplu aiurea, daca e o situatie limita as mai zice.

Bafta!
argon
QUOTE(para06 @ 18 Aug 2010, 09:01)
Da in treptele inferiare ii dai pana in  6500 sau 7000 sau cat ai turatia maxima?
*



totusi nu e motocicleta. Mai mult de 5500 nu merge, si oricum la 4000 trage cel mai bine.
para06
motocicletele au mai mult:D cat ai turatia maxima?
argon
Motor 1.5:

-putere maxima 90 de cai la 4800 rpm,
-cuplu maxim 140 NM pe toata plaja de la 3600 la 4800 rpm


de ce as merge peste 4800?

Motor 1.8:

-putere maxima 95 de cai la 5400 rpm
-cuplu maxim 145 NM la 2800 rpm

Aici nu decid eu, dar in modul standard al cutiei automate nu trece de 2300 rpm niciodata.
hitman1234
nici intr-a 5-a? tongue.gif
argon
in oras zic, peste 100 merge si la 3000.


QUOTE(einstein1984 @ 15 Aug 2010, 20:40)
  Cutia e GM sau ZF?
QUOTE(R19/16v @ 15 Aug 2010, 20:41)

GM
*


*




am gasit modelul, e cum a zis einstein, mai exact Aisin 50-40LE made in Japan.
dr_mKe
Io cred ca trece de 2300rpm, dar trebuie sa ai pedala la podea tongue.gif

De ce ei merge peste 4800 rpm la submotorizata ? Pentru ca inca 500 rpm peste turatia de putere maxima este rentabil sa turezi, cam asa-i socotita si etajarea cutiei de viteze tongue.gif

Oricum, deosebit de performant motorul de 1800 cmc cu 90 cp si doar 145 Nm cuplu. Francezii scot 148 Nm cuplu din 1600 cmc tongue.gif
Cel putin trage armonios si la ture joase, spre deosebire de 1.5 16v, si ia cam 200 pe bord. Daca ti-e frica, iti arat io, imi ajunge de la semaforul din Santuhalm pana la trecerea de nivel cu calea ferata dinspre Simeria icon_mrgreen.gif

Intrebare: care-ti place mai mult ? Mai pupa madam argon automata ? Sau te-ai indragostit de ea ? De automata zic, nu de madam argon intreb laugh.gif
argon
Nustiu ce scot francezii, dar Logan 1.6 8v are 127 NM.
bucatzel
QUOTE(dr_mKe @ 18 Aug 2010, 10:31)
Cel putin trage armonios si la ture joase, spre deosebire de 1.5 16v, si ia cam 200 pe bord. Daca ti-e frica, iti arat io, imi ajunge de la semaforul din Santuhalm pana la trecerea de nivel cu calea ferata dinspre Simeria  icon_mrgreen.gif
*



Nu te cred. Nu cu motorul ala.
argon
ba cu motorul ala, dar nu cu cutia automata, care deja e cu 10 km/h mai mica viteza max contructiva..convertorul de cuplu suge ceva din putere.
Andy_ACS
@dr_mKe - unii au in cap si altceva in afara de viteza, demaraj, scart cand isi cumpara masina. Au performate decente masinile, nu poti spune ca sunt submotorizate. Pana una alta nici a ta nu e cine stie ce racheta, cu atat mai putin Supernova pe care o aveai inainte si de care erai tare mandru ca ar fi 'sport'.
1.8 are 95 de cai nu 90 si e o putere OK pentru un motor in 8v din anii 90. Asa avea si concurenta.
@argon - mereu mai tai de la Logan ba cate un cal, ba cate un NM, te simti mai bine asa, corect? biggrin.gif

Bafta!
hitman1234
chiar buey Argon pt fanii tai cu tricouri "Deu rulls" nu zici si tu ce faci cu micul gigant? Cum se fac alocarile,cine ce primeste???
dr_mKe
Io ma refeream la modelul din posesie, 148 Nm @ 3750 rpm tongue.gif

Bucata respectiva de drum este in coborare usoara. Daca nu, se poate iar pe segmentul dintre Sarmisegetusa si Hateg, asa un 2-3% coborare, la filmare din masina te juri ca-i plat icon_mrgreen.gif
argon
e 16 v, automat creset cuplu, 1.5 16 v are 140 nm si tu cu 1.6 ai 148, sunt cam aceleasi performante, doar ca al meu e din anii 90, al tau din 2000.
bucatzel
Intre sarmisegetusa si hateg e vizibila, daca mergi spre sarmisegetusa tongue.gif. Acolo intr-adevar, n-am fost atent cateva secunde si deja saltasem de la 120 la 150.

Dar sa ramanem la problema semafor-trecere de cale ferata... Dreptu-i, eu n-am vazut bucata aia de drum fara trafic, pe cand tu probabil ca ai incercat minuni de-astea noaptea. dar nu mi s-o parut suficient de lunga, incat sa mai poti si frana inainte de trecerea de nivel.
SorinCT
QUOTE(Merced @ 18 Aug 2010, 07:06)
Cum sa scoata noua? Scoate sapte si un pic.  radmasa.gif  tongue.gif
*


Voi vorbiti de consumul de ulei, right? huh.gif
argon
nu e relevant, eu nu merg tare de obicei, 10 km in plus la viteza legala, in mod normal, ca asa i-am dat de proba la noul Espero 180 pe bord pe portiunea din fata de la Macon, si merge trage bine, in modul sport binenteles, pe eco se misca mai incetisor.
dr_mKe
Loganu ia 180+ acolo fara stres cu start de la semafor, dar poti prinde semaforul si verde, nu ? tongue.gif Pe film nu se vede mai ca-i fals plat in coborare intre Sarmisegetusa si Hateg icon_mrgreen.gif
argon
M-am gandit de ce consuma mai mult cu cutia automata in general...nu exista frana de motor(decat in modul L, dar aia e la coborarea pantelor, nu misc toata ziua de selector), si se consuma niste putere si la convertorul de cuplu...sa-mi zica einstein sau cineva daca am dreptate.
dr_mKe
Frana de motor exista doar ca-i mai slaba ca efect tongue.gif Convertizorul de cuplu se simte cel mai mult la consumul de oras, cand stai la semafor, dar la noi nu-i problema ca avem giratorii tongue.gif
argon
daca exista e infima, daca sa zicem accelerez pana la 60 si ridic piciorul de pe acceleratie, pai asa merge pana ma ating de frana, nu incetineste de la sine ca manuala.
bucatzel
Argoane, n-am mers eu mult cu automate, dar aia cu care am mers ( passat 1.8 benzol ) macar frana de motor avea...
Asa ca n-am decat o optiune: de ce naiba faceti toti aceeasi confuzie cand pomeniti frana de motor?

Esti la X rpm. Ridici piciorul de pe acceleratie. Ajungi la x rpm. Asta-i frana de motor. Si pe asta o face motorul no-matter-f*****g-what. Irelevant daca-i legat la manuala, automata clasica, robotizata.
Daca inainte schimbi o treapta de viteza mai jos, e frana de motor cu retrogradare de viteza. Pe asta intr-adevar o pupi mai tarziu pe automata. Dar intr-un final, apare si ea.

L.E.
@argon... Apa' ceva nu-i bine... ca doar nu ti-au dat-o cu cruise-control-ul activat pe vecie?
R19/16v
Frana de motor faci schimband in treapta inferioara.

Doar luand piciorul de pe acceleratie nu faci mare lucru.
argon
poate avea passatul alta cutie, de fapt sigur avea, ca nu pun astia asiatice pe VAG. Eu cand ridic piciorul de pe acceleratie nu se pastreaza treapta, motorul scade in turatie, si viteza masinii ramane neschimbata. LA viteze de oras pana in 60 ma refer, la viteze mari scade viteza cand i-au piciorul..


R19/16v, am zis, dar in mers nu tot stai sa muti selectorul ca de ce mai e automata atunci..la coborare pante stiu de frana de motor.
kossak
Intrebare: pe modul Power iti mai schimba in overdrive?

La mine de ex cand dezactivam overdrive-u' dezactiva si lock-up in acelasi timp. Poate asa e si la cutia ta.
Oricum, din cate am obervat eu, fara lock-up frana de motor se simte mai tare. (la viteze de peste 50km/h si mai ales in panta)
argon
overdrive e modul standard in treapta 4, asta e implicit, asa, merg normal si apas pedala la fund, face cick down si accelereaza, cu modul power(sport) activat, schimba cu motorul mai turat, dar daca in orice moment daca bag pedala in podea tot face kick down...cu lock-up nu-s prea in clar inca, dar am inteles ca toate au asa ceva de 30 de ani incoace.
R19/16v
Cine-i cicdeaun asta?
kossak
Ca sa vezi cum e cu lockup-ul incearca asa:
Accelereaza constant pana pe la 60 la ora apoi ridica putin piciorul de pe acceleratie si fi antent la turometru. Ar trebui sa vezi cum cade putin turatia motorului. Dupa asta apasa mai tare pedela (nu pana la kickdown) si ar trebui sa simti ca si cum ar schimba inapoi o treapta. De fapt ala e unlock-ul...
einstein1984
Eu zic ca fara lockup nu ai frana de motor. Sau nu prea.
In plus, daca ai o cutie ce are cuplaje unisens pe post de elemente de comanda iar nu ai frana de motor.
argon
nustiu ce are sau nu, cum spuneam e Aisin warner 50-40LE, pusa si pe Kia, Toyota, Volvo, Saab, altceva nu am gasit despre.
einstein1984
Am gasit ca ar avea vreo 2 cuplaje unisens prin ea. Posibil sa nu ai frana de motor decat in L.
dogy_10
QUOTE(argon @ 18 Aug 2010, 08:43)
e 16 v, automat creset cuplu, 1.5 16 v are 140 nm si tu cu 1.6 ai 148, sunt cam aceleasi performante, doar ca al meu e din anii 90, al tau din 2000.
*




nemtii scot 148 nm din 1.6 8valve
einstein1984
Doar ca a lu doctoru e euro 3 sau 4 si al tau e euro lipsa.
hitman1234
I: stai ca io acu m-am prins..asta e in 4 trepte? huh.gif
R: toate sunt in 4 trepte,numai la a lu' Argon i-au pus 5 biggrin.gif
R19/16v
Fara numar fara numar!!
argon
QUOTE(hitman1234 @ 18 Aug 2010, 11:51)
stai ca io acu m-am prins..asta e in 4 trepte?  huh.gif
*



toate din perioada aia si chiar multe din perioada actuala sunt in 4, cutiile serioase ma refer, ca de exemplu Cielo automat e in 3 fara mod sport, si extraurban te-a luat gaia, tot in 4500 rpm e. Dar la asta cu 4 nu-i nici o problema , ultima treapta are overdrive si reduce turatia motorului sub turatia ce ar avea-o cu o cutie manuala in 5 trepte, deci e comparabila cu o cutie manuala in 6+1 trepte.
cj98czh
Mai buna as putea spune decat chiar una cu 7+1...


Pacat ca atat de buna este ca benzina se evapora din rezevor.... de economa ce este.... masina cu automatele astea puse pe Woo.. de aia se plang saracii posesori pe gm club de ce "economice" sunt ....

Oricum la Argon nu va consuma sub nici o forma mai mult decat da cartea.... si in mod sigur va avea cu cel putin 1,5 litrii la suta mai putin decat manualul... biggrin.gif
argon
garantat consuma mai putin ca Nubira2 cu cutie manuala..si aia e doar 1.6
cj98czh
Argon... motoarele de 1.8 de pe Espero sunt cunoscute pt. 3 lucruri...
mancatoare mari de compustibil (cele cu cutii manuale... ca automatele sunt jale..
nefiabile.... probleme multe cu chiuloasele,
nu tin mai mult de 250.000 km... in cazul tau chiar mai putin....


Sau gresesc??
Andy_ACS
Bai mai da-o incolo de cutie automata in 4 trepte comparabila cu o manuala in 6 smile.gif
Chiar ma asteptam sa ne argonesti putin cu cutia asta, era doar chestie de timp biggrin.gif

Edit: de motoarele de 1.8 de la Espero eu nu am auzit rele, doar de consum la Daewoo in general am auzit comentarii (mai putin Tico sau Matiz).

Bafta!
cj98czh
Socrul meu a lucrat mult in reprezentanta Daewoo... se ocupa chiar de rectificari blocuri, chiuloase etc.... cadeau intr-o veselie..... si problemele in special la chiuloase din cauza proastei proiectari.... si motoarele care nu duceau foarte mult... consum cum ai spus tu mai sus.... inafara de cei 2 gandaci cam toate haleau... motorul de 1.8 era locul 2 dupa sugativa de 2.0 de pe Leganza..... si daca o sa va uitati pe gm club sau pe alt forum in care se vb. de Daewoo o sa vedeti total alte consumuri decat cele afisate de Argon.... mai mari ... si nu toti locuiesc in orase mari ca a dai vina pe aglomeratie.... dar masinile lui Argon sunt toate diferite de restul biggrin.gif
teoX
Ca tot discutati de cupluri si puteri, poate gasiti cite ceva interesant aici
(posibil sa mai fi fost postat link-ul).
argon
QUOTE(Andy_ACS @ 18 Aug 2010, 12:21)
Bai mai da-o incolo de cutie automata in 4 trepte comparabila cu o manuala in 6 smile.gif
Chiar ma asteptam sa ne argonesti putin cu cutia asta, era doar chestie de timp biggrin.gif
*



daca nu stii eu zic sa nu te bagi tongue.gif Turatia in treapta 4 e ca si la a 6-a manuala, tu probabil iti imaginezi ca e un raport fix, care odata in treapta 4 nu se schimba, ca la Loganul tau cand bagi a patra, dar nu e asa, in rest nu e comparabila ai dreptate, in aia manuala cu 6 mesteci pedaland de te saturi.
R19/16v
[attachmentid=1627649171]
argon
in pagina pusa de tine zice doar de rapoartele fixe, nu si de overdrive.

QUOTE
An overdrive is a device which was commonly used in automobiles to allow the choice of an extra-high overall gear ratio for high speed cruising


cand merg la o viteza constanta, peste 80-90, a patra se "lungeste", si la 3000 rpm am vreo 130 km/h...cum crezi ca ar fi fost asta posibil cu raportul ala de 0,98 la a patra?
R19/16v
Uite o chestie interesanta - Cīnd temperatura lichidului de rãcire este sub
temperatura de regim (80°C),schimbarea īn treapta a
IV-a este īmpiedicatã.
argon
ciudat...dimineata..18 grade, nepornita de ieri...plecat pe centura, si a ajuns in 4 bine mersi...nu cred ca a ajuns la 80 de grade intr-un km si jumatate unsure.gif
hitman1234
hai si tu mai repede cu filmulete cu turatii,overdrive si fara smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.