Dacă presiunea în pneuri e mai mare, nu scade consumul?
psychoo
7 May 2018, 21:02
Eu am sistemul de detectie fara senzori folosind modulul ABS pentru compararea vitezei de rotatie a rotilor.
Imi pare cea mai practica solutie si singurul mod in care poate da gres e daca toate 4 rotile se desumfla simultan.
Laurentziu83
7 May 2018, 21:04
La ABS si ESP sunt de acord, le stiu utilitatea.
Dar la o masina daca as putea sa aleg sa nu am senzori de presiune, proiectoare de ceata, spoilere in culoarea caroseriei, motor mic supraalimentat in dauna altuia mare aspirat si alte balarii de mi se baga pe gat fara sa le pot refuza, as face-o. Ma rog, ca la unele asa cere legislatia UE, asta e CSF, NCSF.
madhorsefuzzy
7 May 2018, 21:52
QUOTE(GBX @ 7 May 2018, 22:02)
Dacă presiunea în pneuri e mai mare, nu scade consumul?
La el e invers decat la ceilalti.
Laurentziu83
7 May 2018, 21:55
Pe drumuri ondulate, la 130 la ora, imi consuma mai putin la presiune de 2.1 comparativ cu 2.4.
R19/16v
7 May 2018, 22:55
Argon de bucuresti... pardon, galaț...
Anvelopa supraumflata - pata de contact mica - consum mic.
Anvelopa subumflata - pata de contact mare - consum mare.
Da' tu le simti in acceleratie, cum simte si argoneata ABSu'n talpa.
Laurentziu83
7 May 2018, 23:05
Anvelopa supraumflata+drum cu denivelari de topaie masina dintr-o groapa in alta+viteza mare=ce rezulta?
cj98czh
7 May 2018, 23:09
las-o ma asa ...
ziceai ca te-ai ocupat de parc auto, nu ?
din birou ca pe teren nu prea se vede ca ai fost
QUOTE(Laurentziu83 @ 7 May 2018, 22:55)
Pe drumuri ondulate, la 130 la ora
conduci serpuit?
R19/16v
8 May 2018, 07:12
Nu, carliontat conduce el.
QUOTE(Laurentziu83 @ 7 May 2018, 23:05)
Anvelopa supraumflata+drum cu denivelari de topaie masina dintr-o groapa in alta+viteza mare=ce rezulta?
Lipsa pietre la rinichi, dar nu consum mai mare
.
Laurentziu83
8 May 2018, 08:08
@cj98czh: da, un parc de vreo 5-6000 de masini. Am fost si pe teren, stai linistit.
Aderenta este si ea diminuata in caz de suprapresiune cand drumurile sunt denivelate sau din placi de beton.
Daca umflu rotile la 2.4-2.5, la 130 am consum de 7.8-8. Daca le las la 2.1-2.2, scade la 7.1-7.3, asta pentru ca drumurile pe la noi nu sunt perfecte, ci au diverse denivelari iar rotile tari mai pierd aderenta, comparativ cu cele mai moi care se muleaza pe denivelari.
In offroad nu se duce nimeni cu anevopele umflate puternic fix din acelasi motiv.
cj98czh
8 May 2018, 08:10
in offroad este altceva ... ai nevoie de aderenta ... si maresti pata de contact ... si viteza este mica dar si acolo depinde de teren ...
Laurentziu83
8 May 2018, 08:18
Pai si drumurile noastre sunt un fel de offroad, rare sunt cele care sunt perfect drepte.
Șofatul și pilotatul sunt evident mult diferite. Iar pe macadam consumul este cu siguranță ultima problemă de luat în calcul.
Pe șosea însă, și mă refer aici la "șoferie", dacă ajungi să sari și să pierzi grav aderența, e clar că pneurile nu sunt doar "prea tari" ci exagerat de tari.
Dar, dacă păstrăm o marjă decentă între valorile de prea puțin umflat vs prea umflat, consumul e mai mic când roțile sunt mai tari.
AndreiMR
8 May 2018, 08:34
Intotdeauna pentru condus eco se recomanda umflarea anvelopelor la presiune mare. Nu are cum sa consume mai putin pe acelasi traseu si in aceleasi conditii o masina cu anvelopele umflate mai slab. La unele masini apare chiar si prin carte recomandare de presiune pentru eficientizarea consumului...
cj98czh
8 May 2018, 08:35
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 May 2018, 09:18)
Pai si drumurile noastre sunt un fel de offroad, rare sunt cele care sunt perfect drepte.
Eu nu stiu pe ce drumuri circuli tu ... dar eu nu prea intalnesc astfel de drumuri ... poate doar pe drumurile satesti ... in rest sunt acceptabile .. si suficient de drepte ..
GBX - acu a dat-o de gard ... ce vrei sa mai zica ... o tot da inainte cu argumente puerile ..
QUOTE(argon @ 7 May 2018, 16:34)
Leguma are tmps funcțional, la fel și egr.
am uitat sa cer egr-ul vechi, cred ca e deja la tomberon de mult.
cj98czh
8 May 2018, 08:55
Pai nu lauda acu cateva pagini EGR ca este lacrima de curat ? era din cauza ca era nou ?
Laurentziu83
8 May 2018, 09:22
@czh: umfla-ti rotile cu o presiune cu 0.5 bari mai mare fata de cea recomandata, fa o tura cu 130 la ora si compara consumul instantaneu fata de rulajul cu presiunea corecta.
cj98czh
8 May 2018, 09:24
Las-o ma asa ...
VladSoare
8 May 2018, 11:23
Voi de la Laurențiu vă așteptați să recunoască că a dat cu oiștea-n gard?
N-ar spune vreodată așa ceva nici dacă viața lui ar depinde de asta.
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 May 2018, 08:08)
In offroad nu se duce nimeni cu anevopele umflate puternic fix din acelasi motiv.
Da, da, fix din motive de consum. Exact la consum te gîndești pe off-road. Nu la aderență.
Wolfman
8 May 2018, 11:30
Cred ca la ultima fraza nu ai dreptate, tot la aderenta se referea si Laur.
R19/16v
8 May 2018, 11:47
Nu, aurentiu zice ca, reducand presiunea, marind pata de contact, creezi rezistenta mai mica la frecare.
tatimeu
8 May 2018, 12:55
el zice prostii
VladSoare
8 May 2018, 12:58
Ca de obicei. Dar e foarte sigur de ele.
Wolfman
8 May 2018, 13:11
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 May 2018, 09:08)
... rotile tari mai pierd aderenta, comparativ cu cele mai moi care se muleaza pe denivelari.
In offroad nu se duce nimeni cu anevopele umflate puternic fix din acelasi motiv.
Aici nu-i nici o prostie, e corect.
einstein1984
8 May 2018, 13:15
adica cand roata aluneca consuma mai mult decat cand are aderenta??? Deci cu slickuri de curse ar trebui sa merg aproape gratis?
tatimeu
8 May 2018, 13:16
da noi nu avem ceva nasol de comentat la respectiva afirmatie.
avem de comentat la ceea ce a si tradusi colegul R19/16v din afirmatiile lui Laurentiu si anume roti cu o presiune mai mare/mica si legatura lor cu scaderea/cresterea consumului cum ca....rezistenta mai mica la frecare datorata maririi suprafetei de contact
bucatzel
8 May 2018, 13:22
Nici Sfantu' Scaun nu mai stie ce contraziceti aici, ca le-ati mentionat pe toate, sa aveti de unde alege.
VladSoare
8 May 2018, 13:43
Laurențiu susținea că presiunea mai mare înseamnă consum mai mare. Dup-aia s-a încurcat în explicații care mai de care mai întortocheate, doar ca să nu recunoască că a vorbit gura fără el.
bucatzel
8 May 2018, 13:46
Ufff, n-as fi crezut... someone was wrong on the internet....
Laurentziu83
8 May 2018, 20:14
QUOTE(einstein1984 @ 8 May 2018, 14:15)
adica cand roata aluneca consuma mai mult decat cand are aderenta??? Deci cu slickuri de curse ar trebui sa merg aproape gratis?
Evident ca o roata ce aluneca consuma mai mult decat cand are aderenta. Energia consumata inutil se duce in supraincalzirea anvelopei in loc sa inaintezi.
Eu nu ma refeream aici la patinare/alunecare, ci la efectul de "topaire" al masinii pe drumuri proaste atunci cand anvelopele sunt umflate prea mult iar masina este prea rigida. Incearca de exemplu sa mergi pe A2 pe banda 1 pana la Fundulea cu rotile umflate la 2.5, apoi refa traseul cu rotile umflate la 1.8-2. Vei constata in al doilea caz ca aderenta este mai buna cu solul iar consumul este mai mic.
Eu am constatat asta la rulajul pe autostrada: si eu umflam rotile la 2.4-2.5 (2.4 recomanda producatorul pentru mersul pe autostrada si 2.2 in rest) ca sa am consum minim. La 130 insa, vedeam consum instantaneu de 7.8-8. Cum am reglat presiunea la 2.1-2.2 maxim, am observat o scadere a consumului la 7.1-7.3.
In ciclismul de offroad, de exemplu, te duci cu rotile umflate la 2 bari; daca te duci cu ele umflate la 4.5 bari, maximul admis, vei vedea ca iti este mai greu sa inaintezi, rotile vor sari din piatra in piatra.
La fel, daca mergi cu cursiera pe drumurile noastre, unde ai 8-9 bari presiune in roti, vei simti inclusiv marcajele albe de pe marginea drumului iar fiecare petec de pe asfalt te va chinui. Nu mai zic de gropi si denivelari. Daca mergi cu MTB-ul pe acelasi traseu, drumul va fi mai lin; pe drumurile judetene necunoscute, de exemplu, prefer sa ma duc cu MTB-ul ca sa nu am surprize. Mi s-a intamplat de mai multe ori sa mai scot aer din roti ca sa pot rula mai bine.
si consumul a fost mai mare la cursiera sau la MTB? ca vb aici de consum, nu de confort.
Nu e adevarata nici una nici alta, sa va zic eu adevărul...când am luat-o, și nu am citit cartea...având senzorii dezactivați, am lăsat presiunea 2.2 pe fata, și în aceste condiții, pe lângă că mi-a făcut varza o pereche de gume pe laterale, nu era nici stabila , juca lateral, cum se spune e. Când am remediat problemele cu senzorii, și am activat sistemul...ce sa vezi...urla că am pana la 2.3 presiune, am luat cartea, am umflat de 2.8 și de atunci a căzut și consumul, nu a mai stricat gumele, și e mult mai stabila pe curbe.
Eu nu cred ca ai 2.8 pe usa, nici macar pentru autostrada.
Laurentziu83
9 May 2018, 06:34
@argon: Care e presiunea recomandata de producator, fata si spate?
Pe ușă nu am nimic, ci în carte. 2.7 e la 2.0 dci, dar am când am de mers x mii de km pe autostradă bag 3, și e chiar ok dpdv al stabilității/aderentei . Că asta era ideea, e mai stabila cu presiune mai mare decât mai mica.
cj98czh
9 May 2018, 07:10
Sa vezi daca bagi 4 ce stabila o faci ... racheta ...
[attachmentid=1628086297]
madhorsefuzzy
9 May 2018, 07:40
QUOTE(argon @ 9 May 2018, 07:34)
Pe ușă nu am nimic, ci în carte. 2.7 e la 2.0 dci, dar am când am de mers x mii de km pe autostradă bag 3, și e chiar ok dpdv al stabilității/aderentei . Că asta era ideea, e mai stabila cu presiune mai mare decât mai mica.
Ideea era de consum.
Dar de curiozitate ai bagat 3 si pe spate?
QUOTE(gabize @ 9 May 2018, 08:33)
[attachmentid=1628086297]
Conform pozei Legumei aleia nu prea ii pasa de presiunea pe spate: 2.1-2.2 zici ca esti in eroarea de masurare.
In schimb cand e incarcata pe autostrada zici ca are portbagajul in fata.
Poza e de pe leguma mea.
Dacă ridic presiunea pe spate mai mult de 2.3 crește considerabil disconfortul, sare fundul la propriu. Pe față urc până la 2.5-2,6, pe bluresponse, că-s eco. Dacă le las la 2.3, am joc în direcție.
Pe autostradă cel mai bine se comportă, cu doi personi și bagaje modeste, dacă am 2,5 pe față și 2.2 spate. Vara.
Argon are Break cu motor de duba. Cu siguranta are valori diferite (mai mari). 2.8-u' ala e perfect plauzibil.
cj98czh
9 May 2018, 10:56
Inafara ca a lui argon este break ... motoarele sunt la fel ... ai auzit Gabi .... ai motor de duba .... pe barca ..
varza o pereche de gume pe laterale si juca lateral,
geometria ce zice.
tatabobu
9 May 2018, 12:47
QUOTE(RZV @ 9 May 2018, 10:53)
Argon are Break cu motor de duba. Cu siguranta are valori diferite (mai mari). 2.8-u' ala e perfect plauzibil.
Sau a tradus 28 de psi ca 2.8 bari.
QUOTE(cj98czh @ 9 May 2018, 10:56)
Inafara ca a lui argon este break ... motoarele sunt la fel ... ai auzit Gabi .... ai motor de duba .... pe barca ..
Nimic nu e ca a lu' Argon!
QUOTE(tatabobu @ 9 May 2018, 13:47)
Sau a tradus 28 de psi ca 2.8 bari.
Daca te uiti pe placa lu' bistritzeanu' (mai sus) vezi ca e 2.7 bar, pentru sedan/hatchback in regim de autostrada. Perfect plauzibil 2.8 bar pentru break.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 9 May 2018, 08:40)
Dar de curiozitate ai bagat 3 si pe spate?
Conform pozei Legumei aleia nu prea ii pasa de presiunea pe spate: 2.1-2.2 zici ca esti in eroarea de masurare.
In schimb cand e incarcata pe autostrada zici ca are portbagajul in fata.
Influențat de tine...2.8 pe fata(care devine 3.1 la cald) și 2.6 pe spate e ultima varianta de care sunt mulțumit. Circul 90% pe autostrada, dar că sa ajung la autostrada am de mers Deva-Margina, care e varza, și nu e prea plăcut...dar nu le dezumflu pentru atât...
Cauciucurile sunt extra load...daca contează.
einstein1984
10 May 2018, 06:49
motor de duba anvelope de duba...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.