cj98czh
17 Sep 2015, 09:40
Cine?
Mare noutate de la Dacia, din toamna fac opțională cutia robotizata ce o am pe Twingo de acum 13 ani..
A fost noutate acum cateva saptamani, acume deja fumata
La noi la tara ajung mai greu vestile .
cj98czh
17 Sep 2015, 10:52
QUOTE(argon @ 17 Sep 2015, 11:04)
Mare noutate de la Dacia, din toamna fac opțională cutia robotizata ce o am pe Twingo de acum 13 ani..
Esti un pic in eroare ... seamana cu ce ai tu dar nu este aceeasi ... are 5 trepte, nu 4 .. si o sa fie disponibila doar pe 0.9 tCe
corbex
17 Sep 2015, 11:18
La 0,9 chiar era necesara o treapta a intiia mai mica, sa poata urni masina la semafor.
QUOTE(cj98czh @ 17 Sep 2015, 11:52)
Esti un pic in eroare ... seamana cu ce ai tu dar nu este aceeasi ... are 5 trepte, nu 4 .. si o sa fie disponibila doar pe 0.9 tCe
Ba tu esti in eroare, eu am in 5 trepte+R.
17 Sep 2015, 15:39:Pentru masini adevarate(Logan) sunt alte topicuri, aici e topic serios.
QUOTE(argon @ 17 Sep 2015, 11:04)
Mare noutate de la Dacia, din toamna fac opțională cutia robotizata ce o am pe Twingo de acum 13 ani..
Cum se comporta cutia respectiva? poti da cateva detalii?
In oras e de vis, in coloana merge singura daca lasi frana, in panta nu pleaca in spate, iar consumul nu e mai mare decat la manuala, pentru ca nu are pierderi de energie ca cutiile hidramate. Dezavantajul e ca e lenta in schimbari, avand doar un disc de ambreiaj, fara de EDC de exemplu. PE modul manual, faci tu cand vrei + in treapta superioara, fara sa iei piciorul de pe acceleratie, ca se taie gazul singur cand e nevoie si se reia dupa ce a schimbat, in inferioara potis a treci tu cu - sau daca uiti, retrogradeaza singura la o anumita turatie, sa nu tremure motorul.
https://www.youtube.com/watch?v=OkO0KYSijgc
hitman1234
17 Sep 2015, 19:47
Intrebarea care ne roade pe toti, banuiesc, este : se poate simula din pedala?
E clar mai isteata ca propitaru. Ardeleanu pana proceseaza schimbare treptei de viteza iese din Deva.
Personal imi place sa mestec io in benzina sa faca ce vreau eu. .Daca e cutia automata sa fie din alea cu Adaptive CC.
gabize
17 Sep 2015, 19:53
QUOTE(argon @ 17 Sep 2015, 20:49)
Nasol, te prinde plictiseala la volan.
Daca eram mai tanar facand naveta mi-ar fi fo buna una din aia gugal dar pana apar... Te dai jos din pat te pisi te urci in masina si pui masina sa te trezeasca la destinatie.
corbex
17 Sep 2015, 22:20
Nasol daca o inveți rau si te trezeste la curve.
b06fcn
18 Sep 2015, 07:16
Depinde de parasute...daca e unele bune rau?
dr_mKe
18 Sep 2015, 08:12
Merge ok -ish cutia robotizata. Este cam.lenta dar alege treptele bine si nu retrogradeaza aiurea.
Atata doar ca la automate eu franez cu stangul
b76bgaarh
18 Sep 2015, 08:20
pai nu e noua "moda" in motorsport.
Am incercat si eu cu stangul, si era sa-mi iese ochii ca la melc.
kossak
18 Sep 2015, 09:00
Nu stiu cum e la twingo dar am condus un yaris cu robotizata de-asta si mi s-a parut foarte nasol cum schimba vitezele. Corabia mea antica si de demult era "parfum" fata de asta desi avea mici probleme.
Efectiv simteam ca si cum as lua un sut din spate la fiecare schimbare de viteza.
Laurentziu83
18 Sep 2015, 09:02
Idem si la Fiat 500 1.2 65 CP cu acelasi tip de cutie. Dar poti trai cu asta ca alternativa la cutia manuala.
La Renault nu e asa, simti ca schimba, dar nu e deranjant. O explicatie poate fi ca e cutie din aia ca la Lupo ce nu-si face compensarile automat, si trebuie pusa pe calculator din 10k in 10k, si la noi nu a pus-o nimeni, la Twingo isi face initializare singura, pe masura uzurii ambreiaului, nu trebuie ajistata periodic, se pune pe calculator doar sa-i spui cand ai pus disc de ambreiaj nou.
AR-18-MOS
18 Sep 2015, 09:10
QUOTE(b76bgaarh @ 18 Sep 2015, 09:20)
pai nu e noua "moda" in motorsport.
E veche de cand lumea... motorsportului.
Se folosea si inainte de turbo?
dr_mKe
18 Sep 2015, 09:38
Cutia schimba lin daca ridici usor gazul intre schimbari
Schimba lin oricum, si isi taie singura gazul. Si in motorsport au 3 pedale nu doua dintre care una cat o zi de post.
AR-18-MOS
18 Sep 2015, 10:19
QUOTE(MuciX @ 18 Sep 2015, 10:17)
Se folosea si inainte de turbo?
Evident. In primul rand e folosita ca sa nu pierzi timp la accelerare, cu sau fara turbo.
b76bgaarh
18 Sep 2015, 10:27
QUOTE(AR-18-MOS @ 18 Sep 2015, 09:10)
E veche de cand lumea... motorsportului.
inseamna ca walter rohlr e dinainte de lumea motorpsortului sau tampit.
Sunt infimi timpii, zic eu. Sa tii o turbina mare in boost mai inteleg avantajul, dar la aspirat... In fine, poate d-aia nu sunt eu pilot
kossak
18 Sep 2015, 10:30
QUOTE(dr_mKe @ 18 Sep 2015, 10:38)
Cutia schimba lin daca ridici usor gazul intre schimbari
Pt cei obisnuiti cu manuala asta oricum nu e o problema
dr_mKe
18 Sep 2015, 10:36
Si la aspirat face o diferenta, mult mai mica decat la turbo, dar face, insa nu cu timpii de schimbare pe care ii are Tuingo
La turbo poti aplica regula cu acceleratia, care-i cam brutala
Toate sunt lente, nu doar Twingo, atata timp cat e un singur ambreiaj si nu doua ca la DSG sau EDC. Deci Smart, Lupo, Corsa cu easytronic, noua Dacia, si cate or mai fi, toate-s asa. Lente by dr_mke, ca in mers normal e okei.
19 Sep 2015, 11:55:
Raduchu
19 Sep 2015, 11:34
Ai schimbat motorul?
Nu, dar bandourile de 2.0 16V sunt argintii si mai dau 15 cai frumosi prin simpla prezenta pe usi.
hitman1234
19 Sep 2015, 14:23
Cred ca ai pierdut tot lichidul de servo
Markos
19 Sep 2015, 16:07
Trage altul din țeava aia de pe gard.
O fi transpiratia cailor. Nu e de la AC?
Mie imi pare ca este mai degraba ceva care a curs catre masina decat dinspre.
Poate monogramele au ajuns acolo la pachet cu niste portiere "noi", sa inlocuiasca unele ruginite. Sau poate a avut bandourile originale topite de soare, ca doar a fost la mediterana, nu?
IRONICK
19 Sep 2015, 17:56
QUOTE(kossak @ 18 Sep 2015, 08:00)
Nu stiu cum e la twingo dar am condus un yaris cu robotizata de-asta si mi s-a parut foarte nasol cum schimba vitezele. Corabia mea antica si de demult era "parfum" fata de asta desi avea mici probleme.
Efectiv simteam ca si cum as lua un sut din spate la fiecare schimbare de viteza.
QUOTE(argon @ 18 Sep 2015, 08:03)
La Renault nu e asa, simti ca schimba, dar nu e deranjant. O explicatie poate fi ca e cutie din aia ca la Lupo ce nu-si face compensarile automat, si trebuie pusa pe calculator din 10k in 10k, si la noi nu a pus-o nimeni, la Twingo isi face initializare singura, pe masura uzurii ambreiaului, nu trebuie ajistata periodic, se pune pe calculator doar sa-i spui cand ai pus disc de ambreiaj nou.
Intradevar, trebuie resetata periodic.
Nu este chiar de la disc, dar esti pe aproape.
Sunet de tobe......limo a experimentat 7000rpm, dublu ambreiaj și fum din plăcute...se citește satisfacția motorului de unupatru pe al sau chip...
dr_mKe
24 Sep 2015, 18:48
Argoane, ai uitat de turometru
vallyyy
24 Sep 2015, 18:51
7000rpm din parti
6890, mulțumit acum?
vallyyy
24 Sep 2015, 18:56
Sincer sa fiu stiam ca limitarea ar fi undeva la 6500rpm
La alea normale.La alea speciale frantuzesti,nu....
vallyyy
24 Sep 2015, 19:02
Astea frantuzesti probabil sunt ca sa trezeasca "racer-ul" din tine
dr_mKe
24 Sep 2015, 19:18
Eu nu dorm nici o dată.
Oricum zgomotul de 16v este....
dr_mKe
24 Sep 2015, 20:41
Hmmmmmm, parca mi-e si mie putin dor
Argoane, ai obiectivul defect la camera de la telefon. Imi mareste burta
La 6.250 rpm taie gazul. In treapta I chiar la 5.750.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.