Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
C a t a l i n
QUOTE(argon @ 15 Dec 2011, 07:33)
Stii prostii ca de obicei, motoarele in 16 v ating cuplu mai bun la turatii mai joase decat in 8v.

Pentru restul care habar nu au de megan si probleme lui, mizeria din filtru s-a aducat pentru ca era parcata sub niste pomi, de acolo si scurgerile grilei infundate cu frunze, cade mizeria in grila si de acolo e trasa si in filtru de polen.
*




Da mă habarnistule, dar dacă schimbi filtrele la intervale adaptate pentru țara în care trăim, cureți și mizeria când faci operațiunea. La fel cu uleiurile și filtrele aferente.
Diac
In mod normal se curata si mizeria. Dar pentru asta trebuie dat jos torpedoul. Daca in service e aglomeratie sau mecanicul nu rea are chef de surubarit, filtrul se rupe si indeasa fara a mai da jos torpedoul.
C a t a l i n
hargon și service-ul - baba și mitraliera.
Diac
Vorbeam de reviziile de pana la argon. Ca sunt sigur ca argon a bagat si mama aspiratorului acolo.
C a t a l i n
Care revizii? O mașină cu asemenea preț n-a făcut vreo revizie pe bune.
Diac
Macar in garantie. Acuma toate Meganurile 2 s-au devalorizat grav de tot. A lui Argon si mai mult pentru ca e 1.4 cu un nivel de echipare mai mic. Cred ca asa se explica pretul cu care a luat-o. Plus ca poate fostul se grabea sa o vanda mai repede. De exemplu, asta primavara am vandut Loganul lui tata relativ repede pentru ca am scazut la pret destul de mult. Am cerut 3000 si am luat 2700. (Preference 1.4). Acuma nici cu 2500 nu-l dadeam.
M.C.
QUOTE(Diac @ 15 Dec 2011, 10:39)
In mod normal se curata si mizeria. Dar pentru asta trebuie dat jos torpedoul. Daca in service e aglomeratie sau mecanicul nu rea are chef de surubarit, filtrul se rupe si indeasa fara a mai da jos torpedoul.
*


Atunci la ce mai schimbi filtrul de polen,daca il rupe?
Din cauza asta m-am certat cu tembelii aia de la service,la prima revizie a masinii,acum ceva ani.
Ei nu si nu,ca asa se pune.
De,dura cu vreo jumatate de ora mai mult,iar tov.mecanic nu avea chef sa se chinuie.
Si nu i-am lasat pina nu au dat jos torpedoul,ca sa-l puna intreg.
Culmea este ca platisem pentru asta! 022.gif 022.gif
argon
QUOTE(C a t a l i n @ 15 Dec 2011, 09:45)
Care revizii? O mașină cu asemenea preț n-a făcut vreo revizie pe bune.
*



Ce pret? Vezi iar vorbesti sa te afli in treaba. Am dat destul de mult pe ea pentru un renault, era posibilitatea si de 1.6 dar cu cateva sute de euro mai scump, si fara istoric complet de la necunoscuti, am preferat de la cunostiinta cu service la zi.


Si da, Diac are dreptate, nu au curatat in service mecanicii pe acolo, probabil au bagat filtrul segmentat, ca asa l-am scos pe ultimul, care a fost schimbat la ultimul schimb de ulei, prin 2010. Eu am dat torpedoul jos si am facut luna cu aspiratorul pe acolo.
M.C.
QUOTE(argon @ 15 Dec 2011, 11:05)
Am dat destul de mult pe ea pentru un renault,
*


Dar dupa tine,asa,cam cit ar fi trebuit sa dai pe ea?
Daca te plingi ca ai dat mult,la ce papucii mei ai mai luat-o? tongue.gif
argon
M-am hotarat in ziua respectiva pe Renault, nu am cautat de dinainte, si l-am luat pentru ca proprietrul e om serios, i-a fost profesor lu' nevasta-mea , acum e la pensie, si masina o stiu de mai multi ani din oras. Desi are mici defecte estetice, e totusi o masina cu istoric complet in care nu o sa bag bani aiurea. Mergea in Franta de 3-4 ori pe an, la copii, puteti glumi cat vreti dar asta e adevarul tongue.gif

M.C.
Bun,pe asta cu batrinul,Franta si cu autostrada am inteles-o noi,da' cum ramine cu pretul? icon_mrgreen.gif
Dupa tine cit trebuia sa fie?
argon
2000 de euro.
bucatzel
QUOTE(argon @ 15 Dec 2011, 07:33)
megan si probleme lui ... niste pomi
*



Deci se pare ca si fiecare megan are pomul lui tongue.gif
M.C.
QUOTE(argon @ 15 Dec 2011, 11:24)
2000 de euro.
*


doh.gif
Inseamna ca ai luat mare teapa,zau!!! icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
Iti dai seama,ca din diferenta de 1800 iti mai luai un esteit si vreo doua limuzine iespero,mari consumatoare de spuma poliuretanica? icon_mrgreen.gif
nalodaniel
QUOTE(argon @ 15 Dec 2011, 07:33)
Stii prostii ca de obicei, motoarele in 16 v ating cuplu mai bun la turatii mai joase decat in 8v.

*



sry argon, dar are dreptate omu'. 8v scoate cuplu mai bun la turatii joase.
M.C.
Pui pariu ca daca argon avea motor 8 Vulve,aveai dreptate? icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
Alex4u
a dat aproape 4000 pe cazanul asta si se umfla pe aici in pene ca a dat mult? sleep.gif incep sa inteleg
DMP
QUOTE(argon @ 14 Dec 2011, 21:10)
...  Si cu greierii ce fac?
...
*



Iei un spray de Flit verde, il pulverizezi in masina si o lasi pe recirculare la viteza maxima a aerotermei vreo 15 min.
Ii ia mama dracului pe toti greierii. smile.gif
vallyyy
QUOTE(argon @ 15 Dec 2011, 07:33)
Stii prostii ca de obicei, motoarele in 16 v ating cuplu mai bun la turatii mai joase decat in 8v.


*




QUOTE(cdadan @ 15 Dec 2011, 08:02)
Grozave 16v-urile astea, lasa distributia variabila fara obiectul muncii.
*



Multumesc de completare cdadan....pacat argonele,pacat ca nu stii ce conduci...La cat mai multe turatii joase !
Ce as mai vrea sa mai informez domnia voastra este faptul ca la turatii de 6000 si ceva (cum ziceati dvs ca motorul duce fara nicio probleme turatii de genul) vedeti ca duce ,dar are recomandare sa nu depaseasca mai mult de 1 minut functionare la asemenea turatii,asa ca aveti grija
Mai citeste manualul masinii inainte sa debitezi ca 16V-ul atinge cuplul la turatii joase,cat despre urcatul serpentinei cu a 5 a fara a depasii cel putin 2500 rpm in treapta asta nu are nicio sansa
Hack
Radem, radem dar 1.4-le n-are distributie variabila. wink.gif
vallyyy
QUOTE(Hack @ 15 Dec 2011, 11:03)
Radem, radem dar 1.4-le n-are distributie variabila. wink.gif
*



Daca tu zici....nu cunosc reno-ul,dar oricum ai da-o un 16v nu atinge cuplu la turatii joase,la mine la 1.4 la opel, twinportul are un rol de distributie variabila
ArtVandelay
Pe hartie 8v obtine cuplul mai jos, dar daca studiezi hartile de putere si cuplu o sa vezi ca la 16v curba de cuplu e mai constanta si pleaca de mai jos, cuplul fiind distribuit pe o plaja mai larga de turatie, pe cand la 8v are un varf si atat. un motor 16v ofera ~80% din cuplul maxim inca de la 2000-2200 rpm, chiar mai jos cu distributie variabila
vallyyy
Da stiu, tocmai asta e rolul distributiei variabile,se ofere cuplul la turatii mai joase precum cele in 8v
argon
QUOTE(nalodaniel @ 15 Dec 2011, 11:00)
sry argon, dar are dreptate omu'. 8v scoate cuplu mai bun la turatii joase.
*



Mai studiaza, ia graficele, 4 valve pe cilindru ofera o umplere mai eficienta a cilindrului si o ardere mai buna, asta la orice motor, nu la Renault, cu cat mai multe valve cu atat mai bine. In al doilea rand motorul asta avea 73 de cai daca avea 8 valve, cuplul la fel mai mic, cum poti sa spui ca scoate cuplu mai bun la turatii joase? toti au condus Logan de 1.4 si se stie nu are cuplu la turatii joase, dar cine a condus clio sau megan de 1.4 16v stie mai bine cum trage fata de 1.4 8v.
vallyyy
1.4 mpi LOGAN

Tipul motorului K7J 710
Cilindree (cm3) 1390
Alejaz x cursa (mm) 79,5 x 70
Numar cilindri 4
Raport volumetric 9,5
Numar total supape 8
Putere maxima kW (CP) 55 (75)
Turatia pt. putere max. (r/min) 5500
Cuplu maxim Nm (kgm) 112
Turatia pt. cuplu max. (r/min) 3000



Renault Clio 1.4 16V
Motor/nr. cilindri/alimentare L4
Supape/axe cu came 4/2
Cilindree (cmc) 1.390
Putere/turatie (CP/rpm) 98/6.000
Cuplu max./turatie (Nm/rpm) 127/3.750

cool.gif
Vezi ca un logan 1.6 8v iti da fum la o turatie joasa el la 3000 dezvolta cuplu de 128,la tine abia la 3750 scoti 127
mariusscout
argoane, ai vazut curcubeu'?
Markos
Cică e de la un servis auto din zonă curcubeul, le-au explodat niste butoaie cu vopsea.
dogy_10
sigur nu erau tuburi de spuma?
Markos
Oricum, ceva necurat.
argon
QUOTE(mariusscout @ 16 Dec 2011, 20:33)
argoane, ai vazut curcubeu'?
*



Da, nu am vazut stirea doar acum, dar am vazut curcubeu si ieri pe drum spre Oradea, si azi in Deva, destul de ciudat pentru decembrie.

QUOTE
Vezi ca un logan 1.6 8v iti da fum la o turatie


Da stiu, si o Laguna 2.0 imi da fum, numa vezi ca aici era vorba de aceasi capacitate cilindrica. Trecand peste cei 25 de cai in plus, 112 nm vs 127 nm la aceasi 1398 cc e ceva diferenta, nu crezi? Dupa unii 1.4 8v e mai bun la cuplu, uita cacompara mere cu pere. Ia compara matate 1.6 8v cu 1.6 16 v, nu ala cu defazor, ala simplu, sa vedem care-i mai bun la cuplu.
Alex4u
QUOTE(argon @ 16 Dec 2011, 21:58)
Da, nu am vazut stirea doar acum, dar am vazut curcubeu si ieri pe drum spre Oradea, si azi in Deva, destul de ciudat pentru decembrie.


E un semn...cred ca te duci " sulii de suflet" blink.gif
vallyyy
QUOTE(argon @ 16 Dec 2011, 21:58)
Da, nu am vazut stirea doar acum, dar am vazut curcubeu si ieri pe drum spre Oradea, si azi in Deva, destul de ciudat pentru decembrie.
Da stiu, si o Laguna 2.0 imi da fum, numa vezi ca aici era vorba de aceasi capacitate cilindrica.    Trecand peste cei 25 de cai in plus, 112 nm vs 127 nm la aceasi 1398 cc e ceva diferenta, nu crezi?  Dupa unii 1.4 8v e mai bun la cuplu, uita cacompara mere cu pere.    Ia compara matate 1.6 8v cu 1.6 16 v, nu ala cu defazor, ala simplu, sa vedem care-i mai bun la cuplu.
*



Ti se pare ca am facut un battle la care e mai buna la cuplu?eu ti-am zis doar ca il atinge mai repede,la o turatie mai joasa cel in 8v.O solenza 1.4 vs meganul tau,schimband amandoi fix la 2000 de turatii(deci fara sa-ti turezi tu motorul peste 2500 rpm) in prima instanta te lasa ceva in urma.
argon
Numa vezi ca Solenta cat are, vreo 900 de kile cand e noua, si 800 ruginita, si plasticu meu vreo tona trei sute. Ce roti are solenza, pe 13, iar eu 195/15, diferenta in circumferinta vreo 30 cm, samd.
Iulikk
Ce-mi plac mie astia care vorbesc ei de "liniute", "cerculete", "optulete" cu masini de 100cp (in cel mai fericit caz). This makes my day happy! 124.gif

Mai era unu care zicea ca "da fum" la un Megane 2 1.5 dci (80 de cai parca) cu o dacie din '87. radmasa.gif
dogy_10
QUOTE(argon @ 16 Dec 2011, 20:58)
   Ia compara matate 1.6 8v cu 1.6 16 v, nu ala cu defazor, ala simplu, sa vedem care-i mai bun la cuplu.
*



pot sa compar 1.6 16v simplu de reno cu 1.6 8v de toraca vw si ies cam egale la cuplu. E clar ca 16v e mai ok, dar asta nu inseamna ca orice 16v e avion
Markos
QUOTE(dogy_10 @ 17 Dec 2011, 16:43)
asta nu inseamna ca orice 16v e avion
*


Pai nu, doar 1.4 16V.
Iulikk
Depinde... pe Laguna 1.6 16v cica face masina Concord.
hitman1234
RRomeo sterge si aici draga laugh.gif

OT: intre dricul samsarit dedeman si plasticul de deva as alege megenele zilnic tongue.gif
argon
Deci da, am fost inspirat cu motorul de 1.4, daca luam de 1.6 din 2005-2006, ramaneam cu el de gat, la 2300 de euro cat e taxa, asa la 1.4 din 2005 e 400 de euro taxa, daca cumva as vrea sa-l vand.
cdadan
De unde scoti prostiile astea? La 1390cc ar fi 531 euro iar la 1598cc 820 euro.
argon
Mai sapa putin, e conform noului mod de calcul de la 1 ianuarie, si uiti ca 1.6 e euro 3 , iar 1.4 e euro 4. Deeci calculul tau la 1.4 e bun inainte de reducerea cu 25 %, si ar fi bun si la 1.6 daca ar fi euro 4, dar in ROmania s-au vandut doar Euro 3 pana in 2007.


Calcul noua taxa aprobata.
romeodr
..ai dreptate...interesant ca trebuie sa imi dea inapoi 112 euro... tongue.gif
cdadan
Daca alea de 1.6 sunt euro3 e naspa. Tare.
argon
Euro 3 si mai nou e naspa, dar cum e la ROmeo, care acum scrie e mica taxa desi e e3, dar din 1998.
romeodr
1865 euro la un Logan E3 din 2005-2006..taxa..naspa !!

18 Dec 2011, 12:51:
1,4
vallyyy
Ei au cel mai mult de suferit,toti cu loganuri intre 2004 - 2007,la restul mai putin,marcile nemtesti din ce stiu au inceput cu euro 4 din 2001,deci au mai scapat dintre ele
hitman1234
pe naiba la golf ar fi taxa 1800E, cand masina mai face 6-7000..cand am luat-o am dat 800E parca..sper ca va plac masinile dvs domnilor ca o sa stati in ele o vreme..
vallyyy
La mine la 1.4 vin exact 394 de euro ,nu e chiar asa grav,dar nici nu intentionez sa scap de masina curand
cdadan
QUOTE(hitman1234 @ 18 Dec 2011, 12:27)
sper ca va plac masinile dvs domnilor ca o sa stati in ele o vreme..
*


party.gif
corbex
La a mea intentionez sa-i pun polistiren de 10 pe afara si faianta pe dinauntru. Sa ma bucur de tot confortul, daca tot ramin cu ea pe cap.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.