Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
Markos
argoane, s-a ales praful de jurnalul tau sad.gif

toata lumea a fugit la Honda..
Maskatu
Stai ca s-a dus in garaj sa stranga suruburile din bord la cuplu, si sa schimbe lichidul de parbriz ca si-a pierdut din propietati si daca stropeste parbrizul cu el, in contact cu lamelele, exista un risc sporit sa zgarie parbrizul. huh.gif
DragosP
QUOTE(Laurentziu83 @ 31 May 2010, 19:33)
Nu de aia ziceai ca o ai moale si voiai sa stii daca nu cumva trebuie sa fie tare?
*


N-a aflat încă la vârsta lui când tre' s-o aibă tare și când nu? nedumerire.gif
argon
urmeaza sa schimb uleiul, la ambele, pentru Espero as vrea Mobil1 5w50 iar pentru cealalta 5w30 . M-am gandit bine?
R19/16v
Nu!

Ia legatura cu echipa de F1 a lu' deu si zi-le ca ai nevoie de 10l din cel mai bun ulei de-al lor nedumerire.gif
argon
pai bun si vreau ca altfel nu dadeam 4-5 milioane pe astea si luam cu cate 80 ron ulei OEM Daewoo(care e Total Elf)
R19/16v
Mai bine pui banii la saltea si iei si tu o limuzina mai noua tongue.gif
tribunul
Lasati-l in pace, ca acum rasfoieste paginile lui HondaD sa se documenteze la ce ulei sa-si cumpere.
Andy_ACS
Nu vad de ce ai lua 5w50 in loc de 5w40. Sau crezi ce spun astia ca va fi cea mai calduroasa vara dein ultimii ani?

Bafta!
tribunul
Ce te bagi tu, ai tu limuzina ca sa stii ce ulei ii trebuie?
argon
pentru ca motoarele astea de opel 16v cu tacheti hidraulici, au obiceiul asemeni tedeii-urilor, chiar de noi sa se dea la ulei cand le forjezi, si w50 e mai gros, prima cifra nu conteaza, la rece sau mers normal in oras nu papa deloc, doar la forja pe autostrada, si cum 5w50 e full sintetic m-am gandit ca merge. Nu stau cu bidonul dupa mine nici cu 5w40, la 10.000 km, nu scade sub minim pe joja.
Andy_ACS
E si asta un argument.
Eu am mers mai demult cu o prietena cu un Astra G 1.6 benzina la schimbat uleiul. Folosea Mobil 5w40 si ii manca ~0.5-0.7L intre schimburi. Nenea de acolo a zis sa puna 10w40 ca e mai gros. A pus dinasta si tot consuma, relativ la fel.
Din ce spui tu conteaza mai mult vascozitatea la cald, sa fie mai mare, ca atunci se consuma. E posibil sa ai dreptate, insa eu nu am date concrete in acest sens. Nu pot spune cu siguranta ca pentru a reduce consumul e bine sa pui cu vascozitate la rece mai mare sau cu vascozitate la cald mai mare.
Insa nu ar fi mai usor sa iei tot ulei comun 5w40, apoi la 5000km sa completezi la maxim si gata? Nu e prea greu, oricum un sofer responsabil verifica nivelul la ulei macar la 2000km, ocazie cu care in 30sec se poate completa.

Bafta!
argon
pai cam atat imi ia si mie, daca pui 10w40 in loc de 5w40, tot la fel mamanca, de asemenea daca merg lejer in oras 10.000 km, nu ar lua deloc, de nici un fel, observam ca lipseste cate putin dupa cate un drum de 1000-1500 km mare parte pe autostrazi.
tribunul
Eu nu am nicio legatura cu uleiurile auto, dar nu vad legatura intre proprietatea unui ulei de asi pastra o anumita vascozitate la cald, si consumul de ulei.
argon
daca e mai subtire trece pe langa cilindrii aia ce actioneaza tachetii, niste mici pistonase...asa am inteles.
Andy_ACS
QUOTE(argon @ 3 Jun 2010, 10:47)
pentru a reduce consumul trebuie vascozitati cat mai mici, si la rece si la cald, 0w30 de exemplu.
*



Asa este, asta am citit/auzit si eu. Pare logic, din moment ce o vascozitate mai mica inseamna o rezistenta mai mica din partea uleiului. Insa e posibil ca si uzura sa fie mai mare la un astfel de ulei, mai ales vara la peste 50 grade celsius la nivelul asfaltului, cand GMV porneste mai mereu daca mergi in coloana.

Bafta!

argon
am editat, tu te refereai la consumul de ulei, eu de banzina.
Andy_ACS
Deci treaba ar sta asa:
Uleiul cu vascozitate mai mica influenteaza un consum mai mic de carburant, insa e posibil ca uleiul sa fie 'mancat' mai usor de motor, iar vascozitatea mai mica la cald pe perioada unei veri calduroase poate induce o uzura mai mare.
Uleiul cu vascozitate mai mare la cald poate influenta negativ consumul de benzina, insa e posibil sa nu fie 'mancat' cu aceeasi pofta de motor si de asemenea la temperaturi mari si folosiri intense ofera o protectie mai buna.
Toate astea din auzite smile.gif Par chestii plauzibile, logice, care au explicatie.

Bafta!
Saint666
Cartea ce zice?
argon
ca merge 5w50 pe toata plaja de temperaturi.
BZN
Eu am folosit cu succes in primii 240.000km (ciudat suna laugh.gif )Daewoo 10w30. Am renuntat apoi la el din cauza faptului ca in ultimul timp primesc regulat o alta marca, moca. smile.gif
Ti-l recomand cel putin pt Matiz.
Saint666
Eu as folosi 5W-40.
BZN
Atat timp cat dupa 260.000km efectuati in 12 ani, motorul nu are probleme (trecut ITP zilele trecute cu brio), ma gandesc serios sa revin la acest ulei. Pe mine m-a convins.
Atentie, Daewoo nu GM...
Markos
QUOTE(argon @ 3 Jun 2010, 10:11)
urmeaza sa schimb uleiul, la ambele, pentru Espero as vrea Mobil1 5w50 iar pentru cealalta 5w30 . M-am gandit bine?
*


Vezi ca 5W30 ala apare în oferta Metro valabila de azi la 214 lei cu tot cu tevea. E ok pretul?
argon
mersi de pont, la Real era 264, o sa ma uit si in alte parti.


Ce am mai facut , original[attachmentid=1627628435] , facut[attachmentid=1627628436] si ansamblu, [attachmentid=1627628437] , in 5 minute, cu scratch remover chior cu 10 ron la Real.
cj98czh
Argon tu mai si muncesti sau dai polish toata ziua? biggrin.gif ce sa zic.... arata bine.... nici o masina din lumea asta nu sa-ti dea o lumina mai buna si mai curata...... aaa ba da.... am uitat de regina si sursa de inspiratie a tuturor automobilelelor Sexpero..... scuzele mele....
argon
am zis ca e in 5 minute facuta treaba pe un far, in pauza de masa icon_mrgreen.gif o sa-l fac si pe celalalt, si o sa iau ceva becuri serioase, eu cred ca (si) din cauza lor s-au matuit asa.. Nu ma intereseaza cum da lumina, da ok si pana acum, e chestie de aspect.
Markos
toate farurile de Matiz se matuiesc ca la balamuc, si nu din cauza becurilor. cred ca e vorba despre calitatea plasticului, coroborata cu pozitia si înclinarea atipica a farului.
argon
clar, daca vezi un Matiz cu ele stralucitoare e suspect poate a fost pocnit.
Steel Tormentor
QUOTE(Markos @ 3 Jun 2010, 15:16)
cred ca e vorba despre calitatea plasticului, coroborata cu pozitia atipica a farului.
*



...si cu blestemele celor din sens opus : "matuiti-s-ar farul" (sper ca am scris bine smile.gif)
dr_mKe
Majoritatea Matiz-urilor au farurile ok, in nici un caz in stadiul ala. Alea au fost bulite la spalat sau cu becuri fara filtru UV.
ipiq
cum arata scratch remover ala? conserva, tub ca pasta de dinti...?
cum am timp ma apuc si io de lustruit faruri, si nu stiu daca sa dau cu dinasta sau cu xerapol...
Markos
QUOTE(dr_mKe @ 3 Jun 2010, 15:28)
cu becuri fara filtru UV.

becurile le-ar fi matuit pe interior, astea de matiz se matuiesc rau pe exterior.

QUOTE(ipiq @ 3 Jun 2010, 15:31)
cum arata scratch remover ala? conserva, tub ca pasta de dinti...?

tub ca pasta de dinti.
argon
intradevar pe exterior e matuirea, polish-ul e la tub,eftineala mediocru(14 ron vs 50 ron cat costa un scratch remover bun la jumatea cantitatii astuia), nu au iesit cristal, dar multumitor, probabil cu xerapol sau alt polish fitzos iese mai bine.
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 3 Jun 2010, 15:01)
Argon tu mai si muncesti sau dai polish toata ziua? :....
*


Asa se zice mai politicos cand cineva o freaca? sleep.gif
Argoane, nu ziceai tu ca uliul ala castrol ala e cel mai bun? Oricum, la cati km mai ^poti face cu masinile alea 2, nu cred ca ai nevoie de vreo imensa protectie la uzura. Adica nu mai mare decat ofera un 10 W 40 semisintetic. Le protejeaza garajul destul.
argon
pai am frecat..nu poti polisha prin telepatie...
dogy_10
argoane ia tata niste folie de protectie pentru faruri sa nu mai ai treaba cu polishuri.....vezi ca se gasete pe la firmele ce fac infolieri e cam 15lei coala ce ajunge pentru un far.....cand se zgarie o dai jos si pui alta si farul e ca nou
Saint666
M-ai pus pe ganduri cu polishul ala si m-am dus si eu in REAL sa-mi iau. In cel proaspat deschis la iesirea pe A2 nici vorba de asa ceva sad.gif . Aveau doar xerapol la ~40 lei.
argon
cu cel de faruri, sau Sonax-ul de caroserie? ambele le-am luat din Real..
Saint666
Cel de faruri. O sa caut si prin alte magazine. Nu ma tenteaza sa dau 40 de lei pentru asa ceva.
argon
poti incerca Prevent, polish la tub ca pasta de dinti, si tubul intr-o cutie de carton, e unguresc, are si in Real, Metro sau la benzinariile Mol, e moca.

SPer ca nu vrei sa faci manual, ca faci scurta la mana.
Laurentziu83
Argoane, ca ulei iti recomand 5w30 pentru Matiz si 5w40 pentru Espero. Nu baga 10w, daca mai vrei sa-ti porneasca Matizul la -25 de grade. Iar treaba cu "pun ulei gros sa nu consume", e o carpaceala tipic romaneasca, ceva gen "ia-i lu' tata tigari Carpati, nu Kent, ca oricum e bostorog si n-o mai duce mult, stricam orzul pe gaste". Daca un motor consuma ulei, e clar ca are o problema ce trebuie remediata.
Matizul meu de exemplu a papat 400 de grame de ulei pe 1300 de km de forja (Transalpina included si A1 facuta cu 150 la ora), in schimb pe 2-3 mii de km facuti de atunci, a mai halit vreo 3 litri de ulei. I-am facut un test de compresie, si a iesit excelent pentru cei 100 de mii de km facuti cu tot felul de panarame de ulei, gen Aral, Castrol (cu care batea un culbutor la prima pornire la rece imediat dupa schimb), etc, 13.5 pe 1 si 3, 13.5 pe cil 2, ceea ce mi-a indicat simeringurile de la supape cu probleme. Am sa le schimb si pe astea la toamna cand va implini distributia 4 ani si schimb si pompa de apa cu ocazia asta. De segmenti nu ma ating.
Motoarele GM sunt renumite pentru simeringurile de supape slabe si, din acest motiv, consuma foarte mult ulei intre schimburi, ceea ce n-ai sa vezi la motoarele Renault pe benzina, de exemplu, nu cred ca exista vreun posesor de Renault benzinar de generatie noua care sa fie nevoit sa tina un bidon de ulei in portbagaj.

@AndiACS: cumva prietena pe Opel avea motorul 1.6 8V? Ala e renumit ca papa ulei mai ceva ca Tedeiul de la VAG. Tot de la simeringurile de supape i se trage.
G I M
Recomand xerapol pentru faruri. L-am folosit la un espero, au iesit farurile ca noi. In real am vazut la 35 de lei un flacon.

Sau o metoda low cost, pasta de dinti biggrin.gif
argon
Matizu nu consuma ulei deloc, iar la Espero nu pun ceva ce nu recomanda si cartea, 5w50 e in lista, ala de la Mobil1 e de 'reising', tinand cont ca o sa folosesc masina mai mult in regim sever la 140 pe autostrazi, ca doar atunci se da la ulei.

QUOTE(Neagu Ionut @ 3 Jun 2010, 19:51)
Recomand xerapol pentru faruri. L-am folosit la un espero, au iesit farurile ca noi. In real am vazut la 35 de lei un flacon.
*



nustiu de ce am impresia ca tubul ala de 50 g de xerapol ajunge la jumate de far..
psychoo
up.gif
pasta de dinti face minuni si la ecrane de telefon, cd`uri, ecrane de ceasuri, etc
totusi prima data trebuie dat cu smirghel pentru a scoate ciobiturile mai adanci cauzate de pietre (granulatie treptat de 600, 800 apoi 1000)
argon
corectie, 1000, 1500 si apoi 2000, tinut in apa 15 minute inainte si udat periodic, ce ai zis tu e la chit.
R19/16v
Asa se cheama mersul cu 140kmph? Regim sever?
slider2
pentru asa o limuzina si mie mi se pare cam putin... biggrin.gif
BZN
QUOTE(Laurentziu83 @ 3 Jun 2010, 20:45)
...Nu baga 10w, daca mai vrei sa-ti porneasca Matizul la -25 de grade. ...
Matizul meu de exemplu a papat 400 de grame de ulei pe 1300 de km de forja (Transalpina included si A1 facuta cu 150 la ora), in schimb pe 2-3 mii de km facuti de atunci, a mai halit vreo 3 litri de ulei....
Motoarele GM sunt renumite pentru simeringurile de supape slabe si, din acest motiv, consuma foarte mult ulei intre schimburi,...
*



Fara suparare, de unde le scoti? blink.gif Cel putin afirmatia legata de pornirea la rece e de-a dreptul hilara. radmasa.gif Daca Matizul tau consuma atat sa stii ca e din cauza expoatarii necorespunzatoare si a folosirii de uleiuri inferioare( cele pe care le recomanzi tu wink.gif ).


Care motoare GM?
argon
QUOTE(R19/16v @ 3 Jun 2010, 20:59)
Asa se cheama mersul cu 140kmph? Regim sever?
*



da, la 4000 rpm pe canicula cu orele eu zic ca da, eu mai umblu pe autostrazi adevarate.

QUOTE(BZN @ 3 Jun 2010, 21:21)
Care motoare GM?
*



in cazul Tico& Matiz motorul e 'imprumutat' de la Suzuky, nu exista sa pape ulei daca e ok motorul, iar la Espero, cel de 1.8 sau 2.0 nu papa ulei, e vorba de cele 16v, care mai halesc pe la tachetii actionati cu ulei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.