QUOTE(argon @ 13 May 2010, 14:51)
Nici matizu n'are filtru de polen, nici znubira de la munci...de caroserie n'au uitat, au galvanizat-o cum trebuie.
Mai vorbim peste vreo 2-3 ani, cand va aparea rugina pe la aripile spate...
Filtru pe instalatia de climatizare am incercat sa-i pun, sub forma unui filtru de hota, dar dupa o luna a trebuit sa-l scot deoarece se aburea parbrizul cand ploua afara, vara fiind. Nu zic ca l-am scos negru.
Cel mai ieftin filtru de clima de pe piata e cel de Solenza, dar nu ai unde sa-l montezi la Matiz pe traseul de climatizare, mai bine las-o asa. La clima trebuie musai un filtru gofrat, sa aiba suprafata cat mai mare, altfel il dai jos lunar.
QUOTE(argon @ 15 May 2010, 11:40)
am facut si consumul extraurban la Matiz, a iesit pana in 4%, mers normal cu viteza legala. Am uitat ce bine e sa nu stai cu grija radarelor
4% de lichid de parbriz, e normal cu insectele din perioada asta. Consumul de benzina cat a fost?
Eu sub 4.9% n-am scos nici cand puneam de 35 ron prin 2004 ca sa ajung de la Iasi la Galati si aveam buget de student, rareori vedea masina peste 100 km/h, de sate nu mai zic ca n-aveam detector si nu treceam de 60 pe bord. S-ar putea sa fi consumat mai putin cand am plecat din Iasi spre Galati cu acul la benzina intre sfert si jumatate (dupa ce pusesem benzina mai ramasesem cu 0.6 ron in buzunar) si am facut asa 240 de km, da intre Crasna si Barlad, pe european ma depaseau toate carutele, aveam 70 la ora. Acum nu as mai repeta experienta, si atunci mi se parea jenant.
In rest, la ora actuala, diferenta dintre Matiz si Megane 1.6 la mers extraurban e de maxim 1 litru la suta de kilometri, si asta deoarece la regimul la care Matizul e la limita, Megane-ul nu e nici macar la 4000 de ture. Matizul imi consuma 6.5% la mers la limita (chiar in linkul postat mai sus de pe gmclub e pus un consum de-al meu), iar Megane-ul la acelasi regim imi ia un pic peste 7, desi are 0.5 tone mai mult.
In schimb Matizul se scoate la consumul urban, in trafic de Galati nu mi-ar trece de 7% nici batut. Deh, cilindreea mica isi spune cuvantul cand stai la semafor.
Cat despre accesul la instalatia de AC, trebuie sa demontezi torpedoul pentru asta. Eu unul bag mana la balamalele torpedoului si declipsez axele de plastic, dupa care le imping sa iasa. Iti recomand sa te uiti la ele putin si iti dai seama cum ies, eu le scot pe pipaite. Dupa ce le-ai scos, te prinzi cum sa misti in dreapta si in stanga torpedoul ca sa il scoti. Dupa ce ai scos torpedoul, ai acces direct la aeroterma si la compartimentul condensorului de AC, aflat imediat in stanga aerotermei. Te uiti la aeroterma si manevrezi butonul de cuplat recircularea si iti vei da seama pe unde poti introduce spray-ul de curatat AC-ul. Asta e tot.