einstein1984
27 Jan 2010, 10:30
MAi toate au rata de amortizare diferita pe compresie (mai moale) fata de destindere (mai tare).
Unele mai destepte fac diferenta intre compresie brusca (groapa) si o compresie lenta (ruliu si tangaj).
A venit si marfa, asa arata alea pe fata, la mana nu le urnesti din loc, bine, asa la mana nici nu stiu cum ar trebui sa se comporte in general.
IRONICK
28 Jan 2010, 17:06
Inainte de montarea pe masina tine-le vertical si fa cel putin 20-30 curse la mana.
aia ziceam, ca nu poti sa le misti la mana, decat greu doar intr-o directie, adica apasare, si revine imediat la pozitia initiala care se vede in poza. Dar cum ma ajuta dr_mke poate reusim
IRONICK
28 Jan 2010, 17:11
Pai mai, nici nu poti sa la misti la mana decat greu. Dureaza cateva secunde pana ajungi la cap de cursa, dar ii pui sangele in miscare inainte de montare ...
QUOTE(argon @ 27 Jan 2010, 08:32)
ciudat cum isi schimba arcurile astea comportamentul dupa ce schimbi amortizoarele..
O data de mult unui camion nou nout i s-a desfacut piulita de la suportul unui amortizor de pe roata dreapta fata.Nu i-am dat importanta avand de munca foarte mult.Dar dupa circa o luna am vazut ca masina era lasata pe partea dreapta fata din arc.Imediat m-am dus la atelier si am pus suportul amortizorului la loc cu o alta piulita.Ca sa remediez buba am desfacut suportul amortizorului de pe stanga fata.Am circulat de data asta fara amortizorul de pe stanga fata pana s-a indreptat masina din arcuri masurat cu ruleta.Fara amortizoare arcurile se lasa si dupa trebuiesc schimbate cu tot cu amortizoare daca ele nu mai functionau.Asa ca mai baga mana o data in buzunar si fa treaba nemteasca nu mioritica ca daca arcurilea alea sunt originale ale masinii au totusi niste ani pe drumurile noastre.
Camiomul nu are arcuri lamelare? o masina nu e totuna cu un camion, arcurile mele nu sunt lasate, si nu se schimba odata cu amortizoarele din cate stiu eu, pe spate doar am noi. La ce masini se schimba arcurile preventiv la nici 100.000 km?
Da camioanele au arcuri lamelare dar tot arcuri sunt.Eu am vrut sa scot in evidenta ca daca amortizoarele se schimba preventiv nu se lasa arcurile.Insa daca un amortizor pateste ceva si se circula incontinuare asa imediat arcul se va lasa fata de celalat aflat vis-a-vis.Cand schimbi amortizoarele masoara arcurile tale necomprimate si vezi daca sunt la fel cu alea noi din magazin si asa ai sa vezi daca sunt lasate sau nu.
cristio_79
28 Jan 2010, 22:50
QUOTE(IRONICK @ 28 Jan 2010, 18:06)
Inainte de montarea pe masina tine-le vertical si fa cel putin 20-30 curse la mana.
Dar sa aiba grija sa se opreasca la timp.
O sa schimb si uleiul la cutia de viteze, 75w90, oscilez inca intre Mobil-ul recomandat de doctotu', care e 52 ron litrul, si Castrol Taf-x, vreo 70 ron litrul.
Merced
29 Jan 2010, 09:38
o sa desfac capacul de la diferential, am luat si garnitura noua, 27 ron, apropos, mai dau cu silicon pe ea, cum recomanda multi , sau doar garnitura goala?
cj98czh
29 Jan 2010, 09:46
QUOTE(argon @ 29 Jan 2010, 09:31)
O sa schimb si uleiul la cutia de viteze, 75w90, oscilez inca intre Mobil-ul recomandat de doctotu', care e 52 ron litrul, si Castrol Taf-x, vreo 70 ron litrul.
Pai daca uleiul recomandat cutiei tale este 80W90 de ce pui 75W90? doar pt. ca este sintetic si mai subtire?? eu zic sa te documentezi bine inainte....
io zic sa te documentezi si tu. Mi se recomanda in carte SAE80W care e mineral si monograd, pentru ca atunci nu prea existau altele. Pe exact aceasi cutie F16 facuta de GM pe care o am eu, dar pusa pe alte Opel-uri se recomanda 75w90, diferenta de vascozitate la 80w90 e mica, dar 75-ul e syntetic, care e mai bun prin definitie ca orice mineral. Ma enerveaza 80w-ul ca se face marmelada pe vremea asta, deci da, pun 75w ca e mai subtire.
axabrt
29 Jan 2010, 09:58
mai argoane tu faci o groaza de chestii la masina asta, Tu sau te pricepi sau nu ai ce face. Oi fi si eu pasionat de masini, ca daca imi dai benzina sunt in stare sa merg pana in China, da mai mult decat sa bag cheia in contact si sa ma uit pe la motor la ulei si niveluri si o presiune de roti n-am facut niciodata...eu sunt curios cat o sa ma tina Opelu, ca n-am da gand s-o schimb in viitorul apropiat ca nu m-a suparat nicioadata. Daca as lua altceva as lua tot aspirat motorul si tot pe benzina. Aia turbo tre sa o tii mai turata si cam consuma, orice ar zice astia...
Laurentziu83
29 Jan 2010, 10:19
Mie imi place ca a cumparat-o perfecta, dar de jumatate de an tot baga bani in ea si nu mai termina.
Un moderator sa schimbe titlul in "Limuzina de 5000 de euro".
marksman
29 Jan 2010, 10:23
Limuzina de 2000 de euro cu cheltuiala se tine
vijelie
29 Jan 2010, 10:25
Pariu ca o va vinde cu 6000?
ionutctn
29 Jan 2010, 10:27
Numai la alea care stau in parcare si umbla in weekend nu se baga bani in ele. Cand faci 2 revizii pe an, sa vezi ce se uzeaza pe soselele patriei. Si tot la alea care stau in parcare, cica nu s-a schimbat nimic la ele, sunt extrem de fiabile.
QUOTE(Laurentziu83 @ 29 Jan 2010, 10:19)
Mie imi place ca a cumparat-o perfecta, dar de jumatate de an tot baga bani in ea si nu mai termina.
Un moderator sa schimbe titlul in "Limuzina de 5000 de euro".
pai e perfecta, de ce nu urmaresti topicul? amortizoarele au iesit in limite, si le schimb ca vreau tari, cat incape de tari, oricum sunt consumabile, iar uleiul la cutie il schimb ca asa vreau, nu ca nu merge cel vechi.
axabrt
29 Jan 2010, 10:32
deci n-ai ce face, e clar pentru mine...e bine sa ai o pasiune, totu e sa nu o faci mai buna decat a iesit pe poarta fabricii in urma cu 8 ani. Deja o dai pe tiuning
Daca pentru voi o masina care are in 4 ani 50.000 km este una care a stat in parcare, va anunt ca am vecini care in 4 ani abia au 12.000 km.
Deh, ei au masini de servici, distributii srl-uri.
eu nu am schimbat altceva inafara de consumabile, sa stea laurentiu linistit. Orice ulei ar avea la cutie, dupa 14 ani mai e ca nou? de ce pe bidoanele de ulei de transmisie au termen de valabilitate 3 ani?
axabrt
29 Jan 2010, 10:35
pai da, pot fi numite consumabile...pana la urma esti un tip corect, cred ca totusi in ritmul asta o sa tii limuzina vreo 30 ani
vijelie
29 Jan 2010, 10:35
Deci nu e perfecta.
QED
einstein1984
29 Jan 2010, 10:42
MAsina e perfecta, consumabilele sunt crap.
care ma? nu de aia le zice consumabile ca se consuma? cu consumabilele deja schimbate nu am avut probleme.
ionutctn
29 Jan 2010, 10:51
QUOTE(axabrt @ 29 Jan 2010, 10:32)
deci n-ai ce face, e clar pentru mine...e bine sa ai o pasiune, totu e sa nu o faci mai buna decat a iesit pe poarta fabricii in urma cu 8 ani. Deja o dai pe tiuning
Daca pentru voi o masina care are in 4 ani 50.000 km este una care a stat in parcare, va anunt ca am vecini care in 4 ani abia au 12.000 km.
Deh, ei au masini de servici, distributii srl-uri.
Nu, dar stii ce se intampla? Sunt destul de multi care spun eticheta de masini proaste unor masini care sunt folosite zi de zi la greu si normal ca se uzeaza tot felul de lucruri desi masinile alea isi fac treaba mai mult decat onorabil.
einstein1984
29 Jan 2010, 11:26
PAi normal argoane, da unii considera ca si masina e consumabila si uzeaza. La tine doar uleiul si amortizoarele s-au uzat in 14 ani.
marksman
29 Jan 2010, 11:29
QUOTE(einstein1984 @ 29 Jan 2010, 11:26)
doar uleiul si amortizoarele s-au uzat in 14 ani.
Pai n-ai citit ca limuzina a stat mai mult in garaj in toti anii astia?
si la drum nu a trecut de 120, si-l cred.
andreiutzu
29 Jan 2010, 16:12
aha si o scotea doar duminica sa se duca la piata si la biserica!
einstein1984
29 Jan 2010, 16:13
In concediu pana la Hunedoara.
nh1980ro
29 Jan 2010, 16:15
QUOTE(argon @ 29 Jan 2010, 12:31)
si la drum nu a trecut de 120, si-l cred.
Numai pe camp i-a mai dat peste 120.
Maskatu
29 Jan 2010, 16:21
Argon, cati km are acum masina? Sunt curios cati km ai mers cu ea de cand o ai
Daca esti asa curios de ce nu citesti topicul? Ca o scris ...
am schimbat uleiul la cutie, singur
desfacut capacul de la diferential, curatat bine de vechea garnitura, pus garnitura noua unsa cu silicon negru si strans, s-a scurs tot uleiul din ea, roz si tulbure, dar fara depuneri, far animic, perfect curat. Am cumparat Castrol 75w90, inca nu stiu cum merge ca maine il pun, deocamdata am lasat-o asa sa se uste siliconul.
Ce e aia "uste" ?
au venit si amortizoarele spate, acelasi tip, pe gaz, costurile(4 amortizoare si 2 flanse fata)=1200 ron fara manopera. Ma mir doar ca cele de pe spate sunt cu 50% mai scumpe ca cele pe fata
Cu uleiul schimbat la cutie se simte diferenta, parca si-a dat drumul mai ales la rece, la schimbator se simte cutia mai ferma, si accelereaza mai usor si nu ma mir, vechiul ulei, asa semi incalzit cand l-am scos era zacusca.
driverx
30 Jan 2010, 11:56
ce te razi? la 140 are mai mult zvac ca inainte si nu cred ca-i o impresie, si s-a diminuat si zgomotul. Gandeste-te ca uleiul ala gros opunea rezistenta in trasmisie.
hitman1234
30 Jan 2010, 12:10
daca-i schimbi si vaselina din planetare mi-e mila de aia care se vor pune cu tine
driverx
30 Jan 2010, 12:10
Daca ai avea dreptate, la fortele implicate acolo la 140 daca s-ar simti forta opusa de ulei (care EXISTA, nu zic nu), atunci la rece, la relanti ar trebui sa ti se opreasca motorul, sau cel putin sa afecteze rau de tot buna functionare a motorului la liber (in N). Dar ma tem ca uleiul original era TAAAARE departe de scenariul asta sumbru.
Ca de obicei, placebo-ul dicteaza la tine. Dar nu mai incerca sa ne prostesti.....
Cand am avut Dacia 1300 pusesem ceva ulei romanesc nasol de tot in cutie, a fost cu titlu temporar, dar oricum am regretat rauuuu de tot ca il pusesem. Nu dupa mult timp a venit ceva ger. N-am putut sa o scot din viteza, dupa aia am pornit motorul, cu tot cu soc-ul tras, chiar daca motorul mergea bine si foarte turat, totusi se oprea cand ridicam ambreiajul (cu greu scosesem in viteza dupa ce s-a amestecat putin zoaia din cutie...deci fara carcoteli). Da' sa mor daca la viteze mari simteam ceva diferenta intre uleiul ala de rahat si nu stiu ce castrol sau elf am bagat ulterior in cutie, ulei care si la -20 grade imi permitea sa folosesc cutia bine. Sa mor de am simtit ceva. Si totusi Espero are ALT motor, ALTE cupluri....
sigur o sa scada si consumul
inainte daca stea pe frig si o porneam, ridicam ambreiajul scoasa din viteza si dadea sa plece.
hitman1234
30 Jan 2010, 12:19
unde Doamne iarta-ma sa mai scada,ca in curand iti da cu minus..
Merced
30 Jan 2010, 12:37
C@talin
30 Jan 2010, 13:38
QUOTE(hitman1234 @ 30 Jan 2010, 13:19)
unde Doamne iarta-ma sa mai scada,ca in curand iti da cu minus..
io tin minte ca era pe + deja
,in curand o sa poata argo sa scoata benzina din rezervor so vanda,ca apare alta mereu
bogdan_dsn
30 Jan 2010, 15:52
Asta din categoria Espero facts.
sa mai scada de la 10 in oras iarna la 9 ca vara
Am vazut ca un kit de suspensie sport cu 4 amortizoare(bilstein) si 4 arcuri(minus 30 mm) pentru Espero e vreo 1000 ron, sper ca n'am luat teapa cu Sachs-urile la 1200 ron doar amortizoarele...oricum nu o vreau coborata in nici un caz, si asa ma uit in sus la altii la semafor.
QUOTE(argon @ 29 Jan 2010, 10:27)
iar uleiul la cutie il schimb ca asa vreau, nu ca nu merge cel vechi.
Foarte bine faci!Si mai bine era daca-l schimbai cand ai schimbat uleiul la motor dupa ce ai cumparat masina.
QUOTE(argon @ 29 Jan 2010, 10:33)
Orice ulei ar avea la cutie, dupa 14 ani mai e ca nou? de ce pe bidoanele de ulei de transmisie au termen de valabilitate 3 ani?
De exagerat exagereaza toata lumea si aia cu uleiul cu termenul lor de garantie de 3 ani dar si producatorul specificand ca doar se completeaza si nu se schimba.
Acum ca ai schimbat uleiul cu:'the best money can buy' cand ai de gand sa-l schimbi data viitoare adica ani/km?
QUOTE(argon @ 29 Jan 2010, 18:48)
Cu uleiul schimbat la cutie se simte diferenta, parca si-a dat drumul mai ales la rece, la schimbator se simte cutia mai ferma
Aici te cred.
QUOTE(argon @ 29 Jan 2010, 18:48)
si accelereaza mai usor si nu ma mir
Se poate imediat dupa pornire sa accelereze mai usor dar dupa ce se incalzeste si cutia nu are de ce chiar daca uleiul din cutie este fie si NĂMOL90TXC.
nu-l mai schimb niciodata, si asa fu destul de complicat. Si la rece se comporta mai bine, si oricum se incalzeste foarte greu uleiul la cutie pe vremea asta, adica dupa 20 de km de mers, cand i-am dat drumul cel vechi era asa doar dezmortit la mana, nu pot sa zic caldut, desi motorul era demult la temperatura de lucru, deci practic la drumurile mele normale era ''la rece'' tot timpul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.