R19/16v
19 Jul 2011, 19:22
N-ai d-ala ma... rtfm...
corbex
19 Jul 2011, 19:28
Daca are electrica, puteai sa te obosesti si sa-i spui unde e rezervorul de curent
Markos
19 Jul 2011, 19:29
ok, m-am obosit
Laurentziu83
19 Jul 2011, 20:27
Nu stiu de ce presimt ca o sa-l lase pe argon bobinele de aprindere de la cil 2 si 3...Una din cauzele pentru care a fost scos respectivul capac de la motor e si supraincalzirea acestora.
La diferente, mai trecem si carcasa de la filtrul de aer, la 1.4 16V filtrul de aer e mai mic, exact filtrul de pe Logan 16V.
C a t a l i n
19 Jul 2011, 20:37
QUOTE(argon @ 19 Jul 2011, 19:50)
Nu a facut nici un poc, a fost masina unui domn cunoscut in oras de aproape 70 de ani ce a avut o functie importanta , si o stiu din vedere de multi ani. Eu am luat-o direct de la el, fara nici un intermediar.
HSBP, înseamnă că deja știi cui îi reciclezi următoarea mașină.
Markos
19 Jul 2011, 20:37
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jul 2011, 21:27)
Una din cauzele pentru care a fost scos respectivul capac de la motor e si supraincalzirea acestora.
Asta da, vrajeala. Am aflat de la un Gigel priceput de la Mach1 ca vestitele Sagemuri picau din cauza condensului (ploi abundente - deci umezeala mare de tot, îngheturi-dezgheturi samd), n-are capacul ala nicio treaba. Erau ele prost etansate, atata tot.
Ca dovada, nu mi-a mai picat nicio bobina de vreo 4 ani, de cand am scapat de alea "originale". Desi capacul e la locul lui
C a t a l i n
19 Jul 2011, 20:41
Apropo, argoane, bonurile tale valorează tot 3800, ca la remat?
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jul 2011, 21:27)
Nu stiu de ce presimt ca o sa-l lase pe argon bobinele de aprindere de la cil 2 si 3...
Da' in poza de mai sus care imi apartine te-ai uitat? Daca te uitat vedeai ca ca au picat deja bobinele 2 si 3, si sunt schimbate
sobolan
19 Jul 2011, 21:08
QUOTE(dogy_10 @ 19 Jul 2011, 19:22)
si ma rog de cand e rial made in turkey? ....
nu stiu...BBS are bamveul OEM....vw venea odata cu ATS...odata,acum nu stiu exact...
Laurentziu83
19 Jul 2011, 21:12
Bobinele de la 1 si 4 nu se montau in 2005. Bine, nu ca as dori cuiva sa pice respectivele bobine, dar cat am lucrat in service am schimbat bobine cu capacul ala din plastic gri de ne-am saturat. In loc puneam bobine cu rasina deasupra. La Megane 3 am bobine cum ai la 1 si 4.
Un lucru bun la 1.4 16V e ca nu pica fulia defazoare, ca nu are. Per total, 1.4 16V a fost cel mai fiabil motor de pe Megane 2, urmat apoi de 1.9 dci, apoi de 1.6 16V (aici mai pica si fulia, pe langa bobine), apoi 2.0 16V (pica mai rar defazoarea), apoi 1.5 105 Cp (injectie Siemens) urmata apoi de 1.5 dci, Delphi si am zis tot.
A, daca vrei sa vezi cum e cu servodirectia electrica, incearca o smecherie (care insa nu mai merge la Megane 3): Baga cartela in cititor, baga intr-o treapta oarecare, tine piciorul pe frana sau ambreiaj, apoi apasa pe buton. Motorul nu va porni, dar vei activa servodirectia.
Am verificat placutele de frana, pe fata sunt ok, schimbate de curand dar pe spate nu au fost schimbate niciodata, va trebui sa le schimb, ca ar fi cazul la 120.000 km. Am cautat un tutorial pe forum, si am gasit , trebuie sa fac rost de o cheie de flex, ca cica s-ar insuruba pistonasul la loc, nu e ca pe fata
Si am impresia ca rotile spate sunt uneori infranate, pistonasele nu sunt blocate, etrierul are jocul normal, dar placutele vechi, care mai au putin pe ele fac priza si stau lipite pe disc, probabil din cauza mizeriei acumulate pe canalele unde culiseaza ele, au si niste placute metalice in capete, care-s toate ruginite, sper sa se rezolve odata cu placutele noi.
EDIT: astea
mariusscout
19 Jul 2011, 21:23
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jul 2011, 22:12)
A, daca vrei sa vezi cum e cu servodirectia electrica, incearca o smecherie (care insa nu mai merge la Megane 3): Baga cartela in cititor, baga intr-o treapta oarecare, tine piciorul pe frana sau ambreiaj, apoi apasa pe buton. Motorul nu va porni, dar vei activa servodirectia.
gresit, se tine apasat butonul start/stop cca 5 sec fara a apasa nici o pedala. e echivalent cu a pune contactul la masinile cu cheie
cosmin_2300
19 Jul 2011, 21:24
Dacă tot "te joci" la frâna spate, verifică și discurile. Știu că se schimbă cu tot cu rulmenți, deci investiția este una "consistentă", chiar dacă nu le schimbi acum ... măcar să știi de ele
Discurile sunt bune, fara santuri sau uzura prea mare, poza de mai sus nu-mi apartine,dar ale mele arata mai bine zic eu, netede, nu pline de striatii
Markos
19 Jul 2011, 21:28
QUOTE(argon @ 19 Jul 2011, 22:20)
pe spate nu au fost schimbate niciodata, va trebui sa le schimb, ca ar fi cazul la 120.000 km.
tu sigur mai ai frane pe spate?
Nu stiu cat de des se schimba placutele pe spate, dar la masinile cu tamburi ferodourile se schimba peste 150.000 km.
cdadan
19 Jul 2011, 21:33
QUOTE(argon @ 19 Jul 2011, 22:30)
Nu stiu cat de des se schimba placutele pe spate
Se schimba cand se uzeaza. La lagune se duc repede, chiar mai repede decat alea pe fata. La alte masini poti sa treci de 100k cu o pereche.
Discul din poza mai merge lejer. Daca ale tale sunt cel putin la fel, n-ai motive sa-ti faci griji.
cdadan
19 Jul 2011, 21:39
Nus', depinde ce era pe original. De preferinta ATE sau Ferodo Premier.
Ferodo SL nu-s bune? Sunt vreo 70 ron setul de 4 bucati, si mai vad si LPR pe la 55 ron.
sobolan
19 Jul 2011, 21:46
mai...eu am pus pe megane fata si la logan la fel niste rahaturi de placute turcesti de 2 lei
si frana masina f. corect cu ele...plus ca nu-s dure sa haleasca din disc in timp....bani aruncati aiurea pe placute scumpe sau pe barand-uri.....alea stock de renault cu sigla renault is Textar...deci daca iau textar is cu vreo 30-40 lei mai ieftine decat alea branduite...
discurile-s musai sa fie de soi dar asta cu placutele s.n. moft.....
R19/16v
19 Jul 2011, 21:48
Stai bre! Eji nebun? Te arunci la cheltuieli d-astea majore?! Vezi poate-ti doneaza cineva unele schimbate. In deva o sa mai tina cativa ani buni.
cdadan
19 Jul 2011, 21:50
Sunt bune si SL. Premier sunt mai eficiente (teoretic) dar si halesc cu pofta din discuri. Io am pus Premier, cu d-astea a venit din fabrica.
LE: sobolane, era o vorba: rahat bagi, rahat scoti. Io cu franele chiar nu m-as juca, dar na, e o parere strict personala.
Markos
19 Jul 2011, 21:52
QUOTE(argon @ 19 Jul 2011, 22:42)
Cauta Ferodo SH, te prind mai bine.
sobolan
19 Jul 2011, 21:53
am doua seturi de textar uzate...le donez !
dr_mKe
19 Jul 2011, 22:55
Discurile lise Brembo au deja 10.000 km cu Premier pe ele si nici urma de uzura
Discurile Lucas s-au terminat in 30.000 cu un singur set de Premier FDB845
Merced
20 Jul 2011, 06:35
Si ATE-urile am impresia ca halesc din discuri un pic cam mult.
Ah, si pentru placutele spate nu stiu daca ai neaparat nevoie de cine stie ce scule. Poate un soi de presa. Eu asa parca-mi aduc aminte ca l-am vazut pe un "meserias" ca a schimbat la un Golf, cu un cleste "insuruba" pistonul, si cu o presa ceva il fixa. Da' poate-mi aduc aminte prost.
Am luat Ferodo SL, cu 75 ron setul.
aleksanders
20 Jul 2011, 08:56
o sa iti scartaie cand pui frana dar in rest sunt ok
dan22y
20 Jul 2011, 08:57
TRW nu erau bune?
cj98czh
20 Jul 2011, 09:01
QUOTE(argon @ 20 Jul 2011, 09:46)
Am luat Ferodo SL, cu 75 ron setul.
Iar te-ai zgarcit
Ferodo sunt excelente dar in varianta premier ... celelalte scartaie
dar lasa sa te auda lumea
Merced
20 Jul 2011, 09:04
Confirm ca scartaie, ca am pus pe Cielo recent.
aleksanders
20 Jul 2011, 09:10
macar o sa fie un scartait la roata si nu un tacanit dupa volan
cosmin_2300
20 Jul 2011, 09:12
Tăcănit după volan o să fie mereu!
Acum, depinde și din ce parte privești. Dacă te uiți spre volan, țăcănitul e undeva în bord ... la reno' e prezent mereu!
cj98czh
20 Jul 2011, 09:14
nalodaniel
20 Jul 2011, 09:21
75 lei? s-a dus bugetul de jante
QUOTE(dan22y @ 20 Jul 2011, 09:57)
O fi, mai ales ca sistemul de franare e facut de TRW, asta scrie pe etrieri, acu doar astea le aveau pe stoc, am avut la Espero si nu scartaiau
dan22y
20 Jul 2011, 10:25
Ce pot zice e ca la mine le-am schimbat la vreo 40k si ceva km, originale TRW si am pus tot TRW la 60 ron (aici e ca le-am luat la pret de producator si nu de magazin).
skorpio_bog
20 Jul 2011, 11:54
Pt megane 2 cele mai bune sunt Ate sau Trw, Ate fiind putin mai scumpe decat Trw. Ferodo pe megane scartaie ca RATB-ul. Nu se pune nici un Textar din fabrica la megane, se pun placute trw sau bosch (cele din urma sunt cam praf), iar pe spate iti trebuie o presa speciala care concomitent invarte si apasa pistonasul in etrier. Unii mai folosesc si o cheie din aia mica de flex, eu insa mi-am facut o presa homemade, asemanatoare cu cea originala. Mai multe detalii vezi la Megane 2, pe topicul cu Schimbul placutelor de frana.
bucatzel
20 Jul 2011, 12:13
QUOTE(Markos @ 19 Jul 2011, 20:20)
Pai asa se pare. Ca daca erai atent macar pe topicul asta, aflai ca meganelul tau are directie full electrica, deci poti sa cauti rezervorul ala si pana la iarna, ca-s slabe sanse sa-l gasesti.
Si, te-ar durea sa-i spui pe unde completeaza cu curent, ai?
QUOTE(argon @ 20 Jul 2011, 11:09)
am avut la Espero si nu scartaiau
Normal ca nu. Doar n-oi vrea sa se auda mai tare scartaitul placutelor de frana decat claxoanele celorlati din trafic.
cosmin_2300
20 Jul 2011, 12:32
Nu știu ce vă agitați atât ... la câte frâne pune-n Deva și la cât de puțin merge cu mașina, plăcuțele astea rezistă minim 6 ani!
cdadan
20 Jul 2011, 12:50
QUOTE(skorpio_bog @ 20 Jul 2011, 12:54)
Ferodo pe megane scartaie ca RATB-ul.
Hai ca esti simpatic.
SorinCT
20 Jul 2011, 13:09
Argoane, am eu un set de TRW pentru puntea spate, folosite foarte foarte putin. Le dau eftin
mariusscout
20 Jul 2011, 14:52
QUOTE(argon @ 20 Jul 2011, 09:46)
Am luat Ferodo SL, cu 75 ron setul.
too late. numai daca crea sa-si faca stoc.....
Am schimbat placutele, cam idiot sistemul, trebuie presat si invartit in acelasi timp, probbil sa te faca sa mergi in service sa platesti 100 ron manopera ca au ei o scula mai speciala. [attachmentid=1627737282] [attachmentid=1627737283]
Eu am facut operatiunea moca cu iegzact sculele din imagine
[attachmentid=1627737284]
Alex4u
20 Jul 2011, 18:49
Old School
)
Markos
20 Jul 2011, 19:23
what school?
Merced
20 Jul 2011, 19:34
N-ai pentru ce
argoane.
Sa te pregatesti si de niste discuri spate pentru tura viitoare.
corbex
20 Jul 2011, 19:40
Aia din dreapta e cheia de butelii a lui Merced.
Markos
20 Jul 2011, 19:45
O are de la Borcea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.