Deci am hotarat la filtre, Valeo toata gama, aer, polen cu carbune activ, si ulei, mai putin motorina de care pun Purflux(OEM).
sb-55-dan
19 May 2016, 13:31
QUOTE(MyKe89 @ 19 May 2016, 13:14)
Pai si pe cutia stergatoarele Bosch pe care le luasem in 2014 la BMW, cum de scria Made in Romania?
Nu stiu ce ai cumparat tu si de unde, eu iti spun ce e aici.
MyKe89
19 May 2016, 13:38
QUOTE(sb-55-dan @ 19 May 2016, 13:35)
QUOTE(sb-55-dan @ 19 May 2016, 14:31)
QED
madhorsefuzzy
19 May 2016, 13:43
QUOTE(argon @ 19 May 2016, 14:19)
Deci am hotarat la filtre, Valeo toata gama, aer, polen cu carbune activ, si ulei, mai putin motorina de care pun Purflux(OEM).
Cat e diferenta la filtrul de ulei intre Valeo si OEM?
sb-55-dan
19 May 2016, 13:49
QUOTE(MyKe89 @ 19 May 2016, 13:38)
QED
Tu citesti pe sarite sau pe diagonala?
Ti-am spus 100% ce se produce aici e cu "Made in Belgium".
Nu stiu ce ai cumparat TU!
Daca ai nevoie de traducere, ma anunti.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 19 May 2016, 14:43)
Cat e diferenta la filtrul de ulei intre Valeo si OEM?
Imi imaginez ca ceva care costa dublu, o fi si mai bun, si nu pun OEM, ci Purflux, asta costa dublu fata de Valeo...OEM e tot purflux branduit, mai scump.
andreist
19 May 2016, 15:38
Diferentele intre cele OEM branduit Renault si facut de ( .. puflux) si cele branduite Purflux:
OEM vs
Pufluxeste mai mult material filtrant pe cele facute zig zag din start, acum, ce reprezinta tehnic asta... nu stiu, dar este o observatie la toate filtrele de ulei care le-am schimbat la motorul 2.0 dCi. Eu am cumparat si de la Nipparts deoarece in poza de pe site era filtrul in zig-zag la fel ca cel OEM, dar tot drept mi-a venit.
PS: intr-o vreme e-piesa vindea filtre ulei OEM la pret de MANN pt. 2.0 dCi, cam acum 5-6 luni.
madhorsefuzzy
19 May 2016, 16:20
Fix aia e diferenta intre cel OEM (facut de Purflux) si cel Purflux AM: zigzagul fata de drept.
Nu știam, ms de informații, si eu zic ca zigzagul e mai bun, atunci iau oem, nu e o avere, tot oem am pus filtre si la megane si tuingo.
Mie imi pare ca diferentele vor fi doar:
- cel AM este mai putin restrictiv, deci teoretic "respira" mai bine motorul
- fiind suprafata de filtrare mai mare in cazul OEM, probabil va "resista" mai mult pana la colmatare
Nu cred ca difera "calitatea" filtrarii mai mult decat difera calitatea materialului folosit, pana la urma, daca hartia e la fel in ambele cazuri, va filtra cu aceeasi granularitate.
bucatzel
19 May 2016, 17:12
Pai daca ai mai multa suprafata filtranta, la aceeasi densitate, nu crezi ca respira motorul mai usor?
b76bgaarh
19 May 2016, 17:28
stiti ca e vorba de ulei, nu de haer.
Asa e, mascuzat.
bucatzel
19 May 2016, 18:23
Bine, nu respira, sembaiaza, ideea-i aceeasi.
andreist
19 May 2016, 19:34
Nu cred ca e vre-o problema nici cu celelalte, eu cel putin schimb uleiul cand am un weekend in care ma plictisesc. Cel mai mult Laguna a facut 9000km cu acelasi ulei, din care ±5000km in 2 saptamani. Nici cu celelalte masini nu am avut probleme, in afara de bembe ief10 si cutia sa automata, dupa 25.000km de cand a avut uleiul schimbat ( motul ) - nu cred ca a fost problema uleiul, da' cine stie... eu personal dau vina pe bembe, uleiul era la nivel cand a fost desfacuta. Logica e ca schimba cand ai timp si te plictisesti si nu vei avea probleme din cauza consumabilelor, chiar daca iei de la firme mai dubioase ( info: pe renault si epiesa daca comanzi, Febi = o firma careia i-am uitat numele, dar era la jumatate din pretul la care era Febi ).
Laurentziu83
19 May 2016, 20:07
Inseamna ca ai ceva timp liber... Eu nu schimb uleiul mai devreme de 1 an sau 20 de mii de km daca e sa-i fac mai repede. Ba chiar am tinut uleiul si 2 ani, dar am facut doar vreo 12000 de km in acest interval.
Ultima oara cand am schimbat uleiul si am facut ITP-ul, m-a costat manopera la un service din apropiere mai mult decat la reprezentanta, insa chiar nu aveam timp de traversat orasul si nici sa ma invoiesc de la servici nu puteam.
Cand am zis Purflux, ma refeream la filtrul de ulei pentru benzinare, ala nu difera de cel Reno. Nu stiam ca la tractorine se pune ditamai fagurele.
gabize
19 May 2016, 20:24
Io nu tin minte ca la leguma mea, când era în garanție și făceam reviziile în reprezentanță, filtrul de ulei să fi fost în zig-zag. Dar pot să mă înșel.
De motorina era vorba , nu ulei.
Fiecare in legea lui pe aici
.
cdadan
19 May 2016, 21:20
QUOTE(argon @ 19 May 2016, 10:18)
Doar din de am mai adus, dar din Franța nu, asta mi-o aduso o cunostiinta
Pe comanda speciala, știm. Și nu, nu era la vânzare, iar colegul care văzuse anunțul si era interesat se referea de fapt la alta.
Cert e că de la mama ei, din Franța, s-a vândut cu <2000 de euro. Cam despre asta este vorba.
gabize
19 May 2016, 21:27
Argoane, vezi postarea #22958
b76bgaarh
20 May 2016, 08:54
QUOTE(argon @ 19 May 2016, 20:38)
De motorina era vorba , nu ulei.
zi zau cu limba scoasa.
QUOTE(cdadan @ 19 May 2016, 22:20)
Pe comanda speciala, știm. Și nu, nu era la vânzare, iar colegul care văzuse anunțul si era interesat se referea de fapt la alta.
Cert e că de la mama ei, din Franța, s-a vândut cu <2000 de euro. Cam despre asta este vorba.
2500. Eu nu aveam cum s-o teleportez aici, tot la 3000 ieseam personal.
DragosP
20 May 2016, 09:20
QUOTE(bucatzel @ 18 May 2016, 11:08)
Pai inertie, moment, same s**t.
Impulsul ar fi fie accelerarea, fie franarea.
Să nu-i zici chestiile astea mamei tale!
bucatzel
20 May 2016, 10:43
Ar trebui sa-i traduc un pic, "moment" ala e anglicizat, inseamna fix inertie din ce ma duce memoria. Si maica-mea multumeste partidului ca o avut ocazia sa invete si sa uite rusa... Stiu ca pe la noi avem momentul fortei, dar ala e "umpic" mai incolo.
Cat de impuls, in discutia de mai sus, inseamna actiunea instanta a unei forte suplimentare. Adica de la motor, sau de la frane.
cdadan
20 May 2016, 15:43
QUOTE(argon @ 20 May 2016, 09:59)
2500. Eu nu aveam cum s-o teleportez aici, tot la 3000 ieseam personal.
Oare cunostinta asta a ta mi-aduce o masina din FR sau DE cu 500 euro comision? Direct pe comanda, fara stres, fara s-o pregateasca de vanzare, fara sa caute client etc samd.
R E M U S
20 May 2016, 16:59
Cine-i urmatoarea "victima"?
AR-18-MOS
20 May 2016, 17:13
QUOTE(cdadan @ 20 May 2016, 16:43)
Oare cunostinta asta a ta mi-aduce o masina din FR sau DE cu 500 euro comision? Direct pe comanda, fara stres, fara s-o pregateasca de vanzare, fara sa caute client etc samd.
Oare de aia a gasit-o alt coleg pe-aici, pe-un site de anunturi, si voia s-o cumpere, da' FlexMaster era in test drive cu ea?
Schimbat amortizoare spate, acum are curul ferm, nu mai e barca. M-am chinuit putin sa demontez din punte alea vechi, dupa 9 ani si 300.000 s-au atasat destul de bine
dan22y
20 May 2016, 20:54
Decat panza buna sa ai ???
Vine vara, freon nou
R E M U S
23 May 2016, 13:32
ti-ai luat masina gata stricata.
La toate masinile ce le-am avut am schimbat freonul, cica e din 4 in 4 ani, si odata cu freonul se schimba si uleiul de comrpresor, ca si ala se uzeaza..dar deja te-am bagat in ceata
Wolfman
23 May 2016, 13:58
Asta-i de bula, in nici un carte de revizii nu-i specificat ca se schimba la 4 ani freonul.
Dar pentru aia de raman fara freon e mai ieftin sa-i bage de 50-60 de lei decat sa verifice de l-a pierdut.
La toate masininile pe care le-am detinut n-a fost nevoie de pus freon, le-am cumparat SH cu AC funstional si asa le-am dat mai departe, Leganza avea 340.000 cand am dat-o si in ultimii 7 ani cat fusese la mine nu a fost nevoie de freon.
Cine o zis ca avea nevoie? Cand iau masina pun freon+ulei nou, isi pierde din proprietati si unul si altul.
Iulikk
23 May 2016, 14:42
QUOTE(Wolfman @ 23 May 2016, 13:58)
Asta-i de bula, in nici un carte de revizii nu-i specificat ca se schimba la 4 ani freonul.
La Solenza scrie. 4 ani sau 60 000 de km.
Wolfman
23 May 2016, 14:43
Schimbare sau verificare?
danutsb
23 May 2016, 14:45
Uite ce-am gasit pe net:.
"...Freon - robotul ar trebui sa injecteze freon proaspat
- Teoretic (pentru noi) robotul ar trebui sa extraga gazul din instalatie, sa il stocheze intr-o butelie de "gaz recuperat" iar reumplerea sa se faca cu freon "virgin". Butelia de extractie s-ar trimite la un recuperator care preia gazul recuperat si il recicleaza, filtreaza si repune in circuit. In realitate, gazul recuperat se injecteaza inapoi in sistem. Problema apare atunci cand in instalatia masinii de dinainte a fost un alt gaz, sau amestec de freoni."
Avand in vedere cele de mai sus, freonul a fost nou?
cj98czh
23 May 2016, 14:52
QUOTE(danutsb @ 23 May 2016, 15:45)
Ce intrebare este asta ??? Bineinteles ca a fost SH ... ca este de calitate mai buna, deja testat si mai ieftin
madhorsefuzzy
23 May 2016, 15:01
QUOTE(argon @ 23 May 2016, 14:53)
La toate masinile ce le-am avut am schimbat freonul, cica e din
4 in 4 ani, si odata cu freonul se schimba si uleiul de comrpresor, ca
si ala se uzeaza..dar deja te-am bagat in ceata
1. Freonul nu se uzeaza. Uleiul din compresor da.
2. Uleiul se inlocuieste. Freonul se completeaza. Totul e sa nu amesteci tipurile de freon.
3. Eu merg acum la verificat/completat din 2 in 2 ani cu masinile.
4. La Laguna in 4 ani din 685g de freon pierduse ~ 75g.
cj98czh
23 May 2016, 15:13
Absolut corect, o verificare o data ca 2-3 ani te poate scutii de niste cheltuieli ulterioare.
Nu se mai foloseste freon, ci tetrafluoretan, de multi ani. Nu stiu daca e nou sau sh, ca l-a scos pe tot, si bagat ulterior inapoi. Uleiul sigur e nou, l-am vazut pe cel extras, negru si urat, ala nou, verde si curat, deci clar se uzeaza.
La masina lui taica-miu daca uita sa dea drumul la ac iarna, pierde complet freonul. Cand il bat la cap si da drumul, are freon si sezonul urmator. Inutil sa amintesc ca instalatia a foat verificata si para-verificata an de an. Presiune tine fara probleme la valori mult mai mari, si totusi pierde pe undeva, dar nu gasim pe unde. Daca da drumul cat de cat periodic la ac e ok.
Citisem ca o pierdere de 15% pe an, e normala, acum...ca unii recomanda verificarea la 2 ani, altii la 4, e alta problema, dar ca sistemul e fara intretinere, cum se sugereaza mai sus, e o prostie, si sa nu piarda freon, uleiul ala se face varza in 4 ani, ceea ce inseamna ca nu mai unge cum trebuie ce o fi prin compresor.
R19/16v
23 May 2016, 17:48
Il simti tu ca se face praf?
AR-18-MOS
23 May 2016, 17:50
Aici sunt de acord cu argon. E o verificare minimala, care nu implica costuri mari si timp pierdut, iar confortul asigurat este mai presus de acestea.
Ah, ca argon zicea ca masina nu-i cere bani, e altceva...
E la ciubuc, stai liniștit. După ce am ars 80 de litri de motorină uichendul asta, 10 în plus sau minus nu contează
AR-18-MOS
23 May 2016, 18:25
Absolut, nici nu ma gandeam altfel...
cj98czh
23 May 2016, 18:33
QUOTE(argon @ 23 May 2016, 19:12)
EDupă ce am ars 80 de litri de motorină uichendul asta
Faci 1000 km cu un plin ca din consumurile date de tine cam acolo esti ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.