Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
cj98czh
QUOTE(Zambra_Ioji @ 12 Aug 2016, 17:37)
Artihectule pune mana si vezi cum de in alte tari nu e rusine sa ai instalatie GPL. wink.gif
*



Da mataluta clona cui esti?
l@u
QUOTE(b76bgaarh @ 12 Aug 2016, 18:57)
ps cine radea de "clonache"pe aici pe la cafenea si sa batea cu caramida in chiept ca el nu isi face clona, ca e josnic, bla, bla, bla, bla, cum.
*



Cica e clona lu' clona lu' ala banatu'.
argon
Arcuri noi..
corbex
Alta viata! Acum seamana a Volskwagen!
andri1940
Frumos, poate pui si o poza din lateral sa vedem ce tinuta are acum.
l@u
Nu mai are rost fotografia, doar se stie ca tinuta de drum nu tradeaza nici o barca.
argon
Apropos de barca...care-i faza cu optiunea de dezactivare ESP? Adica la masinile sport inteleg, dar ce tembel ar dori si in ce scop sa dezactiveze ESP la Laguna 2?
MuciX
Sa poti iesi din zapada, spre exemplu.
argon
Aha, mersi, e explicabil, mai ales ca se activeaza singur inapoi cum ai dat a doua..
MuciX
Se activează peste o anumita viteza, nu tine de treapta.
Dacă scoti siguranta il dezactivezi cu totul.
l@u
QUOTE(pishky @ 16 Aug 2016, 17:09)


E minciuna ala! Io m-am lasat de marinarie dupa o furtuna in care vaporul era mai mult submarin, cand am pus piciorul pe mal imi era mai rau ca pe vapor, am cerut pasaportul si dunga acasa.
DannyY
Asa mari sunt valurile in laguna? ohmy.gif
bgdrenault
La skoda ESP nu se dezactiveaza niciodata. Cand apesi butonul respectiv se dezactiveaza doar ASR-ul. Esp ramane activ, pentru siguranta.
l@u
E perfect logic, citeste ce face fiecare in parte si ai sa te convingi.
dan22y
QUOTE(bogdanbiciusca @ 16 Aug 2016, 19:52)
La skoda ESP nu se dezactiveaza niciodata. Cand apesi butonul respectiv se dezactiveaza doar ASR-ul. Esp ramane activ, pentru siguranta.
*


Identic si la L2. Te lasa sa iesi din zapada ASRul...
NB: bine... ca se poate si asta simula din picior.
bgdrenault
QUOTE(l@u @ 16 Aug 2016, 18:54)
E perfect logic, citeste ce face fiecare in parte si ai sa te convingi.
*


normal ca-i logic, functii diferite.
argon
Venind din Albania prin Muntenegru si Serbia, fara autostrazi, am inregistrat minimul de consum de cand am leguma, 6.4 %, mers legal. Sarbii au 80kmph limita extraurban, fara 9 in plus ca la noi, deja la 88 am dat 5 euro spaga. Scuate cineva 6 sau sub cu 2.0 dci? Si cum face?
DannyY
Daca pe buton scrie ESP, nu mai e asa de logic...
Argoane, daca o franez pe Enterprise sub 90 km/h, scot sub 6%. Benzina!
argon
Cu Meganu aveam 5.5 la regimul asta, dar de la 100 la 180 de cai e usoara diferenta.
espacern
QUOTE(argon @ 16 Aug 2016, 19:27)
am dat 5 euro spaga.

Gata ai terminat toate bancnotele de 0€.....s-ai trecut la alea mai mari de 5€ ?
pishky
QUOTE(argon @ 16 Aug 2016, 16:42)
ce tembel ar dori si in ce scop sa dezactiveze ESP la Laguna 2?
*



io-s ala.
RTFM - fix la zapada zice sa il dezactivezi,
Daca vrei sa pleci mai repede de pe loc fix ESP-ul e ala care iti taie macaroana, intr-un mod neplacut
daca te mai dai la dansa (am ramas cu sechele de la doftor brembo) tot ESP-ul iti taie macaroana.
Da, e util, in mare parte din timp.
E drama fara el? NU- altii fac abs-ul din pedala. Partea naspa e ca EU nu pot, si ESP-ul include, cred, si ABS (nu am franat suficient de violent incat sa blochez rotile si sa nu il am pe ala din spate in portbagaj).

QUOTE(l@u @ 16 Aug 2016, 16:54)
E minciuna ala! Io m-am lasat de marinarie dupa o furtuna in care vaporul era mai mult submarin, cand am pus piciorul pe mal imi era mai rau ca pe vapor, am cerut pasaportul si dunga acasa.
*


e banoasa dar grea viata de marinar (marinar = om care pleaca pe vapor / platforma / jacket, orice chestie care are mai putn deun borcan de pamant, indiferent de functie ca e bucatar, coafeza, capitan, sergent, mecanic, whatever, whatever sef, etc).

QUOTE(argon @ 16 Aug 2016, 19:27)
Scuate cineva 6 sau sub cu 2.0 dci? Si cum face?
*


DA, se puate, cu motoare ceva mai poente decat al tau, fara sa care, ca melcu` - casa in spate, dar n-are nici un haz.
Cand sari de 8% sa ma anunti!
Inseamna ca incepe sa iti placa, atat cat se poate cu dizelu asta (am reusit si 12+ imediat dupa soft in "teste")
b06fcn
Eu am scos 6 cu Leguma din dotare in 4000 km de vacanta prin Haustria muntoasa, trei persoane, bagajele aferente la dus plus rezultatul shoppingului la intors, vmedie 66,6 km/h din poarta in poarta.
cj98czh
QUOTE(argon @ 16 Aug 2016, 20:27)
Venind din Albania
*




Super in Albania smile.gif am ajuns acu 2 ani cu trebuiri de servici pe acolo ... 2 saptamani ... sincer nu as mai repeta experienta cu atat mai mult sa merg in concediu .. seamana cu romania anilor 92-98 ..
M.C.
Mai bine ai recunoaste ca nu stii sa apreciezi frumosul...... tongue.gif icon_mrgreen.gif
cj98czh
Ahhhh ... vb. de Albania .. nu este cazul ... este doar ieftin si jegos ..
argon
Depinde de locatie, la Ksamil e chiar ok, la Vlore la fel, sunt si mai naspa intradevar.


QUOTE(pishky @ 16 Aug 2016, 22:01)
Inseamna ca incepe sa iti placa, atat cat se poate cu dizelu asta (am reusit si 12+ imediat dupa soft in "teste")
*



Mi-a placut de la inceput chiar si cu 150 de cai si 340 Nm. Oricum pentru taxe sub 2000 cc, si caracteristile respective, in special dupa tiuning, e best buy pe diesel.
MuciX
Adicatelea ai zis ca vrei cai multi, sa fie cuplosi ca nu era de ajuns, iar acum intrebi cum sa faci sa consumi mai putin? Parca nu te mai interesa.
M.C.
QUOTE(cj98czh @ 17 Aug 2016, 09:25)
Ahhhh ... vb. de Albania .. nu este cazul ... este doar ieftin si jegos ..
*


Da,da ,sigur ...... tongue.gif icon_mrgreen.gif
Nu stii ce-i frumos! group_pointing.gif


QUOTE(argon @ 17 Aug 2016, 09:52)
e best buy pe diesel.
*


Nici nu ne indoiam de asta,daca ai cumparat-o tu....... biggrin.gif
argon
Nu va mai radeti cu ALbania, si nici nu va luati dupa cj, Mereti voi in Romania anilor 2016, eu prefer a anilor 1992 . Si pozeler nu-s fotoshop .

QUOTE(MuciX @ 17 Aug 2016, 09:24)
Adicatelea ai zis ca vrei cai multi, sa fie cuplosi ca nu era de ajuns, iar acum intrebi cum sa faci sa consumi mai putin? Parca nu te mai interesa.
*


Nu vreau neaparat, doar intrebam alti legumosi, pentru ca, vezi cat da producatorul in fisa tehnica, 5% daca nu ma insel, pai eu nu am scos sub 6, cat de la consum as merge, si sa merg la consum sa-mi ia 6.5, si 7 la talpa...e prea mica diferenta unsure.gif
MuciX
Pai daca masina ta nu mai are configuratia de uzina, sa nu mai spun de stare, cum dracu vrei sa te apropii de datele lor? Pe langa asta, stim cu totii cum sunt stabilite valorile de consum.
Incearca sa mergi cu 90 kmph in ultima treapta de viteza si vezi ce rezulta.
Eu cel mai mic consum pe instant cu focusul il scoteam in treapta 4 la 70 kmph - afisa 2.3-2.4 constant. Cel mai mic consum mediu l-am scos pe un drum de BZ - B adica 3.1 mers cu 90 kmph pe cc in treapta 5.
Daca ai rabdare, go for it.
Muttley
Argoneatza, vezi pe wiki ce face un motor dizel. Spicuiesc de acolo - inghite aer, cat poate el, si apoi o matzaraie scuipa motorina in motor. Mai multa sau mai putina. Nu conteaza raportul motorina/aer.
Pentru comparatie, la benzina, functie de cat aer suge motorul, benzinica scuipata in motor trebuie sa respecte un raport benzina/aer, intre 1/15 si 1/12.

Revenind la limuzina lu' matale... Intelegem toti c-ai dus-o la un connaisseur s-o faca Bentley de 500 cai. Pe de alta parte, refuza vehement sa mearga gratis. Oare de ce? Daca nu se aprinde beculetu', sa zici, te ajut.
cj98czh
QUOTE(argon @ 17 Aug 2016, 09:34)
Nu va mai radeti cu ALbania, si nici nu va luati dupa cj, Mereti voi in Romania anilor 2016, eu prefer a anilor 1992 . Si pozeler nu-s fotoshop .
*




Nu, nu sunt ... doar scos in photoshop gunoaiele si jegul pe pe plaje ...

Cea mai tare faza vazut in mirifica Albania era unii ce aveau pusa o tinta in apa la vreo 3-4 m de mal si trageau cu arma cu aer comprimat ... mai incolo unii se scaldau ... prin dreptul tintei ... trebuie sa caut pozele smile.gif
argon
QUOTE(MuciX @ 17 Aug 2016, 09:49)
Incearca sa mergi cu 90 kmph in ultima treapta de viteza si vezi ce rezulta.
*



Rezulta un motor/transimie chinuite la 1500 rpm. Toate astea cu 5 % sau peste instant.

Nu vreau sa stric nici motorul nici volanta, multumesc de sugestie.
l@u
Prima data ai sa strici turbina apoi celelalte.

EDIT: turbina este cu geometrie fixa sau variabila?
cj98czh
Variabila
MuciX
Eu aveam vreo 1800, ce-i drept, dar la sarcina constanta nu vad ce sa strici. A ca o calci pana la podea in regimul asta, e altceva.
RZV
QUOTE(argon @ 17 Aug 2016, 10:03)
Rezulta un motor/transimie chinuite la 1500 rpm. Toate astea cu 5 % sau peste instant.
Nu vreau sa stric nici motorul nici volanta, multumesc de sugestie.
*



Ce chinui ma? Ce motor, ce volanta strici tu la 1500 rpm? radmasa.gif
Lasa-le in suparare de legende urbane.
argon
QUOTE(cj98czh @ 17 Aug 2016, 10:01)
Cea mai tare faza vazut in mirifica Albania era unii ce aveau pusa o tinta in apa la vreo 3-4 m de mal si trageau cu arma cu aer comprimat ... mai incolo unii se scaldau ... prin dreptul tintei ... trebuie sa caut pozele smile.gif
*



Nu e problema, venisem din Bosnia, unde daca opresti la picnic pe marginea drumului, o faci pe riscul tau, din cauza minelor ramase icon_mrgreen.gif [attachmentid=1628040534]




QUOTE(RZV @ 17 Aug 2016, 10:14)
Ce chinui ma? Ce motor, ce volanta strici tu la 1500 rpm?  radmasa.gif
Lasa-le in suparare de legende urbane.
*



Ca sa fie clar, eu nu merg subturat, niciodata, deci nu merg sub 2000 ca nu-mi place nici cum trage nici cum se aude, deci folosesc motorul in zona de cuplu maxim. Cu volanta nu e mit, oricine face ciptiuning, pastreaza si cuplul ridicat, ca la 1500 daca ar intra toti NM, ar dauna.


Inca ceva, la plecarea de pe loc, doctorul a zis sa-l turez, dar eu nu o prea fac, de fapt, la plecare normala nici nu ating acceleratia decat dupa ce am lasat ambreiajuld e tot, pleaca la ralanti lejer fara sa scada turatia, dauneaza?
AndreiMR
Da, dauneaza. Soliciti aiurea ambreiajul si volanta. Trebuie putina acceleratie
argon
Ok, o sa ma conformez, nu plec eu prea des de pe loc, ca in oras nu o folosesc.
RZV
QUOTE(argon @ 17 Aug 2016, 10:17)
Ca sa fie clar, eu nu merg subturat, niciodata, deci nu merg sub 2000 ca nu-mi place nici cum trage nici cum se aude, deci folosesc motorul in zona de cuplu maxim.
*


Bine.
Defineste-mi te rog atunci conceptul de "subturat" in functie de sarcina si nu in functie de o turatia arbitrara (de ce nu 1987 RPM, sau de ce nu 2012 RPM)? Dupa aia putem concluziona ce inseamna "subturat" impreuna.

Ca si idee, daca ai stii la ce RPM schimba DSG-urile te-ai cruci. Cand motorul nu e in sarcina si nu e nevoie de "turatie", DSG-ul tine motorul in 1,200 RPM (asta daca viteza permite, evident). E subturat dupa parerea ta? E nevoie de mai mult? E soft-ul prost? Sa ma bag peste el, si sa conduc doar in mod manual? blush.gif
cj98czh
merg la turatii din alea strict din ratiuni de poluare ... nu ca este ok pentru motor .. de acolo incepi cu egr infundat, probleme cu turbo si termini cu volanta ... nu o sa stau sa detaliez cu tine ... tu poti sa conduci cum doresti ..
RZV
Pai asta si fac. Las masina (soft-ul hidramat) sa ia deciziile astea.
Altfel, la ce bun sa ai un astfel de sistem pe masina, daca tu faci "tampering" oricand?

Si te rog detaliaza problemele la EGR, turbo, volanta induse de un mers "subturat" cand motorul nu e in sarcina. Nu vorbim de accelerari bruste in treapta superioara, cand motorul e asa-numit "subturat". Ca atunci soft-ul hidramat schimba automat in treapta inferioara, pentru a preveni orice problema. Chiar as fi chiar curios in privinta argumentelor tale. rolleyes.gif
cj98czh
Sa nu te superi ... dar te las sa fi curios.
RZV
up.gif
argon
Apropos de simfonii pragheze, superbul de 2.0 tdi de 190 de cai stock , Laurent si Klement, are o singura turbina?
RZV
Habar n-am, dar inclin sa cred ca da. Io ma carut cu ala de 110 KW.
L&K e cel mai sus nivel de echipare, nu spune nimic de motor.

Poti avea motorul ala de 140 KW si pe alte versiuni (am impresia ca de la Ambition in sus). Daaarrrr...motorul de 140 kW vine cu AdBlue, pe cand asta de 110 KW e fara (pentru versiunile non 4x4).
cj98czh
Inca, in curand nu o sa mai vezi fara ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.